Zamjene guma (vulkanizeri)
- phil manzanera
- Posts: 720
- Joined: 14/07/2005 12:26
- Location: Sarajevo
#1 Zamjene guma (vulkanizeri)
Kakva su vasa iskustva sa zamjenama guma na motrima, mislim na skidanje stare gume i montiranje nove u Sarajevu? Nisam bas siguran da to neko zna raditi u gradu, odnosno da ima masine za montiranje moto-guma, kao i one neophodne nastavke za masine za montiranje.
-
- Posts: 624
- Joined: 20/01/2004 00:00
#2
Ja koliko znam mislim da to kod nas niko neradi.Otiđi dole na Stup do Senčija,pa sa njim porazgovaraj.Mislim da on ima havera u Kiseljaku koji radi gume.Ako budeš trebao Senčijev mob.javi se na pp.
-
- Posts: 196
- Joined: 13/11/2006 20:17
- Location: sarajevo
#3 a
jest da sam novi sto se tice vozanja motora i nemam islustva sa zamjenom guma ALI posto su mi gume lose i trebam ih mjenjati cuo sam da u sutjeskoj vulkanizer SENCI radi zamjenu,montazu i balansiranje guma...
dobio sam i broj neznam trebam li ga javno ovde objaviti ili da ti saljnem na PM! !
a pored njega cuo sam i u visokom da ima covjek koji radi oko motora od servisa do prodaje guma i dijelova novih i polovnih ja mislim! !
imam i njegov broj pa ako treba samo reci...
dobio sam i broj neznam trebam li ga javno ovde objaviti ili da ti saljnem na PM! !
a pored njega cuo sam i u visokom da ima covjek koji radi oko motora od servisa do prodaje guma i dijelova novih i polovnih ja mislim! !
imam i njegov broj pa ako treba samo reci...
- phil manzanera
- Posts: 720
- Joined: 14/07/2005 12:26
- Location: Sarajevo
#4
U tome i jeste fol sto sam ja covjek iz grada koji ima skoro 500.000 stanovnika, a gume radim kod Jure u Kiseljaku. Jest da je Juro maksimalno ljubazan i veoma strucan, nimalo nije ters i radi ono sto treba da radi bez gundjanja, ima masine i znanje, ali nekako mi je glupo da ja klapim u Kiseljak radi zamjene gume. Znam ja to i sam uraditi, ali zasto bih ako postoje profesionalci kojima je to posao? E, cini mi se da u ovako velikom gradu - nema. Doduse, ima onih koji su pokusavali i koji bi zeljeli da znaju, ali suma sumarum, nista seriozno prije Kiseljaka (koliko ja znam), sto ukljucuje i balansiranje MOTO FELGI I GUMA, sto znaci da treba imati i MOTO UTEGE dizajnirane za MOTO FELGE (a ne za auto-felge), a posebno za one sa zicama gdje se utezi kace za zice, a ne lijepe se za felge .
No, mozda ima nesto sto ja ne znam, pa nam neko javi. Daj Boze.
No, mozda ima nesto sto ja ne znam, pa nam neko javi. Daj Boze.
-
- Posts: 61
- Joined: 29/10/2006 14:54
- Location: Brcko
#5
Pozzzz raja, sto se tice zamjene gume... to svako moze da uradi sam sebi ali balansiranje...e to je vec velik problem jer kod nas u BiH nema niko ko to moze da uradi... a ko sto rece Phil a ako neko zna vise nek to objavi na ovom forumu jer to bi bila veoma dobra fina informacija
- phil manzanera
- Posts: 720
- Joined: 14/07/2005 12:26
- Location: Sarajevo
#6
Juro u Kiseljaku, kao sto rekoh.
- phil manzanera
- Posts: 720
- Joined: 14/07/2005 12:26
- Location: Sarajevo
#7
Eto...............nikad ne reci nikad: Juro u Kiseljaku vise ne radi. Jbga. Nikad dva dobra spojiti. Danas sam poljubio vrata i kad ga pitah "Sta bi?" on samo rece da vise ne radi. Zaboravite Kiseljak, fatajte se Sarajeva, ali mi je nevjerovatno da regija od oko 1.000.000 stanovnika nema je*enog vulkanizera koji radi gume na motorima, dakle i balansira. Ajde dobro, mozda i ima neko, ali sve je to daleko od profesionalnog i ozbiljnog pristupa problemu.Cudo nevidjeno.
- DaysleepeR
- Posts: 14865
- Joined: 29/05/2003 00:00
- Location: Rajvosa
#8
Ja sam misljenja, iako je to na prilicno dugom stapu, da ce veci, i oni klubovi koji drze do sebe i svojih motora, biti prinudjeni uloziti novac prikupljen od party-a, moto skupova ili vlastitih sredstava, i po uzoru na velike svjetske klubove finansirati opremanje vlastite specijalizirane radionice i propratne masinerije i alata.
Izgleda da nam nema druge.
Izgleda da nam nema druge.
-
- Posts: 196
- Joined: 13/11/2006 20:17
- Location: sarajevo
#9 a
treba mi savjet!?!hitno kome da odem da mi gume zamijeni????
mislim mogu ih i sam montirati ali balansiranje,ko je po vasim preporukama najspretniji.
gume su tu,tako da imam namjeru u nedelju to odraditi,jer inace nemam toliko vremena.
u naprijed havala!!!
mislim mogu ih i sam montirati ali balansiranje,ko je po vasim preporukama najspretniji.
gume su tu,tako da imam namjeru u nedelju to odraditi,jer inace nemam toliko vremena.
u naprijed havala!!!
-
- Posts: 196
- Joined: 13/11/2006 20:17
- Location: sarajevo
#11
Hvala!
cuo sam za senada imam cak i br.
jel iko radio od vas kod njega balansiranje i jeste li zadovoljni?
cuo sam za senada imam cak i br.
jel iko radio od vas kod njega balansiranje i jeste li zadovoljni?
-
- Posts: 916
- Joined: 14/05/2005 03:26
#12
U Sarajevu sa radnja za popravku motora koja radi sa moto gumama je još možda jedino Čala. Svi vulkanizeri nijenjaju, ali ne balansiraju, pogotovu žičane. Čala balansira i žičane felge. Ulica Dobojska, preko zaobilaznice prema ili uz Vraca pa druga ulica lijevo. Nakon možda 1 km trafo je sa desne strane ulice, a garaža sa lijeve. Crvene rešetke i nekoliko motora ispred. Ja sam to balansiranje na žičanim felgama radio kod čuvenog Pičila u Splitu i nisam zadovoljan.
Pozdrav.
Pozdrav.
-
- Posts: 196
- Joined: 13/11/2006 20:17
- Location: sarajevo
#13 a
a reci mi kako balansira??
jel odokativna metoda ili ...???
jel odokativna metoda ili ...???
-
- Posts: 916
- Joined: 14/05/2005 03:26
#14 Re: a
Nisam radio kod njega nego kod Pičila u Splitu, ali metoda svakako jeste "odokativna", tj. u praksi nema bolje za žičane felge, bar koliko je meni poznato. Dobro izbalansirana osovina nosača, pravilno pozicioniranje felge, ključ za pritezanje žica, pa tek onda pravi tegovi, i to je sve.. Postoji i mašinsko balansiranje felgi, ali ono ne može zamijeniti ručni rad. Volio bih da znam još nekog drugog u Sarajevu ko to radi jer treba i meni ali nema. Pravo, ručno balansiranje žičanih felgi je najprije vezano za dobrog i iskusnog majstora u pritezanju žica. Ja sam kupio nove žice i zamijenio sve, pa tek onda dolazi u obzir minimalna korekcija sa utezima, 5-10 g. Maximum je 30 grama, a preko već ne bi trebalo doći u obzir, ako je to slučaj onda treba skinuti gumu i okrenuti je za dio ili pola kruga u odnosu na felgu prateći oznaku tačke koja treba da se podudara sa ventilom. Tek onda ide majstorsko pritezanje žica, a na kraju utezi. Uz dobro našpanovane žice što je najvažnije, znači ne premalo ni previše, pravilan balans je već postignut, i tada mogu doći u obzir i auto tegovi za male korekcije ako već nema žičanih, ali nikakvi tegovi ne mogu ispraviti loše zategnute žice, a još manje pogrešnu poziciju postavljanja gume u odnosu na felgu. Isto sam radio prije dvije godine i kod Nike u Konavlima, i puno bolje je uradio nego Pičilio, pa sam tom prilikom ovo malo i naučio. Znam i da Blažević u Splitu to radi i da ga hvale. Za obične felge važi princip da se, samo ako se nije u mogucnosti raditi balans ručno moze pristupiti sa brzim balansom za auto, masinski, ali se moraju koristiti posebni nastavci - adapteri za moto gume.kiki the devil wrote:a reci mi kako balansira??
jel odokativna metoda ili ...???
- DaysleepeR
- Posts: 14865
- Joined: 29/05/2003 00:00
- Location: Rajvosa
#15
Stani Kiki, pa kod tebe nisu zicane felge na motoru?
- phil manzanera
- Posts: 720
- Joined: 14/07/2005 12:26
- Location: Sarajevo
#16
A da li znas kako se brzom metodom testira da li su zice, SVE zice zategnute ili nisu? Da znas za metodu "drvenog stapa"? Hi, hi, hi.......
I koji Cober? Senci?
I koji Cober? Senci?
-
- Posts: 196
- Joined: 13/11/2006 20:17
- Location: sarajevo
#17 a
nisu kod mene yicane felge.
ali svejedno ako neko zna i yicane balansirati,onda su obicne igra.
ma nesto cemo vec izvarijantisati...
ali svejedno ako neko zna i yicane balansirati,onda su obicne igra.
ma nesto cemo vec izvarijantisati...
-
- Posts: 916
- Joined: 14/05/2005 03:26
#18
Pa ja, fino piše.. Hajde sada zabavi raju pa ispričaj za metodu drvenog štapa..phil manzanera wrote:A da li znas kako se brzom metodom testira da li su zice, SVE zice zategnute ili nisu? Da znas za metodu "drvenog stapa"? Hi, hi, hi.......
I koji Cober? Senci?
- phil manzanera
- Posts: 720
- Joined: 14/07/2005 12:26
- Location: Sarajevo
#19
Najlogicnija kontrola zategnutosti/otpustenostiu zica je servisna aktivnost, no to cesto oduzima dosta vremena, jer se ne moze vrsiti servis bas tako cesto, sto zbog vremena, sto zbog novca, sto zbog toga sto to i nije potrebno.
No redovna kontrola zategnutosti zica je ipak potrebna, tako da se to moze izvrsiti blic pregledom koristenjem drvenog tankog stapa, ili cak nekom drugom alatkom i to na taj nacin da se motcikl podigne, zavrti tocak, alatka se prisloni na zice (kao ono kad smo se kao djeca igrali) i tako dok ta alatka lupketa po zicama, lako se uoci eventualna nepravilnost ukoliko se na nekoj zici pojavi zvuk koji je drugaciji nego na ostalim zicama.
Imam li pivo za ovu informaciju? Jednostavna jeste, ali treba znati.
No redovna kontrola zategnutosti zica je ipak potrebna, tako da se to moze izvrsiti blic pregledom koristenjem drvenog tankog stapa, ili cak nekom drugom alatkom i to na taj nacin da se motcikl podigne, zavrti tocak, alatka se prisloni na zice (kao ono kad smo se kao djeca igrali) i tako dok ta alatka lupketa po zicama, lako se uoci eventualna nepravilnost ukoliko se na nekoj zici pojavi zvuk koji je drugaciji nego na ostalim zicama.
Imam li pivo za ovu informaciju? Jednostavna jeste, ali treba znati.
- phil manzanera
- Posts: 720
- Joined: 14/07/2005 12:26
- Location: Sarajevo
#21
Opce poznata je stvar da ja pijem samo Tuborg!