Reakcije na SDS-ov pokusaj zabrane hidzaba

Stranke, političari... Recite i Vi svoje mišljenje!
Post Reply
biscanka84
Posts: 343
Joined: 20/12/2006 10:03

Reakcije na SDS-ov pokusaj zabrane hidzaba

Post by biscanka84 » 13/01/2007 20:53

Sejfudin Zahirović,SBiH: Mi ćemo se ovdje, na ovom prostoru, za sve one koji budu osjećali da trebaju nositi islamsku nošnju, boriti da svi ti i dalje nose takve nošnje u svim institucijama.

Halil Ljuca,SDA:Mi nećemo dozvoliti da nam neko uskraćuje pravo da izražavamo svoju kulturu.''

Mustafa Sinanagić,SDP:Prošla su vremena kada je neko mogao zabraniti muslimanima da se oblače i vjeruju po vlastitom izboru i po normama islama.





SDS traži zakon o zabrani nošenja hidžaba u školama


Dva dana prije Kurban-bajrama u Skupštini Brčko Distrikta srpski poslanici predvođeni SDS-om pokrenuli su inicijativu izmjene i dopune zakona o obrazovanju, odnosno donošenje zakona o zabrani nošenja hidžaba u školama u Brčko Distriktu. Za ovu inicijativu SDS-ovci su iskoristili događaj iz 15. osnovne škole u Šatorovićima gdje je krajem prošle godine učitelj srpske nacionalnosti zabranio ulazak u svoj razred pedagogici koja nosi hidžab


Piše: Ezher Beganović



Krajem prošle godine, nekoliko dana prije Kurban-bajrama, u 15. osnovnoj školi u Šatorovićima kod Brčkog dogodio se ozbiljan incident kada učitelj Radomir Vidović nije dozvolio pedagogici Šemsi Ahmetspahić da obiđe odvijanje časa na kojem on vrši predavanje zbog toga što nosi hidžab. Učitelj Vidović smatrao je da ona nije prikladno obučena, tj. da nije obučena po standardima i zakonima o osnovnom obrazovanju koji važe u Brčko Distriktu. Osim što nije dozvolio pedagogici Ahmetspahić da uđe u njegov razred, učitelj Radomir Vidović je iz antiislamskih i nacionalističkih ciljeva, te, vjerovatno, prema uputama svojih mentora dao sve od sebe da ovaj slučaj proširi i izvan školskih prostorija. Prva adresa na koju se obratio učitelj Vidović bili su SDS-ovi poslanici u Skupštini Brčko Distrikta koji su promptno reagirali. Rasprava po ovom pitanju održana je na 39. sjednici Skupštine Brčko Distrikta. Transkripti sa spomenute sjednice, čije najzanimljivije dijelove prenosimo, u potpunosti otkrivaju prave namjere učitelja Vidovića, odnosno njegovih mentora.



Srpska šajkača

Milan Purić, SDS-ov zastupnik u Skupštini Brčko Distrikta uputio je na 39. sjednici Skupštine u ime učitelja Radomira Vidovića poslaničko pitanje, odnosno pokrenuo proceduru donošenja novog zakona kojim bi se ubuduće trebalo zabraniti Bošnjakinjama koje nose hidžab da rade u školama.

''Moj motiv za postavljanje ovog pitanja je molba jednog prosvjetnog radnika Srbina koji radi u Osnovnoj školi u Šatorovićima. On se požalio na to da pedagogica na posao, pa prema tome i u razred, ulazi u tradicionalnoj islamskoj nošnji. Mislim da to nije u redu i da ne predstavlja multietničko obrazovanje i predstavlja diskriminaciju u školama i obrazovanju. Ako ovo već ne reguliše nijedan od pravilnika i propisa, onda ne ostaje ništa drugo nego da taj nastavnik srpske nacionalnosti, koji radi u Šatorovićima, dođe pred djecu odjeven u srpskoj tradicionalnoj nošnji, znači u šajkači i svim drugim rekvizitima koji uz to idu. Odjeljenje za obrazovanje mora hitno reagirati, jer se iz škole mora isključiti svako, znači sva obilježja, sva ponašanja koja znače diskriminaciju učenika, nastavnika i bilo koga u obrazovnom procesu. To do sada nije bio slučaj. Znači, u školama u Brčkom postoji diskriminacija, postoje obilježja vjerskih škola koje se plaćaju iz budžeta, dakle poreskih obveznika svih nacionalnosti i to nije dopustivo. To ako toleriše gradonačelnik, Odjeljenje za obrazovanje, to nije dopustivo, mi to nećemo dopustiti i ustrajat ćemo na tome'', kaže Milan Purić u svom obrazloženju na sjednici koja je održana samo dva dana pred Kurban-bajram.

U svom obrazloženju Purić vješto konstruiše naglašavajući da je učitelj Srbin, da pedagogica u školu dolazi u islamskoj nošnji. Također, Purić pedagogicin hidžab smješta u domen diskriminacije u školi. Naravno, namjerno prešućuje da su Šatorovići čisto bošnjačko naselje, da su svi učenici bošnjačke nacionalnosti i da niko nikada pedagogicu Ahmetspahić nije optužio za bilo kakvu diskriminaciju. Osim učitelja, kako to kaže Milan Purić, Srbina Radomira Vidovića.

Na poslaničko pitanje SDS-ovca Purića odgovorio je Milan Ljubojević, šef Odjela za školstvo Brčko Distrikta. ''Zakonom o obrazovanju u osnovnim i srednjim školama Brčko Distrikta nije definiran izgled i oblačenje nastavnika i pedagoga, tj. stručnih saradnika u nastavi. Kodeks ponašanja za javne službenike i namještenike u Brčko Distriktu predviđa da javni službenik mora biti pristojno odjeven i dužan je nositi odjeću koja je prikladna dužnosti koju obavlja. Ovako definiran pojam odijevanja daje mogućnost prosvjetnim radnicima da se oblače na način kojim se ne može definirati pripadnost prosvjetnoj djelatnosti. Zbog ovakvog stanja Odjeljenje za obrazovanje predložit će rješenja u vezi s prepoznavanjem neposredno pretpostavljenih javnih službenika i namještenika u prosvjetnoj djelatnosti u najskorije vrijeme.''

Nakon Purićevog obrazloženja i insistiranja da hidžab protjera iz brčanskih škola, te nakon jasne naznake sunarodnika mu Milana Ljubojevića da će se njegovo Odjeljenje za školstvo postarati da ispuni želje Srbina učitelja i Srbina Purića, reagirali su bošnjački predstavnici u Skupštini Brčko Distrikta. Prvi se za riječ javio Sejfudin Zahirović, šef poslanika SBiH.

''Skupštinska govornica se sve češće koristi za kritiku onoga što nije njegovo, što je različito, što pripada drugom. U ovom slučaju naša reakcija odnosi se na poslaničko pitanje Milana Purića, a koje se odnosi na način oblačenja nastavnika i nastavnica Bošnjaka. Očigledno se iz čitave diskusije vidi da je govor vrlo sličan onom govoru iz 1992. godine kad je sve što je islamsko smetalo na ovom prostoru i kao posljedica toga bilo je i pobijeno sve što je islamsko, a sve džamije bile su porušene. Naravno, sada smeta i islamska nošnja. Da odmah kažem da mahrame i oblačenje nekoga ko se oblači po islamskom propisu ne treba nikome da smeta. Vjerovatno bi nekome bilo draže da su tu bile neke tangice i helanke, a ne tradicionalna islamska nošnja. Na ovakav način ova skupština i određeni pojedinci ne mogu realizirati sve ono što misle, a to je da ne poštuju drugo i ono što je različito. I u Francuskoj je donesen sličan propis. Tamo je fašista Le Pen donio zakon da se hidžab ne može nositi. Naravno, mi ćemo se ovdje na ovom prostoru, za sve one koji budu osjećali potrebu da nose islamsku nošnju, boriti da svi oni i dalje nose takvu odjeću, u svim institucijama gdje budu bili, i nadam se da će i u ovoj skupštini jednoga dana poslanici biti osobe koje baštine jednu takvu tradiciju.''



Islamska država

Milan Purić nije propustio priliku da ne uzvrati Zahiroviću. ''Po mom mišljenju može da nosi nošnju kakvu god hoće nastavnik - službenik u nekoj privatnoj, nekoj muslimanskoj školi. Ovdje se radi o javnoj ustanovi finansiranoj od budžeta koji pune svi građani Brčko Distrikta. Prema tome, u ovakvim ustanovama ne može da se tako ponaša. Prije svega Bosna nije islamska država niti će ikada to biti, bez obzira kako je to željela da vidi Islamska deklaracija i Alija Izetbegović i njegovi sljedbenici, bez obzira gdje su, pa i u ovoj skupštini. I do tada, dok se to ne dogodi, a neće se dogoditi, u školama mora da se poštuje neki kodeks koji, sasvim sam siguran, bez obzira kako ga je ova vlada ispisala ili nije ispisala, ne uključuje mogućnost ovakvog oblačenja ili prepoznatljivosti po bilo kakvom vjerskom obilježju.''

Na ovakve Purićeve profašističke intencije uzvratili su SDP-ovci u čije je ime govorio Mustafa Sinanagić. ''Želim da kažem da je zasigurno na smetljištu historije ona ideja koja je nastojala da izbriše obilježja tradicije, kulture i religije jednog ili dva naroda na području Brčko Distrikta. Ta vremena su apsolutno iza nas. Neosporno je da će i danas, a i u budućnosti, svi moći da upražnjavaju svoje religijske i nacionalne odrednice i da je u tom kontekstu nepobitno iza nas vrijeme kada će neko zabraniti pripadnicima islamske vjeroispovijesti da se oblače na način koji je u skladu sa njihovim religijskim opredjeljenjem. Sviđalo se to nekome ili ne.''

Sinanagićevi komentari natjerali su crvenilo u obraze SDS-ovaca, ne zbog stida već zbog ljutnje, pa su opet potegli šubare. Ratko, ne Mladić, nego Stjepanović upitao je šta bi bilo kad bi Srbi u školu dolazili u šubarama (kao nekad davne 1992. godine kada su ubijali, silovali i u šubarama palili škole po Brčkom).

''Sasvim sam siguran da bi isti ti poslanici veoma oštro reagovali da je neko od nastavnika Srba u školu došao sa šubarom na glavi. Ponavljam i govorim da je to stav SDS-a, da je apsolutno neprihvatljivo da nastavnici u školu dolaze sa islamskim obilježjima i da ukoliko žele takve škole, takve trebaju organizirati na drugi način. Koliko je meni poznato, takve škole i postoje. Pomenuo bih jednu takvu školu koja radi po takvom nastavnom planu i programu, a ona se nalazi na korak odavde, to je škola u Gornjoj Maoči.''




Poruka Bošnjacima

Halil Ljuca, šef poslanika SDA u Skupštini Brčko Distrikta, prepoznao je u nastupu poslanika SDS-a opasnu i izuzetno uznemirujuću poruku Bošnjacima. ''Žalosno je da je uopće došlo do jedne ovakve diskusije. Pravo je svakog konstitutivnog naroda u BiH na slobodu izražavanje kulture. Nikako ne stoji spominjanje hidžaba kao opasnosti nekome i nečemu. Mislim da bi trebalo svakako zamijeniti teze. Oni koji su nosili hidžabe u Podrinju, Srebrenici, Brčkom ubijani su, proganjani i raseljavani. Spominje se i Islamska deklaracija. Mislim da se niko u BiH nije držao toga. Međutim, s druge strane imamo u analizi svih ovih nemilih događaja da su primjenjivana razna načertanija, program raznih akedemija nauka sa uputstvima obrađenim do u pojedinosti na koji način treba da se ophodi prema ljudima u Bosni. Ova inicijativa dolazi uoči Bajrama, da li je to poruka Bošnjacima da sa više podozrenja nastave život? S obzirom da sam na početku ove priče spomenuo jedan demokratski okvir koji nije postojao kada su na vlasti bile kolege (iz SDS-a), kada su imali potpunu vlast, kada su napravljena etnička čišćenja raspamećivanja. Trebamo da se okrenemo ka budućnosti i da se zahvalimo Bogu i svima koji su omogućili da u jednoj demokratskoj atmosferi nastavimo bez da meni smeta šubara, i stvarno ne smeta ako je lijepo napravljena. Pa 300 miliona nosi razne šubare. Mislim da je ovo atak na pravo naroda na slobodu oblačenja i slobodu izražavanja. Ja sam mislio da smo mi ovo prevazišli. Mi nećemo dozvoliti da nam neko uskraćuje pravo da izražavamo svoju kulturu.''

Bošnjaci iz Šatorovića su vrijedni i pošteni građani Brčko Distrikta. Vlastitim sredstvima i uz velika odricanja 1980. godine izgradili su školu koja danas nosi naziv 15. osnovna škola. 1992. godine četnici su svojim granatama šatorovićku školu skoro srušili zbog čega su Šatorovićani bili prinuđeni nastavu organizirati u privatnim objektima u selu. Pet godina kasnije osnovna škola je uz pomoć humanitarnih organizacija sanirana. Dejtonskim uređenjem Bosne i Hercegovine škola u Šatorovićima dobiva naziv 15. osnovna škola. Dejton je u 15. osnovnu školu ''doveo'' nekoliko nastavnika srpske nacionalnosti među kojima je već popularni Radomir Vidović. Umjesto granatama, srpski političari danas na 15. osnovnu školu i Šatorovićane udaraju antiislamizmom i željom da im određuju kako će vjerovati i oblačiti se. Nema sumnje da bi pojedini srpski političari voljeli, možda, svoju kampanju ojačati pokojom granatom. Ali, kako kaže, prošla su vremena kada je neko mogao zabraniti muslimanima da se oblače i vjeruju po vlastitom izboru i po normama islama.



Mjesna zajednica Šatorovići

Područje mjesne zajednice Šatorovići nalazi se u južnom dijelu Brčko Distrikta udaljenom 12 km od grada Brčko. MZ Šatorovići sastavljena je iz zaseoka: Maholjaši, Repino Brdo, Avdići, Hodžići, Potok, Koreja, Hrustanovo Brdo i Smajlovići. U Šatorovićima živi 1.659 stanovnika u 449 domaćinstava. Svi stanovnici mjesne zajednice Šatorovići su bošnjačke nacionalnosti


SAFF


KOGOD KADGOD
Posts: 789
Joined: 17/11/2006 02:53

Post by KOGOD KADGOD » 14/01/2007 11:14

@biscanka, moze li bez samo citata kao "teme", nego barem propracenog tvojim misljenjem stavom u odnosu na citat?

Onad bi se mogla i zapoceti diskusija o slobodi odijevanja i slicno.
Ovako, sa citatom bez komentara, ima se osjecaj kao da je jednostavno procitan neki pasus iz novina, a takvih ima napretek.

Sta ti mislis o ovome, i sta te je navelo da ovaj citat navedes na uvidjaj foruma?

Kakav je tvoj stav, kakvo alternativno rjesenje smatras prihvatljivijim?

Ovo je slicno incidentu u Turskoj, kada je od clanice parlamenta zatrazeno da napusti zasijedanje parlamenta jer se pojavila sa mahramom (jilbab).

amrino
Posts: 2502
Joined: 17/11/2006 08:59
Location: amrinoland

Post by amrino » 15/01/2007 11:15

Ili slucaj u Francuskoj...
To samo pokazuje kolika je tu mrznja u pitanju. Ne postoji niti jedan realan razlog zbog cega bi hidzab nekome smetao. Izgleda da je u danasnje vrijeme mnogo sigurnije biti pedofil nego musliman.

Blueboy-
Posts: 210
Joined: 15/01/2007 19:23

Post by Blueboy- » 15/01/2007 20:18

interesantna diskusija.! :o

Drago mi je da su iz SDA bili vako ostri prema cetnickom SDS`u, ta pascad ionako nisu nista bolje naucili nego da brane i zabranjuju ljdima da zive na svoj nacin.

Digla se prica oko te muslimanske nosnje, tu za mene nema nista sporno, to je izbor i nacin svakodnevnom zivota. Sta bi to bosnjakinje trebale da oblace? Jel to bolja ona zalosna slika sa pinka i granda i ostali seljacki iskupa, gdje raznorazne da prostite "drolje" dodju gole? Danas to utice na curice i do 12 godina, pa mole mamu da im kupi tangice i sto krace suknjice, majice da se pupak vidi, i da ne nabrajam vise sramote i bolesti.

Sta marama ima sa sajkacom, i kakvi su to ostali rekviziti o kojim ovaj bolesnik iz SDS`a prica?

Gnjuscic
Posts: 198
Joined: 27/02/2005 20:46
Location: Iza coska jednog djeta kuće

Post by Gnjuscic » 16/01/2007 14:41

Vjerski simboli u vjerskim objektima i po wlastitom stanu/kuci. Napolju svjetski. Gradjanski ( bas kako je obicavao da kaze nas rahmetlija precednik :) . Isto se odnosi ciscenje skola od ikona, raspela, krstacha, i slicnog rekvizitarija.

_BosanaC
Posts: 8452
Joined: 16/08/2005 14:02
Location: Sarajevo
Contact:

Post by _BosanaC » 16/01/2007 14:55

Tema prociscena.

Sljedece skretanje s teme vodi zakljucavanju, a vec jednom je ista ova tema i bila i zakljucana na istom ovom podforumu.

Jastreb35
Posts: 1222
Joined: 31/05/2006 22:59

Post by Jastreb35 » 16/01/2007 15:09

Gnjuscic wrote:Vjerski simboli u vjerskim objektima i po wlastitom stanu/kuci. Napolju svjetski. Gradjanski ( bas kako je obicavao da kaze nas rahmetlija precednik :) . Isto se odnosi ciscenje skola od ikona, raspela, krstacha, i slicnog rekvizitarija.


Prosvjetnim radnicima se finansijsku naknadu isplacuje za usluge koje ti individualci pruzaju. Ne placa ih se da nose ili da ne nose krst na prsima, odnosno maramu na glavi. Tako da ni pomenuti SDS-ovac ne moze odredjivati kako ko moze, a kako ne moze biti odjeven. Ako Puric moze dovesti duzinu suknje, kapu ili maramu u vezu s kvalitetom nastave, dobrodosao je da to i pokusa. Ovako, samo verbalizira mrznju koja se prije deceniju manifestovala kroz rusenje dzamija i likvidaciju vjerskog kadra.

User avatar
mrs. zurbrigen
Posts: 364
Joined: 11/01/2007 22:25

Post by mrs. zurbrigen » 16/01/2007 15:20

Gnjuscic wrote:Vjerski simboli u vjerskim objektima i po wlastitom stanu/kuci. Napolju svjetski. Gradjanski ( bas kako je obicavao da kaze nas rahmetlija precednik :) . Isto se odnosi ciscenje skola od ikona, raspela, krstacha, i slicnog rekvizitarija.



dito!
totalna sekularizacija! (all around the world) prilagodjavanje manjine masi nije fer - ili svi, ili niko.
vjersko opredjeljenje, kao konstitutivni element individue sigurno vazan, treba da ostane u privatnom okolisu.

amrino
Posts: 2502
Joined: 17/11/2006 08:59
Location: amrinoland

Post by amrino » 16/01/2007 15:25

mrs. zurbrigen wrote:
Gnjuscic wrote:Vjerski simboli u vjerskim objektima i po wlastitom stanu/kuci. Napolju svjetski. Gradjanski ( bas kako je obicavao da kaze nas rahmetlija precednik :) . Isto se odnosi ciscenje skola od ikona, raspela, krstacha, i slicnog rekvizitarija.



dito!
totalna sekularizacija! (all around the world) prilagodjavanje manjine masi nije fer - ili svi, ili niko.
vjersko opredjeljenje, kao konstitutivni element individue sigurno vazan, treba da ostane u privatnom okolisu.


Ma daj majke ti. Zasto tudji kurvarluci i sexualna opredjeljenja ne ostanu u privatnom okolisu?

harisl
Posts: 359
Joined: 25/10/2002 00:00

Post by harisl » 16/01/2007 15:28

Jedina istinski 'sekularna' drzava na svijetu je do sada (100 godina prije Francuske) bila Turska, gdje pokrivena zena nije mogla uzi u drzavnu ustanovu. Da li je Turska i najdemokratskija drzava na svijetu?
Svako dijete u BiH zna ime i prezime svog ucitelja, pa prema tome i vjeru. Nije potreban hidzab da se to skonta. Da li ce ta uciteljica biti manje religiozna kada skine maramu?
Znaci li to da se pokrivena zena nemoze baviti naukom, ili raditi igdje drugo osim medrese? Mislim da to nije u redu.
Neka svako nosi sta zeli, ukoliko to ne prelazi granice dobrog ukusa. Na univerzitetu u Americi gdje sam nekoc studirao radili su strasno sposobni ljudi sa 'halkama', kapicama, hidzabima svih nijansi, turbanima... i radili su svoj posao izvrsno.
Pored toga, poredjenje koje je SDS dao nije na mjestu. Subara se moze donekle porediti sa fesom, a ne sa hidzabom...

Jastreb35
Posts: 1222
Joined: 31/05/2006 22:59

Post by Jastreb35 » 16/01/2007 15:30

totalna sekularizacija!


Sto nema veze sa temom. Tema nije teokracija, nego ljudska prava. Ne namece drzava hidzab, nego ga SDS-ov Puric zabranjuje.

User avatar
mrs. zurbrigen
Posts: 364
Joined: 11/01/2007 22:25

Post by mrs. zurbrigen » 16/01/2007 15:35

amrino wrote:
mrs. zurbrigen wrote:
Gnjuscic wrote:Vjerski simboli u vjerskim objektima i po wlastitom stanu/kuci. Napolju svjetski. Gradjanski ( bas kako je obicavao da kaze nas rahmetlija precednik :) . Isto se odnosi ciscenje skola od ikona, raspela, krstacha, i slicnog rekvizitarija.



dito!
totalna sekularizacija! (all around the world) prilagodjavanje manjine masi nije fer - ili svi, ili niko.
vjersko opredjeljenje, kao konstitutivni element individue sigurno vazan, treba da ostane u privatnom okolisu.


Ma daj majke ti. Zasto tudji kurvarluci i sexualna opredjeljenja ne ostanu u privatnom okolisu?


pa i to, zasto ne?
sta javnost ima da brine o sexualnom opredjeljenju pojedinaca? i to je nesto za kod kuce. sad je samo tako, da sexualno opredjeljenje nema tako jasnih simbola kao religija, to znaci, da bi tu trebali mozda malo katalogizirati...

furlan
Posts: 1078
Joined: 05/11/2004 13:13
Has thanked: 1 time

Post by furlan » 16/01/2007 15:38

Pa ni u bogomolju se ne moze uci mimo pisanih ili nepisanih pravila o oblacenju.

Da kojim slucajem profesor travestit dodje na nastavu sredjen ko lutka i neko protestvuje, garant bi rekli da su mu ugrozena prava i slobode .
Joj ,sto ne mogu narende kora.

Post Reply