''Politicki islam''+demokratija=???

Stranke, političari... Recite i Vi svoje mišljenje!
User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 8607
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

''Politicki islam''+demokratija=???

Post by Bosanac sa dna kace » 04/08/2007 18:31

Kako vi gledate na politicki islam? Da li mislite da je moguca kombinacija ''politickog islama'' i demokratije, zapravo demokratije i islama uopste?
kako objasnjavate recimo to da je u Alziru Islamski front spasa pobijedio na demokratsikm izborima i sutradan svi pripadnici tog fronta su pohapseni?
da li mislite da su muslimani za dmeokratije uopste? :roll:


User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 8607
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

Post by Bosanac sa dna kace » 04/08/2007 18:52

ja sma se sokiro kad sam cuo da su u Sa na FINu neki clanovi SDA stranke rekli kako su sadasnji primijer Turske i njegova ekipa koji vuku korijene iz islamskog pokreta Mili Görüş, kako su oni eto previse liberalni muslimani. :-?
isto tako sam bio pozitivno iznenadjen kad sam cuo misljenje od nase ''novije uleme'' koja je studirala po S. Arabiji kako oni vide jedino rjesenje islam+demokratija+sekularizam. i plus njihova podrksa prema Erdoanu i njegovoj stranci me gotov pa sokirala.

ztluhcs
Posts: 3377
Joined: 28/04/2006 09:17
Location: Life isn't fair. It's just fairer than death, that's all.
Contact:

Re: ''Politicki islam''+demokratija=???

Post by ztluhcs » 04/08/2007 18:55

Bosanac sa dna kace wrote:Kako vi gledate na politicki islam? Da li mislite da je moguca kombinacija ''politickog islama'' i demokratije, zapravo demokratije i islama uopste?
kako objasnjavate recimo to da je u Alziru Islamski front spasa pobijedio na demokratsikm izborima i sutradan svi pripadnici tog fronta su pohapseni?
da li mislite da su muslimani za dmeokratije uopste? :roll:


Tebe ba¹ krenulo :D:D:D

ztluhcs
Posts: 3377
Joined: 28/04/2006 09:17
Location: Life isn't fair. It's just fairer than death, that's all.
Contact:

Post by ztluhcs » 04/08/2007 18:56

bosmen wrote:malo opasna tema,jer termine izmedju kojih povlacis paralelu mnogi zloupotrebljavaju
zasto ne bi musliman mogao biti i demokrata
treba prvo rascistiti sta neko misli pod demokratijom
demokratija je u prevodu vlast naroda
ili vecine naroda ,na sto se u u demokratskom svijetu u osnovi svodi
Kad neko vidi demokratiju na razlicite nacine onda dolazi do problema demokratije i islama u jednom.
Isto tako mozemo postaviti pitanje sta je s demokratijom u zemljama gdje nisu muslimani a vlast nema narod.
U Iranu je demokratija,jer je vecinom naroda izabrana vlast(bez obzira kako neko zamislja tu vlast)
U Turskoj-vecina vlada
U BiH ,gdje ima Muslimana vlada vecina
itd,itd


Sad æe ti Svemirko doæi i reæi da ne more bit ista rijeè za mrski Iran i slobodnu Ameriku :D:D:D

ztluhcs
Posts: 3377
Joined: 28/04/2006 09:17
Location: Life isn't fair. It's just fairer than death, that's all.
Contact:

Re: ''Politicki islam''+demokratija=???

Post by ztluhcs » 04/08/2007 18:59

Bosanac sa dna kace wrote:Kako vi gledate na politicki islam? Da li mislite da je moguca kombinacija ''politickog islama'' i demokratije, zapravo demokratije i islama uopste?
kako objasnjavate recimo to da je u Alziru Islamski front spasa pobijedio na demokratsikm izborima i sutradan svi pripadnici tog fronta su pohapseni?
da li mislite da su muslimani za dmeokratije uopste? :roll:


Zar po islamu naèelno nisu zagarantovana ista prava svima dok je po demokratiji naèelno isto tako? Gdje ti vidi¹ problem? Evo da ja probam odgovoriti - u tumaèenju islama... :-)
Last edited by ztluhcs on 04/08/2007 19:07, edited 1 time in total.

User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 8607
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

Re: ''Politicki islam''+demokratija=???

Post by Bosanac sa dna kace » 04/08/2007 19:05

ztluhcs wrote:
Bosanac sa dna kace wrote:Kako vi gledate na politicki islam? Da li mislite da je moguca kombinacija ''politickog islama'' i demokratije, zapravo demokratije i islama uopste?
kako objasnjavate recimo to da je u Alziru Islamski front spasa pobijedio na demokratsikm izborima i sutradan svi pripadnici tog fronta su pohapseni?
da li mislite da su muslimani za dmeokratije uopste? :roll:


Zar nije po islamu načelno nisu zagarantovana ista prava svima dok je po demokratiji načelno isto tako? Gdje ti vidiš problem? Evo da ja probam odgovoriti - u tumačenju islama... :-)

ja takodje ne vidim problem, al mnogi drugi glume da vide problem :-?

forUMASH
Posts: 2181
Joined: 24/01/2006 04:12
Location: Razjedinjene Drzave BIH

Re: ''Politicki islam''+demokratija=???

Post by forUMASH » 04/08/2007 20:38

Bosanac sa dna kace wrote:da li mislite da su muslimani za dmeokratije uopste? :roll:

.....jel' pitas za "prave" Muslimane il' samo za Muslimane.... :roll:


ps- na ovom forumu jedino sa Ahmmedom ima smisla razgovarati na ovu temu

mIRCerka
Posts: 28209
Joined: 20/08/2004 15:21
Location: Bolje biti frustrirani mjesanac nego cistokrvni idiot.

Post by mIRCerka » 04/08/2007 20:51

Ja znam samo jednu stvar, citajuci razne bljuvotine ovdje mislim da bi forum prosperirao da se ukinu religija i politika podforum...
i RAZNO, cisto zato sto biste tamo gurali svaku temu zbog koje biste se klali...

User avatar
Bea_Trix
Posts: 2954
Joined: 28/04/2007 17:37
Location: 'Mount Everest: forbidding, aloof, terrifying. The mountain with the biggest tits in the world.'

Post by Bea_Trix » 04/08/2007 20:55

iskreno, ja se odavno pitam sto ce ta dva podforuma (mislim na r&f i na politiku) uopce na ovom forumu :? jer ozbiljni ljudi koji razgovaraju o politici mogu se na prste jedne ruke prebrojati... sve neki sto ne znaju sta ce sa sebe od dosade prosipaju neku nazovi politiku nidje veze...a ima dovoljno religijskih foruma na netu, pa vjerujem i onih na kojima se moze i o politici raspravljati...

uostalom, forum se zove religija i FILOZOFIJA a ja se bome ne sjecam da se tu nekad raspravljalo o filozofiji, filozofima, itd. :D:D osim nekih turbo-folk, new age kosmos-stasmos tema koje se opet premetnu u nesta da te bog sacuva :roll:

ovako, nikako ne ide.

User avatar
cyprus
Posts: 37609
Joined: 21/03/2007 22:00
Location: Σαράγεβο / Saraybosna

Post by cyprus » 04/08/2007 21:00

Meni nije jasno šta podrazumjeva demokratija. Prema mom mišljenju ima 2 tipa demokratije: prvi gdje većina određuje kako će svima bit, te drugi gdje svako određuje za sebe kako će mu bit. Ova dva tipa se često kose jedan sa drugim, pa mi to nije nikako jasno.

User avatar
cyprus
Posts: 37609
Joined: 21/03/2007 22:00
Location: Σαράγεβο / Saraybosna

Post by cyprus » 04/08/2007 21:04

bosmen wrote:
cyprus wrote:Meni nije jasno šta podrazumjeva demokratija. Prema mom mišljenju ima 2 tipa demokratije: prvi gdje većina određuje kako će svima bit, te drugi gdje svako određuje za sebe kako će mu bit. Ova dva tipa se često kose jedan sa drugim, pa mi to nije nikako jasno.

ocigledno :D


Pa kad bi mi to neko rasvijetlio... :D :D

User avatar
cyprus
Posts: 37609
Joined: 21/03/2007 22:00
Location: Σαράγεβο / Saraybosna

Post by cyprus » 04/08/2007 21:15

bosmen wrote:
cyprus wrote:Meni nije jasno šta podrazumjeva demokratija. Prema mom mišljenju ima 2 tipa demokratije: prvi gdje većina određuje kako će svima bit, te drugi gdje svako određuje za sebe kako će mu bit. Ova dva tipa se često kose jedan sa drugim, pa mi to nije nikako jasno.

ja ovaj tip ne vidjoh nigdje
osim da svako glasajuci uzima sudbinu u svoje ruke
pronadji mi ijednu drzavu ili navedi i jedan primjer gdje je ovaj tvoj drugi tip demokratije na snazi
Poznavajuci te,opet ces imati neko potpitanje :D


Ništa, nemam podpitanje, nego samo dvije konstatacije koje sam davno zaključio, odnosno čuo, ali sam ih u potpunosti prihvatio kao tačne:

1. Demokratija je sistem u kom dva idiota mogu preglasat jednog genija.
2. Demokratija je tiranija većine nad manjinom.

Koliko se Islam uklapa u sve ovo nisam upoznat pa i neću o tome diskutovat. Dakle, od mene toliko. :D

ztluhcs
Posts: 3377
Joined: 28/04/2006 09:17
Location: Life isn't fair. It's just fairer than death, that's all.
Contact:

Post by ztluhcs » 04/08/2007 21:20

cyprus wrote:
1. Demokratija je sistem u kom dva idiota mogu preglasat jednog genija.
2. Demokratija je tiranija veæine nad manjinom.



Èim naðe¹ overall pravièniji sistem, kojim bi se moglo urediti dru¹tvo, a koji ne boluje od ovih problema biæe¹ u svim knjigama... :-)

User avatar
black
Posts: 15174
Joined: 19/06/2004 16:00
Location: ispod tresnje

Post by black » 04/08/2007 21:29

evo kome nije mrsko citati :D


Američka politika prema političkom islamu
Stephen Zunes

Zapaženi rast radikalnih islamskih pokreta diljem Bliskog istok, a i šire, prouzročio je ne samo velika politička talasanja u zemljama koje su pod njihovim direktnim utjecajem, nego je i postavio politički islam u samo pročelje briga tvoraca američke politike. Nesretni aspekt ove novopronađene pažnje bio je način koji je pojačao ružne stereotipe o muslimanima, a koji već odranije postoje na Zapadu. Ovo se dešava uprkos postojanju umjerenih islamskih segmenata i sekularnih pokreta, koji su utjecajni u istoj mjeri kao i radikali u političkom životu islamskih zemalja. Iako se ogromna većina muslimana suprotstavlja terorizmu, vjerskoj netoleranciji i kršenju prava žena, ovo gore navedeno prevalentna je slika muslimanske vjere širom zapadnog svijeta. Takva raširena neshvatanja islama i islamskih pokreta – često pojačana od strane medija, popularne kulture i vladinih zvaničnika – čine nevjerovatno teškim osuđivanje američke politike. Kako bi se efektivno suprotstavila islamskim militantima, Amerika mora jasno shvatiti razloge zbog kojih je mala ali opasna manjina muslimana prihvatila ekstremne ideologije i nasilne taktike. Ovi su pokreti često ukorijenjeni u legitimnim pritužbama iskazanim od strane nepredstavljenih i potlačenih segmenata populacije, naročito siromašnih. A Amerika je, u sve većoj mjeri, poistovjećena sa političkim, socijalnim i ekonomskim snagama koje su odgovorne za njihovo žalosno stanje. Mnogi muslimani širom Bliskog istoka i drugdje izloženi su ne pozitivnim aspektima američkog društva – kao što su lična sloboda, vladavina zakona i ekonomski prosperitet – nego najgorim karakteristikama američke kulture, uključujući materijalizam, militarizam i rasizam. Iako su naučna i druga muslimanska dostignuća pomogla Evropi da ispliva iz Mračnog doba, Zapad uopće gleda neprijateljski na muslimane. Još od krstaških ratova, pa preko evropskog kolonijalnog doba, sve do konstantnog bombardiranja i sankcija protiv Iraka, zapadni kršćani ubili su više muslimana nego što je to bio slučaj u obratnom smjeru. Uzimajući u obzir ovaj jak osjećaj za historiju među muslimanima, upotreba i prijetnja vojnom silom od strane Washingtona, nametanje kaznenih sankcija i podrška tlačiteljskim režimima rezultiraju reakcijom koja često uzima oblik vjerskog ekstremizma. Kada narod izgubi svoj identitet – bilo zbog strane okupacije, relokacije uzrokovane ratom, kolapsa tradicionalne ekonomije ili drugih razloga – dešava se jaka reakcija s ciljem da se prigrli nešto što može ponuditi strukturu, svjetonazor i svrhu kroz koju taj narod nanovo izgrađuje svoj život. Džamija je jedna od malobrojnih konstanti u muslimanskim zemljama koje prolaze kroz snažne društvene disrupcije. Islam je vjera koja nudi jasan smisao društvene pravde, osjećaj osnaženja i lične dužnosti da se suoči sa onima koji uzrokuju nepravdu. Iako postoje jasne reakcionarne orijentacije među nekim islamskim pokretima, drugi pravci unutar islama izrazito su progresivni. Washington koristi prijetnju islamskog fundamentalizma kao izgovor za očuvanje jako izraženog vojnog, ekonomskog i političkog profila na Bliskom istoku. Uprkos tome, on često podržava muslimanske tvrdolinijaše onda kada ih smatra pogodnim za američke interese, kao što je to činio u Afganistanu, Pakistanu i Saudijskoj Arabiji. Ekstremni islamski pokreti često nastaju kao direktan odgovor na američku politiku. Svrgavanje umjerene ustavne vlade Muhameda Musadika od strane CIA-e 1953., popraćeno godinama podrške brutalnom Šahovom režimu, direktno je dovelo do islamske revolucije u Iranu. Američka podrška režimu Džafera Nimeirija tokom većeg dijela njegove represivne 16-godišnje vladavine u Sudanu odvela je ka uništenju većeg dijela civilnog društva u toj zemlji i rezultirala vojnim udarom 1989. od strane oficira tvrdolinijaša, koji su svrgli sa vlasti kratkotrajni demokratski eksperiment. Tokom 70-tih i 80-tih, američka podrška invaziji i okupaciji Libanona od strane Sirije i Izraela – kao i kasnija američka intervencija – uništila je umjerene muslimanske frakcije i odvela u vakuum koji su ispunili sektaši poput Hizbullaha, uprkos razoružanju milicija od strane revitalizirane centralne vlade iz podršku Sirije. Korijeni islamskog radikalizma polaze iz ekonomske nejednakosti, vojne okupacije i autoritarizma. Uzimajući u obzir da je američka politika na Bliskom istoku često produbljavala te nepravde, odgovornost za uspon radikalnih islamskih pokreta često se može naći u Americi samoj. Ironično je da je Amerika ponekad podržavala radikalne islamske pokrete i vlade. Naprimjer, Washington je naoružao ekstremne islamske grupacije u Afganistanu tokom 1980-ih, prilikom oružanog narodnog ustanka protiv komunističkog režima, koji se podržavale sovjetske okupacione snage. CIA je trenirala neke od najnotornijih islamskih terorista danas – uključujući sljedbenike Usame bin Ladena. Uprkos stravičnim izvještajima iz Afganistana o talibanskoj totalitarnoj teokraciji, koja je nadmašila brutalnost komunističkog režima iz 1980-ih, Amerika je izrazila vrlo malo otpora protiv ovog režima sve dok taj isti režim nije odbio da izruči Bin Ladena zbog optužbi po osnovi terorizma. Trenutno, Amerika održava blisku stratešku kooperaciju – uključujući ogromni prijenos oružja, obuku i logistiku, kao i stalno vojno prisustvo – sa Saudijskom Arabijom, jednom od najekstremnijih država u muslimanskom svijetu, uzimajući u obzir striktnu interpretaciju islamskog zakona, kršenje prava žena i političku orijentaciju. Saudijci koriste ogromno bogatstvo dobijeno prodajom nafte za finansiranje pokreta koji misle na isti način širom muslimanskog svijeta. Grupacije i pokreti koje Amerika smatra najproblematičnijim – palestinski Hamas, talibani u Afganistanu, alžirski FIS i vojna vlada u Sudanu – imale su saudijsku podršku. Možda je najozbiljniji problem sa američkom politikom Washingtonova podrška represivnim vladama-saveznicima koje ugnjetavaju čak i umjerene islamske opozicione grupe. Ovo često vodi ka reakciji usmjerenoj protiv američkog prisustva od strane islamista koji se suprotstavljaju američkoj podršci onome što oni smatraju nelegitimnom vladom. Amerika racionalizira podršku režimima koji čine velika i sistematična kršenja ljudskih prava kao žaljenja vrijednim, ali nužnim načinom gušenja islamske opozicije, koje se Washington boji u slučaju da ista dođe na vlast. Ovo podsjeća na desetljeća podrške represivnim desničarskim vladama u ime antikomunizma. Rezultat je sličan: nedostatak otvorenog političkog izražavanja ohrabruje potlačene sektore da se udruže sa podzemnim – a često i nasilnim i autoritarnim – opozicionim pokretima. U nekim slučajevima – kao u Tadžikistanu i drugim bivšim sovjetskim republikama – Amerika je čak sklopila savezništvo sa bivšim šefovima komunističkih partija kao subjektima borbe protiv porasta utjecaja islamskih pokreta. Ovo se dešava uprkos činjenici da su islamski pokreti u većem dijelu centralne Azije progresivni i umjereni (djelimično zbog jakog utjecaja sufija) kada se uporede sa istima na Bliskom istoku i u sjevernoj Africi. Dodatni faktor koji potiče radikalne islamske pokrete je američka neaktivnost prilikom ubijanja muslimanskih civila. Od Washingtonovog inicijalnog neuspjeha da odgovori na srpske pokolje bosanskih muslimana do sankcija protiv Iraka i podrške izraelskom ugnjetavanju palestinskih i libanonskih civila, američka spoljna politika je podložna ovoj optužbi. Ekstremističke islamske političke snage također su se pojavile u područjima u kojima se desila dislokacija na širokoj skali usljed ratnih operacija. Američka podrška izraelskoj okupaciji i represiji u Gazi i na Zapadnoj obali doprinijela je usponu Hamasa i drugih radikalnih islamskih pokreta, uprkos činjenici da su Palestinci historijski bili tolerantniji i pluralističniji od mnogih njihovih arapskih susjeda. Islamski ekstremisti nikada nisu bili bitan faktor u libanonskoj politici, sve do izraelske invazije uz američku podršku 1982., i izraelske 22-godišnje okupacije južnog Libanona. Društvena dislokacija može, također, proisteći iz nejednakog ekonomskog razvoja, koji Amerika podržava insistiranjem na globalizacijiprema neoliberalnom modelu. Uglavnom neregulirani zapadni ekonomski upliv u Egiptu, Tunisu i na Filipinima, kao i drugdje, uvećao je nejednakosti u bogatstvu i započeo disruptivnu unutarnju migraciju, dajući podršku usponu islamskih ekstremista. Bilo bi uistinu pojednostavljenje kriviti isključivo američku politiku za uspon nasilnih i ekstremnih islamskih političkih pokreta. Autokratska i pogrešno vođena socijalistička politika u Alžiru – koja je imala vrlo malo američkog utjecaja – također je proizvela islamsku reakciju sličnu pokretima pokrenutim autokratskom i pogrešno vođenom kapitalističkom politikom drugdje. U drugim državama, pak, francuske i britanske kolonijalne zaostavštine, zajedno sa određenim domaćim faktorima, dale su povod nastanku ekstremnih islamskih grupa. Ipak, američka politika neupitno je potakla razvoj ovog opasnog političkog trenda. Vojno rješenje – koje Amerika i neki njeni saveznici očito preferiraju – neće uspjeti zaustaviti uspon militantnih islamskih pokreta. Međutim, Washington je sa uspjehom «nagovorio» NATO savez, u očajničkom pokušaju da opravda svoje postojanje nakon Hladnoga rata, da stavi izazov islamskih pokreta među svoje strateške prioritete. NATO je već započeo dijalog sa nekim sjevernoafričkim režimima u pogledu međusobnog sigurnosnog aranžmana protiv navodne islamske prijetnje. Tokom protekla dva desetljeća, Amerika je bombardirala Libanon, Iran, Sudan i Afganistan u cilju izazivanja islamskih pokreta i vlada koje smatra suprotstavljenim američkim interesima. Ti zračni napadi bili su ne samo suprotni međunarodnom pravu nego su rezultirali povećanjem antiamerikanizma, pogotovo tamo gdje je došlo do civilnih žrtava. Pokušaj da se nametne vojno rješenje tamo gdje postoje esencijalno politički, ekonomski i društveni problemi osuđen je na propast. Kako bi se efektivno suprotstavila prijetnji koja dolazi od radikalnih islamskih pokreta, Amerika mora preusmjeriti svoju pažnju od pokušaja uništavanja takvih pokreta prema promicanju politike koja onemogućava njihovo nastajanje. Slično tomu, Amerika mora prepoznati da nisu svi islamski pokreti suprotstavljeni razvoju političkog pluralizma ili dobrih odnosa sa SAD. Od Afganistana do Alžira, i šire, radikalni islamski pokreti postali su prominentni tamo gdje je došlo do velike društvene dislokacije stanovništva, bilo usljed rata bilo usljed pogrešno vođene ekonomske politike. Politika koja je dizajnirana da minimizira takve traumatične događaje bit će puno uspješnija u poticanju umjerenosti u islamskim zemljama negoli vojne prijetnje. Amerika mora obustaviti davanje podrške autokratskim režimima i započeti ohrabrivanje većeg političkog pluralizma. U zemljama kakve su Jordan, Turska i Jemen, gdje je islamskim partijama dozvoljeno da učestvuju u relativno otvorenom političkom procesu, iste su generalno igrale odgovornu – iako konzervativnu – ulogu u političkom sistemu. Radikalniji elementi koji postoje u nekim islamskim pokretima obično su odraz negiranja njihovog prava na učešće u političkom diskursu. Mnogi radikalni islamski pokreti, kao u Egiptu, Palestini i Alžiru, sadrže raznolike elemente. Kada ne bi bili pod opsadom i kada bi im se, umjesto toga, dozvolilo da funkcioniraju u otvorenom demokratskom sistemu, one bi se, najvjerovatnije, raspale na veliki broj političkih partija širom ideološkog spektra. Vrijedno je spomena da je FIS u Alžiru pošteno i nenasilno učestvovao u političkom procesu tokom kratkotrajnog političkog otvaranja u toj zemlji početkom 1990-ih, a na kraju je njegova pobjeda na izborima bila ukradena vojnim udarom. Nakon toga, došlo je do nastanka radikalnog GAM-a, koji je kampanju terora protiv stranaca i širokih segmenata alžirskog društva. Uistinu, niti jedan ekstremni islamski pokret nikada nije nastao u demokratskim društvima (istakao prev.). Podržavanje demokratije bi dakle, bio ogroman korak u pravcu ostvarivanja umjerenog političkog islama. Amerika mora prestati smatrati islam neprijateljem i umjesto toga početi hrabriti islamske pokrete da rade za pravdu i ekonomsku jednakost. Washigton mora podržati prava Palestinaca na državnost u Gazi i Zapadnoj obali, što uključuje zajedničko dijeljenje Jerusalema kao glavnog grada i Izraela i Palestine. I Kongres i izvršna vlast (američki predsjednik moraju opozvati rezolucije i izjave koje impliciraju podršku izraelskoj aneksiji arapskog Istočnog Jerusalema i palestinske teritorije koja ga okružuje. Washington mora priznati značaj Jerusalema za sve tri monoteističke religije. Ne samo da bi takva promjena politike dovela Ameriku u sklad sa međunarodnim pravom, rezolucijama Vijeća sigurnosti UN-a i, praktično, čitavom međunarodnom zajednicom, nego bi, također, uklonila emotivno i škakljivo pitanje iz arsenala nelegalnoj izraelskoj okupaciji grada koji i muslimani smatraju svetim. Amerika mora prestati promicati radikalnu ekonomsku liberalizaciju u islmaskim zemljama, jer takva politika uvećava nejednakost i rezultira sve većim materijalizmom i očevidnom elitnom potrošnjom, na račun nedostatka zadovoljavanja osnovnih potreba siromašne većine. Umjesto toga, Amerika mora pomoći održiv ekonomski razvoj, kako bi se koristi stranih investicija i globalizacije raspodijelile na pošteniji način i bez socijalnih nemira. Iako su se neke islamske tradicije pokazale relativno tolerantnim prema autokratskoj vladavini, muslimani smatraju prisustvo korupcije i nedostatak brige za socijalnu nepravdu u vladajućim strukturama kršenjem društvenog ugovora kojem se mora suprotstaviti. U određenom pogledu, politički islam je ispunio vakuum koji je nastao nesposobnošću arapskog nacionalizma, marksizma i drugih ideologija da oslobode islamske zemlje od nepravednih političkih, ekonomskih i društvenih sistema i od zapadnog imperijalizma. Činjenica da su neki islmaski pokreti prihvatili taktike koje mnogi zapadnjaci smatraju neprihvatljivima ne znači da ne treba posvetiti pažnju problemima koji su doveli do njihovog nastanka. Samo oslovljavanjem legitimnih pritužbi ovih pokreta može se postići nada da se zaustave često nelegitimne metode i upitne ideologije. U protivnom, može se desiti da Amerika bude morala učestvovati u nizu sukoba koji bi mogli prevazići krvave hladnoratovske konflikte, koji su opustošili zemlje Trećeg svijeta u prethodnim desetljećima.

User avatar
[Matrix]
Posts: 657
Joined: 11/08/2005 20:46

Post by [Matrix] » 04/08/2007 21:32

cyprus wrote:
bosmen wrote:
cyprus wrote:Meni nije jasno šta podrazumjeva demokratija. Prema mom mišljenju ima 2 tipa demokratije: prvi gdje većina određuje kako će svima bit, te drugi gdje svako određuje za sebe kako će mu bit. Ova dva tipa se često kose jedan sa drugim, pa mi to nije nikako jasno.

ja ovaj tip ne vidjoh nigdje
osim da svako glasajuci uzima sudbinu u svoje ruke
pronadji mi ijednu drzavu ili navedi i jedan primjer gdje je ovaj tvoj drugi tip demokratije na snazi
Poznavajuci te,opet ces imati neko potpitanje :D


Ništa, nemam podpitanje, nego samo dvije konstatacije koje sam davno zaključio, odnosno čuo, ali sam ih u potpunosti prihvatio kao tačne:

1. Demokratija je sistem u kom dva idiota mogu preglasat jednog genija.
2. Demokratija je tiranija većine nad manjinom.


Koliko se Islam uklapa u sve ovo nisam upoznat pa i neću o tome diskutovat. Dakle, od mene toliko. :D


Za prvu nisam cuo ali je tacna,druga pripada J.S Mill-u.zapadna civilizacija je jos od Makijavelija(renesansa) odvojila institucije vlasti od religije i od tada sve je krenulo nabolje,jer je zapocela era gradjanskih drustava a sa njima je povezana i demokracija.Glavni stup demokracije je sloboda tog gradjanjina,sloboda da politicki djeluje,sloboda govora,sloboda tiska,javnog oragniziranja i sl.Teokracije poput Irana imaju samo jednu od manifestacija demokracije,izbore.ti izbori nisu demokratski jer njima ne upravlja sloboda drustva i sloboda i parava vecine,vec povlastena manjina (kler) upravljena religijom kao ideologijom.Islam je dakle religija,kako se to nekad govorilo,oblik drustvene svijesti i nikako se nesmije mjesati sa tiranidama kakve su u Iranu ili Saudi Arabiji.Zaista,islam se samo zivi samo u Bosni I Herz svuda drugdje on je postao politcika ideologija i orudje u rukama fanatika.

ztluhcs
Posts: 3377
Joined: 28/04/2006 09:17
Location: Life isn't fair. It's just fairer than death, that's all.
Contact:

Post by ztluhcs » 04/08/2007 21:36

[Matrix] wrote:Zaista,islam se samo zivi samo u Bosni I Herz svuda drugdje on je postao politcika ideologija i orudje u rukama fanatika.


Pozdrav domovini - zadnjem bastionu izvornog islama!

:D:D:D

User avatar
jeza u ledja
Posts: 32748
Joined: 29/12/2005 01:20

Post by jeza u ledja » 04/08/2007 22:00

Osnova demokratije je razdvajanje religije i vlasti.
Demokratija i 'politicka religija' su dva pojma koja se medjusobno iskljucuju.

rashid
Posts: 932
Joined: 02/12/2005 01:21
Location: Sarajevo-Anarhija

Re: ''Politicki islam''+demokratija=???

Post by rashid » 04/08/2007 22:30

Bosanac sa dna kace wrote:Kako vi gledate na politicki islam? Da li mislite da je moguca kombinacija ''politickog islama'' i demokratije, zapravo demokratije i islama uopste?
kako objasnjavate recimo to da je u Alziru Islamski front spasa pobijedio na demokratsikm izborima i sutradan svi pripadnici tog fronta su pohapseni?
da li mislite da su muslimani za dmeokratije uopste? :roll:


Jedno je vjera a drugo politika ... i ne, to se ne moze spojiti. Svakom se zna gdje je mjesto!!!

User avatar
revolver amidza
Posts: 374
Joined: 07/08/2005 11:43

Post by revolver amidza » 04/08/2007 22:40

zavisi iz kog ugla gledas , ako gledas sa evropskog stajalista., tu ti je svak sposoban za demokratiju , ako gledas sa stajalista islamista , isto tako jeste,naravno ako si musliman ..
medjutim ovde ne pricamo istim jezikom, u islamista nema teorije da drzava tj politika bude odvojena od vjere stoga , mislim da je od toga nema nista ,

User avatar
revolver amidza
Posts: 374
Joined: 07/08/2005 11:43

Post by revolver amidza » 04/08/2007 22:42

ako si musliman zasto ne , ali ako si islamista u politickom smislu , tu ti demokratije nema , to je isto vid totalitarizma

User avatar
kustah
Posts: 527
Joined: 10/03/2007 16:14

Post by kustah » 04/08/2007 23:12

Ima tu vise stvari koje treba razjesniti. Politicki Islam, zasto ovaj, naziv, meni
zvuci kao, kontra, zapadnoj (hriscanskoj) demoktatiji, I sama definicija, kao
i primjene demokratije u Zapadnim zemljama nije ista.

Formalizam visepartijskog sistema se pretvorio zapadne zemlje u naciokratije,
razlika izmedju pozicije i opozcije, vise filozofska, nego li je sustinska. Inace,
meni je taj naziv demokratija toliko postao profanisan i ofucan da koncept
demokratije, mi lici na zvaku.

U "pravoj" demokratiji, nema mjesta za religiju. Religije i njene istitucije su
notorno, nedemokratske i tradicionalne i rigidne. Ne bih zelio da vidim te koji
su studirali u Saudijskoj Arabiji bilo gdje u politici.

User avatar
IZVANZEMALJAC
Posts: 578
Joined: 04/06/2007 18:21
Location: ovde a volio bi tamo

Post by IZVANZEMALJAC » 05/08/2007 00:16

jedni pogrešno svataju islam kao religiju jer islam nije samo to.
islam je jedna cjelota u životu pa tako ima i svoje pravo (šerijetsko pravo).
večina naroda to vidi kao kamenovanje ovoga ili onoga ali to nije to.
par primjera:
-siromašni ne plačaju nikakav porez,svi ostali plačaju neki procenat što znači više para imaš veči porez plačaš.(gdje je tu kapitalizam)
-žene smiju raditi ali jim nije potrebno.recimo žena ima 1.000.000 KM na banci a muž ne zaposlen.on još uvjek mora platiti sve račune,pobrinuti se za hranu,odječu...ona ne mora za to dati ni feningu.

demokracija se sve više pretvara u čisti kapitalizam.

na kraju nije važan način vladanja več ko vlada a pošto su to ljudi koji imaju naviku da seru prije ili kasnije neko nekog počne iskorištavati.
socijalizam-komunizam je fin na papiru samo je praktično ne izvodljiv kako treba.
demokracija glasaš za onoga koji bolje laže. rjetki su primjeri dobrog čovjeka i političara ujedno.
šerijetsko pravo je uredu dok ne počneš koristiti samo ono što tebi odgovara.pogledajte talibane(studente) koji si sveli proizvodnju droge u afganistanu na 1% a u isto vrjeme narod nije mogo disati.sada se u afganistanu proizvodi oko 90% heroina u svjetu a imaju "demokraciju".
da ne nabrajam dalje znate i sami .......

User avatar
Bosanac sa dna kace
Posts: 8607
Joined: 27/06/2005 20:21
Location: ponutrače

Post by Bosanac sa dna kace » 05/08/2007 09:38

kustah wrote: Ne bih zelio da vidim te koji
su studirali u Saudijskoj Arabiji bilo gdje u politici.

pa i nisu u politici nit se bave politikom
spavaj mirno


svi nesto mudri sve im stane u 1 recenicu, u sviju haman rijec dukat

Sarafcina
Posts: 2260
Joined: 19/09/2005 00:59

Post by Sarafcina » 05/08/2007 14:42

u demokratskim sistemima izvor zakona je nahodjenje (iliti ceif) vecine, iako je i to vecina razvlaciv pojam (50%+1 glas; 55%,lajcak i crnogorska nezavisnost;2/3, za promjenu npr ustava;veto,gdje jedan covjek teoretski ponistava volju cijele drzave....pa time dobije i elemente diktature ;)). Generalno se islam (u svojoj srzi) i demokratija razlikuju u ovom da se u demokratiji zakoni i norme donose prema ceifovima vecine, dok se u islamu zakoni i ostalo derivira iz izvora islama.

prica o odvojenosti religije i drzave u demokratiji je supljak, jer nepostojanje formalne veze uticaja uopste ne znaci da nema neformalne. ali je sasvim druga prica sto se Erdoanu to spocitava, a kad Tudjman npr. kaze da je hrvatska predzidje krscanstva ili kad Ratko Peric vodi politiku ili kad Bush izvali sto izvali...
U principu svi su u pravu, jer demokratija podrazumijeva volju vecine...a ako ta vecina zeli slusati biskupa, ili reisa ... onda ovim potonjim i ne treba formalan uticaj...
helem, osnovna razlika ti je u izovrima i nacinu izvodjenja i pravljenja zakona. a taksativno nabrajanje razlika i njihovo valoriziranje ... nema nikakve svrhe.... i jedno i drugo je paket u kojem ti se neke stvari mogu svidjati ili ne svidjati...

hop-cup
Posts: 54
Joined: 24/06/2007 18:15

Re: ''Politicki islam''+demokratija=???

Post by hop-cup » 05/08/2007 14:59

Bosanac sa dna kace wrote:Kako vi gledate na politicki islam? Da li mislite da je moguca kombinacija ''politickog islama'' i demokratije, zapravo demokratije i islama uopste?
kako objasnjavate recimo to da je u Alziru Islamski front spasa pobijedio na demokratsikm izborima i sutradan svi pripadnici tog fronta su pohapseni?
da li mislite da su muslimani za dmeokratije uopste? :roll:


politicki islam + demokratija = error

demokratija + politicki islam = error

dosad vidjeno vise puta u svijetu.

Post Reply