Nedavno sam cuo kako frajer prodaje golfa koji je inace presao puno kilometara (al originalno pravo-od srca me nasmijalo) i kaze ovako "prodajem golfa kojeg je vozio dedo s kracom desnom nogom" ko biva jest presao al ga je dedo vozio polahko i nije ga gasao
Meni moze na oglasu pitati sta god hoces, kod mene to ne pali...Ne vjerujem cak ni u opecacene servisne knjizice...sve se to za 50KM da rijesiti u servisu.
ono sto ja na prvu kad gledam neko auto pratim jeste:
- razmaci izmedju limova na pocetku i na kraju tog dijela npr. da li lim vrata ima jednako odstupanje cijelom duzinom od lima blatobrana...isto to gledam na relaciji hauba blatobran, kako hauba "lijeze" pri zatvaranju, hauba - svjetla, hauba - branik i svjetla, gepek - krov itd...dakle sve ono sto mi moze s vasa pokazat da li je auto udarano.
- kad otvorim gepek, podignem prostirac i gledam fabricke varove (postoje neki spojevi koji su svojstveni samo za fabricko spajanje) kao i kad otvorim haubu pa tamo gdje su amortizeri... Jednostavno je otkriti da je auto radjeno, barem nasi majstori ostave dosta tragova jer ne vode racuna o svakom detalju...ne zastite sve pa u brzini ostane...
- gledam unutra interijer, koliko je ishaban, na koji nacin, kako itd...koristenje kroz vrijeme ostavlja tragove, pitanje je kakve...
- mehaniku ostavim majstoru, ali posvetim paznju pregledu upravljackog i kocionog sistema sto je po meni dvije najvaznije komponente uz signalizaciju na autu i za kraj, moje omiljeno, kilometraza...
Kazem frajeru, jel vracana kilometraza, kaze naravno nije, pa reko dobro, to danas nije problem provjeriti, to se barem danas lahko ustanovi. I zaista se ustanovi. Uzmem broj sasije i pravac u servis - ako je malo novije auto. Svako auto kad sidje s proizvodne trake, na njega fabrika daje garanciju, neko 1god, neko 7... Da bi se ta garancija ocuvala, vlasnik auta treba isto da redovito servisira u OVLASTENOM servisu. Svaki ovlasteni servis je povezn sa internacionalnom bazom podataka tog proizvodjaca o obavljenim servisima/intervencijama na autima (ljudi vode statistiku kvarova,zamjene dijelova, gledaju gdje sta mogu ustediti itd). Lijepo zamolim cika servisera da uleti u bazu i da mi izlista obavljene servise na autu. Pogledam kada je zadnji bio, pogledam intervale servisiranja kroz vrijeme i to je to...Mogu dosta zakljucaka izvesti iz ovog izvjestaja. Jedanput daidza htjeo kupiti sinu reno megana, iz slovenije, auto na slikama pisti, kilometraza super...Mi broj sasije, kad tamo uradjen posljednji servis na 25x.xxx hiljada a frajer ga prodaje sa 13x.xxx. Hocu reci da prodavaci nekada prave malverzacije, a nekada i sami vlasnici auta...
Ako ima jos neko neki savjet oko ovog da se edukujemo bit ce super...
