Željeznice - all about

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
Nivelacija
Posts: 5366
Joined: 24/08/2018 23:15
Location: Travnik

#751 Re: Željeznice - all about

Post by Nivelacija »

Isplatili se ovom vozu da saobraca do Tuzle ili barem Doboja?

Ili je ovo vise ovako za lokala Sarajevo Zenica 50-70 km

A kako izgleda mocno kao u Japanu oni brzi vozovi :mrgreen:
kakaljin
Posts: 11972
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#752 Re: Željeznice - all about

Post by kakaljin »

Nivelacija wrote: 18/01/2021 11:05 Isplatili se ovom vozu da saobraca do Tuzle ili barem Doboja?

Ili je ovo vise ovako za lokala Sarajevo Zenica 50-70 km

A kako izgleda mocno kao u Japanu oni brzi vozovi :mrgreen:
Ide do Maglaja, jer RS sada komplikuje u vezi pandemije pa im je to izgovor da ne ide talgo do Bihaca kako je isao prije.

Putnici saobracaj vozova nigdje nije isplativ jer posluje u minusu, sav taj minus izvlaci transport
neki
Posts: 6871
Joined: 17/02/2005 07:57

#753 Re: Željeznice - all about

Post by neki »

Končar voz ne može do Tuzle jer pruga nije elektrificirana..
User avatar
So What!
Posts: 11655
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#754 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

neki wrote: 18/01/2021 13:23 Končar voz ne može do Tuzle jer pruga nije elektrificirana..
Revolucionarni projekat za ovu zemlju bi bila, izgradnja pruge Vares - Banovici, kao i elektrifikacija i modernizacija pruge i infrastrukture na potezu Sarajevo - Vares - Banovici - Tuzla.

S obzirom da je zeljeznicka infrastruktura podijeljena na entitetske nadleznosti i entiteti ne saradjuju nesto Bogzna po ovom pitanju, tako da bi FBiH, napravila internu mrezu koja bi povezala cetiri najveca grada u FBiH (Tuzlu, Sarajevo, Mostar i Zenicu), bez da koristi infrastrukturu Zeljeznica RS.
kakaljin
Posts: 11972
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#755 Re: Željeznice - all about

Post by kakaljin »

So What! wrote: 18/01/2021 14:07
neki wrote: 18/01/2021 13:23 Končar voz ne može do Tuzle jer pruga nije elektrificirana..
Revolucionarni projekat za ovu zemlju bi bila, izgradnja pruge Vares - Banovici, kao i elektrifikacija i modernizacija pruge i infrastrukture na potezu Sarajevo - Vares - Banovici - Tuzla.

S obzirom da je zeljeznicka infrastruktura podijeljena na entitetske nadleznosti i entiteti ne saradjuju nesto Bogzna po ovom pitanju, tako da bi FBiH, napravila internu mrezu koja bi povezala cetiri najveca grada u FBiH (Tuzlu, Sarajevo, Mostar i Zenicu), bez da koristi infrastrukturu Zeljeznica RS.
Sve to stoji, ali samim razdvajanjem i obilazenjem i pravljenjem necega na samo na jednoj teritorij znaci da se ide ka podjeli i dijeljenju drzave.
User avatar
So What!
Posts: 11655
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#756 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

kakaljin wrote: 18/01/2021 14:09
So What! wrote: 18/01/2021 14:07
neki wrote: 18/01/2021 13:23 Končar voz ne može do Tuzle jer pruga nije elektrificirana..
Revolucionarni projekat za ovu zemlju bi bila, izgradnja pruge Vares - Banovici, kao i elektrifikacija i modernizacija pruge i infrastrukture na potezu Sarajevo - Vares - Banovici - Tuzla.

S obzirom da je zeljeznicka infrastruktura podijeljena na entitetske nadleznosti i entiteti ne saradjuju nesto Bogzna po ovom pitanju, tako da bi FBiH, napravila internu mrezu koja bi povezala cetiri najveca grada u FBiH (Tuzlu, Sarajevo, Mostar i Zenicu), bez da koristi infrastrukturu Zeljeznica RS.
Sve to stoji, ali samim razdvajanjem i obilazenjem i pravljenjem necega na samo na jednoj teritorij znaci da se ide ka podjeli i dijeljenju drzave.
Nije fazon u dijeljenju, nego da nam je SFRJ ostavila dva zdrava kraka, kojima ne treba puno da se spoji i da se stvori direktna zeljeznicka veza izmedju Sarajeva i Tuzle.

Linijom Doboj - Tuzla je upravljao ZRS, i zatim su ukinili sav putnicki saobracaj, te nakon revizije Svjetske banke ostavili su samo teretni saobracaj.

Iako je u RS-u radjen remont pruge Doboj - Banja Luka i jos je ulagano u neke pruzne prijelaze, ali mimo toga nikakvih ozbiljnijih ulaganja u zeljeznice u ovom entitetu nije bilo.

U FBiH su nabavljeni novi putnicki vozovi (Talgo i Koncar), uradjeni su remonti, a posebno je znacajan onaj izmedju Ilidze i Bradine, uradjena je elektrifikacija prema Bihacu, a pored toga povecan je broj prevezenog tereta.

Dakle, zasto ovisiti o ZRS, tamo gdje se ne mora, zasto ne iskoristiti nesto sto vec decenijama imamo, i jednostavno prosirimo mrezu. Sve i da BiH nije izdijeljena na entitete, ovo bi i dalje bio sasvim logican potez.
emirolini
Posts: 3649
Joined: 26/11/2007 15:35
Location: TUZLA

#757 Re: Željeznice - all about

Post by emirolini »

So What! wrote: 18/01/2021 14:20
kakaljin wrote: 18/01/2021 14:09
So What! wrote: 18/01/2021 14:07

Revolucionarni projekat za ovu zemlju bi bila, izgradnja pruge Vares - Banovici, kao i elektrifikacija i modernizacija pruge i infrastrukture na potezu Sarajevo - Vares - Banovici - Tuzla.

S obzirom da je zeljeznicka infrastruktura podijeljena na entitetske nadleznosti i entiteti ne saradjuju nesto Bogzna po ovom pitanju, tako da bi FBiH, napravila internu mrezu koja bi povezala cetiri najveca grada u FBiH (Tuzlu, Sarajevo, Mostar i Zenicu), bez da koristi infrastrukturu Zeljeznica RS.
Sve to stoji, ali samim razdvajanjem i obilazenjem i pravljenjem necega na samo na jednoj teritorij znaci da se ide ka podjeli i dijeljenju drzave.
Nije fazon u dijeljenju, nego da nam je SFRJ ostavila dva zdrava kraka, kojima ne treba puno da se spoji i da se stvori direktna zeljeznicka veza izmedju Sarajeva i Tuzle.

Linijom Doboj - Tuzla je upravljao ZRS, i zatim su ukinili sav putnicki saobracaj, te nakon revizije Svjetske banke ostavili su samo teretni saobracaj.

Iako je u RS-u radjen remont pruge Doboj - Banja Luka i jos je ulagano u neke pruzne prijelaze, ali mimo toga nikakvih ozbiljnijih ulaganja u zeljeznice u ovom entitetu nije bilo.

U FBiH su nabavljeni novi putnicki vozovi (Talgo i Koncar), uradjeni su remonti, a posebno je znacajan onaj izmedju Ilidze i Bradine, uradjena je elektrifikacija prema Bihacu, a pored toga povecan je broj prevezenog tereta.

Dakle, zasto ovisiti o ZRS, tamo gdje se ne mora, zasto ne iskoristiti nesto sto vec decenijama imamo, i jednostavno prosirimo mrezu. Sve i da BiH nije izdijeljena na entitete, ovo bi i dalje bio sasvim logican potez.
Bolno je gledati kako se zanemaruje potencijal Tuzlanskog kantona za zeljeznicki saobracaj sa ovakvom vozovima kao Koncar. Znam da ima neki plan elektrifikacije pruge doboj Tuzla ali ja bi cak isao dalje i ukljucio Zivinice, Kalesiju, srebrenik pa i brcko prema Tuzli.
neki
Posts: 6871
Joined: 17/02/2005 07:57

#758 Re: Željeznice - all about

Post by neki »

So What! wrote: 18/01/2021 14:20

Nije fazon u dijeljenju, nego da nam je SFRJ ostavila dva zdrava kraka, kojima ne treba puno da se spoji i da se stvori direktna zeljeznicka veza izmedju Sarajeva i Tuzle.
Nije to baš tako jednostavno kako izgleda na karti..
Visinska razlika između kraka u Varešu i kraka u Banovićima je 500m. Spajanje te dvije tačke željeznicom bi bio poduhvat daleko veći od gradnje bradinske rampe na dionici Tarčin-Konjic
User avatar
So What!
Posts: 11655
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#759 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

neki wrote: 18/01/2021 14:49
So What! wrote: 18/01/2021 14:20

Nije fazon u dijeljenju, nego da nam je SFRJ ostavila dva zdrava kraka, kojima ne treba puno da se spoji i da se stvori direktna zeljeznicka veza izmedju Sarajeva i Tuzle.
Nije to baš tako jednostavno kako izgleda na karti..
Visinska razlika između kraka u Varešu i kraka u Banovićima je 500m. Spajanje te dvije tačke željeznicom bi bio poduhvat daleko veći od gradnje bradinske rampe na dionici Tarčin-Konjic
Znam, zato i govorim, revolucionaran, ali ne i jednostavan. Iako jako tezak teren i visinska razlika, ne radi se o tako dugoj dionici, i mislim da niej nemoguca misija.
Dr Arsla
Posts: 1260
Joined: 05/01/2013 16:16

#760 Re: Željeznice - all about

Post by Dr Arsla »

neki wrote: 18/01/2021 13:23 Končar voz ne može do Tuzle jer pruga nije elektrificirana..
Može se zakačit za dizelku pa da ga vuče :mrgreen:
Forumerrer
Posts: 863
Joined: 14/06/2014 17:27

#761 Re: Željeznice - all about

Post by Forumerrer »

Moze li mi neko objasniti sta radi 3500 hiljade zaposlenih u ZFBIH (ako je istina da ih je zaista toliko)?

Koliko imaju aktivnih linija uopce?
kakaljin
Posts: 11972
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#762 Re: Željeznice - all about

Post by kakaljin »

Forumerrer wrote: 18/01/2021 22:10 Moze li mi neko objasniti sta radi 3500 hiljade zaposlenih u ZFBIH (ako je istina da ih je zaista toliko)?

Koliko imaju aktivnih linija uopce?
Je li to mislis da se zeljeznice bave samo putnickim saobracajem?

PS: Manje ih je dosta
emirolini
Posts: 3649
Joined: 26/11/2007 15:35
Location: TUZLA

#763 Re: Željeznice - all about

Post by emirolini »

Naravno uz elektrifikaciju pruga, mozda cak i novih kilometara pruga. Po meni bitnije nego aerodrom u Bihacu, uz duzno postovanje Bihcanima, ali gledajuci u drzavu kao cjelinu, a ne u entitete.
User avatar
So What!
Posts: 11655
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#764 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Forumerrer wrote: 18/01/2021 22:10 Moze li mi neko objasniti sta radi 3500 hiljade zaposlenih u ZFBIH (ako je istina da ih je zaista toliko)?

Koliko imaju aktivnih linija uopce?
Nije istina da ih je toliko, imali su 4500, a stari i možda do sada najuspješniji direktor Željeznica FBiH, Enis Džafić je smanjio to na otprilike 2800 radnika.

Nakon analize Svjetske banke, u ŽRS je također započet broj smanjivanja radnika, pa je tako broj zaposlenih je smanjen sa 3098 radnika na 2251 radnika u januaru 2020. godine.
emirolini wrote: 18/01/2021 23:57 Naravno uz elektrifikaciju pruga, mozda cak i novih kilometara pruga. Po meni bitnije nego aerodrom u Bihacu, uz duzno postovanje Bihcanima, ali gledajuci u drzavu kao cjelinu, a ne u entitete.
Aerodrom Bihać kao i elektrifikacija Unske pruge su dobrodošli projekti, ali to je ništa drugo nego kupovina jeftinih bodova kod Krajišnika, kojima treba kvalitetniji drumski saobraćaj.

Elektrifikacija pruge do Bihaća je bio relativno jeftin projekat, koji je brzo izveden, a i aerodrom je mnogo jeftiniji od brze ceste do USK.

Taj aerodrom, kada se napravi, upitno je da li će moći da napravi neke značajne rezultate, ali ostaje nam da vidimo.
emirolini
Posts: 3649
Joined: 26/11/2007 15:35
Location: TUZLA

#765 Re: Željeznice - all about

Post by emirolini »

@So What mislio sam na elektrifikaciju pruga u TK, a ne u Bihacu. Nekako mi logicno najmnogoljudnije trziste da budu povezani sa ovakvim nacinom saobracaja. Zeljeznice u TK su katastrofa, osim karga.
Sydnor
Posts: 1849
Joined: 08/02/2019 09:04

#766 Re: Željeznice - all about

Post by Sydnor »

Forumerrer wrote: 18/01/2021 22:10 Moze li mi neko objasniti sta radi 3500 hiljade zaposlenih u ZFBIH (ako je istina da ih je zaista toliko)?

Koliko imaju aktivnih linija uopce?
Nije još bio godišnji izvještaj za prošlu godinu, ali taj broj je sad ispod 3000, moja pretpostavka na otprilike 2800 ili 2900 zaposlenih s tim što u 2021. godini se sprema ogroman broj odlaska radnika u penziju.

Zadnje zapošljavanje radnika na ŽFBH je bilo 2014. godine.

Prosječna starost izvršnog osoblja je 56 godina.

Stanje na terenu je katastrofalno, fali otpravnika, mašinovođa, magacionera, bravara, majstora... svega. A posla previše, izuzmemo li putnički prijevoz koji je na minimumu zbog pandemije.

Poređenja radi, siguran sam da čitava ŽRS sa 2200 radnika ne uradi posla na godišnjem nivou ko Zenica i stanica Željezara Zenica koja je u sklopu ArcelorMittala... sav posao im se skoro svodi na prijevoz rude.
User avatar
Hugo Chavez
Posts: 156
Joined: 17/06/2009 09:38

#767 Re: Željeznice - all about

Post by Hugo Chavez »

So What! wrote: 18/01/2021 14:07
Revolucionarni projekat za ovu zemlju bi bila, izgradnja pruge Vares - Banovici, kao i elektrifikacija i modernizacija pruge i infrastrukture na potezu Sarajevo - Vares - Banovici - Tuzla.

S obzirom da je zeljeznicka infrastruktura podijeljena na entitetske nadleznosti i entiteti ne saradjuju nesto Bogzna po ovom pitanju, tako da bi FBiH, napravila internu mrezu koja bi povezala cetiri najveca grada u FBiH (Tuzlu, Sarajevo, Mostar i Zenicu), bez da koristi infrastrukturu Zeljeznica RS.
A živ bio šta će se prevoziti tom revolucionarnom prugom i kako bi opravdao ogromnu investiciju u ko zna koliko dugačke tunele i objekte? Ili bi to možda samo bila revolucionarna prilika da EA izgradi željezničke tunele kroz Zvijezdu planinu :izet:
User avatar
So What!
Posts: 11655
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#768 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

Hugo Chavez wrote: 19/01/2021 11:46A živ bio šta će se prevoziti tom revolucionarnom prugom i kako bi opravdao ogromnu investiciju u ko zna koliko dugačke tunele i objekte? Ili bi to možda samo bila revolucionarna prilika da EA izgradi željezničke tunele kroz Zvijezdu planinu :izet:
Sve sto ide i sada zeljeznicom. :)

A mislim da nijedna domaca firma ne moze tako nesto izvesti.
User avatar
So What!
Posts: 11655
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#769 Re: Željeznice - all about

Post by So What! »

emirolini wrote: 19/01/2021 10:35 @So What mislio sam na elektrifikaciju pruga u TK, a ne u Bihacu. Nekako mi logicno najmnogoljudnije trziste da budu povezani sa ovakvim nacinom saobracaja. Zeljeznice u TK su katastrofa, osim karga.
To bi se trebalo raditi u saradnji sa RS-om jer svi vozni pravci u TK, vode u RS, tako da ako oni imaju interes, tek onda bi bilo moguce.
Forumerrer
Posts: 863
Joined: 14/06/2014 17:27

#770 Re: Željeznice - all about

Post by Forumerrer »

Sydnor wrote: 19/01/2021 11:05
Forumerrer wrote: 18/01/2021 22:10 Moze li mi neko objasniti sta radi 3500 hiljade zaposlenih u ZFBIH (ako je istina da ih je zaista toliko)?

Koliko imaju aktivnih linija uopce?
Nije još bio godišnji izvještaj za prošlu godinu, ali taj broj je sad ispod 3000, moja pretpostavka na otprilike 2800 ili 2900 zaposlenih s tim što u 2021. godini se sprema ogroman broj odlaska radnika u penziju.

Zadnje zapošljavanje radnika na ŽFBH je bilo 2014. godine.

Prosječna starost izvršnog osoblja je 56 godina.

Stanje na terenu je katastrofalno, fali otpravnika, mašinovođa, magacionera, bravara, majstora... svega. A posla previše, izuzmemo li putnički prijevoz koji je na minimumu zbog pandemije.

Poređenja radi, siguran sam da čitava ŽRS sa 2200 radnika ne uradi posla na godišnjem nivou ko Zenica i stanica Željezara Zenica koja je u sklopu ArcelorMittala... sav posao im se skoro svodi na prijevoz rude.
Zar imaju toliko teretnog transporta?
User avatar
jednonogi_Jack
Posts: 2805
Joined: 14/12/2005 21:21

#771 Re: Željeznice - all about

Post by jednonogi_Jack »

Hugo Chavez wrote: 19/01/2021 11:46
So What! wrote: 18/01/2021 14:07
Revolucionarni projekat za ovu zemlju bi bila, izgradnja pruge Vares - Banovici, kao i elektrifikacija i modernizacija pruge i infrastrukture na potezu Sarajevo - Vares - Banovici - Tuzla.

S obzirom da je zeljeznicka infrastruktura podijeljena na entitetske nadleznosti i entiteti ne saradjuju nesto Bogzna po ovom pitanju, tako da bi FBiH, napravila internu mrezu koja bi povezala cetiri najveca grada u FBiH (Tuzlu, Sarajevo, Mostar i Zenicu), bez da koristi infrastrukturu Zeljeznica RS.
A živ bio šta će se prevoziti tom revolucionarnom prugom i kako bi opravdao ogromnu investiciju u ko zna koliko dugačke tunele i objekte? Ili bi to možda samo bila revolucionarna prilika da EA izgradi željezničke tunele kroz Zvijezdu planinu :izet:
Izvod iz dokumenta o stanju željeznica u BiH 2016

"FBiH ima mrežu od oko 600 km i predstavlja najintenzivnije korištenu željeznicu za prevoz tereta u regiji s oko 1,4 miliona tona po ruta-km, skoro 20 procenata više od prosjeka EU. ŽFBiH su u 2014.g. prevezle 8,5 miliona tona s 885 miliona neto tona po km."

http://documents1.worldbank.org/curated ... oteBSH.pdf
Nivelacija
Posts: 5366
Joined: 24/08/2018 23:15
Location: Travnik

#772 Re: Željeznice - all about

Post by Nivelacija »

Zahvaljuci Mittalu Zenica. Sutra da stane ugasili bi se.
kakaljin
Posts: 11972
Joined: 14/03/2008 12:30
Location: Sarajevo
Contact:

#773 Re: Željeznice - all about

Post by kakaljin »

Nivelacija wrote: 20/01/2021 00:16 Zahvaljuci Mittalu Zenica. Sutra da stane ugasili bi se.
Mittal je samo jedan od mnogih korisnika zeljeznice.

A zeljeznica je kicma drzave, tako ako se zeljeznica ugasi ugasice se i privreda drzave i drzava, a to niko normalan ne zeli.
emirolini
Posts: 3649
Joined: 26/11/2007 15:35
Location: TUZLA

#774 Re: Željeznice - all about

Post by emirolini »

So What! wrote: 19/01/2021 13:14
emirolini wrote: 19/01/2021 10:35 @So What mislio sam na elektrifikaciju pruga u TK, a ne u Bihacu. Nekako mi logicno najmnogoljudnije trziste da budu povezani sa ovakvim nacinom saobracaja. Zeljeznice u TK su katastrofa, osim karga.
To bi se trebalo raditi u saradnji sa RS-om jer svi vozni pravci u TK, vode u RS, tako da ako oni imaju interes, tek onda bi bilo moguce.
Ok, moze i tako. Sta je potrebno da se to ostvari?
Sydnor
Posts: 1849
Joined: 08/02/2019 09:04

#775 Re: Željeznice - all about

Post by Sydnor »

Nivelacija wrote: 20/01/2021 00:16 Zahvaljuci Mittalu Zenica. Sutra da stane ugasili bi se.
Ugasili bi se, ali ŽRS jer sav njihov posao se svodi na prijevoz rude iz Ljubije Mittalu.

Naravno da je on jako značajan partner i za ŽFBH, ali federalne željeznice imaju još nekoliko takvih partnera gdje "ubijaju posao", ponajprije u TK, Lukavac i Tuzla.
jednonogi_Jack wrote: 19/01/2021 22:56
Izvod iz dokumenta o stanju željeznica u BiH 2016

"FBiH ima mrežu od oko 600 km i predstavlja najintenzivnije korištenu željeznicu za prevoz tereta u regiji s oko 1,4 miliona tona po ruta-km, skoro 20 procenata više od prosjeka EU. ŽFBiH su u 2014.g. prevezle 8,5 miliona tona s 885 miliona neto tona po km."

http://documents1.worldbank.org/curated ... oteBSH.pdf
U 2019. godini su prevezli 9.1 miliona tona.
Valjda uskoro budu podaci i za 2020 godinu. Prijevoz robe bi po mom mišljenju trebao ostati isti, dok će prijevoz putnika bit niži za makar 50% zbog pandemije.
Post Reply