Škobo Habu wrote: ↑27/01/2021 15:16
ExNihilo wrote: ↑27/01/2021 14:00
Pod svjetskom literaturom podrazumijevam literaturu koja je objavljena na području planete Zemlje.
Svjetskom literaturom ili svjetskom književnosti?
Da sam mislio na
Weltliteratur, odnosno na
Svjetsku književnost, ja bih napisao Weltliteratur, ili bih napisao Svjetska književnost. To što ne možeš ove termine konceptualno, a ni pravopisno, razlikovati od sintagme koju jesam iskoristio, nije pitanje za mene, nego za tvoju nastavnicu Bosanskog jezika.
Škobo Habu wrote: ↑27/01/2021 15:16
Dakle, da razložim do kraja, pošto je očito neophodno, postavio sam ti grafik koji po godinama razlaže koliko je puta termin "Nietzsche" spomenut od njegovog rođenja pa do danas. Razumiješ li? Uzeli ljudi sve knjige koje su uopće dostupne iz tog perioda, skenirali, i omogućili pretraživanje istih.
I to je dokaz njegovoj "neafirmisanosti"? Filozof koji je uticao na sve moguće -izme sa kraja 19. stoljeća i početka 20. po pitanju tvog grafikona je za života trebao biti afirmisan, kako bu mi se priznala važnost i po pitanju filozofije, kao i književnosti?
Znaš li ti, uopšte, da Nietzscheova poezija u njemačkoj književnostiu 19. stoljeća važi za jednu od najljepših.
To nije dokaz njegove
neafirmiranosti, nego je je dokaz njegove
neafirmiranosti među savremenicima. Podsjetit ću te, teza koju sam postavio, a koju si ti osporio, jeste da Nietzsche nije bio prepoznat među ljudima svog vremena, a ne da nije afirmisan uopće.
Sada, naravno, kada je jasno kako ovaj zaista nije bio prepoznat među ljudima svog vremena, uvodiš novu tezu, pa je kao dokazuješ. No,
straw man nije samo logička pogreška, nego i intelektualno nepoštenje, Boško. Ako već u svjetlu novih informacija ne promijeniš mišljenje, onda budi makar toliko pošten da ne osporavaš teze koje bi ti
volio da sam rekao, umjesto onih koje
zaista jesam rekao.
Škobo Habu wrote: ↑27/01/2021 15:16
Ne čitaš? Osim što si se zabarikadirao iza jedne tvrdnje i ne mrdaš sa tog stanovišta.
Beginning while Nietzsche was still alive, though incapacitated by mental illness, many Germans discovered his appeals for greater heroic individualism and personality development in Thus Spoke Zarathustra, but responded to those appeals in diverging ways. He had some following among left-wing Germans in the 1890s.
Toliko o tvojoj tvrdnji da za njega savremenici nisu ni znali dok nije umro. Bojim se da je sve vezano za Nietzschea i njegovu filozofiju, sa tvoje strane, samo nagađanje.
Many Germans? Ko su ti "
many Germans"? Šta to uopće znači, imaju li imena? Dobro, evo, ne moraju imena, daj jedno ime. Samo jedno i završili smo s ovom pričom. Možeš li od tih many Germans jednog navesti? Ma ne mora biti ni Nijemac, bilo ko, bilo gdje, makar da je poluozbiljan autor, ali je bio Nietzscheov savremenik i ovaj ga je inspirirao?
Škobo Habu wrote: ↑27/01/2021 15:16
Što se tiče Tolkiena, Lewisa, ili Chestertona, tu si pokazao jeziv anti-intelektualizam, rijetko viđen čak i na ovoj temi, zbog čega ću se suzdržati da te za rukicu vodim kroz historiju svjetske književnosti, i značaj koji su ovi imali u istoj.
Anti-intelektualizam?
Kažeš za Tolkina da je podržavao Franca i njegov fašistički režim, ispadneš zagovornik Mao Tze - tunga?
I najsmješnija stvar u svemu tome jeste što ti nabrojane književnike, koje je afirmisala filmska industrija, odnosno direktno je uticala na njihovu popularnost, zapravo nekih od njih, stavljaš u ravan jednom Nietzscheu, tvrdeći kako je nedovoljno afirmisan među svojim savremenicima, dok su, sa druge strane, jedan Tolkin, Lewis ili Chesterton, tavorili u bibliotekarskom mraku, sve dok ih nije otkrila pop - kultura i od njih načinila velika imena. Ne pitaš se uopšte gdje su pripadale njihove knjige i po uticaju, kao i po tiražu, za njihova života?
Zato i nije ni čudo što u tvom svijetu svako može postati intelektualac.
Eurocentrično mišljenje po kom su Tolkinove bajke bitnije od "Priča iz hiljadu i jedne noći".
To što misliš kako su Tolkiena ili Lewisa popularizirali filmovi je lično tvoja sramota, prijatelju.
Uostalom, uopće ih nisam poredio sa Nietzscheom - to je samo još jedan straw man s tvoje strane. Tolkiena i Lewisa sam naveo kao primjer postojanja konzervativnih intelektualaca, negirajući tvoju tvrdnju da intelektualac mora biti progresivan. Samim tim, nijednog trenutka se nisu našli u istoj rečenici s Nietzscheom, a kamoli da je bilo nekakvih usporedbi.
Uvijek je najteže pričati sa ljudima koji nemaju intelektualnog poštenja ostati iza stava kojeg su branili do prije pet minuta, pa ga brže-bolje mijenjaju i podvaljuju što nije rečeno, zbog čega si stalno prinuđen vraćati ih na njihov vlastiti stav, a razgovor se svede na opaske poput ove gore.
Ja bih volio da, umjesto što, evo, u istom odgovoru, već po treći put naglašavam kako nisam rekao
to, nego sam rekao
ovo, ili da ti nisi tvrdio
ono, nego si tvrdio
ovo, zapravo razgovaramo o filozofiji Nietzschea, ili o tome šta Tolkiena (ne) čini velikim autorom.
Ali ti ne možeš o tome razgovarati, jer ti nisi čitao Nietzschea. Kao što nisi čitao Tolkiena, Lewisa, pa ni Chestertonea. Ako si ponešto i pročitao, ništa nisi razumio. Zbog čega se razgovor s tobom nužno svodi na zamjene teza i iteraciju iste rečenice:
nisam to uopće rekao.
Ja sam tebe već, ne tako davno, na drugoj temi, zamolio da objasniš zašto Tolkien nije značaja autor, kako si tada tvrdio, kako sada opet tvrdiš, ali si tada pobjegao, a pobjeći ćeš i sada. Jer ti zapravo nemaš šta reći na tu temu, niti si tu da razgovaraš, ali je važno ovako, naglasiti i podcrtati, da imati stav nije isto što i braniti stav. Za prvo je dovoljna tek ofrlje izjava, dok je za drugo potrebno nešto i znati.
Ti si, Boško, čovjek koji ima stav.