Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Očuvanje čovjekove okoline.
User avatar
Bumerang
Posts: 1440
Joined: 27/06/2003 00:00

#76 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang » 24/08/2020 23:32

SARAJEVSKI ARHITEKTA AMIR VUK ZEC ZA "SB": "Svi naši načelnici mi liče na Emira Kusturicu, neimara bez iskustva"

O projektima koji Sarajevo pretvaraju o kasabu, samovolji načelnika, nebrizi za potrebe stanovnika, nestručnosti i još koječemu, razgovarali smo s čuvenim sarajevskim arhitektom Amirom Vukom Zecom.


Društvo

Prije 8h Prije 7h

Razgovarao: DARKO OMERAGIĆ

FOTO: AMER KAJMOVIĆ
Image

Malo je majstora svog zanata poput čuvenog sarajevskog arhitekte Amira Vuka Zeca koji je u svom esnafu aktivan punih 40 godina. Nagradama koje je dobio za brojna arhitektonska djela koja krase Sarajevo, ali i druge svjetske gradove, Vuk Zec se ne želi hvaliti. U šali citira rečenicu iz jednog filma: „Nagrade su kao hemoroidi - kad-tad ih dobiješ.“ Povod za razgovor s Amirom Vukom Zecom je aktuelna rasprava o gradnji kongresnog centra u sarajevskoj općini Novi Grad između načelnika općine Novi Grad Semira Efendića i ministra prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša Kantona Sarajevo, na čijem je čelu sarajevski arhitekta Faruk Kapidžić, a priču smo morali proširiti i na druge primjere po kojima se vidi odnos sarajevskih načelnika prema prostoru kojim suvereno vladaju.

Da ne bude kako je Sarajevo najlošiji đak u regionu, Vuk Zec nas upućuje i na aktuelni primjer iz Beograda, gdje se podiže spomenik praocu prve srednjovjekovne srpske države Stefanu Nemanji od 23 metra, a član žirija za izbor spomenika je i jedan drugi Nemanja – Emir Kusturica.

„Toga se pošten čovjek stidi, kao što se stide i normalni ljudi iz Skoplja zbog tamošnjih primjera. Mi još nismo otišli toliko, ali boba nam fali“, kaže Vuk Zec.

Tvrdite da je problem Sarajeva što je sve u rukama načelnika. Šta nas je dovelo u tu situaciju?

„Problem je što je Sarajevo podijeljeno na nekoliko općina u kojima svaki načelnik gradi po svom. Zato grada i nema. Bio bih najsretniji da su sarajevski načelnici sjeli sa strukom i objasnili šta žele, ali mi vidimo da je jedino što oni žele da svoj mandat obilježe investicijama i megaprojektima. Ti projekti Sarajevo pretvaraju u kasabu. To vam je kao kad na ljupkom licu pogriješite tokom plastične operacije. To ostavlja trajne ožiljke i košta sve nas. Našim ponašanjem i gradnjom ovih zgrada mi smo postali nekulturan grad i prava kasaba. Ovo što se dešava u Sarajevu nije znak napretka nego nazatka. Arhitektura i urbanizam jasno kazuju o stanju duha neke zajednice. Ne treba niko ništa govoriti o Sarajevu, jer put od aerodroma do centra sve kaže onome ko zna gledati.”

Image

NEPOŠTIVANJE HIJERARHIJE
Dojam je da je najvažniji „kriterij“ za dobijanje građevinske dozvole da strani ili domaći investitor ima novac. Pitaju li se stanovnici Sarajeva i struka izašta?

„To je dobro pitanje, jer je ovo prvi put od osnivanja grada Sarajeva, u formi koju mi znamo da Sarajlije imaju pravo da odlučuju o njemu i njegovoj budućnosti. Da li mi imamo dovoljno ljudi za taj izazov? Imamo. Zato nam treba dijalog, a ne isključivost. Ipak, imamo drugačiju situaciju, jer je Sarajevo jedini grad na kojem i šeici zarađuju. Cijeli svijet ide u Dubai da zarađuje, a mi njih zovemo da nama zarade. Trebamo se okrenuti sebi, jer mislim da imamo dovoljno potencijala da Sarajevo ponovo bude ono što je bilo – grad koji je osamdesetih godina prošlog vijeka bio kulturna prijestolnica Jugoslavije. To je prije nekoliko dana u jednoj emisiji dobro rekao Semezdin Mehmedinović. Mi stvarno jesmo tih godina prednjačili u filmu, kulturi, arhitekturi, pozorištu, muzici... Sada je to sve srozano, uz izuzetak nekoliko individualaca koji djeluju izvan sistema. Sistemski smo srozani i postali smo provincija u svemu.

Ovih dana je aktuelna priča o gradnji kongresnog centra na području općine Novi Grad, kao i rasprava između načelnika općine Novi Grad Semira Efendića i ministra prostornog uređenja Kantona Sarajevo Faruka Kapidžića. Jeste li vidjeli projekt i šta mislite o njemu?

„Kongresni centar, čega? To je ideja neke općine, a da li taj kongresni centar treba Sarajevu? To nije kongresni centar nego kongresna sala u sklopu jednog hotela. Veći je kongresni centar u hotelu "Hollywood" na Ilidži. Treba li kongresni centar biti na tom mjestu u gradu? Kongresni centar je parangal, odnosno mamac za ljude koji ne znaju. Ako dobro pogledate, tu će se nalaziti tri ogromne kule, stambeni objekti. To je profitabilno za onoga ko gradi. Ne vjerujem da je kongresni centar zacrtan u nekom širem, generalnom urbanističkom planu Sarajeva. Ministar Kapidžić je tu potpuno u pravu. On je mlad, hrabar i stručan arhitekta kojem ovo nije prvi posao, ali je prvi ministar kojeg je podržala struka i koji se uhvatio ukoštac s ovim problemom. Niko nije rekao da se ne može graditi, ali taj projekt mora proći kroz nekoliko filtera. Taj kongresni centar je okrenuo leđa Miljacki, a bilo bi bolje da nije i da je počeo s Miljackom „ašikovati“. Mi Sarajevu ostavljamo trajne ožiljke. Diskurs koji forsira Efendić je upravo u službi nepoštivanja hijerarhije u Kantonu, pa i u državi. Ako su načelnici stariji i kompetentniji od Ministarstva za prostorno uređenje, onda smo svi u pogrešnoj državi.

Imamo još primjera: "Bosmal" u Hrasnom i Tibra na Stupu. Šta za njih reći?

„Tačno tako. Riječ je o pogrešnom konceptu. "Bosmal" je napravljen na pogrešnom mjestu. Nas košta nekultura prostora. Mi smo prostorno neobrazovani i neodgojeni. Svi načelnici prvo što urade je da uđu u prostor i to u svom neznanju. Načelnici općina u Sarajevu su stvarni gospodari prostora. Za sve što ja nacrtam u 3D mi kažu da prvo treba vidjeti načelnik, ne njegova služba nego lično načelnik. Nema tu sad neke javne rasprave, a kada se projekt ovjeri, onda se zovnu sveštena lica da mi ga „ovjeri“. Zbog ličnog i personaliziranog interesa, mi smo zapostavili javni interes. Držao sam predavanja o temi kako je javno postalo moje. Nigdje na svijetu ne postoji to što postoji u Sarajevu, da jedan Tihomir Brajković Tibra gradi to što gradi. Jedan od najružnijih dijelova Sarajeva je naselje Tibra, a to i dalje traje. Kao „nagrada“ se tom čovjek daje i treći neboder pored Unisovih nebodera na Marindvoru. Time će se pokvariti i ta dva simbola Sarajeva. Primjer je i ovaj "Tower" kod Hitne pomoći. To je ogromna zgrada koja je već sad postala problem Sarajeva. Ja takve zgrade zovem mrtvorođenče.“

PRVO JE BIO NIKO PA JE DOŠAO NEKO

Čini se da ni olimpijska ljepotica Bjelašnica nije dobro prošla. Šta je na njoj pogrešno urađeno?

„Neke stvari se najbrže grade polako. Paradigma Bosne i Hercegovine je Bjelašnica. Tamo je primijenjen loš koncept gradnje. Na Bjelašnici se gradilo ono što se zadnje trebalo graditi – apartmani. Kaskamo sa strateškim razmišljanjima. Neobrazovani ljudi ulaze u prostor. Lični ukus se ne smije prenijeti u zvanični prostor. Poslije Daytona, devastirali smo javni prostor. Nekad je bio „niko“ vlasnik, a onda je došao „neko“, novokomponovani tajkun.

Vlasti, odnosno u slučaje gradnje, lokalni moćnici - načelnici kao kontraargument nude radna mjesta koja će biti otvorena u šoping-centrima? Ima li to smisla?

„Pa nek otvore tvornice ako misle dobro svom narodu. Njihovo razmišljanje je vanvizionarsko i zaslijepljeno reklamama.“

Da ne ispadne kako su Efendić i drugi načelnici kojima sada teče mandat jedini krivci za sadašnji izgled Sarajeva, vratimo se malo u prošlost i ono što su iza sebe ostavili njihovi prethodnici koji su bili na vlasti poslije rata.

„To je bilo vrijeme kada su se načelnici “oteli”. Svi oni su tu došli ne svojim zaslugama nego ih je iznjedrila infrastruktura partija, a onda su se svi uglavnom odrodili i Sarajevo je sada zbir malih nahija. Počelo je to s dovođenjem mladog kadra SDP-a. Sjećate li se kad je Damir Hadžić kao dvadestogodišnjak postao načelnik. Dobro je Senad Avdić detektovao taj ključni moment u, kako je rekao, Periklovo doba postdejtonske Bosne, koje je urušio upravo SDP s Lagumdžijom na čelu, Damirima na krilima i sa Nekom u pozadini, kad su izgubili sve već naštimane utakmice. Od tada svaki načelnik napušta matični brod koji ga je spustio.

Visoke zgrade, osim što ne izgledaju lijepo na malom prostoru, sprečavaju protok zraka, što je posebno izraženo zimi, kada Sarajevo pokriju gusta magla i smog. Kako komentarišete to što svi to vide i znaju u čemu je problem osim onih koji daju dozvolu za gradnju i pitaju li Vas ili Vaše kolege za mišljenje?

„Bio sam u nekim savjetima u kojima im mi poslužimo kao privjesci. Svi načelnici su okruženi pravnicima. Njima je najvažnije da sve bude „po zakonu“ i da se imaju čim pohvaliti. Primjer je i garaža koja je napravljena prekoputa Vijećnice. Garaža je možda tu trebala biti, ali iz nje je možda trebala krenuti žičara ka Trebeviću, a ne da je žičara negdje sakrivena. Taj prostor je sad gologuz i bez karaktera. Niko ne kaže da ne treba graditi. Pitanje je kako graditi? Zašto se u Efendićevoj općini ne pravi naselje za mlade, pa dovedu IT firme i napravi da to bude centar za mlade. Sarajevska magla je ušla i u sevdalinke. Mi svi znamo da ujesen imamo inverziju zraka, a niko ne želi da gradi mimo kičme grada, rijeke Miljacke. Svi bi tu negdje da grade, jer im je tu najlakše prodati. To nam je donio neoliberalni kapitalizam. Sve se pravda profitom. Umjesto da Baščaršiju napravimo još čarobnijom nego što jeste, umjesto da napravimo više žičara da lakše izlazimo iz grada i da se spasimo, mi se gurkamo oko glavne arterije i sav naš urbanizam se završi uz tramvajsku prugu. Naš problem je što investitore ne dočekujemo s gotovim planom. Umjesto da Sarajevo bude urbano središte Balkana, postajemo najveća provincija. U mandatu jednog načelnika nije samo da nešto napravi nego i da ne izgradi, jer prostor nije ono što se napravi nego i ono što nije izgrađeno. Mali gradski enterijeri su najvažniji. To je govorio i Bogdan Bogdanović, profesor koji je želio živjeti u Sarajevu. On je to zvao mali urbanizam. Nama treba urbanista enterijerista. Navest ću još jedan loš primjer. Ispred Katedrale je trebalo biti najbolje popločanje, a „mi“ smo ono asfaltirali kao da je tu neko skladište.“

Image

SKENDERIJA JE NAŠA HAGADA

Zar ne postoji generalni urbanistički plan i što ga se ne drže?

„Postoji, ali se on stalno prepravlja i imate Zavod za izgradnju Kantona Sarajevo, koji samo ispunjava želje investitora. Prave se izmjene da bi se udovoljilo željama nekih načelnika."

Kako riješiti problem Skenderije?

„To je najvažniji objekt moje generacije. Sve što je valjalo u Sarajevu, dogodilo se u Skenderiji. Njena izgradnja za nas je bio kulturni šok nakon što smo iz tijesnog FIS-a ušli u veći prostor. Skenderija je naša Hagada, koju bismo mi sad da srušimo i da dovedemo neki „Beograd na vodi“, odnosno „Sarajevo na Miljacki“. Naši načelnici mi svi liče na Emira Kusturicu, neimari bez iskustva. A Emir bi trebao da pravi filmove, a ne da ulazi u prostor.“

Šta je dobro za Hastahanu, odnosno Park prof. dr. Nijaza Durakovića?

„Oko Hastahane se digla dreka a da nije bilo ni rasprave. Mislim da je to Općina loše spremila. Da bi negdje bio park, potrebna je distanca i zaštita od buke. Do parka odnekud treba i doći. Kada je Austro-Ugarska napravila onu ugaonu kuću, mislila je da se tu nastavi grad. Park nije samo ako se zazeleni, u njemu treba biti osjećaj ugodnosti. O Hastahani, kao i o kongresnom centru, treba razgovarati. Treba čuti sve strane. Ja bih tražio da se, osim 3D animacije, napravi i maketa.

Kako bi Sarajevo trebalo izgledati u budućnosti?

„Sarajevo je osjetljivo urbano tkivo, jer ga pozicija određuje i onda kada se “sanduci” počnu nizati po padinama, kao iznad Skenderije, to ostavlja trajne traume i duhu i izgledu grada. Zašto je Ljubljana tako očuvana, šarmantna i grad kojim se ponose, a nemaju velikih “nebotičnika”. Moramo razmišljati o Miljacki, od Kozije ćuprije do Ilidže. Miljacka bi mogla biti plovna. To nije utopija. Austro-Ugarska je imala ideju da spoji Bosnu i Neretvu. Imali su ideju da iz Beča dođu brodom do Jadrana. To su pravi potezi. IPSA ima projekt u kojem je Bosna plovna do Doboja. To je strateško razmišljanje. Dobri su projekti biciklističke staze koje su napravljene u Novom Gradu i Centar „Safet Zajko“ i u tom smjeru treba ići. Alipašino Polje treba revitalizirati, a ne umetati nove zgrade.“

Sarajevo je postalo prenapučeno. Osim zgrada, imamo viška i automobila. S druge strane, nedostaje parkinga i dobrih cesta. Kako riješiti taj problem?

„Samo što smo probili Dženetića čikmu nam znači. Takvi potezi nam trebaju. Treba nam tunel kroz Žuč prema Vogošći. Treba nam pravi ulaz u grad. Nekad se u grad ulazilo kroz stanicu i on je svim ljudima koji su dolazili u grad fino rekao koliki su. Takva bi trebala biti ova nova, Prva transverzala. Kod nas je ulaz u grad kao da u dnevni boravak ulazite kroz toalete. O tome trebaju voditi računa naši načelnici i drugi koji odlučuju u Sarajevu. Velika je odgovornost i kod arhitekata, ali i mi smo potcijenjeni. Naša struka je potcijenjena i dok se pamet ne digne na veći nivo, tako će nam i biti. Neka naši načelnici založe svoju imovinu pa će vidjeti kako je to. Logika prigradskih naselja polako se spustila u grad i postaje dominantna. Sve su to “bogate favele”, jer su to ogromne, a ne siromašne kuće, kojima je država dovela i vodu i struju, koju će oni tek naknadno platiti ako se legalizuju. Do tada će ograditi sve oko sebe i malo uzeti od države, a onda se bahato parkirati na ulici. Logika koja vlada Sedrenikom i sličnim padinskim naseljima, odakle se i uglavnom regrutuje novi politički kadar, je logika koja vlada urbanizmom grada.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/16 ... ustva.html

---------------------------------------------------------------------
Gosp. i arhitekta Amir Zec je potpuno u pravu sa njegovim pogledom na najvaznije stvari za grad Sarajevo. Ovakvi ljudi se trebaju postovati, slusati i biti nosioci kompletnog gradzenja grada Sarajeva i okoline :thumbup:


User avatar
Bumerang
Posts: 1440
Joined: 27/06/2003 00:00

#77 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang » 15/10/2020 20:58

SARAJEVO POSTAJE VELIKO GRADILIŠTE: U toku je rušenje objekta na ulazu u tunel “Kobilja Glava”, gradnja Prve transverzale počinje...

S obzirom na to da će gradnja prve dionice Prve transverzale, koja prolazi kroz ulicu Halida Kajtaza, od raskrsnice s Kranjčevićevom do raskrsnice s Tešanjskom, započeti do 23. oktobra, u prvoj fazi izvođenja radova neće biti potrebe za alternativnim saobraćajnim pravcima.

Ekonomija

Prije 11h

Image

Ovo je konstatovano na redovnom koordinacijskom sastanku predstavnika nadležnih institucija Kantona, Grada i općina, kojim je predsjedavao premijer Kantona Sarajevo Mario Nenadić.

Po riječima projekt menadžera projekta Prve transverzale Direkcije za puteve KS Satka Filipovića, u prvoj fazi gradnje radit će se samo desna strana kolovoza, te će se dionicom puta od ulice Halida Kajtaza do samog ulaska u tunel saobraćaj moći nesmetano odvijati.

Na sastanku je poseban akcent stavljen i na dopunu projekta budućeg nadvožnjaka kod hotela “Grand”, kojim bi se projektovao spoj Prve transverzale s Gradskom brzom cestom.

Image

S tim u vezi, Filipović je informisao prisutne kako je dan ranije s kantonalnim ministrima Kapidžićem, Kalemom te direktorom Kovačem na sastanku sa predstavnicima Javnog preduzeća Ceste Federacije BiH dogovoreno da se u najkraćem roku pokrene inicijativa prema Vladi Federacije Bosne i Hercegovine i za hitno projektovanje Gradske brze ceste od Pofalića do Građevinskog fakulteta, a sve s ciljem njenog usklađivanja sa projektom Prve transverzale.

Potrebna funkcionalna rješenja
Tim povodom, premijer Nenadić je najavio naredne sedmice sastanak s predstavnicima Vlade Federacije, kako bi se pokrenulo i što hitnije projektovanje pomenutog nadvožnjaka.

– Kontinuitet radova je neophodno održati i unaprijediti. Treba učiniti sve da se pronađu brza i funkcionalna rješenja za spojeve saobraćajnica, jer je Prva transverzala od posebnog značaja za građane i razvoj Kantona Sarajevo – poručio je premijer Nenadić.

Dodao je kako su trenutni procesi otkočeni, ali se s gradnjom nastavlja, zbog čega je potrebno sve naredne korake ubrzati, uz preciznu analizu svih eventualnih problema koji su postojali i na prvom dijelu Prve transverzale, od imovinsko – pravnih problema, izmještanja instalacija i drugih.

Dogovoreno je da Općina Centar dostavi Direkciji za puteve plan prve transverzale u digitalnoj formi, kako bi se za sve naredne dionice mogli unaprijed poduzeti svi potrebni koraci i time ubrzao kompletan proces.

Probijanje tunela Kobilja Glava
Ministar saobraćaja KS Adi Kalem je naveo da je vrlo važno da se vodi računa i o organizaciji budućeg gradilišta, kako se ne bi pojavili eventualni problemi na terenu, što nikome nije u interesu.

U toku je rušenje objekta na ulaznom portalu u tunel “Kobilja Glava”. Uskoro će biti uklonjen i još jedan objekt u ulici Braće Begić, kao i onaj u ulici Halida Kajtaza 26, čime će biti okončano rušenje svih objekata iza „kasarne“, najavljeno je.

Naglašeno je i da će se do naredne srijede pripremiti detaljni izvještaji i planovi o svim budućim koracima.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/17 ... hinje.html

User avatar
Bumerang
Posts: 1440
Joined: 27/06/2003 00:00

#78 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang » 22/10/2020 15:32

390 METARA

Na Ilidži započela izgradnja isključne trake sa zapadnog prilaza gradu


F
D. Be.

Općina Ilidža

Na Ilidži započela izgradnja isključne trake sa zapadnog prilaza gradu
U cilju lakšeg, bržeg i jednostavnijeg pristupa naselju Osjek, Općina Ilidža i Direkcija za puteve Kantona Sarajevo započeli su zajednički projekt izgradnje isključne trake sa zapadnog prilaza gradu.

Kako je saopćeno iz Općine Ilidža, isključna traka gradi se uz saobraćajnicu zapadni prilaz gradu, u smjeru Ilidža - Blažuj.

"Dio je ukupnog urbanističkog projekta Detono, kojim je planirana izgradnja četiri rampe odnosno trake za ubrzane i usporenje. Dužina isključne trake je oko 390, a širina je pet metara. Općina Ilidža uradila je glavni projekat, riješila imovinsko pravne odnose i građevinsku dozvolu", saopćeno je.

Direkcija za puteve KS raspisala je javnu nabavku, izabrala izvođača radova te će finansirati kompletne radove.

Okvirni sporazum potpisan na iznos 1.225.000 KM, na period od dvije godine. Za prvu fazu koja je predviđena da se radi četiri mjeseca potpisan je ugovor na 799.000 KM.

Izvođač radova je Bosman d.o.o, a nadzor vrši Ipsa institut d.o.o., navodi se u saopćenju.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/na-ilid ... /201022104

User avatar
Bumerang
Posts: 1440
Joined: 27/06/2003 00:00

#79 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang » 22/10/2020 16:06

NA OVO SU SARAJLIJE ČEKALE GODINAMA: Sutra počinje gradnja Prve transverzale, evo šta se sve mijenja...

Odabrani izvođači radova postavljaju zaštitnu ogradu i dovoze opremu kako bi sve bilo spremno u petak, 23. oktobra, za kada je i najavljen početak gradnje prvog dijela prve dionice Prve transverzale, to jeste dionice između raskrsnica ulice Halida Kajtaza s Kranjčevićevom i Tešanjskom ulicom.


Ekonomija

Prije 8h Prije 8h

Image

Ovo je najvažniji rezultat i zaključak redovne koordinacije, kojom je predsjedavao premijer Kantona Sarajevo Mario Nenadić, jer na navedeni datum napokon počinje gradnja ove važne saobraćajnice u centru grada, za kojom je prvi put iskazana potreba još davne 1978. godine.

Tokom naredne sedmice, kako je planirano, uklonit će se i objekti u ulici Halida Kajtaza na brojevima 26 i 32, čime se nastavlja sa pripremama terena za gradnju drugog dijela prve dionice ove saobraćajnice, to jeste dijela između raskrsnica ulice Halida Kajtaza s Tešanjskom i ulicom Braće Begić.

S tim u vezi, iz Općine Centar informisali su prisutne da će do narednog sastanka dostaviti detaljnu informaciju o aktivnostima koje se provode na drugom dijelu prve dionice ove saobraćajnice.

Naime, tu se nalazi još samo jedna kuća koja će, nakon što presuda postane pravosnažna i Općina donese rješenje o eksproprijaciji, biti srušena. Na ovaj način bi se, prema riječima predstavnice Općine Centar, uz rješavanje naknade za još jednu parcelu, moglo početi s izdavanjem građevinske dozvole, a samim time i s nastavkom radova na još jednoj dionici ove saobraćajnice.

– Ovo je vrlo važna informacija, jer ćemo na ovaj način omogućiti početak radova i na drugom dijelu prve dionice ove saobraćajnice, zbog činjenice da je već okončana procedura izbora izvođača radova – poručio je premijer Nenadić.

Prema riječima projekt-menadžera Direkcije za puteve KS Satka Filipovića, mnogo je riješenih imovinskopravnih odnosa i na dijelu iza skretanja u ulicu Braće Begić.

– Do sada je na toj dionici od ulice Kranjčevićeva do firme „Penny Plus“ završeno 48,74 posto imovinskopravnih slučajeva, a Zavod za izgradnju KS od neriješenog broja rješava 0,72 posto njih, Općina 39,60 posto, a oko 10,94 posto ih se vodi još kao sporni slučajevi koji su ili na Sudu ili su plombirani – informirao je prisutne Filipović.

Premijer Nenadić je istakao kako je za naredni sastanak neophodno dobiti plan s građevinskim cjelinama kako bi se uz popis svih riješenih, ali i neriješenih procesa, napravio precizan dinamički plan realizacije.

– Do sada smo ostvarili dobre rezultate, zbog čega je potrebno da budemo spremni i za naredne procese, kako građevinske, tako i administrativne – poručio je premijer.

Za narednu sjednicu koordinacije premijer Nenadić najavio je kako će se detaljno razgovarati o pripremi i početku izrade glavnog projekta od djela izlaza iz Tunela „Kobilja Glava“ do Jošaničke petlje kako bi se i ovo pitanje rješavalo paralelno s izvođenjem radova na segmentnim dionicama.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/17 ... jenja.html

User avatar
Bumerang
Posts: 1440
Joined: 27/06/2003 00:00

#80 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang » 26/10/2020 16:07

HISTORIJSKI DAN ZA SARAJEVO: Počela gradnja Prve transverzale, pogledajte kako će izgledati (FOTO, VIDEO)

Načelnik općine Centar Nedžad Ajnadžić obišao je danas lokalitet Prve transverzale na kojoj je gradnja prve dionice počela u petak, 23. oktobra 2020. godine. Riječ je o dionici između raskrsnica ulice Halida Kajtaza s Kranjčevićevom i s Tešanjskom ulicom.

Ekonomija

Prije 1h Prije 45 min

Image

Potreba za gradnjom transverzale iskazana je prije skoro četiri decenije.

U ime premijera Kantona Sarajevo Marija Nenadića, prisutnima se obratio v. d. premijera, ministar Anis Krivić.

- Veliki su napori učinjeni i prisustvujemo historijskom danu. Nadamo se da će se pokazati koliko je projekt koristan za građane Kantona Sarajevo - kazao je Krivić.

Adi Kalem, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo, potcrtao je kako je početak gradnje Prve transverzale svečani čin koji je rezultat zajedničke koordinacije Kantona, općina Centar i Novo Sarajevo, općinskih načelnika te nadležnih institucija.

- Ovo je prioritetni projekt u mandatu. Radovi će se odvijati u dvije faze: od ulice Halida Kajtaza do Tešanjske ulice te od Tešanjske do ulice Braće Begić. Krećemo s desnom saobraćajnom trakom, dok će lijeva biti osposobljena za saobraćaj kako se ne bi stvarala gužva. Rokovi za prvu fazu su potpisani okvirnim sporazumom na četiri godine, u zavisnosti od toga kako budemo rješavali imovinskopravne odnose. Također, napreduju i razgovori kada je riječ o imovinskopravnim odnosima vezanim za objekat 'Penny Plus'. Formiran je pregovarački tim i već je održan radni sastanak - kazao je Kalem, zahvalivši općinskim načelnicima na razumijevanju i svesrdnoj pomoći pri realizaciji.

Načelnik Ajnadžić naglasio je kako je Općina do sada ulagala maksimalne napore kako bi se pitanje imovinskopravnih odnosa što prije razriješilo te da će učiniti sve da se riješe i ostala pitanja radi što skorijeg početka gradnje i druge dionice.

- Ovo je prioritetan infrastrukturalni projekt Općine Centar. Ono na čemu će biti poseban fokus jeste rješavanje imovinskopravnih odnosa na kompletnoj poziciji objekta 'Penny Plus' u imovinskopravnom smislu i širem pojasu benzinske pumpe 'El Tarik Oil' tako da cijelu trasu možemo povezati. Sasvim je dovoljan četverogodišnji okvirni sporazum, uz nastojanja kantonalnog Ministarstva saobraćaja, Zavoda za izgradnju KS, Direkcije za ceste KS i Općine Novo Sarajevo da to zajednički harmoniziramo u smjeru iznalaženja najboljeg i najbržeg rješenja - poručio je načelnik Ajnadžić.

Direktor Zavoda za izgradnju KS Mirza Hulusić istaknuo je kako je ovo najznačajniji infrastrukturalni projekt u gradu, ali i općini Centar s obzirom na to da je riječ o gradnji autoputa koji prolazi kroz gradsku jezgru.

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/17 ... video.html


User avatar
Bumerang
Posts: 1440
Joined: 27/06/2003 00:00

#81 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang » 05/11/2020 17:24

STARI DIO SARAJEVA

Zgrada na Čobaniji otkrila svoje "lice", procijenite da li je zadržan stari izgled


I. P.
Image

Iako će radovi na luksuznoj stambenoj zgradi pokraj mosta Čobanija u Sarajevu biti okončani tek na proljeće, razmontirane skele otkrile su njenu fasadu, a time i izgled koji će biti dominantna karakteristika objekta.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Kako su skele uklonjene, tako se ukazalo lice zapadne fasade koja je i prije rušenja stare zgrade bila najčešće na udaru očiju prolaznika. Tako od jučer građani mogu da procijene koliko se novi objekat, čiji je izgled zadržan kada su u pitanju prizemlje, prvi i dio drugog sprata, poklapa s nekadašnjim.

Ovo je važno pitanje jer je projekt upravo zbog rušenja stambene zgrade iz vremena austrougarske okupacije postao kontroverzan i na udaru kritika.

Investitor Trust-invest obavezao se da će vjerodostojno replicirati vanjski izgled dijela objekta kako ne bi narušio arhitektonsku atmosferu u tom dijelu grada, a koji vrvi od zgrada iz perioda kasnog 19. i ranog 20. vijeka, posebno imajući u vidu zgradu Pošte i Narodnog pozorišta s druge strane Miljacke.

Treba napomenuti da su preostali nivoi objekta pratili novi dizajn. Također, prisjetimo se da su na tom mjestu zapravo stajala dva objekta, te je sada manji južni dio nove zgrade, koji zauzima prostor drugog srušenog objekta, poprimio nove elemente, što je jasno uočljivo na visini nivoa, reljefu fasade i broju prozora.

Reljef je sličan onom na nekadašnjoj sjevernoj zgradi i zbog već spomenute replicirane fasade igra ulogu faktora stapanja u cjelinu.

Kao što smo naveli na početku, rok za završetak radova je april 2021. godine, a projektant je Studio Zec, dok je izvođač radova kompanija Duljević.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/zgrada- ... /201105063

User avatar
Bumerang
Posts: 1440
Joined: 27/06/2003 00:00

#82 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang » 07/11/2020 02:05

Kako je divlja gradnja ubila gradski autoput u Sarajevu i stvorila "brzu cestu"

Image

Sarajevo nikada neće imati gradski autoput. Razlog tome je bespravna gradnja uz njegovu zamišljenu trasu koja je nekontrolisano bujala uz prešutno odobravanje općinskih vlasti. Na stolu je zamjensko rješenje - gradska brza cesta, a za ovu propuštenu priliko niko nikada neće odgovarati.

Ideja autoputa koji bi u Sarajevu povezao krajnji urbani istok sa krajnjim zapadom grada stara je decenijama, što najbolje znaju mještani naselja poput Alipašinog mosta koji su živjeli ili žive uz današnju ulicu Safeta Zajke. Nerijetko su kuće izgrađene uz samu saobraćajnicu bile predviđene za rušenje "jednom kada prošire cestu".

Treba reći da je stara trasa, zamišljena 1979. godine, išla tom i ulicom koja danas nosi naziv Drinska sve do Pofalića. Nakon prolaska pored FDS-a penjala se iznad pruge, pa bi preko Velešića, Ciglana i tunela ispod bolnice i Starog Grada završila na petlji iznad Darive.

Decenijama je plan stavljan na dno ladica, što zbog manjka novca, što zbog rata, pa i zbog Olimpijade koja je, kažu ljudi upućeni u tadašnje vrijeme, "pojela" sredstva za gradnju autoputa. U prilog posljednjoj hipotezi idu nizašto izgrađeni stubovi za gradski autoput na Velešićima i pripadajući tuneli na Ciglanama.

Ali, ako je "kriva", Olimpijada je mogla samo odgoditi planove, ali ne i ubiti ih. Tu ulogu je uzela bespravna gradnja koja je u glavnom gradu BiH cvjetala prije rata, ali i između 1996. i 2000. godine.

Portal Klix.ba je još 2017. godine najavljivao da će autoput, upravo zbog navedenih problema, biti sveden na brzu cestu, a kako bi se saobraćajnica prilagodila stanju na terenu.

"Od vremena kada je saobraćajno-tehničko rješenje usvojeno kao strateško opredjeljenje do danas, došlo je do promjena u razvojnoj planskoj dokumentaciji", rečeno je tada iz Zavoda za planiranje.

Drugim riječima, izgradilo se sve i svašta. To je, nažalost, ključni razlog ubijanja ideje autoputa, odnosno odlučivanja za suženje tzv. profila saobraćajnice.

Manji profil je jeftiniji, kroz eksproprijacije koje će koštati manje, a i kredite će biti manje bolni.

S obzirom da je sam prostor za manevrisanje smanjen, u cijelu priču je uključeno preduzeće Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine zbog prospekta "sužavanja koridora" pruge kako bi se otvorila mogućnost pomjeranja trase južno, prema šinama koje se nalaze pokraj stare trase.

Štaviše, ideja rođena 2013. godine čiji je autor TZI Inženjering koristi koridor željeznice kao trasu za saobraćajnicu, podižući je na stubove gotovo svom dužinom do spoja sa Prvom transverzalom.

Naravno, ostaje da se vidi kako će izgledati idejni i glavni projekti za trasu od Briješća do Pofalića, odnosno u kojoj mjeri će biti iskorištena stara trasa, a u kojoj željeznički koridor. Ako je vjerovati nedavnim sastancima, Željeznice su spremne prilagoditi njihov koridor na "određenim dionicama".

Zanimljivo je da je kružni tok, kojim danas okončava Sarajevska zaobilaznica na spoju u ulici Safeta Zajke, namjerno izgrađen veći nego što je trenutno potrebno - upravo zbog želje, posebno izražene u Općini Novi Grad, da se na nju "priključi" brza cesta odnosno vjerovatno proširena ulica Safeta Zajke.

A šta uopće znači smrt autoputa? Gledajući samo definiciju takve saobraćajnice, ona bi do krajnje mjere ograničavala broj denivelisanog ukrštanja sa cestama koje bi išle ispod njega, uz odobrenje brzine od 100 do 130 na sat.

Brza cesta je sporija i "liberalnija", nema zaustavnu traku, ukrštanja su moguća u nivou, a i broj ukrštanja je također teoretski veći što otvara vrata smanjenju sigurnosti i protočnosti saobraćaja.

To nije bila namjera autora plana iz 1979. godine, a zbog "slabosti" vladajućih struktura na utjecaj lokalnih zajednica (čitaj: glasačkih mašina) na vrlo vjerovatne zahtjeve za priključenje cesti gdje treba i ne treba, način realizacije sarajevske brze ceste bi nas sve trebao zabrinuti.

Brzu cestu će graditi, bar u fazi do Pofalića, JP Ceste FBiH, uz saradnju sa Kantonom Sarajevo i općinama Novi Grad i Novo Sarajevo.[/quote]

Klix

User avatar
mayab
Posts: 19479
Joined: 06/03/2008 13:00
Location: SARAJEVO

#83 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by mayab » 07/11/2020 07:40

Hajde što su s :izet: li izgradnju te ceste u profilu auto ceste,
nego ni ovakva o kakvoj se sad govori tipa obične brze ceste nije ni na vidiku,
pogotovo da se izgradi što je prije moguće kompletna , da ima smisla , logike i koristi od nje,
a ne da se nekada krene sa sto dvjesto metara.... kao što muče tzv.prvu transferzalu

User avatar
Bumerang
Posts: 1440
Joined: 27/06/2003 00:00

#84 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang » 08/11/2020 02:37

mayab wrote:
07/11/2020 07:40
Hajde što su s :izet: li izgradnju te ceste u profilu auto ceste,
nego ni ovakva o kakvoj se sad govori tipa obične brze ceste nije ni na vidiku,
pogotovo da se izgradi što je prije moguće kompletna , da ima smisla , logike i koristi od nje,
a ne da se nekada krene sa sto dvjesto metara.... kao što muče tzv.prvu transferzalu
Treba biti optimista, autoput je izgradjen do Briješća, treba da se izgradi jos samo nekoliko kilometara do zeljeznicke stanice i kopcanja na 1 transverzalu. Ovaj autoput je najvazniji od svih cesta u gradu Sarajevu, jer bi rasteretio saobracaj cijelog grada, a za zavrsetak tog komadica autoputa, grad, odnosno Kanton Sarajevo moze dobiti jedan dio nepovratnog kredita iz fondova za razvoj infrastrukture i cesta iz Evropske Unije. Vjerujem da ce grad Sarajevo naci ubrzo najbolje rjesenje izgradnje tih nekoliko kilometara autoputa i hitno traziti sredstva iz EU za zavrsetak tog vaznog projekta.


User avatar
Bumerang
Posts: 1440
Joined: 27/06/2003 00:00

#86 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang » 15/11/2020 21:22

JOŠ MALO I GOTOVO: Završena prva faza izgradnje Vidikovca na Trebeviću, pogledajte kako izgleda iz zraka...

(FOTO)

Završena je izgradnja prve faze Vidikovca kojim će Grad Sarajevo dobiti jedno od najreprezentativnijih zdanja sa kojeg se pruža najljepši pogled na glavni grad Bosne i Hercegovine.

Image

Vidikovac je dio ciklusa investicijskih projekata čija je gradnja većinom finansirana sredstvima budžeta Grada, odnosno Trebevićka žičara i Sarajevska Vijećnica / Sarajevo City Hall grade Vidikovac iz ostvarene dobiti Javnog preduzeća Sarajevo d.o.o.

Image

Grad Sarajevo je ovim projektom zaokružio investicioni ciklus kojem je cilj bio da se Trebević vrati svim Sarajlijama i gostima glavnog grada Bosne i Hercegovine.

Image

https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/17 ... _foto.html

User avatar
Bumerang
Posts: 1440
Joined: 27/06/2003 00:00

#87 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang » 16/11/2020 03:29

IZBORI 2020.

Mandić predstavio infrastrukturne projekte za općinu Centar
Nažalost, u općini Centar ima naselja koja nemaju vodu. To će biti nulti prioritet, rekao Mandić


Fu. M.

06.11.2020

Srđan Mandić
Image

FOTO: F. MUSTAFIĆ

Kandidat "četvorke" za načelnika općine Centar Srđan Mandić održao je danas konferenciju za medije zajedno sa načelnikom općine Stari Grad Ibrahimom Hadžibajrićem.

Mandić je ukratko predstavio projekte iz oblasti infrastrukture.

- Kroz mandat ministra sam shvati da su komunalne i infrastrukturne teme važne i ključne. Ministrarsvo ima komunalne naknade od 4,5 miliona u svom budžetu. Prethodne vlade su općinu Stari Grad nepravedno zanemarivale, upravo zato što načelnik ne dolazi iz vladajuiće stranke - rekao je Mandić.

Ukazao je na brojne komunalne probleme s kojima se suočava Centar.

- Obišao sam skoro svaki dio općine Centar. Ova općina treba jedno veliko pospremanje. Nažalost, u općini Centar ima naselja koja nemaju vodu. To će biti nulti prioritet. Mještani moraju imati vodu. Živimo u 21 vijeku u gradu koji se voli hvaliti da je imao prvu vodu - rekao je Mandić.

Radićevu ulicu postepeno treba zatvoriti za saobraćaj i pretvoriti je u veliki park, smatra Mandić.

- Bit ćemo vrlo oprezni, nećemo se zalijetati. Uključujući struku i građane uključivat ćemo prilikom velikih planova - dodao je Mandić.

- Centar i Stari grad su susjedne općine i saradnja između nas mora biti neupitna, upravo kada je u pitanju infrastruktura. na Trgu Alije Izetbegovića gradit ćemo podzemnu garažu, to će rasteretiti saobraćajne gužve na granici naše dvije općine - kazao je Hadžibajrić.

https://avaz.ba/vijesti/bih/607111/mand ... inu-centar

User avatar
Bumerang
Posts: 1440
Joined: 27/06/2003 00:00

#88 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang » 20/11/2020 01:35

Image

NAKON DVA MJESECA

U saobraćaj pušten rekonstruisani tunel u sarajevskom naselju Ciglane


B. R.

13.11.2020. u 14:35

Općina Centar Grad Sarajevo Abdulah Skaka Nedžad Ajnadžić Ciglane

Image

Nakon rekonstrukcije danas je u saobraćaj puštena cijev tunela u sarajevskom naselju Ciglane. Nadležni su najavili da će uskoro biti rekonstruisana i druga cijev.

U saobraćaj su tunel pustili gradonačelnik Sarajeva Abdulah Skaka i Nedžad Ajnadžić, načelnik Općine Centar. Grad Sarajevo i Općina Centar su zajedno radili na obnovi.

"Mi posljednje četiri godine svaki dan radimo i svake sedmice smo otvarali jedan novi projekt. Tako da je ovo samo jedan projekt u budžetu Grada Sarajeva i Općine Centar koji na ovaj dan otvaramo", rekao je Skaka.

Za njega je ovo pokazatelj dobre saradnje između Grada Sarajeva i Općine Centar. Očekuje da će već u ponedjeljak, 16. novembra, biti potpisan ugovor za rekonstrukciju i druge cijevi tunela.

Načelnik Općine Centar Nedžad Ajnadžić je saglasan da je ova rekonstrukcija primjer dobre saradnje između gradske i općinske vlasti i napomenuo je da su one u tu svrhu izdvojile po 100.000 KM.

Poručio je da će građani prepoznati razliku kako je bilo prije i poslije obnove tunela koja je trajala više od dva mjeseca.

Image

https://www.klix.ba/vijesti/bih/u-saobr ... /201113095

User avatar
Bumerang
Posts: 1440
Joined: 27/06/2003 00:00

#89 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang » 28/11/2020 17:04

Image

POVODOM DANA DRŽAVNOSTI

U općini Novi Grad otvoren historijski park "Bosanski stećak i zastava"

Općina Novi Grad Semir Efendić Gradimir Gojer Abdulah Sidran[/size]

Image

U povodu Dana državnosti Bosne i Hercegovine, Općina Novi Grad upriličila je svečanost na kojoj je otvoren park "Bosanski stećak i zastava", koji se nalazi preko puta zgrade Općine.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Park sa dva srednjovijekovna nadgrobna spomenika - stećka, koji datiraju iz 14. i 15. stoljeća a koje je Općina u saradnji sa JU "Muzej Sarajeva" u proteklom periodu izmjestila iz trolejbuskog terminala, zaštitila ih i konzervirala, upotpunjen je sa sedam zastava BiH, koje datiraju iz različitih historijskih perioda BiH.

Zastave su u povodu Dana državnosti naše domovine podignute, i od danas su dio historijskog parka Općine Novi Grad.

"Od danas ovdje imamo i sedam zastava koje imaju svoje historijsko utemeljenje u našoj historiji i one su potvrda kontinuiteta državnosti BiH, zajedno sa ovim stećcima. Imali smo namjeru predstaviti jedan bosanski simbol trajanja, s obzirom da se taj kontinuitet često osporava", kazao je kazao je načelnik Općine Novi Grad Sarajevo, Semir Efendić.

Dodao je da su ove zastave dokaz postojanosti još od vremena stećka, koji se može smatrati kamenom temeljcem BiH.

"BiH je imala svoju autonomiju, čak i onda kada je bila u okviru većih kraljevina, carstava. Imala je svoju posebnost, svoje simbole. Neka ovaj mali park bude vizuelni podsjetnik za sve naše generacije koje žive, odrastaju ovdje u Novom Gradu i Sarajevu, neka to bude podsjetnik na njihovu historiju, da vide koje je sve faze prošla naša država kako bi mi danas obilježavali Dan državnosti", kazao je Efendić.

Prisutnima su se obratili i bh. književnici Abdulah Sidran i Gradimir Gojer.

"Istinski sam sretan što sam prisustvovao današnjem događaju. Najpametniji ljudi svijeta složili su se u jednoj stvari da smisao čovječanstva kroz hiljade i hiljade godina nema nikakvog drugog smisla osim onog kojeg mu daje kultura. U tom svjetlu, ako gledamo šta smo mi danas učinili, šta je učinila ekipa načelnika Efendića, to spada u visokorazvijenu svijest o tome da bez svijesti o kulturi nema svijesti o postojanju, bez svijesti o tome da smo bića kulture nismo nikakva bića, idemo u red neke druge žive vrste, ali se čovjekom koji misli ne možemo zvati", riječi su akademika Sidrana.

Bh. pisac, reditelj i teatrolog Gradimir Gojer, kazao je da je njegovanje bosanske kulture i tradicije, kao i njegovanje svake kulture i tradicije pitanje kontinuiteta.

"Ovo što je danas uradio načelnik Općine Novi Grad stavljajući stećak i zastave iz historije države BiH u jedan predivan ambijent je ne samo doprinos tom kontinuitetu, nego održavanje kontinuiteta, poklonjenje državi BiH. To je način da mladi kroz ovakve parkove stiču znanje da imaju historiju i da im je ona osigurana", kazao je Gojer.

Istraživanje o bh. zastavi kroz historiju koja je dokaz kontinuiteta BiH, još od vremena Kraljevine BiH, ali i XX stoljeća uradio je mr. historije Ervin Klepo. On je istakao da je njegov zadatak bio identificirati i hronološki posložiti najvažnija državna znamenja BiH.

"Slobodno mogu reći da pred vama stoji jedna sažeta historija BiH od 14. do konca 20. stoljeća kroz prizmu njenih simbola. Naročito sam ponosan što smo uspjeli ući u trag izgledu zastave srednjovjekovne bosanske države iz vremena njenih banova, od druge/treće decenije 14. stoljeća, pa do 1377. godine", kazao je.

Druga zastava je zastava koju su koristili bosanski kraljevi, od 1377-1463. godine, kao i zastavu pokreta za autonomiju, dva pokreta koja su još tada, u okolnostima borbe protiv vrhovne vlasti Osmanskog carstva željela da izbore bosansku autonomiju.

"Tu zastavu koristio je i pokret za otpor Austro-ugarskoj okupaciji 1878. godine, nakon što je Bosna Berlinskim kongresom predata na upravu ovoj srednjeevropskoj monarhiji, zastava BiH iz Austro-ugarskog perioda, zastava narodne i socijalističke Republike BiH iz perioda 1945-1992., čuvena bosanskohercegovačka zastava nastala u okolnostima bosanske državnosti i njene državne samostalnosti i aktuelna zastava BiH, i sa kojom se država BiH danas identificira", kazao je Klepo.

Napomenuo je da je u okviru Elaborata uradio i identifikaciju devet najznačajnijih bh. grbova kroz njenu prošlost, te da su grbovi najčešće bili temelj za ustanovljavanje forme zastave.

https://www.klix.ba/vijesti/bih/u-opcin ... /201128051

User avatar
Bumerang
Posts: 1440
Joined: 27/06/2003 00:00

#90 Re: Sarajevo Kanton - Infrastrukturni projekti i Ekologija

Post by Bumerang » 28/11/2020 17:11

Image

KORAK NAPRIJED

Kanton Sarajevo uzima još 10 miliona eura kredita za kupovinu novih tramvaja


B. R.

Vlada KS javni prijevoz EBRD

Image

Kanton Sarajevo uzima još 10 miliona eura kredita za kupovinu novih tramvajaPotpisan projektni ugovor s EBRD-om (Foto: I. Š./Klix.ba)
Premijer Kantona Sarajevo Mario Nenadić i Adi Kalem, kantonalni ministar saobraćaja, potpisali su danas projektni ugovor s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) za kupovinu novih tramvaja. Za ovu svrhu planirano je 10 miliona eura.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Kako su saopćili iz Vlade KS-a, procedure javne nabavke u skladu sa pravilima EBRD-a su u toku i završena je prva faza pretkvalifikacije ponuđača za nabavku tramvaja i uskoro se očekuje nastavak druge faze nabavke u kojoj će kvalifikovani ponuđači dostaviti konačne ponude za nabavku novih tramvaja.

Premijer Nenadić je podsjetio da su prošle sedmice potpisana dva podugovora o zajmu u ukupnoj vrijednosti od 50 miliona eura.

"Prvi podugovor odnosi se na sredstva zajma u iznosu od 30 miliona eura i koristit će se za realizaciju projekta gradnje gradskih saobraćajnica u Sarajevu. Osnovni cilj i svrha ovog projekta je poboljšanje ključne cestovne mreže, kroz finansiranje gradnje i nadogradnje cestovne infrastrukture na dionicama Prve transverzale, u dijelu tunela Kobilja Glava i gradnje Devete transverzale“, napomenuo je Nenadić.

Na ovaj način bi se Sarajevo, kako su naveli, modernim saobraćajnicama povezalo s drugim dijelovima Kantona i regionalnom cestovnom mrežom u cilju smanjenja saobraćajnih gužvi i poboljšanja mobilnosti u regiji.

Drugi dio kreditnih sredstava od 20 miliona eura je usmjeren za finansiranje razvoja javnog prijevoza s ciljem povećanja njegovog kapaciteta i unapređenja usluga. U okviru ovog projekta predviđena je sanacija oko 19,5 kilometara duge dvokolosječne tramvajske pruge.

"S današnjim ugovorom Vlada Kantona Sarajevo u ovom mandatu zaokružuje započete procese s ciljem unapređenja javnog prijevoza u KS", poručio je premijer Nenadić.

Ministar Kalem je potcrtao kako se iz ovoga jasno vidi da je Vlada KS-a od svog dolaska bila opredijeljena za moderniji i još bolji prijevoz putnika.

"Ovo je samo jedna u nizu aktivnosti koje je Ministarstvo počelo u ovoj godini i dovelo do kraja jer je neophodno da ovaj ugovor prođe osam različitih koraka kako bi se mogao parafirati. Ovim će naši sugrađani imati komforniju uslugu prijevoza", najavio je ministar Kalem.

Tokom dana, pomenuti ugovor potpisat će i šefica Ureda Evropske banke za obnovu i razvoj Manuela Naessl jer, kako je navedeno, zbog specifičnih uslova uzrokovanih koronavirusom, ovo potpisivanje nije organizirano bilateralno, saopćili su iz Vlade Kantona Sarajevo.

https://www.klix.ba/biznis/kanton-saraj ... /201127086

Post Reply