Zastita potrosaca u BIH

Rasprave na razne teme... Ako ne znate gdje poslati poruku, pošaljite je ovdje.

Moderators: Benq, O'zone

User avatar
Queen_of_hearts
Posts: 714
Joined: 17/02/2013 23:05

#1 Zastita potrosaca u BIH

Post by Queen_of_hearts »

Pozdrav svima,

Znam da postoje mnoge teme o reklamacijama razlicite robe u prometu u BIH (cipele, igracke, kozmetika, hrana...), ali je tesko iscitati more tema, kada se po ko zna koji put kao potrosac i kupac osjecamo prevareno ili izigrano u pogledu kvalitete/svojstva proizvoda koji sko kupili.
Ako bi neko mogao da napise koji su to koraci koje mozemo preduzeti odmah, kada se nadjemo u ovakvoj situaciji i ili podijeli svoj primjer bilo bi odlicno :)
Primjer sa moje strane:
Plahta sa gumom, kupljena u Mercator centru, proizvodjaca LS Home (Previllage home), porijeklo Pakistan, deklarisana kao 100% pamuk na pakovanju:
1. Nema deklaraciju direktno na proizvodu (samo na vanjskoj ambalazi)
2. Nije pamuk, vec 100% poliester (vidljivo golim okom i dodirom)
3. Ima jako ruzan hemijski miris po vadjenju iz pakovanja

Kome se obratiti u ovakvom slucaju?

Hvala
moonca
Posts: 88063
Joined: 20/12/2016 20:16

#2 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by moonca »

Vrati u Mercator.ako imash racun ..
User avatar
Queen_of_hearts
Posts: 714
Joined: 17/02/2013 23:05

#3 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by Queen_of_hearts »

moonca wrote: 23/11/2021 17:14 Vrati u Mercator.ako imash racun ..
Nije ni to rjesenje.
Mene vise brine ova dio gdje neko u promet moze stavljati stvari koje su pogresno/nepotpuno oznacene.
Valjda postoji neki propis koji regulise kakvu deklaraciju mora imati stvar koja je u prodaji.
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7893
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#4 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by Idemedosumom »

Primjer:
Dječija jakna kupljena u Waikiki, nakon mjesec dana se pokvari rajferšlus. A ja nisam fiskalni račun sačuvao. Odnio da reklamiram, prva reakcija je, naravno, bila da ne mogu uvažiti rekl. bez računa. Bio sam uporan, doveli i šeficu, povuci-potegni, dozvoliše mi da izaberem novu jaknu. Nisam galamio kao seljačina, ili kakva Karen, ali sam nastupio samouvjereno, pozivajući se na zakon o zaštiti potrošača (ovo je bio blef, jer nisam uopšte istraživao, da li me zakon u ovoj situaciji štiti).

Možda neko upućeniji može više napisati :D
moonca
Posts: 88063
Joined: 20/12/2016 20:16

#5 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by moonca »

Uvijke pitati. prije placanja... kakva im je politika. vracanja robe... i ako je imaju. na racunu bi trebalo pisati kada je krajnji rok za vracanje..
User avatar
Idemedosumom
Posts: 7893
Joined: 15/11/2012 12:42
Location: ..

#6 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by Idemedosumom »

Zakon o zaštiti bi trebao biti iznad politike firme?
User avatar
-Chesterfield-
Posts: 5745
Joined: 04/08/2020 19:22

#7 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by -Chesterfield- »

moonca wrote: 23/11/2021 19:20 Uvijke pitati. prije placanja... kakva im je politika. vracanja robe... i ako je imaju. na racunu bi trebalo pisati kada je krajnji rok za vracanje..
Ja takav račun u BiH još nisam vidio.
ajdamo
Posts: 1090
Joined: 02/07/2016 17:11
Location: Hercegovina Kalifornija
Grijem se na: Sunce
Vozim: Dvotočkaš

#8 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by ajdamo »

-Chesterfield- wrote: 23/11/2021 20:08
moonca wrote: 23/11/2021 19:20 Uvijke pitati. prije placanja... kakva im je politika. vracanja robe... i ako je imaju. na racunu bi trebalo pisati kada je krajnji rok za vracanje..
Ja takav račun u BiH još nisam vidio.
Samo u Yisku
User avatar
Queen_of_hearts
Posts: 714
Joined: 17/02/2013 23:05

#9 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by Queen_of_hearts »

Logikom stvari, ako zakon propisuje rokove za povrat robe, kompanije svojoj internom politikom mogu odrediti samo "duze" rokove, a nikako krace od zakonskih.
ajdamo
Posts: 1090
Joined: 02/07/2016 17:11
Location: Hercegovina Kalifornija
Grijem se na: Sunce
Vozim: Dvotočkaš

#10 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by ajdamo »

tnt-tunja
Posts: 1039
Joined: 19/08/2014 21:08

#11 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by tnt-tunja »

Pozdrav!

Imam jedno pitanje na ovu temu, a u pitanju je proizvod kupljen preko Interneta, tacnije Facebook prodaja.

Narcuio sam i uredno platio 2 unutrasnja (sobna) vrata sa stokovima i montazom. Prilikom montaze vec su se uocile "neadekvatne" i nekvalitetne izvedbe, sto me jeako podsjeca na polovan proizvod, koji je mozda negdje bio i ugradjivan. Medjutim na licu mjesta je nesto "majstorisao" i ja sam bio zadovoljan krajnjim rezultatom.

Medjutim nakon toga dolazi do "pucanja" na mjestu sastava stokova, a na moja 2 poziva on bi dolazio i pukotine popunjavao akrilom. Buduci da je i nakon dvije intervencije doslo do ponovnog pucanja proizvoda koji se jos uvijek ne koristi, jer se stan kompletno renovira, ponovo sam ga zvao da dodje i da rijesi problem.

On tvrdi da je razlog pucanja vlaga u stanu od raznih molerskih radova. Medjutim, kako vise gledam i primjecujem ostecenja su ogromna i jednostavno se vidi da je proizvod fuš.

Fiskalni racun nisam dobio, ali koliko znam paragon blok je pred zakonom dostojna zamjena?

Da li imam pravo reklamirati proizvod i traziti kompletnu zamjenu, ili cak sta vise kompletan povrat sredstava?
Mislim da ima firmu registrovanu i da nije neki "divlji", kucni majstor.

Moram napomenuti da je proslo 3 mjeseca od ugradnje, a da pismenim putem se dosada nisam zalio, barem ne sluzbeno. Imao bih prepisku viber poruka.

Da li je neko imao slicno iskustvo?
tnt-tunja
Posts: 1039
Joined: 19/08/2014 21:08

#12 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by tnt-tunja »

namiami wrote: 30/01/2022 22:21 Prva stvar Boze
A jbg, manje vise svi se reklamiraju danas po FB, nevezano da li ima firmu ili ne.
namiami wrote: 30/01/2022 22:21 Imas racun s pecatom? Sta kaze garantni list?
Da, ima pecat i neki naziv firme. Al sad za Boga miloga ja ne uspijevam pronaci taj racun. Nikakav garantni list nisam dobio.
User avatar
Magarece_godine
Posts: 2569
Joined: 07/05/2009 19:51

#13 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by Magarece_godine »

tnt-tunja wrote: 30/01/2022 22:46
namiami wrote: 30/01/2022 22:21 Prva stvar Boze
A jbg, manje vise svi se reklamiraju danas po FB, nevezano da li ima firmu ili ne.
namiami wrote: 30/01/2022 22:21 Imas racun s pecatom? Sta kaze garantni list?
Da, ima pecat i neki naziv firme. Al sad za Boga miloga ja ne uspijevam pronaci taj racun. Nikakav garantni list nisam dobio.
Halali..bez fiskalnog racuna ne mozes nista...
tnt-tunja
Posts: 1039
Joined: 19/08/2014 21:08

#14 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by tnt-tunja »

Zar nije paragon taj ekvivalent fiskalnom racunu?
Koliko znam nekoliko zanimanja nije ni duzno izdavati fiskalne racune, nemaju obavezu posjedovanja fiskalne kase?

Druga je stvar sto ja taj racun sad trenutno ne mogu naci :lol:
User avatar
Ironmen
Posts: 6089
Joined: 29/07/2015 17:36

#15 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by Ironmen »

Sanski Most / Kupio usisivač pa mu prestao raditi: Tražio povrat novca, nakon što mu nisu dali, sve porazbijao!

Kako postupiti u ovakvoj situaciji, kada ti ne zele uvaziti reklamaciju a uredjaj ne radi ?

Kome se obratiti , telefon, mailom, postom na koji nacin.
User avatar
skupljac_zeljeza
Posts: 5756
Joined: 12/10/2014 01:12

#16 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by skupljac_zeljeza »

Ironmen wrote: 12/05/2022 11:05 Sanski Most / Kupio usisivač pa mu prestao raditi: Tražio povrat novca, nakon što mu nisu dali, sve porazbijao!
Još su mu trebali natakariti i policiju. Imao sam loša iskustva sa par radnji i razmišljam da počnem mahalati o njima da druge zaštitim.

kleja
Posts: 540
Joined: 08/03/2022 13:25

#17 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by kleja »

Ironmen wrote: 12/05/2022 11:05 Sanski Most / Kupio usisivač pa mu prestao raditi: Tražio povrat novca, nakon što mu nisu dali, sve porazbijao!

Kako postupiti u ovakvoj situaciji, kada ti ne zele uvaziti reklamaciju a uredjaj ne radi ?

Kome se obratiti , telefon, mailom, postom na koji nacin.
ovdje se sve mora odraditi preko ovlaštenog servisnog centra.

Čovjek je pogrešno postupio i sad će mu doći kazna koja 3x skuplja od tog usisivača.

Šalješ na servis dok ne poprave. Svaki put moraju produžiti garanciju za ono vrijeme koliko je bio na servisu.

Samo servis, može napisati da se izda novi aparat i onda dolazi na prodajno mjesto sa nalogom servisa da mu daju novi ili vrate pare.

Ako je gdje treb'o da razbija onda je to servis.
User avatar
laserShow
Posts: 4130
Joined: 30/04/2022 22:10
Grijem se na: nacionalizam

#18 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by laserShow »

Ironmen wrote: 12/05/2022 11:05 Kako postupiti u ovakvoj situaciji, kada ti ne zele uvaziti reklamaciju a uredjaj ne radi ?
tako da ne budes nepismena stoka (ne mislim na tebe). Procita se zakon, pa se onda postupa po tome, a ne razbija usisivac na licu mjesta. Ne moze ti radnik odobriti povrat, mora ici procedura, a koja procedura, to je opisano u zakonu.

Krembilni seljak treba dobiti i kaznu za narusavanje javnog reda, pa onda kada procita zakon mozda mu se upali neka lampica. Degenčina.
User avatar
Ironmen
Posts: 6089
Joined: 29/07/2015 17:36

#19 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by Ironmen »

kleja wrote: 12/05/2022 11:20
Ironmen wrote: 12/05/2022 11:05 Sanski Most / Kupio usisivač pa mu prestao raditi: Tražio povrat novca, nakon što mu nisu dali, sve porazbijao!

Kako postupiti u ovakvoj situaciji, kada ti ne zele uvaziti reklamaciju a uredjaj ne radi ?

Kome se obratiti , telefon, mailom, postom na koji nacin.
ovdje se sve mora odraditi preko ovlaštenog servisnog centra.

Čovjek je pogrešno postupio i sad će mu doći kazna koja 3x skuplja od tog usisivača.

Šalješ na servis dok ne poprave. Svaki put moraju produžiti garanciju za ono vrijeme koliko je bio na servisu.

Samo servis, može napisati da se izda novi aparat i onda dolazi na prodajno mjesto sa nalogom servisa da mu daju novi ili vrate pare.

Ako je gdje treb'o da razbija onda je to servis.
Nov uredjaj koji ne radi prvi dan da saljem odma na servis ?? Ok ako uredjaj stane za 3-4 mjeseca ali isti dan ako uredjaj ne radi sto je mislim da je slucaj kod ovog gospodina sa snimka,zato je covjek i poludio na ovaj nacin i krenuo razbijati, mislim da su mu bili duzni vratiti novac na licu mjesta.

Mene zanima sta ja kao kupac da uradim u ovoj situaciji osim da pisem na onaj link od vlade obdusmenu za zastitu potrosaca, postojili kakav vid inspekcije po ubrzanoj metodi ?
nlt
Posts: 2566
Joined: 18/05/2014 18:02

#20 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by nlt »

Imas zakon o zastiti prava potrosaca imas kantonalnu inspekciju.
User avatar
laserShow
Posts: 4130
Joined: 30/04/2022 22:10
Grijem se na: nacionalizam

#21 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by laserShow »

Ironmen wrote: 12/05/2022 11:26 Nov uredjaj koji ne radi prvi dan da saljem odma na servis ??
Ne saljes, vec se provodi procedura. No ta procedura nije dodjes na kasu, kazes ne radi, on potvrdi ne radi, ti dobijes novi usisvac. Opet mora proci procedura da se ustanovi da je zaista DOA. Sta ako si ga ti zalio vodom i dodjes da trazis novi usisvac?
User avatar
ferratilis
Posts: 7398
Joined: 25/11/2013 16:48

#22 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by ferratilis »

Gdje je ono pravilo da prvih sedam dana imas pravo na povrat novca? Sta ako uredjaj ne radi prvi dan, necu da se smaram nosenjem na servis, zelim samo povrat novca, prodavac odbija, sta onda? Nije u redu razbijati inventar, ali na osnovu licnih iskustava, ne cudi me sto je doticnom pukao film.
Henry David Thoreau
Posts: 174
Joined: 25/09/2020 15:13
Location: Vrhbosna

#23 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by Henry David Thoreau »

Stepen bezobrazluka naših trgovaca je van pameti. Šta sam doživio samo u zadnja 2 mjeseca, to je za nepovjerovati. Sve više mislim kako je jedini način komunikacije upravo ovaj koji je dotični gospodin s usisivačem demonstrirao.
laik1981
Posts: 13192
Joined: 05/12/2012 13:04

#24 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by laik1981 »

Koliko sam samo puta zelio ovako postupiti, a nisam ima muda :mrgreen:
User avatar
skupljac_zeljeza
Posts: 5756
Joined: 12/10/2014 01:12

#25 Re: Zastita potrosaca u BIH

Post by skupljac_zeljeza »

laik1981 wrote: 12/05/2022 11:57 Koliko sam samo puta zelio ovako postupiti, a nisam ima muda :mrgreen:
Nisi jedini. :mrgreen: Bez obzira da li je postupio ispravno jer su ga zezali i u servisu pa onda takav došao ponovo u radnju, svakako će dobiti odobravanja od velikog broja prevarenih. Sada bi njemu vlasnik radnje ne vratio nego poklonio dva da se može sve vratiti unazad. Daš normalne pare koje se ne zarađuju tek tako, a zauzvrat dobiješ pokvaren uređaj.
Post Reply