TD ili SDI

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderator: Bobi

Post Reply
Brdar
Posts: 280
Joined: 10/01/2012 20:02

#1 TD ili SDI

Post by Brdar » 23/01/2012 23:43

/
Last edited by Brdar on 21/09/2012 23:08, edited 1 time in total.


User avatar
AmADin_gospo
Posts: 2203
Joined: 14/05/2010 11:29

#2 Re: TD ili SDI

Post by AmADin_gospo » 23/01/2012 23:55

TD i TDI je isto, motor s turbinom a oznaka se koristila kod dizela a TDI je brendirao VAG

SDI (iltiga Samo Da Ide) je obični dizel motor bez turbine.

i SDI i TDI troše skoro pa isto (u nekim izvedbama SDI i više troši od TDIa) s tim da TDI ima veču snagu, ali i skuplje održavanje radi same turbine.

to ti je osnovno. detalje če ti iznjeti i zakomplikovati mnogi doktori nauka koji obitavaju na forumu.

User avatar
Qler
Posts: 19513
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo
Has thanked: 29 times
Been thanked: 37 times

#3 Re: TD ili SDI

Post by Qler » 23/01/2012 23:58

Pa brate gdje ti zivis?

Prvo i osnovno, imas google, bing, yahoo, svi ce ti to u prvom linku odgovoriti...

Valjda si toliko pismen...

drndalo
Posts: 15311
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo
Has thanked: 11 times
Been thanked: 88 times

#4 Re: TD ili SDI

Post by drndalo » 24/01/2012 10:59

TD i TDI nije isto, TD je stari motor, u stvari stara tehnologija ubrizgavanja dizela, sa pred-komorom, a kod TDI-a je to vec direktno ubrizgavanje, bez pred-komore...

emko1234
Posts: 3642
Joined: 23/06/2009 21:57
Location: sarajevo
Been thanked: 1 time

#5 Re: TD ili SDI

Post by emko1234 » 24/01/2012 11:48

drndalo wrote:TD i TDI nije isto, TD je stari motor, u stvari stara tehnologija ubrizgavanja dizela, sa pred-komorom, a kod TDI-a je to vec direktno ubrizgavanje, bez pred-komore...
hahahhaha..ocigledno amadin nije doktor..on je specijalista za jtd..najbolje dizele na svijetu a mozda ti moze reci nesto i o cdi-ju..
sto se tice sdi motora.to je malo moderniji dizel od onog kakve vidjamo po golf dvicama.u svakom slucaju u normalnim uslovima je veci potrosac od najslabijeg tdi motora zbog lose iskoristivosti goriva.ta se razlika vise primjeti kad se sdi vozi brze(sta god to znacilo jer se sdi tesko moze vozit brze)uglavnom ako se kupuje jedan od da dva dizela a auto je vece od fabije,pola il lupa bolje je dodat vise novca pa kupit tdi,najslabiji.

milojicabrzi
Posts: 1338
Joined: 18/11/2009 12:43

#6 Re: TD ili SDI

Post by milojicabrzi » 24/01/2012 11:52

Oba su diesel motori, samo je razlika sto SDI uvlaci zrak kao klasicni motor, dakle sam uvlaci zrak iz prostora, a TDI ima turbinu koja nabija zrak u motor. Zbog toga je TDI za trecinu jaci motor, startniji i brzi.

SDI nema turbinu i prilicno je sporiji i tromiji auto, ali sasvim dovoljan za nekoga kome treba auto za jednostavnu voznju i obiteljsku namjenu.

Bitna stvar je odrzavanje. SDI motor nema turbinu, te uz iole solidno odrzavanje moze preci + 400 000 km. TDI motor moze takodjer preci cca pola miliona, ali turbina je osjetljiv dio, koji u pravilu, tesko da moze preci pola te kilometraze da se ne mora raditi. Turbina je skupa igracka, nova kosta oko 2000 KM, a reparirana oko 700 KM, sto je kod auta starih 10 + godina, cesto 25-30 % njegove ukupne vrijednosti, pa se zbog toga vlasnici TDI-a cesto nadju u situaciji, da im rikne turbina, skupa popravka, a ne mogu ga nikome tusnuti jer je neispravan, pa bi onda najradije pojeli svoje tabane, samo da ga se nekako rijese :):)

Osim turbine, TDI ima i senzor protoka zraka, kao i citav skup dijelova koje SDI nema. Turbina je jako osjetljiva na lose ulje ili rijetko mijenjanje ulja, tako da sa TDI ako hoces da vozas, ne smijes niposto mijenjati ulje sa intervalom vecim od 10 000 KM.

Kod TDI motora, narocito ovih iz VW grupe, cesto strada plivajuci zamajac na kvacilu, zbog velikog pritiska obrtnog momenta, narocito ukoliko se radi o TDI (sa crvenim slovima) oznakama motora, snage 96 ili vise KW.Cijena zamajca i njegovog seta je cca 1000 KM i vise, pa je to problem koji cesto zada finansijske glavobolje vlasnicima.

S druge strane SDI motori su tromiji, sporiji, jako nezgodna auta za preticati sa njima, jer ti treba kilometar slobodne trake da nekog preteknes, te cesto imaju problem sa mjenjacima (ako se radi o vw grupaciji) jer im obrtni moment polomi mjenjac.

Ovi motori trose skoro isto goriva, uglavnom to je 5-5,5 l ukoliko je u pitanju otvorena cesta odnosno 6-6,5 litara, ukoliko se vise voza po gradu...

User avatar
Qler
Posts: 19513
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo
Has thanked: 29 times
Been thanked: 37 times

#7 Re: TD ili SDI

Post by Qler » 24/01/2012 11:54

Ako je TDI toliko dobar sto ga to veliki audi ne ubacuje u svoje modele, mislim kad pravi ozbiljne motore, nego ide na common rail, samo sto shupacki ostave oznaku TDI da se levati ne zbune :D

condy
Posts: 7816
Joined: 22/09/2011 14:34
Been thanked: 1 time

#8 Re: TD ili SDI

Post by condy » 24/01/2012 11:59

Common rail motori su uglađeniji, tiši i jeftiniji za proizvoditi, zbog toga su prešli na tu tehnologiju.
TDi sa pumpom brizgaljkom je bučniji, sa osjetno boljim perfomansama od common rail TDI motorom iste snage ali i skuplji za proizvodnju.

Vozio sam i jedne i druge, i draži su mi common rail, iako onaj golfov 2.0 tdi 103kw koji nije cr, je prava zvijer :-D

User avatar
eyesburn
Posts: 1954
Joined: 05/08/2008 13:14
Location: ljeto u zlatnoj dolini

#9 Re: TD ili SDI

Post by eyesburn » 26/01/2012 19:48

čitajući ovu temu neko neuk bi stekao dojam da od SDI i TD/TDI treba bježati kao od crnog vraga.

malo ste preuveličali potencijalne probleme.

User avatar
mayab
Posts: 18426
Joined: 06/03/2008 13:00
Location: SARAJEVO
Has thanked: 256 times
Been thanked: 153 times

#10 Re: TD ili SDI

Post by mayab » 26/01/2012 20:06

Qler wrote:Ako je TDI toliko dobar sto ga to veliki audi ne ubacuje u svoje modele, mislim kad pravi ozbiljne motore, nego ide na common rail, samo sto shupacki ostave oznaku TDI da se levati ne zbune :D
TDI je zasticeni naziv za turbo dizel motore sa DIREKTNIM ubrizgavanjem goriva kod VW grupe, tako da , u principu, i nije bitno putem čega se gorivo ubrizgava(dali jedna pumpa, kao na pocetku, ili PD ili sada CR), da bi motor imao oznaku TDI

emko1234
Posts: 3642
Joined: 23/06/2009 21:57
Location: sarajevo
Been thanked: 1 time

#11 Re: TD ili SDI

Post by emko1234 » 27/01/2012 03:06

Qler wrote:Ako je TDI toliko dobar sto ga to veliki audi ne ubacuje u svoje modele, mislim kad pravi ozbiljne motore, nego ide na common rail, samo sto shupacki ostave oznaku TDI da se levati ne zbune :D
napisao ti je covjek dole.a i sam znas odgovor.zato sto bi jedan pd v8 il v10 il cak v12 zvucao ko ruski antonov u preletu.i sto bi zbog ekplozivnog razvijanja snage morali mjenack pravit do legura koje koriste za izgradnju svemirskih letjelica i sto bi jedan takav motor kostao ko 3 cr-a

condy
Posts: 7816
Joined: 22/09/2011 14:34
Been thanked: 1 time

#12 Re: TD ili SDI

Post by condy » 27/01/2012 09:10

eyesburn wrote:čitajući ovu temu neko neuk bi stekao dojam da od SDI i TD/TDI treba bježati kao od crnog vraga.

malo ste preuveličali potencijalne probleme.
Ne treba bježati, to su dobre i savremene mašine ali se treba informisati jer održavanje tih motora je poskupo :)

Tako treba znati da je common rail osjetljiv na loše gorivo u BiH. To ti govorim iz ličnog iskustva.
Aditivi povremeno uz konsultacije sa serviserom su bitan aspekt održavanja tog motora.
TDI PD u Golfu V, Octaviji... onaj od 105KS ima problema sa plivajućim zamajcem, koji nije izdržljiv i nepoderiv kao obični. Zamajac je jedan od najskupljih dijelova, oko 1.000 KM. Dok motor 2.0 TDi PD je imao i najviše problema, kojeg treba izbjegavati.

Održavanje ovih motora nije jeftino već iziskuje dosta troškova ovisno o pređenoj kilometraži. :)

Post Reply