LEGENDARNI MODELI

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderator: Bobi

ninja-san
Posts: 406
Joined: 11/01/2007 11:04
Location: Sarajevo

LEGENDARNI MODELI

Post by ninja-san » 25/02/2007 11:21

Kao modeli koji su usli u povijest auto-industrije istakli su se npr. vw buba, vw golf, citroen 2cv (spacek) , citroen ds (ajkula), renault 4, kao i jos neki modeli.
Medjutim , primjecujete li, ili mi se to cini, da neke auto kompanije npr. bmw, ford, pa cak i mercedes nemaju neke legendarne modele.
Zbog cega je to tako?


mehopuzic
Posts: 419
Joined: 13/06/2004 16:55

Post by mehopuzic » 25/02/2007 11:30

Zato što ne vole da eksperimentišu

xon_sa
Posts: 1181
Joined: 30/10/2005 14:16

Post by xon_sa » 25/02/2007 11:42

zato sto su uglavnom odabrali razlicite segmente trzista. Ne moze se porediti auto namijenjeno sirokim narodnim masama i neka luksuznija auta, naravno da ce ova narodna auta ostati duze u pamcenju, jer ih jednostavno vidjamo na svakom cosku.

P.S. Ford je imao legendarni T model :)

MRAVOJED
Posts: 5261
Joined: 03/12/2003 00:00
Location: temple of vtec

Post by MRAVOJED » 25/02/2007 12:15

svaka marka ima pokoji legendarni model

ado-šampion
Posts: 6006
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

Re: LEGENDARNI MODELI

Post by ado-šampion » 25/02/2007 12:30

ninja-san wrote:Kao modeli koji su usli u povijest auto-industrije istakli su se npr. vw buba, vw golf, citroen 2cv (spacek) , citroen ds (ajkula), renault 4, kao i jos neki modeli.
Medjutim , primjecujete li, ili mi se to cini, da neke auto kompanije npr. bmw, ford, pa cak i mercedes nemaju neke legendarne modele.
Zbog cega je to tako?


Ford T je proglašen autom stoljeća! :-)

User avatar
Romeo 80
Posts: 3163
Joined: 11/12/2006 16:55
Location: Seljajevo, al Centar brale
Has thanked: 2 times

Re: LEGENDARNI MODELI

Post by Romeo 80 » 25/02/2007 16:12

ninja-san wrote:Kao modeli koji su usli u povijest auto-industrije istakli su se npr. vw buba, vw golf, citroen 2cv (spacek) , citroen ds (ajkula), renault 4, kao i jos neki modeli.
Medjutim , primjecujete li, ili mi se to cini, da neke auto kompanije npr. bmw, ford, pa cak i mercedes nemaju neke legendarne modele.
Zbog cega je to tako?



Pa ne bih se baš složio da gore navedene marke nemaju neke legendarne modele. Evo npr. Ford T kao što neko napisa, zatim Capri, Mustang, Escort RS Cosvort itd!
BMW ima legendarnu Issetu, pa M1, 507 roadster, 3.0 CSL i sl.
Mercedes se može pohvaliti legendarnim 300 SL Gullwing, 540 K, Pullmanom svih generacija, čuvenim Adenauerom (prethodnikom S klase) i mnogi drugi!
Možda si ti stekao takav dojam, ali sve te marke i baziraju svoj imidž dobrim dijelom na svom naslijeđu i modelima kojima su označili jednu čitavu epohu!

whow
Posts: 2217
Joined: 11/11/2004 07:17
Location: Edmonton
Contact:

Post by whow » 25/02/2007 16:41

Mozda bih bilo bolje da limitiras temu nekim odrednicama. Sudeci prema listi koju si gore naveo ja bih rekao da si imao na umu auta economicne klase koja su ( svojevremeno bila) prisupacna sirokoim masama sa izuzetkom Ajkule koja je jedna ili dvije klase iznad ostalih vozila u grupi. Takoder ne bih bilo lose da postavis i poneku geografsku referencu jer recimo kada se radi u Americkom trzistu Citroenova vozila nemaju bas neku znakovitist dok ce uloga Forda ili GM-a biti izrazito naglasena. Suprotno vazi kada je u pitanju Europa. U nekim Africkim zemljama Renault 4 je i dan danas predominantno auto na njihovim "cestama" . U proslogodisnjoj epizodi "Amazig Race" pri proputovanju jroz neki od afro gradova ucesnici trke su korisili taxi -servis. Svi do zadnjega , ama bas svi taxsisti su vozili nake razlupane Reno-cetvorke i svi do zadnjega su morali da idu na pumpu jer nisu imali dovoljno goriva- go figure. Neka vremenska referenca bih takoder dobro dosla. Moja lista legendarnih automobila sa BiH prostora od recimo 80-90 bih isla ovako:
1.) Yugo 45/55
2.) Zastava 101/128
3.) Skoda
4.) Reno 4 , Reno 18
5.) Golf I
6.) Opel Kadet
6.) Citroen GS (Palas)
8.) Lada Ziguli
9.) Zastava 750/850 Fico
10.) VW Buba

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

Re: LEGENDARNI MODELI

Post by nineac » 25/02/2007 16:44

ninja-san wrote:Kao modeli koji su usli u povijest auto-industrije istakli su se npr. vw buba, vw golf, citroen 2cv (spacek) , citroen ds (ajkula), renault 4, kao i jos neki modeli.
Medjutim , primjecujete li, ili mi se to cini, da neke auto kompanije npr. bmw, ford, pa cak i mercedes nemaju neke legendarne modele.
Zbog cega je to tako?


BMW,Ford i Mercedes nemajau legendarnih modela???
Pa Ford je sa modelom T izmilio serijsku proizvodnju, to je prvo serijsko auto.
Mercedes Gulwing,legendarno labudovo krilo.
BMW 328 i 507???

User avatar
amrica
Posts: 7118
Joined: 26/01/2007 17:58

Post by amrica » 25/02/2007 18:25

whow wrote:Mozda bih bilo bolje da limitiras temu nekim odrednicama. Sudeci prema listi koju si gore naveo ja bih rekao da si imao na umu auta economicne klase koja su ( svojevremeno bila) prisupacna sirokoim masama sa izuzetkom Ajkule koja je jedna ili dvije klase iznad ostalih vozila u grupi. Takoder ne bih bilo lose da postavis i poneku geografsku referencu jer recimo kada se radi u Americkom trzistu Citroenova vozila nemaju bas neku znakovitist dok ce uloga Forda ili GM-a biti izrazito naglasena. Suprotno vazi kada je u pitanju Europa. U nekim Africkim zemljama Renault 4 je i dan danas predominantno auto na njihovim "cestama" . U proslogodisnjoj epizodi "Amazig Race" pri proputovanju jroz neki od afro gradova ucesnici trke su korisili taxi -servis. Svi do zadnjega , ama bas svi taxsisti su vozili nake razlupane Reno-cetvorke i svi do zadnjega su morali da idu na pumpu jer nisu imali dovoljno goriva- go figure. Neka vremenska referenca bih takoder dobro dosla. Moja lista legendarnih automobila sa BiH prostora od recimo 80-90 bih isla ovako:
1.) Yugo 45/55
2.) Zastava 101/128
3.) Skoda
4.) Reno 4 , Reno 18
5.) Golf I
6.) Opel Kadet
6.) Citroen GS (Palas)
8.) Lada Ziguli
9.) Zastava 750/850 Fico
10.) VW Buba


a fico?????

User avatar
Dirty Harry
Posts: 1239
Joined: 09/08/2003 00:00

Post by Dirty Harry » 25/02/2007 18:33

Mercedes:

Sports Car International magazine ranked the 300SL as the number 5 sports car of all time.


nuff said.

dr.iver
Posts: 981
Joined: 02/05/2006 12:33

Post by dr.iver » 25/02/2007 19:43

Mercedes w123 240d.
Legendarno auto.
I w124 su dobri takodje.

Gnjuscic
Posts: 198
Joined: 27/02/2005 20:46
Location: Iza coska jednog djeta kuće

Post by Gnjuscic » 25/02/2007 21:13

whow wrote:
Neka vremenska referenca bih takoder dobro dosla. Moja lista legendarnih automobila sa BiH prostora od recimo 80-90 bih isla ovako:
1.) Yugo 45/55
2.) Zastava 101/128
3.) Skoda
4.) Reno 4 , Reno 18
5.) Golf I
6.) Opel Kadet
6.) Citroen GS (Palas)
8.) Lada Ziguli
9.) Zastava 750/850 Fico
10.) VW Buba


U toj listi za " Ficu " jedva da ima mjesta, jer se negdje oko '80. prestao proizvoditi.

Ako bi vremenski prosili izbor, dobili bi mozda jos svega tri-cetri auta, od kojih je jedan zaista legenda YU automobilizma. Probajte se sjetiti. Pravio se u Vogosci. Brz, poletan ( kad majstor ocepi gas on digne prednji kraj i poleti ). Bio je interesantan nacin na koji se farbao. Naime, umakali su ga u bazen s bojom. Super auto. Zna li ko ?

Ima jos jedan. U Sloveniji se sklapao. Imao je 1 300 ccm, mladji i veci brat puno poznatijeg i popularnijeg modela, koji se nije pravio u ex YU. Bio je karakteristicno nizak, pa onda i izuzetno stabilan. Koji je to auto ?

sulesavic
Posts: 3460
Joined: 22/01/2003 00:00
Location: apatrid

Post by sulesavic » 25/02/2007 21:16

Gnjuscic wrote:
whow wrote:
Neka vremenska referenca bih takoder dobro dosla. Moja lista legendarnih automobila sa BiH prostora od recimo 80-90 bih isla ovako:
1.) Yugo 45/55
2.) Zastava 101/128
3.) Skoda
4.) Reno 4 , Reno 18
5.) Golf I
6.) Opel Kadet
6.) Citroen GS (Palas)
8.) Lada Ziguli
9.) Zastava 750/850 Fico
10.) VW Buba


U toj listi za " Ficu " jedva da ima mjesta, jer se negdje oko '80. prestao proizvoditi.

Ako bi vremenski prosili izbor, dobili bi mozda jos svega tri-cetri auta, od kojih je jedan zaista legenda YU automobilizma. Probajte se sjetiti. Pravio se u Vogosci. Brz, poletan ( kad majstor ocepi gas on digne prednji kraj i poleti ). Bio je interesantan nacin na koji se farbao. Naime, umakali su ga u bazen s bojom. Super auto. Zna li ko ?

Ima jos jedan. U Sloveniji se sklapao. Imao je 1 300 ccm, mladji i veci brat puno poznatijeg i popularnijeg modela, koji se nije pravio u ex YU. Bio je karakteristicno nizak, pa onda i izuzetno stabilan. Koji je to auto ?


NSU princ. Javim za sljedeæeg drugi put.

ninja-san
Posts: 406
Joined: 11/01/2007 11:04
Location: Sarajevo

Post by ninja-san » 25/02/2007 21:38

U pravu si , to je NSU princ, a za to auto sam emotivno vezan jer je imao moj stari kad sam bio klinac i na njemu sam naucio voziti.
Princ je stvarno bio cudo .Zadnja vuca , zracno hladjenje, a linija isto kao gliser . Bio je model NSU 1000 sa onim okruglim farovima pozadi, a moj stari je imao onaj noviji NSU 1200. Mislim da su se princevi uopce prestali proizvoditi '70-te ili 71.godine.

sulesavic
Posts: 3460
Joined: 22/01/2003 00:00
Location: apatrid

Post by sulesavic » 25/02/2007 21:45

Ne bih da surfam po netu... Je li to èudo iz Slovenije francuskog porijekla ili britanskog?

ins
Posts: 2585
Joined: 12/05/2005 10:50

Post by ins » 25/02/2007 22:19

R10, a? :)

BimmerX
Posts: 106
Joined: 10/09/2006 01:51
Location: Daleko

Re: LEGENDARNI MODELI

Post by BimmerX » 25/02/2007 23:42

ninja-san wrote:Kao modeli koji su usli u povijest auto-industrije istakli su se npr. vw buba, vw golf, citroen 2cv (spacek) , citroen ds (ajkula), renault 4, kao i jos neki modeli.
Medjutim , primjecujete li, ili mi se to cini, da neke auto kompanije npr. bmw, ford, pa cak i mercedes nemaju neke legendarne modele.
Zbog cega je to tako?



-Kako ba a sta je sa legendarne bmw alpina 2002
Image[/b]

Gnjuscic
Posts: 198
Joined: 27/02/2005 20:46
Location: Iza coska jednog djeta kuće

Post by Gnjuscic » 25/02/2007 23:57

ins wrote:R10, a? :)


Ne, nije. Mislim, a skoro da sam siguran da se R-10 nikad nije ni sklapao u bivsoj drzavi. Mislim da se sklapau ( i ) u Bugarskoj.

Da. Kad smo kot Reno-a. Naveden je R-18, iako je bio vrlo malo zastupljen. Njegov prethodnik R-12 je bio puno zastupljeniji. Vrlo cvrsta i solidna kola. Kao da nije Francuz. :-)
Sjecam se da je jedne godine, otprilike malo prije pojave Stojadina, R-12 iz Novog Mesta kostao 6,5 milijona, a Dacija ( rumunski R-12 ) je kostao milijon manje. Janez je objasnjavao razliku u cijeni, razlikom u kwalitetu.

ins
Posts: 2585
Joined: 12/05/2005 10:50

Post by ins » 26/02/2007 09:16

Itekako se R10 proizvodio (sklapao, da budemo precizniji). Tada se fabrika zvala Litostroj, a tek poslije IMV Novo Mesto...

motor
Posts: 129
Joined: 24/06/2004 00:01
Location: Graz
Contact:

Post by motor » 28/02/2007 00:04

Gnjuscic, da nije auto bilo mali britanac, bio je Roverov..., sada se ne mogu sjetiti imena. Moj stari ga je nekada imao, imao je zapreminu 1300 i isao je ko metak, tako on prica.., ja ga se sjecam samo sa slika :) Poslije ga je prodao i kupio novog Pezoa 404, jos jedna legenda od auta.

whow
Posts: 2217
Joined: 11/11/2004 07:17
Location: Edmonton
Contact:

Post by whow » 28/02/2007 05:21

motor wrote:Gnjuscic, da nije auto bilo mali britanac, bio je Roverov..., sada se ne mogu sjetiti imena. Moj stari ga je nekada imao, imao je zapreminu 1300 i isao je ko metak, tako on prica.., ja ga se sjecam samo sa slika :) Poslije ga je prodao i kupio novog Pezoa 404, jos jedna legenda od auta.


Mozda Austin 1100 i 1300 , ovaj mali Britanac je bio "relativno"popularan pocetkom sedamdesetih. Naravno od UK auta tu je i Mini.

Gnjuscic
Posts: 198
Joined: 27/02/2005 20:46
Location: Iza coska jednog djeta kuće

Post by Gnjuscic » 28/02/2007 09:23

Da ! Austin 1300. Bomba od auta.

A " Pezo 404 " je zaista legenda. Kod nas je vazio kao " mali Mercedes ". Ko je imao para, a opet nije mogao kupiti Mercedesa ili nije htio da bude upadljiv, kupio je " 404 ". Bio je cest i kao sluzbeno direktorsko vozilo. Vrlo lijep i skladan za ondasnje shvatanje ljepote. I bio je vrlo cvrst i kvalitetan, tako nesvojstveno francuskim kolima.

" 404 " dugo nije imao nasljednika, a ostali Pezoi njegovog vremena ( sedamdesete pa nadalje ) su bili daleko ispod nivoa " 404 ". Znam samo da im je lim bio koma. A Pezo nije bio jeftin.

Kasnija generacija " x05 " pretpostavljam da je bila bolja, a " 405 ", njen zamjenik, ali po imenu i reputaciji nijedan kasniji Pezo se nije primakao " 404 ".

motor
Posts: 129
Joined: 24/06/2004 00:01
Location: Graz
Contact:

Post by motor » 28/02/2007 19:06

Ma da Austin! Cini mi se da bi mu znao ime u svako doba dana (stari ga cesto spominje :) ) ali juce se nisam mogao sjetiti i gotovo. Stari je imao dva, jednog krajem sesdesetih, kupio ga polovnog i onda ga prodao i kupio istog novog. Vozio ga je do 72 kada je kupio 404.
Sa Pezoom 404 sam odrastao, prvi put sjeo za volan, isao na more svake godine, stekao prva vozacka iskustva... Jedno od najjepsih napravljeni automobila koji su se mogli vidjeti na nasim prostorima. Najjaca stvar mi je njegov mjenjac na volanu i prednja skoro sastavljena sjedista. Uvjek smo sjedali obavezno trojica naprijed. Moj je imao blaupunktov kasetofon, kao dodatnu opremu, jer je u seriji dolazio samo ugradjeni radio. Webberov dupli karburator.., kada stisne gas i mislis.. eh to je to, on ocepi drugu diznu i zabije te u sjediste! Jos zadnji pogon. Velika hauba, ali super mali motor u njoj.
Da, obicno su ga imale firme. Stvarno sila od auta!

zlatan01
Posts: 1176
Joined: 23/08/2006 16:29
Location: Halmstad

Post by zlatan01 » 19/03/2007 16:24

Alfa Romeo Sprint, po mogucnosti sa oznakom djeteline sa cetiri lista...e ako Bog da zdravlja, takvog nadjem pa ga lagano renoviram. Da bio bi to kao projekat a hobi istovremeno...

life's good
Posts: 6
Joined: 09/03/2007 16:57
Location: Nisam ja zla. Samo sam neshvacena...

Post by life's good » 20/03/2007 16:44

legendarni model: The Yugo... :D
"Vozite Yugo, nećete dugo!" :D

Post Reply