
samo da te ti na tu listu i Ebu Hamzu

(shalim se, halali)
Moderator: Bloo
Mislim da je to vazno MENI a ne drugima, ali kada vec pitas, "sve stvoreno se klanja Gospodaru svjetova" kako ne bi i oni koji Ga vjeruju i koji su se Njemu pokorili... Zaista Salat (Namaz) cuva od losih djela...Kel'Thalas wrote:KOGOD KADGOD,klanjaš li ti?
Oni nisu bili PRENOSIOCI hadisa nego su se i sami oslanjali na prenosioce prije njih, i njihov nijjet je bio dobar i u skladu sa tim koliko im je uvida bilo na raspolaganju u vrijeme kada se prenasanje hadisa vec "izgubilo iz mjere"...Bosanac sa dna kace wrote:i za Malika, i za Hanbela i za Safiju, i za Siijsku ulemu, i za sufije al samo za @KGKG ne!pisko wrote:Ako se ne varam za Abu Hanifu je hadis izvor br.2![]()
Pa zar mi ne vjerujes kad ti kazem da sam CIJELIM SVOJIM BICEM ZIVJELA HADIS, "DISALA" HADIS I, NAVODNI, "SUNNET" MUHAMMEDOV?!...Bosanac sa dna kace wrote:ZA @KGKG;
MOLİM TE DA UKRATKO ODGOVORİS NA SLEDECE;
1) Sta je to hadis? ( definiciju hadisa)
2) Vrste hadisa po vjerodostojnosti?
3)Nabroj glavne sakuplajce hadisa?
4) Sta je to lanac prenosilaca hadisa?
5)Koji su kriteriji da bi hadis bio ispravan?
6) Sta je to Kudsi hadis?
Ne kazem ja nikome da MORA meni vjerovati...novajlija wrote:bas tako, a ja bih za one koji nisu nikada culi za nabrojane imame (vjerujem da ih je velik broj na ovom forumu) dodao na spisak onih koji priznaju hadis kao izvor islama jos ova imena:reis Dzemaludin Causevic, Resid Hafizovic, reis Mustafa Ceric, Enes Karic, Adnan Silajdzic, Dzevad Golos, Mustafa Spahic...dakle, svi nasi bosnjacki ucenjaci svih smjerova u islamu priznaju to...osim anonimca KGKG.Bosanac sa dna kace wrote:i za Malika, i za Hanbela i za Safiju, i za Siijsku ulemu, i za sufije al samo za @KGKG ne!pisko wrote:Ako se ne varam za Abu Hanifu je hadis izvor br.2![]()
Ja se necu osvrtati na njen (suplji) tekst, ali cu pojasniti nesto drugo vezano za hadise. Naime, prijasnji orijentalisti koji su ucili islam kako bi radili protiv njega, kada su vidjeli da se Kur´an ne moze izmijeniti, niti se muslimanima moze ubaciti sumnja u njegovu autenticnost, poceli su sa ubacivanjem sumnji medju muslimane oko hadisa. Poceli su pisati iste stvari kao sto pise KGKG (da li KGKG nastavlja rad tih orijentalista namjerno ili nesjvesno, to dragi Allah i ona znaju). Medjutim, muslimani su se oduprijeli i tim napadima na islam, jer su ucenjaci u prvim stoljecima hadisku tematiku razradili do u tancine, tacno postavivsi stroge uvjete koje jedan hadis mora da ispuni kako bi bio ocijenjen kao vjerodostojan.
Navesti cu vam dva primjera (pisem iz sjecanja pa ne znam tacna imena i detalje) koja ukazuju na to koliko su ucenjaci pazili na to od koga uzimaju hadis.
Prvi primjer; jedan ucenjak je cuo da jedan covjek iz drugog grada (udaljen od njega nekoliko stotina kilometara) prenosi jedan hadis, a za kojeg ovaj ucenjak nije cuo. Krenuo je na devi u taj grad da provjeri ko je ta osoba i da li stvarno prenosi taj hadis. Kada je dosao u taj grad vidio je tog covjeka kako jede hodajuci. Ovaj cin u islamu nije haram (zabranjen) nego mekruh (pokudjen, ne dolikuje covjeku), ali je ovaj ucenjak odbio prihvatiti od takve osobe hadis, jer su se hadisi prihvatali samo od osoba koji su potpuno pridrzavali islama, pa cak i preporucljivih stvari koji nisu strogo naredjene ili zabranjene.
Drugi primer je slican prvom, samo sto je u ovome slucaju razlgo odbijanja prihvatanja hadisa bio taj sto je taj od koga se treba prihvatiti hadis varao zivotinju (na nacin da joj je pokazivao da ima nesto u ruci a nije imao, a kako bi mu zivotinja prisla). Kada je ovaj ucenjak vidio to rekao je da ako ovaj covjek moze varati zivotinju postoji mogucnost da vara i ljude te je odbio prihvatiti od njega hadis.
hvala sto potvrdi moj post:zena wrote:Adnan Silajdžić
O PREDAJI U ISLAMU
Kada se govori o Predaji u islamu obično se pod tim misli na pojmove Sunnet i Hadis. Ova dva pojma, formalno i sadržajno, izražavaju ono što tvori njenu izvornu supstancijalnost. Oni nisu sinonimi, kako se to nerijetko misli, oni su izraz dviju etapa u historijskome razvoju Poslanikove Predaje. Da bismo što bolje uočili njenu stvarnu genezu i narav, te da bismo mogli preglednije pratiti njen historijski razvoj, nužno je prije svega i formalno i suštinski odrediti ono što obuhvataju Sunnet i Hadis. Zbog toga ih u narednim odjeljcima sasvim izdvojeno razmatramo.
Šta je to Sunnet?
Allah, dž. Š., iz svoje neizmjerne milosti prema ljudima, preko posljednjega poslanika Muhammeda, a.s., objavljuje Kur'an kao završnicu svog nebeskoga objavljenja. O tome Kur'an kaže:
"O ljudi, Poslanik vam je već donio istinu od Gospodara vašega; zato vjerujte, pa, Allahovo je ono što je na nebesima i na Zemlji, i Allah sve zna i mudar je" (4:170.)
Funkcija Allahova Poslanika se nije svodila samo na verbalno objavljivanje Kur'ana ljudima. Uporedo s tim, on ga je snagom svog iznimno darovanog poslaničkoga genija tumačio i praktično demonstrirao njegovu poruku, stvarajući na taj način konkretne modalitete ponašanja koje su ljudi u svojemu životu imali slijediti. Jednom riječju, njegov život bio je utjelovljenje najeminentnijeg i najpouzdanijeg načina tumačenja Kur'ana:...'jer ti si, zaista, najljepše ćudi." (68:4).
Uzvišeni Kur'an nedvosmisleno poentira važnost koju Muhammed, a. S., ima u historiji. Prije svega, s njim se završava proces objavljivanja jednog jedinstvenog Allahova, dž, š., zakona (šeri'at): "Muhammed nije roditelj nijednom, od vaših ljudi, nego je Allahov poslanik i posljednji vjerovjesnik – a Allah sve dobro zna" (33:40).
Kur'an stalno dovodi u vezu Poslanika sa Allahom, dž. Š., kada se govori o autoritetu, dok se u velikom broju ajeta muslimanima nalaže da štuju Boga i Njegova Poslanika: "Onaj ko se pokorava Poslaniku pokorava se i Allahu, dž. Š.j a onaj ko glavu okreće pa. Mi te nismo poslali da im čuvar budeš."(4:80).
Zbog svega toga Kur'an naglašava svekoliku važnost koju Poslanikov Sunnet ima kako za individualni jednako i za komunitarni život muslimana: "Vi u Allahovom poslaniku imate divan uzor za onoga koji se nada Allahovoj milosti i nagradi na onom svijetu, i koji često Allaha spominje."(32:21).
Kako smo već istaknuli Kur'an apostrofira paradigmatičnost Sunneta za naše razumijevanje Kur'ana. Dakle Muhammedov, a.s., iznimno uspostavljeni poslanički život za muslimane predstavlja mjerodavni i smjerodavni obrazac življenja (uswetun hasenetun) za izvorno tumačenje i praktično življenje islama. Samo se u toj ravni može shvatiti onaj dobro poznati hadis, u kojemu se kaže da čovjek neće biti vjernik sve dotle dok mu Poslanik ne bude bio miliji od njegove djece, roditelja i cijeloga svijeta.
Dakle, u tome leži Muhammedova, a. s., autoritativnost u njegovoj interpretativnoj, zakonodavnoj i duhovnoj funkciji. Ostaje nam sada da naprosto školski definiramo ono što se pod Sunnetom podrazumijeva.
U definiranju Sunnneta u teološkoj literaturi iznesena su različita gledišta. Prema nekima on obuhvata cjelokupni Muhammedov, a. S., život, i prije i poslije njegova poslanja, primjerice njegova kazivanja, postupanja i prećutne saglasnosti; zatim njegove ljudske i moralne osobine. S druge strane, prema islamskim pravnicima, Sunnet obuhvata sve ono što se odnosi na Vjerovjesnikova kazivanja, postupanja i prešutne saglasnosti, a što ne ulazi u Kur'an.
I pored određenih razlika, svi hadiski učenjaci, ljudi koji se Poslanikovim životom ex professo bave, naučavaju da pojam Sunneta obuhvata sve što se vezuje za Muhammedov, a. S., poslanički život u cjelini. Sunnet kao takav svojim paradigmatičnim i normativnim karakterom zauzima istaknuto mjesto u islamu i životu njegovih pripadnika. Poslije temeljne i neprikosnovene Allahove, dž. Š., Objave, Sunnet je najkompetentniji izvor islamskoga učenja i njegove prakse. Objava i Sunnet konstituiraju živu islamsku Predaju, sa čijih izvora su neprestano sve generacije muslimana zahvatale i crpile svoju mudrost i snagu.
Oni su glavni pokretači i usmjerivači njihova dinamičkoga postavljanja u historiji. Rezultat toga je grandiozno kulturno i civilizacijsko iskustvo koje su muslimani prvih stoljeća svoje povijesti ostvarili, čime su se bili uvrstili u red respektabilnih historijskih gradivnih faktora. O tome ćemo nešto govoriti u narednim odjeljcima.
Hadis i njegova definicija
Zanimljivo je da cjelokupna klasična hadiska literatura (pa i jedan broj suvremenih hadiskih djela) ne poznaje razliku između pojmova Sunneta i Hadisa. Oni se u njima obično koriste kao istoznačnice. Prema njima Sunnet i Hadis su sinonimni pojmovi koji u sebe uključuju ono što se odnosi na Poslanikov život, i prije i poslije njegova poslanja, s tom razlikom da se sadržaj hadisa uglavnom odnosi na ono što je od Muhammeda, a .s., preneseno poslije njegova poslanja a što sadržava njegove riječi, djela i prećutna odobrenja.
S druge strane, znanstvenici usulu-l-fikha ustvrđuju da je Sunnet općenitiji pojam od Hadisa, te da je Hadis verbalni Sunnet (sunnetu-l-kawli) koji obuhvaća Muhammedove, a. S. Riječi, postupke i prešutna odobrenja.
Međutim, velika većina islamskih učenjaka ustanovljava principijelnu razliku između navedenih pojmova. Prema njima pod pojmom Sunneta, kako smo to već istaknuli, treba razumijevati naročito uspostavljen Poslanikov život, a pod pojmom Hadisa izviješće ili pisanu informaciju koja se odnosi na pojedine fragmente toga života.
Prema ovakvoj definiciji Hadis čini jedan od instrumenata u saznanju i razumijevanju određenih aspekata ukupnoga Muhammedova, a. S., života. O tome govorimo u narednome odjeljku. Svaki Hadis se sastoji od isnada, tj. kontinuirano ga lanca prenosilaca, koji sadržaj hadisa direktno vezuje za Muhammeda, a.s., i metna, tj. sadržaja onoga što se vezuje za Poslanika. Kratko kazano, kada se Sunnet i Hadis promatraju u njihovu suodnosu, onda pred sobom istodobno imamo i ono što je preneseno, a i kanal samoga prijenosa
Budući da se hadisi odnose na univerzalnu poslaničku praksu, koja obuhvata puninu čovjekova života, sadržaj onoga što se u njima prenosi seže od krajnje perifernih stvari (kako jesti za vrijeme objeda) do središta vjerskoga života (vjerovanje u temeljne istine islama i obredoslovlje). Sa ovoga stanovišta nije moguća suvremena kritika hadiskoga jezika; ni kulturna kritika čije je polazište relativnost i istrošenost jezika, ni društvena kritika koja je motivirana ideologičnošću i ograničenošću jezika, a ni znanstvena kritika pretpostavljena stanjem jezične znanosti. Jer jezik hadisa nadilazi disciplinarne fragmentarne sociološke, lingvističke, pa i teološke perspektive čovjekova mišljenja i govora. Jezik Poslanikove prakse, dakle, obuhvata puninu čovjekova života te se, otuda, ta punina ne može izraziti ograničenim jezičnim formulacijama.
40 hadisa sa komentarom, 4. izdanje (Sarajevo: Fakultet islamskih nauka u Sarajevu i el-Kalem, 2005)
bas tako, a ja bih za one koji nisu nikada culi za nabrojane imame (vjerujem da ih je velik broj na ovom forumu) dodao na spisak onih koji priznaju hadis kao izvor islama jos ova imena:reis Dzemaludin Causevic, Resid Hafizovic, reis Mustafa Ceric, Enes Karic, Adnan Silajdzic, Dzevad Golos, Mustafa Spahic...dakle, svi nasi bosnjacki ucenjaci svih smjerova u islamu priznaju to...osim anonimca KGKG
ja trosim vrijeme da SVOJIM rijecima i POJEDNOSTVLJENO iznesem svoj stav, a meni se citatom nekog treceg "odgovara"?... pa da sam htjela, navela bih i ja citate onih koji su mnogo uceniji od mene pa se "s njima raspravljajte"zena wrote:Adnan Silajdžić
O PREDAJI U ISLAMU
Kada se govori o Predaji u islamu obično se pod tim misli na pojmove Sunnet i Hadis. Ova dva pojma, formalno i sadržajno, izražavaju ono što tvori njenu izvornu supstancijalnost. Oni nisu sinonimi, kako se to nerijetko misli, oni su izraz dviju etapa u historijskome razvoju Poslanikove Predaje. Da bismo što bolje uočili njenu stvarnu genezu i narav, te da bismo mogli preglednije pratiti njen historijski razvoj, nužno je prije svega i formalno i suštinski odrediti ono što obuhvataju Sunnet i Hadis. Zbog toga ih u narednim odjeljcima sasvim izdvojeno razmatramo.
Šta je to Sunnet?
Allah, dž. Š., iz svoje neizmjerne milosti prema ljudima, preko posljednjega poslanika Muhammeda, a.s., objavljuje Kur'an kao završnicu svog nebeskoga objavljenja. O tome Kur'an kaže:
"O ljudi, Poslanik vam je već donio istinu od Gospodara vašega; zato vjerujte, pa, Allahovo je ono što je na nebesima i na Zemlji, i Allah sve zna i mudar je" (4:170.)
Funkcija Allahova Poslanika se nije svodila samo na verbalno objavljivanje Kur'ana ljudima. Uporedo s tim, on ga je snagom svog iznimno darovanog poslaničkoga genija tumačio i praktično demonstrirao njegovu poruku, stvarajući na taj način konkretne modalitete ponašanja koje su ljudi u svojemu životu imali slijediti. Jednom riječju, njegov život bio je utjelovljenje najeminentnijeg i najpouzdanijeg načina tumačenja Kur'ana:...'jer ti si, zaista, najljepše ćudi." (68:4).
Uzvišeni Kur'an nedvosmisleno poentira važnost koju Muhammed, a. S., ima u historiji. Prije svega, s njim se završava proces objavljivanja jednog jedinstvenog Allahova, dž, š., zakona (šeri'at): "Muhammed nije roditelj nijednom, od vaših ljudi, nego je Allahov poslanik i posljednji vjerovjesnik – a Allah sve dobro zna" (33:40).
Kur'an stalno dovodi u vezu Poslanika sa Allahom, dž. Š., kada se govori o autoritetu, dok se u velikom broju ajeta muslimanima nalaže da štuju Boga i Njegova Poslanika: "Onaj ko se pokorava Poslaniku pokorava se i Allahu, dž. Š.j a onaj ko glavu okreće pa. Mi te nismo poslali da im čuvar budeš."(4:80).
Zbog svega toga Kur'an naglašava svekoliku važnost koju Poslanikov Sunnet ima kako za individualni jednako i za komunitarni život muslimana: "Vi u Allahovom poslaniku imate divan uzor za onoga koji se nada Allahovoj milosti i nagradi na onom svijetu, i koji često Allaha spominje."(32:21).
Kako smo već istaknuli Kur'an apostrofira paradigmatičnost Sunneta za naše razumijevanje Kur'ana. Dakle Muhammedov, a.s., iznimno uspostavljeni poslanički život za muslimane predstavlja mjerodavni i smjerodavni obrazac življenja (uswetun hasenetun) za izvorno tumačenje i praktično življenje islama. Samo se u toj ravni može shvatiti onaj dobro poznati hadis, u kojemu se kaže da čovjek neće biti vjernik sve dotle dok mu Poslanik ne bude bio miliji od njegove djece, roditelja i cijeloga svijeta.
Dakle, u tome leži Muhammedova, a. s., autoritativnost u njegovoj interpretativnoj, zakonodavnoj i duhovnoj funkciji. Ostaje nam sada da naprosto školski definiramo ono što se pod Sunnetom podrazumijeva.
U definiranju Sunnneta u teološkoj literaturi iznesena su različita gledišta. Prema nekima on obuhvata cjelokupni Muhammedov, a. S., život, i prije i poslije njegova poslanja, primjerice njegova kazivanja, postupanja i prećutne saglasnosti; zatim njegove ljudske i moralne osobine. S druge strane, prema islamskim pravnicima, Sunnet obuhvata sve ono što se odnosi na Vjerovjesnikova kazivanja, postupanja i prešutne saglasnosti, a što ne ulazi u Kur'an.
I pored određenih razlika, svi hadiski učenjaci, ljudi koji se Poslanikovim životom ex professo bave, naučavaju da pojam Sunneta obuhvata sve što se vezuje za Muhammedov, a. S., poslanički život u cjelini. Sunnet kao takav svojim paradigmatičnim i normativnim karakterom zauzima istaknuto mjesto u islamu i životu njegovih pripadnika. Poslije temeljne i neprikosnovene Allahove, dž. Š., Objave, Sunnet je najkompetentniji izvor islamskoga učenja i njegove prakse. Objava i Sunnet konstituiraju živu islamsku Predaju, sa čijih izvora su neprestano sve generacije muslimana zahvatale i crpile svoju mudrost i snagu.
Oni su glavni pokretači i usmjerivači njihova dinamičkoga postavljanja u historiji. Rezultat toga je grandiozno kulturno i civilizacijsko iskustvo koje su muslimani prvih stoljeća svoje povijesti ostvarili, čime su se bili uvrstili u red respektabilnih historijskih gradivnih faktora. O tome ćemo nešto govoriti u narednim odjeljcima.
Hadis i njegova definicija
Zanimljivo je da cjelokupna klasična hadiska literatura (pa i jedan broj suvremenih hadiskih djela) ne poznaje razliku između pojmova Sunneta i Hadisa. Oni se u njima obično koriste kao istoznačnice. Prema njima Sunnet i Hadis su sinonimni pojmovi koji u sebe uključuju ono što se odnosi na Poslanikov život, i prije i poslije njegova poslanja, s tom razlikom da se sadržaj hadisa uglavnom odnosi na ono što je od Muhammeda, a .s., preneseno poslije njegova poslanja a što sadržava njegove riječi, djela i prećutna odobrenja.
S druge strane, znanstvenici usulu-l-fikha ustvrđuju da je Sunnet općenitiji pojam od Hadisa, te da je Hadis verbalni Sunnet (sunnetu-l-kawli) koji obuhvaća Muhammedove, a. S. Riječi, postupke i prešutna odobrenja.
Međutim, velika većina islamskih učenjaka ustanovljava principijelnu razliku između navedenih pojmova. Prema njima pod pojmom Sunneta, kako smo to već istaknuli, treba razumijevati naročito uspostavljen Poslanikov život, a pod pojmom Hadisa izviješće ili pisanu informaciju koja se odnosi na pojedine fragmente toga života.
Prema ovakvoj definiciji Hadis čini jedan od instrumenata u saznanju i razumijevanju određenih aspekata ukupnoga Muhammedova, a. S., života. O tome govorimo u narednome odjeljku. Svaki Hadis se sastoji od isnada, tj. kontinuirano ga lanca prenosilaca, koji sadržaj hadisa direktno vezuje za Muhammeda, a.s., i metna, tj. sadržaja onoga što se vezuje za Poslanika. Kratko kazano, kada se Sunnet i Hadis promatraju u njihovu suodnosu, onda pred sobom istodobno imamo i ono što je preneseno, a i kanal samoga prijenosa
Budući da se hadisi odnose na univerzalnu poslaničku praksu, koja obuhvata puninu čovjekova života, sadržaj onoga što se u njima prenosi seže od krajnje perifernih stvari (kako jesti za vrijeme objeda) do središta vjerskoga života (vjerovanje u temeljne istine islama i obredoslovlje). Sa ovoga stanovišta nije moguća suvremena kritika hadiskoga jezika; ni kulturna kritika čije je polazište relativnost i istrošenost jezika, ni društvena kritika koja je motivirana ideologičnošću i ograničenošću jezika, a ni znanstvena kritika pretpostavljena stanjem jezične znanosti. Jer jezik hadisa nadilazi disciplinarne fragmentarne sociološke, lingvističke, pa i teološke perspektive čovjekova mišljenja i govora. Jezik Poslanikove prakse, dakle, obuhvata puninu čovjekova života te se, otuda, ta punina ne može izraziti ograničenim jezičnim formulacijama.
40 hadisa sa komentarom, 4. izdanje (Sarajevo: Fakultet islamskih nauka u Sarajevu i el-Kalem, 2005)
ti mene ne znas, a ja se ne sjecam da sam o sebi ovdje iznosio sta i kada citam@novajlija, @sarafcina, i svi cijenjeni forumsi koji se ukljucujete u ovu diskusiju o NASTANKU i RAZVOJU literature hadisa, molim vas, PRVO PROCITAJTE SVE OVO (najmanje) PA ONDA DODJITE DA DISKUTUJEMO JER NEMA SVRHE CITIRATI BLO KOGA....
Ali, zar nije i ovo o pijenju (i jedenju) hodajuci isto tako hadis? Pa ako cemo vjerodostojnost hadisa traziti potvrdom u drugim hadisima, to mi dodje nekako kao "kadija te tuzi - kadija ti sudi" (ili tzv cirkularna definicija).novajlija wrote:
Prvi primjer; jedan ucenjak je cuo da jedan covjek iz drugog grada (udaljen od njega nekoliko stotina kilometara) prenosi jedan hadis, a za kojeg ovaj ucenjak nije cuo. Krenuo je na devi u taj grad da provjeri ko je ta osoba i da li stvarno prenosi taj hadis. Kada je dosao u taj grad vidio je tog covjeka kako jede hodajuci. Ovaj cin u islamu nije haram (zabranjen) nego mekruh (pokudjen, ne dolikuje covjeku), ali je ovaj ucenjak odbio prihvatiti od takve osobe hadis, jer su se hadisi prihvatali samo od osoba koji su potpuno pridrzavali islama, pa cak i preporucljivih stvari koji nisu strogo naredjene ili zabranjene.
ja NE MORAM nista... da si bilo kome na nacin na koji si meni, postavio ova pitanja NAMJERNO ti ne bi odgovorio jer nisi ti u poziciji da nekoga osobno "prozivas" da tebi "odgovori" na bilo sta. Hvala Bogu, koji mi je is svojeg beskrajnog strpljenja (As-Sabuur) dao malu kapljicu pa me takve stvari ne mogu naljutiti...Bosanac sa dna kace wrote:ZA @KGKG;
MOLİM TE DA UKRATKO ODGOVORİS NA SLEDECE;
1) Sta je to hadis? ( definiciju hadisa)
2) Vrste hadisa po vjerodostojnosti?
3)Nabroj glavne sakuplajce hadisa?
4) Sta je to lanac prenosilaca hadisa?
5)Koji su kriteriji da bi hadis bio ispravan?
6) Sta je to Kudsi hadis?
Shoshana wrote:Ali, zar nije i ovo o pijenju (i jedenju) hodajuci isto tako hadis? Pa ako cemo vjerodostojnost hadisa traziti potvrdom u drugim hadisima, to mi dodje nekako kao "kadija te tuzi - kadija ti sudi" (ili tzv cirkularna definicija).novajlija wrote:
Prvi primjer; jedan ucenjak je cuo da jedan covjek iz drugog grada (udaljen od njega nekoliko stotina kilometara) prenosi jedan hadis, a za kojeg ovaj ucenjak nije cuo. Krenuo je na devi u taj grad da provjeri ko je ta osoba i da li stvarno prenosi taj hadis. Kada je dosao u taj grad vidio je tog covjeka kako jede hodajuci. Ovaj cin u islamu nije haram (zabranjen) nego mekruh (pokudjen, ne dolikuje covjeku), ali je ovaj ucenjak odbio prihvatiti od takve osobe hadis, jer su se hadisi prihvatali samo od osoba koji su potpuno pridrzavali islama, pa cak i preporucljivih stvari koji nisu strogo naredjene ili zabranjene.
A to sto su se svi ucenjaci slozili oko vjerodostojnosti (barem dvije) zbirke hadisa me neodoljivo podsjeca na ono ibrecenje nekidan na nekoj temi o katolicanstvu... kako to pa se nekoliko ljudi sastalo da odredjuje sta je bog htio da kaze?
Koliko ja vidim, Kogod-kadgod ne negira sunet, niti nepogresivost u ponasanju i izjavama Muhamedovim. Ona samo dovodi u pitanje vjerodostojnost prenesenih hadisa sto je zaista iznenadjujuce osvjezavajuci pristup religiji i prijatna promjena u usporedbi sa horskim pjevacima koje smo do sada imali zadovoljstvo citati.
Samo naprijed Kogod, ti barem razumijes ono u sta vjerujes
prouci Qur'an i SAM odgovori sebi. Ne dozvoljavam da mi se "naredjuje" tako neuljudno.Bosanac sa dna kace wrote:@KGKG molim te da odgovoris na postavljena pitanja!
+ na ovo;
-u Kur'anu ima ajet (ne mogu se sad sjetiti tacno a neam bas vremena da trazim); .....i obratit se Allahu i Poslaniku njegovu.....
kako tumacis ovaj ajet?
to @zeno samo udri kontru!
"citiranje" se nije odnosilo na tebe, nego na citat @zena, ja cijenim to sto se ne razbacujes citatima,Sarafcina wrote:ti mene ne znas, a ja se ne sjecam da sam o sebi ovdje iznosio sta i kada citam@novajlija, @sarafcina, i svi cijenjeni forumsi koji se ukljucujete u ovu diskusiju o NASTANKU i RAZVOJU literature hadisa, molim vas, PRVO PROCITAJTE SVE OVO (najmanje) PA ONDA DODJITE DA DISKUTUJEMO JER NEMA SVRHE CITIRATI BLO KOGA....... stoga, mani mi se nagadjanja
. takodjer, nisam ti nikoga citirao, niti se pozivao na necije zakljucke .
a kad me vec vuces za jezik, procito sam i ja Fiziku cvrstog stanja od Epifanova, pa se ne razmecem okolo da je shvatam.
a ti jos nisi pokazala da si u stanju shvatiti logicke veze u prostoprosirenoj recenici. situacija je vrlo jednostavno, ne mozes se koristiti tvrdnjom (kao istinitim) ako njenu istinitost dovodis u pitanje, a ti upravo to radis (tako sto mijenjas teze i nadijevas imena po svom nahodjenju). to nema veze sa hadisima i religijom nego sa zdravim razumom.
Hvala Bogu, po tvom komentaru i po PM vidim da ima mnogih koji RAZUMIJU o cemu govorim, za razliku od drugih koji potpuno izvrcu navrat-nanos samo rasprave radi jer ih ne zanima da li u tome ima logike i istine nego samo dodju u stanje "samoodbrane" k'o da ih neko "napada"Shoshana wrote:Ali, zar nije i ovo o pijenju (i jedenju) hodajuci isto tako hadis? Pa ako cemo vjerodostojnost hadisa traziti potvrdom u drugim hadisima, to mi dodje nekako kao "kadija te tuzi - kadija ti sudi" (ili tzv cirkularna definicija).novajlija wrote:
Prvi primjer; jedan ucenjak je cuo da jedan covjek iz drugog grada (udaljen od njega nekoliko stotina kilometara) prenosi jedan hadis, a za kojeg ovaj ucenjak nije cuo. Krenuo je na devi u taj grad da provjeri ko je ta osoba i da li stvarno prenosi taj hadis. Kada je dosao u taj grad vidio je tog covjeka kako jede hodajuci. Ovaj cin u islamu nije haram (zabranjen) nego mekruh (pokudjen, ne dolikuje covjeku), ali je ovaj ucenjak odbio prihvatiti od takve osobe hadis, jer su se hadisi prihvatali samo od osoba koji su potpuno pridrzavali islama, pa cak i preporucljivih stvari koji nisu strogo naredjene ili zabranjene.
A to sto su se svi ucenjaci slozili oko vjerodostojnosti (barem dvije) zbirke hadisa me neodoljivo podsjeca na ono ibrecenje nekidan na nekoj temi o katolicanstvu... kako to pa se nekoliko ljudi sastalo da odredjuje sta je bog htio da kaze?
Koliko ja vidim, Kogod-kadgod ne negira sunet, niti nepogresivost u ponasanju i izjavama Muhamedovim. Ona samo dovodi u pitanje vjerodostojnost prenesenih hadisa sto je zaista iznenadjujuce osvjezavajuci pristup religiji i prijatna promjena u usporedbi sa horskim pjevacima koje smo do sada imali zadovoljstvo citati.
Samo naprijed Kogod, ti barem razumijes ono u sta vjerujes
znaci ipak si upoznat da postoje odavno oni koji pozivaju na Qur'an i ujedinjenje muslimana?Sarafcina wrote:Shoshana wrote:Ali, zar nije i ovo o pijenju (i jedenju) hodajuci isto tako hadis? Pa ako cemo vjerodostojnost hadisa traziti potvrdom u drugim hadisima, to mi dodje nekako kao "kadija te tuzi - kadija ti sudi" (ili tzv cirkularna definicija).novajlija wrote:
Prvi primjer; jedan ucenjak je cuo da jedan covjek iz drugog grada (udaljen od njega nekoliko stotina kilometara) prenosi jedan hadis, a za kojeg ovaj ucenjak nije cuo. Krenuo je na devi u taj grad da provjeri ko je ta osoba i da li stvarno prenosi taj hadis. Kada je dosao u taj grad vidio je tog covjeka kako jede hodajuci. Ovaj cin u islamu nije haram (zabranjen) nego mekruh (pokudjen, ne dolikuje covjeku), ali je ovaj ucenjak odbio prihvatiti od takve osobe hadis, jer su se hadisi prihvatali samo od osoba koji su potpuno pridrzavali islama, pa cak i preporucljivih stvari koji nisu strogo naredjene ili zabranjene.
A to sto su se svi ucenjaci slozili oko vjerodostojnosti (barem dvije) zbirke hadisa me neodoljivo podsjeca na ono ibrecenje nekidan na nekoj temi o katolicanstvu... kako to pa se nekoliko ljudi sastalo da odredjuje sta je bog htio da kaze?
Koliko ja vidim, Kogod-kadgod ne negira sunet, niti nepogresivost u ponasanju i izjavama Muhamedovim. Ona samo dovodi u pitanje vjerodostojnost prenesenih hadisa sto je zaista iznenadjujuce osvjezavajuci pristup religiji i prijatna promjena u usporedbi sa horskim pjevacima koje smo do sada imali zadovoljstvo citati.
Samo naprijed Kogod, ti barem razumijes ono u sta vjerujes
obrati paznju na slijed dogadjaja
radi se o tome da je nesto zapisivano nakon dvjesto godina usmene predaje. nakon opseznog istrazivanja (ispituje se pouzdanost prenosilaca i sam tekst naracije), moguca je uspostava kriterija vrednovanja vjerodostojnosti odredjenog teksta.
pokret koji KGKG propagira odavno proglasen sektom. vrlo vjerovatno zbog same metodologije (ocito je da ona ustvari ne postoji) je dati pokret proglasen sektom. sto je izgleda i opravdano, jer ako ja kao prosjecan "idiot" mogu vidjeti obilje nelogicnosti i unutrasnjih kontradikcija u samom pristupu materiji, zamisli onda sta vide ljudi koji ovu problematiku razumiju do u detalje.
U principu KGKG ovdje iznosi gomilu parola i poziva na ujedinjenje "na Kur'anu" (ni vehabije ne rade nista drugo), ali nam onda negdje iz prikrajka doda da ni taj Kur'an kojem ona poziva, nije bas isti kao onaj Kur'an koji slijede bosanski muslimani (a i ostali
).
Ono gdje nas KGKG poziva je "famozni kod 19" + plus njena logicka mahnitanja (i zakljucci koje bi iole nacitaniji srednjoskolac oborio)+plus njena tumacenja Kur'ana (stil najblizi onom Can you translate me to the other page of street). Sam "kod 19" je smisljen/otkriven nekad 70tih i jeste fascinantan, ali sta ako ja sutra otkrijem "novi kod"... onako po svom nahodjenju. Jel to znaci da mozemo opet odrezati komadice knjige, da je uklopimo? I gdje je onda tu granica?
O "promjeni" koju ti pominjes, svako moze da provjeri - radi se o Suri Tewba, na koju Bog nije (preko Dzibrila) dozvolio da se stavi BASMALA. jer je znao da ce narod pokusati da, kao i svaki prije njih, IZDIGNE Muhammeda iznad ostalih Poslanika (zadnja DVA ajeta) iako se na mnogim mjestma kroz cijeli Qur'an ponavlja da "ne pravimo razliku medju poslanicima".
Time sto BASMALA nije stavljena na pocetak te sure je zato sto sadrzi dva ajeta OPRECNA svim drugim ajetima o jednakosti poslanika, a Bog zna ono sto ljudi tada nisu znali (tj. da ce se pokusati Muhammed "izdici" iznad ostalih poslanika, a hadisa koji ga "izdizu" iznad ostalih poslanika je jos vise).
kao i napokon definitivno dokaze da ta dva ajeta nisu dio ORIGINALNE Objave (sto cete naci, ako proucavate historiju tefsira, da je stoljecima bila kontroverzna tema medju poznavaocima Qur'ana, ali se nije moglo dokazati)
U redu, pa koliko puta da ponovim, NEMOJ SE SLOZITI SA MOJIM STAVOM, OSTANI PRI SVOM. Ako je ovo sto ja mislim da je ispravno, samo moje "naklapanje" i u tome nema nikakvih cinjenica - pa "prodji" onda, pomoli se Bogu za mene, i sve mirno...Sarafcina wrote:O "promjeni" koju ti pominjes, svako moze da provjeri - radi se o Suri Tewba, na koju Bog nije (preko Dzibrila) dozvolio da se stavi BASMALA. jer je znao da ce narod pokusati da, kao i svaki prije njih, IZDIGNE Muhammeda iznad ostalih Poslanika (zadnja DVA ajeta) iako se na mnogim mjestma kroz cijeli Qur'an ponavlja da "ne pravimo razliku medju poslanicima".
Time sto BASMALA nije stavljena na pocetak te sure je zato sto sadrzi dva ajeta OPRECNA svim drugim ajetima o jednakosti poslanika, a Bog zna ono sto ljudi tada nisu znali (tj. da ce se pokusati Muhammed "izdici" iznad ostalih poslanika, a hadisa koji ga "izdizu" iznad ostalih poslanika je jos vise).
kako znas razlog zbog cega nema BASMALE?jel imas informaciju od Boga, Dzibrila ili ti sama to smisljas? Mozda logikom?
sta ce se desiti ako ti ja dadnem jos deset razloga (ja sam inace mastovit)?
sta ako ja smislim "kod 23 ili kod 7" pa smislim razloge da odbacimo neke ajete? Radi se o jednostavnoj stvari da je to sto ti zastupas u prvom redu protivno logici (koja nema dodira sa religijom)
.
to da li je to sto zastupas sekta ili nije...
evo utvrdili smo da hadise ne priznajes (osim kao istoriju, sto je totalni nonsens...ali da ne opterecujemo raju)
utvrdili smo da nam Knjiga nije ista
utvrdili smo da nam vjeropvanja nisu ista
znaci da je neko sektas, sto si i spomenula u jednom postu (nazvavsi sunnije i sije sektama
). Slazem se i ja tu neko jeste sektas, a ko ...
to nek prosudjuje svako za sebe
. Ja kazem da si ti
(bez ikakve namjere da vrijedjam, eto ti argumenti zbog zega stvari nazivam pravim imenom).
Zato ne kontam kojem jedinstvu pozivas? na vjerovanje u "matematicki dokaz" ? sorry, ali to sto ti vezes s matematikom i brojevima, nema veze sa matematickim dokazivanjem.
kao i napokon definitivno dokaze da ta dva ajeta nisu dio ORIGINALNE Objave (sto cete naci, ako proucavate historiju tefsira, da je stoljecima bila kontroverzna tema medju poznavaocima Qur'ana, ali se nije moglo dokazati)
posto ti vec znas gdje se to nalazi, ja bih zamolio da dadnes reference da i to pokusamo prodiskutovati, jer ja ne znam na sta konkretno mislis (a ne citam misli).
Da si procitao moj post o tome shvatio bi da bas to i govorim...Da se mezheb (slijedjenje misljenja) razlikuje od Imama koji je iznio ta misljenja. Pogledaj primjer o kontracepciji i razlicite "fetwe" istog mezheba u razlicitm zemljama (tj. hanefi mezheb u Turskoj, Bosni i Afganistanu).Bosanac sa dna kace wrote:@KGKG
ne moras uopste da iznosis definiicju hadisa koju bubaju napamet u medresama!
medjutim kolko vidim iz tvojih postova na svim temama ti se ostro protivis svim mezhebima, jer eto koristi hadis kao svoj 2. izvor!
treba da znas da ni jedan imam od 4 priznata mezheba nije reko; Evo ja osnivam svoj mezheb, pa ko me ne bude slijedio gorice u vatri!
niko od njih nije reko nista ni slicno!
svi su sagalsni u tome da je moguce da su pogirejsili, medjutim ako ti vuidis gresku i kazes da je Ebu Hanife u pravu a ne Malik ti nisi gresna!
Medjutim doc tako donekel izvan BiH ko sto nam dodjose razne -ije i propagirat nam tamo neki lijevi islam je kranje bezobrazno!
a @zenati udara kontu,ru jer postira duge postove ko ti, pa bujrum kome opanci kome obojci!
Ja recimo ope vjerujme po pitanju hadisa jednom Silajdzicu iili Residu (mada imaju istupa sasvim druge prirode, i vjerujem da imaju visak znanja o hadisima i Kur'anu za koje treba da se pojagmimo) sa FINa za koje znam ko su i sta su nego tamo nekome sa interneta...