ZOBS

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: Bobi, _BataZiv_0809

tempuser
Posts: 15081
Joined: 08/04/2015 10:35

#5926 Re: ZOBS

Post by tempuser » 13/10/2020 10:56

al-em wrote:
13/10/2020 10:46
Da li horizonzalna signalizacija mora pratiti vertikalnu, odnosno obrnuto, ili je dovoljna samo jedna da se u slucaju nepostovanja moze napisati kazna?
Ako misliš na to da bi horizontalna signalizacija važila samo ako uz nju postoji i vertikalna, onda je samo horizontalna dovoljna.


Dzontra_Volta
Posts: 3280
Joined: 20/01/2011 11:10

#5927 Re: ZOBS

Post by Dzontra_Volta » 13/10/2020 12:33

al-em wrote:
13/10/2020 10:46
Da li horizonzalna signalizacija mora pratiti vertikalnu, odnosno obrnuto, ili je dovoljna samo jedna da se u slucaju nepostovanja moze napisati kazna?
Postoji kazna samo za nepoštivanje saobraćajnog znaka (vertikalnog).
Ako se razlikuju, vertikalni saobraćajni znak je važeći.

Matrix89
Posts: 91
Joined: 26/05/2019 21:27

#5928 Re: ZOBS

Post by Matrix89 » 13/10/2020 14:37

Na kazni mi pise datum urucenja 06.10.2020,a ja sam kaznu dobio tek jutros
E sad ono placanje u roku 8 dana jel vazi od danas il od tog datuma ?

skafiskafsnjak
Posts: 20305
Joined: 16/04/2011 18:46

#5929 Re: ZOBS

Post by skafiskafsnjak » 13/10/2020 14:39

Matrix89 wrote:
13/10/2020 14:37
Na kazni mi pise datum urucenja 06.10.2020,a ja sam kaznu dobio tek jutros
E sad ono placanje u roku 8 dana jel vazi od danas il od tog datuma ?
Od dana kada si primio.

User avatar
iceman ze
Posts: 4682
Joined: 18/11/2004 00:25
Location: Sarajevo

#5930 Re: ZOBS

Post by iceman ze » 14/10/2020 03:21

Dzaba su iscrtavali parking mjesta za invalide na Malti, kada se uglavnom parkiraju ne savjesni vozaci

User avatar
sagosen
Posts: 582
Joined: 24/08/2015 02:44

#5931 Re: ZOBS

Post by sagosen » 19/10/2020 01:45

https://youtu.be/d7FoGya-iuU?t=759

Zašto momku od 12:40 pišu kaznu za neposjedovanje rezervnog točka? Zar je to obavezna oprema? Dosta auta sada ne dolazi sa rezervnim točkom već samo sa setom za lijepljenje gume.

User avatar
drug_profi
Posts: 24409
Joined: 16/07/2012 16:00

#5932 Re: ZOBS

Post by drug_profi » 19/10/2020 02:33

Moraš imati taj set, ako nemaš točak.

User avatar
vjeshalica
Posts: 4538
Joined: 31/03/2019 14:56

#5933 Re: ZOBS

Post by vjeshalica » 19/10/2020 21:00

maa sve pise u pravilniku samo treba citati

Matrix89
Posts: 91
Joined: 26/05/2019 21:27

#5934 Re: ZOBS

Post by Matrix89 » 27/10/2020 15:21

Da li mogu predat ocevu vozacku(kazna) ako nije u vrijeme kad je prekrsaj napravljen bio u BiH ?

User avatar
xamp
Posts: 1282
Joined: 31/03/2010 18:43

#5935 Re: ZOBS

Post by xamp » 28/10/2020 10:12

Matrix89 wrote:
27/10/2020 15:21
Da li mogu predat ocevu vozacku(kazna) ako nije u vrijeme kad je prekrsaj napravljen bio u BiH ?
Nisu uvezani niti provjeravaju.

User avatar
vjeshalica
Posts: 4538
Joined: 31/03/2019 14:56

#5936 Re: ZOBS

Post by vjeshalica » 31/10/2020 17:23

Svađžam se po poslu
Imamo lika.sa polozenom C1 podkategorijom
Hoce da mu daju da vozi vozilo u kojem je najveca dopustena masa pod F1 u saobracajnoj preko 7500kg
Kazem ne moze oni tvrde da moze jer se to ne gleda vec dole tacka devet u soabracajnoj dopustena nosivost
Ko je u pravu?

User avatar
Optimist
Posts: 9661
Joined: 08/02/2010 19:01
Location: Sarajevo

#5937 Re: ZOBS

Post by Optimist » 31/10/2020 18:14

Mozda nece biti odgovor na tvoje pitanje, ali imamo slicnu situaciju u firmi.
Ima jedan kombi kojeg vozi B kategorija a taj isti kombi ima ugradjen tahograf.
Kad se zakaci prikolica onda prelazi ukupnu masu 3500kg i tad ga vozi vozac sa C1 podkategorijom.

Mozda i vase vozilo u nekoj kombinaciji ukupne mase podlijeze C kategoriji, dok se u vecini slucajeva moze voziti sa C1.

User avatar
vjeshalica
Posts: 4538
Joined: 31/03/2019 14:56

#5938 Re: ZOBS

Post by vjeshalica » 31/10/2020 18:32

Ja idem logikom kako pise u Zakonu
Kaze da se u vozilo podkategorije C1 ubraja vozilo cija je najveca dozvoljena masa veca od 3500kg a manja od 7500kg
U potvrdi o registraciji pise da je najveca tehnicka dopustena masa msm 12000kg (uglavnom veca je od 7500kg) pa s toga sa mog stanovista vozac nema pravo da upravlja tim vozilom

Jer pod pretpostavkom da natovari nesto i predje 7500 a ne ide preko najvece dopustene nosivosti( u ovom slucaju 12000kg) on je dakle u prekrsaju, a sama potvrda o registraciji je rekla da to vozilo ima oko 12000kg najvece dopustene mase

Cak i zakon tretira prilikom opisa kategorije da se u vozila C kategorije ubrajaju ona vozila koja imaju vise od 7500kg najvecu dozviljenu masu.

Ovo da moze voziti je sporno zbog kazne koja dodje firmi koja dopusti da upravlja vozilom neko ko nema odgovarajucu kategoriju

User avatar
Seawolf
Posts: 3767
Joined: 14/06/2012 22:59

#5939 Re: ZOBS

Post by Seawolf » 31/10/2020 19:03

vjeshalica wrote:
31/10/2020 18:32
Ja idem logikom kako pise u Zakonu
Kaze da se u vozilo podkategorije C1 ubraja vozilo cija je najveca dozvoljena masa veca od 3500kg a manja od 7500kg
U potvrdi o registraciji pise da je najveca tehnicka dopustena masa msm 12000kg (uglavnom veca je od 7500kg) pa s toga sa mog stanovista vozac nema pravo da upravlja tim vozilom

Jer pod pretpostavkom da natovari nesto i predje 7500 a ne ide preko najvece dopustene nosivosti( u ovom slucaju 12000kg) on je dakle u prekrsaju, a sama potvrda o registraciji je rekla da to vozilo ima oko 12000kg najvece dopustene mase

Cak i zakon tretira prilikom opisa kategorije da se u vozila C kategorije ubrajaju ona vozila koja imaju vise od 7500kg najvecu dozviljenu masu.

Ovo da moze voziti je sporno zbog kazne koja dodje firmi koja dopusti da upravlja vozilom neko ko nema odgovarajucu kategoriju
Naravno da ne može upravljati vozilom čija je najveća dopuštena masa 12.000 kg, čak niti onda kada je to vozilo prazno.

Kategoriju vozila ne definišu niti njegova nosivost, niti njegova trenutna masa, nego njegova najveća dopuštena masa.

User avatar
vjeshalica
Posts: 4538
Joined: 31/03/2019 14:56

#5940 Re: ZOBS

Post by vjeshalica » 31/10/2020 19:11

Ja msm da je ovdje doslo do zabune jer u tacki F1 pomenutog vozila na poledjini saobracajne dozvole pise maksimalna TEHNICKA dopustena masa vozila
Ovaj prefix tehnicka ocito zbunjuje jer u Zobsu on ne postoji
Vec samo najveca dozvoljena masa vozila i ona se gleda kao relevantna za odredjivanje raspona kategorije C odnosno C1

A najveca dozvoljena masa je zbir dopustene nosivosti i mase vozila koja je msm 12000kg helem nejse

Ovdje se javio problem u diskusiji jer pojedinci tvrde sa se gleda dopustena nosivost a ne masa vozila .....
Ja gledam ukupan zbir i na osnovu toga sam dosla do zakljuca da ta kilaza se ne krece u okviru podkategorije vec da prelazi istu
Valjda sam dobro objasnila.:)

User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 29247
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Contact:

#5941 Re: ZOBS

Post by bitanga_sa_otesa » 31/10/2020 19:16

ja mislim da se gleda ukupna masa

User avatar
mk ultra
Posts: 9696
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Rodzakland

#5942 Re: ZOBS

Post by mk ultra » 31/10/2020 19:35

Kroz papire je uvijek ukupna masa, kad se gledaju kategorije
C1 je za vozila maksimalne dozvoljene mase 7.5T (vozilo + teret)

User avatar
Seawolf
Posts: 3767
Joined: 14/06/2012 22:59

#5943 Re: ZOBS

Post by Seawolf » 31/10/2020 20:01

mk ultra wrote:
31/10/2020 19:35
Kroz papire je uvijek ukupna masa, kad se gledaju kategorije
C1 je za vozila maksimalne dozvoljene mase 7.5T (vozilo + teret)
Šta vam znači pojam "ukupna masa"?

Je li to trenutna masa natovarenog vozila sa vozačem, gorivom, opremom potrebnom za vožnju i sa teretom? Ta masa po svojoj vrijednosti može biti manja od najveće dopuštene mase, jednaka najvećoj dopuštenoj masi i veća od najveće dopuštene mase (i onda je vozilo u pretovaru).

Za kategoriju vozila, jedini mjerodavan parametar je najveća dopuštena masa, jer je ta vrijednost jedina nepromijenjiva!

E, sad, razlika između najveće dopuštene mase (zakonske) i najveće dopuštene mase (tehničke).

Najveća dopuštena masa (tehnička) je najveća dopuštena masa koju je proizvođač upisao u potvrdi o homologaciji za konkretno vozilo i ta vrijednost je napisana na identifikacijskoj tipskoj pločici vozila.

Najveća dopuštena masa (zakonska) je najveća masa koju zakon propisuje za vozilo određene klase, a u zavisnosti od broja osovina. Za vozila klase N3, kod nas je za dvoosovinska vozila naveća dopuštena masa (zakonska) 18.000 kg, za troosovinska vozila je najveća dopuštena masa (zakonska) 26.000 kg, a za četvoroosovinska vozila je najveća dopuštena masa (zakonska) 32.000 kg.

Najveća dopuštena masa vozila je jednaka manjoj vrijednosti između najveće dopuštene mase (zakonske) i najveće dopuštene mase (tehničke).

Vozilo iz primjera od @vjeshalica, ima najveću dopuštenu masu koja je definisana njegovom najvećom dopuštenom masom (tehničkom) i ona je 12.000 kg.

Tim vozilom nikada i ni pod kojim uslovima, ne može upravljati vozač koji ima vozačku dozvolu kategorije "C1".

User avatar
bitanga_sa_otesa
Posts: 29247
Joined: 27/03/2014 09:56
Location: štavanj
Contact:

#5944 Re: ZOBS

Post by bitanga_sa_otesa » 31/10/2020 20:20

Seawolf wrote:
31/10/2020 20:01

Šta vam znači pojam "ukupna masa"?

najveća dopuštena masa
na to sam mislio ,nego se nisam dobro tehniĆki oDrazio :thumbup:

User avatar
Seawolf
Posts: 3767
Joined: 14/06/2012 22:59

#5945 Re: ZOBS

Post by Seawolf » 31/10/2020 20:22

bitanga_sa_otesa wrote:
31/10/2020 20:20
Seawolf wrote:
31/10/2020 20:01

Šta vam znači pojam "ukupna masa"?

najveća dopuštena masa
na to sam mislio ,nego se nisam dobro tehniĆki oDrazio :thumbup:
:thumbup:

User avatar
mk ultra
Posts: 9696
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Rodzakland

#5946 Re: ZOBS

Post by mk ultra » 31/10/2020 20:53

Seawolf wrote:
31/10/2020 20:01
mk ultra wrote:
31/10/2020 19:35
Kroz papire je uvijek ukupna masa, kad se gledaju kategorije
C1 je za vozila maksimalne dozvoljene mase 7.5T (vozilo + teret)
Šta vam znači pojam "ukupna masa"?

Je li to trenutna masa natovarenog vozila sa vozačem, gorivom, opremom potrebnom za vožnju i sa teretom? Ta masa po svojoj vrijednosti može biti manja od najveće dopuštene mase, jednaka najvećoj dopuštenoj masi i veća od najveće dopuštene mase (i onda je vozilo u pretovaru).

Za kategoriju vozila, jedini mjerodavan parametar je najveća dopuštena masa, jer je ta vrijednost jedina nepromijenjiva!

E, sad, razlika između najveće dopuštene mase (zakonske) i najveće dopuštene mase (tehničke).

Najveća dopuštena masa (tehnička) je najveća dopuštena masa koju je proizvođač upisao u potvrdi o homologaciji za konkretno vozilo i ta vrijednost je napisana na identifikacijskoj tipskoj pločici vozila.

Najveća dopuštena masa (zakonska) je najveća masa koju zakon propisuje za vozilo određene klase, a u zavisnosti od broja osovina. Za vozila klase N3, kod nas je za dvoosovinska vozila naveća dopuštena masa (zakonska) 18.000 kg, za troosovinska vozila je najveća dopuštena masa (zakonska) 26.000 kg, a za četvoroosovinska vozila je najveća dopuštena masa (zakonska) 32.000 kg.

Najveća dopuštena masa vozila je jednaka manjoj vrijednosti između najveće dopuštene mase (zakonske) i najveće dopuštene mase (tehničke).

Vozilo iz primjera od @vjeshalica, ima najveću dopuštenu masu koja je definisana njegovom najvećom dopuštenom masom (tehničkom) i ona je 12.000 kg.

Tim vozilom nikada i ni pod kojim uslovima, ne može upravljati vozač koji ima vozačku dozvolu kategorije "C1".
:thumbup:
Ovako gore je lakse ljudima razjasniti, jer cesto pobrkaju i gledaju iskljucivo nosivost vozila

Vezano za ovo gore, npr gledao sam Renault master sa upisanom nosivosti 750kg i dozvoljene mase manje od 3.5T i moze se voziti sa B kategorijom, a na njemu tovarni prostor sa utovarnom platformom i prije je bio mislim sa 1.5T nosivosti i morao je vozac imati C1

User avatar
Seawolf
Posts: 3767
Joined: 14/06/2012 22:59

#5947 Re: ZOBS

Post by Seawolf » 31/10/2020 21:46

mk ultra wrote:
31/10/2020 20:53
Seawolf wrote:
31/10/2020 20:01
mk ultra wrote:
31/10/2020 19:35
Kroz papire je uvijek ukupna masa, kad se gledaju kategorije
C1 je za vozila maksimalne dozvoljene mase 7.5T (vozilo + teret)
Šta vam znači pojam "ukupna masa"?

Je li to trenutna masa natovarenog vozila sa vozačem, gorivom, opremom potrebnom za vožnju i sa teretom? Ta masa po svojoj vrijednosti može biti manja od najveće dopuštene mase, jednaka najvećoj dopuštenoj masi i veća od najveće dopuštene mase (i onda je vozilo u pretovaru).

Za kategoriju vozila, jedini mjerodavan parametar je najveća dopuštena masa, jer je ta vrijednost jedina nepromijenjiva!

E, sad, razlika između najveće dopuštene mase (zakonske) i najveće dopuštene mase (tehničke).

Najveća dopuštena masa (tehnička) je najveća dopuštena masa koju je proizvođač upisao u potvrdi o homologaciji za konkretno vozilo i ta vrijednost je napisana na identifikacijskoj tipskoj pločici vozila.

Najveća dopuštena masa (zakonska) je najveća masa koju zakon propisuje za vozilo određene klase, a u zavisnosti od broja osovina. Za vozila klase N3, kod nas je za dvoosovinska vozila naveća dopuštena masa (zakonska) 18.000 kg, za troosovinska vozila je najveća dopuštena masa (zakonska) 26.000 kg, a za četvoroosovinska vozila je najveća dopuštena masa (zakonska) 32.000 kg.

Najveća dopuštena masa vozila je jednaka manjoj vrijednosti između najveće dopuštene mase (zakonske) i najveće dopuštene mase (tehničke).

Vozilo iz primjera od @vjeshalica, ima najveću dopuštenu masu koja je definisana njegovom najvećom dopuštenom masom (tehničkom) i ona je 12.000 kg.

Tim vozilom nikada i ni pod kojim uslovima, ne može upravljati vozač koji ima vozačku dozvolu kategorije "C1".
:thumbup:
Ovako gore je lakse ljudima razjasniti, jer cesto pobrkaju i gledaju iskljucivo nosivost vozila

Vezano za ovo gore, npr gledao sam Renault master sa upisanom nosivosti 750kg i dozvoljene mase manje od 3.5T i moze se voziti sa B kategorijom, a na njemu tovarni prostor sa utovarnom platformom i prije je bio mislim sa 1.5T nosivosti i morao je vozac imati C1
Šta piše na identifikacijskoj pločici tog Renault Master?

Kolika je vrijednost najveće dopuštene mase?

User avatar
mk ultra
Posts: 9696
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Rodzakland

#5948 Re: ZOBS

Post by mk ultra » 31/10/2020 21:58

Ne znam ti tacno reci, ima vise od godinu da sam to sreo, jer smo nesto u vezi platforme pregledali a ona je imala nosivost 1000kg
Ovakav
Image

Znam sigurno da je auto bio registovan u tom trenutku na 750kg pa smo toliko napisali i za platformu, a prije toga na oko 1.5T, i dopustena masa mu je bila 3500kg. Na osnovu cega je to upisano, ni to ne znam, ali se regularno vozi sa B kategorijom

Često se desi i da kipa ima dozvoljeno više od podvoza

User avatar
Seawolf
Posts: 3767
Joined: 14/06/2012 22:59

#5949 Re: ZOBS

Post by Seawolf » 31/10/2020 22:10

mk ultra wrote:
31/10/2020 21:58
Ne znam ti tacno reci, ima vise od godinu da sam to sreo, jer smo nesto u vezi platforme pregledali a ona je imala nosivost 1000kg
Ovakav
Image

Znam sigurno da je auto bio registovan u tom trenutku na 750kg pa smo toliko napisali i za platformu, a prije toga na oko 1.5T, i dopustena masa mu je bila 3500kg. Na osnovu cega je to upisano, ni to ne znam, ali se regularno vozi sa B kategorijom

Često se desi i da kipa ima dozvoljeno više od podvoza
Kiperski sanduk mora imati veću nosivost, nego što je nosivost vozila sa instalisanim kiperskim sandukom.

Odnosno, kiperski sanduk ne smije biti slabija karika od šasije.

Tako piše u uputstvu proizvođača vozila, za nadograditelje.

Kada radiš atest utovarne rampe, ili kiperskog sanduka, ne bi smio računati njihovu nosivost iz nosivosti vozila, nego je prepisati (i naravno, provjeriti) sa identifikacijske pločice proizvođača utovarne rampe, odnosno proizvođača kiperskog sanduka.

User avatar
mk ultra
Posts: 9696
Joined: 31/12/2012 14:05
Location: Rodzakland

#5950 Re: ZOBS

Post by mk ultra » 31/10/2020 22:23

Seawolf wrote:
31/10/2020 22:10
mk ultra wrote:
31/10/2020 21:58
Ne znam ti tacno reci, ima vise od godinu da sam to sreo, jer smo nesto u vezi platforme pregledali a ona je imala nosivost 1000kg
Ovakav
Image

Znam sigurno da je auto bio registovan u tom trenutku na 750kg pa smo toliko napisali i za platformu, a prije toga na oko 1.5T, i dopustena masa mu je bila 3500kg. Na osnovu cega je to upisano, ni to ne znam, ali se regularno vozi sa B kategorijom

Često se desi i da kipa ima dozvoljeno više od podvoza
Kiperski sanduk mora imati veću nosivost, nego što je nosivost vozila sa instalisanim kiperskim sandukom.

Odnosno, kiperski sanduk ne smije biti slabija karika od šasije.

Tako piše u uputstvu proizvođača vozila, za nadograditelje.

Kada radiš atest utovarne rampe, ili kiperskog sanduka, ne bi smio računati njihovu nosivost iz nosivosti vozila, nego je prepisati (i naravno, provjeriti) sa identifikacijske pločice proizvođača utovarne rampe, odnosno proizvođača kiperskog sanduka.
Tako se i radi osim za renault jer je sa tehnickog vracena upotrebna radi tih 1000kg

samo u vecini slucajeva starije kipe i ostale nadgradnje nikakvog podatka nemaju... meiller ima na klipu ukucano sve, mada i to prefarbaju toliko da se nista ne vidi

Svasta ima, jednom mi je klepila kipa pred nosom kad je ugasio kamion, a obicno se podvlacim ispod, ili premosti se hidraulicno crijevo bastenskim slaufom... to se vraća, i često smo babaroge, nude se i pare i prijeti :evil:

Nema nam Bakira na forumu, ali oko toga fali dosta zakonske regulative. Ja ga vratim, on uslika kamion i posalje viberom sliku i dobije scan upotrebne ne za nadgradnju npr. Kipu, nego za kamion čitav :lol:

Post Reply