Zamjene guma (vulkanizeri)

Podforum za motocikliste...
Post Reply
User avatar
phil manzanera
Posts: 720
Joined: 14/07/2005 12:26
Location: Sarajevo

#1 Zamjene guma (vulkanizeri)

Post by phil manzanera »

Kakva su vasa iskustva sa zamjenama guma na motrima, mislim na skidanje stare gume i montiranje nove u Sarajevu? Nisam bas siguran da to neko zna raditi u gradu, odnosno da ima masine za montiranje moto-guma, kao i one neophodne nastavke za masine za montiranje.
Como_Sarajevo
Posts: 624
Joined: 20/01/2004 00:00

#2

Post by Como_Sarajevo »

Ja koliko znam mislim da to kod nas niko neradi.Otiđi dole na Stup do Senčija,pa sa njim porazgovaraj.Mislim da on ima havera u Kiseljaku koji radi gume.Ako budeš trebao Senčijev mob.javi se na pp.
kiki the devil
Posts: 196
Joined: 13/11/2006 20:17
Location: sarajevo

#3 a

Post by kiki the devil »

jest da sam novi sto se tice vozanja motora i nemam islustva sa zamjenom guma ALI posto su mi gume lose i trebam ih mjenjati cuo sam da u sutjeskoj vulkanizer SENCI radi zamjenu,montazu i balansiranje guma...

dobio sam i broj neznam trebam li ga javno ovde objaviti ili da ti saljnem na PM! :? !

a pored njega cuo sam i u visokom da ima covjek koji radi oko motora od servisa do prodaje guma i dijelova novih i polovnih ja mislim! :? !

imam i njegov broj pa ako treba samo reci...
User avatar
phil manzanera
Posts: 720
Joined: 14/07/2005 12:26
Location: Sarajevo

#4

Post by phil manzanera »

U tome i jeste fol sto sam ja covjek iz grada koji ima skoro 500.000 stanovnika, a gume radim kod Jure u Kiseljaku. Jest da je Juro maksimalno ljubazan i veoma strucan, nimalo nije ters i radi ono sto treba da radi bez gundjanja, ima masine i znanje, ali nekako mi je glupo da ja klapim u Kiseljak radi zamjene gume. Znam ja to i sam uraditi, ali zasto bih ako postoje profesionalci kojima je to posao? E, cini mi se da u ovako velikom gradu - nema. Doduse, ima onih koji su pokusavali i koji bi zeljeli da znaju, ali suma sumarum, nista seriozno prije Kiseljaka (koliko ja znam), sto ukljucuje i balansiranje MOTO FELGI I GUMA, sto znaci da treba imati i MOTO UTEGE dizajnirane za MOTO FELGE (a ne za auto-felge), a posebno za one sa zicama gdje se utezi kace za zice, a ne lijepe se za felge .

No, mozda ima nesto sto ja ne znam, pa nam neko javi. Daj Boze.
Om@r
Posts: 61
Joined: 29/10/2006 14:54
Location: Brcko

#5

Post by Om@r »

Pozzzz raja, sto se tice zamjene gume... to svako moze da uradi sam sebi ali balansiranje...e to je vec velik problem jer kod nas u BiH nema niko ko to moze da uradi... a ko sto rece Phil a ako neko zna vise nek to objavi na ovom forumu jer to bi bila veoma dobra fina informacija
User avatar
phil manzanera
Posts: 720
Joined: 14/07/2005 12:26
Location: Sarajevo

#6

Post by phil manzanera »

Juro u Kiseljaku, kao sto rekoh.
User avatar
phil manzanera
Posts: 720
Joined: 14/07/2005 12:26
Location: Sarajevo

#7

Post by phil manzanera »

Eto...............nikad ne reci nikad: Juro u Kiseljaku vise ne radi. Jbga. Nikad dva dobra spojiti. Danas sam poljubio vrata i kad ga pitah "Sta bi?" on samo rece da vise ne radi. Zaboravite Kiseljak, fatajte se Sarajeva, ali mi je nevjerovatno da regija od oko 1.000.000 stanovnika nema je*enog vulkanizera koji radi gume na motorima, dakle i balansira. Ajde dobro, mozda i ima neko, ali sve je to daleko od profesionalnog i ozbiljnog pristupa problemu.Cudo nevidjeno.
User avatar
DaysleepeR
Posts: 14865
Joined: 29/05/2003 00:00
Location: Rajvosa

#8

Post by DaysleepeR »

Ja sam misljenja, iako je to na prilicno dugom stapu, da ce veci, i oni klubovi koji drze do sebe i svojih motora, biti prinudjeni uloziti novac prikupljen od party-a, moto skupova ili vlastitih sredstava, i po uzoru na velike svjetske klubove finansirati opremanje vlastite specijalizirane radionice i propratne masinerije i alata.

Izgleda da nam nema druge.
kiki the devil
Posts: 196
Joined: 13/11/2006 20:17
Location: sarajevo

#9 a

Post by kiki the devil »

treba mi savjet!?!hitno kome da odem da mi gume zamijeni????
mislim mogu ih i sam montirati ali balansiranje,ko je po vasim preporukama najspretniji.
gume su tu,tako da imam namjeru u nedelju to odraditi,jer inace nemam toliko vremena.
u naprijed havala!!!
Gray
Posts: 4008
Joined: 14/06/2005 02:47

#10

Post by Gray »

Pokušaj preko puta Druge gimnazije, vulkanizerska radnja Cavallino, kod Senada.
kiki the devil
Posts: 196
Joined: 13/11/2006 20:17
Location: sarajevo

#11

Post by kiki the devil »

Hvala!
cuo sam za senada imam cak i br.
jel iko radio od vas kod njega balansiranje i jeste li zadovoljni?
Cober
Posts: 916
Joined: 14/05/2005 03:26

#12

Post by Cober »

U Sarajevu sa radnja za popravku motora koja radi sa moto gumama je još možda jedino Čala. Svi vulkanizeri nijenjaju, ali ne balansiraju, pogotovu žičane. Čala balansira i žičane felge. Ulica Dobojska, preko zaobilaznice prema ili uz Vraca pa druga ulica lijevo. Nakon možda 1 km trafo je sa desne strane ulice, a garaža sa lijeve. Crvene rešetke i nekoliko motora ispred. Ja sam to balansiranje na žičanim felgama radio kod čuvenog Pičila u Splitu i nisam zadovoljan.

Pozdrav.
kiki the devil
Posts: 196
Joined: 13/11/2006 20:17
Location: sarajevo

#13 a

Post by kiki the devil »

a reci mi kako balansira??
jel odokativna metoda ili ...???
Cober
Posts: 916
Joined: 14/05/2005 03:26

#14 Re: a

Post by Cober »

kiki the devil wrote:a reci mi kako balansira??
jel odokativna metoda ili ...???
Nisam radio kod njega nego kod Pičila u Splitu, ali metoda svakako jeste "odokativna", tj. u praksi nema bolje za žičane felge, bar koliko je meni poznato. Dobro izbalansirana osovina nosača, pravilno pozicioniranje felge, ključ za pritezanje žica, pa tek onda pravi tegovi, i to je sve.. Postoji i mašinsko balansiranje felgi, ali ono ne može zamijeniti ručni rad. Volio bih da znam još nekog drugog u Sarajevu ko to radi jer treba i meni ali nema. Pravo, ručno balansiranje žičanih felgi je najprije vezano za dobrog i iskusnog majstora u pritezanju žica. Ja sam kupio nove žice i zamijenio sve, pa tek onda dolazi u obzir minimalna korekcija sa utezima, 5-10 g. Maximum je 30 grama, a preko već ne bi trebalo doći u obzir, ako je to slučaj onda treba skinuti gumu i okrenuti je za dio ili pola kruga u odnosu na felgu prateći oznaku tačke koja treba da se podudara sa ventilom. Tek onda ide majstorsko pritezanje žica, a na kraju utezi. Uz dobro našpanovane žice što je najvažnije, znači ne premalo ni previše, pravilan balans je već postignut, i tada mogu doći u obzir i auto tegovi za male korekcije ako već nema žičanih, ali nikakvi tegovi ne mogu ispraviti loše zategnute žice, a još manje pogrešnu poziciju postavljanja gume u odnosu na felgu. Isto sam radio prije dvije godine i kod Nike u Konavlima, i puno bolje je uradio nego Pičilio, pa sam tom prilikom ovo malo i naučio. Znam i da Blažević u Splitu to radi i da ga hvale. Za obične felge važi princip da se, samo ako se nije u mogucnosti raditi balans ručno moze pristupiti sa brzim balansom za auto, masinski, ali se moraju koristiti posebni nastavci - adapteri za moto gume.
User avatar
DaysleepeR
Posts: 14865
Joined: 29/05/2003 00:00
Location: Rajvosa

#15

Post by DaysleepeR »

Stani Kiki, pa kod tebe nisu zicane felge na motoru?
User avatar
phil manzanera
Posts: 720
Joined: 14/07/2005 12:26
Location: Sarajevo

#16

Post by phil manzanera »

A da li znas kako se brzom metodom testira da li su zice, SVE zice zategnute ili nisu? Da znas za metodu "drvenog stapa"? Hi, hi, hi.......

I koji Cober? Senci?
kiki the devil
Posts: 196
Joined: 13/11/2006 20:17
Location: sarajevo

#17 a

Post by kiki the devil »

nisu kod mene yicane felge.
ali svejedno ako neko zna i yicane balansirati,onda su obicne igra.
ma nesto cemo vec izvarijantisati...
Cober
Posts: 916
Joined: 14/05/2005 03:26

#18

Post by Cober »

phil manzanera wrote:A da li znas kako se brzom metodom testira da li su zice, SVE zice zategnute ili nisu? Da znas za metodu "drvenog stapa"? Hi, hi, hi.......

I koji Cober? Senci?
Pa ja, fino piše.. Hajde sada zabavi raju pa ispričaj za metodu drvenog štapa.. :-)
User avatar
phil manzanera
Posts: 720
Joined: 14/07/2005 12:26
Location: Sarajevo

#19

Post by phil manzanera »

Najlogicnija kontrola zategnutosti/otpustenostiu zica je servisna aktivnost, no to cesto oduzima dosta vremena, jer se ne moze vrsiti servis bas tako cesto, sto zbog vremena, sto zbog novca, sto zbog toga sto to i nije potrebno.

No redovna kontrola zategnutosti zica je ipak potrebna, tako da se to moze izvrsiti blic pregledom koristenjem drvenog tankog stapa, ili cak nekom drugom alatkom i to na taj nacin da se motcikl podigne, zavrti tocak, alatka se prisloni na zice (kao ono kad smo se kao djeca igrali) i tako dok ta alatka lupketa po zicama, lako se uoci eventualna nepravilnost ukoliko se na nekoj zici pojavi zvuk koji je drugaciji nego na ostalim zicama.

Imam li pivo za ovu informaciju? Jednostavna jeste, ali treba znati. :D
Cober
Posts: 916
Joined: 14/05/2005 03:26

#20

Post by Cober »

Imaš, Preminger.. :-)
User avatar
phil manzanera
Posts: 720
Joined: 14/07/2005 12:26
Location: Sarajevo

#21

Post by phil manzanera »

Opce poznata je stvar da ja pijem samo Tuborg! :razz:
Cober
Posts: 916
Joined: 14/05/2005 03:26

#22

Post by Cober »

phil manzanera wrote:Opce poznata je stvar da ja pijem samo Tuborg! :razz:
Poslije posla..
P.S. Šta si pio u Slozi? :-)
Post Reply