Preseliti Sarajevski Aerodrom?

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderator: O'zone

Da li treba preseliti Sarajevski Aerodrom

Da
29
57%
Ne
21
41%
Neznam
1
2%
 
Total votes: 51

Dado dijasporitus
Posts: 2464
Joined: 06/05/2005 23:08

Preseliti Sarajevski Aerodrom?

Post by Dado dijasporitus » 20/07/2007 19:46

Neko mi skoro isprica ideju da bi bilo pametno premjestiti Sarajevski Aerodrom izvan Sarajevske kotline jer kako kazu zbog sezonskih magli koje se nakupe u sarajevsku dolinu u kojima avioni nemogu ni slijetat ni uzlijetati danima. Bilo je price da se aerodrom mozda premjesti blize Visokom.

Naime pored cinjenice da avioni imaju problema sa maglom takodjer se otvara pitanje i dugorocnog razvoja Sarajeva koje sve vise gubi zemljiste na kojem bi se mogao siriti a prostor aerodroma bi se mogao koristiti za takve i racionalnije projekte prosirivanja i urbanizacije grada. Pored toga nije neobicno da se aerodromi nalaze 10, 15 ili cak 20km daleko od centra sto je slucaj sa mnogim aerodromima u svijetu.

Zanima me sta sarajlije misle o ovoj ideji
Last edited by Dado dijasporitus on 20/07/2007 19:50, edited 1 time in total.


forUMASH
Posts: 2181
Joined: 24/01/2006 04:12
Location: Razjedinjene Drzave BIH

Post by forUMASH » 20/07/2007 19:52

veca_sa wrote:ja sam protiv


i ubaci anketu da lakse vidis sta sarajelije misle

.....mogul' "doslje" glasat u anketi.... :D

Dado dijasporitus
Posts: 2464
Joined: 06/05/2005 23:08

Post by Dado dijasporitus » 20/07/2007 20:06

Pa nije sve stvar ni glasanja. Vise sam kontao da ljudi objasne zasto su za ili protiv. Nemora bas sve biti po demokratski :D

User avatar
Neelix
Posts: 11865
Joined: 15/12/2006 14:08
Location: Ostani uz mene, i puni mi redenik
Contact:

Post by Neelix » 20/07/2007 20:35

za naravno, pored svih razloga koje si naveo, dolazi i onaj da mi avioni letaju iznad glave, dopizdilo vise :D

User avatar
Nosferatu
Posts: 2158
Joined: 04/08/2006 03:34
Location: Give me your tired, your poor, Your huddled masses yearning to breathe free

Post by Nosferatu » 20/07/2007 20:49

A, sta je to Bosna?

U Americi - aerodrome ne premijestaju, pa neka je magla - bolje da se skrha 1 avion pun putnika 1 u 10 godina - nego da neko placa ismjestanje aerodroma (to nije moj rezon, rezon biznisa - profita i troskova). To zemljiste - mozda negdje nekad jednog dana bude - vrijedno investicije premjestanja ali definitivno to nije danas. Koja je tu samo infrastruktura potrebna, i hejbet faktora drugih.

Tako da - se samo s glupostima naprezemo. Nije Sarajevo jedini grad u svijetu koje nema prostora za sirenje. Rijesnje je - u vertikali. Da ce bit skupo - bice. Ali je jos uvijek jeftinije od pravljenja aerodroma na nekoj lokaciji X, na kojoj - vjerovatno ce opet biti neki problemi - jer kod nas nikad ne isptaju nesto dok ne naprave aerodrom. I inace - u elektronskom svijetu - ako je na taj aerodrom prije 30 godina mogao sletiti avion, onda ga ja vjerujem da bih mogao ga spustiti - danas - sa svom opremom i nesto treninga, kamoli neki pilot koji 20 godina leti. Kakva je razlika izmedju magle - i mrkle noci? Ne znam mnogo ali vjerujem da ovo moze postati samo jos neka prevara - da naprave nekakvu prasnjavu pisticu u pizdicima - a aerodrom preuzmu i rasprodaju, - pa ces onda ici carter letovima od 40 putnika po svijetu. Koliko sam ja upoznat - Sarajevski aerodrom ima jednu od duzih pista - u Jugoslaviji (ili je imao 1990-tih), tako da na njega mogu sletiti i veci avioni od npr. Zagrebackog aerodroma. Navodno - to je ucinjeno jer je prvobitno gradjen da mogu ga koristi i vojni avioni. Ako grijesim neka me neko ispravi.

Znaci protiv sam - jer ne vjerujem nikom nista, i bolje - u tijesnom gradu imati ovo malo aerodroma - nego da neko jos zajebe grad za tu jedinu zilu kucavicu - pa da se prevozimo ko Ceceni, do neke destinacije X.
Last edited by Nosferatu on 20/07/2007 20:51, edited 1 time in total.

User avatar
Bobi
Forum administrator
Posts: 11199
Joined: 30/10/2002 00:00
Location: http://www.klix.ba
Contact:

Post by Bobi » 20/07/2007 20:50

Ma nek dijaspora pokloni pare napravit ce se i na vrhu Bjelashnice ak` treba... :D .Jopet po dijaspori :lol: .

Dado dijasporitus
Posts: 2464
Joined: 06/05/2005 23:08

Post by Dado dijasporitus » 20/07/2007 21:04

Pa eto dijaspora nemora svake godine da dolazi vec jednu odvoji pa posalje onih 6 milijardi KM koliko potrosi u BiH da se izgradi neki dobar aerodrom da slijecemo I uzlijecemo ko ljudi. :D A mozda bude I viska para da se prikljuci I na autoput pa eto te do Sarajeva za minutu. :D

Nemora znaciti da je selidba aerodroma ekonomski vrtlog. Sta vise mozda je i ekonomski najispravnije rjesenje mada bi bilo dobro kad bi se znali tehnicki I ekonomski detalji o ovome. Idealan projekat za Fakultet za Urbanizam I Prostorno Planiranje.

Takodjer, nebili aerodrom trebao biti zila kucavica za region a ne samo za Sarajevo. Barem zato se mnogi aerodromi otvaraju van gradova gdje bi se mogao povecati promet koji bi dalje ekonomski pomagao region. Posto autoputa nece biti jos 30 godina mozda da se avio transportom ekonomija stimulise.
Last edited by Dado dijasporitus on 20/07/2007 21:11, edited 1 time in total.

rundajz
Posts: 15
Joined: 13/09/2005 14:26

Post by rundajz » 20/07/2007 21:09

Nosferatu wrote:Koliko sam ja upoznat - Sarajevski aerodrom ima jednu od duzih pista - u Jugoslaviji (ili je imao 1990-tih), tako da na njega mogu sletiti i veci avioni od npr. Zagrebackog aerodroma. Navodno - to je ucinjeno jer je prvobitno gradjen da mogu ga koristi i vojni avioni. Ako grijesim neka me neko ispravi.


Zagreb ima stazu duzine 3250 metara, Sarajevo 2600 metara.

Izvor:
http://www.zagreb-airport.hr/hr/poslovne_1_3/index.aspx
http://www.sarajevo-airport.ba/?otvori= ... 5&lang=bos

User avatar
Neelix
Posts: 11865
Joined: 15/12/2006 14:08
Location: Ostani uz mene, i puni mi redenik
Contact:

Post by Neelix » 20/07/2007 21:12

i meni se cini da je pista pokratka u odnosu na standarde....

User avatar
Nosferatu
Posts: 2158
Joined: 04/08/2006 03:34
Location: Give me your tired, your poor, Your huddled masses yearning to breathe free

Post by Nosferatu » 20/07/2007 22:04

Kad se sjetim samo - aerodroma Zeljave - koji je imao - 5 pista na povrsini i dvije - u zemlji. Sad to stoji tako - sruseno i zapaljeno. Evo dijela teksta o tome

Položaj objekta izabran je posle opsežnih studija pri čemu se vodilo najviše računa o njegovom geostrateškom značaju. Osnovni zahtev bio je da se mora nalaziti u našoj geostrateškoj osnovici; dovoljno daleko u dubini teritorije koja se može dugotrajno i uspešno braniti, a ravnomerno udaljen od najvažnijih i najunosnijih strateških ciljeva i objekata, kako u zemlji, tako i van nje. Prilikom izbora lokacije idejnim tvorcima i projektantima išlo je na ruku to što se upravo u tako projektovanom pojasu nalazilo nekoliko veoma povoljno situiranih planina. Izbor je pao na Plješevicu koja u ambijentu podseća na ogroman nosač aviona. Njen geomorfološki sastav bio je idealan za takvu vrstu objekata, što je pak, s druge strane, pred graditelje postavilo veoma teške, ali i ostvarive zadatke i terenske radove što se kasnije i potvrdilo. Ukupna tadašnja vojno-politička i društvena situacija, kao i razvoj taktičkog i strateškog naoružanja i oružnih sistema u potpunosti su opravdavali ovakav izbor. Ogromno ratno iskustvo, provereni ljudski resursi i nesumnjivo veliko stručno znanje dali su za pravo projektantima i graditeljima da se poduhvate ogromnog stručnog, vojnog, a time i političkog izazova. Jugoslavija je imala veliko iskustvo u gradnji takvih objekata i njih je bilo širom zemlje (pet u Hrvatskoj, tri u Sloveniji, sedam u Srbiji, tri u Crnoj Gori i dva u Makedoniji). Četrdesetak objekata strateške namene gradjenih sve do ’90. godina, koštali su tadašnju državu oko 90 milijardi US dolara. Procena kaže da bi, bez takvih vojnih ulaganja, Jugoslavija već oko 1970. godine mogla imati standard susedne, visoko razvijene, Austrije. Trebalo je da objekat bude takav da služi u narednim decenijama bez većih prepravki i tako opravda ideju nastanka i ogromna sredstva (oko 4.000.000.000 US $ prema jednim, odnosno 8.500.000.000 US$ prema drugim izvorima).


9000 miliona tadasnjih Americkih dollara - ulozeno u aerodrom - koji je srusen? Iznutra. Vanjski dio - napusten i podivljao.

Koliko bi kostalo - rusenje ovog aerodroma - plus gradnja novog?

Odakle lova? Da neko napravi inesticiju od da budem skromni - i kazemo da ovaj aerodrom bi 9 puta manje kostao skoro 30 godina kasnije izgradjen od Zeljave - 1000 miliona (1 milijardu US dollara) - za aerodrom kroz koji prodje 200.000+ putnika godisnje? Ako bi svaki putnik - za tu uslugu dao - $100 - treba 10 miliona putnika da prodju - kroz taj aerodrom - prije nego sto bi se isplatio? To znaci - 50 godina - da ko god sleti na taj aerodrom bude spreman - platiti $100 vise jer je napravljen. Jel mislite da vrijedi zemljiste u Sarajevu - te cifre? Da moze neko prodati danasnji aerodrom - za circa 1000 miliona dollara? U nasem rezimu - s tolikom lovom - vjerovati vlastim da vas nece zajebati i opeljati i to? A poslje praviti aerodrom od PDV od koliko %?

Mora da se salite.

bolero1968
Posts: 64
Joined: 23/01/2004 00:00

Post by bolero1968 » 20/07/2007 23:13

Mislim da ta cifra je malo pretjerana.
Pri prvoj pretrazi na google-u vidim da n.pr. aerodrom u Austinu u USA je kostao 585 miliona dolara u Bejrutu 485 miliona dolara .
Ti tipovi aerodroma su i vise nego dobri za nase potrebe u Bosni.
Sa obzirom na cijenu kvadratnog metra u Sarajevu vjerujem da bi cijena pala na 400 miliona dolara sto je prihvatljivo sa obzirom na to da bi se vecina para ponovo vratila nazad drzavi kroz koristenje domacih resursa. Ali svi imamo pravo na razlicitaa misljenja i poglede. :-)

blueeyez
Posts: 9
Joined: 27/06/2007 21:05
Contact:

Post by blueeyez » 20/07/2007 23:15

zeljave je kostao 10 mrd dollara, tajna luka za ratnu mornaricu na jadranu nesto manje a 4,6 mrd dollara onaj bunker u jablanici
pa neki zale za jugom a nama treba sad tih 4,6 mrd za autoput a bunker cuvaju dva vojnika
a sarajevski aerodrom je planiran kao regionalni-koje znao tad da cemo bit samostalni- i naselje butmir je tad bilo "pizdici" al sta kratke piste znace vidjeli smo u brazilu-sao paolo- prije par dana

Dado dijasporitus
Posts: 2464
Joined: 06/05/2005 23:08

Post by Dado dijasporitus » 20/07/2007 23:18

Moderni aerodromi se gotovo nikad negrade da sluze samo za prevoz putnika tj cargo transport je ogromna ekonomska komponenta aerodroma. Dakle putnici nebi sami otplacivali gradnju novog aerodroma a da negovorim o indirektnom ekonomskom stimulansu za regiju.

Spekulacije su da li bi aerodrom bio ekonomski moguc ili ne I nije nimalo jednostavno pitanje. Ali ako predpostavimo da postoje ekonomski razlozi da se aerodrom premjesti pitanje se onda postavlja da li postoji I drustveno politicko mjenje u Sarajevu da se takav jedan projekat I sprovede. Tj da li bi Sarajlije prihvatile da aerodrom bude udaljen od grada 20km I bude potencijalni ekonomski stimulans za grad I regiju i da za uzvrat dobiju prostor koji bi se mogao razvijati bilo za stambenu ili proizvodno/industrijsku ili neku drugu urbanu namjenu.

juan
Posts: 519
Joined: 25/07/2002 00:00
Location: Colonia

Post by juan » 20/07/2007 23:30

Hahah smijeshni ste, mi nemam Sarajevsku zaobilaznicu, na koju cekamo vec 5 godina, a vi bi da selite cjeli aerodrum??!?!?! hahaha :-) :-) :-) :-)

User avatar
cyprus
Posts: 37639
Joined: 21/03/2007 22:00
Location: Σαράγεβο / Saraybosna

Post by cyprus » 20/07/2007 23:31

Pa meni nije jasno gdje bi ga to izmjestili kad su sve planine okolo :? :?

User avatar
sffovac
Posts: 922
Joined: 26/08/2004 23:08
Location: kad jednom odem, a poci cu

Post by sffovac » 20/07/2007 23:37

mislim da se slicno vec potezalo
kako se zove onaj poslijeratni parajlija iz visokog sto je poce otamo da pravi sarajevski aerodrom pa su ga nesto ukinuli
naravno da se treba iseliti izvan grada
ali meni lift ne radi od rata, radi onaj drugi, ali samo neparnim danima, tako da mi se zivo fucka za aerdrom, gdje je i gdje ce da bude

Edoxxx
Posts: 289
Joined: 25/06/2007 22:25

Re: Preseliti Sarajevski Aerodrom?

Post by Edoxxx » 20/07/2007 23:38

Dado dijasporitus wrote:Neko mi skoro isprica ideju da bi bilo pametno premjestiti Sarajevski Aerodrom izvan Sarajevske kotline jer kako kazu zbog sezonskih magli koje se nakupe u sarajevsku dolinu u kojima avioni nemogu ni slijetat ni uzlijetati danima. Bilo je price da se aerodrom mozda premjesti blize Visokom.

Naime pored cinjenice da avioni imaju problema sa maglom takodjer se otvara pitanje i dugorocnog razvoja Sarajeva koje sve vise gubi zemljiste na kojem bi se mogao siriti a prostor aerodroma bi se mogao koristiti za takve i racionalnije projekte prosirivanja i urbanizacije grada. Pored toga nije neobicno da se aerodromi nalaze 10, 15 ili cak 20km daleko od centra sto je slucaj sa mnogim aerodromima u svijetu.
Zanima me sta sarajlije misle o ovoj ideji


NIje nikakav problem .. al nek se prvo ceste naprave... jer ovako mi treba sat vremena dok iz grada izadjem ... zamisli doliko bi ti tek trebalo do aerodroma ako bi se on nalazio npr. u ilijasu ili rakovici ...

User avatar
Nosferatu
Posts: 2158
Joined: 04/08/2006 03:34
Location: Give me your tired, your poor, Your huddled masses yearning to breathe free

Post by Nosferatu » 20/07/2007 23:42

Kakvih bolan 600 miliona? Znas li ti da je - u to vrijeme - $1 = 1 evro.

Evo ti cijene - samo Boeing Aviona.

Image

Najjeftiniji - skoro 35 miliona dollara. Avion! Znas s koliko putnika? 106.

A gdje je aerodrom, pa nije to samo - pista - zemljustrina, i zgrada jedna u kojoj imas konvejer na kojima su koferi.

Nemojte se zanositi ljudi - to kod nas prvo, nema ko izgraditi. Kad smo mi i ko je to - od nas - gradio aerodrom? Koje projektirao? Znaci dovesti strance. Izmedju stranaca na stranom terenu i drzave korputivne, te "mladog kapitalizma" i "jet-set-a", mene je strah i pomisliti - sta bi tu ostalo.

User avatar
Comrad
Posts: 4326
Joined: 17/04/2007 12:40
Location: C:\Program files

Post by Comrad » 21/07/2007 00:15

Kakvo izmještanje, to je naučna fantazija za nas :-) Zapadni prilaz gradu se pravi bog zna koliko, i bog zna kad će bit završen, a radi se o jednoj petlji, nekih 2 km puta i jednom kružnom toku.:-) Baš neku noć sam gledao izmještanje aerodroma u Hong Kongu, premjestili su ga na more na neki otok kojeg su morali proširivati da bi mogao aerodrom stati, ma ludilo. Naravno, naš je aerodromčić za ono, ali opet bolje je ne dirati ga...da ne bi ostali i bez ono malo što imamo :D

User avatar
tech10
Posts: 9531
Joined: 14/09/2005 14:04

Post by tech10 » 21/07/2007 00:28

Ovdje bi jedino razbijac magle mogao pomoci. :D

ed0
Posts: 93
Joined: 07/06/2005 15:47

Post by ed0 » 21/07/2007 00:32

Cinimi se da postoje nekakve sprave, koje omogucavaju slijetanje i polijetanje i po gustoj magli. To treba da se instalira na aerodromu. E sad koliko je to isplatljivo za sarajevski aerodrom, to stvarno ne znam, jer tokom zime sleti i poleti mozda 30-tak letova dnevno.

User avatar
Qler
Posts: 19264
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo

Post by Qler » 21/07/2007 09:06

ed0 wrote:Cinimi se da postoje nekakve sprave, koje omogucavaju slijetanje i polijetanje i po gustoj magli. To treba da se instalira na aerodromu. E sad koliko je to isplatljivo za sarajevski aerodrom, to stvarno ne znam, jer tokom zime sleti i poleti mozda 30-tak letova dnevno.


ma ima lijeka za sve imaju i navigacije i razbijaci magle ima nacina da avioni slijecu bez problema... samo para treba :)

a ovi dijasporci dodju jednom godisnje i citav bi grad da preurede po njihovom nahodjenju.. valjda "na zapadu" kupe kako to treba da izgleda.

papa
Posts: 151
Joined: 30/03/2004 21:02

Post by papa » 21/07/2007 09:33

zavrsit aerodrom u visokom, na tom podrucju gdje je aerodrom u VI nikad nema magle, plus mogli bi slijetat i ovi veci avioni, ne znam koji su vjerovatno neki boing za razliku od sarajevskog na koji ne mogu

User avatar
van Basten
Posts: 6394
Joined: 21/09/2006 02:59

Post by van Basten » 21/07/2007 10:30

Ja sam za... ne izmještanje nego gradnju novog aerodroma... možda i tu negdje kod Visokog što se spoimnje... u nekoj budućnosti. Logično je... kada se gradio ovaj aerodrom bio je dovoljno velik za naše tadašnje regionalne potrebe a i dovoljno daleko od naseljenog dijela grada... međutim grad se širi, aerodrom nam haman počinje ulaziti u grad, potrebe su veće, promet je veći, a mogućnosti za širenje postojećeg nema. Plus već spominjane magle i sl... zbog troškova izgradnje kažem - nekad u budućnosti, ali da će trebati - hoće

User avatar
Kaktusssss
Posts: 220
Joined: 02/10/2004 20:40

Post by Kaktusssss » 21/07/2007 10:58

juan wrote:Hahah smijeshni ste, mi nemam Sarajevsku zaobilaznicu, na koju cekamo vec 5 godina, a vi bi da selite cjeli aerodrum??!?!?! hahaha :-) :-) :-) :-)


Mislim da je sa ovim sve receno, nema potrebe vise komentarisati.

Post Reply