Manje poznate istine o automobilima

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: Bobi, _BataZiv_0809

Post Reply
vratnik
Posts: 30172
Joined: 30/08/2004 11:17
Location: Apsurdistan

#1 Manje poznate istine o automobilima

Post by vratnik » 22/12/2011 16:11

- BMW nije dobio bubrege radi hitlera, radi se o modnom detalju koji je preuzet od firme Ihle koja je isporucivala karoserije i prije 1933.
- ime mercedes je bio uslov Emila Volineka, austrijanca koji je u to vrijeme bio najveca musterija, a da, to jeste bilo ime njegove kcerke.
- ovo vjerovatno vecini nije poznato: audi je stariji proizvodjac automobila od BMW-a.
- audi nije napravio prvi putnicki automobil sa pogonom na cetiri tocka, to je ipak jensen interceptor.

.....
Last edited by vratnik on 23/12/2011 09:36, edited 2 times in total.


User avatar
olensoner
Posts: 1105
Joined: 24/01/2008 19:34

#2 Re: Mitovi i legende

Post by olensoner » 22/12/2011 16:19

U prosjeku BMW po svakom automobilu na ima troska 1800 Eura namijenjenih za istrazivanje i razvoj, a Hyundai 120 Eura. Jedan interesantan statisticki podatak, koji puno govori.

User avatar
corolla02
Posts: 8987
Joined: 18/02/2009 22:12
Location: Light travels faster than sound; that is why some people appear bright, until you hear them speak!

#3 Re: Mitovi i legende

Post by corolla02 » 22/12/2011 16:30

prvo japansko auto sa trake nije toyota vec mitsu tamo 1917

cucamonga
Posts: 529
Joined: 29/06/2011 09:30

#4 Re: Mitovi i legende

Post by cucamonga » 22/12/2011 16:47

VW Golf D serija MK1 i MK2 su u ratu za slobodu RBIH prevezli vise hiljada ranjenih i poginulih a išli su na trafo ulje, na potroseno iskoristeno motorno ulje, te na sva moguca zamisliva tecna maziva kao pogon - definitivno auto-heroj rata u BIH baš kao i TAM kamion s dizelskim motorom.

U ratu u BIH nakon odlaska cetnicke armade iz kasarne u Zenici - u hangarima kasarne je ostalo vise tona avionskog goriva kerozina koje se bacalo u TAMove kamione koji ih koristili kao gorivo.

User avatar
ljubav_aha
Posts: 15082
Joined: 03/04/2008 19:25
Location: TURKISH COFFEEBATH

#5 Re: Mitovi i legende

Post by ljubav_aha » 22/12/2011 16:53

tema je super :)

goran16v
Posts: 10152
Joined: 20/09/2011 09:02

#6 Re: Mitovi i legende

Post by goran16v » 22/12/2011 17:02

Subaru nikad nije proizveo nijedan automobil, bez obzira na klasu i namjenu, ukljucujuci i gradski Justy, a da nije bio 4WD
Daihatsu je prvi uveo malolitrazi dizel motor u serijski putnicki automobil i to zapremine 1,3L u model Charade.
Razlog za kvalitet celika od kojeg se proizvodi Volvo je nacin proizvodnje celika, za koju se, kao energent, ne koristi nikakvo fosilno gorivo nego el. energija.

User avatar
chuchumbamayumbe
Posts: 11050
Joined: 20/10/2006 22:02

#7 Re: Mitovi i legende

Post by chuchumbamayumbe » 22/12/2011 18:31

olensoner wrote:U prosjeku BMW po svakom automobilu na ima troska 1800 Eura namijenjenih za istrazivanje i razvoj, a Hyundai 120 Eura. Jedan interesantan statisticki podatak, koji puno govori.
...što daje ukupnu cifru namjenjenu za istraživanje i razvoj pojedinačno BMW-a i Hyundai-a...?
Mislim, realno bi bilo napisati kolika je ukupna cifra koju proizvađači ulažu na nivou kompanije? Možda cu cifre na nivou kompanije iste, ali ispada da Hyundai ulaže manje zato što moguće da proizvede više jedinica.
Daleko od toga da držim nečiju stranu.

User avatar
AmADin_gospo
Posts: 2203
Joined: 14/05/2010 11:29

#8 Re: Mitovi i legende

Post by AmADin_gospo » 22/12/2011 18:42

tema bi se trebala zvati "malo poznate cinjenice auto industiji" zna se dobro sta su mitovi i legende.

btw. ferd nand prsche nije izmislio bubu nego je po instrukciji hitlera izvrsio modifikaciju tatre V570. tatra je 1938 podnjelamtuzbu na sudu koja je radi rata stopirana, a napkon 1961 god. volkswagen je isplatio tatri 3.000.000 maraka kao odstetu.

sve do kupovine Audia, volkswagen nije pojedovao nikakvu tehnologiju ni iskustvo u pravljenju motora s vodenim hladjenjem a ulaskom Audia u koncern, modifikacijom audia 50 prave golfa mk1 i pola mk1 a od audia 80 prave passat-a

golf nije najprodavaniji automobil na svijetu uprkos svojih 6 generacija, ispred njega se nalazi Ford F serija sa 7 odnosno toyota corolla s 10 generacija.


BOSCH kompanija je u 92% totnom vlasnistvu humanitarne organizacije robert bosch stifttung' 7% familija bosch a ostalo direktori kompanija. od ukupne zarade ( prosle godine netto 2,1 milijarde eura) 96% se ulaze u kompaniju i razvoj a ostatak dionicarima od kojih 92% ide u humanitarne svrhe.

znak BMWa nema veze s elisom kako je to dugo vremena bio mit, plavo-bijela boja je zastitna boja Bavarske pokraine (Bayerische motoren werke)

User avatar
Bakir1
Posts: 13669
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Contact:

#9 Re: Mitovi i legende

Post by Bakir1 » 22/12/2011 19:00

meni je zanimljiva fiatova slampavost i serviranje najboljih tehnologija na tanjiru konkurenciji bez da se potrude sa sami to dovedu do savrsenstva.
primjera iz istorije je mnogo mozda je najbolji tehnologija TDI motora koju su upravo oni patentirali kao i prvi europski pokusaj nakon gulwinga direktnog ubrizgavanja goriva kod benzinaca

Richard Peti
Posts: 4102
Joined: 12/02/2007 17:16

#10

Post by Richard Peti » 22/12/2011 19:27

.
Last edited by Richard Peti on 17/04/2015 20:17, edited 2 times in total.

User avatar
ljubav_aha
Posts: 15082
Joined: 03/04/2008 19:25
Location: TURKISH COFFEEBATH

#11 Re: Mitovi i legende

Post by ljubav_aha » 22/12/2011 19:47

dzemmo wrote:ja bi volio da neko od upucenijih postavi sve izume od Citroena koje su drugi kupili i koji se tek sad koriste
citao sam dosta toga al nisam upoznat sa godinama i drugim proizvodjacima
i mene ovo zanima,odlicno pitanje :-D

User avatar
beco
Posts: 2498
Joined: 25/08/2004 14:22

#12 Re: Mitovi i legende

Post by beco » 22/12/2011 19:52

goran16v wrote:Subaru nikad nije proizveo nijedan automobil, bez obzira na klasu i namjenu, ukljucujuci i gradski Justy, a da nije bio 4WD
Daihatsu je prvi uveo malolitrazi dizel motor u serijski putnicki automobil i to zapremine 1,3L u model Charade.
Razlog za kvalitet celika od kojeg se proizvodi Volvo je nacin proizvodnje celika, za koju se, kao energent, ne koristi nikakvo fosilno gorivo nego el. energija.
A Subaru BRZ :D

User avatar
olensoner
Posts: 1105
Joined: 24/01/2008 19:34

#13 Re: Mitovi i legende

Post by olensoner » 22/12/2011 20:24

chuchumbamayumbe wrote:
olensoner wrote:U prosjeku BMW po svakom automobilu na ima troska 1800 Eura namijenjenih za istrazivanje i razvoj, a Hyundai 120 Eura. Jedan interesantan statisticki podatak, koji puno govori.
...što daje ukupnu cifru namjenjenu za istraživanje i razvoj pojedinačno BMW-a i Hyundai-a...?
Mislim, realno bi bilo napisati kolika je ukupna cifra koju proizvađači ulažu na nivou kompanije? Možda cu cifre na nivou kompanije iste, ali ispada da Hyundai ulaže manje zato što moguće da proizvede više jedinica.
Daleko od toga da držim nečiju stranu.
Ovo sam procitao u jednoj studiji, koju je radila Mercer Management Consulting konsultantska kuca . Koliko se sjecam vodili su se nekom racunicom da kad bi svi proizvodili isti broj vozila dosli bi do tih podataka. A cini mi se da je prosjek u auto-industriji oko 750 Eura troskova za R&D po proizvedenom automobilu.
PS. studija se odnosila na period od 2001. do 2005. godine.

User avatar
AmADin_gospo
Posts: 2203
Joined: 14/05/2010 11:29

#14 Re: Mitovi i legende

Post by AmADin_gospo » 22/12/2011 21:48

dzemmo wrote:ja bi volio da neko od upucenijih postavi sve izume od Citroena koje su drugi kupili i koji se tek sad koriste
citao sam dosta toga al nisam upoznat sa godinama i drugim proizvodjacima
citroen je prvo proizvođać s serijski ugrađivanim hidrauličkim vješanjem u europi, i prvi s modelom DS 1955 godine(ajkula) koji je imao aktivno pomjeranje snopa svjetala s pomicanjem volana. prvi su imali automatsko poravnanje volana pri paljenju vozila

drndalo
Posts: 17013
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#15 Re: Mitovi i legende

Post by drndalo » 22/12/2011 22:15

BMWov znak jeste kombinacija boja pokrajine Bavarske, ali je oblik znaka stilizovani propeler aviona koji se okrece...
1917.
On July 21, 1917, under the leadership of Karl Rapp and Max Friz, the Bayerische Flugzeugwerke is renamed the Bayerische Motoren Werke (Bavarian Motor Works). Their logo, representing an airplane propeller in the blue sky, would remain throughout the company's history. At 3,400 employees, BMW recruited Franz Joseph Popp from Daimler to become its managing director. The company's primary output was the V-12 airplane engine.
http://www.mototype.com/pages/2771/bmw

User avatar
Industrialyzer
Posts: 3918
Joined: 11/06/2011 23:51

#16 Re: Mitovi i legende

Post by Industrialyzer » 22/12/2011 22:58

Mozda nije bas ono sto se trazi u temi ali i od mene par zanimljivosti , najjaci benzinac ( ne turbo :-D ) u historiji je 7.3 V12 iz Aston Martin One-77 sa 750KS 8-) a dizel 6.0 V12 TDi iz Q7 koji ima 493KS

Najveci obrtni moment kod benzinaca ima Viper SRT 10 sa 786Nm

Auto sa najmanjom potrosnjom je VW Lupo 1.2 TDI sa prosjecnom potrosnjom 2.9l :D

Moskvic 410 je imao 8brzinski manuelni mjenjac :D govorimo o autu koje se proizvodilo '60ih


Prvo auto ( street legal ) koje je moglo dostici magicnih 320km/h je Ferari F40

cucamonga
Posts: 529
Joined: 29/06/2011 09:30

#17 Re: Mitovi i legende

Post by cucamonga » 22/12/2011 23:03

Industrialyzer wrote:Mozda nije bas ono sto se trazi u temi ali i od mene par zanimljivosti , najjaci benzinac ( ne turbo :-D ) u historiji je 7.3 V12 iz Aston Martin One-77 sa 750KS 8-) a dizel 6.0 V12 TDi iz Q7 koji ima 493KS

Najveci obrtni moment kod benzinaca ima Viper SRT 10 sa 786Nm

Auto sa najmanjom potrosnjom je VW Lupo 1.2 TDI sa prosjecnom potrosnjom 2.9l :D

Moskvic 410 je imao 8brzinski manuelni mjenjac :D govorimo o autu koje se proizvodilo '60ih


Prvo auto ( street legal ) koje je moglo dostici magicnih 320km/h je Ferari F40
kako ba kad Bugatti Veyron ima 1000 KS atmosferskih.

User avatar
Industrialyzer
Posts: 3918
Joined: 11/06/2011 23:51

#18 Re: Mitovi i legende

Post by Industrialyzer » 22/12/2011 23:05

Veyron ima 4 turba :D

cucamonga
Posts: 529
Joined: 29/06/2011 09:30

#19 Re: Mitovi i legende

Post by cucamonga » 22/12/2011 23:10

Industrialyzer wrote:Veyron ima 4 turba :D
hm nisam to znao vidis... fala

truba znaci napravili 12 litara mašine i trebala im 4 punjaca da nabace 1000 KS.
hm

ELEM

Rudolf Dizel je na pocetku kreacije svog prvoh SUS sporohodnog motora za gorivo koristio ulje sjemena ako se ne varam kikirikija, a ne D2 :mrgreen: pa je samim tim bio i pionir koristenja bio-goriva (ko zna mozda su tu info korporacije platile masno da se izignorise kako bi se dokopale profita sa naftnih polja) :oops:

User avatar
AmADin_gospo
Posts: 2203
Joined: 14/05/2010 11:29

#20 Re: Mitovi i legende

Post by AmADin_gospo » 22/12/2011 23:47

drndalo wrote:BMWov znak jeste kombinacija boja pokrajine Bavarske, ali je oblik znaka stilizovani propeler aviona koji se okrece...
zato se ova tema i zove "Mitovi i legende"

http://en.wikipedia.org/wiki/Bavaria
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW
The circular blue and white BMW logo or roundel is portrayed by BMW as the movement of an aircraft propeller, to signify the white blades cutting through the blue sky – an interpretation that BMW adopted for convenience in 1929, twelve years after the roundel was created.[8][9] The emblem evolved from the circular Rapp Motorenwerke company logo, from which the BMW company grew, combined with the blue and white colours of the flag of Bavaria, reversed to produce the BMW roundel. However, the origin of the logo being based on the movement of a propeller is in dispute, according to an article posted in 2010 by the New York Times, quoting "At the BMW Museum in Munich, Anne Schmidt-Possiwal, explained that the blue-and-white company logo did not represent a spinning propeller, but was meant to show the colours of the Free State of Bavaria.

shin
Posts: 7026
Joined: 19/09/2005 10:52

#21 Re: Mitovi i legende

Post by shin » 23/12/2011 00:12

Mercedes i ime ''silver arrows''
Weight story

A story exists that the origin of the Silver Arrows was accidental. The international governing body of motor sport prescribed for 1934 onwards a maximum weight limit of 750 kilograms for Grand Prix racing cars, excluding tyres and fuel. It is said that when in spring 1934 the Mercedes-Benz team placed its new Mercedes-Benz W25 on the scrutineering scales prior to the Eifelrennen at the Nürburgring, it allegedly recorded 751 kg (1,656 lb). Racing manager Alfred Neubauer and his driver Manfred von Brauchitsch, who both later published their memoires, claimed that they had the idea of scraping all the white paint from the bodywork. The story continues that the next day the shining silver aluminium beneath was exposed and scrutineering was passed. After the 350 hp (260 kW) car of v. Brauchitsch won the race, the nickname Silver Arrow was born, according to the legend.

Weight story disputed

This story did not appear until Alfred Neubauer's biography was published in 1958, and no reference to it has been found in contemporary sources. It since has been established that von Brauchitsch in 1932 had raced a streamlined SSKL on the AVUS which was called Silver Arrow in live radio coverage. Also, in 1934, both Mercedes and Auto Union had entered the Avusrennen, but the Mercedes cars were not able to start, and Auto Union did not succeed either. The next big event was the Eifelrennen, but as few cars complying to the new rules were ready, it was held for Formule Libre, so weight was no issue at that time.

shin
Posts: 7026
Joined: 19/09/2005 10:52

#22 Re: Mitovi i legende

Post by shin » 23/12/2011 00:13

Najbrze auto bez turbo punjaca je McLaren F1

User avatar
muz66
Posts: 17903
Joined: 24/03/2009 00:33
Location: Tamo gdje se dimi šiša i sluša Crvena jabuka

#23 Re: Mitovi i legende

Post by muz66 » 23/12/2011 00:24


User avatar
ljubav_aha
Posts: 15082
Joined: 03/04/2008 19:25
Location: TURKISH COFFEEBATH

#24 Re: Mitovi i legende

Post by ljubav_aha » 23/12/2011 00:26


User avatar
Chmoljo
Administrativni siledžija u penziji
Posts: 35557
Joined: 05/06/2008 03:41
Location: i vukove stid reći odakle sam...

#25 Re: Mitovi i legende

Post by Chmoljo » 23/12/2011 00:31

olensoner wrote:
chuchumbamayumbe wrote:
olensoner wrote:U prosjeku BMW po svakom automobilu na ima troska 1800 Eura namijenjenih za istrazivanje i razvoj, a Hyundai 120 Eura. Jedan interesantan statisticki podatak, koji puno govori.
...što daje ukupnu cifru namjenjenu za istraživanje i razvoj pojedinačno BMW-a i Hyundai-a...?
Mislim, realno bi bilo napisati kolika je ukupna cifra koju proizvađači ulažu na nivou kompanije? Možda cu cifre na nivou kompanije iste, ali ispada da Hyundai ulaže manje zato što moguće da proizvede više jedinica.
Daleko od toga da držim nečiju stranu.
Ovo sam procitao u jednoj studiji, koju je radila Mercer Management Consulting konsultantska kuca . Koliko se sjecam vodili su se nekom racunicom da kad bi svi proizvodili isti broj vozila dosli bi do tih podataka. A cini mi se da je prosjek u auto-industriji oko 750 Eura troskova za R&D po proizvedenom automobilu.
PS. studija se odnosila na period od 2001. do 2005. godine.
jes' ali Hyundai je, mislim, vodeća kompanija u brodogradnji :-D i to nešto govori.

Post Reply