Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderator: O'zone

User avatar
jao_situacije
Posts: 17650
Joined: 29/03/2014 19:20

#501 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by jao_situacije » 24/12/2016 23:00

MOSALJOZE wrote:
bordo gandalf wrote:Zna li neko broj inspekcije na koji bi mogao prijaviti one koji loze otpad?
+1
Komšo redovno ustaje rano(švapska je penzija)pokupi plastiku,kese,obuću,kartone,i sve to naloži.
5 mjeseci mi sušimo veš unutra.

Danas sam slušao na radiju znam da su zadnje 4 brojke 0000 :-)
kurcem inspekcija ne mrda, govorim iz svog iskustva
ne pada im na pamet da roknu kaznu, ali vi pokušajte pa javite šta bude

http://kuip.ks.gov.ba/


User avatar
Kal El
Posts: 5916
Joined: 07/04/2013 21:49
Location: ex Mate Simmons

#502 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by Kal El » 24/12/2016 23:13

Kod nas u mahali nekoliko kuca se grije na jebeni ugalj, ne mozes mahalom proci...

User avatar
jao_situacije
Posts: 17650
Joined: 29/03/2014 19:20

#503 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by jao_situacije » 24/12/2016 23:23

Donnie Smith wrote:Pa ja, otkud Čarobnjaku "Pala magla do pola Sarajeva" :D

Nego, ovdje bih ja stavila taj neki usisivač, #tazefotkanomaloprije, vjetrenjaču malo niže, nešto. Nije valjda da je baš neizvodljivo toliko :koluta:
Pa sljedeće nas godine čeka isto, ako ne i gore, treba ljetos na tome raditi, to je konstruktivnije rješenje nego pratiti auta, isključivati ih iz saobraćaja i raju tjerati da mrski plin koristi.

A naiđoh i na ovo: http://source.ba/clanak/85735/tunelima- ... u-sarajevu

Image
čista izmišljotina onog ublehaša lindova da bi mu autoput prošao kroz babovinu kod tarčina odakle je porijeklom

vjetar puše prema istoku tj. rogoju i romaniji
eventualno tunel kroz trebević bi nešto popravio ali i to je glupost da se buši samo zbog zagađenja, jer se smog mora dići na veću nadmorsku visinu... nema tog tunela koji će uzrokovati toliko kretanje zraka da se oblak digne preko hiljadu metara nadmorske visine

User avatar
Haris.ba
Posts: 10551
Joined: 08/09/2005 20:08

#504 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by Haris.ba » 24/12/2016 23:41

Samo da napomenem da u arapskim naseljima koja su planirana na Bjelašnici nema smoga. :D

User avatar
amar1994
Posts: 28550
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#505 Re: RE: Re: RE: Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by amar1994 » 24/12/2016 23:59

cyprus wrote:
amar1994 wrote:Ne znam za ostale , ali zasto sam ja ovakav , zato sto znam ko nas vodi :izet: :D

Normalno da se nece pridrzavati zbog javnog prevoza koji je smece , kao i sve ostalo . Daj molim te , zasto bi neko svoje dijete pustao da se mrzne i ceka po pola sata na minusu, kada moze autom . Nek se ne pridrzava , vidi im kazni haha , zafalilo u centrali SDA :izet: :izet: :izet: :izet: :sax:
Tu se vraćam na prvi svoj post na ovoj temi - oni koji nas vode su super kad ih porediš sa nama koji smo vođeni...
:thumbup: :mrgreen: :mrgreen:

User avatar
mali_milojica
Posts: 14203
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

#506 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by mali_milojica » 25/12/2016 00:17

Bando vladajuca. Uvedite akcizu na cumur za privatne korisnike. 250 KM po toni pa nek onda loze otac vas jebo.

User avatar
sunceKOtepsija
Posts: 6637
Joined: 14/06/2015 14:44

#507 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by sunceKOtepsija » 25/12/2016 00:31

jao_situacije wrote:
Donnie Smith wrote:Pa ja, otkud Čarobnjaku "Pala magla do pola Sarajeva" :D

Nego, ovdje bih ja stavila taj neki usisivač, #tazefotkanomaloprije, vjetrenjaču malo niže, nešto. Nije valjda da je baš neizvodljivo toliko :koluta:
Pa sljedeće nas godine čeka isto, ako ne i gore, treba ljetos na tome raditi, to je konstruktivnije rješenje nego pratiti auta, isključivati ih iz saobraćaja i raju tjerati da mrski plin koristi.

A naiđoh i na ovo: http://source.ba/clanak/85735/tunelima- ... u-sarajevu

Image
čista izmišljotina onog ublehaša lindova da bi mu autoput prošao kroz babovinu kod tarčina odakle je porijeklom

vjetar puše prema istoku tj. rogoju i romaniji
eventualno tunel kroz trebević bi nešto popravio ali i to je glupost da se buši samo zbog zagađenja, jer se smog mora dići na veću nadmorsku visinu... nema tog tunela koji će uzrokovati toliko kretanje zraka da se oblak digne preko hiljadu metara nadmorske visine
pitah na drugoj temi, kad bi 60% gradana izaslo i mahalo majicama bil mogli sta postic, a ostali da izadu na brda i masu isto tako, kad ga ovi dignu, da ga ovi otjeraju :lol:

User avatar
jao_situacije
Posts: 17650
Joined: 29/03/2014 19:20

#508 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by jao_situacije » 25/12/2016 00:33

mali_milojica wrote:Bando vladajuca. Uvedite akcizu na cumur za privatne korisnike. 250 KM po toni pa nek onda loze otac vas jebo.
kako se toga niko nije sjetio :shock:

User avatar
mali_milojica
Posts: 14203
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

#509 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by mali_milojica » 25/12/2016 00:41

jao_situacije wrote:
mali_milojica wrote:Bando vladajuca. Uvedite akcizu na cumur za privatne korisnike. 250 KM po toni pa nek onda loze otac vas jebo.
kako se toga niko nije sjetio :shock:
Ne brini se,sad ce Kifla prepisati od mene,predstaviti kao svoje i ispasti ekonomski mag :lol:

User avatar
jao_situacije
Posts: 17650
Joined: 29/03/2014 19:20

#510 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by jao_situacije » 25/12/2016 00:45

mali_milojica wrote:
jao_situacije wrote:
mali_milojica wrote:Bando vladajuca. Uvedite akcizu na cumur za privatne korisnike. 250 KM po toni pa nek onda loze otac vas jebo.
kako se toga niko nije sjetio :shock:
Ne brini se,sad ce Kifla prepisati od mene,predstaviti kao svoje i ispasti ekonomski mag :lol:
fkt nije loša ideja, naravno kad bi se prije toga pohvatali ovi nelegalni prodavači i krimosi koji kradu otpadni ugalj

User avatar
amar1994
Posts: 28550
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#511 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by amar1994 » 25/12/2016 00:53

mali_milojica wrote:Bando vladajuca. Uvedite akcizu na cumur za privatne korisnike. 250 KM po toni pa nek onda loze otac vas jebo.
:thumbup: :thumbup:

User avatar
black
Posts: 15574
Joined: 19/06/2004 16:00
Location: ispod tresnje

#512 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by black » 25/12/2016 11:02

jao_situacije wrote:
vjetar puše prema istoku tj. rogoju i romaniji
eventualno tunel kroz trebević bi nešto popravio ali i to je glupost da se buši samo zbog zagađenja, jer se smog mora dići na veću nadmorsku visinu... nema tog tunela koji će uzrokovati toliko kretanje zraka da se oblak digne preko hiljadu metara nadmorske visine
ne mogu da se sjetim jel vec pisano, ali prije rata je postojao plan za 'zelenu transverzalu' na potezu od druge gimnazije preko zetre, pionirske i dalje, na taj nacin bi se povecala cirkulacija toplog i hladnog vazduha itd. tako da bi makar malo se ublazilo zagadjenje

User avatar
holowey
Posts: 7445
Joined: 10/11/2008 10:53
Location: Дишем ти за вратом...

#513 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by holowey » 25/12/2016 11:10

ma sve je to od auta...par-nepar ce rijesiti sve..

Image

emmir1
Posts: 3014
Joined: 07/06/2013 15:28

#514 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by emmir1 » 25/12/2016 11:11

Moramo imati u vidu da je i London šezdesetih godina imao velikih problema sa smogom - zagađenim zrakom i rješio ga. Kako ga je rješio? Tako što je zabranio loženje uglja",

User avatar
amar1994
Posts: 28550
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#515 Re: RE: Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by amar1994 » 25/12/2016 11:16

emmir1 wrote:Moramo imati u vidu da je i London šezdesetih godina imao velikih problema sa smogom - zagađenim zrakom i rješio ga. Kako ga je rješio? Tako što je zabranio loženje uglja",
Da [emoji106] [emoji106]
Gledao sam dokumentarac o tome , ali nasi su pametniji od engleza :D :D

hizo ramidovic
Posts: 4462
Joined: 26/03/2013 18:20
Location: imam, na ilidju, 1/1 na mene

#516 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by hizo ramidovic » 25/12/2016 11:23

ispravna odluka vlade koju tremo svi podrzati. sto se tice lozenja uglja, cipela, plastike i sl., to ne treba zabraniti jer se ljudi moraju nekako grijati vec treba pored sistema par-nepar uvesti i totalnu zabranu za automobile tri dana sedmicno. za prevoz ima tramvaj, trolejbus, biciklo, a ima i pjesacenje, ako se moglo u ratu moze i u miru

User avatar
black
Posts: 15574
Joined: 19/06/2004 16:00
Location: ispod tresnje

#517 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by black » 25/12/2016 11:37

Analiza / Martin Tais: Jedino rješenje za loš zrak je zabrana loženja uglja

25. 12. 2016. u 08:33:00 Radiosarajevo.ba
Jutros od 7 sati na putevima u Kantonu Sarajevo provodi se "par-nepar" sistem saobraćanja, kao jedan od vidova smanjenja zagađenja zraka u zimskom periodu, sve u sklopu epizode "Uzbuna".

Veliki je broj onih koji su reagirali na ovakve mjere, koje je uveo Operativni štab Vlade Kantona Sarajevo, a među njima je svakako jedna od najrelevantnijih kritika bila ona napisana na Facebook profilu Martina Taisa, stručnjaka za kvalitetu zraka i klimatske promjene.

Tais je, za sve one koje to zanima, pojasnio kako se to upravlja zrakom, te koje mjere je potrebno provoditi s ciljem prevencije ovakvih alarmantno pogoršanih uslova u Sarajevu, ali i brojnim drugim gradovima diljem BiH.

"Zaštita okoliša, u prvom redu, ostvaruje se smislenim upravljanjem prostorom za što je nužno dobro poznavanje tog prostora, njegovih obilježja, vrednota, osjetljivosti i ugroženosti. Tek tada je moguće objektivizirati probleme, utvrditi uzroke te pronaći najdjelotvornija rješenja unapređivanja stanja okoliša. Zrak kao ograničavajući faktor razvoja Grada Sarajeva zbog prirodnih i orografskih uslova je bitan ograničavajući faktor", ističe Tais u svom obrazlaganju problema.

Nadalje, pojašnjeno je i da stabilne vremenske situacije doprinose akumuliranju štetnog zraka u atmosferi grada, jer u ovakvim vremenskim situacijama nema generalnih vazdušnih strujanja u prizemnom sloju tamosfere. Zbog svega toga potrebno je smanjiti emisiju štetnih materija u zrak, za što postoji nekoliko načina koje je Tais i naveo.

"Sarajevo je prije rata uvelo plin, kao energent, za zagrijavanje. Posljednjih godina se uočava trend povecanja SO2 i crnog dima u atmosferi grada, a što je posljedica sve veće potrošnje ugljeva u domaćinstvima i nekim kotlovnicama. Ugalj, koji se koristi je sumnjivog kvaliteta –povećanog sadržaja sumpora.
Postoje odluke u zakonskim propisima KS o vrsti ugljeva koji se mogu koristiti na području kantona. Nema kontrole koje se vrste ugljeva koriste u kantonu, niti u kojim količinama.
Potrebno naći rješenja za destimulaciju korištenja ugljeva, kao i stimulaciju korištenja plina ili alternativnih goriva - biomase, energije sunca, vjetra i slično.
Treba donositi dugoročna rješenja na smanjenju emisija u zrak, jer je kapacitet sarajevske kotline u hladnijem dijelu godine ograničen visinom sloja temperaturne inverzije", objašnjava Tais, te ističe da je mjera i naredba o proglašenju "Pripravnosti", a ne "Uzbune" jedina ispravna u ovom trenutku i može doprinijeti poboljšanji kvaliteta zraka.

No, navodi da je ovo samo kratkoročna mjera i da će se ubuduće morati razmišljati dugoročnije, kako se ovakve i gore situacije ne bi dešavale svakodnevno, te je potrebna izrada strateških ciljeva i mjera smanjenja emisije štetnih materija u zrak.

"Prvi cilj je potpuna zabrana korištenja čvrstih goriva, posebno uglja. Dugoročno treba zamijeniti korištenje uglja sa kotištenjem plina. Naravno ne može se zabraniti ljudima da se griju na ugalj, a ne ponuditi im prihvatljivo rješenje. Treba zato subvencionirati cijene plina u tri zimska mjeseca u KS da bi bio isti ili jeftiniji od uglja. Treba stimulisati ugradnju plina u automobile, a gradski saobračaj da koristi samo plin. Treba stimulirati utopljavanje zgrada, kao poznatu mjeru u svijetu, da bi se izvršile uštede potrošnje energije - goriva", poručuje Tais.

Ističe da su sve ove mjere, koje treba pripremati dugoročno, poznate u cijelom svijetu, te da samo tako možemo spriječiti ono što se ovih dana dešava u glavnom gradu BiH.

"Moramo imati u vidu da je i London šezdesetih godina imao velikih problema sa smogom - zagađenim zrakom i rješio ga. Kako ga je rješio? Tako što je zabranio loženje uglja", zaključuje Tais.

User avatar
kloniran
Posts: 12020
Joined: 06/09/2013 18:57
Location: Ispod palme na obali mora.

#518 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by kloniran » 25/12/2016 11:54

hizo ramidovic wrote:ispravna odluka vlade koju tremo svi podrzati. sto se tice lozenja uglja, cipela, plastike i sl., to ne treba zabraniti jer se ljudi moraju nekako grijati vec treba pored sistema par-nepar uvesti i totalnu zabranu za automobile tri dana sedmicno. za prevoz ima tramvaj, trolejbus, biciklo, a ima i pjesacenje, ako se moglo u ratu moze i u miru
moraju ljudi nekako i na posao, to je vaznije od grijanja kuce, a zamisli ne zive svi u sarajevu
a veliki broj tih iz sarajeva zamisli ne radi u sarajevu i ne koriste svi samo tramvaj kao prijevoz

automobili su neuporedivo manji zagađivači od ćumuraša

saabsa
Posts: 991
Joined: 07/10/2009 01:17

#519 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by saabsa » 25/12/2016 12:00

kloniran wrote:
hizo ramidovic wrote:ispravna odluka vlade koju tremo svi podrzati. sto se tice lozenja uglja, cipela, plastike i sl., to ne treba zabraniti jer se ljudi moraju nekako grijati vec treba pored sistema par-nepar uvesti i totalnu zabranu za automobile tri dana sedmicno. za prevoz ima tramvaj, trolejbus, biciklo, a ima i pjesacenje, ako se moglo u ratu moze i u miru
moraju ljudi nekako i na posao, to je vaznije od grijanja kuce, a zamisli ne zive svi u sarajevu
a veliki broj tih iz sarajeva zamisli ne radi u sarajevu i ne koriste svi samo tramvaj kao prijevoz

automobili su neuporedivo manji zagađivači od ćumuraša
:D :D

User avatar
amar1994
Posts: 28550
Joined: 11/01/2015 12:22
Location: Neđeljišta

#520 Re: RE: Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by amar1994 » 25/12/2016 12:11

kloniran wrote:
hizo ramidovic wrote:ispravna odluka vlade koju tremo svi podrzati. sto se tice lozenja uglja, cipela, plastike i sl., to ne treba zabraniti jer se ljudi moraju nekako grijati vec treba pored sistema par-nepar uvesti i totalnu zabranu za automobile tri dana sedmicno. za prevoz ima tramvaj, trolejbus, biciklo, a ima i pjesacenje, ako se moglo u ratu moze i u miru
moraju ljudi nekako i na posao, to je vaznije od grijanja kuce, a zamisli ne zive svi u sarajevu
a veliki broj tih iz sarajeva zamisli ne radi u sarajevu i ne koriste svi samo tramvaj kao prijevoz

automobili su neuporedivo manji zagađivači od ćumuraša
Ma pusti , ne mozes ti to objasniti , jao jadni ljudi ne mogu se grijati , evo sad cu da zaplacem od tuge. Pa bolan , ono ne konta da i svoje dijete truje , kako zatucano i primitivno razmisljanje [emoji57]

User avatar
Kinaski
Posts: 7556
Joined: 08/05/2011 22:52

#521 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by Kinaski » 25/12/2016 12:17

jel ko platio kaznu ? :D

al-em
Posts: 2903
Joined: 01/03/2014 00:26

#522 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by al-em » 25/12/2016 12:24

Nece je niko platiti ova dva dana. Tek od utorka ce poceti kaznjavati.

User avatar
kloniran
Posts: 12020
Joined: 06/09/2013 18:57
Location: Ispod palme na obali mora.

#523 Re: RE: Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by kloniran » 25/12/2016 12:28

amar1994 wrote:
kloniran wrote:
hizo ramidovic wrote:ispravna odluka vlade koju tremo svi podrzati. sto se tice lozenja uglja, cipela, plastike i sl., to ne treba zabraniti jer se ljudi moraju nekako grijati vec treba pored sistema par-nepar uvesti i totalnu zabranu za automobile tri dana sedmicno. za prevoz ima tramvaj, trolejbus, biciklo, a ima i pjesacenje, ako se moglo u ratu moze i u miru
moraju ljudi nekako i na posao, to je vaznije od grijanja kuce, a zamisli ne zive svi u sarajevu
a veliki broj tih iz sarajeva zamisli ne radi u sarajevu i ne koriste svi samo tramvaj kao prijevoz

automobili su neuporedivo manji zagađivači od ćumuraša
Ma pusti , ne mozes ti to objasniti , jao jadni ljudi ne mogu se grijati , evo sad cu da zaplacem od tuge. Pa bolan , ono ne konta da i svoje dijete truje , kako zatucano i primitivno razmisljanje [emoji57]

evo malo poređenje

euro 5 dizel vs ugalj samo u sadržaju sumpora CO2 neću da pominjem jer nema logike

po dostupnim podacima na netu
Sadržaj sumpora

euro 5
do 50 mg/kg (MILIGRAMA PO KILOGRAMU)

ugalj: ukupni postotak u kilogramu goriva za tri najzastupljenija u sarajevu:

Banovići 1,83% (18,3 grama po kilogramu)
Breza 2,36% (23,6 grama po kilogramu)
Miljevina 2,2% (22 grama po kilogramu)

al nek bude da su auta najveci zagađivači

made_in_sarajevo
Posts: 3191
Joined: 06/05/2013 23:05

#524 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by made_in_sarajevo » 25/12/2016 12:32

Krenu raja za novu godinu ali kurko, novogodisnja cestitka od 500KM. Ono bi novu godinu da slavi ee mozes ti to misliti. Nego sta ce biti kad zaustave nekog sina od supka ili supka, hoce li njemu pisati 500KM kazne. Joj u kakvoj mi debilnoj drzavi zivimo pa ne mozes vjerovati i taman kad se ponadas da ne mozemo vise propasti ono nam pokazu da mozemo.



Poslano sa mog SM-N9005 koristeći Tapatalk

hizo ramidovic
Posts: 4462
Joined: 26/03/2013 18:20
Location: imam, na ilidju, 1/1 na mene

#525 Re: Magla u Sarajevu , visegodisnji problem

Post by hizo ramidovic » 25/12/2016 12:35

kloniran wrote:
hizo ramidovic wrote:ispravna odluka vlade koju tremo svi podrzati. sto se tice lozenja uglja, cipela, plastike i sl., to ne treba zabraniti jer se ljudi moraju nekako grijati vec treba pored sistema par-nepar uvesti i totalnu zabranu za automobile tri dana sedmicno. za prevoz ima tramvaj, trolejbus, biciklo, a ima i pjesacenje, ako se moglo u ratu moze i u miru
moraju ljudi nekako i na posao, to je vaznije od grijanja kuce, a zamisli ne zive svi u sarajevu
a veliki broj tih iz sarajeva zamisli ne radi u sarajevu i ne koriste svi samo tramvaj kao prijevoz

automobili su neuporedivo manji zagađivači od ćumuraša
a gdje pise da se mora ici na posao? moze se otici na bolovanje, uzeti godisnji odmor, neplaceno odsustvo, dati otkaz itd.

Post Reply