Intervju "reisa" Cerica

Rasprave o vjerskim temama.

Moderator: Bloo

Post Reply
biscanka84
Posts: 343
Joined: 20/12/2006 10:03

#1 Intervju "reisa" Cerica

Post by biscanka84 » 05/01/2007 08:51

Reisu-l-ulema Islamske zajednice u BiH dr. Mustafa ef. Cerić



Bošnjački političari zadnjih godina potrošili su politički kapital kojeg su naslijedili

Bojim se da je potrošeno izuzetno prijateljstvo sa islamskim svijetom, pa i Amerikom * IZ neće nasjesti provokaciji unutarmuslimanske podjele i razdora * Šta se zamjera Federalnoj TV * Poruka vehabijama: Niko nema pravo poigravati se s onim što su bosanski muslimani strpljivo stoljećima gradili da bi opstali


Povodom Kurban-bajrama, hadži reis efendija dr. Mustafa Cerić dao je ekskluzivni intervju za "Dnevni avaz", u kojem na vrlo argumentiran način kazuje kako Islamska zajednica u BiH gleda na vehabizam i šta čini kako bi se spriječila mogućnost da se "sitni problemi" pretvore u trajne nesporazume, a sve zbog različitog tumačenja islama.
Reis Cerić pojašnjava i dokle pojedinac koji djeluje unutar institucije Islamske zajednice (IZ) može ići u kritiziranju vehabizma, naglašava šta su to političari u BiH propustili učiniti u posljednje vrijeme, a šta je rezultiralo "potrošnjom prijateljstva" sa SAD, islamskim svijetom, pa i Evropom, ističe važnost povratka Bošnjaka na Drinu, otkriva da se u zadnje vrijeme političari počinju miješati u rad IZ-a...

Islamofobija bez pokrića


Koji su događaji, prema Vašem mišljenju, obilježili djelovanje Islamske zajednice u BiH u protekloj godini, pored u javnosti poznatog problema s vehabijama, te promocije Deklaracije evropskih muslimana?

- Ako govorimo o događajima koji su obilježili rad IZ u protekloj godini, onda bih izdvojio kao najznačajnije obilježavanje 380. godišnjice Behrambegove medrese u Tuzli i 90. obljetnicu institucionalnog islama u Hrvatskoj. Te dvije obljetnice najuvjerljivije pokazuju ko su bosanski muslimani i šta žele. Oni su duboko ukorijenjeni u europsku povijest sa jasnim pogledom u budućnost.
Na Balkanu nema škola koje imaju tako dugu povijest kao što su medrese, o čemu svjedoči i Miroslav Krleža. Niti ima zemalja u Europi, kao što su Hrvatska i Austrija, koje razumiju važnost institucionalnog islama. Stoga, mi smo dobar putokaz europskim muslimanima kako da očuvaju svoj islamski identitet u Europi, kao što smo i dobar primjer europskim državama kako da otvore proces institucionaliziranja islama.
Koristim se ovom prilikom također da kažem da će IZ iduće godine imati jubilej 470. godina Gazi Husrev-begove medrese. Zar to nije razlog da budemo ponosni i radosni i da radost ovogodišnjeg Bajrama traje sve do obilježavanja tog jedinstvenog jubileja u povijesti obrazovnih institucija ne samo za nas ovdje, već i za cijelu Europu.

Je li, po Vama, vehabizam u BiH prenapuhan problem ili odista imamo razloga za zabrinutost?

- Ako je po onoj narodnoj -sve o čemu se priča, ili je bilo ili će biti - onda je i priča o vehabijama nešto što je bilo ili će biti. Ako, recimo, gledate i slušate večernji Dnevnik FTV, onda vam se priča da je u selu Šerićima reisu-l-ulema bio spriječen da klanja dženazu. Zatim, reisu-l-ulema ne smije prekoračiti prag Fehdove džamije u Sarajevu. Naravno, jer su vehabije okupirale Šeriće i Fehdovu džamiju. A, onda, u ozračju katoličkih blagdana FTV u utorak, 26. decembra, ekskluzivno najavljuje priču o učitelju koji poziva učenike na džihad. Međutim, u Dnevniku FTV ne vidjesmo ni učitelja, ni učenike, niti bilo kakvog poziva u džihad. Vidjeli smo samo montiranu sliku i čuli neki glas o majci Aiši.
Kada to vidiš i čuješ, treba da počneš mrziti samoga sebe ako si musliman, a ako nisi musliman, treba da te znoj oblije i krv da ti se sledi. Šta je to nego neka vrsta islamofobije bez ikakvog pokrića. I to nam Televizija upriliči baš kad svi imaju razlog za radost i veselje. Katolici i pravoslavci - neka im je čestit Božić. Jevrejima - neka je sretna Hanuka. Ostalima - neka je sretna Nova godina. A nama, muslimanima, umjesto bajramske čestitke, ostaje priča o vehabijama i džihadu u Maoči kod Brčkog. Časno i pošteno - nema šta!

Ipak, mnogi ljudi pomalo strahuju od vehabija. Posebno su muslimani zbunjeni. Ima li ili nema vehabija kod nas?

- Vidite, stanovnici Salema u 17. stoljeću bili su uplašeni od žena ili djevojčica koje su imale bradavicu ili neki drugi znak na tijelu, što je bio razlog da se proglase vješticama i osude na smrt. Isto tako, Amerikanci su bili uplašeni od Mekartijevih komunista. Čuven je Mekartijev govor u Zapadnoj Virdžiniji 1950. godine, kad je rekao: "Ja imam u ruci listu od 205 imena koja su poznata državnom sekretaru kao članovi Komunističke partije, koji, unatoč tome, još uvijek rade i oblikuju politiku Stejt departmenta".

Hajka na vještice


Vaša se paralela čini prilično nejasnom. Šta želite kazati?

- Zar vam taj govor ne liči na govor nekih naših posmatrača: oni su među nama, u našim džamijama, turbetima, mauzolejima, tekijama, mezaristanima, citadelama... Još ima onih koji se sjećaju straha od Mladih muslimana i Rezolucije vakufskog sabora IVZ iz 1949. godine, u kojoj se ulema, poput Pandže, Handžića i Dobrače, proglašava izdajnikom i teroristom. Zna se kako je završila hajka na vještice - sramno. Zna se kako je prošao Mekartijev govor - sramno. I zna se kako se okončala propaganda protiv organizacije Mladi muslimani - sramno.
Valjda smo nešto naučili iz povijesti. Dakako, IZ neće ponoviti grešku iz 1949. godine. Neće nasjesti provokaciji unutarmuslimanske podjele i razdora. Put unutarnjeg dijaloga i tolerancije jest dug i naporan, ali je to pravi i jedini put koji svima donosi sreću.
Nažalost, ima pojedinaca koji nas uznemiravaju svojim odnosom prema našoj bosanskoj tradiciji. Štaviše, ima onih koji su u zoni tekfira i hidžre, a to je da su isključivi u vjeri i nepristupačni u komunikaciji. Takvoj praksi mora se stati ukraj. Prvo, lijepim savjetom, a onda i naredbom da ne narušavaju red i mir, te da poštuju bosanski suživot i toleranciju. Njihovo učenje o tekfiru (omalovažavanju drugog u vjeri) i hidžri (izolaciji) nema i ne može imati uporište u našoj Zajednici, niti u našoj domovini. Niko nema pravo da se poigrava sa onim što su bosanski muslimani stoljećima strpljivo i predano gradili da bi ostali i opstali na ovim prostorima. I niko nema pravo provoditi nasilje u ime islama.
Bosanski muslimani su u najtežim uvjetima uspjeli da se sustegnu od ekstremizma. Oni koji pokušaju da bosanske muslimane nagovore da čine nasilje prema bilo kome, imat će IZ kao najžešćeg protivnika. Mi smo dovoljno snažni u svom islamskom identitetu da nemamo straha od drugog i drugačijeg. Samo kukavice i maloumnici svoju vjeru i mišljenje nameću silom. Ali, Allah Uzvišeni kaže: Nema prisile u vjeri! Kao što nema prisile ni u nevjeri, ja bih dodao. Svi ljudi se rađaju slobodni i tako treba da žive - slobodni u svojoj vjeri i na svojoj zemlji.

Ako je IZ u BiH na pojave vehabizma reagirala Rezolucijom o tumačenju islama, zbog čega se onda "poprilično namrgodila" na istup dr. Rešida Hafizovića koji je, iz svog ugla, kritizirao ovu pojavu?

- Dr. Rešid Hafizović je slobodan intelektualac i akademik, i on ima prvo da misli slobodno i da se javno očituje. Dr. Hafizović je profesor akaida (islamske doktrine) na Fakultetu islamskih nauka i po Ustavu IZ treba da ima muraselu od reisu-l-uleme (posebnu autorizaciju) da bi mogao predavati tako važan vjerski predmet na FIN-u, kao najvišoj odgojno-obrazovnoj instituciji IZ u BiH. No, to ne znači da je dr. Hafizović uvijek u pravu u onome što govori i piše.
U slučaju njegovog teksta u "Oslobođenju", pod naslovom "Oni dolaze po našu djecu" od 25. novembra ove godine, njegovi stavovi nisu i stavovi Rijaseta IZ, pa tako ni FIN-a, i zato se Rijaset IZ, u skladu sa svojom ulogom i funkcijom, morao o tome očitovati.

Prigovara vam se da je saopćenje Rijaseta eklatantan napad na akademsku slobodu?

- Rijaset IZ ne može zauzimati svoje stavove o osjetljivim pitanjima u međumuslimanskim odnosima na temelju jednog autora, Hamida Aligarha, niti na temelju memoara obavještajnih službi.
Svakako, bosanski muslimani imaju pravo čuti šta o vehabijama misli Hamid Aligarh, ali njegov sud o vehabijama nije mjerodavan kao što nije mjerodavan ni sud Manuela II Paleologusa, bizantijskog imperatora, o Božijem Poslaniku Muhammedu, a.s., na kojeg se pozvao Papa Benedikt XVI u svom akademskom predavanju u Regensburgu 12. septembra ove godine. Iako mnogi katolici vjeruju da je nepogrešiv, Papa se ispričao muslimanima i nije se žalio da mu je uskraćena akademska sloboda, niti da su kritike na njegov govor napad na Pojedinca.
Ako ni Papina riječ nije baš zadnja, valjda bi i naši akademici trebali prihvatiti da njihova riječ i mišljenje nisu nedodirljivi. A ko će to reći, ako ne Rijaset IZ koji brine o „islamskoj tradiciji Bošnjaka", ali i o „jedinstvu dina i ummeta", kao normi Ustava IZ u BiH.

Komunističke dogme


Također, kaže se da je to napad institucije na pojedinca?

- Ako Pojedinac ima pravo iznijeti svoj stav, ma koliko bio sporan i neutemeljen, onda valjda i Institucija ima pravo da zaštiti svoj interes kao opće dobro koje Pojedinac može narušiti ili ugroziti, štiteći time i dotičnog Pojedinca. Dakle, ovdje nije riječ ni o kakvom sukobu između Pojedinca i Institucije. I ne treba sučeljavanje mišljenja doživljavati personalno, jer prije samo petnaestak dana Rijaset IZ nagradio je dr. Rešida Hafizovića za njegov akademski rad. Također, obaviješten sam da je dr. Rešid Hafizović kandidat za nagradu Gazi Husrev-begove medrese koja se dodjeljuje u povodu Dana škole te naše najstarije odgojno-obrazovne ustanove. Sve to valjda nešto govori.

Rijasetu se prigovara da, s jedne strane, tvrdi da nema vehabija, a s druge strane, formira komisije koje se trebaju baviti problemom vehabija?

- Čini mi se da su samo svojevremeno komunisti vjerovali u dogmu da su svi ljudi krivi, dok se ne dokaže da su nevini. To vrijeme je prošlo i s njim ta dogma. Sad važi pravilo da su svi ljudi nevini, dok se ne dokaže da su krivi. Čak i za one za koje se nedvojbeno zna da su počinili ratne zločine u BiH, ne može se reći da su krivi dok se ne dokaže u Hagu da su krivi. To pravilo važi i za IZ, a to je da niko nije "vehabija", bolje reći niko nije„haridžija" - onaj koji narušava red i mir - dok se ne dokaže da to čini - narušava red i mir.
Prema tome, za IZ nema „vehabija", dok komisije ne dokažu da ih ima. Ne znam šta je u tome sporno. Očito, sporno je to što su u glavama nekih ljudi još uvijek neke stvari krivo poredane.

U nedavno objavljenom razgovoru u "Dnevnom avazu" kardinal Vinko Puljić je konstatirao da državni Zakon o slobodi vjere ne prate na adekvatan način entitetski propisi koji reguliraju ovo pitanje. Kakva su Vaša iskustva s tom zakonskom regulativom?

- Složio bih se s kardinalom i dodao da smo mi kao Međureligijsko vijeće uradili svoj posao bolje nego ijedan drugi „esnaf", kad je riječ o donošenju zakona i reguliranju mjesta u uloge u društvu. Nažalost, država - bez obzira o kojoj se razini radilo, entitetskoj ili kantonalnoj - neće, ne može, ili ne zna da prati našu dinamiku rada. Treba reći da je ministar Mirsad Kebo dosta agilan i trudi se da nam pomogne oko implementacije Zakona o slobodi religije.

Začarani krug


Prilikom otvaranja Islamskog kulturno-edukativnog centra u Srebrenici u septembru ove godine kazali ste kako će "u pamćenju i u povijesti ostati oni koji Bošnjake budu sabirali, a ne oni koji ih budu rastjerivali". Poznato je i kako se Vi svesrdno zalažete za povratak Bošnjaka na Drinu. Mogu li bošnjački političari biti uspješni u realizaciji povratka na prostor RS ako istraživanja pokazuju da čak i oni koji djeluju unutar institucija vlasti ovog entiteta žive sa svojim porodicama u Federaciji BiH?

- Ono što ja mogu da vidim i koliko su mi dostupne informacije o radu i djelovanju bošnjačkih političara u zadnjih nekoliko godina, mogu reći da su se neke stvari pomakle, posebno na putu europskih integracija koje je snažno gurao premijer Adnan Terzić uz svestranu podršku bivšeg visokog predstavnika Pedija Ešdauna (Peddy Ashdown). Također, učinjeni su značajni koraci u povratku u RS. Mnogo je učinjeno i na obnovi porušenih džamija, za što je posebno zaslužan muftija banjalučki, te tamošnji imami, mutevelije i džematlije.
Međutim, žao mi je što moram kazati, ali bošnjačka je politika zadnjih godina uglavnom potrošila politički kapital koji je naslijedila i sad se nalazi na nekoj pozitivnoj nuli. Bojim se da je potrošila izuzetno prijateljstvo sa islamskim svijetom, kao i visoki kredibilitet kod SAD. A nešto slično je i sa Europom. Nažalost, dragocjeno vrijeme se troši na personalnim pitanjima ili razmiricama, dok pitanja od strateškog interesa za narod i državu u privredi, školstvu, saobraćaju...ostaju po strani. Problemi se slažu bez istinskog truda da se za njih nađu prava rješenja.
Najveći dio bošnjačke politike kreće se u začaranom krugu, u čijem je središtu kult ličnosti. I kad se potrošilo što se potrošiti moglo, došla je na red IZ. Na sreću, IZ je dovoljno snažna da sačuva svoj kredibilitet kod muslimana koji su svjesni da im je to najpreča stvar koju ne smije niko dirati. IZ ne smije niko trošiti za svoje male i sitne lične potrebe.

Pojedini političari počesto optužuju Islamsku zajednicu kako se previše upliće u političke procese u BiH. Koliko su te optužbe utemeljene, te koja je to granica do koje IZ treba učestvovati u političkim procesima?

- Ne, nema više takvih optužbi. Stvar je sad obrnuta. Političari se počinju miješati u IZ. Mnogi od njih su na proteklim izborima u IZ ušli u organe i tijela IZ, kao što su medžlisi i Sabor IZ. Nadam se da će pročitati Ustav IZ i upoznati se s pravilima rada IZ i da će pomoći IZ da ispuni svoju misiju zaštite "islamske tradicije Bošnjaka" i očuvanja "jedinstva dina i ummeta".

Je li Vaša Deklaracija europskih muslimana postigla efekat koji ste očekivali?

- O odjeku Deklaracije može se govoriti na tri načina. O tome kako su je shvatili muslimani, kako su je prihvatili nemuslimani i jesu li se ostvarila moja očekivanja? Da prvo odgovorim na ovo posljednje: moja očekivanja su bila manja nego što su pozitivne ocjene o Deklaraciji. Ideja je bila da ono što sam skupljao više od pet godina stavim na papir. Želio sam da se osobno izjasnim o pitanjima koja se tiču Europe, islama i muslimana u Europi, te muslimanskog svijeta.
Nisam zamišljao da to bude dokument, koji će usvojti neko tijelo bilo gdje, nego samo kao ideja o kojoj se može raspravljati. Prema reakcijama koje sam do sada čuo ili pročitao, osobito nakon ružnih karikatura o Poslaniku Muhammedu, a.s., u Danskoj i Norveškoj, više sam nego zadovoljan. Čini mi se da sam uspio potaknuti Europu, odnosno njene vjerske, političke i diplomatske zvaničnike da shvate da i muslimani žive u Europi, da oni imaju svoja prava i obaveze, te da pitanje europskih muslimana narasta kao jedno od najvažnijih pitanja 21. stoljeća.
Muslimani su shvatili Deklaraciju kao i svaku drugu deklaraciju koja se pojavila u zadnje vrijeme. To ih nije naročito uzbudilo. Kao što rekoh, u zadnje vrijeme objavljeno je toliko deklaracija o islamu i muslimanima na Zapadu da su mnogi na ovu Deklaraciju gledali kao na jednu od mnogih koja neće ništa bitno promijeniti: Zapad će nastaviti pričati svoju priču o "islamskom terorizmu", a muslimani će i dalje misliti da Zapad vodi križarski rat protiv muslimana.
Pa ipak, od muslimanskih komentara na Deklaraciju izdvajam komentar ambasadora Akbara Ahmeda, šefa katedre Ibn Haldun za islamske studije u SAD, autora poznate knjige "Živi islam", koji je o Deklaraciji, između ostalog, rekao:"Ovaj dokument se čeka već duže vremena ... Nakon 11. septembra islam se suočava s mnogim izazovima ... ova Deklaracija... pokazuje da islam posjeduje sposobnost, duh i misao da se nosi s trenutnim izazovima... Deklaracija je više "crie de coeur" (zov srca) nego akademska teza ... Zato čitajte, preporučite i drugima da je čitaju, razgovarajte o Deklaraciji i djelujte u njeno ime".

Poruka za Kurban-bajram


Koja je Vaša najvažnija poruka za ovaj Kurban-bajram?

- Neka moja poruka za Kurban-bajram bude ista ona koju sam nedavno kazao u Pljevljima, u povodu donatorske konferencije za Husejn-pašinu džamiju: Braćo i sestre, ako hoćete da znate šta je danas najbitnije za život, vjeru, slobodu, imetak i čast muslimana na Balkanu, pa i u svijetu, onda pažljivo saslušajte ove Alejhisselamove hadise: 1) Pored glavnih farzova, Allahu je najdraže djelo da čovjek obraduje svoga brata!
2) Ako naumiš da govoriš o mahanama drugoga, sjeti se svojih vlastitih mahana!
3) Najbolje vrline su da obnoviš prekinutu vezu, da daruješ onoga koji ti je pravo uskratio, da oprostiš onome koji ti je nepravdu učinio!
4) Vjernost obogaćuje, izdaja osiromašuje!
5) Onoga koji vidi da se brata ponižava, a može da to spriječi, Bog će poniziti na Sudnjemu danu!
Bajram šerif mubarek olsun!

Neistina je da su muslimani taoci Saudijske Arabije


Da li stavovi - poput ovih koje ima dr. Hafizović - mogu pogoršati inače dobre odnose IZ i države BiH sa Kraljevinom Saudijskom Arabijom, koja, bez sumnje, sve više dobiva značaj u muslimanskom, ali i globalnom svijetu? Da li su bosanski muslimani, doista, taoci Saudijske Arabije, kao što se moglo pročitati ovih dana u nekim medijima?

- Kao prvo, takvi stavovi mogu pogoršati dobre odnose sa istinom i onim što se stvarno događalo prije dva stoljeća. Drugo, Kraljevina Saudijska Arabija je ozbiljna država i sadašnji Sluga dvaju harema Mekke i Medine, kralj Abdullah bin Abdulaziz Al Saud, odgovoran je i savjestan vladar koji, to pouzdano znam, voli Bosnu i bosanske muslimane. Problem je što kod nas imamo neodgovorne i nesavjesne Pojedince koji bez ikakvog razloga i na štetu svih nas govore o Saudijskoj Arabiji na način da nas je, doista, stid i sram pred Bogom i pred svijetom.
Kazati da su muslimani taoci Saudijske Arabije nije samo neistina, već je to i zlokobna nakana. Zlokobna je i činjenica da je država BiH sudjelovala u optužnici za terorizam protiv Princa Selmana bin Abdulaziza Al Sauda, guvernera Rijada i mogućeg budućeg kralja Saudijske Arabije, koji je neizmjerno pomogao našoj zemlji, o čemu govori i najviše priznanje koje mu je dodijelio rahmetli Alija Izetbegović. Pred takvim sramnim odnosom prema princu Selmanu, dokazanom prijatelju našeg naroda i države, treba da se stidi svaki bosanski patriota.
Naravno, neće sramne izjave Pojedinaca naštetiti Kraljevini Saudijskoj Arabiji, ali hoće naštetiti brojnim jetimima i šehidskim porodicama, kojima je svih ovih godina Saudijska Arabija izdašno pomagala. Ni princ Selman neće biti optužen za terorizam u Bosni, ali hoće ostati gorak okus u duši svakog ponosnog Bosanca koji se pita: Pa zar je moguće da smo mi takvi ljudi?

Zbog naših političara, princ Velid bin Talal otišao investirati u Albaniju


Kako komentirate ponašanje dijela naših političara prema ponudama za ulaganja u našu privredu koje dolaze iz islamskog dijela svijeta?

- Vi vjerovatno mislite na ponašanje prema inicijativi princa Velida. Neće princ Velid bin Talal, jedan od najvećih poslovnih ljudi u svijetu, ništa izgubiti zato što državni dužnosnici BiH nisu prepoznali njegovu vrijednost kad im je prije nekoliko godina došao privatnim avionom i ponudio izgradnju najvećeg i najljepšeg hotela u Sarajevu. Ne dočekavši ni poslije nekoliko mjeseci adekvatan odgovor od naših „odgovornih", princ Velid je svratio u Bugarsku i Albaniju, i tamo je našao sve što je tražio. Naravno, Bugari i Albanci su također dobili što su očekivali - investicije koje znače život za njihove radnike.
I dok su drugi sretni da im neki poslovni čovjek, kao što je saudijski princ, svrati da ga objeručke dočekaju, neki naši pojedinci plaze jezik kralju Saudijske Arabije da bi zadovoljili svoju sujetu i potrebu nekih bosanskih medija koji žive na širenju islamofobije, posebno saudofobije.

Posjeta Pape Benedikta XVI Sarajevu bila bi značajna


Smatrate li da bi za dijalog religija u BiH bilo korisno da papa Benedikt XVI posjeti našu državu?

- Neki kažu da je Benedikt XVI tek svojom posjetom Turskoj postao istinski Papa mira i dijaloga, poput njegovog prethodnika. Naravno, i njegova posjeta Sarajevu, nakon Istanbula, bila bi veoma značajna kao poruka dijaloga između muslimana i kršćana, posebno katolika. Drago mi je što je nakon nesretnog predavanja u Regensburgu, Papina posjeta Turskoj prošla u miru i općoj toleranciji. To, zasigurno, pridonosi općem miru i sigurnosti u svijetu.

Neki ljudi ne vide dalje od Kozije ćuprije

- Dok god budemo plašili bosansku javnost od onih koji nam doista žele pomoći i osposobiti nas da živimo od vlastitog rada, te dok god našu državu budu vodili ljudi koji ne umiju komunicirati sa svijetom, cijelim svijetom Istoka i Zapada, i dok god nam političari budu ljudi koji ne vide dalje od Kozije ćuprije, ne može nam biti bolje. Da vam navedem samo ovaj podatak: Hrvatska prodaje vodu brojnim zemljama Arapskog zaljeva. Gdje smo tu mi, ako ništa drugo, bar vode imamo za izvoz. A imamo još uvijek i pouzdane prijatelje u tim zemljama koji su spremni da nam pomognu unatoč našem javašluku.

I Bozaniću i Mesiću uručio sam Deklaraciju

- Što se tiče prijema moje Deklaracije kod nemuslimana, moram reći da sam prijatno iznenađen ulogom Zagreba, odnosno, Hrvatske. Mislim da je Deklaracija u Zagrebu, medijski, ali i politički, najtoplije i najbolje prihvaćena. Čini mi se da je upravo zagrebački prijem Deklaracije imao utjecaja, pa su i drugi počeli da se za nju interesiraju. Prisustvo velikog broja diplomata, svjetovnih i vjerskih intelektualaca u Zagrebačkoj džamiji na promociji Deklaracije bilo je doista impresivno. Također, prilika da Deklaraciju uručim nadbiskupu zagrebačkom Bozaniću i predsjedniku Hrvatske Mesiću govori da je Zagreb dobro razumio poruku Deklaracije.

Razgovarali: Sejad LUČKIN i Husein ORAHOVAC


pisko
Posts: 213
Joined: 31/03/2006 22:04

#2

Post by pisko » 10/01/2007 19:41

Obzirom da je tema o IZ volsebno isparila nalazim da se i na ovoj temi moze dopuniti ono sto je @Gangsta pocetno trapavo napisao, te je komentiranje krenulo kako ne treba.
Covjek je pozvao da se 'drzimo IZ i dzemata' i zelim reci da sam razumio njegovu brigu, vise za djecu nego za samog sebe, i zaista je posve ispravno da smo slozni u dzematima i sjedinjeni sa Islamskom zajednicom, koju predvodi reis.
Dakle, kombinacija nase opstojnosti i stabilnosti u BiH je - IZ+reis-dzemat-pojedinac, s tim da ovi na pocetku niza moraju zdusno i iskreno krenuti ka obicnom muslimanu-Bosnjaku.
Ne znam hoce li doci do ovakvog otvaranja ili 'sjedinjenja', no recept je posve jednostavan a istovremeno i jako zahtjevan - dzematlije se trebaju drzati IZ, a IZ se treba baviti sobom i prioritetno se drzati dzematlija !

patrius
Posts: 1957
Joined: 14/11/2006 16:01
Location: Brcko

#3

Post by patrius » 10/01/2007 20:06

Sto se tice ovog dijela o "komunjarama",bas bi nam danas dobro dosao!Danas je u bih velika vecina onih,osobito javnih osoba,kojima bi se mnogo lakse dokazalo da su krivi nego da su nevini.Pocevsi od "ray-ban-armani-mercedes" efendije reisa...

nadimak
Posts: 64
Joined: 27/11/2006 20:11

#4

Post by nadimak » 10/01/2007 20:08

Poznata akrobacija reisa: "Vjerujes li meni ili svojim ocima". Fuj.

8ica
Posts: 19
Joined: 08/01/2007 17:15

#5

Post by 8ica » 15/01/2007 19:03

Lopovčina jedna obična:x :x :x

biscanka84
Posts: 343
Joined: 20/12/2006 10:03

#6

Post by biscanka84 » 15/01/2007 19:27

evo izgleda i Silajdzic stao u odbranu vehbosa zajedno s reisom,izgleda da sam ipak trebala glasati za Tihica :oops:

Arijanac
Posts: 71
Joined: 25/11/2006 12:59
Location: sarajevo
Contact:

#7

Post by Arijanac » 16/01/2007 16:57

ljudi ne postoje vehabije samo ih mi tako zovemo,taj nam je naziv netko dodao i mi smo ga prihvatili.Ljudi su i muslimani kao i mi,i tu nema problema niti je ikad bilo,samo nas prcaju da se poubijamo medjusobno,da olaksamo agresorima i svim ovim sto bi najradije da muslimani ne postoje,po onoj poznatoj zavadi pa vladaj

User avatar
shuriken
Posts: 1725
Joined: 07/12/2005 19:42

#8

Post by shuriken » 19/01/2007 11:34

sto bi neko rekao, otvori blog ako ti treba toliki tekst da nesto kazes.
btw. otkud navodnici kod reisa?
jel on reis ili je "reis"
ako ima navodnike znaci da se pretvara da je reis a da u stvari nije reis


a sad postoje li vehabije ili ne postoje to je vrlo cudno pitanje.
postoje li cetnici? i oni su homo sapiensi i bosanci kao i mi, samo ih neki zovu cetnicima da nas zavade. WTF?

Post Reply