Ima i u Sarajevu.
A znam da ima i u Hercegovini.
Ovo sto sam vidio na toj Dzenazi su neki lokalni velikani vjerovatno za vrijeme turaka u tom groblju ih ima veoma starih i svi su razliciti ,ovaj jedan je sa svih strana imao nesto isklesano,jako interesantno,pricali su mi mjestani o tom groblju i ono ima neki veliki istorijski znacajMorningStar wrote: ↑12/06/2020 19:55Imas u Turovima prema Treskavici nisane i preko 2,5 metra visine, vecina je nekih 1,5 a na njima je sablja isklesana pa pretpostavljam da su Osmanski vojnici bili a ovi najvisociji mozda oficiri ?
a kod vas to je gdje?....kod nas u Tuzli je to rijetkost ti nishani po dva metra i vishepustopoljina wrote: ↑12/06/2020 20:03To ima kod nas, skoro kod svih starih dzamija..sto bitniji umrli, to veci nisan.
Ista situacija , ovi najveci nisani sto sam vidio su bili isklesani sa svih strana mada nisam bas puno zagledao, na manjim je samo bila sablja isklesana.spreca wrote: ↑12/06/2020 20:07Ovo sto sam vidio na toj Dzenazi su neki lokalni velikani vjerovatno za vrijeme turaka u tom groblju ih ima veoma starih i svi su razliciti ,ovaj jedan je sa svih strana imao nesto isklesano,jako interesantno,pricali su mi mjestani o tom groblju i ono ima neki veliki istorijski znacajMorningStar wrote: ↑12/06/2020 19:55Imas u Turovima prema Treskavici nisane i preko 2,5 metra visine, vecina je nekih 1,5 a na njima je sablja isklesana pa pretpostavljam da su Osmanski vojnici bili a ovi najvisociji mozda oficiri ?
Nisani sa sabljom su vljda imali samo oni koji su bili visoki vojni cinovi ako sam dobro zapamtio,po nisanu se je znalo kome pripadadjupustopoljina wrote: ↑12/06/2020 20:15 Pa Bihac, spreca pobogu...
Ima ako se dobro sjecam i kod hatinacke i baksaiske..
Ne mogu se sjetiti kako je kod gradske poslije renoviranja...bila je i preko mosta prema stanici...
Slagacu ti, al' ko kroz maglu mi da je neciji takav bio od nekog hadzi taj i taj...to je moj did rahmetli znao..a mimo dzamije (znaci ne pored dzamije, nego bas na greblju) je govorio da je od naseg pra-pradida najvisi nisan...i bio je tu uz pradidov mezar jedan bas visoki nisan, al' nisi ti tu mogao nista procitati. I jest sablja s jedne strane dugacka...
da u pravu si i za ove dvije lokacije,u zadnje vrijeme slabo po gradu provodim vrijeme pa se zaboravi,sad samo obilazim ljepote Kraine ,svake godine(osim ove)sam u Bihacu po 7 dana u proljece i ljeti 7 dana Kraina mi je isto kao drugi rodni krajIma ako se dobro sjecam i kod hatinacke i baksaiske..
Logicki bi trebalo biti takopustopoljina wrote: ↑12/06/2020 20:18 Neko mi je jednom rekao da su nisani sa pletenicom zenski, a sa turbanom muski...nemam pojma da li je tako, meni je tako receno i nisam sumnjala.
S obzirom da su vjera i običaji došli sa Osmanlijama, za očekivati je osmanlijski uticaj. Međutim ako pogledamo neo-turska mezarja, više podsjećaju na nadgrobne spomenike nego na naša mezarja sa nišanima.piupiu wrote: ↑12/06/2020 18:54Prošlo ljeto, kad smo išli negdje prema Prozoru, baš smo pričali o tim crnim nišanima. I kao svi se složili da tu ima puno tog crnog granita i da je to to. Ekonomski razlog. A mogao bi biti i neki potpuno drugi, neki sinkretizam, kao ovo gore o čemu pričamo sa svijećama. Koliko ima običaja koji nam zapravo pokazuju da su sve kulture smiksane od raznih uticaja, i da ovdje kod nas ne postoji nikakvo kulturološko čistunstvo, pola su nam običaja paganski, pola ih svi skupa dijelimo, itd...JanuaryJones wrote: ↑12/06/2020 12:25 @piupiu
Ja vjerujem da ima objašnjenje ali meni je, u najmanju ruku čudno, jer smo nekako tradicionalno navikli da su nišani bijeli.
I kod nišana je postojao prelazni period sa stećaka, tokom kojeg su razvijeni neki specifični oblici i veličine. To sam čitala, hmmm, gdje li... u knjizi o stećcima Gorčina Dizdara, možda?JanuaryJones wrote: ↑12/06/2020 22:11S obzirom da su vjera i običaji došli sa Osmanlijama, za očekivati je osmanlijski uticaj. Međutim ako pogledamo neo-turska mezarja, više podsjećaju na nadgrobne spomenike nego na naša mezarja sa nišanima.piupiu wrote: ↑12/06/2020 18:54Prošlo ljeto, kad smo išli negdje prema Prozoru, baš smo pričali o tim crnim nišanima. I kao svi se složili da tu ima puno tog crnog granita i da je to to. Ekonomski razlog. A mogao bi biti i neki potpuno drugi, neki sinkretizam, kao ovo gore o čemu pričamo sa svijećama. Koliko ima običaja koji nam zapravo pokazuju da su sve kulture smiksane od raznih uticaja, i da ovdje kod nas ne postoji nikakvo kulturološko čistunstvo, pola su nam običaja paganski, pola ih svi skupa dijelimo, itd...JanuaryJones wrote: ↑12/06/2020 12:25 @piupiu
Ja vjerujem da ima objašnjenje ali meni je, u najmanju ruku čudno, jer smo nekako tradicionalno navikli da su nišani bijeli.
I sasvim je logičan i uticaj stećaka i ostalih vjera i običaja na lokalne islamske običaje. To se fakat najbolje vidi kod običaja rođenja, vjenčanja i smrti recimo u Prozoru, Sarajevu, Bužimu i Čeliću. 4 svijeta.piupiu wrote: ↑12/06/2020 22:13I kod nišana je postojao prelazni period sa stećaka, tokom kojeg su razvijeni neki specifični oblici i veličine. To sam čitala, hmmm, gdje li... u knjizi o stećcima Gorčina Dizdara, možda?JanuaryJones wrote: ↑12/06/2020 22:11S obzirom da su vjera i običaji došli sa Osmanlijama, za očekivati je osmanlijski uticaj. Međutim ako pogledamo neo-turska mezarja, više podsjećaju na nadgrobne spomenike nego na naša mezarja sa nišanima.piupiu wrote: ↑12/06/2020 18:54
Prošlo ljeto, kad smo išli negdje prema Prozoru, baš smo pričali o tim crnim nišanima. I kao svi se složili da tu ima puno tog crnog granita i da je to to. Ekonomski razlog. A mogao bi biti i neki potpuno drugi, neki sinkretizam, kao ovo gore o čemu pričamo sa svijećama. Koliko ima običaja koji nam zapravo pokazuju da su sve kulture smiksane od raznih uticaja, i da ovdje kod nas ne postoji nikakvo kulturološko čistunstvo, pola su nam običaja paganski, pola ih svi skupa dijelimo, itd...
Ovaj običaj da se u kući rahmetlije ne gasi vanjska rasvjeta određen broj dana se praktikuje i u Sandžaku. Takođe se u toj kući duže vremena ne uključuje televizor ili radio, televizor se obično prekrije sa nekim finim platnom.pustopoljina wrote: ↑12/06/2020 19:36Ne ostavimo svijecu, nego casu vode i ostane upaljena "vanjska" ili recimo sad samo svjetlo u kuci...da dusa lakse ode/nadje put
Jao, podsjeti me to na ovaj Miljenkov tekst:sandzokan wrote: ↑12/06/2020 22:31Ovaj običaj da se u kući rahmetlije ne gasi vanjska rasvjeta određen broj dana se praktikuje i u Sandžaku. Takođe se u toj kući duže vremena ne uključuje televizor ili radio, televizor se obično prekrije sa nekim finim platnom.pustopoljina wrote: ↑12/06/2020 19:36Ne ostavimo svijecu, nego casu vode i ostane upaljena "vanjska" ili recimo sad samo svjetlo u kuci...da dusa lakse ode/nadje put
Televizor se, u znak žalosti, pečatio na najmanje šest mjeseci, obično na godinu dana. Za to vrijeme nije se plaćala televizijska pretplata. U nekim krajevima zemlje cijeli je proces usavršen, ali je tako postao manje zanimljiv i umjetnički atraktivan. Naime, pečatari bi samo otvorili aparat, precvikali energetski vod, te ga zatvorili i zapečatili olovnim pečatom. Kada dođu gosti, neće ni primijetiti da se u kući žali i da je televizor zapečaćen. Samim tim postupak gubi svaki smisao, jer je ovaj narodni običaj, kao i većina drugih, nastao da bi bio vidljiv. Ne pečati se televizor zato da se ne bi plaćala pretplata, nego se pečati da bi bio vidljiv žal za pokojnikom. A kako bi se žal vidio, ako televizor nije službeno spakiran u plavi pakpapir, sve s pečatom i zvijezdom petokrakom?
https://www.jutarnji.hr/arhiva/kad-poko ... r/2233547/
zavsi kako gdje,u Sarajevu nema i okolini,nema ni po srednjoj Bosni,Podrinju itd,ima u Tuzli ,Krajini.Islam je tu slabiji ko je uopste izmislio da stavlja spomen plocu na mezarje? sjecam se prije 10ak godina kada je bila neka frka,kcerka htjela mami da stavi plocu a islamska zajednica nije dala(rekli: stare spomenike ne diramo ali pravilo je da od sada samo bijeli nisani idu).. bilo u avazu.Neka su uveli red.zna sta je islamsko mezarje..kome se ne svidja ima ateisticku parceluHeller wrote: ↑12/06/2020 18:48Ta konstrukcija nema baš smisla. Ali ništa neočekivano od tebe. Po muslimanskim grobljima koliko hoćeš crnih nadgrobnih spomenika.sadie_forever wrote: ↑12/06/2020 18:44Komunjare koje nisu imale mxda da se ateisticki sahrane, znas ono,,,nikad ne znas
Ne postoje islamska mezarja,nego muslimanska,nemoj mi vjru sramotiti svojim glupostima,nije ovdje rijec o juufki chorbisadie_forever wrote: ↑13/06/2020 02:47zavsi kako gdje,u Sarajevu nema i okolini,nema ni po srednjoj Bosni,Podrinju itd,ima u Tuzli ,Krajini.Islam je tu slabiji ko je uopste izmislio da stavlja spomen plocu na mezarje? sjecam se prije 10ak godina kada je bila neka frka,kcerka htjela mami da stavi plocu a islamska zajednica nije dala(rekli: stare spomenike ne diramo ali pravilo je da od sada samo bijeli nisani idu).. bilo u avazu.Neka su uveli red.zna sta je islamsko mezarje..kome se ne svidja ima ateisticku parceluHeller wrote: ↑12/06/2020 18:48Ta konstrukcija nema baš smisla. Ali ništa neočekivano od tebe. Po muslimanskim grobljima koliko hoćeš crnih nadgrobnih spomenika.sadie_forever wrote: ↑12/06/2020 18:44
Komunjare koje nisu imale mxda da se ateisticki sahrane, znas ono,,,nikad ne znas
Fin tekst, mada o pokrivanju ogledala prvi put čujem (funny stuff).piupiu wrote: ↑12/06/2020 22:34
Televizor se, u znak žalosti, pečatio na najmanje šest mjeseci, obično na godinu dana. Za to vrijeme nije se plaćala televizijska pretplata. U nekim krajevima zemlje cijeli je proces usavršen, ali je tako postao manje zanimljiv i umjetnički atraktivan. Naime, pečatari bi samo otvorili aparat, precvikali energetski vod, te ga zatvorili i zapečatili olovnim pečatom. Kada dođu gosti, neće ni primijetiti da se u kući žali i da je televizor zapečaćen. Samim tim postupak gubi svaki smisao, jer je ovaj narodni običaj, kao i većina drugih, nastao da bi bio vidljiv. Ne pečati se televizor zato da se ne bi plaćala pretplata, nego se pečati da bi bio vidljiv žal za pokojnikom. A kako bi se žal vidio, ako televizor nije službeno spakiran u plavi pakpapir, sve s pečatom i zvijezdom petokrakom?
[qoute]https://www.jutarnji.hr/arhiva/kad-poko ... r/2233547/
Kod nas se zene pokrivaju 40 dana, 40 dana se ne gleda tv i nedaj Boze muzika da se slusasandzokan wrote: ↑13/06/2020 13:20Fin tekst, mada o pokrivanju ogledala prvi put čujem (funny stuff).piupiu wrote: ↑12/06/2020 22:34
Televizor se, u znak žalosti, pečatio na najmanje šest mjeseci, obično na godinu dana. Za to vrijeme nije se plaćala televizijska pretplata. U nekim krajevima zemlje cijeli je proces usavršen, ali je tako postao manje zanimljiv i umjetnički atraktivan. Naime, pečatari bi samo otvorili aparat, precvikali energetski vod, te ga zatvorili i zapečatili olovnim pečatom. Kada dođu gosti, neće ni primijetiti da se u kući žali i da je televizor zapečaćen. Samim tim postupak gubi svaki smisao, jer je ovaj narodni običaj, kao i većina drugih, nastao da bi bio vidljiv. Ne pečati se televizor zato da se ne bi plaćala pretplata, nego se pečati da bi bio vidljiv žal za pokojnikom. A kako bi se žal vidio, ako televizor nije službeno spakiran u plavi pakpapir, sve s pečatom i zvijezdom petokrakom?
[qoute]https://www.jutarnji.hr/arhiva/kad-poko ... r/2233547/
Miljenko je 100% u pravu kada kaže da se televizor "pečati da bi bio vidljiv žal za pokojnikom" jer nema drugog, racionalnog, objašnjenja o pokrivanju (pečaćenju) televizora, koji su uvijek bili u dnevnoj/primaćoj sobi, osim dokazivanja žalovanja komšijama i rođacima koji dolaze da izjave saučešće ili kako se to u Sandžaku kaže "na hatar".
Zbog tog dokazivanja žalovanja žene i cure iz uže familije rahmetlije pokrivaju glavu maramom iako inače maramu i ne nose. I onda narod komentariše kada se koja od tih žena "otkrila" odnosno kada je skinula maramu, ako je kratko bila pokrivena npr. mjesec ne valja a ako je nosi predugo onda se priča da glumata itd.
Fin tekstpustopoljina wrote: ↑13/06/2020 08:04 Nadgrobni spomenici, pa tim i nisani su se uvijek radili od onog cim podrucje raspolaze. Logicno.
Nije bitna boja, nego raspolozivost.
https://www.aa.com.tr/ba/balkan/enes-to ... ita/944516#
pustopoljina, meni se dopada boja bahacit kamena , izgleda predivnopustopoljina wrote: ↑13/06/2020 08:04 Nadgrobni spomenici, pa tim i nisani su se uvijek radili od onog cim podrucje raspolaze. Logicno.
Nije bitna boja, nego raspolozivost.
https://www.aa.com.tr/ba/balkan/enes-to ... ita/944516#
Ime mu dadoše po Bihaću, gdje je otkriven, a od njega je građen Parlament u Budimpešti a zatim i Bečka opera.
Smrdljivi kolonijalisti. Krčili šume, nosili kamen...Connaisseur Karlin wrote: ↑13/06/2020 14:23
Ime mu dadoše po Bihaću, gdje je otkriven, a od njega je građen Parlament u Budimpešti a zatim i Bečka opera.
http://balkans.aljazeera.net/vijesti/bi ... ecka-opera
ucimo, ucimo svaki dan
hahahahapiupiu wrote: ↑13/06/2020 14:31Smrdljivi kolonijalisti. Krčili šume, nosili kamen...Connaisseur Karlin wrote: ↑13/06/2020 14:23
Ime mu dadoše po Bihaću, gdje je otkriven, a od njega je građen Parlament u Budimpešti a zatim i Bečka opera.
http://balkans.aljazeera.net/vijesti/bi ... ecka-opera
ucimo, ucimo svaki dan
Cesce preudavanje? Mislila sam da je danas cescepustopoljina wrote: ↑13/06/2020 15:39 40 dana bez tv ili radija kad neko umre se sjecam, mada nekako, kako ljudi sve mladji umiru, cesto vidim da tv radi, pogotovo ko ima djecu...upalis im ono i ne moras bas citavo vrijeme da za njih "budes jak".
Pokrivanje ogledala ne pamtim, ni privremeno pokrivanje zena...
Al' znam npr. Kod majke...bile zene vec starije i umre im muz isto stariji..i one samo postanu nene- pokriju se...a nisu bile pokrivene ili ne bas po p.s dok je muz bio ziv...te su zene bile starije od moje majke/nene tada. S obzirom na cesto preudavanje kod njih tada, mislim da je to bio znak stop.