Kapitalne investicije u BiH

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
HelaS
Posts: 5931
Joined: 22/09/2018 13:21

#1 Kapitalne investicije u BiH

Post by HelaS »

Govoreći o kapitalnim investicijama, Forto je kazao da je vrlo bitno da BiH nauči revitalizirati i graditi pruge, pored gradnje cesta.

"Možda se u ovom mandatu može završiti neki projekt, poput revitalizacije Unske pruge, elektrifikacije poteza između Tuzle i Doboja, kao i neke druge projekte u vezi poboljšanja željezničkih pruga, koje su, iz meni nepoznatih razloga, bile zapostavljene"

Forto je kazao da je mimo gradnje koridora V-c, u planu rekonstrukcija ceste koja povezuje Sarajevo i Podgoricu, odnosno cesta od Foče do Šćepan Polja.

"Ta cesta 'boli' sve građane BiH bez obzira odakle dolaze. Ovo Ministarstvo ima i ovlasti i sredstva da sagradi granični prijelaz Novi most, ali pristupna cesta od 20 kilometara je jako skupa zbog teškog terena, a u nadležnosti je RS".

Forto se također osvrnuo i na digitalizaciju radio-televizijskog signala za koju su istekli svi rokovi.

"Javnost nije dovoljno informirana zašto je to uopće bitno. Radio i televizijske frekvencije imaju svoj kapacitet. Analogni signal potpuno popunjava taj kapacitet, a digitalizacijom ostvarujemo široki prostor za nove kanale, bolju komunikaciju i digitalizaciju te bolji protok informacija".
Prema informacijama koje za sada ima, Forto kaže da bi se digitalizacija RTV signala trebala dogoditi jako brzo.
https://www.klix.ba/vijesti/bih/forto-o ... /230305030
Ako otvori ove godine samo ova tri projekta, morat ćemo mu čestitati i pozdraviti i podržati ga.

Jerdan vrlo bitan projekat je ta Unska pruga, od Bihaća do Knina, a za BiH jako važna sve do Zadra, zbog luke i transporta roba od te luke prema Krajini. Ako uspije od Hrvatske dobiti podršku i rekonstrukciju te pruge od BiH granice do Knina, bit će mu to još veći uspjeh.

https://balkans.aljazeera.net/teme/2018 ... insku-tugu
User avatar
Haris.ba
Posts: 25307
Joined: 08/09/2005 20:08

#2 Re: Kapitalne investicije u BiH

Post by Haris.ba »

HelaS wrote: 05/03/2023 23:26 Jerdan vrlo bitan projekat je ta Unska pruga, od Bihaća do Knina, a za BiH jako važna sve do Zadra, zbog luke i transporta roba od te luke prema Krajini. Ako uspije od Hrvatske dobiti podršku i rekonstrukciju te pruge od BiH granice do Knina, bit će mu to još veći uspjeh.
Nema od toga nista. Ali, lijepo zvuci.
HelaS
Posts: 5931
Joined: 22/09/2018 13:21

#3 Re: Kapitalne investicije u BiH

Post by HelaS »

Haris.ba wrote: 06/03/2023 09:37
HelaS wrote: 05/03/2023 23:26 Jerdan vrlo bitan projekat je ta Unska pruga, od Bihaća do Knina, a za BiH jako važna sve do Zadra, zbog luke i transporta roba od te luke prema Krajini. Ako uspije od Hrvatske dobiti podršku i rekonstrukciju te pruge od BiH granice do Knina, bit će mu to još veći uspjeh.
Nema od toga nista. Ali, lijepo zvuci.
Haris rek'o :D
User avatar
Haris.ba
Posts: 25307
Joined: 08/09/2005 20:08

#4 Re: Kapitalne investicije u BiH

Post by Haris.ba »

HelaS wrote: 06/03/2023 23:17Haris rek'o
Zato sto sam ja za razliku od Forte procitao Strategiju prometnog razvoja RH 2017-2030.
HelaS
Posts: 5931
Joined: 22/09/2018 13:21

#5 Re: Kapitalne investicije u BiH

Post by HelaS »

Image

Image


Željeznički saobraćaj smatra se daleko najsigurnijim i najefikasnijim vidom transporta ljudi i roba. Ekonomski uspjeh jedne države prevashodno se ogleda u kvalitetnoj saobraćajnoj infrastrukturi u kojoj željeznički saobraćaj čini njen značajan dio.
Srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić prošle se sedmice sastao sa komesarom Evropske unije za susjedsku politiku i proširenje Oliverom Varhelyem sa kojim je potpisao grant EU za izgradnju brze pruge Beograd - Niš vrijednu 600 miliona eura.

Nakon potpisivanja Vučić se zahvalio Evropskoj uniji rekavši da je paket od 600 miliona evropskih novčanica najveći bespovratni iznos novca koji je Srbija dobila od EU. Radovi na izgradnji ove pruge bi trebali biti okončani u naredne četiri godine, odnosno do 2027., a brzina vozova će dostizati i 200 kilometara na sat. Time će Željeznice Srbije značajno proširiti svoju ionako odličnu željezničku infrastrukturu sa novih 230 kilometara željeznice, po čemu su apsolutni lideri u regionu.

Šta je sa bosanskohercegovačkom mrežom pruga?


Danas posjedujemo ukupnu dužinu od 1.032,7 kilometara pruga, od čega je u Federaciji Bosne i Hercegovine njih 608,5 kilometara, a u entitetu Republika Srpska 424,2 kilometra.

Ukidanjem uskotračnih pruga, dužina željezničkih pruga u Bosni i Hercegovini u odnosu na stanje od prije stotinu i više godina je smanjena za oko 580 km ili 36 posto.

Više je nego apsurdno je da ulaganje u bosanskohercegovačke željeznice postaje zanemarivo u odnosu na region. O evropskim i svjetskim trendovima nije ni potrebno trošiti riječi.

Od rata pa na ovamo, nije izgrađena niti jedna nova dionica pruge, a postojeće se sporo modernizuju i slabo održavaju. Razlog tome leži kako u izostanku adekvatne finansijske i svake druge podrške od strane države, tako i u nepostojanju jasne vizije željezničkih upravljačkih struktura.

Jasno je da je tromost bosanskohercegovačkih političara, kako prijašnjih tako i sadašnjih, jedini razlog nerazvijenosti mreže naših pruga.

Tome svjedoči i podatak da ni do danas nije uspostavljen željeznički saobraćaj između dva najveća bh. grada na relaciji Sarajevo - Banja Luka, kao ni veći dio lokalnih putničkih linija u Federaciji Bosne i Hercegovine.

Temu modernizacije pruga u BiH ponovno je aktuelizirao državni ministar komunikacija i prometa Edin Forto nedavno ocijenivši da revitalizacija i elektrifikacija postojećih pruga u BiH, kao i uspostavljanje novih pravaca mora biti prioritet rada njegovog ministarstva u narednom periodu.

Najavio je da postoji mogućnost rješavanja takvih projekata u njegovom mandatu poput revitalizacije Unske pruge, elektrifikacije poteza između Tuzle i Doboja te brojnih drugih.

Ko koči te projekte?

Govoreći o kapitalnim investicijama, Forto je naglasio da je jednako važno da Bosna i Hercegovina pored gradnje cesta počne raditi i na revitalizaciji i izgradnji pruga.

"Budućnost komercijalnog i putničkog transporta je u prugama. Evropa mnogo ulaže u taj segment, a BiH kao i u mnogim stvarima kaska", podsjetio je ministar Forto na ono što svi već znamo.

Prošle godine je pokrenuta inicijativa za uspostavom nove pruge na relaciji Sarajevo-Zagreb koja bi išla preko Banja Luke, a za koju nije pronađen zajednički jezik ili bolje rečeno interes.

Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine i Željeznice Republike Srpske izrazile su želju za realizaciju ovog projekta, no čini se kako problem leži u "trećoj strani", odnosno u Hrvatskim željeznicama.

Da je kojim slučajem došlo do dogovora, voz na liniji između glavnih gradova BiH i Hrvatske trebao je da počne saobraćati 11. decembra prošle godine, no ta je inicijativa, barem za sada, propala.

"Trenutno postoji određeni zastoj budući da Željeznice Hrvatske nisu uložile dovoljno napora i želje za uvođenje ove linije. Sa njihove strane jednostavno nije iskazana spremnost. Oni smatraju da ne bi bilo dovoljno putnika i da naše nadležne institucije ne bi bile sposobne finansijski podržati ovaj projekat", potvrdio je za portal Klix.ba Enis Džafić, generalni direktor Željeznica FBiH.

Da su ove tvrdnje neutemeljene, svjedoči i to da su Željeznice FBiH prošle godine ostvarile odličan finansijski rezultat i zabilježile drastično povećanje broja putnika, koje se može dovesti u vezu sa uspostavom linije Sarajevo - Ploče.
U 2022. godini. Iz Željeznica FBiH kažu da su ostvarili najbolji finansijski rezultat u posljednjih 30 godina

Džafić je dodao da je i za ovu ljetnu sezonu osigurana pomenuta linija Sarajevo - Ploče koja će saobraćati petkom, subotom i nedjeljom u periodu od 1. juna do 1. augusta ove godine. On je istakao da su Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine od hrvatskih kolega tražile ovu liniju i za ostale dane, što su oni kategorično odbili.

"Na isti odgovor naiđemo i kada su u pitanju druge međunarodne linije koje bi išle preko teritorije Republike Hrvatske kao što su one za Budimpeštu i Beograd. Svaki put su nam rekli kako država Hrvatska od toga prosto ne bi imala interesa", podvukao je Džafić.
https://www.klix.ba/vijesti/bih/kuda-id ... /230306064
Post Reply