#19726 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Posted: 15/11/2020 14:30
Samo izbacuj ove sekunde iz linka, i učitat će ti se fino.
Bespotrebno se raspravljate oko sitnih detalja, vizualizacija je tačna, samo pregledaj još jednom i vidjet ćeš da je broj mostova uredan.
Porodice Foht wrote: ↑18/11/2020 10:58 ''dnevni napredak iskopa tunela u obje cijevi bio do 14 metara, pri čemu je utrošeno preko 200.000 kg eksploziva za proboj tunela.''![]()
Gdje kupuju ovi eksploziv? Radi li ista iz ovog programa Vitezit?
Jeko Raso?drug_profi wrote: ↑18/11/2020 11:38Porodice Foht wrote: ↑18/11/2020 10:58 ''dnevni napredak iskopa tunela u obje cijevi bio do 14 metara, pri čemu je utrošeno preko 200.000 kg eksploziva za proboj tunela.''![]()
Gdje kupuju ovi eksploziv? Radi li ista iz ovog programa Vitezit?![]()
Oni su samo transport opasnih materija. Negdje drugo se kupuje
Ima i kamenoloma kod nas, ne mora značiti nužno da ide za potrebe autoputa.drug_profi wrote: ↑19/11/2020 11:18Vjerujem ti, ali eno na slici dva šlepera iz Srbije koja transportuju eksploziv u pratnji policije.
Kretali su se iz pravca grada prema Ilidži. Možda na Počitelj?
Klix
Osiguranjem novca Evropske investicijske banke (EIB) nastavit će se gradnja Koridora 5C kroz Zeničko-dobojski kanton na dionici Popirkuše - Medakovo, čime bi Tešanj kao poslovni centar bio povezan s autoputem kroz našu državu.
Koliko je značajan autoput kroz Bosnu i Hercegovinu kao poveznica bh. gradova međusobno te sa državama Evrope najviše će zasigurno osjetiti privrednici u Tešnju koji bi u narednim godinama gradnjom dionice Poprikuše - Medakovo dobili lakši način transporta robe do zemalja svijeta s obzirom na to da će trasa Koridora 5C uveliko biti bliže poslovnoj zoni nego je trenutno magistralni put M-17.
Prilikom posjete premijera Federacije Bosne i Hercegovine Fadila Novalića i federalnog ministra razvoja, poduzetništva i obrta Amira Zukića Tešnju naglašeno je da su banke odobrile sredstva za gradnju dionice od 41 kilometar u iznosu od 340 miliona eura uz ranije osiguranih 60 miliona eura.
Iz Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine za Klix.ba su kazali da je dionica Poprikuše – Medakovo podijeljena na dvije poddionice Ozimice – Poprikuše i Medakovo – Ozimice.
"Za Medakovo – Ozimice u toku je izrada glavnog projekta koji bi trebao biti završen do kraja godine, a za Ozimice – Poprikuše je u septembru ove godine poništen tender za odabir projektanta i u pripremi je raspisivanje novog tendera. Vlada FBiH je podržala inicijativu da kreditnim zaduženjem kod Evropske investicijske banke (EIB) budu osigurana sredstva za izgradnju dionice autoceste Poprikuše - Medakovo na Koridoru 5C u iznosu do 340 miliona eura. Konačna odluka o zaduženju bit će donesena po okončanju pregovora s EIB-om, s kojom će biti utvrđeni konačni uvjeti kreditnog zaduženja", kazali su iz Autocesta FBiH za Klix.ba.
Dionica od Medakova ka sjeveru naše zemlje nastavljala bi se prema Odžaku i Svilaju.
- Probleme koje smo do sada imali smo 'premostili' - kazala je Anita Blažević. Sada je, nadaju se svi, ostalo premostiti samo rijeku. Kako bi spajala. Ne samo obale, nego i ljude.
Nakon što su izvođači krajem proteklog mjeseca, zbog visokog vodostaja rijeke Save, morali angažirati ronioce, radovi na mostu Gradiška nastavljeni su i radi se punom paru. Da je tomu tako uvjerili smo se i sami kada smo tijekom srijede prijepodne, posjetili gradilište s bosansko-hercegovačke strane s koje na montaži čelične konstrukcije rade djelatnici Đuro Đaković Montaže.
- Mi smo ovdje s radovima predmontaže započeli 27. srpnja ove godine. Nastavili smo s montažom segmenta koji se nalazi iznad stupa, a onda je zbog visokog vodostaja, sve stalo na 15-ak dana - prisjetio se Mato Martić, voditelj radova ĐĐ Montaže na mostu Gradiška.
Mostu će se sastojati od ukupno 30 segmenata. Do sada su, doznajemo, od Anite Blažević voditeljice projekta sa strane ĐĐ Montaže, ugrađena tri segmenta težine oko 650 do 700 tona.
- Ovo je za mene, kao voditelja projekta, prvi most. Riječ je o velikom projektu gdje Montaža, kao jedan od predstavnika Zajednice izvođača obavlja cjelokupnu izradu samog mosta, svu antikorozivnu zaštitu te montažu polovice čelične rasponske konstrukcije mosta - izjavila je Blažević, koja je na gradilištu prosječno dva puta tjedno kontrolirajući, zajedno sa ostalim svojim kolegama, teku li radovi po planu.
U halama ĐĐ Montaže izrađeno je 70 posto čelične konstrukcije, koja će u konačnici težiti pet tisuća tona, a od koje je dio dopremljen na hrvatsku, a dio na bosanskohercegovačku stranu.
- Premošćivanje Save trebalo bi biti u lipnju iduće godine bude li se sve odvijalo prema planu i bez teškoća. No u slučaju mosta u Gradiški to ne ovisi sve samo o Đuri Đakoviću. Naime, mi konstrukciju montiramo s bosanske strane, a sa susjedne hrvatske strane radove izvode kolege iz Zagreb Montaže. Mjesečno se ugradi oko 200 tona konstrukcije - pojasnio je Martić, dodajući kako je svako spajanje mosta svojevrsna proslava do novog susreta na novom gradilištu. - Tako će biti i radnicima na ovome mostu. Svima osim meni, jer meni je ovo svojevrstan maturalni rad. Poslije ovog mosta idem u mirovinu - kazao je Martić.
To da je svaki most priča za sebe jer govori o spajanju, ne samo obala nego i ljudi, složio se i Marko Lovrić, glavni inženjer gradilišta. - Svaki most je projekt uz koji se veže dobra atmosfera, jer su ljudi svjesni njegove uloge spajanja. Tako je i na ovom gradilištu na kojem radi ukupno oko 120 radnika. - Trenutno je, kako se vidi u tijeku montaža čelične konstrukcije i radovi se odvijaju prema planu. - istaknuo je Lovrić.
Podsjetimo, prvi radovi na kompletnom gradilištu krenuli su još u desetom mjesecu prošle godine. Nakon poteškoća uzrokovanih početkom godine epidemijom COVID-a, zbog čega je došlo do zastoja u mogućnosti nabavke repromaterijala, ali i otežane fluktuacije radne snage, radovi su nastavljeni. - Sada su svi problemi prebrođeni. Na gradilištu sve funkcionira prema planu, a kašnjenja su se najviše očitovala u izradi stupišta S3 - kazao je Davor Crnković, voditelj projekta od strane HC koje su investitori s hrvatske strane, dok je s bosanskohercegovačke strane to Ministarstvo komunikacija i transporta.
Uz ĐĐ Montažu i Zagreb montažu, Zajednicu poslovnih subjekata angažiranih na ovome projektu, vrijednom 19,5 milijuna eura, čini i bosanskohercegovački Integral inženjering. - Mi smo bili angažirani na građevinskim radovima i to smo sve izveli i pripremili kako bi mogla uslijediti montaža čelične konstrukcije koja je sada u tijeku. Preostalo nam je još završiti posao zaštite obloge nasipa od voda, kao i nešto sitnijih betonskih i građevinskih radova - istaknuo je Radimir Gvozdenović, građevinski inženjer iz Integrala.
U ovome trenutku na gradilištu je, s bosanskohercegovačke strane 20-ak radnika Integrala i 50-ak Montažinih djelatnika i svi se nadaju kako većih poteškoća u realizaciji ovoga projekta neće biti. - Probleme koje smo do sada imali smo 'premostili' - kazala je Anita Blažević. Sada je, nadaju se svi, ostalo premostiti samo rijeku. Kako bi spajala. Ne samo obale, nego i ljude.
Naručitelj: Hrvatske ceste d.o.o. i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH
Ugovorena vrijednost radova: 19.540.997 € bez PDV-a
Datum uvođenja u posao: 16.10.2019.
Očekivani završetak radova: Kraj 2022. godine
Duljina mosta: 426 metara
Širina mosta: 22,5 metara
Most će imati četiri trake, po dvije u svakom smjeru, pojedinačne širine 3,75 metara