Evolution_IV wrote: ↑14/03/2024 18:38
Throttle wrote: ↑14/03/2024 18:03
redhat wrote: ↑13/03/2024 12:04
Prvo kvalitetnije gorivo sa većim oktanskim brojem je uvijek bolje, taj broj laički određuje stepen kompresije koji se moze postici u cilindru - veci broj, bolja kompresija, jaca eksplozija, vise snage, cistije izgaranje itd.
U kom smislu postizes bolju kompresiju?
jel realno sta ljudi pisu
Vrlo realno samo sto jedan od nas zna da ovo moje receno stoji u kontekstu prvog dijela napisanog a to je da benzin sa većim oktanskim brojem trpi veći pritisak/kompresiju i dovodi do jače eksplozije jer je gorivo više nabijeno/komprimovano u cilindru.
Ovaj drugi koji ne konta ovo gore misli na klasičnu kompresiju motora i vrte mu se karike u glavi a mozemo i o tome pričat
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Uljne kompresione karike, koje ćeš.
I BTW ECU svakog auta kompenzira tačku paljenja u ovisnosti o smjesi goriva koje motor dobiva, promijeni se kvaliteta goriva, tačka paljenja se pomakne, promijeni se kvaliteta zraka tačka se opet pomakne. Nije zrak podjednako "gust" u Brezi na 0 metara nadmorske i na vrhu Bjelašnice na 2500 metara - a gle čuda auto pali i radi na obje lokacije.
Da zakljucim, kod svakog se auta sa svakim motorom osjeti kvalitetnije gorivo kakvo god da je. Benzin 100 oktana i na autu od 75 konja dovodi do toga da auto glatko radi, lakse prima gas i marginalno dobije kojeg konja i koji obrtni momenat. Na jačem motoru se to bolje vidi logično jer 5% na 75 konja i 5% na 300 konja nisu isto.
Za one koji znaju čitat a nisu bježali sa hemije u osnovnoj školi
izvor:
https://www.carthrottle.com/news/engine ... ane-petrol
"2.Why does it matter?
By using a high octane fuel, engine designers are able to implement various techniques to improve reliability, efficiency, and power output. First, it helps prevent knock. Engine knock, or pinging, occurs when a separate pocket of air-fuel mixture ignites after the spark has ignited the air-fuel mixture within the combustion chamber. This is obviously undesirable as it can cause serious engine damage, and it can be prevented by using the proper octane rated fuel.
Second, higher octane allows for the use of higher compression ratios. Compression ratio is directly linked with thermal efficiency, so the higher the compression ratio, the more efficient the engine will be (law of diminishing returns certainly applies)."