Koristite li sta za bolji rad motora?

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderator: Bobi

latinalover
Posts: 964
Joined: 29/10/2004 22:01

Koristite li sta za bolji rad motora?

Post by latinalover » 19/01/2007 00:27

smanjenje trenja, manje pregrijavanje..

ima li kakav proizvod da moze pmoci u tome?


jusuff
Posts: 523
Joined: 03/12/2005 13:44

Re: Koristite li sta za bolji rad motora?

Post by jusuff » 19/01/2007 01:08

latinalover wrote:smanjenje trenja, manje pregrijavanje..

ima li kakav proizvod da moze pmoci u tome?


meni pomaze motorno ulje :D

hmmm, ja sam skeptik glede aditiva.

shadow
Posts: 1631
Joined: 18/12/2005 14:54
Location: Charles River

Post by shadow » 19/01/2007 13:51

Nikakvi aditivi ti ne mogu spasiti motor koji je vec "umoran". Koristi sinteticko ulje, kontrolisi nivo i mjenjaj ga na vrijeme, to je sve.

shin
Posts: 7011
Joined: 19/09/2005 10:52

Post by shin » 19/01/2007 13:57

Redovno mjenjanje ulja i filtera, ne treba ti nista vise.

User avatar
Neelix
Posts: 11865
Joined: 15/12/2006 14:08
Location: Ostani uz mene, i puni mi redenik
Contact:

Post by Neelix » 19/01/2007 14:28

sta je redovno za jednog 20godisnjeg golficha? :D 5000km?

tbaharis
Posts: 313
Joined: 09/07/2005 07:37
Location: Odma' pored iza...

Post by tbaharis » 19/01/2007 14:36

39 km

shin
Posts: 7011
Joined: 19/09/2005 10:52

Post by shin » 19/01/2007 14:53

Neelix wrote:sta je redovno za jednog 20godisnjeg golficha? :D 5000km?


Sve zavisi od ulja, uspes Mobil 1 vozas godinu, uspes karinu vozas mjesec dana.

User avatar
Neelix
Posts: 11865
Joined: 15/12/2006 14:08
Location: Ostani uz mene, i puni mi redenik
Contact:

Post by Neelix » 19/01/2007 15:01

sipam castrol. benzinac je :D

dr.iver
Posts: 981
Joined: 02/05/2006 12:33

Post by dr.iver » 19/01/2007 21:11

za nova auta, odnosno za auta kojima motor nije pri kraju, univerzalni ruski modifikator, znam da se moze nabaviti u srbiji, stvara tanki zastitni film po motoru, jedina mu je mahana sto ga ljudi najcesce sipaju kad motor pjeva umirem majko pjevajuci i onda kad treba raditi motor generalno pravi je sex da se to skine...

ado-šampion
Posts: 6006
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

Post by ado-šampion » 19/01/2007 22:59

shadow wrote:Nikakvi aditivi ti ne mogu spasiti motor koji je vec "umoran". Koristi sinteticko ulje, kontrolisi nivo i mjenjaj ga na vrijeme, to je sve.


Ne znam ja koliko je preporučljivo koristiti sintetičko ulje "za motor koji je već umoran", iz prostog razloga što nema punog sintetičkog ulja gradacije veće od 5W, što znači da u većinu motora koji su stariji toliko "rijetko" ulje se ne može ni nasuti po tvorničkoj specifikaciji, a važnije od toga je to da je u ishabane motorre (čitaj: starije motore; motore koji su puno prešli, etc) preporučljivo nasuti nešto "gušće" ulje.

latinalover
Posts: 964
Joined: 29/10/2004 22:01

Post by latinalover » 19/01/2007 23:04

razlog zbog kojeg pitam je taj sto jedan novi proizvod uskoro dolazi na nase trziste...

zove se ROIL GOLD


evo link da vidite kako je siroka primjena proizvoda..

http://www.roil-it.co.uk

ado-šampion
Posts: 6006
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

Post by ado-šampion » 19/01/2007 23:12

Još nešto, pošto sam vidio komentar tipa "Sve zavisi od ulja": Bez obzira koliko kvalitetno ulje koristili, ne možete produžiti tvornički interval zamjene. Zaključak je koriste gradaciju koju propisuje tvornica, gledajte da ulje ispunjava najvažniju API specifikaciju (al baš da ispunjava, ako treba provjerite na API sajtu; Balkanska ulja ne ispunjavaju ni jednu koja piše na pakovanju - provjereno) i mijenjajte ulje po tvorničkim intervalima i ne treba vam nikakav aditiv ni slično.

latinalover
Posts: 964
Joined: 29/10/2004 22:01

Post by latinalover » 19/01/2007 23:19

ado-šampion wrote:Još nešto, pošto sam vidio komentar tipa "Sve zavisi od ulja": Bez obzira koliko kvalitetno ulje koristili, ne možete produžiti tvornički interval zamjene. Zaključak je koriste gradaciju koju propisuje tvornica, gledajte da ulje ispunjava najvažniju API specifikaciju (al baš da ispunjava, ako treba provjerite na API sajtu; Balkanska ulja ne ispunjavaju ni jednu koja piše na pakovanju - provjereno) i mijenjajte ulje po tvorničkim intervalima i ne treba vam nikakav aditiv ni slično.


zar ima ista balkansko da ispunjava neke standarde? :lol: :lol:

LeKo
Posts: 1473
Joined: 07/05/2004 12:52
Location: Alipasinsko

Post by LeKo » 20/01/2007 14:04

latinalover wrote:
ado-šampion wrote:Još nešto, pošto sam vidio komentar tipa "Sve zavisi od ulja": Bez obzira koliko kvalitetno ulje koristili, ne možete produžiti tvornički interval zamjene. Zaključak je koriste gradaciju koju propisuje tvornica, gledajte da ulje ispunjava najvažniju API specifikaciju (al baš da ispunjava, ako treba provjerite na API sajtu; Balkanska ulja ne ispunjavaju ni jednu koja piše na pakovanju - provjereno) i mijenjajte ulje po tvorničkim intervalima i ne treba vam nikakav aditiv ni slično.


zar ima ista balkansko da ispunjava neke standarde? :lol: :lol:


Ima ima.....

MRAVOJED
Posts: 5261
Joined: 03/12/2003 00:00
Location: temple of vtec

Post by MRAVOJED » 20/01/2007 15:55

za bolji rad motora stišćem gas do poda :D

User avatar
Romeo 80
Posts: 3164
Joined: 11/12/2006 16:55
Location: Seljajevo, al Centar brale
Has thanked: 2 times

Post by Romeo 80 » 20/01/2007 16:09

ado-šampion wrote:
shadow wrote:Nikakvi aditivi ti ne mogu spasiti motor koji je vec "umoran". Koristi sinteticko ulje, kontrolisi nivo i mjenjaj ga na vrijeme, to je sve.


Ne znam ja koliko je preporučljivo koristiti sintetičko ulje "za motor koji je već umoran", iz prostog razloga što nema punog sintetičkog ulja gradacije veće od 5W, što znači da u većinu motora koji su stariji toliko "rijetko" ulje se ne može ni nasuti po tvorničkoj specifikaciji, a važnije od toga je to da je u ishabane motorre (čitaj: starije motore; motore koji su puno prešli, etc) preporučljivo nasuti nešto "gušće" ulje.



Sintetičko ulje je uvijek preporučljivo koristiti! Bio motor star ili nov sintetičko ulje će poboljšati podmazivanje i hladni start motora. Gradacija ulja ne predstavlja gustoću ulja kao što mnogi misle, već viskozitet ili otpornost ulja na tečenje! Jedan primjer: obično jestivo ulje bi trebalo da je teže od vode jer teže teče od nje. No ako naspete ulje u čašu s vodom ono će plivati po površini vode! Tu se vidi razlika između gustoće i viskoziteta.
Što je prva oznaka na pakovanju ulja niža, a druga viša to dotično ulje zadržava svoja svojstva u širem temperaturnom opsegu, drugim riječima bolje podmazuje i štiti motor. Još jedna ugodna posljedica svega: smanjuje se potrošnja goriva za nekoliko procenata zbog manjeg unutrašnjeg trenja motora!

ado-šampion
Posts: 6006
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

Post by ado-šampion » 20/01/2007 21:06

Lijepo bi bilo kad bih čitali kompletne postove, pa onda komentarisali. Ja mislim da sam rijetko stavio po navodnicima, a vidim da sam trebao objasniti da mislim na viskozitet.
Razumijem ja sve to što si rekao, ali daj ti meni objasni kako onda ja npr. u svoj motor po tvorničoj specifikaciji NE mogu nasuti ulje gradacije niže od 10W, što automatski isljučuje svako sintetičko ulje!? Radi se o benzincu iz '97. A kako ćeš tek nasuti sintetičko ulje u baraku iz '89.!?
A što ulje ima veći viskozitet (manja oznaka ispred W), što znači manju otponost tečenju (pošto vidim da sve moram crtat), lakše će kroz istrošene karike ući u prostor za izgaranje, iz čega je jasno zašto se često koristi termin "gustoća" umjesto viskoziteta. U karikama, odnosno toleranciji u cilindrima, leži i odgovor zašto svaka tvornica propisuje "najrijeđe" (čitaj: najviskoznije) ulje koje se smije nasuti u neki motor.
A to za manju potrošnju zanemari, jer tih eventualnih 5% koje ćeš uštediti zbog manjeg trenja nikad neće nadoknaditi veću cijenu sintetičkog ulja.
I još jedna stvar: Ako je motor održavan, neće biti problema ni pri korištenju kvalitetnog mineralnog ulja, a ako nije održavan, džaba ti i sintetičko ulje.

User avatar
chuchumbamayumbe
Posts: 11050
Joined: 20/10/2006 22:02

Post by chuchumbamayumbe » 20/01/2007 22:20

Ako imate stariji motor, probajte nasuti Mobil1 0-50 ili neko slicno skupo ulje, ima da "propisha" na glavi za 5 minuta, trosice vise ulja nego dizel.
Drzite se preporuke proizvodjaca automobila i proizvodjaca ulja. Imate na Castrolovim, Valvolinovim, itd stranicama preporuke koje ulje koristiti za koji motor, i to je to.

User avatar
Romeo 80
Posts: 3164
Joined: 11/12/2006 16:55
Location: Seljajevo, al Centar brale
Has thanked: 2 times

Post by Romeo 80 » 20/01/2007 23:58

ado-šampion wrote:Lijepo bi bilo kad bih čitali kompletne postove, pa onda komentarisali. Ja mislim da sam rijetko stavio po navodnicima, a vidim da sam trebao objasniti da mislim na viskozitet.
Razumijem ja sve to što si rekao, ali daj ti meni objasni kako onda ja npr. u svoj motor po tvorničoj specifikaciji NE mogu nasuti ulje gradacije niže od 10W, što automatski isljučuje svako sintetičko ulje!? Radi se o benzincu iz '97. A kako ćeš tek nasuti sintetičko ulje u baraku iz '89.!?
A što ulje ima veći viskozitet (manja oznaka ispred W), što znači manju otponost tečenju (pošto vidim da sve moram crtat), lakše će kroz istrošene karike ući u prostor za izgaranje, iz čega je jasno zašto se često koristi termin "gustoća" umjesto viskoziteta. U karikama, odnosno toleranciji u cilindrima, leži i odgovor zašto svaka tvornica propisuje "najrijeđe" (čitaj: najviskoznije) ulje koje se smije nasuti u neki motor.
A to za manju potrošnju zanemari, jer tih eventualnih 5% koje ćeš uštediti zbog manjeg trenja nikad neće nadoknaditi veću cijenu sintetičkog ulja.
I još jedna stvar: Ako je motor održavan, neće biti problema ni pri korištenju kvalitetnog mineralnog ulja, a ako nije održavan, džaba ti i sintetičko ulje.



Izvini ado ali nisi u pravu, barem ne u potpunosti! Ko ti kaže da ne smiješ u svoj motor nasuti ulje gradacije niže od 10W? Možda u uputstvu za upotrebu vozila ti ne piše da možeš koristiti ulja i niže gradacije ali to je zato što svaki proizvođač navodi ulje koje je najbolji kompromis za dotični motor u što se računa i cijena. To ne znači da ne smiješ uliti sintetičko ulje, već samo da za taj motor koji je vjerovatno konstrukcijski niskoopterećen nema potrebe za potpuno sintetičkim uljem. Kao što sam naveo ranije, gradacija ulja predstavlja temperaturni opseg unutar kojeg dotično ulje zadržava svoja svojstva, dakle ne postaje ni previše "rijetko" ni previše "gusto". Ako misliš da takvo ulje postaje previše "rijetko" na visokim temperaturama pa zato lakše prolazi kroz dosjede u motoru, griješiš. Odgovor ti leži u
onoj drugoj cifri gradacije! Što je ona veća, viša je i temperaturna granica na kojoj ulje zadržava svoja svojstva, ne postaje previše "rijetko"! Dakle, vraćamo se na ono što spomenuh ranije a to je temperaturni opseg u okviru kojeg ulje zadržava svoja svojstva. Ako neka baraka troši ulje, trošiće ona i mineralno i sintetičko bez neke osjetnije razlike! Mineralna ulja se ni po čemu ne mogu mjeriti sa sintetičkim, osim po cijeni. To treba svima da bude jasno.
Navešću još jedan primjer! Ako je istina da sintetičko ulje brže prolazi kroz razne dosjede u motoru na visokim temperaturama zašto onda svi supersportski automobili korista upravo sintetičko ulje? Zar ne misliš da bi se u tom slučaju ono brzo istrošilo jer u takvim motorima se temperature kreću i
preko 1000 C°?! A što se tiče uštede u gorivu, ako ti misliš da eventualnih 5% nije puno, grdno se varaš! Uzmi digitron pa izračunaj kolika bi ti to bila ušteda u gorivu, uračunaj prosječnu cijenu goriva i potrošnju i sve to podijeli sa određenom kilometražom pa vidi! Vratio bi ti se ulog u "sintetiku" za par mjeseci, možda i ranije zavisno koliko voziš!

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

Post by nineac » 21/01/2007 00:45

Zakomplikovali ste dzaba!
Sta pise u knjizici to je zakon!
Ako pise kod Ade da moze 15W40 ili 10W40, ali se nigdje ne spominje 5W40, onda se nesipa 5W40 i zavrsena prica!
Takodje, u motor iz 1993 npr. je glupost sipati ulje gradacije 5W40 iz razloga sto su tolerancije u tom motoru dovoljno velike da moze sasvim normalno da radi i na ulju 10W40, ali su dihtunzi takodje vec "umorni" i nema potreba da se izazove pisanje motora.
Npr. Kod mog oca je Lancia Lybra 2.4jtd sa 136ks. To je motor novije generacije sa common rail ubrizgavanjem i turbinom promjenjive geometrije. Bez obzira, opet pise da ide ulje Selenia 10W40 API specifikacije CG (iako se moze kupiti daleko bolja specifikacija) i da se mjenja svakih 20.000km. On to mjenja nakon 13-15.000km, i sipa se to ulje, i kapi nefali iako je diesel i iako predje mjesecno oko 5.000km. Stoga, ono sto pise je ZAKON! Davati 60km za ulje koje ce se staviti u npr. OPEL-ov motor 1.6 OHC koji moze skoro pa na jestivo ulje da ide je cista glupost!

User avatar
Romeo 80
Posts: 3164
Joined: 11/12/2006 16:55
Location: Seljajevo, al Centar brale
Has thanked: 2 times

Post by Romeo 80 » 21/01/2007 15:49

nineac wrote:Zakomplikovali ste dzaba!
Sta pise u knjizici to je zakon!
Ako pise kod Ade da moze 15W40 ili 10W40, ali se nigdje ne spominje 5W40, onda se nesipa 5W40 i zavrsena prica!
Takodje, u motor iz 1993 npr. je glupost sipati ulje gradacije 5W40 iz razloga sto su tolerancije u tom motoru dovoljno velike da moze sasvim normalno da radi i na ulju 10W40, ali su dihtunzi takodje vec "umorni" i nema potreba da se izazove pisanje motora.
Npr. Kod mog oca je Lancia Lybra 2.4jtd sa 136ks. To je motor novije generacije sa common rail ubrizgavanjem i turbinom promjenjive geometrije. Bez obzira, opet pise da ide ulje Selenia 10W40 API specifikacije CG (iako se moze kupiti daleko bolja specifikacija) i da se mjenja svakih 20.000km. On to mjenja nakon 13-15.000km, i sipa se to ulje, i kapi nefali iako je diesel i iako predje mjesecno oko 5.000km. Stoga, ono sto pise je ZAKON! Davati 60km za ulje koje ce se staviti u npr. OPEL-ov motor 1.6 OHC koji moze skoro pa na jestivo ulje da ide je cista glupost!



nineac, razumijem ja to i kažem da si u pravu, samo izgleda da nisi dobro skontao šta sam htio da kažem. Mislio sam na to da sintetičko ulje je u svakom pogledu bolje od mineralnog i da nema veze ako ga uliješ umjesto mineralnog. Sasvim je druga stvar da li se to nekome isplati ili ne. Samo sam htio da kažem da to nije greška i da se ništa loše motoru neće desiti ako uliješ sintetičko ulje koje nije striktno navedeno umjesto mineralnog koje je navedeno! To se može ali ne mora! Znam čovjeka po struci automehaničara koji u svoju staru Škodu 120 L (usput, auto je za ne povjerovati očuvano!) sipa vrhunsko Selenia sintetičko ulje jer želi svom motoru dug vijek! Dakle, smiješ ali ne moraš, na to sam mislio.

ado-šampion
Posts: 6006
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

Post by ado-šampion » 21/01/2007 16:26

chuchumbamayumbe wrote:Ako imate stariji motor, probajte nasuti Mobil1 0-50 ili neko slicno skupo ulje, ima da "propisha" na glavi za 5 minuta, trosice vise ulja nego dizel.
Drzite se preporuke proizvodjaca automobila i proizvodjaca ulja. Imate na Castrolovim, Valvolinovim, itd stranicama preporuke koje ulje koristiti za koji motor, i to je to.


nineac wrote:Ako pise kod Ade da moze 15W40 ili 10W40, ali se nigdje ne spominje 5W40, onda se nesipa 5W40 i zavrsena prica!


Ovo i ja pokušavam objasniti cijelo vrijeme.

ado-šampion
Posts: 6006
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

Post by ado-šampion » 21/01/2007 16:33

Samo se džaba zamarate tim pričama.
Npr. ako kod mene piše u knjižici da je najbolje 10W-40, API oznake SH ili bolje, ja ću uzeti tu gradaciju i gotovo, a većina kvalitetnih ulja gradacije 10W ispunjava SJ, tako da to nije problem.
Predstoji samo odabir ulja, a i za to neki proizvođači imaju preporuke, npr. kod BMW-a i Volva na čepu piše Castrol, Mercedes i Porsche preporučuju Mobil 1 (kod Porsche-a na čepu piše), stariji BMW Fina, Fiatova grupacija Selenia, itd.
Dakle, fino u knjižicu, šta tamo piše tako i uzmete i gotovo. Nema tu neke posebne filozofije.
I Romeo nema potrebe da nam uporno objašnavaš šta znači 10 a šta 40 u oznaci gradacije, ja mislim da to svi ovdje znaju (makar oni koji se uključuju u raspravu u tome).

Coach_sa
Posts: 5
Joined: 19/01/2007 18:15
Contact:

Post by Coach_sa » 21/01/2007 18:59

Romeo 80 wrote:
ado-šampion wrote:Lijepo bi bilo kad bih čitali kompletne postove, pa onda komentarisali. Ja mislim da sam rijetko stavio po navodnicima, a vidim da sam trebao objasniti da mislim na viskozitet.
Razumijem ja sve to što si rekao, ali daj ti meni objasni kako onda ja npr. u svoj motor po tvorničoj specifikaciji NE mogu nasuti ulje gradacije niže od 10W, što automatski isljučuje svako sintetičko ulje!? Radi se o benzincu iz '97. A kako ćeš tek nasuti sintetičko ulje u baraku iz '89.!?
A što ulje ima veći viskozitet (manja oznaka ispred W), što znači manju otponost tečenju (pošto vidim da sve moram crtat), lakše će kroz istrošene karike ući u prostor za izgaranje, iz čega je jasno zašto se često koristi termin "gustoća" umjesto viskoziteta. U karikama, odnosno toleranciji u cilindrima, leži i odgovor zašto svaka tvornica propisuje "najrijeđe" (čitaj: najviskoznije) ulje koje se smije nasuti u neki motor.
A to za manju potrošnju zanemari, jer tih eventualnih 5% koje ćeš uštediti zbog manjeg trenja nikad neće nadoknaditi veću cijenu sintetičkog ulja.
I još jedna stvar: Ako je motor održavan, neće biti problema ni pri korištenju kvalitetnog mineralnog ulja, a ako nije održavan, džaba ti i sintetičko ulje.



Izvini ado ali nisi u pravu, barem ne u potpunosti! Ko ti kaže da ne smiješ u svoj motor nasuti ulje gradacije niže od 10W? Možda u uputstvu za upotrebu vozila ti ne piše da možeš koristiti ulja i niže gradacije ali to je zato što svaki proizvođač navodi ulje koje je najbolji kompromis za dotični motor u što se računa i cijena. To ne znači da ne smiješ uliti sintetičko ulje, već samo da za taj motor koji je vjerovatno konstrukcijski niskoopterećen nema potrebe za potpuno sintetičkim uljem. Kao što sam naveo ranije, gradacija ulja predstavlja temperaturni opseg unutar kojeg dotično ulje zadržava svoja svojstva, dakle ne postaje ni previše "rijetko" ni previše "gusto". Ako misliš da takvo ulje postaje previše "rijetko" na visokim temperaturama pa zato lakše prolazi kroz dosjede u motoru, griješiš. Odgovor ti leži u
onoj drugoj cifri gradacije! Što je ona veća, viša je i temperaturna granica na kojoj ulje zadržava svoja svojstva, ne postaje previše "rijetko"! Dakle, vraćamo se na ono što spomenuh ranije a to je temperaturni opseg u okviru kojeg ulje zadržava svoja svojstva. Ako neka baraka troši ulje, trošiće ona i mineralno i sintetičko bez neke osjetnije razlike! Mineralna ulja se ni po čemu ne mogu mjeriti sa sintetičkim, osim po cijeni. To treba svima da bude jasno.
Navešću još jedan primjer! Ako je istina da sintetičko ulje brže prolazi kroz razne dosjede u motoru na visokim temperaturama zašto onda svi supersportski automobili korista upravo sintetičko ulje? Zar ne misliš da bi se u tom slučaju ono brzo istrošilo jer u takvim motorima se temperature kreću i
preko 1000 C°?! A što se tiče uštede u gorivu, ako ti misliš da eventualnih 5% nije puno, grdno se varaš! Uzmi digitron pa izračunaj kolika bi ti to bila ušteda u gorivu, uračunaj prosječnu cijenu goriva i potrošnju i sve to podijeli sa određenom kilometražom pa vidi! Vratio bi ti se ulog u "sintetiku" za par mjeseci, možda i ranije zavisno koliko voziš!


Koji motor dostize tu temperaturu molim te to mi objasni i ako vec nema razlike u ulje osim u cijeni onda mi objasni zasto se proizvodi vise vrsta ulja

User avatar
Romeo 80
Posts: 3164
Joined: 11/12/2006 16:55
Location: Seljajevo, al Centar brale
Has thanked: 2 times

Post by Romeo 80 » 21/01/2007 20:14

Coach_sa wrote:
Romeo 80 wrote:
ado-šampion wrote:Lijepo bi bilo kad bih čitali kompletne postove, pa onda komentarisali. Ja mislim da sam rijetko stavio po navodnicima, a vidim da sam trebao objasniti da mislim na viskozitet.
Razumijem ja sve to što si rekao, ali daj ti meni objasni kako onda ja npr. u svoj motor po tvorničoj specifikaciji NE mogu nasuti ulje gradacije niže od 10W, što automatski isljučuje svako sintetičko ulje!? Radi se o benzincu iz '97. A kako ćeš tek nasuti sintetičko ulje u baraku iz '89.!?
A što ulje ima veći viskozitet (manja oznaka ispred W), što znači manju otponost tečenju (pošto vidim da sve moram crtat), lakše će kroz istrošene karike ući u prostor za izgaranje, iz čega je jasno zašto se često koristi termin "gustoća" umjesto viskoziteta. U karikama, odnosno toleranciji u cilindrima, leži i odgovor zašto svaka tvornica propisuje "najrijeđe" (čitaj: najviskoznije) ulje koje se smije nasuti u neki motor.
A to za manju potrošnju zanemari, jer tih eventualnih 5% koje ćeš uštediti zbog manjeg trenja nikad neće nadoknaditi veću cijenu sintetičkog ulja.
I još jedna stvar: Ako je motor održavan, neće biti problema ni pri korištenju kvalitetnog mineralnog ulja, a ako nije održavan, džaba ti i sintetičko ulje.



Izvini ado ali nisi u pravu, barem ne u potpunosti! Ko ti kaže da ne smiješ u svoj motor nasuti ulje gradacije niže od 10W? Možda u uputstvu za upotrebu vozila ti ne piše da možeš koristiti ulja i niže gradacije ali to je zato što svaki proizvođač navodi ulje koje je najbolji kompromis za dotični motor u što se računa i cijena. To ne znači da ne smiješ uliti sintetičko ulje, već samo da za taj motor koji je vjerovatno konstrukcijski niskoopterećen nema potrebe za potpuno sintetičkim uljem. Kao što sam naveo ranije, gradacija ulja predstavlja temperaturni opseg unutar kojeg dotično ulje zadržava svoja svojstva, dakle ne postaje ni previše "rijetko" ni previše "gusto". Ako misliš da takvo ulje postaje previše "rijetko" na visokim temperaturama pa zato lakše prolazi kroz dosjede u motoru, griješiš. Odgovor ti leži u
onoj drugoj cifri gradacije! Što je ona veća, viša je i temperaturna granica na kojoj ulje zadržava svoja svojstva, ne postaje previše "rijetko"! Dakle, vraćamo se na ono što spomenuh ranije a to je temperaturni opseg u okviru kojeg ulje zadržava svoja svojstva. Ako neka baraka troši ulje, trošiće ona i mineralno i sintetičko bez neke osjetnije razlike! Mineralna ulja se ni po čemu ne mogu mjeriti sa sintetičkim, osim po cijeni. To treba svima da bude jasno.
Navešću još jedan primjer! Ako je istina da sintetičko ulje brže prolazi kroz razne dosjede u motoru na visokim temperaturama zašto onda svi supersportski automobili korista upravo sintetičko ulje? Zar ne misliš da bi se u tom slučaju ono brzo istrošilo jer u takvim motorima se temperature kreću i
preko 1000 C°?! A što se tiče uštede u gorivu, ako ti misliš da eventualnih 5% nije puno, grdno se varaš! Uzmi digitron pa izračunaj kolika bi ti to bila ušteda u gorivu, uračunaj prosječnu cijenu goriva i potrošnju i sve to podijeli sa određenom kilometražom pa vidi! Vratio bi ti se ulog u "sintetiku" za par mjeseci, možda i ranije zavisno koliko voziš!


Koji motor dostize tu temperaturu molim te to mi objasni i ako vec nema razlike u ulje osim u cijeni onda mi objasni zasto se proizvodi vise vrsta ulja


Mislio sam na motore supersportskih automobila, a ako već želiš konkretan podatak sjetio sam se jedne reklame za Shell motorno ulje. Valjda znaš da je Shell dobavljač motornih ulja za Ferrari u F1, a reklama se odnosila na njihova motorna ulja za obične putničke automobile u kojem navode podatak o temperaturama od 1000 C° u motoru Ferraria F 50! A nisam rekao da su sva ulja ista, upravo suprotno! Čitavo vrijeme i pišem o tome da se mineralna ulja mogu mjeriti sa sintetičkim samo po nižoj cijeni i to je sve! Sve ostalo ide u korist sintetičkih ulja.

Post Reply