OBRTNI MOMENT, STO JE TO U STVARI?

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderator: Bobi

Post Reply
ninja-san
Posts: 406
Joined: 11/01/2007 11:04
Location: Sarajevo

OBRTNI MOMENT, STO JE TO U STVARI?

Post by ninja-san » 20/02/2007 20:44

Eh,
Dugo sam razmisljao da li postaviti ovu temu , ali evo odlucih ovo podijeliti sa vama.
U gotovo svakim podacima o autu kada se govori o performansama motora, moze se vidjeti i podatak o max. obrtnom momentu motora.
Nisam laik za fiziku, i pokusao sam dokuciti o cemu se tu radi, i ono sto sam uspio shvatiti je da je max.obrtni moment ono podrucje rada u kojem motor isporucuje najvecu pogonsku snagu (reklo bi se da su to obrtaji u kojima motor najbolje vuce).
Medjutim zna li iko od vas kakve su performanse motora koji max obrtni moment postize u nizim , a kakve kod motora kojima je max. obrtni moment u visim obrtajima.
Dakle, zna li iko kako se u voznji ponasa auto sa manjim odnosno, vecim obrtnim momentom.


nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

Post by nineac » 21/02/2007 05:37

U sustini si u pravu.
Ovako, obrtni moment se mjeri u Newtonmetrima (NM) i to je sila koja se ostvaruje na radilicu motora. Sto klip ima duzi hod to je obrtni moment veci pri nizim obrtajima (krak x sila) a sto je kraci to je obrtni moment manji i smjesten je u visokom podrucju okretaja. Dieselski motori imaju redovno duzi hod klipa, te su zbog toga daleko elasticniji od benzinaca. To je prvenstveno zasluga turbine, tako da je diesele ugodnije voziti , jer su manje stresni, medjutim zbog vastegate ventila dosta su slabi na visokim obrtajima jer taj ventil sprecava preopterecenje turbine i motora. Obrtni moment u svakodnevnoj voznji je daleko vazniji od konjskih snaga. Ako imas auto srednje klase, npr. Vectru C 1.8 sa 122 ks i 168nm i 2.2 DTI sa 125ks i 280 nm, diesel je daleko ugodniji voziti.
Ekstremno kratak hod klipa imaju alfini, BMW-ovi i Porscheovi motori (benzinci) te obicno su anemicni u donjem podrucju obrtaja, dok u viokim obrtajima bukvalno rasturaju. To su sportske masine, te su stresnije za vozit.
Stoga ako nisi neki ljubitelj tjeranja masine u visoke obrtaje, diesel je odlicno rijesenje, posebno za nasu konfiguraciju terena.

Post Reply