Željeznice - all about
Moderator: anex
-
- Posts: 5366
- Joined: 24/08/2018 23:15
- Location: Travnik
#751 Re: Željeznice - all about
Isplatili se ovom vozu da saobraca do Tuzle ili barem Doboja?
Ili je ovo vise ovako za lokala Sarajevo Zenica 50-70 km
A kako izgleda mocno kao u Japanu oni brzi vozovi
Ili je ovo vise ovako za lokala Sarajevo Zenica 50-70 km
A kako izgleda mocno kao u Japanu oni brzi vozovi
-
- Posts: 11972
- Joined: 14/03/2008 12:30
- Location: Sarajevo
- Contact:
#752 Re: Željeznice - all about
Ide do Maglaja, jer RS sada komplikuje u vezi pandemije pa im je to izgovor da ne ide talgo do Bihaca kako je isao prije.Nivelacija wrote: ↑18/01/2021 11:05 Isplatili se ovom vozu da saobraca do Tuzle ili barem Doboja?
Ili je ovo vise ovako za lokala Sarajevo Zenica 50-70 km
A kako izgleda mocno kao u Japanu oni brzi vozovi
Putnici saobracaj vozova nigdje nije isplativ jer posluje u minusu, sav taj minus izvlaci transport
-
- Posts: 6871
- Joined: 17/02/2005 07:57
#753 Re: Željeznice - all about
Končar voz ne može do Tuzle jer pruga nije elektrificirana..
- So What!
- Posts: 11655
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#754 Re: Željeznice - all about
Revolucionarni projekat za ovu zemlju bi bila, izgradnja pruge Vares - Banovici, kao i elektrifikacija i modernizacija pruge i infrastrukture na potezu Sarajevo - Vares - Banovici - Tuzla.
S obzirom da je zeljeznicka infrastruktura podijeljena na entitetske nadleznosti i entiteti ne saradjuju nesto Bogzna po ovom pitanju, tako da bi FBiH, napravila internu mrezu koja bi povezala cetiri najveca grada u FBiH (Tuzlu, Sarajevo, Mostar i Zenicu), bez da koristi infrastrukturu Zeljeznica RS.
-
- Posts: 11972
- Joined: 14/03/2008 12:30
- Location: Sarajevo
- Contact:
#755 Re: Željeznice - all about
Sve to stoji, ali samim razdvajanjem i obilazenjem i pravljenjem necega na samo na jednoj teritorij znaci da se ide ka podjeli i dijeljenju drzave.So What! wrote: ↑18/01/2021 14:07Revolucionarni projekat za ovu zemlju bi bila, izgradnja pruge Vares - Banovici, kao i elektrifikacija i modernizacija pruge i infrastrukture na potezu Sarajevo - Vares - Banovici - Tuzla.
S obzirom da je zeljeznicka infrastruktura podijeljena na entitetske nadleznosti i entiteti ne saradjuju nesto Bogzna po ovom pitanju, tako da bi FBiH, napravila internu mrezu koja bi povezala cetiri najveca grada u FBiH (Tuzlu, Sarajevo, Mostar i Zenicu), bez da koristi infrastrukturu Zeljeznica RS.
- So What!
- Posts: 11655
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#756 Re: Željeznice - all about
Nije fazon u dijeljenju, nego da nam je SFRJ ostavila dva zdrava kraka, kojima ne treba puno da se spoji i da se stvori direktna zeljeznicka veza izmedju Sarajeva i Tuzle.kakaljin wrote: ↑18/01/2021 14:09Sve to stoji, ali samim razdvajanjem i obilazenjem i pravljenjem necega na samo na jednoj teritorij znaci da se ide ka podjeli i dijeljenju drzave.So What! wrote: ↑18/01/2021 14:07Revolucionarni projekat za ovu zemlju bi bila, izgradnja pruge Vares - Banovici, kao i elektrifikacija i modernizacija pruge i infrastrukture na potezu Sarajevo - Vares - Banovici - Tuzla.
S obzirom da je zeljeznicka infrastruktura podijeljena na entitetske nadleznosti i entiteti ne saradjuju nesto Bogzna po ovom pitanju, tako da bi FBiH, napravila internu mrezu koja bi povezala cetiri najveca grada u FBiH (Tuzlu, Sarajevo, Mostar i Zenicu), bez da koristi infrastrukturu Zeljeznica RS.
Linijom Doboj - Tuzla je upravljao ZRS, i zatim su ukinili sav putnicki saobracaj, te nakon revizije Svjetske banke ostavili su samo teretni saobracaj.
Iako je u RS-u radjen remont pruge Doboj - Banja Luka i jos je ulagano u neke pruzne prijelaze, ali mimo toga nikakvih ozbiljnijih ulaganja u zeljeznice u ovom entitetu nije bilo.
U FBiH su nabavljeni novi putnicki vozovi (Talgo i Koncar), uradjeni su remonti, a posebno je znacajan onaj izmedju Ilidze i Bradine, uradjena je elektrifikacija prema Bihacu, a pored toga povecan je broj prevezenog tereta.
Dakle, zasto ovisiti o ZRS, tamo gdje se ne mora, zasto ne iskoristiti nesto sto vec decenijama imamo, i jednostavno prosirimo mrezu. Sve i da BiH nije izdijeljena na entitete, ovo bi i dalje bio sasvim logican potez.
-
- Posts: 3649
- Joined: 26/11/2007 15:35
- Location: TUZLA
#757 Re: Željeznice - all about
Bolno je gledati kako se zanemaruje potencijal Tuzlanskog kantona za zeljeznicki saobracaj sa ovakvom vozovima kao Koncar. Znam da ima neki plan elektrifikacije pruge doboj Tuzla ali ja bi cak isao dalje i ukljucio Zivinice, Kalesiju, srebrenik pa i brcko prema Tuzli.So What! wrote: ↑18/01/2021 14:20Nije fazon u dijeljenju, nego da nam je SFRJ ostavila dva zdrava kraka, kojima ne treba puno da se spoji i da se stvori direktna zeljeznicka veza izmedju Sarajeva i Tuzle.kakaljin wrote: ↑18/01/2021 14:09Sve to stoji, ali samim razdvajanjem i obilazenjem i pravljenjem necega na samo na jednoj teritorij znaci da se ide ka podjeli i dijeljenju drzave.So What! wrote: ↑18/01/2021 14:07
Revolucionarni projekat za ovu zemlju bi bila, izgradnja pruge Vares - Banovici, kao i elektrifikacija i modernizacija pruge i infrastrukture na potezu Sarajevo - Vares - Banovici - Tuzla.
S obzirom da je zeljeznicka infrastruktura podijeljena na entitetske nadleznosti i entiteti ne saradjuju nesto Bogzna po ovom pitanju, tako da bi FBiH, napravila internu mrezu koja bi povezala cetiri najveca grada u FBiH (Tuzlu, Sarajevo, Mostar i Zenicu), bez da koristi infrastrukturu Zeljeznica RS.
Linijom Doboj - Tuzla je upravljao ZRS, i zatim su ukinili sav putnicki saobracaj, te nakon revizije Svjetske banke ostavili su samo teretni saobracaj.
Iako je u RS-u radjen remont pruge Doboj - Banja Luka i jos je ulagano u neke pruzne prijelaze, ali mimo toga nikakvih ozbiljnijih ulaganja u zeljeznice u ovom entitetu nije bilo.
U FBiH su nabavljeni novi putnicki vozovi (Talgo i Koncar), uradjeni su remonti, a posebno je znacajan onaj izmedju Ilidze i Bradine, uradjena je elektrifikacija prema Bihacu, a pored toga povecan je broj prevezenog tereta.
Dakle, zasto ovisiti o ZRS, tamo gdje se ne mora, zasto ne iskoristiti nesto sto vec decenijama imamo, i jednostavno prosirimo mrezu. Sve i da BiH nije izdijeljena na entitete, ovo bi i dalje bio sasvim logican potez.
-
- Posts: 6871
- Joined: 17/02/2005 07:57
#758 Re: Željeznice - all about
Nije to baš tako jednostavno kako izgleda na karti..
Visinska razlika između kraka u Varešu i kraka u Banovićima je 500m. Spajanje te dvije tačke željeznicom bi bio poduhvat daleko veći od gradnje bradinske rampe na dionici Tarčin-Konjic
- So What!
- Posts: 11655
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#759 Re: Željeznice - all about
Znam, zato i govorim, revolucionaran, ali ne i jednostavan. Iako jako tezak teren i visinska razlika, ne radi se o tako dugoj dionici, i mislim da niej nemoguca misija.
-
- Posts: 1260
- Joined: 05/01/2013 16:16
-
- Posts: 863
- Joined: 14/06/2014 17:27
#761 Re: Željeznice - all about
Moze li mi neko objasniti sta radi 3500 hiljade zaposlenih u ZFBIH (ako je istina da ih je zaista toliko)?
Koliko imaju aktivnih linija uopce?
Koliko imaju aktivnih linija uopce?
-
- Posts: 11972
- Joined: 14/03/2008 12:30
- Location: Sarajevo
- Contact:
#762 Re: Željeznice - all about
Je li to mislis da se zeljeznice bave samo putnickim saobracajem?Forumerrer wrote: ↑18/01/2021 22:10 Moze li mi neko objasniti sta radi 3500 hiljade zaposlenih u ZFBIH (ako je istina da ih je zaista toliko)?
Koliko imaju aktivnih linija uopce?
PS: Manje ih je dosta
-
- Posts: 3649
- Joined: 26/11/2007 15:35
- Location: TUZLA
#763 Re: Željeznice - all about
Naravno uz elektrifikaciju pruga, mozda cak i novih kilometara pruga. Po meni bitnije nego aerodrom u Bihacu, uz duzno postovanje Bihcanima, ali gledajuci u drzavu kao cjelinu, a ne u entitete.
- So What!
- Posts: 11655
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#764 Re: Željeznice - all about
Nije istina da ih je toliko, imali su 4500, a stari i možda do sada najuspješniji direktor Željeznica FBiH, Enis Džafić je smanjio to na otprilike 2800 radnika.Forumerrer wrote: ↑18/01/2021 22:10 Moze li mi neko objasniti sta radi 3500 hiljade zaposlenih u ZFBIH (ako je istina da ih je zaista toliko)?
Koliko imaju aktivnih linija uopce?
Nakon analize Svjetske banke, u ŽRS je također započet broj smanjivanja radnika, pa je tako broj zaposlenih je smanjen sa 3098 radnika na 2251 radnika u januaru 2020. godine.
Aerodrom Bihać kao i elektrifikacija Unske pruge su dobrodošli projekti, ali to je ništa drugo nego kupovina jeftinih bodova kod Krajišnika, kojima treba kvalitetniji drumski saobraćaj.
Elektrifikacija pruge do Bihaća je bio relativno jeftin projekat, koji je brzo izveden, a i aerodrom je mnogo jeftiniji od brze ceste do USK.
Taj aerodrom, kada se napravi, upitno je da li će moći da napravi neke značajne rezultate, ali ostaje nam da vidimo.
-
- Posts: 3649
- Joined: 26/11/2007 15:35
- Location: TUZLA
#765 Re: Željeznice - all about
@So What mislio sam na elektrifikaciju pruga u TK, a ne u Bihacu. Nekako mi logicno najmnogoljudnije trziste da budu povezani sa ovakvim nacinom saobracaja. Zeljeznice u TK su katastrofa, osim karga.
-
- Posts: 1849
- Joined: 08/02/2019 09:04
#766 Re: Željeznice - all about
Nije još bio godišnji izvještaj za prošlu godinu, ali taj broj je sad ispod 3000, moja pretpostavka na otprilike 2800 ili 2900 zaposlenih s tim što u 2021. godini se sprema ogroman broj odlaska radnika u penziju.Forumerrer wrote: ↑18/01/2021 22:10 Moze li mi neko objasniti sta radi 3500 hiljade zaposlenih u ZFBIH (ako je istina da ih je zaista toliko)?
Koliko imaju aktivnih linija uopce?
Zadnje zapošljavanje radnika na ŽFBH je bilo 2014. godine.
Prosječna starost izvršnog osoblja je 56 godina.
Stanje na terenu je katastrofalno, fali otpravnika, mašinovođa, magacionera, bravara, majstora... svega. A posla previše, izuzmemo li putnički prijevoz koji je na minimumu zbog pandemije.
Poređenja radi, siguran sam da čitava ŽRS sa 2200 radnika ne uradi posla na godišnjem nivou ko Zenica i stanica Željezara Zenica koja je u sklopu ArcelorMittala... sav posao im se skoro svodi na prijevoz rude.
- Hugo Chavez
- Posts: 156
- Joined: 17/06/2009 09:38
#767 Re: Željeznice - all about
A živ bio šta će se prevoziti tom revolucionarnom prugom i kako bi opravdao ogromnu investiciju u ko zna koliko dugačke tunele i objekte? Ili bi to možda samo bila revolucionarna prilika da EA izgradi željezničke tunele kroz Zvijezdu planinuSo What! wrote: ↑18/01/2021 14:07
Revolucionarni projekat za ovu zemlju bi bila, izgradnja pruge Vares - Banovici, kao i elektrifikacija i modernizacija pruge i infrastrukture na potezu Sarajevo - Vares - Banovici - Tuzla.
S obzirom da je zeljeznicka infrastruktura podijeljena na entitetske nadleznosti i entiteti ne saradjuju nesto Bogzna po ovom pitanju, tako da bi FBiH, napravila internu mrezu koja bi povezala cetiri najveca grada u FBiH (Tuzlu, Sarajevo, Mostar i Zenicu), bez da koristi infrastrukturu Zeljeznica RS.
- So What!
- Posts: 11655
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#768 Re: Željeznice - all about
Sve sto ide i sada zeljeznicom.Hugo Chavez wrote: ↑19/01/2021 11:46A živ bio šta će se prevoziti tom revolucionarnom prugom i kako bi opravdao ogromnu investiciju u ko zna koliko dugačke tunele i objekte? Ili bi to možda samo bila revolucionarna prilika da EA izgradi željezničke tunele kroz Zvijezdu planinu
A mislim da nijedna domaca firma ne moze tako nesto izvesti.
- So What!
- Posts: 11655
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#769 Re: Željeznice - all about
To bi se trebalo raditi u saradnji sa RS-om jer svi vozni pravci u TK, vode u RS, tako da ako oni imaju interes, tek onda bi bilo moguce.
-
- Posts: 863
- Joined: 14/06/2014 17:27
#770 Re: Željeznice - all about
Zar imaju toliko teretnog transporta?Sydnor wrote: ↑19/01/2021 11:05Nije još bio godišnji izvještaj za prošlu godinu, ali taj broj je sad ispod 3000, moja pretpostavka na otprilike 2800 ili 2900 zaposlenih s tim što u 2021. godini se sprema ogroman broj odlaska radnika u penziju.Forumerrer wrote: ↑18/01/2021 22:10 Moze li mi neko objasniti sta radi 3500 hiljade zaposlenih u ZFBIH (ako je istina da ih je zaista toliko)?
Koliko imaju aktivnih linija uopce?
Zadnje zapošljavanje radnika na ŽFBH je bilo 2014. godine.
Prosječna starost izvršnog osoblja je 56 godina.
Stanje na terenu je katastrofalno, fali otpravnika, mašinovođa, magacionera, bravara, majstora... svega. A posla previše, izuzmemo li putnički prijevoz koji je na minimumu zbog pandemije.
Poređenja radi, siguran sam da čitava ŽRS sa 2200 radnika ne uradi posla na godišnjem nivou ko Zenica i stanica Željezara Zenica koja je u sklopu ArcelorMittala... sav posao im se skoro svodi na prijevoz rude.
- jednonogi_Jack
- Posts: 2805
- Joined: 14/12/2005 21:21
#771 Re: Željeznice - all about
Izvod iz dokumenta o stanju željeznica u BiH 2016Hugo Chavez wrote: ↑19/01/2021 11:46A živ bio šta će se prevoziti tom revolucionarnom prugom i kako bi opravdao ogromnu investiciju u ko zna koliko dugačke tunele i objekte? Ili bi to možda samo bila revolucionarna prilika da EA izgradi željezničke tunele kroz Zvijezdu planinuSo What! wrote: ↑18/01/2021 14:07
Revolucionarni projekat za ovu zemlju bi bila, izgradnja pruge Vares - Banovici, kao i elektrifikacija i modernizacija pruge i infrastrukture na potezu Sarajevo - Vares - Banovici - Tuzla.
S obzirom da je zeljeznicka infrastruktura podijeljena na entitetske nadleznosti i entiteti ne saradjuju nesto Bogzna po ovom pitanju, tako da bi FBiH, napravila internu mrezu koja bi povezala cetiri najveca grada u FBiH (Tuzlu, Sarajevo, Mostar i Zenicu), bez da koristi infrastrukturu Zeljeznica RS.
"FBiH ima mrežu od oko 600 km i predstavlja najintenzivnije korištenu željeznicu za prevoz tereta u regiji s oko 1,4 miliona tona po ruta-km, skoro 20 procenata više od prosjeka EU. ŽFBiH su u 2014.g. prevezle 8,5 miliona tona s 885 miliona neto tona po km."
http://documents1.worldbank.org/curated ... oteBSH.pdf
-
- Posts: 5366
- Joined: 24/08/2018 23:15
- Location: Travnik
#772 Re: Željeznice - all about
Zahvaljuci Mittalu Zenica. Sutra da stane ugasili bi se.
-
- Posts: 11972
- Joined: 14/03/2008 12:30
- Location: Sarajevo
- Contact:
#773 Re: Željeznice - all about
Mittal je samo jedan od mnogih korisnika zeljeznice.
A zeljeznica je kicma drzave, tako ako se zeljeznica ugasi ugasice se i privreda drzave i drzava, a to niko normalan ne zeli.
-
- Posts: 3649
- Joined: 26/11/2007 15:35
- Location: TUZLA
#774 Re: Željeznice - all about
-
- Posts: 1849
- Joined: 08/02/2019 09:04
#775 Re: Željeznice - all about
Ugasili bi se, ali ŽRS jer sav njihov posao se svodi na prijevoz rude iz Ljubije Mittalu.
Naravno da je on jako značajan partner i za ŽFBH, ali federalne željeznice imaju još nekoliko takvih partnera gdje "ubijaju posao", ponajprije u TK, Lukavac i Tuzla.
U 2019. godini su prevezli 9.1 miliona tona.jednonogi_Jack wrote: ↑19/01/2021 22:56
Izvod iz dokumenta o stanju željeznica u BiH 2016
"FBiH ima mrežu od oko 600 km i predstavlja najintenzivnije korištenu željeznicu za prevoz tereta u regiji s oko 1,4 miliona tona po ruta-km, skoro 20 procenata više od prosjeka EU. ŽFBiH su u 2014.g. prevezle 8,5 miliona tona s 885 miliona neto tona po km."
http://documents1.worldbank.org/curated ... oteBSH.pdf
Valjda uskoro budu podaci i za 2020 godinu. Prijevoz robe bi po mom mišljenju trebao ostati isti, dok će prijevoz putnika bit niži za makar 50% zbog pandemije.