naucimo vozit motor

Podforum za motocikliste...

Moderator: Bobi

Post Reply
Mustafapasa
Posts: 1076
Joined: 16/06/2010 11:19

#1 naucimo vozit motor

Post by Mustafapasa » 22/08/2011 12:47

Zamolio bih da ova tema bude korisna, kako meni tako i ostalima, pa je potrebno da se iskusni odrobovolje i napisnu nam svoje iskustvo, kako bi se ostali korigivali ili naucili novo. Za pocetak, postavit cu nekoliko pitanja za diskusiju, pa bujrum:
Voznja u krivinama: da li prilikom ulaska u krivinu ostati u uspravnom polozaju(gornji dio tijela), lagano spustajuci motor u stranu radi odrzanja balansa ili ostati u istom kosom polozaju zajedno s motorom?
Kocenje: kociti sa obje kocnice ili sa jednom, kako na pravcu kako u krivinama, koji omjer koristenja i kada?
Oprema: sta je vazno kod kacige, jel smije biti lufta u istoj ili mora biti knap uz glavu?
Vrat: koja zastita se krotisti za vrat?
Jakna: za ljetni period jel dovoljna jakna sa stitnicima ili?
itd itd

hvala, pa sad iskusni bujrum


Frutek
Posts: 1444
Joined: 22/01/2005 01:39

#2 Re: naucimo vozit motor

Post by Frutek » 22/08/2011 13:04

Krivine - nageti se, tako da polovina tijela "visi" s motora. Ovo je tehnika koja se mora koristiti da bi se brže prošlo kroz krivinu. Ima toga dosta na youtube-u (pogledati kako tačno treba da izgleda), ali u biti, pola dupeta visi s motora u stranu u koju se skreće, koljenom ideš dole, te tako balansiraš ugao do kojeg trebaš ići u zavisnosti od krivine. Ako krivina nije jaka, dovoljno je i samo se naget na tu stranu. Ovako se postiže brži prolaz kroz krivinu, ali kao za sve u životu, treba vježbe...

Kočenje - pa ja iskreno kočim 70-30 u korist prednje kočnice. Ttek se od ove godine stavlja standardno ABS na motore, tako da usljed naglog kočenja zadnjom kočnicom, dolazi do skoro sigurnog pada. Kočenje treba definitivno naučit na slabijim motorima prije nego se krene na 1000 ccm i sl.

Kaciga - obavezno full face, dakle sa zaštitom za bradu. Najvažniji dio opreme tako da ne treba žalit pare pri kupovini. Kaciga treba da bude "knap", dakle glava se ne smije mrdat pod kacigom! Ako je imalo bolja kaciga, imat će nekoliko opcija ventilacije (škrge za obraze, ventilacija glave), itd. Podesiti po želji i temperaturi vani.

Vrat - Obično ista zaštita kao i za kičmu, tzv. kornjača. Isto jako bitan dio opreme, znam primjera ljudi kojima je ovaj dio opreme spasio život! Od ostalog, može se uzet "pokrivač" za vrat, koji će držat vrat zaštićenim od hladnog vjetra, al to samo ako je napolju hladno naravno.

Ima tu još more stvari, tema je dosta široka, ali eto :-D

Mustafapasa
Posts: 1076
Joined: 16/06/2010 11:19

#3 Re: naucimo vozit motor

Post by Mustafapasa » 22/08/2011 13:30

e fala pasa Frutek :)
sto se tice ovog naginjana, sta je sa slabijim motorima (125ccm-200ccm) koji ne spustaju koljeno unutra, mora li se spustati da visi tijelo u onu stranu na koju skreces ili?
Jakna,dokle treba da pokriva tijela, jel odmah do kukova pa kad pruzis ruke da bubrezi ostanu goli ili?

(ne)forumas
Posts: 1681
Joined: 02/12/2009 00:08

#4 Re: naucimo vozit motor

Post by (ne)forumas » 22/08/2011 13:48











mislim to su neki od primjera kako se ne treba voziti :D

Unnamed
Posts: 28
Joined: 05/09/2009 14:10

#5 Re: naucimo vozit motor

Post by Unnamed » 23/08/2011 11:19

O savjetima na forumu neces puno nauciti...Samo puno predjenih kilometara ce ti biti prava skola...Sto se tice valjanja i krivina, vidjet ces to samo dolazi po sebi...Ja se sjecam na pocetku, laganih ulazaka u zavoj-svaki iduci zavoj sam ulazio brze i bilo mi je lakse proci krivinu u vecoj brzini...
...Naginjanje ovisi o brzini kojoj ulazis u krivinu, bez naginjanja neces ni moci skrenuti pravilno....
Sto se tice kocenja prednja ti je glavna, medjutim za pocetak najbolje koristiti obje umjereno... prije ulaza u krivinu, bitno je da saltas u manju, jer ces to tesko uraditi u pola krivine...
Oprema nek ti je knap, pogotovo kaciga... Jos nesto jako bitno, kad si u krivini ne gledaj ispred tocka ili negdje drugo...Najbolje da gledas u tacku u kojoj se zavrsava krivina, ja tada imam osjecaj da motor sam vozi, i naginjenje se tacno onoliko koliko je potrebno
Sretno i cuvaj se!

Mustafapasa
Posts: 1076
Joined: 16/06/2010 11:19

#6 Re: naucimo vozit motor

Post by Mustafapasa » 23/08/2011 15:00

e momci fala... :)
narod je rekao da sa vozackom ne dolazi iskustvo vec sa kilometrima :) ali svakako mi je drago da imamo temu na kojoj se moze nesto nauciti... gledao sam na youtube frajera koji prije ulaska u krivinu npr. u desnu stranu, prvo izadje kratim okretom volana do lijeve strane svoje strake a onda je krece sjeci...

kako se motor priprema za zimu? jel se sta posebno radi u smislu pritiska u gumama, paljenaja preko zime, ulje itd?

za opremu su mi rekli da ne stedim, da bude knap :)

User avatar
phil manzanera
Posts: 716
Joined: 14/07/2005 12:26
Location: Sarajevo

#7 Re: naucimo vozit motor

Post by phil manzanera » 23/08/2011 15:54

Posto vidim da si fin i skroman momak, kojeg nije sramota da pita ono sto ne zna (sto posebno cijenim), reci cu ti jedan od mojih osnovnih postulata koje kazem kada me neko pita za savjet: OSMATRANJE I PREDVIDJANJE !!!

Nemoj ove dvije fraze olako shvatiti, dobro ih procitaj i dooooobro razmisli o njima i skontaj sta sam zelio reci.

Ajd sretno i drzi se.

User avatar
dadoka84
Posts: 3432
Joined: 04/08/2006 00:30

#8 Re: naucimo vozit motor

Post by dadoka84 » 24/08/2011 18:04

http://www.youtube.com/watch?v=OLzB5ori ... re=related
Pitao si kako skrece :D
Sretno na 2 tocka i cuvaj se posebno kad su ovako visoke temp.

Mustafapasa
Posts: 1076
Joined: 16/06/2010 11:19

#9 Re: naucimo vozit motor

Post by Mustafapasa » 26/08/2011 09:32

e falaaaa

sta za zimsku pripremu motora?

kako se koci kada motor i naprijed i nazad ima abs?

User avatar
Bobi
Forum administrator
Posts: 18433
Joined: 30/10/2002 00:00
Location: http://www.klix.ba
Contact:

#10 Re: naucimo vozit motor

Post by Bobi » 26/08/2011 09:37

Mislim,prvo sta se treba nauciti da se ne smije obilaziti kolona na semaforu :mrgreen: .

Frutek
Posts: 1444
Joined: 22/01/2005 01:39

#11 Re: naucimo vozit motor

Post by Frutek » 26/08/2011 09:50

Bobi wrote:Mislim,prvo sta se treba nauciti da se ne smije obilaziti kolona na semaforu :mrgreen: .
Nemoj tako, oni u autima imaju klimu, mogu sačekat :D

Mustafapasa
Posts: 1076
Joined: 16/06/2010 11:19

#12 Re: naucimo vozit motor

Post by Mustafapasa » 26/08/2011 10:35

Bobi wrote:Mislim,prvo sta se treba nauciti da se ne smije obilaziti kolona na semaforu :mrgreen: .
vidio sam za ovo kratko vrijeme da bas vozaci ne bendaju motoriste...cak me ne bi iznenadilo da dok to neko radi (ono izmedju auta) da mu neko vrata od auta otvori...
Ne gotivim ono izmedju auta na semaforu nikako...

User avatar
dadoka84
Posts: 3432
Joined: 04/08/2006 00:30

#13 Re: naucimo vozit motor

Post by dadoka84 » 26/08/2011 15:25

Vozaci auta ne bendaju motocikliste, bicikliste ni pjesake, pjesaci ne bendaju bicikliste i motocikliste dok se auta prilicno boje. A dvotockasi su osudjeni na manevre da nekako ostanu na 2 tocka :D

User avatar
hotazmaj
Posts: 308
Joined: 14/03/2004 00:00

#14 Re: naucimo vozit motor

Post by hotazmaj » 26/08/2011 17:33

Ne vidim nista lose u provlacenju između auta ali samo u slucaju da auta stoje. Provlacim se ali to radim toliko lagano da sebi ostavim prostor da se mogu bezbjedno zaustaviti u slucaju da neko otvori vrata. Dva puta su mi neke dede otvarale vrata i oba puta sam sigurno zaustavio.
Jednom sam poginuo od smijeha kad je jedan od njih kad je vidio sta je uradio poceo da bjezi, vjerovatno misleci da sam neki siledzija :lol:

On topic: Moj ti je prijedlog samo da vozis sto je moguce opreznije i sporije jer ces sporijom voznjom mogucnost svojih greski svesti na minimum a u slucaju greski drugih vozaca imat vise prostora da reagujes pravilno i bez panike.
Neko je gore dobro napisao osmatranje i predviđanje :thumbup:
E da, izađi malo iz grada pa vozi, tek ces onda zavoljeti motor

Frutek
Posts: 1444
Joined: 22/01/2005 01:39

#15 Re: naucimo vozit motor

Post by Frutek » 26/08/2011 18:31

Mustafapasa wrote:
Bobi wrote:Mislim,prvo sta se treba nauciti da se ne smije obilaziti kolona na semaforu :mrgreen: .
vidio sam za ovo kratko vrijeme da bas vozaci ne bendaju motoriste...cak me ne bi iznenadilo da dok to neko radi (ono izmedju auta) da mu neko vrata od auta otvori...
Ne gotivim ono izmedju auta na semaforu nikako...
To je zato što si još nesiguran. Bajkerstvo (pored zadovoljstva vožnje) ima i svoje prednosti, a jedna od njih je i nečekanje na semaforu ko obični smrtnik :D Ja isto gledam da se ne provlačim baš izmedju auta, nego odem u lijevu traku skroz (koja skreće lijevo), pa se prestrojim u srednju na početku reda :D

Samo lagano, kad budeš vozo svaki dan, čisto sumnjam da ćeš čekat s kacigom na 30 stepeni i sparini 5x na semaforu dok prodješ kroz zeleno :oops:

Mustafapasa
Posts: 1076
Joined: 16/06/2010 11:19

#16 Re: naucimo vozit motor

Post by Mustafapasa » 27/08/2011 11:41

mozda sam ja drot pa vas navlacim na ovakve savjete :) :) :)
fala, oprema je stigla, kaciga,rukavice i jakna sa stitnicima...
motor ima abs i laganini...

Unnamed
Posts: 28
Joined: 05/09/2009 14:10

#17 Re: naucimo vozit motor

Post by Unnamed » 29/08/2011 17:57

Koji je motor u pitanju ;-)

hali gali halid
Posts: 1895
Joined: 08/10/2007 22:45

#18 Re: naucimo vozit motor

Post by hali gali halid » 30/08/2011 07:58

Da ne otvaram novu temu, ako moze neko da mi odgovori koja je razlika izmedju crossera i supermota, osim u gumama, moze i na pp?

Mustafapasa
Posts: 1076
Joined: 16/06/2010 11:19

#19 Re: naucimo vozit motor

Post by Mustafapasa » 01/09/2011 08:20

Unnamed wrote:Koji je motor u pitanju ;-)
Cagiva raptor 125

dzida
Posts: 54
Joined: 22/05/2005 22:42

#20 Re: naucimo vozit motor

Post by dzida » 01/09/2011 09:23

Buraz,

neki su ti djelimicno objasnili, a sad cu ti ja o skretanju, jer ti je to i najvaznije u voznji motora. Na ravnom svako zna da da gas.

Postoje tri tehnike skretanja:

1. Pritiskanje
2. Naginjanje
3. Visenje

1. Pritiskanje se ne koristi toliko cesto u okukama, pogotovo ne u dugim. Ono se koristi ili u kratkim okukama ako negdje hoces naglo da skrenes ili najcesce ako zelis da izbjegnes neku prepreku koja se nasla naglo ispred tebe. Recimo, neko otvori vrata od auta. :) Ta tehnika se radi tako, sto guvernalu motora guras u stranu u koju hoces da skrenes a ti ostajes u uspravnom polozaju.

2. Naginjanje je tehnika koja se najcesce koristi u normalnoj voznji. Znaci, naginjes se kao sto se naginje i motor.

3. Visenje. Eh to je najzahtjevnija tehnika i sam je od sebe neces nauciti. Barem ne pravilno. To ti mora neko pokazati. Ona se koristi najvise na stazama. Po gradu ti u sustini i ne treba. Pretpostavljam da ces taj motor najvise i voziti po gradu. Tehniku visenja karakterise par stvari. a) Ne sjedis na motoru nego stojis na pedalama. I sto je najvaznije, stojis na prstima a ne sredinom noge. Ako ne dobijes upalu butnih misica poslije koristenja ove tehnike, znaci da nisi pravilno radio. b) guzica ne stoji na sicu nego visi pored lijevo ili desno, zavisno od strane skretanja.
c) Polozaj tijela. Ovo je i najteze objasniti.Tijelo mora biti paralelno sa motorom. Za ovu tehniku ti u sustini i ne treba guvernal. Recimo ako skreces lijevo, tvoja desna noga i desna ruka ( lakat i podlaktica ) pritiscu motor i na taj nacin skreces. Guvernal u ovoj tehnici ti i ne treba. Znaces da si u dobrom polozaju onda kad recimo pri lijevom skretanju visis a ipak mozes pustiti lijevu ruku sa guvernala. To ne probavaj sa desnom stranom jer ti je tamo gas pa ces pasti ako pustis gas. :) d) Veoma bitno je uci sa pravom brzinom u okuku. Presporo-mozes pasti, prebrzo-izletit ces. U okuci se nedaje gas, nego se samo odrzava brzina sa kojom si usao.

Jos par savjeta. Uvjek gledaj daleko. Ne ispred motora. U okuci gledaj kraj okuke. Tako ces lakse skrenuti jer mozak salje informacije tijelu sta treba da radi. Sto dalje gledas, logicno vise znas sta ti je ciniti nego kad gledas dva metra ispred motora. To se desava i profesionalcima da se u toku voznje moraju tjerati da gledaju dalje. Jer se kaze da su oci umorne i padaju ispred. ;) Veoma vazno za voznju motora je i pracenje kvaliteta asfalta. ( Ovo vazi za ulicnu voznju ne za stazu ). Pretpostavljam da vozis u Bosni, otovori 4 oci. Ulje, blato, sahtovi, to su sve neprijatelji motoriste. I najvaznije, BRZINA. Grad nije za trke. A ni magistrala. Ako hoces da se trkas, skupi para i javi mi se, pa cu ti dati par informacija gdje rezervisati mjesto da vozis na stazi. Najbliza staza ti je recimo grobnik.

Eto buraz i sretno.
Poz

Mustafapasa
Posts: 1076
Joined: 16/06/2010 11:19

#21 Re: naucimo vozit motor

Post by Mustafapasa » 01/09/2011 10:49

hvala puno za ovako opsiran post :)
tema postaje korisna, kako meni tako i drugima... super

User avatar
RA1922
Posts: 32
Joined: 05/04/2012 23:09
Location: StarMo

#22 Re: naucimo vozit motor

Post by RA1922 » 07/04/2012 00:43

Ja imam Enduro i dosta je visok. Ne idem na spustanje do dna jer ne prilici tom motoru. Al su mi stari vozaci rekli da spustim motor i lagano moram suprotno jer tako mogu spustiti nize a da ne prklizam.
Sve zavisi od motora do motora i od vozaca do vozaca.
Sto se tice opreme pored oba vezne kacige ja koristim pojas al siroki skroz jer cuva ledja i jaku obavezno koristim cak i ljeti na dalji put koristim jaknu

Enduro na djelu :)

User avatar
Maestro_Splinter
Posts: 17
Joined: 30/03/2012 11:39

#23 Re: naucimo vozit motor

Post by Maestro_Splinter » 07/04/2012 07:48

Ja vozim streetfightera, imam guvernal sa sirokim hvatom, ja ga obaram ramenom, kad krenem u krivinu oborim malo obrtaje, usporim motorom samim i onda ga krenem obarati ramenom i polako se naginjati u potrebnu stranu. Ako je veci nagib onda se to prebacuje na cijelu stranu, ako recimo se na ginjem na desnu stranu onda ide prvo desno rame, pa se polako svlacim s motora kompletan u desnu stranu, rame, desna strana guza malo strsi u stranu, lijevu nogu premjestim malo vise uz motor, dok desnu izbacujem ka cesti, kad izlazim iz krivine vracam se na sredinu i ispravljam motor gasom i manjim dijelom tijelom.

Kaciga uvjek uz glavu, ali cijelom povrsinom, recim oko stavis kacigu i osjetis pritisak gore na vrhu glave a okolo ti komotna odma trazi sebi drugu. Ona mora da pristaje uvjek fino oko cijele glave. Jos ako naletis negdje na jednu sa izrazenim jastucicima za obraze, eto ti ljepote.

Vozio sam se jednom s velikom kacigom, vecom za 2-3 broja, vozio se kao suvozac, preko 150 jednostavno nista nisam vidio jer se kaciga toliko tresla na glavi da se vid kompletan mutio.

Kaciga je nabitniji dio opreme, onda ide fina jakna sa dobrim protektorima koji ce u velikoj mjeri zastiti krhke koskice, ako vec padas bolje je past na 3-4 cm kvalitetne plastike, oblozene kozom ili nekim drugim jacim materijalom, nego pasti direktno na kost, u potkosulji.

Milefromneigborhood
Posts: 34
Joined: 24/02/2009 12:30

#24 Re: naucimo vozit motor

Post by Milefromneigborhood » 13/12/2012 13:05

Za krivine samo i SAMO countersteering koristi i sporo i brzo nikakva naginjanja i ramenima i glavom i guzicom to ostavi Rossiju i profićima obe kočnice malo jače prednju ,integralna kaciga fullface i puuuno kilometara!
Mnogo sreće i nemoj se bosti sa rogatima!!!! :run:

RAV44
Posts: 54
Joined: 09/12/2012 22:36

#25 Re: naucimo vozit motor

Post by RAV44 » 14/12/2012 21:26

hali gali halid wrote:Da ne otvaram novu temu, ako moze neko da mi odgovori koja je razlika izmedju crossera i supermota, osim u gumama, moze i na pp?
Sve je isto osim guma i armotizera, ali ti mozes stavit sm gume na bilo kojeg hard endura ili full-a, podesiti armotizere na tvrđu opciju i to je to

Post Reply