OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderator: Bobi

Post Reply
User avatar
amar1994
Posts: 26467
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by amar1994 » 01/04/2016 18:59

:-) :)


LeKo
Posts: 1473
Joined: 07/05/2004 12:52
Location: Alipasinsko

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by LeKo » 01/04/2016 19:03

Konji za vuču vs konji za trku.

User avatar
amar1994
Posts: 26467
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by amar1994 » 01/04/2016 19:06

:thumbup: :lol: :lol:
ovo sam otvorio posto se stalno raspravlja sta je sta

User avatar
undefined007
Posts: 1033
Joined: 13/05/2014 16:37

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by undefined007 » 01/04/2016 20:10

konjska snaga ti je "horse power" da znas



















































































:lol:

User avatar
amar1994
Posts: 26467
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by amar1994 » 01/04/2016 20:27

Samo konstruktivno :P :lol: :lol:

User avatar
holowey
Posts: 7109
Joined: 10/11/2008 10:53
Location: Дишем ти за вратом...

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by holowey » 01/04/2016 20:34

kako ono ide, hp je kako brzo spucas u zid, a nm je koliko odneses zida sa sobom :evil:

User avatar
Seawolf
Posts: 3198
Joined: 14/06/2012 22:59

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by Seawolf » 01/04/2016 20:54

Motor je, po definiciji, uređaj koji vrši pretvaranje nekog oblika energije (hemijska energija goriva, električna energija, nuklearna energija, potencijalna energija statičkog pritiska, ...) u mehanički rad.

Mjera za proizvedeni mehanički rad je brzina njegovog izvršavanja u jedinici vremena, a to nije ništa drugo, nego snaga motora.

Dakle, snaga motora je osnovna fizička veličina koja karakteriše motor.

Jedinica za snagu je kilovat (kW), odnosno prije korištena (a još uvijek popularna) konjska snaga (KS / HP / PS). Snaga od jedne konjske snage je jednaka snazi koja je potrebna da se teret težine 75 kp (735,5 N), podigne na visinu od 1 m, za vrijeme od 1 s. Prosječan konj, kao od šale može postići efekat koji odgovara snazi od nekoliko konjskih snaga.

Prilikom stvaranja mehaničkog rada, određenom snagom, motor savladava vanjske sile otpora. Da bi savladao te sile otpora, motor proizvodi silu. Ako je izlazno kretanje iz motora obrtno, onda se ta rotaciona sila zove obrtni moment.

Za većinu tipova motora, rotaciona sila (obrtni moment) koju proizvodi motor nije ista pri različitim brzinama (odnosno broju obrtaja) motora.

Proizvod rotacione sile (obrtnog momenta) motora i ugaone brzine obrtanja na izlazu iz motora, jednak je snazi motora. Dakle, besmisleno je reći obrtni moment vs. snaga, jer je jedno poslijedica drugog. Pri dvostruko većem obrtnom momentu na istom broju obrtaja motora, imamo dvostruko veću snagu.

Kod motornog vozila, određenu vrijednost snage može dati samo motor. Do točkova može doći samo ta vrijednost snage umanjena za gubitke, nikako veća.

Što se tiče obrtnog momenta, situacija je drugačija. Jedan od zadataka transmisije je da na točkove dovede veću vrijednost obrtnog momenta, od one koja postoji u tom trenutku na izlazu iz motora. Obrtni moment na putu od motora do točkova se povećava redukcijom brzine obrtanja vratila koje prenose taj obrtni moment. Koliko puta se smanji broj obrtaja (brzina), toliko puta se poveća obrtni moment (sila). Proizvod te dvije veličine (snaga), ostaje nepromijenjen, ako zanemarimo mehaničke gubitke u transmisiji.

Je li ovo dovoljno konstruktivno?

User avatar
amar1994
Posts: 26467
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by amar1994 » 01/04/2016 23:16

:thumbup:
jeste :mrgreen:

NediM17
Posts: 8067
Joined: 05/11/2009 11:49

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by NediM17 » 02/04/2016 01:59

Obrtni momenat ubrzava, snaga vozi.

I vazda je rasprava dizel vs. benzin. Kao turbo dizel ima more obrtnog momenta, ide cupa, otkida, atmo. benzinac ne moze meda. E to je tako, ali u qrcu.

Dizele muci jedan problem koji benzince ne muci, a to je sto se ne mogu vrtiti koliko benzinci, pa imaju duze prenosne omjere, a to dalje daje manje momenta na tocku nego sto je slucaj kod benzinca (odnosno veci gubitak momenta na relaciji radilica-mjenjac-tocak nego kod benzinca). Benzinac cak unatoc kracem mjenjacu moze duze ostati u jednoj brzini, pa se tako sigurno moze trecom razvuci do cirka 130km/h (opet zavisno od auta do auta), dok dizelu vec hoce dusa ispasti trecom preko 100km/h (cirka, dajem primjere ugrubo).

Takodjer, dizel ima maksimalni obrtni moment jako nisko (u obrtajima gdje se obicno vozi), pa onda jos vise daje utisak paklene masine. Recimo imamo 2.0 turbo dizel 300NM momenta na 2k rpm, i 2.0 atmo. benzin 180-200NM na 4800rpm, dizel ce u normalnim uslovima uvijek odavati utisak jaceg i zivljeg. Kada bi se recimo taj dizel poklopio sa tih 2k rpm iz druge cupao bi, ali isto tako kad bi ovog benzinca lagano navukli drugom do ovih 4800rpm, pa mu nabili pun gas, dobili bi slican efekat ispaljivanja kao kod dizela.

Cisti dokaz ovoga su Hondini VTEC motori, nemaju oni neki momenat na radilici, ali se vrte po 8-9k rpm, imaju kratke mjenjace, i momenat na tocku, i naravno ti auti idu kao mecava.

Ili jos bolji primjer su Formule1 koje se vrte po 18-20k rpm. Sto li ne stavljaju dizele u njih. :lol:

dgL_
Posts: 2707
Joined: 25/09/2014 22:39

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by dgL_ » 02/04/2016 10:18

NediM17 wrote:Obrtni momenat ubrzava, snaga vozi.

I vazda je rasprava dizel vs. benzin. Kao turbo dizel ima more obrtnog momenta, ide cupa, otkida, atmo. benzinac ne moze meda. E to je tako, ali u qrcu.

Dizele muci jedan problem koji benzince ne muci, a to je sto se ne mogu vrtiti koliko benzinci, pa imaju duze prenosne omjere, a to dalje daje manje momenta na tocku nego sto je slucaj kod benzinca (odnosno veci gubitak momenta na relaciji radilica-mjenjac-tocak nego kod benzinca). Benzinac cak unatoc kracem mjenjacu moze duze ostati u jednoj brzini, pa se tako sigurno moze trecom razvuci do cirka 130km/h (opet zavisno od auta do auta), dok dizelu vec hoce dusa ispasti trecom preko 100km/h (cirka, dajem primjere ugrubo).

Takodjer, dizel ima maksimalni obrtni moment jako nisko (u obrtajima gdje se obicno vozi), pa onda jos vise daje utisak paklene masine. Recimo imamo 2.0 turbo dizel 300NM momenta na 2k rpm, i 2.0 atmo. benzin 180-200NM na 4800rpm, dizel ce u normalnim uslovima uvijek odavati utisak jaceg i zivljeg. Kada bi se recimo taj dizel poklopio sa tih 2k rpm iz druge cupao bi, ali isto tako kad bi ovog benzinca lagano navukli drugom do ovih 4800rpm, pa mu nabili pun gas, dobili bi slican efekat ispaljivanja kao kod dizela.

Cisti dokaz ovoga su Hondini VTEC motori, nemaju oni neki momenat na radilici, ali se vrte po 8-9k rpm, imaju kratke mjenjace, i momenat na tocku, i naravno ti auti idu kao mecava.

Ili jos bolji primjer su Formule1 koje se vrte po 18-20k rpm. Sto li ne stavljaju dizele u njih. :lol:

Dizel vuce, cupa of 2 do 3.5 hiljade obrtaja... Sve preko je svojevrsna patnja... A benzinac tek tu stupa na snagu od 4 do 6-7 k cupaju... To je upravo zbog boljeh obrtnog kod dizela... Dizela poklopis i kraj price... A benizinca u manju pa poklopis :)

User avatar
amar1994
Posts: 26467
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by amar1994 » 02/04/2016 10:47

s2000(atmosferski vrhunac) :D
Image
530d(tipican dizel) :D
Image

condy
Posts: 7816
Joined: 22/09/2011 14:34

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by condy » 02/04/2016 10:49

Iako tema nije dizel vs benzin, zaboravlja se da se dizel motori koriste u odnosu na benzinske motore zbog manje potrosnje goriva.

condy
Posts: 7816
Joined: 22/09/2011 14:34

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by condy » 02/04/2016 10:54

amar1994 wrote:s2000(atmosferski vrhunac) :D
Image
530d(tipican dizel) :D
Image

:thumbup:

snake c3
Posts: 481
Joined: 05/01/2013 21:06

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by snake c3 » 02/04/2016 10:54

amar1994 wrote::thumbup: :lol: :lol:
ovo sam otvorio posto se stalno raspravlja sta je sta

Bilder vs sprinter :D

condy
Posts: 7816
Joined: 22/09/2011 14:34

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by condy » 02/04/2016 11:50

snake c3 wrote:
amar1994 wrote::thumbup: :lol: :lol:
ovo sam otvorio posto se stalno raspravlja sta je sta

Bilder vs sprinter :D

:mrgreen: :thumbup:

RLewis
Posts: 425
Joined: 04/02/2013 13:33

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by RLewis » 02/04/2016 13:02

Jbg netko voli onaj prividni osjecaj suta kod nm napucanog dizla, ja se trenutno vozim na 235 ks i 530nm na oko 3000 okretaja iako mi je krivulja losa, ali osjecaj je jedno . U dolasku benzin sa 250 ks koji snagu ispoljava najbolje iznad 5000 i ravnomjernije kroz opseg koristenja.
Kako kome stima, ja volim oboje lol

530i
Posts: 7891
Joined: 08/12/2009 17:31

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by 530i » 02/04/2016 13:17

condy wrote:Iako tema nije dizel vs benzin, zaboravlja se da se dizel motori koriste u odnosu na benzinske motore zbog manje potrosnje goriva.


Upravo tako. A dolaskom strožijih ekoloških normi dizelima je polako odzvonilo, pogotovo u manjim autima...plus hibridna tehnologija.. Mislim da za 10-15 godina će malo ko imati dizel u B segmentu, a postat će rijeđi i u C segmentu.

preludezalude
Posts: 3766
Joined: 07/03/2012 00:09

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by preludezalude » 02/04/2016 14:04

Pa zar opet po ko zna koji put?????
Izgleda cim prvi proljetni dani dodju, prorade trkacki nagoni i rasprava.

User avatar
amar1994
Posts: 26467
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by amar1994 » 02/04/2016 15:24

preludezalude wrote:Pa zar opet po ko zna koji put?????
Izgleda cim prvi proljetni dani dodju, prorade trkacki nagoni i rasprava.

Tema je informativno-konstruktivnog karaktera :mrgreen: :thumbup:

User avatar
Black swan
Posts: 54016
Joined: 17/03/2004 09:36

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by Black swan » 02/04/2016 15:52

malo toga kontam...
vozim obicno cetvrtom brzinom na 2500 obrtaja i 60 kmh benzin
negdje oko 45-50 prebacujem u cetvrtu :mrgreen: rijetko sam u petoj :mrgreen:

i nista sto se ovdje pise ne osjetim :mrgreen: a vala niti kontam

osim sto uzbrdo ne mogu dalje od trece :mrgreen: iz mjesta :? :? :?

User avatar
madner
Posts: 50031
Joined: 09/08/2004 16:35

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by madner » 02/04/2016 19:51

Ovaj S2000 je cisto smece, 20xe sa malom doradom, to je perfekcija. :D

User avatar
amar1994
Posts: 26467
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

Re: OBRTNI MOMENAT(NM) VS KONJSKA SNAGA(HP)

Post by amar1994 » 02/04/2016 20:06

madner wrote:Ovaj S2000 je cisto smece, 20xe sa malom doradom, to je perfekcija. :D

Hahahah, f20c u njoj je 127ks po litru :mrgreen:
I 20xe je strasan :thumbup:

Post Reply