Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
Moderator: Bobi
-
- Posts: 5249
- Joined: 22/12/2011 14:41
Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
Mišljenja, utisci, problemi itd?
Probao, ide ok, mjenjač fino šalta. Pročitao sam po netu da je bilo nekih problema i update SW-a mjenjača, ništa specijalno. Mjenjač je s dvostrukim kvačilom u ulju?
Nadam se da neko ima više informacija za podijeliti.
Probao, ide ok, mjenjač fino šalta. Pročitao sam po netu da je bilo nekih problema i update SW-a mjenjača, ništa specijalno. Mjenjač je s dvostrukim kvačilom u ulju?
Nadam se da neko ima više informacija za podijeliti.
-
- Posts: 14985
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
direstraits0078 wrote:Mišljenja, utisci, problemi itd?
Probao, ide ok, mjenjač fino šalta. Pročitao sam po netu da je bilo nekih problema i update SW-a mjenjača, ništa specijalno. Mjenjač je s dvostrukim kvačilom u ulju?
Nadam se da neko ima više informacija za podijeliti.
Nisam siguran za auto, za mjenjac, znam da je sto se tice performansi najlosiji od svih mjenjaca sa dvostrukim kvacilom na trzistu, cak mislim da zaostaje i za ZF-ovim 8 brzinskim automatskim mjenjacem.
Sto se tice update-a, to je normala. Danas je update mjenjaca kao update softwera na kompu.
- Seawolf
- Posts: 3199
- Joined: 14/06/2012 22:59
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
direstraits0078 wrote:Mišljenja, utisci, problemi itd?
Probao, ide ok, mjenjač fino šalta. Pročitao sam po netu da je bilo nekih problema i update SW-a mjenjača, ništa specijalno. Mjenjač je s dvostrukim kvačilom u ulju?
Nadam se da neko ima više informacija za podijeliti.
Da, mjenjač je sa dvostrukim kvačilom (odatle mu je oznaka DCT) sa lamelama u ulju, jer isti ovaj mjenjač prenosi snagu sa motora koji imaju maksimalni obrtni moment do 350 Nm (A 220 d i A 250). Tako da je za ovaj motor sa najvećim obrtnim momentom od 260 Nm, fino predimenzionisan.
Mjenjač mijenja stepene prenosa vrlo komforno, tako da se promijene skoro i ne osjete, vidi se (i čuje) samo pad broja obrtaja motora. U ručni mod promijena stepeni prenosa se ulazi, čim pritisneš jednu od polugica za promijenu (+, ili -), iza volana. Vraćanje u automatski mod se vrši dužim pritiskom na bilo koju od te dvije polugice.
Nema neke velike razlike između "E" ("ekonomičnog") i "S" ("sportskog") načina rada automatike, tako da ga je najbolje držati stalno u "E" načinu, a kada hoćeš da naglo ubrzaš, pritisnuti pedalu gasa do kick-down-a i on će sam smanjiti za dva stepena prenosa. I tu se osjeti najveća mana svih DCT mjenjača, jer u tom slučaju, prelaz između stepeni prenosa se vrši na istoj lameli kvačila (jer su oba stepena prenosa, ili parna, ili neparna), tako da za ovaj manevar, mjenjač potroši dosta vremena.
Ulje u mjenjaču (i kvačilu) se, prema preporuci proizvođača, treba mijenjati na svakih 100.000 km, mada bih ja preporučio da se to uradi na petom servisu na 75.000 km. Ono što je još važno reći za ovaj mjenjač je da svoj komfor šaltanja održava i nakon pređenih šezdesetak hiljada kilometara (vjerovatno i duže), i da je vrlo "mekan" pri uključivanju kvačila pri polasku, što se za neke druge tipove i izvedbe DCT / DSG mjenjača, baš i ne može reći.
Ne razumijem šta je kolega @jefferson mislio reći s tim da misli da ovaj mjenjač zaostaje za ZF-ovim 8-stepenim automatskim mjenjačem, jer je, valjda, sasvim očekivano da "pravi" automatski mjenjač sa hidrodinamičkim pretvaračem (umjesto lamelnog kvačila) i sklopovima planetarnih zupčanika, bude u svemu bolji (i puno skuplji) od bilo kojeg DSG / DCT mjenjača.
Što se tiče vozila, kao što si se već vjerovatno uvjerio, atraktivno je i iznutra i izvana, sa jako dobrom ergonomijom upravljanja i opsluživanja. Prostora na stražnjim sjedištima i po širini i po visini, nema pretjerano puno, a i gepek je jedan od najmanjih u klasi. Zauzvrat, sklopljen je jako dobro, upotrebljeni materijali su vrlo kvalitetni, ugodni na dodir i otporni pri dugotrajnom korištenju.
O motoru K9K, vjerovatno sve znaš. Najznačajnije razlike u odnosu na izvedbu koja se ugrađuje u npr. Megane su konstrukcija zamajca i oslonci motora.
Kao kompromis komforu vožnje i dugotrajnosti dijelova ovjesa, preporučujem kupovinu vozila sa izvedbom vanjskog opremanja sa 16" felgama i pneumaticima dimenzija 205/55R16 i komfornom varijantom ovjesa. Ovaj ovjes i ove dimenzije točkova i pneumatika se sasvim dobro nose sa kroćenjem i prenosom "brutalnih" 109 KS i 260 Nm na cestu, u svim uslovima.
-
- Posts: 5249
- Joined: 22/12/2011 14:41
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
Seawolf wrote:direstraits0078 wrote:Mišljenja, utisci, problemi itd?
Probao, ide ok, mjenjač fino šalta. Pročitao sam po netu da je bilo nekih problema i update SW-a mjenjača, ništa specijalno. Mjenjač je s dvostrukim kvačilom u ulju?
Nadam se da neko ima više informacija za podijeliti.
Da, mjenjač je sa dvostrukim kvačilom (odatle mu je oznaka DCT) sa lamelama u ulju, jer isti ovaj mjenjač prenosi snagu sa motora koji imaju maksimalni obrtni moment do 350 Nm (A 220 d i A 250). Tako da je za ovaj motor sa najvećim obrtnim momentom od 260 Nm, fino predimenzionisan.
Mjenjač mijenja stepene prenosa vrlo komforno, tako da se promijene skoro i ne osjete, vidi se (i čuje) samo pad broja obrtaja motora. U ručni mod promijena stepeni prenosa se ulazi, čim pritisneš jednu od polugica za promijenu (+, ili -), iza volana. Vraćanje u automatski mod se vrši dužim pritiskom na bilo koju od te dvije polugice.
Nema neke velike razlike između "E" ("ekonomičnog") i "S" ("sportskog") načina rada automatike, tako da ga je najbolje držati stalno u "E" načinu, a kada hoćeš da naglo ubrzaš, pritisnuti pedalu gasa do kick-down-a i on će sam smanjiti za dva stepena prenosa. I tu se osjeti najveća mana svih DCT mjenjača, jer u tom slučaju, prelaz između stepeni prenosa se vrši na istoj lameli kvačila (jer su oba stepena prenosa, ili parna, ili neparna), tako da za ovaj manevar, mjenjač potroši dosta vremena.
Ulje u mjenjaču (i kvačilu) se, prema preporuci proizvođača, treba mijenjati na svakih 100.000 km, mada bih ja preporučio da se to uradi na petom servisu na 75.000 km. Ono što je još važno reći za ovaj mjenjač je da svoj komfor šaltanja održava i nakon pređenih šezdesetak hiljada kilometara (vjerovatno i duže), i da je vrlo "mekan" pri uključivanju kvačila pri polasku, što se za neke druge tipove i izvedbe DCT / DSG mjenjača, baš i ne može reći.
Ne razumijem šta je kolega @jefferson mislio reći s tim da misli da ovaj mjenjač zaostaje za ZF-ovim 8-stepenim automatskim mjenjačem, jer je, valjda, sasvim očekivano da "pravi" automatski mjenjač sa hidrodinamičkim pretvaračem (umjesto lamelnog kvačila) i sklopovima planetarnih zupčanika, bude u svemu bolji (i puno skuplji) od bilo kojeg DSG / DCT mjenjača.
Što se tiče vozila, kao što si se već vjerovatno uvjerio, atraktivno je i iznutra i izvana, sa jako dobrom ergonomijom upravljanja i opsluživanja. Prostora na stražnjim sjedištima i po širini i po visini, nema pretjerano puno, a i gepek je jedan od najmanjih u klasi. Zauzvrat, sklopljen je jako dobro, upotrebljeni materijali su vrlo kvalitetni, ugodni na dodir i otporni pri dugotrajnom korištenju.
O motoru K9K, vjerovatno sve znaš. Najznačajnije razlike u odnosu na izvedbu koja se ugrađuje u npr. Megane su konstrukcija zamajca i oslonci motora.
Kao kompromis komforu vožnje i dugotrajnosti dijelova ovjesa, preporučujem kupovinu vozila sa izvedbom vanjskog opremanja sa 16" felgama i pneumaticima dimenzija 205/55R16 i komfornom varijantom ovjesa. Ovaj ovjes i ove dimenzije točkova i pneumatika se sasvim dobro nose sa kroćenjem i prenosom "brutalnih" 109 KS i 260 Nm na cestu, u svim uslovima.
Baš sam kontao da ćeš se javiti.


Znaš li kojim slučajem je li išta mijenjano na zamajcu? Mehaničar kaže da je 3 zamajca zamijenio na 160.000-180.000 km, doduše Taxi vozila. Nije siguran da li je uvedena nova, poboljšana verzija zamajca.
Ovaj što sam probao je neka Urbana oprema.
Last edited by direstraits0078 on 02/03/2016 11:35, edited 1 time in total.
- Seawolf
- Posts: 3199
- Joined: 14/06/2012 22:59
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
direstraits0078 wrote:...Znaš li kojim slučajem je li išta mijenjano na zamajcu? Mehaničar kaže da je 3 zamajca zamijenio na 160.000-180.000 km, doduše Taxi vozila. Nije siguran da li je uvedena nova, poboljšana verzija zamajca.
Jesi li provjerio sa tim mehaničarem, da li se radi o novijim izvedbama tog vozila sa K9K motorom, ili starijim (mislim do proizvodnog mjeseca septembra 2013-e), u koje je još uvijek išao Mercedes OM 651 motor radne zapremine 1.796 ccm?
-
- Posts: 5249
- Joined: 22/12/2011 14:41
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
Seawolf wrote:direstraits0078 wrote:...Znaš li kojim slučajem je li išta mijenjano na zamajcu? Mehaničar kaže da je 3 zamajca zamijenio na 160.000-180.000 km, doduše Taxi vozila. Nije siguran da li je uvedena nova, poboljšana verzija zamajca.
Jesi li provjerio sa tim mehaničarem, da li se radi o novijim izvedbama tog vozila sa K9K motorom, ili starijim (mislim do proizvodnog mjeseca septembra 2013-e), u koje je još uvijek išao Mercedes OM 651 motor radne zapremine 1.796 ccm?
Nisam siguran, pitam ponovo kad budem u prilici.
Koliko vremena i love uzme zamjena ulja u mjenjaču?
- Seawolf
- Posts: 3199
- Joined: 14/06/2012 22:59
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
direstraits0078 wrote:...Koliko vremena i love uzme zamjena ulja u mjenjaču?
U mjenjač i kvačilo ide 4,8 lit. ulja, koje mora imati odobrenje da zadovoljava specifikaciju MB 236.21 (pored onoga koje se isporučuje u originalnom Mercedes-Benz pakovanju, odobrenje za ovu specifikaciju ima samo još ulje Shell DCT-M1).
Mijenjaju se i dva filtera ulja u mjenjaču. Kompletna procedura traje oko dva sata, a cijena za ulje i oba filtera je oko 354,00 KM (uključen PDV) plus cijena rada.
- sema911s
- Posts: 5148
- Joined: 04/03/2013 15:37
- Location: mene nosi mutna rijeka
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
morski vuce.,.,sory za off topic auto line ili 

-
- Posts: 5249
- Joined: 22/12/2011 14:41
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
Seawolf wrote:direstraits0078 wrote:...Koliko vremena i love uzme zamjena ulja u mjenjaču?
U mjenjač i kvačilo ide 4,8 lit. ulja, koje mora imati odobrenje da zadovoljava specifikaciju MB 236.21 (pored onoga koje se isporučuje u originalnom Mercedes-Benz pakovanju, odobrenje za ovu specifikaciju ima samo još ulje Shell DCT-M1).
Mijenjaju se i dva filtera ulja u mjenjaču. Kompletna procedura traje oko dva sata, a cijena za ulje i oba filtera je oko 354,00 KM (uključen PDV) plus cijena rada.
Nije strašno za jednog RenoLa, oćureć MercaBenca.

-
- Posts: 14985
- Joined: 28/08/2007 05:31
- Location: U.S.A
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
Seawolf wrote:direstraits0078 wrote:Mišljenja, utisci, problemi itd?
Probao, ide ok, mjenjač fino šalta. Pročitao sam po netu da je bilo nekih problema i update SW-a mjenjača, ništa specijalno. Mjenjač je s dvostrukim kvačilom u ulju?
Nadam se da neko ima više informacija za podijeliti.
Da, mjenjač je sa dvostrukim kvačilom (odatle mu je oznaka DCT) sa lamelama u ulju, jer isti ovaj mjenjač prenosi snagu sa motora koji imaju maksimalni obrtni moment do 350 Nm (A 220 d i A 250). Tako da je za ovaj motor sa najvećim obrtnim momentom od 260 Nm, fino predimenzionisan.
Mjenjač mijenja stepene prenosa vrlo komforno, tako da se promijene skoro i ne osjete, vidi se (i čuje) samo pad broja obrtaja motora. U ručni mod promijena stepeni prenosa se ulazi, čim pritisneš jednu od polugica za promijenu (+, ili -), iza volana. Vraćanje u automatski mod se vrši dužim pritiskom na bilo koju od te dvije polugice.
Nema neke velike razlike između "E" ("ekonomičnog") i "S" ("sportskog") načina rada automatike, tako da ga je najbolje držati stalno u "E" načinu, a kada hoćeš da naglo ubrzaš, pritisnuti pedalu gasa do kick-down-a i on će sam smanjiti za dva stepena prenosa. I tu se osjeti najveća mana svih DCT mjenjača, jer u tom slučaju, prelaz između stepeni prenosa se vrši na istoj lameli kvačila (jer su oba stepena prenosa, ili parna, ili neparna), tako da za ovaj manevar, mjenjač potroši dosta vremena.
Ulje u mjenjaču (i kvačilu) se, prema preporuci proizvođača, treba mijenjati na svakih 100.000 km, mada bih ja preporučio da se to uradi na petom servisu na 75.000 km. Ono što je još važno reći za ovaj mjenjač je da svoj komfor šaltanja održava i nakon pređenih šezdesetak hiljada kilometara (vjerovatno i duže), i da je vrlo "mekan" pri uključivanju kvačila pri polasku, što se za neke druge tipove i izvedbe DCT / DSG mjenjača, baš i ne može reći.
Ne razumijem šta je kolega @jefferson mislio reći s tim da misli da ovaj mjenjač zaostaje za ZF-ovim 8-stepenim automatskim mjenjačem, jer je, valjda, sasvim očekivano da "pravi" automatski mjenjač sa hidrodinamičkim pretvaračem (umjesto lamelnog kvačila) i sklopovima planetarnih zupčanika, bude u svemu bolji (i puno skuplji) od bilo kojeg DSG / DCT mjenjača.
Što se tiče vozila, kao što si se već vjerovatno uvjerio, atraktivno je i iznutra i izvana, sa jako dobrom ergonomijom upravljanja i opsluživanja. Prostora na stražnjim sjedištima i po širini i po visini, nema pretjerano puno, a i gepek je jedan od najmanjih u klasi. Zauzvrat, sklopljen je jako dobro, upotrebljeni materijali su vrlo kvalitetni, ugodni na dodir i otporni pri dugotrajnom korištenju.
O motoru K9K, vjerovatno sve znaš. Najznačajnije razlike u odnosu na izvedbu koja se ugrađuje u npr. Megane su konstrukcija zamajca i oslonci motora.
Kao kompromis komforu vožnje i dugotrajnosti dijelova ovjesa, preporučujem kupovinu vozila sa izvedbom vanjskog opremanja sa 16" felgama i pneumaticima dimenzija 205/55R16 i komfornom varijantom ovjesa. Ovaj ovjes i ove dimenzije točkova i pneumatika se sasvim dobro nose sa kroćenjem i prenosom "brutalnih" 109 KS i 260 Nm na cestu, u svim uslovima.
Izvini ali ti si prvi covjek koji tvrdi da je automatski mjenjac skuplji i komlikovaniji od mjenjaca sa dvostrukim kvacilom.
Uporedivi mjenjac sa dvostrukim kvacilom je uvijk skuplji od uporedivog automatskog mjenjaca i tezi. Razlog koristenja DCT/DSG it mjenjaca su performanse i manja potrosnja. Medjutim to dolazi u zadnje vrijeme pod upitnik jer su automatski mjenjaci napredovali strasno.
BMW konkretno nece uopste da ugradjuje Getragov DCT u obicne modele nego samo u M modele zbog kompleksnosti, cijene itd.
Ono sto sam mislio na MB mjenjac je da zaostaje u performansama za ZF-ovim 8 brzinskim mjenjacem kada je u pitanju brzina izmjena a posebno kick-down koji kod MB-a uvijek malo kasni. Vjerovatno ce MB raditi update, ali stvari sada tako stoje.
-
- Posts: 5249
- Joined: 22/12/2011 14:41
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
Sve 5, ali ručica tempomata... Sakrili je da se napati čovjek dok je nađe. 

- Seawolf
- Posts: 3199
- Joined: 14/06/2012 22:59
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
direstraits0078 wrote:Sve 5, ali ručica tempomata... Sakrili je da se napati čovjek dok je nađe.
Ovo sada je puno bolji raspored, nego prije, kada je ručica tempomata bila iznad ručice žmigavaca/brisača. Prije mi se dešavalo da dam desni žmigavac kada hoću da uključim tempomat, sada sa novim rasporedom, više ne.
Također, sada ručica tempomata ima dva stepena pri memorisanju brzine kretanja. Prvi stepen je za fino namještanje u koracima po 1 km/h, a drugi stepen je za namještanje u koracima po 10 km/h. Mislim da ova mogućnost ne postoji kod automobila kojima je upravljanje tempomatom preko dugmića na volanu.
- madner
- Posts: 50043
- Joined: 09/08/2004 16:35
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
Ja imam podesavanje koraka tempomata desno od kontrole svjetala.
- Seawolf
- Posts: 3199
- Joined: 14/06/2012 22:59
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
madner wrote:Ja imam podesavanje koraka tempomata desno od kontrole svjetala.
Da, ali to je predpodešavanje (što bi rek'o naš narod preset). Na ručici tempomata kod Mercedesa, zbog dvostepenog pomijeranja ručice u oba smjera, imaš mogućnost biranja povećavanja (ili smanjivanja) brzine u koracima od 1 km/h, ili 10 km/h, u realnom vremenu.
-
- Posts: 5249
- Joined: 22/12/2011 14:41
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
Seawolf wrote:direstraits0078 wrote:Sve 5, ali ručica tempomata... Sakrili je da se napati čovjek dok je nađe.
Ovo sada je puno bolji raspored, nego prije, kada je ručica tempomata bila iznad ručice žmigavaca/brisača. Prije mi se dešavalo da dam desni žmigavac kada hoću da uključim tempomat, sada sa novim rasporedom, više ne.
Također, sada ručica tempomata ima dva stepena pri memorisanju brzine kretanja. Prvi stepen je za fino namještanje u koracima po 1 km/h, a drugi stepen je za namještanje u koracima po 10 km/h. Mislim da ova mogućnost ne postoji kod automobila kojima je upravljanje tempomatom preko dugmića na volanu.
Problem je kad se neko navikne na rucicu tempomata iznad rucice svjetala, i onda krene da blica ljudima, a auto u medjuvremenu usporava li usporava.

Mozda da su malo vecu rucicu napravili, tesko je pronaci ispod volana.
-
- Posts: 7897
- Joined: 08/12/2009 17:31
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
Navikne se čovjek na tu stariju ručicu kod mercedesovog tempomata bez problema. Meni se učinila malo nezgodnom i blizu ručice žmigavaca i drugog u W219 (ali se privikao nakon stotinjak km), a u W203 mi je bila odmah ok.
-
- Posts: 5249
- Joined: 22/12/2011 14:41
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
530i wrote:Navikne se čovjek na tu stariju ručicu kod mercedesovog tempomata bez problema. Meni se učinila malo nezgodnom i blizu ručice žmigavaca i drugog u W219 (ali se privikao nakon stotinjak km), a u W203 mi je bila odmah ok.
U tom i jeste fazon, navikao sam se na ovu iznad rucice svjetala, a sad je ispod rucice svjetala. Blicam li blicam.

- Seawolf
- Posts: 3199
- Joined: 14/06/2012 22:59
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
Pričajte šta hoćete, ali je ovaj novi raspored puno bolji. Prije je ručica za žmigavce/brisače/ablendovanje bila postavljena prenisko, a sada je na optimalnom mjestu.
-
- Posts: 5249
- Joined: 22/12/2011 14:41
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
Treba se naviknuti. Rucica brisaca, rucica tempomata, rucica getribe, sve blizu.
- Seawolf
- Posts: 3199
- Joined: 14/06/2012 22:59
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
direstraits0078 wrote:Treba se naviknuti. Rucica brisaca, rucica tempomata, rucica getribe, sve blizu.
Ručica getribe je na suprotnoj, desnoj strani, a nju ionako koristiš samo jednom za vrijeme vožnje, prilikom polaska.
-
- Posts: 5249
- Joined: 22/12/2011 14:41
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
Seawolf wrote:direstraits0078 wrote:Treba se naviknuti. Rucica brisaca, rucica tempomata, rucica getribe, sve blizu.
Ručica getribe je na suprotnoj, desnoj strani, a nju ionako koristiš samo jednom za vrijeme vožnje, prilikom polaska.
Mislio sam na peteljke automata, + i -, njih imas s obje strane volana.

-
- Posts: 7897
- Joined: 08/12/2009 17:31
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
Seawolf wrote:direstraits0078 wrote:Treba se naviknuti. Rucica brisaca, rucica tempomata, rucica getribe, sve blizu.
Ručica getribe je na suprotnoj, desnoj strani, a nju ionako koristiš samo jednom za vrijeme vožnje, prilikom polaska.
Kad sam sjeo prvi put u Mercedes sa takvom ručicom mjenjača krenuh da čačkam onaj džojstik na sredini, kako se ovo prebaci u D

Ali, nasreću prilično je intuitivno, iako ispočetka neobično za nekoga ko je navikao na ručicu na klasičnom mjestu.
- Seawolf
- Posts: 3199
- Joined: 14/06/2012 22:59
Re: Mercedes A 180d 7g dct 2015 model
530i wrote:Seawolf wrote:direstraits0078 wrote:Treba se naviknuti. Rucica brisaca, rucica tempomata, rucica getribe, sve blizu.
Ručica getribe je na suprotnoj, desnoj strani, a nju ionako koristiš samo jednom za vrijeme vožnje, prilikom polaska.
Kad sam sjeo prvi put u Mercedes sa takvom ručicom mjenjača krenuh da čačkam onaj džojstik na sredini, kako se ovo prebaci u D![]()
Ali, nasreću prilično je intuitivno, iako ispočetka neobično za nekoga ko je navikao na ručicu na klasičnom mjestu.
Raspored komandi je urađen prema jednostavnom pravilu: Od momenta startanja motora, obje ruke se drže na volanu i ne odvajaju se od volana do momenta zaustavljanja motora.
A lijevi lakat se izbaci kroz prozor
