#76 Re: Tesla model 3 iskustva
Posted: 16/09/2023 16:06
Jucer vidim model 3 na nasim tablama u Sarajevu. Dosad sam vidjao samo strance. Ima li kod nas negdje 150kw punjac? Vjerujem da ovi ispred hotela, granapa su 22kw ili mozda cak 11kw.
jesam1 wrote: β08/09/2023 10:34Upravo se vratio iz Kine poslije par mjeseci boravka,jesam1 wrote: β21/08/2023 07:05
Vozim Y (doslovno ista platforma kao 3-ca) vec pola godine i presao dosta "dugih ruta" ukljucujuci DE > BIH pa cak i more u CG.
Ekonomicnost:
Mozda jedina zemlja u Evropi u kojoj se danas isplati imati EV je BIH s obizirom na cijenu struje. Matematika sve govori. Ispadne te 1000 km voznje 10-20 BAM.
Ovdje u EU to nije slucaj. Punjenje ekvivalenta benzin/dizel vs. struja na recimo 1000 km je razlika 5-10 EUR. Sto je obizirom na cijenu Tesle malo.
Auto:
Auto je dizajnom i UI-em definitvno buducnost. Meni je bila razlika isto kao kad imas nokiju i neko ti da iphone (a vozio sam sve ove "mocne zvijeri" o kojima ovi ovdje na pdf imaju vlazne snove) Preuzeo sam auto u salonu i lik mi objasni sve za 2 min. i ja se odvezao kuci.
Ubrzanje, voznja, udobnost, stabilnost na cesti > sve ogromni plusevi u odnosu na ICE auta.
Mane: djecije bolesti relativno novog proizvodjaca: gume za dihtung nisu negdje dobro "nasjele", neke djidje su recimo luksuznije u mercu/audiju, poklopac u gepeku lose dizajniran, kisa "upada" gdje ne treba, u novijim verzijama (> Nov 2022) su izbacili fizicke senzore za parking pa se oslanja na kamere (sto naravno ne funkcionise kako treba - Ovo me najvise nervira> defacto nemas parking senzore a modeli prije Nov 2022 ih imaju i to rade perfektno u cm tacno)
Ako budes vozio u BIH tu nema mobilnog paketa za internet (Spotify ne radi i karte) > tj. radi samo moras ukljuciti hotspot, sto je pegla.
Punjenje:
funcionise vrlo dobro ali ti definitivno treba neki "home base" bilo posao ili kuca ili garaza. Znaci mjesto gdje ti auto "noci" treba da ima punjac i neces imati nikakvih problema (kucna uticnica sa 3kw i 10A za 10tak sati ti napuni >100km sto je ok). Ti pocetni strahovi oko punjenja i range-a brzo ispare. Y i 3-ca imaju fakat realan range. Naravno u gradu je najekonomicniji radi rekuperacije (>550 km) - cak i vise od navedenog. Dok je najgori na autoputu (tu je oko 350-400 sa preko 130 km/h)
Buducnost:
U Kini (Peking) sam trenutno. Ovdje je svako 2-3 auto EV. Govorimo o milionima auta. Lokalne marke za koje niko nije cuo (osim mozda BYD, MG etc)
prodaju najvise novih auta i US/Evropski "legacy" proizvodjaci mogu samo da napadaju premium EV segment (a i tu su tanki). Ako iko ima dilemu kakva je buducnost auta za licnu upotrebu, pogledom na ulice Shanghai-ja i Pekinga sve ce mu biti jasno.
Napomena: Kina je najvece auto trziste na svijetu!
Impresije:
Sve vrvi od EV-ova. Apsolutno sam zapanjen kvantitetom i kvalitetom lokalnih kineskih proizvodjaca. U donjem/srednjem segmentu su EU/US poizvodjaci izgubili bitku. To je jasno. U Pekingu su svi taxiji EV "Beijing" marka i to je auto ispod 10k EUR (oko 7000 CNY). Sasvim solidan auto u rangu nove Dacije. Generalno, zbog tolikog broja Ev-ova, kvalitet zraka se nevjerovatno popravio u BJ/SH.
Imaju pravilo da ne mozes uzeti ICE auto (plave tablice) nego moras na listu cekanja pa onda ide izvlacenje na lutriji dok recimo EV mozes odmah kupiti i voziti. Defacto si primoram kupiti EV.
Opasno napadaju luksuzni segment. Mene je dojmio "Li Auto" sa svojim L8/L9 (ima WLTC range od 1100 km) i Lotus Eletre. Za razliku od pupularnog misljenja, kinezi imaju iste preference za autima kao i u USA (osim "truckova") - znaci veliki sedani i SUV-vijevi. Ovaj L9 je div u rangu Escalade-a i stvarno ce praviti pometnju na USA trzistu (ako im dozvole ameri da dodje )
U Evropi vozis Teslu pa si polu-egzotika a tamo ih ima kao kod nas VW-ova. To ima i negativne strane za tamosnje vlasnike jer su poceli uvoditi zabrane prilaska u pojedine djelove grada/provincija - kofol zastita od USA spijunaze. Naravno, sve dio igre izmedju Kine/USA.
Malo mi je zao ovih "nostalgicara" na forumu ovdje. Kada vidis gdje se svijet ide - odnosno gdje je vec danas. U Evropi (Balkan da ne spominjem) je nestala zelja/otvorenost za promjenu/napredak. Opet ponavljam, BIH je jedna od rijetkih zemalja gdje su EV-ovi brutalno ekonomicni.
Kada pogledas 60-70-godisnjake u Kini kako placaju kupovinu sa smartphonom i koriste nove tehnologije - shvatis koliko nazadujemo kolektivno.
Koliko znam samo za porsche i niko drugi ne moze (120kW je taj i imaju par sporih AC)
2 godine nikako
Ugase li tebi auto ako ne platis racun na vrijeme?Sharif wrote: β25/09/2023 07:57 Model Y rwd 2023
Prednosti
+tehnologija
+jednostavnost
+"jeftin" u poredjenju sa obicnim ICE autima, ako uzimas preko firme i ako eventualno zemlja u kojoj si ima subvencije za "zelena auta"
+Ubrzavanje
+Grijanje/hladjenje za par minutica
Mane:
-Zimski period, domet opada poprilicno
-Ako vozis vise od 300-350km dnevno a nemas punjac kod kuce/na poslu ili nemas brzih punjaca tokom vozne rute
-Teslini servis centri, barem ovde u skandinaviji, nemaju bas najbolji renome poslje prodaje (problemi, servisi itd). Davno su bila ta vremena kad su sve davali dzabe/goodwill/garancije
-Skupe popravke poslije isticanja garancije
-Jako skupo osiguranje (mozda je dole kod nas jeftinije, nemam pojma)
-I dalje problemi sa fit-and-finish. Bolje su sastavljena auta iz Tesline kineske fabrike nego iz Berlinske. Imamo trenutno 4 vozila svi isporuceni u zadnih mjesec dana 2 MYP, 2 MYRWD. Panelgaps su katastrofa u ovoj jednog MYP i RWD....oba iz Berlinske fabrike. Ovi drugi iz kineske su super sto se toga tice. Mobilni tesla servis dosli da izmjere panel gaps i kazu fino da su "unutar specifikacije". Sto znaci sipu ga loma.
-Auto headlight (duga) karina
-Auto brisaci karina
-Tesla vision (njihovo rjesenje sa kamerama, umjesto parking sensora, teska karina)
Ako drzava ima dobru infrastrukturu punjaca samo deri.
Privatno ga nebi nikad uzeo, al preko firme se isplati, 240 eura mjesecno all included, a za te pare privatno nemozes ni civare uzet da valjaju. Znaci cisto ekonomski razlog zasto ga a imam. Ako zelis premium premium sto se tice svega gledaj nesto drugo, od 75k eura pa gore.
Ako te/vas sta jos zanima, pitajte
moze puniti ko god naidje... samo sto je mala sansa da je slobodan jer pune ovi iz porschea manje vise stalno nesto
Litijumom
Treba od nekud namiriti profit koji dolazi od prodaje rezervnih dijelova a koji je glavni profit za proizvodjace automobilaReymondReddington wrote: β25/09/2023 11:00Gledao sam taj kanal i nije mi jasno zasto te neke stete toliko kostaju.