Manje Auta vise zraka u Sarajevu

Očuvanje čovjekove okoline.
User avatar
Fiore
Posts: 1154
Joined: 28/03/2007 15:18
Location: IRRIDUCIBILI

Manje Auta vise zraka u Sarajevu

Post by Fiore » 23/04/2007 13:58

Svi vi koji vozite pokusajte malo na olovku uzeti koliko vam je neophodno auto mjesecno i kolik izdvajate za isto.. jel vam lakse ici malo pjeske ili koristit biciklo il malo gradski prevoz pogotovo ljeti.. kad se ne moze hodati od auta po gradu krkljanac zivi..
Zraka ponestaje dok se gusimo u dimu dizela.. Kralja mu necu nkad skontat.,kupi auto od 100 000 i fura se na dizel.. ma Dizel ubija..
Znam dosta porodica koje dodju u grad ljeti (mislim na strance) i pravo se sjebu guzvom.. Nedajmo da ovo bude dzungla na asphaltu i nadam se da ce neko udruzenje ekologa konkretno uzeti stvar u svoje ruke a ne samo uzimat dio od sredstava radi nekih n-tih organizacija koje postoje..

Raja mozda pretjerujem ali zamislite malo..


Forsaken
Posts: 732
Joined: 11/02/2005 10:51

Post by Forsaken » 23/04/2007 14:06

Jebo zrak. Sta ce nam. Uskoro ce nas istrenirat da nam ni on ne treba. Eo bez hrane i vode haman moremo

A nas coek bez auta ne mice ni do WC-a. Jebi ga, mentalitet takav.

_BosanaC
Posts: 8452
Joined: 16/08/2005 14:02
Location: Sarajevo
Contact:

Post by _BosanaC » 23/04/2007 14:12

Ja predlazem da se izmisli neki nacin prelaska ceste takav da pjesaci ne smetaju vozacima, te da se strogo sankcionise svaki pokusaj pjesaka da predje cestu ako je i zeleno na semaforu, a da se novcanom i zatvorskom kaznom kaznjava onaj pjesak koji cestu pokusava preci na pjesackom :oops:

Sarafcina
Posts: 2260
Joined: 19/09/2005 00:59

Post by Sarafcina » 23/04/2007 14:25

_BosanaC wrote:Ja predlazem da se izmisli neki nacin prelaska ceste takav da pjesaci ne smetaju vozacima, te da se strogo sankcionise svaki pokusaj pjesaka da predje cestu ako je i zeleno na semaforu, a da se novcanom i zatvorskom kaznom kaznjava onaj pjesak koji cestu pokusava preci na pjesackom :oops:


eee ... davno sam ja prico da je pusenje najmanji problem na ovom ...dunjaluku ;)

User avatar
texel
Posts: 530
Joined: 05/02/2004 00:00
Location: Šta ima u Bosni?

Post by texel » 23/04/2007 14:29

Jos da nema one zabrane za uvoz auta starijih od 7 god....

User avatar
Fiore
Posts: 1154
Joined: 28/03/2007 15:18
Location: IRRIDUCIBILI

we

Post by Fiore » 23/04/2007 14:57

Nije starost auta u pitanju nego.,imamo li potrebu svaki dan radi luposti vozikati se u autu? zbog cega da na komsija ima vise briga ili sta?

User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16772
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

Re: Manje Auta vise zraka u Sarajevu

Post by Drvosjeca iz Dejcica » 23/04/2007 15:17

Fiore wrote:Svi vi koji vozite pokusajte malo na olovku uzeti koliko vam je neophodno auto mjesecno i kolik izdvajate za isto.. jel vam lakse ici malo pjeske ili koristit biciklo il malo gradski prevoz pogotovo ljeti.. kad se ne moze hodati od auta po gradu krkljanac zivi..
Zraka ponestaje dok se gusimo u dimu dizela.. Kralja mu necu nkad skontat.,kupi auto od 100 000 i fura se na dizel.. ma Dizel ubija..
Znam dosta porodica koje dodju u grad ljeti (mislim na strance) i pravo se sjebu guzvom.. Nedajmo da ovo bude dzungla na asphaltu i nadam se da ce neko udruzenje ekologa konkretno uzeti stvar u svoje ruke a ne samo uzimat dio od sredstava radi nekih n-tih organizacija koje postoje..

Raja mozda pretjerujem ali zamislite malo..


Ne ubija dizel, ubijaju sva neispravna stara, prastara, auta. Potrebno je rigoroznije kontrolisati izduvne gasove te vozila koja ne zadovoljavaju propisane norme iskljuciti iz saobracaja. Drugo, poostriti normu kvaliteta goriva koja se uvoze... Sada se sjetih da je Mile Rusima produzio upotrebu losijeg goriva. :( Trece, uvesti poseban porez na vozila starija od 7 godina.

User avatar
chuchumbamayumbe
Posts: 11050
Joined: 20/10/2006 22:02

Post by chuchumbamayumbe » 23/04/2007 16:13

Beton, beton, samo beton, beton đeci treba.... :)

User avatar
Amsterdammer
Posts: 113
Joined: 12/04/2007 14:23
Location: Amsterdam

Post by Amsterdammer » 23/04/2007 20:40

Treba biciklizirati naciju :)

Recimo ovako kao ovdje u Amsterdamu :)

http://farm1.static.flickr.com/196/4702 ... 33.jpg?v=0

User avatar
chuchumbamayumbe
Posts: 11050
Joined: 20/10/2006 22:02

Post by chuchumbamayumbe » 23/04/2007 21:29

Amsterdammer wrote:Treba biciklizirati naciju :)

Recimo ovako kao ovdje u Amsterdamu :)

http://farm1.static.flickr.com/196/4702 ... 33.jpg?v=0

Haj ti na Vratnik biciklom, ja ću ipak autom!

User avatar
kekec
Posts: 4859
Joined: 18/05/2004 15:40
Location: EU

Post by kekec » 24/04/2007 01:34

chuchumbamayumbe wrote:Haj ti na Vratnik biciklom, ja ću ipak autom!


:lol:

A mozda je mislio na onaj sa 18 brzina ? :D

User avatar
Qler
Posts: 19332
Joined: 18/10/2004 14:49
Location: Sarajevo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Post by Qler » 24/04/2007 10:49

meni je jedino malo glupo kad npr 4 covjeka idu na posao sa malte na dobrinju i svi idu sa svojim autima.. rade u istoj firmi ili su pravo blizu i isto im radno vrijeme.. e sad umjesto da se dogovore da svake sedmice idu sa jednim i tako ustede oni se vozaju jedan pored drugog :-? ... ali sto neko rece i do WC-a ako treba :D

ifbbpro
Posts: 490
Joined: 19/05/2006 00:13

Post by ifbbpro » 24/04/2007 11:06

Ljudi, Sarajevo svakim danom postaje sve veci i veci grad. Protiv toga se nista uciniti ne moze.
Uostalom, imamo okolo ovih brda i zelenila, bar nas to malo izvlaci. Uvijek mozete otici na Vrelo Bosne ili neko izletiste :roll:

_BosanaC
Posts: 8452
Joined: 16/08/2005 14:02
Location: Sarajevo
Contact:

Post by _BosanaC » 24/04/2007 12:19

ifbbpro wrote:Ljudi, Sarajevo svakim danom postaje sve veci i veci grad. Protiv toga se nista uciniti ne moze.
Uostalom, imamo okolo ovih brda i zelenila, bar nas to malo izvlaci. Uvijek mozete otici na Vrelo Bosne ili neko izletiste :roll:


I jel to opravdava trenutno ponasanje vozaca? Kome se ne svidja neka ide na brdo? :roll:

milano
Posts: 329
Joined: 23/04/2007 11:59
Location: Italia

Post by milano » 24/04/2007 12:57

ovdje u Bolzzanu gdje zivim nema smoga. Ima i starih kola ali prodju na teh. pregledu. Poseban se porez daje na diesel aute. To je porez na ekologiju i zato i nema puno dizelasa. Sad su pravo jeftini jer ih niko nece, a necu vala ni ja. Postoji ovdje i elektrovoz za sjever i to je ekologija. Uglavnom skoro svi voze benzince jer ne zagadjuju okolinu.

User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16772
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

Post by Drvosjeca iz Dejcica » 24/04/2007 13:07

milano wrote: Uglavnom skoro svi voze benzince jer ne zagadjuju okolinu.


Netacno, benzinci takodjer zagadjuju okolinu.

milano
Posts: 329
Joined: 23/04/2007 11:59
Location: Italia

Post by milano » 26/04/2007 13:23

Drvosjeca iz Dejcica wrote:
milano wrote: Uglavnom skoro svi voze benzince jer ne zagadjuju okolinu.


Netacno, benzinci takodjer zagadjuju okolinu.

jest, ali jedno 100 puta manje. Dizele više niko u italiji ne vozi.

User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16772
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

Post by Drvosjeca iz Dejcica » 26/04/2007 14:09

milano wrote:
Drvosjeca iz Dejcica wrote:
milano wrote: Uglavnom skoro svi voze benzince jer ne zagadjuju okolinu.


Netacno, benzinci takodjer zagadjuju okolinu.

jest, ali jedno 100 puta manje. Dizele više niko u italiji ne vozi.


Samo auta na elektricni ili neku vrstu hibridnog pogona ne zagadjuju okolinu. A ako niko u Italiji ne vozi Diesel, kao sto kazes, pitam se zasto Fiat, Alfa, Iveco i svi ostali proizvodjaci automobila jos uvijek ne samo da proizvode iste vec se dalje i dalje usavrsavaju?

http://www.planetark.com/dailynewsstory ... /story.htm

Da ne spominjem nove diesel motore iz BMW-a i ostale inovace i varijacije na temu diesel motora.

sulesavic
Posts: 3460
Joined: 22/01/2003 00:00
Location: apatrid

Post by sulesavic » 26/04/2007 14:33

Sarafcina wrote:eee ... davno sam ja prico da je pusenje najmanji problem na ovom ...dunjaluku ;)


He, he, he.... :D

Da ne bude da sam pogre¹no interpretiran - drugovi iz Grasa su uklonili svog direktora prije godinu dana. Ne primijetim od tada da je kvalitet javnog saobraæaja u Sarajevu pobolj¹an ni po kom osnovu. Jedino ¹to mislim da dugo nije bilo nikkvog poskupljenja...

milano
Posts: 329
Joined: 23/04/2007 11:59
Location: Italia

Post by milano » 26/04/2007 15:15

Drvosjeca iz Dejcica wrote:
milano wrote:
Drvosjeca iz Dejcica wrote:
milano wrote: Uglavnom skoro svi voze benzince jer ne zagadjuju okolinu.


Netacno, benzinci takodjer zagadjuju okolinu.

jest, ali jedno 100 puta manje. Dizele više niko u italiji ne vozi.


Samo auta na elektricni ili neku vrstu hibridnog pogona ne zagadjuju okolinu. A ako niko u Italiji ne vozi Diesel, kao sto kazes, pitam se zasto Fiat, Alfa, Iveco i svi ostali proizvodjaci automobila jos uvijek ne samo da proizvode iste vec se dalje i dalje usavrsavaju?

http://www.planetark.com/dailynewsstory ... /story.htm

Da ne spominjem nove diesel motore iz BMW-a i ostale inovace i varijacije na temu diesel motora.

Tvrditi da je dizel stvar prošlosti, a benzin gorivo budućnosti, u nekim srednjim mjerilima od pet do petnaest godina, priznajem, zvuči u najmanju ruku čudno. No, da ne biste pomislili kako sam netom pao s kruške, ili da mi je udarac bočnog zračnog jastuka poremetio logičke sklopove (lončiće) u glavi pa lupam bez veze, evo vrlo razumskog i brojkama potkrijepljenog objašnjenja te teorije.
Teorija, naravno, nije umotvorina potpisnika ovih redaka, nego ju je iznio dr. Rinaldo Rinolfi, Fiatov guru za motore i, gle čuda, otac modernih dizelaša s common-railom. No, bez obzira na to što je upravo on otac tehnologije common-rail, koja je omogućila procvat dizelskih motora u posljednjih nekoliko godina, „dottore“ Rinolfi smatra da će benzinci, dugoročno, nadvladati dizele.
Jedan je od vrlo važnih razloga zbog kojih dizeli trenutačno dominiraju europskim tržištem u legislativi Europske unije, koja kao ni jedna druga na svijetu pogoduje dizelima. Bruxelles je želio nižu potrošnju i niske emisije ugljičnog dioksida (glavni uzrok efekta staklenika i globalnog zatopljenja), što postižu dizel-motori, i zato je proizvođačima automobila ostavio više vremena za redukciju ostalih štetnih emisija (nusprodukata unutrašnjeg izgaranja) kao što su čestice čađe ili NOx.
No, tome dolazi kraj, norma Euro 5, koja na snagu stupa 2009. godine, propisuje drastično smanjenje čestica čađe u ispuhu, a za normu Euro 6 (od 2014.) emisije NOx morat će se smanjiti čak 75 posto. U proizvodnji je dizelski motor trenutačno čak pedeset posto skuplji od benzinskog, a da bi ispunio te buduće norme, postat će još skuplji.
Sad su dizeli osjetno štedljiviji, i ugodniji u upotrebi zbog većeg okretnog momenta, ali dr. Rinolfi smatra da će se to u budućnosti bitno promijeniti, jer će proizvođači moći dio razlike u cijeni ulagati u nove tehnologije, pomoću kojih će sustići prednosti dizela. Prema njegovu mišljenju, ugradnja turbopunjača, izravnog ubrizgavanja i elektrohidraulične kontrole ventila ne bi trebala povećati cijenu benzinskog motora više od 500 eura.
Takav motor imao bi jednako dobar okretni moment pri niskim okretajima, jednako nisku emisiju ugljičnog dioksida, a potrošnja bi mu bila samo 10 posto viša od dizelske, za razliku od sadašnjih 30 posto. Pritom bi se koristili motori puno manjeg obujma. Fiat već razvija tu buduću generaciju agregata, a nazvao ju je twin-air. Motor u puntu obujma 800 ccm razvijao bi oko 100 KS, a 1,4-litreni motor za automobile C-segmenta imao bi oko 160 KS i tako zamijenio dvolitrene atmosferske benzince. Iznad njega, 1,8-litreni turbo obavljao bi posao za koji se sad ugrađuju 2,5- ili 2,7-litreni gutači benzina.
Dok se ta najnovija generacija očekuje na tržištu oko 2009. godine, prethodnica se već pojavila. PSA i BMW razvili su 1,6-litreni turbo sa 150 odnosno 175 KS, VW je prije godinu dana predstavio svoj 1,4-litreni TSI (kombinacija mehaničkog kompresora i turba) sa 140 KS, i tako sve do novih Fiatovih motora T-jet.
Ipak, dizelima dani nisu potpuno odbrojeni. Iako će im, uz višu cijenu, u budućnosti prednosti biti znatno manje, i dalje će biti poželjan izbor u automobilima kao što su SUV-i ili luksuzne limuzine, kod kojih cijena ne igra presudnu ulogu. Uz to, sad se već razvija nova tehnologija izgaranja samozapaljenjem pri niskim temperaturama, kojom bi se izbjegli golemi troškovi sustava za naknadno pročišćavanje ispušnih plinova, čime bi dizeli postali i cjenovno konkurentni.
Na kraju, posebno je zanimljiva tvrdnja dr. Rinolfija da je najkompliciranija stvar u razvoju novog motora razvoj njegovog sve kompliciranijeg softvera: „Većina ljudi, kad pomisli na motor, vidi komad lijevanog metala, ali pravi motor današnjih automobila je njegov kompjutor“…
Samo da nam netko još na mala vrata ne uvali windowse, pa da auto svako toliko moramo „restartati“.

Je li ti sada malo jasnije?

User avatar
Drvosjeca iz Dejcica
Posts: 16772
Joined: 23/06/2004 15:46
Location: Sarajevo

Post by Drvosjeca iz Dejcica » 26/04/2007 16:12

milano wrote:
Drvosjeca iz Dejcica wrote:
milano wrote:
Drvosjeca iz Dejcica wrote:
milano wrote: Uglavnom skoro svi voze benzince jer ne zagadjuju okolinu.


Netacno, benzinci takodjer zagadjuju okolinu.

jest, ali jedno 100 puta manje. Dizele više niko u italiji ne vozi.


Samo auta na elektricni ili neku vrstu hibridnog pogona ne zagadjuju okolinu. A ako niko u Italiji ne vozi Diesel, kao sto kazes, pitam se zasto Fiat, Alfa, Iveco i svi ostali proizvodjaci automobila jos uvijek ne samo da proizvode iste vec se dalje i dalje usavrsavaju?

http://www.planetark.com/dailynewsstory ... /story.htm

Da ne spominjem nove diesel motore iz BMW-a i ostale inovace i varijacije na temu diesel motora.

Tvrditi da je dizel stvar prošlosti, a benzin gorivo budućnosti, u nekim srednjim mjerilima od pet do petnaest godina, priznajem, zvuči u najmanju ruku čudno. No, da ne biste pomislili kako sam netom pao s kruške, ili da mi je udarac bočnog zračnog jastuka poremetio logičke sklopove (lončiće) u glavi pa lupam bez veze, evo vrlo razumskog i brojkama potkrijepljenog objašnjenja te teorije.
Teorija, naravno, nije umotvorina potpisnika ovih redaka, nego ju je iznio dr. Rinaldo Rinolfi, Fiatov guru za motore i, gle čuda, otac modernih dizelaša s common-railom. No, bez obzira na to što je upravo on otac tehnologije common-rail, koja je omogućila procvat dizelskih motora u posljednjih nekoliko godina, „dottore“ Rinolfi smatra da će benzinci, dugoročno, nadvladati dizele.
Jedan je od vrlo važnih razloga zbog kojih dizeli trenutačno dominiraju europskim tržištem u legislativi Europske unije, koja kao ni jedna druga na svijetu pogoduje dizelima. Bruxelles je želio nižu potrošnju i niske emisije ugljičnog dioksida (glavni uzrok efekta staklenika i globalnog zatopljenja), što postižu dizel-motori, i zato je proizvođačima automobila ostavio više vremena za redukciju ostalih štetnih emisija (nusprodukata unutrašnjeg izgaranja) kao što su čestice čađe ili NOx.
No, tome dolazi kraj, norma Euro 5, koja na snagu stupa 2009. godine, propisuje drastično smanjenje čestica čađe u ispuhu, a za normu Euro 6 (od 2014.) emisije NOx morat će se smanjiti čak 75 posto. U proizvodnji je dizelski motor trenutačno čak pedeset posto skuplji od benzinskog, a da bi ispunio te buduće norme, postat će još skuplji.
Sad su dizeli osjetno štedljiviji, i ugodniji u upotrebi zbog većeg okretnog momenta, ali dr. Rinolfi smatra da će se to u budućnosti bitno promijeniti, jer će proizvođači moći dio razlike u cijeni ulagati u nove tehnologije, pomoću kojih će sustići prednosti dizela. Prema njegovu mišljenju, ugradnja turbopunjača, izravnog ubrizgavanja i elektrohidraulične kontrole ventila ne bi trebala povećati cijenu benzinskog motora više od 500 eura.
Takav motor imao bi jednako dobar okretni moment pri niskim okretajima, jednako nisku emisiju ugljičnog dioksida, a potrošnja bi mu bila samo 10 posto viša od dizelske, za razliku od sadašnjih 30 posto. Pritom bi se koristili motori puno manjeg obujma. Fiat već razvija tu buduću generaciju agregata, a nazvao ju je twin-air. Motor u puntu obujma 800 ccm razvijao bi oko 100 KS, a 1,4-litreni motor za automobile C-segmenta imao bi oko 160 KS i tako zamijenio dvolitrene atmosferske benzince. Iznad njega, 1,8-litreni turbo obavljao bi posao za koji se sad ugrađuju 2,5- ili 2,7-litreni gutači benzina.
Dok se ta najnovija generacija očekuje na tržištu oko 2009. godine, prethodnica se već pojavila. PSA i BMW razvili su 1,6-litreni turbo sa 150 odnosno 175 KS, VW je prije godinu dana predstavio svoj 1,4-litreni TSI (kombinacija mehaničkog kompresora i turba) sa 140 KS, i tako sve do novih Fiatovih motora T-jet.
Ipak, dizelima dani nisu potpuno odbrojeni. Iako će im, uz višu cijenu, u budućnosti prednosti biti znatno manje, i dalje će biti poželjan izbor u automobilima kao što su SUV-i ili luksuzne limuzine, kod kojih cijena ne igra presudnu ulogu. Uz to, sad se već razvija nova tehnologija izgaranja samozapaljenjem pri niskim temperaturama, kojom bi se izbjegli golemi troškovi sustava za naknadno pročišćavanje ispušnih plinova, čime bi dizeli postali i cjenovno konkurentni.
Na kraju, posebno je zanimljiva tvrdnja dr. Rinolfija da je najkompliciranija stvar u razvoju novog motora razvoj njegovog sve kompliciranijeg softvera: „Većina ljudi, kad pomisli na motor, vidi komad lijevanog metala, ali pravi motor današnjih automobila je njegov kompjutor“…
Samo da nam netko još na mala vrata ne uvali windowse, pa da auto svako toliko moramo „restartati“.

Je li ti sada malo jasnije?


Znaci tvrdnja da niko vise ne vozi diesele je prenapuhana. Slazem se, u buducnosti nas ocekuju bolje performanse kod benzinaca ali i nove inovacije kod diesel motora. Koji ce motori prevladati na trzistu ostaje jos da se vidi.

User avatar
Romeo 80
Posts: 3164
Joined: 11/12/2006 16:55
Location: Seljajevo, al Centar brale
Has thanked: 2 times

Post by Romeo 80 » 26/04/2007 21:21

mlada i zelena wrote:treba zabraniti saobracaj od Nedjarica do Vijecnice, napraviti zaobilaznice za autobuse i ostala mot. vozila, koristiti tramvaje, trole kad vec postoje a i bicikla i role nisu losa stvar...taxi zabraniti obavezno


Eh, vidi se da si mlada i zelena! :-) :roll:

User avatar
Romeo 80
Posts: 3164
Joined: 11/12/2006 16:55
Location: Seljajevo, al Centar brale
Has thanked: 2 times

Post by Romeo 80 » 26/04/2007 23:17

Hajde, ne ljuti se! Nisam ja ništa loše mislio! :) No hard feelings.

kEN0
Posts: 881
Joined: 01/07/2006 15:27
Location: Sarajevo

Post by kEN0 » 26/04/2007 23:32

primjetio sam da dosta raje uzima mnogo kvalitetna bicikla, i da pocinje furati biciklo kao prevozno sredstvo ovih vrucih dana, e sada kako dalje, vidjet cemo.

milano
Posts: 329
Joined: 23/04/2007 11:59
Location: Italia

Post by milano » 27/04/2007 09:01

Drvosjeca iz Dejcica wrote:
milano wrote:
Drvosjeca iz Dejcica wrote:
milano wrote:
Drvosjeca iz Dejcica wrote:
milano wrote: Uglavnom skoro svi voze benzince jer ne zagadjuju okolinu.


Netacno, benzinci takodjer zagadjuju okolinu.

jest, ali jedno 100 puta manje. Dizele više niko u italiji ne vozi.


Samo auta na elektricni ili neku vrstu hibridnog pogona ne zagadjuju okolinu. A ako niko u Italiji ne vozi Diesel, kao sto kazes, pitam se zasto Fiat, Alfa, Iveco i svi ostali proizvodjaci automobila jos uvijek ne samo da proizvode iste vec se dalje i dalje usavrsavaju?

http://www.planetark.com/dailynewsstory ... /story.htm

Da ne spominjem nove diesel motore iz BMW-a i ostale inovace i varijacije na temu diesel motora.

Tvrditi da je dizel stvar prošlosti, a benzin gorivo budućnosti, u nekim srednjim mjerilima od pet do petnaest godina, priznajem, zvuči u najmanju ruku čudno. No, da ne biste pomislili kako sam netom pao s kruške, ili da mi je udarac bočnog zračnog jastuka poremetio logičke sklopove (lončiće) u glavi pa lupam bez veze, evo vrlo razumskog i brojkama potkrijepljenog objašnjenja te teorije.
Teorija, naravno, nije umotvorina potpisnika ovih redaka, nego ju je iznio dr. Rinaldo Rinolfi, Fiatov guru za motore i, gle čuda, otac modernih dizelaša s common-railom. No, bez obzira na to što je upravo on otac tehnologije common-rail, koja je omogućila procvat dizelskih motora u posljednjih nekoliko godina, „dottore“ Rinolfi smatra da će benzinci, dugoročno, nadvladati dizele.
Jedan je od vrlo važnih razloga zbog kojih dizeli trenutačno dominiraju europskim tržištem u legislativi Europske unije, koja kao ni jedna druga na svijetu pogoduje dizelima. Bruxelles je želio nižu potrošnju i niske emisije ugljičnog dioksida (glavni uzrok efekta staklenika i globalnog zatopljenja), što postižu dizel-motori, i zato je proizvođačima automobila ostavio više vremena za redukciju ostalih štetnih emisija (nusprodukata unutrašnjeg izgaranja) kao što su čestice čađe ili NOx.
No, tome dolazi kraj, norma Euro 5, koja na snagu stupa 2009. godine, propisuje drastično smanjenje čestica čađe u ispuhu, a za normu Euro 6 (od 2014.) emisije NOx morat će se smanjiti čak 75 posto. U proizvodnji je dizelski motor trenutačno čak pedeset posto skuplji od benzinskog, a da bi ispunio te buduće norme, postat će još skuplji.
Sad su dizeli osjetno štedljiviji, i ugodniji u upotrebi zbog većeg okretnog momenta, ali dr. Rinolfi smatra da će se to u budućnosti bitno promijeniti, jer će proizvođači moći dio razlike u cijeni ulagati u nove tehnologije, pomoću kojih će sustići prednosti dizela. Prema njegovu mišljenju, ugradnja turbopunjača, izravnog ubrizgavanja i elektrohidraulične kontrole ventila ne bi trebala povećati cijenu benzinskog motora više od 500 eura.
Takav motor imao bi jednako dobar okretni moment pri niskim okretajima, jednako nisku emisiju ugljičnog dioksida, a potrošnja bi mu bila samo 10 posto viša od dizelske, za razliku od sadašnjih 30 posto. Pritom bi se koristili motori puno manjeg obujma. Fiat već razvija tu buduću generaciju agregata, a nazvao ju je twin-air. Motor u puntu obujma 800 ccm razvijao bi oko 100 KS, a 1,4-litreni motor za automobile C-segmenta imao bi oko 160 KS i tako zamijenio dvolitrene atmosferske benzince. Iznad njega, 1,8-litreni turbo obavljao bi posao za koji se sad ugrađuju 2,5- ili 2,7-litreni gutači benzina.
Dok se ta najnovija generacija očekuje na tržištu oko 2009. godine, prethodnica se već pojavila. PSA i BMW razvili su 1,6-litreni turbo sa 150 odnosno 175 KS, VW je prije godinu dana predstavio svoj 1,4-litreni TSI (kombinacija mehaničkog kompresora i turba) sa 140 KS, i tako sve do novih Fiatovih motora T-jet.
Ipak, dizelima dani nisu potpuno odbrojeni. Iako će im, uz višu cijenu, u budućnosti prednosti biti znatno manje, i dalje će biti poželjan izbor u automobilima kao što su SUV-i ili luksuzne limuzine, kod kojih cijena ne igra presudnu ulogu. Uz to, sad se već razvija nova tehnologija izgaranja samozapaljenjem pri niskim temperaturama, kojom bi se izbjegli golemi troškovi sustava za naknadno pročišćavanje ispušnih plinova, čime bi dizeli postali i cjenovno konkurentni.
Na kraju, posebno je zanimljiva tvrdnja dr. Rinolfija da je najkompliciranija stvar u razvoju novog motora razvoj njegovog sve kompliciranijeg softvera: „Većina ljudi, kad pomisli na motor, vidi komad lijevanog metala, ali pravi motor današnjih automobila je njegov kompjutor“…
Samo da nam netko još na mala vrata ne uvali windowse, pa da auto svako toliko moramo „restartati“.

Je li ti sada malo jasnije?


Znaci tvrdnja da niko vise ne vozi diesele je prenapuhana. Slazem se, u buducnosti nas ocekuju bolje performanse kod benzinaca ali i nove inovacije kod diesel motora. Koji ce motori prevladati na trzistu ostaje jos da se vidi.

nema sta da se vidi. Kod nas u italiji nema dizela puno. Napiso sam ti da je na snazi porez ima vec evo skoro 20 godina. Ja necu da vozim dizel jer smrdi ko hala svaki, dimi crno, uzas. U italiji ima samo 5 do 10 % dizela, a vi ovdje što vozite i benzince i dizele sa milion predjenih km to je odraz vaseg siromastva io zatucanosti. Jebiga ja hocu da rostiljam na baricama, a na pola livade krug od pola metra od auspuha. Poslje dodje nakav audi, ja kad zadimi kad upali. Osta sve crno na travi. Da ne spominjem kese, flase,cigare,binde. Bozhe sachuvaj koda nikad vishe neche dochi gore. Danas cu na Igman pa da i gore vidim kakoje. Lani je bila katastrofa od prljavstine

Post Reply