Kako postici maximalno ubrzanje auta

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderator: Bobi

Post Reply
amarce
Posts: 193
Joined: 02/09/2006 00:31

Kako postici maximalno ubrzanje auta

Post by amarce » 24/02/2007 15:21

Kako postici maximalno ubrzanje auta.
Zanima me kada startujete i krecete iz prve,druga,treca brzina itd.Na koji ce nacin auto najprije dostici onu magicnu stotku.Moram li recimo obrtaje u prvoj brzini dovesti na maximum pa onda u drugu prebaciti gdje cu isto uraditi pa i trecu itd.Molio bih objasnjenje.


dr.iver
Posts: 981
Joined: 02/05/2006 12:33

Post by dr.iver » 24/02/2007 15:25

Gurnes ga sa visoke litice.

amarce
Posts: 193
Joined: 02/09/2006 00:31

Post by amarce » 24/02/2007 15:30

Jel to iz iskustva odgovor. :D :D
Trebao si i ti sa njim ubrzavati.Jer da jesi sad nebi pisao gluposti

User avatar
Ministar poljoprivrede
Posts: 71
Joined: 07/12/2006 21:21
Location: Groningen

Re: Kako postici maximalno ubrzanje auta

Post by Ministar poljoprivrede » 24/02/2007 15:55

amarce wrote:Kako postici maximalno ubrzanje auta.
Zanima me kada startujete i krecete iz prve,druga,treca brzina itd.Na koji ce nacin auto najprije dostici onu magicnu stotku.Moram li recimo obrtaje u prvoj brzini dovesti na maximum pa onda u drugu prebaciti gdje cu isto uraditi pa i trecu itd.Molio bih objasnjenje.


ja uvjek krecem iz druge i to narocito na semaforu...kako tada sijem raju.. :-)

User avatar
chuchumbamayumbe
Posts: 11050
Joined: 20/10/2006 22:02

Post by chuchumbamayumbe » 24/02/2007 18:01

Sorry! :-) :D
Last edited by chuchumbamayumbe on 24/02/2007 18:17, edited 1 time in total.

User avatar
pape
Posts: 6845
Joined: 21/08/2003 00:00
Location: Od jedne zene te boli jedna glava, ... od dvije zene, dvije glave.

Re: Kako postici maximalno ubrzanje auta

Post by pape » 24/02/2007 18:04

amarce wrote:Kako postici maximalno ubrzanje auta.
Zanima me kada startujete i krecete iz prve,druga,treca brzina itd.Na koji ce nacin auto najprije dostici onu magicnu stotku.Moram li recimo obrtaje u prvoj brzini dovesti na maximum pa onda u drugu prebaciti gdje cu isto uraditi pa i trecu itd.Molio bih objasnjenje.

:) Mada me nikada nije privlacilo jurcanje i postizanje "magicnih stotki", da pokusam iz svoje perspektive i skromnog znanja o automobilskim motorima odgovoriti po pitanju, ... :oops:
`vako, ... postoje uredjaji (obrtomjeri) i oni su ti koji na neki nacin mogu "diktirati" kada promijeniti brzinu, ... no .... mi obicni soferi, koji ne ganjamo "magicne stotke", naviknuti smo da osluskujemo rad motora i tako po zvuku promijenimo brzinu u veci stepen prenosa.
Eto, .... :kravata:

amarce
Posts: 193
Joined: 02/09/2006 00:31

Post by amarce » 24/02/2007 18:13

chuchumbamayumbe wrote:ccc, ja pitanja... :?
Fino jarane, stanes na pjesacki, po mogucnosti da je sto vise raje, dignes rucnu, stisnes gas do daske! Kada se sve zadimi oko tebe, kada zasmrde gume i raja se razbjezi, naglo otpustis kocnicu ne pustajuci gas, pojuris, presaltas ga u 10 metara u drugu, pa u trecu, i nemoj dalje shaltati jer je slijedeci semafor na jedno 100 do 200 metara odatle, osim ako ne mislis furati i kroz crveno. Onda ga mozes komotno preshaltati i u cetvrtu pa naberi jedno 16-17 banki, nemas kud manje hadzuka!
I to je to, i ako ti neko kaze da si papak ne obaziri se na to, samo te bezze provociraju!

Na ovom forumu sve neki jebaci,vozaci,politicari,analiticari a ja nisam jos dobio odgovor.Vjeruj mi ja nisam jedan od majmuna koji sa GOLF 2 jurnjaju po Sarajevu i lijece komplekse.I jos kupi nekakav MP3 player koji u potpunosti odskace od razdrndane unutrasnjosti automobila i ko su ko oni.Misle da se svijet oko njih okrece.Ja pitam cisto da jednom probam iz svog auta izvuci maximalno i to je sve.

User avatar
chuchumbamayumbe
Posts: 11050
Joined: 20/10/2006 22:02

Post by chuchumbamayumbe » 24/02/2007 18:16

amarce wrote:
chuchumbamayumbe wrote:ccc, ja pitanja... :?
Fino jarane, stanes na pjesacki, po mogucnosti da je sto vise raje, dignes rucnu, stisnes gas do daske! Kada se sve zadimi oko tebe, kada zasmrde gume i raja se razbjezi, naglo otpustis kocnicu ne pustajuci gas, pojuris, presaltas ga u 10 metara u drugu, pa u trecu, i nemoj dalje shaltati jer je slijedeci semafor na jedno 100 do 200 metara odatle, osim ako ne mislis furati i kroz crveno. Onda ga mozes komotno preshaltati i u cetvrtu pa naberi jedno 16-17 banki, nemas kud manje hadzuka!
I to je to, i ako ti neko kaze da si papak ne obaziri se na to, samo te bezze provociraju!

Na ovom forumu sve neki jebaci,vozaci,politicari,analiticari a ja nisam jos dobio odgovor.Vjeruj mi ja nisam jedan od majmuna koji sa GOLF 2 jurnjaju po Sarajevu i lijece komplekse.I jos kupi nekakav MP3 player koji u potpunosti odskace od razdrndane unutrasnjosti automobila i ko su ko oni.Misle da se svijet oko njih okrece.Ja pitam cisto da jednom probam iz svog auta izvuci maximalno i to je sve.

SORRY, SORRY!!!
Skonto sam kada sam napisao da kenjam bezze! IZVINJAVAM SE!

Pun i qrac onih sto se glupiraju pa popizdih kada vidjeh naslov!

ins
Posts: 2585
Joined: 12/05/2005 10:50

Post by ins » 24/02/2007 20:23

1. Provjeris u tehn podacima gdje je najveca snaga. Npr 130 KS/6500 o/min (moze i 54 KS na 3400 o/min, samo je sramota :D ). Ako pronadjes krivu snage, jos bolje.
2. Probas jednom i samo jednom da vidis gdje ti je limitator! Npr 6800 o/min

Sada prakticni dio:

3. Kada kreces, moras imati tacno odredjen broj obrtaja, koji je drugaciji za svaki auto. Npr, ako je za tvoj auto idealno 4500 o/min, start sa 3500 ce dovesti do gusenja motora, a sa 5500 do besmislenog vrcenja tockova u prazno i morat ces saltati drugu nakon 10 metara, pri 25 km/h, te si samim tim ispao iz bilo kakvih ozbiljnih pokusaja. Ova faza trazi najvise vjezbe.

4. Kada se vec kreces, promjenu na brzinu vise nastojis obaviti u najkracem mogucem vremenu, da ti auto najmanje moguce bude sa pritisnutim kvacilom, i trudis se da rucicu mjenjaca doslovno zakucas u slijedecu brzinu. I ovo naravno trazi vjezbu.

5. Kljucno pitanje je kada saltati navise. Da li na spomenutih 6500 o/min ili vuci do blokade na 6800? Postoji jako puno auta koji zbog prijenosnih odnosa prestanu ubrzavati nakon nekih obrtaja tako da vci taj auto do blokade je zapravo gubljenje vremena. Neke cak treba saltati i prije postizanja max KS, dakle na npr 6300.

Faze 3-5 se zapravo ticu upoznavanja sa svojim autom, i to na temeljit nacin, a ne "joj jarane jesam ga podero". Kada to uvjezbas, mozes prici blizu onom fabrickom podatku.

Gnjuscic
Posts: 198
Joined: 27/02/2005 20:46
Location: Iza coska jednog djeta kuće

Post by Gnjuscic » 24/02/2007 22:42

Joooj, pa nista ne naucismo. Nema par dana neko je pitao za okretni ( obrtni ) moment iliti " torque ". Ljudi fino objasnise, ali niko da poveze sa zivotom.

Daklem, ponovimo lekciju s okretnim momentom i nadoci cemo da je to velicina koja se kod motora mijenja u zavisnosti od broja okretaja i da ima veeeeliki uticaj na rezim voznje. Kod maksimalnog okretnog momenta vozilo najbolje " povuce ". Maksimalna snaga je naprotiv ona kod koje moment ne mora biti najveci, ali je proizvod iz momenta i broja okretaja najveci.

Moment ' M ' se izrazava u [ Nm ] ( Njutn-metrima ), a ugaona brzina u radijanima ( 2xpixn, gdje je n broj okretaja u SEKUNDI ).

Pomnozite moment ' M ' sa brojem okretaja ' om ' i dobicete snagu ' P ' u kilovatima [ kW ].

Kad uzmete tehnicku knjizicu vase bagrzije, u njoj su sigurno navedeni i Mmax i Pmax ( snaga ) i brojevi okretaja kod kojih su te velicine najvece.

E sad, ako iz maksimalne snage nadjete moment, vidicete da je on manji od maksimalnog. Daklem, kola ne vuku najbolje kod maksimalne snage.

Zato, kad sjednete u svoju harabatinju, usaltate u prvu i krenete. Ha ste dostigli broj obrtaja kod pune snage, presaltate u slijedeci stepen. Motor ce pri tome da nesto uspori, a vi gledajte da ukljucite kwacilo kod broja okretaja koje odgovara najvecem momentu. I jope do najvece snage i ponovo na moment i tako. Za to vrijeme, grcevito stegnite volan i gledajte da izbjegnete svaku prepreku.

Srecno ! :razz:

ado-šampion
Posts: 6006
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

Post by ado-šampion » 25/02/2007 13:06

ins wrote:1. Provjeris u tehn podacima gdje je najveca snaga. Npr 130 KS/6500 o/min (moze i 54 KS na 3400 o/min, samo je sramota :D ). Ako pronadjes krivu snage, jos bolje.
2. Probas jednom i samo jednom da vidis gdje ti je limitator! Npr 6800 o/min

Sada prakticni dio:

3. Kada kreces, moras imati tacno odredjen broj obrtaja, koji je drugaciji za svaki auto. Npr, ako je za tvoj auto idealno 4500 o/min, start sa 3500 ce dovesti do gusenja motora, a sa 5500 do besmislenog vrcenja tockova u prazno i morat ces saltati drugu nakon 10 metara, pri 25 km/h, te si samim tim ispao iz bilo kakvih ozbiljnih pokusaja. Ova faza trazi najvise vjezbe.

4. Kada se vec kreces, promjenu na brzinu vise nastojis obaviti u najkracem mogucem vremenu, da ti auto najmanje moguce bude sa pritisnutim kvacilom, i trudis se da rucicu mjenjaca doslovno zakucas u slijedecu brzinu. I ovo naravno trazi vjezbu.

5. Kljucno pitanje je kada saltati navise. Da li na spomenutih 6500 o/min ili vuci do blokade na 6800? Postoji jako puno auta koji zbog prijenosnih odnosa prestanu ubrzavati nakon nekih obrtaja tako da vci taj auto do blokade je zapravo gubljenje vremena. Neke cak treba saltati i prije postizanja max KS, dakle na npr 6300.

Faze 3-5 se zapravo ticu upoznavanja sa svojim autom, i to na temeljit nacin, a ne "joj jarane jesam ga podero". Kada to uvjezbas, mozes prici blizu onom fabrickom podatku.


Slažem se s ovim. Krivulja snage je važna, dobro bi bilo kad bi to pogledao, tako je lako skontat kad šaltati naviše.
A ovo za zakucavanje ručice, to se brzo ušteli, makar kod mene.
Što se tiče kretanja, profesionalci tvrde da je optimalan start pri 8% proklizavanja, dakle treba potrefiti breoj obrtaja da se motor ne zaguši i da ne dođe do prevelikog proklizavanja.
Sve ovo traži vježbu i nemoj da ti na pamet pada da vježbaš sa hladnim motornim ulje ili ne daj Bože sa hladnom tekućinom za hlađenje. Sačekaj da motor postigne radnu temperaturu i da se ulje zagrije, za što u gradskoj vožnji treba otprilike 20 minuta, zimi i pola sata, zavisno od gradacije ulja.

pascal_hens
Posts: 21
Joined: 02/05/2007 06:02
Location: Lukavac
Contact:

Post by pascal_hens » 23/06/2007 16:37

amarce wrote:
chuchumbamayumbe wrote:ccc, ja pitanja... :?
Fino jarane, stanes na pjesacki, po mogucnosti da je sto vise raje, dignes rucnu, stisnes gas do daske! Kada se sve zadimi oko tebe, kada zasmrde gume i raja se razbjezi, naglo otpustis kocnicu ne pustajuci gas, pojuris, presaltas ga u 10 metara u drugu, pa u trecu, i nemoj dalje shaltati jer je slijedeci semafor na jedno 100 do 200 metara odatle, osim ako ne mislis furati i kroz crveno. Onda ga mozes komotno preshaltati i u cetvrtu pa naberi jedno 16-17 banki, nemas kud manje hadzuka!
I to je to, i ako ti neko kaze da si papak ne obaziri se na to, samo te bezze provociraju!

Na ovom forumu sve neki jebaci,vozaci,politicari,analiticari a ja nisam jos dobio odgovor.Vjeruj mi ja nisam jedan od majmuna koji sa GOLF 2 jurnjaju po Sarajevu i lijece komplekse.I jos kupi nekakav MP3 player koji u potpunosti odskace od razdrndane unutrasnjosti automobila i ko su ko oni.Misle da se svijet oko njih okrece.Ja pitam cisto da jednom probam iz svog auta izvuci maximalno i to je sve.



Baci ti to auto, ako ti je max 100km/h

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

Post by nineac » 23/06/2007 18:25

kako postici?
Fino odes gdje nema svijeta uzmes stopericu (moze i mobitel) i znas onu "praksa cini majstora" samo nedozvoli da ti se tockovi vrte u prazno.

Mislilac
Posts: 270
Joined: 21/08/2004 21:42

Post by Mislilac » 23/06/2007 20:22

Kad "bježiš" ispred kamiona koji se pojavio "odjednom" :D , potrebno je ići do stojke... I vježbati do stojke...

Ma lagano, što manje proklizavanja, do najveće snage, tj. do mjesta gdje je najviše Nm, tad šaltat što brže i eto te do stojke...

User avatar
Anell
Posts: 835
Joined: 17/03/2005 20:37
Location: Sarajevo

Post by Anell » 23/06/2007 22:51

Gnjuscic wrote:Joooj, pa nista ne naucismo. Nema par dana neko je pitao za okretni ( obrtni ) moment iliti " torque ". Ljudi fino objasnise, ali niko da poveze sa zivotom.

Daklem, ponovimo lekciju s okretnim momentom i nadoci cemo da je to velicina koja se kod motora mijenja u zavisnosti od broja okretaja i da ima veeeeliki uticaj na rezim voznje. Kod maksimalnog okretnog momenta vozilo najbolje " povuce ". Maksimalna snaga je naprotiv ona kod koje moment ne mora biti najveci, ali je proizvod iz momenta i broja okretaja najveci.

Moment ' M ' se izrazava u [ Nm ] ( Njutn-metrima ), a ugaona brzina u radijanima ( 2xpixn, gdje je n broj okretaja u SEKUNDI ).

Pomnozite moment ' M ' sa brojem okretaja ' om ' i dobicete snagu ' P ' u kilovatima [ kW ].

Kad uzmete tehnicku knjizicu vase bagrzije, u njoj su sigurno navedeni i Mmax i Pmax ( snaga ) i brojevi okretaja kod kojih su te velicine najvece.

E sad, ako iz maksimalne snage nadjete moment, vidicete da je on manji od maksimalnog. Daklem, kola ne vuku najbolje kod maksimalne snage.

Zato, kad sjednete u svoju harabatinju, usaltate u prvu i krenete. Ha ste dostigli broj obrtaja kod pune snage, presaltate u slijedeci stepen. Motor ce pri tome da nesto uspori, a vi gledajte da ukljucite kwacilo kod broja okretaja koje odgovara najvecem momentu. I jope do najvece snage i ponovo na moment i tako. Za to vrijeme, grcevito stegnite volan i gledajte da izbjegnete svaku prepreku.

Srecno ! :razz:


Krasno receno... :-)

User avatar
Citizen-X
Posts: 1533
Joined: 27/04/2007 13:42
Location: Niodaklevci, BlackField - Nidjezemska

Post by Citizen-X » 24/06/2007 17:45

Dobro ti neko rece: SA LITICE

Tako ces postedjeti nekog nesretnika, koji razmislja o tome kako prezivjeti sutra, platiti rezije i struju dok prelazi semafor na "crveno", zivota dok ti dumas kako babin auto isturirat do 100tke....
Al prvo pogledaj u BLESIMJER na celeru da vidis na koliko obrtaja se vrti tvoj idiotizam...

StudioBa
Posts: 53
Joined: 04/05/2007 17:48

Post by StudioBa » 05/07/2007 22:11

HeheHe krenes petom pa saltas u nize :lol:

Krhljo
Posts: 69
Joined: 05/06/2007 08:41
Location: Cazin - Sarajevo

Post by Krhljo » 05/07/2007 22:34

Ima jos trikova ako hoces da startas dobro imas puno zajebancija:

1. bacaj suvisnu tezinu, sve sto ne treba u autu bacaj vani
2. manje felge ti daju vece ubrzanje ali manju max brzinu
3. sto ovaj objasni obrtni moment :D (ovo sam morao)
4. dobro su ti rekli stimaj da saltas na max obrtnom momentu a ne na max snazi jer ima jedan pad vucne sile
5. praksa tj. sto su ti vec rekli zemi se negdje navece na parking neki slobodan i onda ozezi pa provjeravaj se, i nemoj auto da ti se gusi prilikom saltanja jer znaci da si prekrdasio max moment, sicaj dobro i bices ko zmaj.

enssa
Posts: 62
Joined: 31/05/2006 13:25

Post by enssa » 08/07/2007 01:06

amarce wrote:
chuchumbamayumbe wrote:ccc, ja pitanja... :?
Fino jarane, stanes na pjesacki, po mogucnosti da je sto vise raje, dignes rucnu, stisnes gas do daske! Kada se sve zadimi oko tebe, kada zasmrde gume i raja se razbjezi, naglo otpustis kocnicu ne pustajuci gas, pojuris, presaltas ga u 10 metara u drugu, pa u trecu, i nemoj dalje shaltati jer je slijedeci semafor na jedno 100 do 200 metara odatle, osim ako ne mislis furati i kroz crveno. Onda ga mozes komotno preshaltati i u cetvrtu pa naberi jedno 16-17 banki, nemas kud manje hadzuka!
I to je to, i ako ti neko kaze da si papak ne obaziri se na to, samo te bezze provociraju!

Na ovom forumu sve neki jebaci,vozaci,politicari,analiticari a ja nisam jos dobio odgovor.Vjeruj mi ja nisam jedan od majmuna koji sa GOLF 2 jurnjaju po Sarajevu i lijece komplekse.I jos kupi nekakav MP3 player koji u potpunosti odskace od razdrndane unutrasnjosti automobila i ko su ko oni.Misle da se svijet oko njih okrece.Ja pitam cisto da jednom probam iz svog auta izvuci maximalno i to je sve.




mozda da pitas te u golf2 da ti objasne kad si levat i ne znas jurcati.fkt svakakvih kretena za volanom.ako ne znas na svome auto kako na najbrzi nacin dostici za tebe ¨magicnih¨ 100km/h onda ostaje samo litica i kupi biciklo sa km satom pa postavi pitanje kako dostici ¨magicnih¨ 30km/h sa mojim ljubimcem na dva tocka

sulesavic
Posts: 3460
Joined: 22/01/2003 00:00
Location: apatrid

Post by sulesavic » 09/07/2007 12:50

Mislilac wrote:Kad "bje¾i¹" ispred kamiona koji se pojavio "odjednom" :D , potrebno je iæi do stojke...


Ovako nekako?

Image

Inaèe - http://www.imdb.com/title/tt0067023/

dugi
Posts: 474
Joined: 05/09/2004 15:06

Post by dugi » 21/07/2007 18:25

Krhljo wrote:Ima jos trikova ako hoces da startas dobro imas puno zajebancija:

1. bacaj suvisnu tezinu, sve sto ne treba u autu bacaj vani
2. manje felge ti daju vece ubrzanje ali manju max brzinu
3. sto ovaj objasni obrtni moment :D (ovo sam morao)
4. dobro su ti rekli stimaj da saltas na max obrtnom momentu a ne na max snazi jer ima jedan pad vucne sile5. praksa tj. sto su ti vec rekli zemi se negdje navece na parking neki slobodan i onda ozezi pa provjeravaj se, i nemoj auto da ti se gusi prilikom saltanja jer znaci da si prekrdasio max moment, sicaj dobro i bices ko zmaj.


Ovo boldirano je potpuno pogresno.
Salta se uvijek kod max snage ( ne max dozvoljenih obrtaja ) i ako si obratio paznju kad saltas kod max snage obrtaji uglavnom padnu na nivo gdje je najveci obrtni moment tj. gdje ce opet najbolje povuci u narednom stepenu prenosa.

Ako bi saltao gdje je najveci obrtni moment nebi iskoristio sav potencijal motora.

ado-šampion
Posts: 6006
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

Post by ado-šampion » 26/07/2007 01:48

dugi wrote:
Krhljo wrote:Ima jos trikova ako hoces da startas dobro imas puno zajebancija:

1. bacaj suvisnu tezinu, sve sto ne treba u autu bacaj vani
2. manje felge ti daju vece ubrzanje ali manju max brzinu
3. sto ovaj objasni obrtni moment :D (ovo sam morao)
4. dobro su ti rekli stimaj da saltas na max obrtnom momentu a ne na max snazi jer ima jedan pad vucne sile5. praksa tj. sto su ti vec rekli zemi se negdje navece na parking neki slobodan i onda ozezi pa provjeravaj se, i nemoj auto da ti se gusi prilikom saltanja jer znaci da si prekrdasio max moment, sicaj dobro i bices ko zmaj.


Ovo boldirano je potpuno pogresno.
Salta se uvijek kod max snage ( ne max dozvoljenih obrtaja ) i ako si obratio paznju kad saltas kod max snage obrtaji uglavnom padnu na nivo gdje je najveci obrtni moment tj. gdje ce opet najbolje povuci u narednom stepenu prenosa.

Ako bi saltao gdje je najveci obrtni moment nebi iskoristio sav potencijal motora.


Čuj da se šalta na najveće okretnom momentu. Nigdje veze. Ja bih tako iskoristio 60 % potencijala svog motora. E jest mi onda start u p.m.

Post Reply