Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderators: ExNihilo, anex

User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37048
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#19351 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders » 06/10/2020 12:20

geralt wrote:
06/10/2020 09:55
Dope_Man wrote:
06/10/2020 08:45
Ne mislim da iko pri zdravoj pameti danas ide iz Tuzle u srednju Bosnu i obrnuto preko Sarajeva. Ti putnici idu na Doboj ili preko Zepca.

Kako rece covjek iznad, prezvakano 100 puta, taj potencijalni AP ne mijenja nista za put Sarajevo-Tuzla jer je daleko duzi, i naravno skuplji da bi iko osim pad debelih lovatora to koristilo kao alternativu. Jedino sta to mijenja je Tuzlacima koji idu u srednju Bosnu ili dalje na more, al postoje daleko bitniji prioriteti kao Tuzla - sjever, pa i dobra cesta do Doboja gdje je vec AP.
Hajmo prozvakati jos jednom :D

Tuzla - petlja Josanica preko M18: 110 km. Google kaze 2h i 8min, odnosno 1h 51min bez saobracaja.

Tuzla - Zepce - Zenica - petlja Josanica trenutnim cestama: 185 km. Autoput ce to sigurno "ispeglati" i skratiti za desetak kilometara, ali eto neka je toliko. Uz prosjecnu brzinu oko 120 km/h to je oko 1h i 30min. Razlika u sigurnosti i uzitku voznje je nemjerljiva.
Donekle stoji ali opet zanemaruješ kilometražu i trošak. Jeste sigurnost, jeste užitak, ali komercijalisti i kamiondžiji ne plaćaju da uživaju, već da voze.

Dakle neka bude 175km, u oba smjera to je 350km autoputa. To je 35KM putarine ili više dok to bude gotovo. To je ujedno i dosta više goriva, recimo desetak litara u oba smjera. I onda začas dođemo do problema zvanog 60KM troška kog na starom putu nema.

Ok je to za nekog ko ide na more jednom godišnje, ali za ljude koji putuju radi posla i drugih potreba, to je velika cifra. Ako će neko voziti tu dionicu jednom mjesečno, to je 720KM, skoro jedna prosječna plata. Jeste sigurnije, jeste 20-30 minuta brže, ali ko će platiti 60KM da uštedi pola sata? Većina ljudi neće priuštiti taj luksuz.

Da cirkus bude veći, kad bi u magistralu uložili 200 miliona maraka, i ta vremenska ušteda bi se smanjila na desetak minuta.


User avatar
Porodice Foht
Posts: 1535
Joined: 14/01/2019 04:56

#19352 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Porodice Foht » 06/10/2020 12:38

Alfons Kauders wrote:
06/10/2020 12:13
Porodice Foht wrote:
06/10/2020 11:07
Alfons Kauders wrote:
05/10/2020 17:00


Ne, to će morati sačekati most.
Da li fakat cekaju izbore da pocnu asfaltirati? Cini se da je malo ostalo do posljednje faze radova. Sta se ceka? :?
Pa što bi žurili kad se neće otvoriti dok ostatak ne bude gotov? Da bezveze propada asfalt...
A 10 km sto ´´cami i ceka´´ idvije godine i jos ce godinu izgleda od Svilaja do Odzaka...? Bar smo na to navikli. :mrgreen:

User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37048
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#19353 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders » 06/10/2020 12:48

Porodice Foht wrote:
06/10/2020 12:38

A 10 km sto ´´cami i ceka´´ idvije godine i jos ce godinu izgleda od Svilaja do Odzaka...? Bar smo na to navikli. :mrgreen:
I ovo će, ne vjerujem da će u Hercegovini sve uvezati u naredne tri godine. :)

User avatar
So What!
Posts: 8216
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#19354 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by So What! » 06/10/2020 12:52

Kada je izgrađena dionica Svilaj - Odžak, izgrađena je samo prva faza koja je ustvari obuhvatala izgradnju objekata i nasipa. Druga faza je tada namjerno ostavljena upravo iz razloga jer nije postojao most, a nije se znalo ni kada će ga biti.

Adnan Terzić i ekipa su trebali neku dionicu da je prikažu kao završenu i onda su pokrenuli drugu fazu izgradnje ove dionice, koja je ustvari uključivala asfaltiranje i opremanje i ona sada asfaltirana već skoro tri godine čeka da dođe napokon u upotrebu.

I za mene je maloumno postavljati asfalt sada na dionici Počitelj - Buna, iz razloga što će ista morati sačekati da dionica Buna - Kvanj bude završena što je minimalno period od tri godine, no eto.

Seyfo
Posts: 3182
Joined: 23/08/2011 14:12

#19355 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Seyfo » 06/10/2020 13:05

Kako ne skontaju da je bolje na par mjesta na dionici trenutnog magistralnog puta Sarajevo-Tuzla samo proširiti za jednu traku uzbrdo, i time bi postigli mnogo više. Praviti brzu cestu ili autoput nije ni u planu ni isplativo.
Te priče da bi se nešto postiglo cestom prema Žepču su smiješne, zna se u kom smjeru se ide. Ako neko iz TZ hoće prema Sarajevu ili južnije, neće sebi praviti toliko duži put.
Bitnost proširenja te ceste je velika, jer nije dio planiranih autoputeva, a predstavlja najfrekventniji i najbitniji magistralni putu mimo Vc, pored dionice Lašva-Travnik.

User avatar
geralt
Posts: 1848
Joined: 14/09/2017 12:45

#19356 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by geralt » 06/10/2020 13:13

Alfons Kauders wrote:
06/10/2020 12:20
Donekle stoji ali opet zanemaruješ kilometražu i trošak. Jeste sigurnost, jeste užitak, ali komercijalisti i kamiondžiji ne plaćaju da uživaju, već da voze.

Dakle neka bude 175km, u oba smjera to je 350km autoputa. To je 35KM putarine ili više dok to bude gotovo. To je ujedno i dosta više goriva, recimo desetak litara u oba smjera. I onda začas dođemo do problema zvanog 60KM troška kog na starom putu nema.

Ok je to za nekog ko ide na more jednom godišnje, ali za ljude koji putuju radi posla i drugih potreba, to je velika cifra. Ako će neko voziti tu dionicu jednom mjesečno, to je 720KM, skoro jedna prosječna plata. Jeste sigurnije, jeste 20-30 minuta brže, ali ko će platiti 60KM da uštedi pola sata? Većina ljudi neće priuštiti taj luksuz.

Da cirkus bude veći, kad bi u magistralu uložili 200 miliona maraka, i ta vremenska ušteda bi se smanjila na desetak minuta.
Ja sam Sarajlija, ali ne zivim u ubjedjenju da je Sarajevo centar svijeta i da svi putevi moraju proci kroz njega :)

Sta je sa kamiondzijama i komercijalistima koji nisu krenuli za Sarajevo, vec za Zenicu ili Travnik, ili mozda Split? ZDK ima 364 000 stanovnika, SBK 273 000, Kanton 10 (koji je na istom pravcu) 90 000. Sta ako ne polazi iz Tuzle vec iz Banovica, da li je i onda ista racunica? Mislis li da gazdi kome kamion dovozi robu iz luke Ploce dodatni trosak autoputa igra neku ulogu u ukupnoj racunici?

User avatar
dustaban
Posts: 5980
Joined: 10/07/2012 10:55

#19357 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by dustaban » 06/10/2020 13:20

Razmislja li iko o KOMERCIJALNIM PRIORITETIMA pojedinih dionica. Konkretno ovaj komad od Pocitelja do Bune... to ce sad zavrsiti i ja nikako ne kontam KAD CE i KO CE TUDA VOZIT ?!

Seyfo
Posts: 3182
Joined: 23/08/2011 14:12

#19358 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Seyfo » 06/10/2020 13:26

To je dio Vc i svakako je neophodan da se uradi, ali da je bio ikakav prioritet u odnosu na ostale dionice Vc, NIJE !
Mostar se morao prioritetno povezati sa Sarajevom pa onda ove komadiće južnije, ako se gleda interes države i njene privrede. Ako se gleda interes da italijanski turist autoputem dođe vidjeti Međugorje, to je ovo što sada imamo.

User avatar
geralt
Posts: 1848
Joined: 14/09/2017 12:45

#19359 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by geralt » 06/10/2020 13:38

Seyfo wrote:
06/10/2020 13:26
To je dio Vc i svakako je neophodan da se uradi, ali da je bio ikakav prioritet u odnosu na ostale dionice Vc, NIJE !
Mostar se morao prioritetno povezati sa Sarajevom pa onda ove komadiće južnije, ako se gleda interes države i njene privrede. Ako se gleda interes da italijanski turist autoputem dođe vidjeti Međugorje, to je ovo što sada imamo.
Valjda je kvalitetna povezanost sa lukom Ploce bitnija i Mostaru i Sarajevu od medjusobne povezanosti :roll:

Po stoti put: autoputevi se prave rade teretnog saobracaja, putnicki je tu usputan i mnogo manje bitan.

Dope_Man
Posts: 4605
Joined: 03/06/2016 16:31

#19360 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dope_Man » 06/10/2020 13:47

geralt wrote:
06/10/2020 09:55
Dope_Man wrote:
06/10/2020 08:45
Ne mislim da iko pri zdravoj pameti danas ide iz Tuzle u srednju Bosnu i obrnuto preko Sarajeva. Ti putnici idu na Doboj ili preko Zepca.

Kako rece covjek iznad, prezvakano 100 puta, taj potencijalni AP ne mijenja nista za put Sarajevo-Tuzla jer je daleko duzi, i naravno skuplji da bi iko osim pad debelih lovatora to koristilo kao alternativu. Jedino sta to mijenja je Tuzlacima koji idu u srednju Bosnu ili dalje na more, al postoje daleko bitniji prioriteti kao Tuzla - sjever, pa i dobra cesta do Doboja gdje je vec AP.
Hajmo prozvakati jos jednom :D

Tuzla - petlja Josanica preko M18: 110 km. Google kaze 2h i 8min, odnosno 1h 51min bez saobracaja.

Tuzla - Zepce - Zenica - petlja Josanica trenutnim cestama: 185 km. Autoput ce to sigurno "ispeglati" i skratiti za desetak kilometara, ali eto neka je toliko. Uz prosjecnu brzinu oko 120 km/h to je oko 1h i 30min. Razlika u sigurnosti i uzitku voznje je nemjerljiva.
I 160 (eto skratih jos za 5) * 0.12 = 19 KM putarine u jednom smijeru, 38 u oba, plus potrosnja goriva koja vec ide iznad prosjeka na 120 km/h, mada tu mozemo argumentovati da bi mozda i bila podjednaka potrosnji na magistrali koja se pentra po brdima. Opet, zbog same duzine, sigurno da je koji litar goriva vise i putarina koja u jednom smjeru iznosi koliko i gorivo (ovo sad mjerim po svojoj potrosnji jer ja mogu otici u TZ i vratiti se za 20 KM goriva, mjereno sa punim rezervoarom). Po danasnjim cijenama to je i manje, al eto nek je 20 neki prosjek.

Dakle, da odem u TZ i nazad, umjesto cca 20 KM, tom rutom bi mi trebalo cca 60-70 KM. Odlican izbor, vecina gradjana BiH jedva ceka na to.

User avatar
geralt
Posts: 1848
Joined: 14/09/2017 12:45

#19361 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by geralt » 06/10/2020 14:01

Dope_Man wrote:
06/10/2020 13:47
I 160 (eto skratih jos za 5) * 0.12 = 19 KM putarine u jednom smijeru, 38 u oba, plus daleko potrosnja goriva koja vec ide iznad prosjeka na 120 km/h, mada tu mozemo argumentovati da bi mozda i bila podjednaka potrosnji da magistrali koja se pentra po brdima. Opet, zbog duzine, sigurno da je koji litar goriva vise i putarina koja u jednom smjeru iznosi koliko i gorivo (ovo sad mjerim po svojoj potrosnji jer ja mogu otici u TZ i vratiti se za 20 KM goriva, mjereno sa punim rezervoarom). Po danasnjim cijenama to je i manje, al eto nek je 20 neki prosjek.

Dakle, da odem u TZ i nazad, umjesto cca 20 KM, tom rutom bi mi trebalo cca 60-70 KM. Odlican izbor, vecina gradjana BiH jedva ceka na to.
Slazem se da je za privatno putnicko auto znacajna razlika, iako ce mnogi ljudi s porodicom rado platiti dodatno radi povecane sigurnosti i brzeg putovanja. Za vozaca sluzbenog vozila koji to pise "na firmu" (ili nekoga ko privatnim vozilom ide na sluzbeni put), razlika je nebitna. Za vlasnika kamiona natovarenog sa 100 000 KM robe, razlika je nebitna.

Plus sto se vracamo na cinjenicu da ne idu samo Sarajlije u Tuzlu, i da Tuzlaci imaju i druge destinacije osim Sarajeva.

Dope_Man
Posts: 4605
Joined: 03/06/2016 16:31

#19362 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dope_Man » 06/10/2020 14:11

Poenta te price ovdje je spominjanje da je to nekakva alternativa putu Sarajevo - Tuzla, sto nije. Mozda jeste prevozniku koji gura sleper, jer on ce definitivno doci puno brze, mada ce i on razmisljati koliko mu se isplati s obzirom da je cijena tog puta daleko veca za kamion. Ali eto, njemu se ipak vjerovatno isplati. Manjim komercijalistima vrlo vjerovatno ne, obicnom covjeku ne.

Niko ovdje nije rekao da taj put ne bi bio koristan nikome. Govorimo da taj put nije, i ne moze biti, alternativa pravcu Sarajevo - Tuzla. A kao poboljsanje konekcije Tuzle sa srednjom Bosnom je svakako koristan. Ali tu vec ulazimo u upitnost korisnosti takve ceste, jer Tuzlu bolje (i lakse pretpostavljam) povezati do granice odlicnom cestom, srediti rutu prema Doboju i Sarajevu, i imas na tri strane odlicnu povezanost, umjesto na jednu koja je mozda i najmanje bitna.
Last edited by Dope_Man on 06/10/2020 14:13, edited 1 time in total.

User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37048
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#19363 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders » 06/10/2020 14:12

geralt wrote:
06/10/2020 13:13
Alfons Kauders wrote:
06/10/2020 12:20
Donekle stoji ali opet zanemaruješ kilometražu i trošak. Jeste sigurnost, jeste užitak, ali komercijalisti i kamiondžiji ne plaćaju da uživaju, već da voze.

Dakle neka bude 175km, u oba smjera to je 350km autoputa. To je 35KM putarine ili više dok to bude gotovo. To je ujedno i dosta više goriva, recimo desetak litara u oba smjera. I onda začas dođemo do problema zvanog 60KM troška kog na starom putu nema.

Ok je to za nekog ko ide na more jednom godišnje, ali za ljude koji putuju radi posla i drugih potreba, to je velika cifra. Ako će neko voziti tu dionicu jednom mjesečno, to je 720KM, skoro jedna prosječna plata. Jeste sigurnije, jeste 20-30 minuta brže, ali ko će platiti 60KM da uštedi pola sata? Većina ljudi neće priuštiti taj luksuz.

Da cirkus bude veći, kad bi u magistralu uložili 200 miliona maraka, i ta vremenska ušteda bi se smanjila na desetak minuta.
Ja sam Sarajlija, ali ne zivim u ubjedjenju da je Sarajevo centar svijeta i da svi putevi moraju proci kroz njega :)

Sta je sa kamiondzijama i komercijalistima koji nisu krenuli za Sarajevo, vec za Zenicu ili Travnik, ili mozda Split? ZDK ima 364 000 stanovnika, SBK 273 000, Kanton 10 (koji je na istom pravcu) 90 000. Sta ako ne polazi iz Tuzle vec iz Banovica, da li je i onda ista racunica? Mislis li da gazdi kome kamion dovozi robu iz luke Ploce dodatni trosak autoputa igra neku ulogu u ukupnoj racunici?
Pa ok, ništa sporno, to i ja govorim - to je veza sa Srednjom Bosnom, ne Sarajevom. Kao veza Tuzle s Lašvom ili Zenicom, to bi bilo super. Kao veza sa Sarajevom nema smisla. Taj put preko Žepća jednostavno nije alternativa postojećoj magistrali.

Pod jedan, magistrala postoji i koristi se. Ovo ne postoji, ne zna se hoće li se graditi, a čak i da hoće, neće biti u prometu još barem 10-20 godina.

Pod dva, neki fantomski krak autoputa koji će se možda graditi i možda biti pušten u promet za par decenija ne može biti izgovor da se ne ulaže u magistralu koja već postoji i koristi se svaki dan.

User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37048
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#19364 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Alfons Kauders » 06/10/2020 14:20

geralt wrote:
06/10/2020 14:01
Dope_Man wrote:
06/10/2020 13:47
I 160 (eto skratih jos za 5) * 0.12 = 19 KM putarine u jednom smijeru, 38 u oba, plus daleko potrosnja goriva koja vec ide iznad prosjeka na 120 km/h, mada tu mozemo argumentovati da bi mozda i bila podjednaka potrosnji da magistrali koja se pentra po brdima. Opet, zbog duzine, sigurno da je koji litar goriva vise i putarina koja u jednom smjeru iznosi koliko i gorivo (ovo sad mjerim po svojoj potrosnji jer ja mogu otici u TZ i vratiti se za 20 KM goriva, mjereno sa punim rezervoarom). Po danasnjim cijenama to je i manje, al eto nek je 20 neki prosjek.

Dakle, da odem u TZ i nazad, umjesto cca 20 KM, tom rutom bi mi trebalo cca 60-70 KM. Odlican izbor, vecina gradjana BiH jedva ceka na to.
Slazem se da je za privatno putnicko auto znacajna razlika, iako ce mnogi ljudi s porodicom rado platiti dodatno radi povecane sigurnosti i brzeg putovanja. Za vozaca sluzbenog vozila koji to pise "na firmu" (ili nekoga ko privatnim vozilom ide na sluzbeni put), razlika je nebitna. Za vlasnika kamiona natovarenog sa 100 000 KM robe, razlika je nebitna.

Plus sto se vracamo na cinjenicu da ne idu samo Sarajlije u Tuzlu, i da Tuzlaci imaju i druge destinacije osim Sarajeva.
Ali to nije put *samo* do Sarajeva. Ljudi tuda idu i u Hercegovinu, na Jadran itd...

Pobogu pa ta magistrala je najkraća veza dvije najmnogoljudnije regije u FBiH u kojim živi 800,000 ljudi, dva najprometnija aerodroma u državi, dva najveća grada u FBiH. Stvarno ne znam šta još treba navesti da shvatiš da je taj pravac jako bitan i da put preko Zenice nije i ne može biti alternativa tom pravcu.

User avatar
geralt
Posts: 1848
Joined: 14/09/2017 12:45

#19365 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by geralt » 06/10/2020 14:33

Dope_Man wrote:
06/10/2020 14:11
Poenta te price ovdje je spominjanje da je to nekakva alternativa putu Sarajevo - Tuzla, sto nije. Mozda jeste prevozniku koji gura sleper, jer on ce definitivno doci puno brze, mada ce i on razmisljati koliko mu se isplati s obzirom da je cijena tog puta daleko veca za kamion. Ali eto, njemu se ipak vjerovatno isplati. Manjim komercijalistima vrlo vjerovatno ne, obicnom covjeku ne.

Niko ovdje nije rekao da taj put ne bi bio koristan nikome. Govorimo da taj put nije, i ne moze biti, alternativa pravcu Sarajevo - Tuzla. A kao poboljsanje konekcije Tuzle sa srednjom Bosnom je svakako koristan. Ali tu vec ulazimo u upitnost korisnosti takve ceste, jer Tuzlu bolje (i lakse pretpostavljam) povezati do granice odlicnom cestom, srediti rutu prema Doboju i Sarajevu, i imas na tri strane odlicnu povezanost, umjesto na jednu koja je mozda i najmanje bitna.
Ja ti opet kazem da jeste alternativa velikom broju ljudi kojem razlika u trosku ne igra ulogu. Kad idem u Banja Luku, bilo sluzbeno bilo privatno, ruta preko Skender Vakufa meni licno uopste nije opcija iako je najjeftinija i kilometarski najkraca. Radije idem 60 km duzim putem i placam putarine, iako cak tako nista ne stedim vremenski.

Ako se nakon izgradnje autoputa 20% ljudi odluci da ide preko Zepca (a sigurno ce ih biti vise), magistrala ce biti 20% manje opterecena.

Dope_Man
Posts: 4605
Joined: 03/06/2016 16:31

#19366 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dope_Man » 06/10/2020 14:52

Ovo je Bosna i Hercegovina, ako su neki od nas dovoljno sretni da imamo prihode koji nam omogucuju da platimo odredjeni "luksuz" ne zaboravimo da je to za najveci broj gradjana ogromna para. I da, govorim od silnih 40-50 KM razlike koju sam ranije izracunao za put u dva pravca. To je velika para mnogima, odnosno da stavimo ovako: Daleko je vise ljudi u BiH kojima je 50 KM znacajna suma, nego onih kojima je beznacajna.

Taj put jednostavno nema opravdanost iz ugla povezanosti Tuzle sa Sarajevom i dalje sa Mostarom itd.. Ima ulogu u boljem povezivanju sa srednjom Bosnom, kako je sto puta vec receno, ali je upitno koliko je ljudi kojima taj put treba, tj. da li se isplati praviti ga kao takvog pored vec ranije spomenutih pravaca koji bi bili vazniji u ovom trenutku.

User avatar
avenija
Posts: 1378
Joined: 29/03/2016 16:20

#19367 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by avenija » 06/10/2020 14:54

Tuzla + 70 km precnika 500 k ljudi
Zenica +70 km precnika 500 k ljudi

veza izmedju nepostoji osim konjske staze preko Vozuce.

Dvije izuzetno privredno jake regije apsolutno nepovezane, potencijal neiskoristen.

toooka
Posts: 99
Joined: 15/02/2016 08:12

#19368 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by toooka » 06/10/2020 15:38

Ljudi moji, pa vi pričate da li će nekome biti isplativo ili ne voziti autoputem. Ako je iko od vas prolazio npr Jadranskom magistralom (ja godišnje prođem par puta od Rijeke gore do Ploča sa motorom) nema kamiona, svi koriste autoput, iako realno gledajući njihova ta magistrala je u tako dobrom stanju da mi rijetko gdje imamo takav asfalt... koristit ce se i kod nas sve to, ne treba samo misliti na to da neko ide iz Tuzle u Sarajevo i obratno, bit ce tu dosta tranzita sa sjevera...

Dope_Man
Posts: 4605
Joined: 03/06/2016 16:31

#19369 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Dope_Man » 06/10/2020 16:08

Tema nije da li nam trebaju autoputevi, da li ce ih ko korisiti niti ista slicno. Konkretno pitanje o kom smo evo pisali zadnjih par postova je:

Da li je ruta Tuzla - Zepce - Zenica - Sarajevo, u formi autoputa, alternativa direktnoj magistralnoj ruti Tuzla - Sarajevo.

Neki od nas smo iznijeli razloge zasto mislimo da nije, drugi zasto misle da jeste. Mene ti drugi nisu uvjerili, jer i dalje smatram da najveci broj ljudi koji ide trenutnom rutom Tuzla - Sarajevo ne bi isao ovom drugom rutom, ni da je sve autoput, jer bi potrosili vise goriva, platili bi poprilicnu sumu za putarinu, a dosli bi manje-vise za slicno vrijeme.

Kako sam ranije rekao, Tuzlu je jeftinije, i logicnije, nakaciti na AP kod Doboja, a do tamo srediti cestu da ide u profilu 2+2 i da se malo odvoji od kuca i dvorista koja su se nakacila na nju. Daleko jeftinije od AP-a kroz brda, a tamo svakako prolazi AP koji je primarni projekat kada su AP u pitanju.

Lijepo je sanjati autoputeve na sve strane, ali cinjenica je da se jedva gradi i ovaj jedan, besmisleno je zamisljati jos nekakvih ruta, pogotovo kroz brda ako se mogu malo srediti magistrale i napraviti da je to daleko bolja i sigurnija cesta nego danas.

User avatar
Hame_
Posts: 2058
Joined: 31/08/2007 21:42
Location: Srebrenik, Tuzlanska županija, BiH
Contact:

#19370 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Hame_ » 06/10/2020 17:04

costacurta wrote:
05/10/2020 14:49
Kakva luka, neće to profercerat sve dok je ove kamionske mafije.
Pa kamioni bi imali najviše koristi od prevoza iz Luke Brčko.

Ima tu oko Luke još nešto, ali nisam dalje istraživo.

Ima posla i bez Luke :evil:

User avatar
Laertes
Posts: 3420
Joined: 08/01/2015 18:25

#19371 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Laertes » 06/10/2020 17:40

Dope_Man wrote:
06/10/2020 16:08
Tema nije da li nam trebaju autoputevi, da li ce ih ko korisiti niti ista slicno. Konkretno pitanje o kom smo evo pisali zadnjih par postova je:

Da li je ruta Tuzla - Zepce - Zenica - Sarajevo, u formi autoputa, alternativa direktnoj magistralnoj ruti Tuzla - Sarajevo.

Neki od nas smo iznijeli razloge zasto mislimo da nije, drugi zasto misle da jeste. Mene ti drugi nisu uvjerili, jer i dalje smatram da najveci broj ljudi koji ide trenutnom rutom Tuzla - Sarajevo ne bi isao ovom drugom rutom, ni da je sve autoput, jer bi potrosili vise goriva, platili bi poprilicnu sumu za putarinu, a dosli bi manje-vise za slicno vrijeme.

Kako sam ranije rekao, Tuzlu je jeftinije, i logicnije, nakaciti na AP kod Doboja, a do tamo srediti cestu da ide u profilu 2+2 i da se malo odvoji od kuca i dvorista koja su se nakacila na nju. Daleko jeftinije od AP-a kroz brda, a tamo svakako prolazi AP koji je primarni projekat kada su AP u pitanju.

Lijepo je sanjati autoputeve na sve strane, ali cinjenica je da se jedva gradi i ovaj jedan, besmisleno je zamisljati jos nekakvih ruta, pogotovo kroz brda ako se mogu malo srediti magistrale i napraviti da je to daleko bolja i sigurnija cesta nego danas.
Svakako, u potpunosti se slažem. Ali gdje misliš da bi se provukla ta cesta? Na Tz i Lukavac području bi kao i moglo, ali onda gdje počinje Gračanica i Doboj Istok, nema šanse.

User avatar
studeni76
Posts: 3174
Joined: 03/06/2009 14:12

#19372 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by studeni76 » 06/10/2020 18:14

Neka je pomaknu malo prema Ozrenu, prema Spreci. Svakako su poplave zatrovale ta polja, nije se zdravo iz njih hraniti. Naprave novu trasu a postojeca neka u dijelu nakon Sizja ili Dobosnice ostane lokalna cesta

User avatar
Laertes
Posts: 3420
Joined: 08/01/2015 18:25

#19373 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by Laertes » 06/10/2020 19:00

studeni76 wrote:
06/10/2020 18:14
Neka je pomaknu malo prema Ozrenu, prema Spreci. Svakako su poplave zatrovale ta polja, nije se zdravo iz njih hraniti. Naprave novu trasu a postojeca neka u dijelu nakon Sizja ili Dobosnice ostane lokalna cesta
Nema gdje tamo, RS...

User avatar
studeni76
Posts: 3174
Joined: 03/06/2009 14:12

#19374 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by studeni76 » 06/10/2020 22:49

Pa i govorimo o putu Tuzla-Doboj (RS)! Sastavni dio drzave,jbg. I da bi do Orasja dosao moras proci kroz RS

mistek
Posts: 2085
Joined: 23/05/2010 15:16

#19375 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje

Post by mistek » 06/10/2020 23:06

Pa nije vala teško napisati prioritete u izgradnji (auto)cesta u BiH. Sve ceste su dobrodošle i mislim da niko ne kaže da ne bi super bilo imati cestu Tuzla-Žepče, ali to nije prioritet nikako. Puno je važnije da Tuzla ima smislenu poveznicu sa Sarajevom i sa državnom granicom.

Ja bih te prioritete u segmentu autocesta i brzih cesta u FBiH poredao ovako:
1. Koridor VC svakako. To je kičma i tu ne bi trebalo biti razilaženja.
2. Veza Sarajevo-Tuzla koja prati postojeći pravac M18 i koja mora na sjeveru zaobići gusto naseljeno područje i na masu dijelova se proširiti i modernizovati.
3. Brza cesta dolinom Lašve, a onda spoj Travnik-Jajce.
4. Brza cesta ili makar magistralna bez milion priključaka Tuzla-Doboj, dolinom Spreče.
5. Brza cesta ili makar magistralna bez milion priključaka Tuzla-Srebrenik-Orašje.

U idealnim uslovima, ovim bi se riješila većina problema u ovom segmentu. Ovdje treba dodati eto Hranjen i put prema Goraždu koji se pravi, pa će biti gotovo makar za 10 godina, spoj Mostara sa zapadnom Hercegovinom kroz brzu cestu Mostar-Široki Brijeg, te spoj Neuma preko Stoca sa ostatkom države. Ostalo bi još možda nešto da se radi po Krajini, ali gore u biti samo treba modernizacija i eventualno krak prema Prijedoru, mada ja nisam siguran u isplativost istog.

U RS će očito raditi spajanje Banja Luke i Bijeljine, što je na bilo koji način sasvim ok. Generalno, mislim da je tamo to osovina svakako. Oni u najvećoj mjeri moraju modernizovati postojeće magistrale. Eh da, postoji tu i ta veza Sarajeva sa Beogradom i ja fakat ne vidim značajan problem da, ako ne može drugačije, to ide Pale-Goražde-Višegrad-Vardište. :)

Post Reply