Instruktor i nacin obuke..
Moderators: _BataZiv_0809, anex
-
- Posts: 242
- Joined: 25/06/2017 15:50
#1 Instruktor i nacin obuke..
Eh ovako,naslov se odnosi na prvenstveno instruktore,njihov nacin obuke i zapravo koliko je "tacan/pravilan ili kako god nazvati...
Mene je instruktor ucio da brzine saltam na svakih +20km/h,a vracam na svakih -10km/h,za obrtaje mi nije objasnjavao i govorio koliko rpm treba pri kretanju itd,i takodje "nema gasa pri kretanju,vec samo pustis kvacilo pa onda gas" i kad bi krenuo dodati gasa pri kretanju on bi me opomenuo da ne radim tako,sto mi je teska glupost jer sta sad dodjem u situaciju kupim benzinca...Moram ponovo placati dodatno za njega obuku....
I koliko se zapravo u realnim situacijama,tj koliko cesto vi iskusni vozaci koristite ovo +20,-10km/h prilikom saltanja,ili to radite gledajuci obrtaje,zvuku motora?
Jeli ova tehnika bas realna za svakodnevni saobracaj ili?
Znaci imam situaciju da moram usporiti 10km/h i znaci moram mjenjati u nizi stepen?
Mene je instruktor ucio da brzine saltam na svakih +20km/h,a vracam na svakih -10km/h,za obrtaje mi nije objasnjavao i govorio koliko rpm treba pri kretanju itd,i takodje "nema gasa pri kretanju,vec samo pustis kvacilo pa onda gas" i kad bi krenuo dodati gasa pri kretanju on bi me opomenuo da ne radim tako,sto mi je teska glupost jer sta sad dodjem u situaciju kupim benzinca...Moram ponovo placati dodatno za njega obuku....
I koliko se zapravo u realnim situacijama,tj koliko cesto vi iskusni vozaci koristite ovo +20,-10km/h prilikom saltanja,ili to radite gledajuci obrtaje,zvuku motora?
Jeli ova tehnika bas realna za svakodnevni saobracaj ili?
Znaci imam situaciju da moram usporiti 10km/h i znaci moram mjenjati u nizi stepen?
-
- Posts: 841
- Joined: 18/04/2017 22:53
#2 Re: Instruktor i nacin obuke..
Ako ti se motor muci prebacis u nizu, ako cujes da bas bruji prebacis u vecu (kod dizela makar). A za kretanje, ako se ne varam kako pustas kvacilo dodajes gas to ti je ta neka vaga. Ali ne previse gasa jer ces sprziti kvacilo.Dany97 wrote: ↑21/08/2022 12:47 Eh ovako,naslov se odnosi na prvenstveno instruktore,njihov nacin obuke i zapravo koliko je "tacan/pravilan ili kako god nazvati...
Mene je instruktor ucio da brzine saltam na svakih +20km/h,a vracam na svakih -10km/h,za obrtaje mi nije objasnjavao i govorio koliko rpm treba pri kretanju itd,i takodje "nema gasa pri kretanju,vec samo pustis kvacilo pa onda gas" i kad bi krenuo dodati gasa pri kretanju on bi me opomenuo da ne radim tako,sto mi je teska glupost jer sta sad dodjem u situaciju kupim benzinca...Moram ponovo placati dodatno za njega obuku....
I koliko se zapravo u realnim situacijama,tj koliko cesto vi iskusni vozaci koristite ovo +20,-10km/h prilikom saltanja,ili to radite gledajuci obrtaje,zvuku motora?
Jeli ova tehnika bas realna za svakodnevni saobracaj ili?
Znaci imam situaciju da moram usporiti 10km/h i znaci moram mjenjati u nizi stepen?
- Dope_Man
- Posts: 7824
- Joined: 03/06/2016 16:31
#3 Re: Instruktor i nacin obuke..
Brzine mijenjas po obrtaju, al vrlo brzo naucis da slusas motor i mijenjas po zvuku.
To je cista glupost na +- x km/h jer nije isto ici po ravnom, blagoj ili teskoj uzbrdici/nizbrdici.
Ukratko, sve to vrlo brzo postane navika, naucis kako ti se motor ponasa i gdje trebas mijenjati.
To je cista glupost na +- x km/h jer nije isto ici po ravnom, blagoj ili teskoj uzbrdici/nizbrdici.
Ukratko, sve to vrlo brzo postane navika, naucis kako ti se motor ponasa i gdje trebas mijenjati.
- Laplace
- Posts: 10748
- Joined: 19/11/2012 18:37
#4 Re: Instruktor i nacin obuke..
Tako je i mene učio, istovremeno dodavanje gasa i puštanje kvačila. Ovo kako danas uče kandidate rezultuje beskrajno dugom kretanju na zeleno i tome da duplo manje vozila prođe (naročito pri skretanju lijevo). Naravno, skretao mi je pažnju i na zvuk motora, kad je preglasan a kad bruji, ako ne prebacim na vrijeme napomene mi da nepotrebno mučim motor itd.Juka Jebach wrote: ↑21/08/2022 13:45Ako ti se motor muci prebacis u nizu, ako cujes da bas bruji prebacis u vecu (kod dizela makar). A za kretanje, ako se ne varam kako pustas kvacilo dodajes gas to ti je ta neka vaga. Ali ne previse gasa jer ces sprziti kvacilo.Dany97 wrote: ↑21/08/2022 12:47 Eh ovako,naslov se odnosi na prvenstveno instruktore,njihov nacin obuke i zapravo koliko je "tacan/pravilan ili kako god nazvati...
Mene je instruktor ucio da brzine saltam na svakih +20km/h,a vracam na svakih -10km/h,za obrtaje mi nije objasnjavao i govorio koliko rpm treba pri kretanju itd,i takodje "nema gasa pri kretanju,vec samo pustis kvacilo pa onda gas" i kad bi krenuo dodati gasa pri kretanju on bi me opomenuo da ne radim tako,sto mi je teska glupost jer sta sad dodjem u situaciju kupim benzinca...Moram ponovo placati dodatno za njega obuku....
I koliko se zapravo u realnim situacijama,tj koliko cesto vi iskusni vozaci koristite ovo +20,-10km/h prilikom saltanja,ili to radite gledajuci obrtaje,zvuku motora?
Jeli ova tehnika bas realna za svakodnevni saobracaj ili?
Znaci imam situaciju da moram usporiti 10km/h i znaci moram mjenjati u nizi stepen?
- -Chesterfield-
- Posts: 5765
- Joined: 04/08/2020 19:22
#5 Re: Instruktor i nacin obuke..
Zaboravio sam i kako izgleda instruktor, a još da se sjećam šta mi je pričao.
Evo pokušavam da se sjetim na kojem vozilu sam polagao...
Evo pokušavam da se sjetim na kojem vozilu sam polagao...
-
- Posts: 15897
- Joined: 13/05/2009 19:04
- Location: TK
#6 Re: Instruktor i nacin obuke..
To se nauci kroz voznju ali ne postoji univerzalno pravilo,jer zavisi od snage motora i opterecenosti vozila kao i terena po kojem se kreces.
Najbolje je slusati motor i pratiti obrtaje...a generalno za dizelase se salta od 2000-2500 rpm a benzinci od 2500-3500
I ne zamaraj se previse sa tim sta ti je rekao instruktor,svakako ces sam nauciti kroz par mjeseci,cim pocnes samostalno voziti.
Najbolje je slusati motor i pratiti obrtaje...a generalno za dizelase se salta od 2000-2500 rpm a benzinci od 2500-3500
I ne zamaraj se previse sa tim sta ti je rekao instruktor,svakako ces sam nauciti kroz par mjeseci,cim pocnes samostalno voziti.
- _Reds_
- Posts: 9402
- Joined: 14/01/2012 20:01
- Location: Aqua S....
#7 Re: Instruktor i nacin obuke..
Neki voze 40 godina, i nikad ne nauče.
Kvačilo se otpušta i istovremeno se lagano daje gas, da ne bi se osjetilo promjena brzine u trzanju auta, i da bi se brze kretalo, jer otupštanjem samo kvačila bez davanja gasa usporavaš saobraćaj.
Kad neko nema osjecaja na promjenama brzine, vrlo je moguce da ce putnicima biti "muka", pogotvo na duzim relacijama.
Kvačilo se otpušta i istovremeno se lagano daje gas, da ne bi se osjetilo promjena brzine u trzanju auta, i da bi se brze kretalo, jer otupštanjem samo kvačila bez davanja gasa usporavaš saobraćaj.
Kad neko nema osjecaja na promjenama brzine, vrlo je moguce da ce putnicima biti "muka", pogotvo na duzim relacijama.
- Laplace
- Posts: 10748
- Joined: 19/11/2012 18:37
#8 Re: Instruktor i nacin obuke..
Lako je danas instruktorima kandidate učiti pogrešno kad ECU ispravlja te greške. Mi, koji smo učili na Golfu 2 sa 1.6D motorom smo morali da se potrudimo ne samo da dodajemo gas pri kretanju nego i da na polaganju vožnje dodamo toliko jak gas da motor (osim kandidata) može savladati i tri člana komisije (od kojih jedan u pravilu ima masu od preko 120 kg), posebno pri kretanju uz i niz uspon._Reds_ wrote: ↑21/08/2022 15:00 Neki voze 40 godina, i nikad ne nauče.
Kvačilo se otpušta i istovremeno se lagano daje gas, da ne bi se osjetilo promjena brzine u trzanju auta, i da bi se brze kretalo, jer otupštanjem samo kvačila bez davanja gasa usporavaš saobraćaj.
Kad neko nema osjecaja na promjenama brzine, vrlo je moguce da ce putnicima biti "muka", pogotvo na duzim relacijama.
- bitanga_sa_otesa
- Posts: 37315
- Joined: 27/03/2014 09:56
- Location: štavanj
- Grijem se na: drva
- Vozim: pezejca
- Horoskop: ne vjerujem
- Contact:
-
- Forum administrator
- Posts: 32550
- Joined: 30/10/2002 00:00
- Location: http://www.klix.ba
- Grijem se na: J.P."Grijanje"Zenica
- Vozim: TDI sve crveno
- Contact:
-
- Forum administrator
- Posts: 32550
- Joined: 30/10/2002 00:00
- Location: http://www.klix.ba
- Grijem se na: J.P."Grijanje"Zenica
- Vozim: TDI sve crveno
- Contact:
#11 Re: Instruktor i nacin obuke..
Ma prva dva tri sata obuke treba kandidata dovest na neki prazan parking 100x100 metara i pustit ga nek se vrti tih par sati tamo vamo,krece-staje-koči,ide u rikverc bez ikakvog cilja ono kao u luna parku, tako ce najlakse sam skontat sta kako gdje...znaci samo nek po slobodnoj volji se vrti a ovo odmah na poligon te nemoj vako nemoj nako pa na ulicu nidje veze, svaki novi treba da se opusti da se nekako sbliži sa mašinom pa tek onda poligon,cesta i dalje .
- canvra888
- Posts: 4786
- Joined: 09/07/2021 15:03
#12 Re: Instruktor i nacin obuke..
Vjeruj mi, ne opterećavaj se previše tim šablonskim govorom što ti instruktor priča. Prije svega, mijenjanje brzina zavisi od toliko puno faktora da je nemoguće svrstati to u neku univerzalnu šablonsku računicu. Od tipa motora, okretnog momenta, težine vozila, tvoje brige o potrošnji goriva, itd. sve su to faktori koji se uzimaju u obzir i koji zavise od auta do auta. Kao što su ti i ostali rekli, steći ćeš osjećaš vjerovatno brzo nakon što položiš.Dany97 wrote: ↑21/08/2022 12:47 Eh ovako,naslov se odnosi na prvenstveno instruktore,njihov nacin obuke i zapravo koliko je "tacan/pravilan ili kako god nazvati...
Mene je instruktor ucio da brzine saltam na svakih +20km/h,a vracam na svakih -10km/h,za obrtaje mi nije objasnjavao i govorio koliko rpm treba pri kretanju itd,i takodje "nema gasa pri kretanju,vec samo pustis kvacilo pa onda gas" i kad bi krenuo dodati gasa pri kretanju on bi me opomenuo da ne radim tako,sto mi je teska glupost jer sta sad dodjem u situaciju kupim benzinca...Moram ponovo placati dodatno za njega obuku....
I koliko se zapravo u realnim situacijama,tj koliko cesto vi iskusni vozaci koristite ovo +20,-10km/h prilikom saltanja,ili to radite gledajuci obrtaje,zvuku motora?
Jeli ova tehnika bas realna za svakodnevni saobracaj ili?
Znaci imam situaciju da moram usporiti 10km/h i znaci moram mjenjati u nizi stepen?
Ovo za kretanje bez gasa je notorna glupost. Posebno za benzince, kao što si i sam rekao. Dobar dio ovih malokubikažnih benzinaca i ne možeš pokrenut tako ili bi pokretanje trajalo jako dugo.
- vjeshalica
- Posts: 17547
- Joined: 31/03/2019 14:56
#13 Re: Instruktor i nacin obuke..
Instruktor te uci ISKLJUCIVO da polozis, pisala sam na drugoj temi. Imaju svoj sistem rada po kojem je sve ostalo suvisno. Bila par casova pozadi, cista nekakva hajmo reci skolska voznja, pusti do kraja kvacilo pa gas i tako sve dok se kobajagi ne uvjezbas u to saltanje brzina, a kad polozis i pocnes da vozis sam ces to od sebe da radis pa skoro neces nikad pogledati u obrtaje nego sam mijenjati po zvuku motora. Ta tehnika i kompletna voznja je iskljucivo skolska i "ispuni zahtjeve instruktora" jer se tako trazi da polozis, kasnije se zapravo ucis i uvjezbavas na svom autu i radis po osjecaju. I ne, neces trebati uzimati instruktora za benzinca.Dany97 wrote: ↑21/08/2022 12:47 Eh ovako,naslov se odnosi na prvenstveno instruktore,njihov nacin obuke i zapravo koliko je "tacan/pravilan ili kako god nazvati...
Mene je instruktor ucio da brzine saltam na svakih +20km/h,a vracam na svakih -10km/h,za obrtaje mi nije objasnjavao i govorio koliko rpm treba pri kretanju itd,i takodje "nema gasa pri kretanju,vec samo pustis kvacilo pa onda gas" i kad bi krenuo dodati gasa pri kretanju on bi me opomenuo da ne radim tako,sto mi je teska glupost jer sta sad dodjem u situaciju kupim benzinca...Moram ponovo placati dodatno za njega obuku....
I koliko se zapravo u realnim situacijama,tj koliko cesto vi iskusni vozaci koristite ovo +20,-10km/h prilikom saltanja,ili to radite gledajuci obrtaje,zvuku motora?
Jeli ova tehnika bas realna za svakodnevni saobracaj ili?
Znaci imam situaciju da moram usporiti 10km/h i znaci moram mjenjati u nizi stepen?
-
- Posts: 21989
- Joined: 05/11/2009 11:49
- vjeshalica
- Posts: 17547
- Joined: 31/03/2019 14:56
#15 Re: Instruktor i nacin obuke..
Pretpostavljam da polaze na dicelu, imaju neki i bencince.Juka Jebach wrote: ↑21/08/2022 13:45
Ako ti se motor muci prebacis u nizu, ako cujes da bas bruji prebacis u vecu (kod dizela makar). A za kretanje, ako se ne varam kako pustas kvacilo dodajes gas to ti je ta neka vaga. Ali ne previse gasa jer ces sprziti kvacilo.
Vaga nije to sto pricas, vaga je kad popustas kvacilo polako i kad promjeni zvuk popustis kocnicu i krenes,i ne trehnes kvacilom nego ga drzis i ne udaras odma po gasu ko stoka. Vozilo se NE SMIJE vratiti unazad. To je pad na ispitu. To neka ga instruktor uci na uzbrdici jer je to u okviru obuke platio je to. Na ravnom, samo rade kretanje na kvacilu ono stangas i gas. Jebiga nove metodologije.
-
- Posts: 15897
- Joined: 13/05/2009 19:04
- Location: TK
#16 Re: Instruktor i nacin obuke..
Da...kretanje u uzbrdici bez da se auto vrati unazad je uvijek bilo na polaganju.Ne znam kako je sada.
Samo sto danas svi polazu i uce na dizelima a dizele je puno lakse voziti,posebno kretati iz stajanja...bukvalno cim pustis kvacilo,auto je pod saugom i krene,dok kod benzinaca nema kretanja dok ne das gas i ako pustis kvacilo a ne das gas,ugasi ti se .
Mislim da bi bilo pozeljno da sve autoskole imaju i po jedno auto na benzin i da se kandidati upoznaju i osjete i benzince.
Samo sto danas svi polazu i uce na dizelima a dizele je puno lakse voziti,posebno kretati iz stajanja...bukvalno cim pustis kvacilo,auto je pod saugom i krene,dok kod benzinaca nema kretanja dok ne das gas i ako pustis kvacilo a ne das gas,ugasi ti se .
Mislim da bi bilo pozeljno da sve autoskole imaju i po jedno auto na benzin i da se kandidati upoznaju i osjete i benzince.
- canvra888
- Posts: 4786
- Joined: 09/07/2021 15:03
#17 Re: Instruktor i nacin obuke..
Ma i mene su isto učili prvo pustiti kvačilo pa onda dodavati gas kao kretanje na ravnom. Samo što to svaki tupav vozač više ne koristi čim položi, čak i ako vozi dizela.
- Evolution_IV
- Posts: 14016
- Joined: 29/08/2020 22:58
- Location: Tahiti
#18 Re: Instruktor i nacin obuke..
jebem usta svakog onog ko uci nove vozace da krece na vagu uz brdo, pored rucne kocnice
hajde snadju se nekako na dizelu, al na benzincu gasi se na 1% nagiba, prave debile
jednostavnije 200x drzat lijevom rukom volan, desnom spustat rucnu a noge ti slobodne za kvacilo i gas, fkt nmgu shvatit
hajde snadju se nekako na dizelu, al na benzincu gasi se na 1% nagiba, prave debile
jednostavnije 200x drzat lijevom rukom volan, desnom spustat rucnu a noge ti slobodne za kvacilo i gas, fkt nmgu shvatit
- kabal1337
- Posts: 8560
- Joined: 11/02/2012 21:08
- Location: DIY
- Vozim: auto na otpad
#19 Re: Instruktor i nacin obuke..
Pitaj instuktora, ne placas dzabe casove. Svakako ne pricaju nista pametno dok traje cas. Nego sto luperdaju vidi dobre koke
- vjeshalica
- Posts: 17547
- Joined: 31/03/2019 14:56
#20 Re: Instruktor i nacin obuke..
Imaju oboje na ispitu prvo krenu pod rucnom pa onda stanu na uzbrdici na Stop i krecu bez rucne,jebiga tako im grah pao.Evolution_IV wrote: ↑21/08/2022 16:08 jebem usta svakog onog ko uci nove vozace da krece na vagu uz brdo, pored rucne kocnice
hajde snadju se nekako na dizelu, al na benzincu gasi se na 1% nagiba, prave debile
jednostavnije 200x drzat lijevom rukom volan, desnom spustat rucnu a noge ti slobodne za kvacilo i gas, fkt nmgu shvatit
- vjeshalica
- Posts: 17547
- Joined: 31/03/2019 14:56
#22 Re: Instruktor i nacin obuke..
I sad je tako, ali oni njih koliko sam upratila uce samo na unaprijed odredjenim marsutama,skolsku voznju, i samo da poloze. Nikad lakse nije bilo poloziti nego danas,a uz more mudrovanja i laprđanja nebuloza.zippoo87 wrote: ↑21/08/2022 16:01 Da...kretanje u uzbrdici bez da se auto vrati unazad je uvijek bilo na polaganju.Ne znam kako je sada.
Samo sto danas svi polazu i uce na dizelima a dizele je puno lakse voziti,posebno kretati iz stajanja...bukvalno cim pustis kvacilo,auto je pod saugom i krene,dok kod benzinaca nema kretanja dok ne das gas i ako pustis kvacilo a ne das gas,ugasi ti se .
Mislim da bi bilo pozeljno da sve autoskole imaju i po jedno auto na benzin i da se kandidati upoznaju i osjete i benzince.
Ne cudim se sto je more idiota za volanom.
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50575
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
#23 Re: Instruktor i nacin obuke..
Ja sam položila po "novom" (nema poligona, odmah graCka vožnja i autoput) i kretanje po ručnom je bilo dio obuka i polaganja. Ono brdo ispred nekog parkinga na Hrasnom (valjda je Hrasno )...
- Laplace
- Posts: 10748
- Joined: 19/11/2012 18:37
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50575
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban