INTERVAL IZMJENE ULJA

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderator: Bobi

Post Reply
ninja-san
Posts: 406
Joined: 11/01/2007 11:04
Location: Sarajevo

#1 INTERVAL IZMJENE ULJA

Post by ninja-san » 21/01/2007 19:41

Kod ovog pitanja, kod ljudi u BiH misljenja su podijeljena,
Ima ljudi koji tvrde da bez obzira na kvalitet ulja izmjenu treba vrsiti na 5000 km i da je to jasno pravilo koje se treba postivati ako se zeli sacuvati motor.
S druge strane, postoje ljudi koji tvrde da se kvalitetna sinteticka ulja tipa Valvoline, Mobil itd, ne trebaju mijenjati prije 10.000 i da je svaka ranija izmjena bacanje para.
Treci su rijetki , a to su ljudi koji tvrde da se u novija auta, u koja se sipa ulje po specifikaciji, izmjena vrsi na cak 20.000 km.
Sta vi mislite o tome


nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#2

Post by nineac » 21/01/2007 19:47

Drzi se servisne knjizice, i mjenjaj malo ranije. Ako pise 20.000 km onda mijenjaj na jedno 15.000, a ne 5.000 jer je to bacanje para.
Ako pise 10.000km onda mjenjaj na 7.500 i eto, znaci otprilike za cetvrtinu smanji jer nasa goriva nisu bas za pohvaliti kao i uslovi eksploatacije!
Sve to pod uslovom da sipas propisano ulje!

AenemA
Posts: 402
Joined: 23/04/2004 04:32

#3

Post by AenemA » 21/01/2007 19:57

Ja sipam sinteticko i mijenjam svakih 6500 km. Zavisi naravno od kvalitete ulja, uslova voznje, nacina voznje, starosti motora itd...Vecina servisnih kuca ce ti ti reci da sinteticko mijenjas svakih 8000 km a ovo "obicno" (petrolejsko) svakih 5000 km.

sabanss
Posts: 3430
Joined: 13/08/2006 11:20
Been thanked: 3 times

#4

Post by sabanss » 21/01/2007 20:19

Zavisi od kvalitete ulja i starosti i stanja motora.

U principu noviji motor (kilometrazom) i kvalitetno sinteticko ulje bez ikakvih posljedica mogu preci 10.000 km. Stariji motori preko 100.000 km ipak zahtijevaju nesto manji interval izmjene ulja.

User avatar
Anell
Posts: 835
Joined: 17/03/2005 20:37
Location: Sarajevo

#5

Post by Anell » 21/01/2007 20:36

Ako uzimas kvalitetno ulje, onda bez brige moze 10.000km....

dr.iver
Posts: 981
Joined: 02/05/2006 12:33

#6

Post by dr.iver » 21/01/2007 22:23

Mineralno ulje maksimalno na 5000km.
Osim toga interval promjene zavisi i od uslova voznje. Ako se auto vise vozi na otvorenim cestama, onda je moguc i duzi interval, a ako samo po gradu onda recimo mineralno i na 3-4 hiljade km.
I za novija auta je dobro skratiti interval, ja na bio kom auto koje se vozi sa bih gorivom ne bi prelazio vise do 10.000km sa jednim uljem i filterom. Nije skupo, a puno znaci.

ado-šampion
Posts: 6006
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#7

Post by ado-šampion » 21/01/2007 22:45

Ja ne razumijem odakle te podjele, Mobil1 10000 km i slično, meni je to sve smiješno. Pa šta mi Bosanci nećemo sve izmislit!?
Uglavnom, kao što rekoh na nekoj drugoj temi, i kao što Nineac reče, držite se intervala iz servisne i sipajte propisano ulje, a to što vam levati po servisima pričaju ne uzimajte za ozbiljno.

sabanss
Posts: 3430
Joined: 13/08/2006 11:20
Been thanked: 3 times

#8

Post by sabanss » 21/01/2007 22:50

ado-šampion wrote:Ja ne razumijem odakle te podjele, Mobil1 10000 km i slično, meni je to sve smiješno.
Zavisi kako na to gledas. Kvalitetno sinteticko ulje je 5x skuplje nego neki mineralni jeftinjak.

ado-šampion
Posts: 6006
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#9

Post by ado-šampion » 21/01/2007 23:02

Pa kome ja pričam ovdje. Džaba ti je da naspeš sintetičko od 30 KM/litar, ako ti knjižica kaže da mijenjaš na 10000 (ili 5000, bitna je poenta), NE MOŽEŠ produžiti taj insterval zato što sipaš ulje od 30 KM. Ako sipaš polusintetičko ulje od recimo 15 KM, i ako ono nadmašuje zahtjeve kojne propisuje tvornica, onda ako je na 10000 KM, ti ga mijenjaj na 7500, iz razloga koje je Nineac naveo, i nema problema.

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#10

Post by nineac » 22/01/2007 00:42

Jao budalastina!
Sta pise u knjizici to je zakon.
Ja sam imao auto koje je preslo 465.000km i stalno sipan ljeto Castrol 15W40 GTX3 a zimi Castrol 10W40, 5W40 nisam jer NEPISE da moze, i mjenjao sam oba ulja na 8.000km, i nikad nikakvih problema nije bilo.
Gluposti valjate, svakih 3.000km, boze sacuvaj!

shadow
Posts: 1631
Joined: 18/12/2005 14:54
Location: Charles River

#11

Post by shadow » 22/01/2007 06:12

nineac wrote:Jao budalastina!
Gluposti valjate, svakih 3.000km, boze sacuvaj!
pa nek mjenja ako mu nije frka za lovu, bolje da mjenja na 3 nego na 13 hiljada. I ja mjenjam sinteticko svakih 4-5 hiljada km a znam da za to nema potrebe, nego mi nesto merak :D

ovaj podforum je u dubokom "zaledju" sto bi rekli krvati :D, teme su plaho interesantne i poucne :roll:

sabanss
Posts: 3430
Joined: 13/08/2006 11:20
Been thanked: 3 times

#12

Post by sabanss » 22/01/2007 08:25

@ado-šampion

Haj mi reci servisne intervale za G1D, G2D ili Jettu? svaki 75-ti bosanac kupi nova kola i otprilike je isti broj onih koji su vidjeli servisnu knjizicu. Uostalom za izmjenu ulja bi se mogao iznenaditi. Novija auta imaju intervale u servisnim knjizicama od 15.000, 20.000 pa cak i 30.000 km. Hajde probaj nekom bosnji objasniti da moze preci 20.000 kad je kod Golfa "keca" servisni interval 5.000 km :-?

dr.iver
Posts: 981
Joined: 02/05/2006 12:33

#13

Post by dr.iver » 22/01/2007 10:17

@nineac
Ne, nisam ja to izmislio, nego ljudi sa visedecenijskim iskustvom u vezi servisiranja, ja samo ucim od njih, otvorili su vise auta nego sto si ti vozio.

Jos da dodam da ulje vremenom gubi svoja prvobitna svojstva...

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#14

Post by nineac » 22/01/2007 17:50

OK, jaro nek su tebi ljudi to rekli! Ja sma isto tako presao KM sa tim istim uljima, i promjenio ulja od OLME slovenacke do Mobila1 nego sto ces ti ikada, pa dobro znam o cemu pricam.
Ako ti hoces mjenjaj ulje svakih 500km, to je tvoj problem, ja govorim da nema potrebe mjenjati i bacati pare.
Tako je meni isto nedavno dok sam bio dole "serviser" sa visedecenijskim rekao da nema potrebe mjenjati ulje kociono koje je originalno u autu vec 7 godina, jer je ORIGINAL!
Iver malo manje vjeruj nasim "serviserima" sa 8 razreda osnovne koji su zanat ucili u garazi svog oca i koji jos uvjek vjeruju kako uljni filter mozes svaki drugi put mjenjati i sl.

dr.iver
Posts: 981
Joined: 02/05/2006 12:33

#15

Post by dr.iver » 22/01/2007 20:52

Hajde dobro, ti si znaci taj koji sve zna zivo, zovem te cim mi nesto zatreba. :lol:

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#16

Post by nineac » 22/01/2007 21:18

Ti mozes zakljuciti sta hoces. Ali ako tvornica propise npr. interval izmjene ulja na svakih 20.000km to je zato sto proizvodjaci ulja prate razvoj motora i materijala koji se koriste pri izradi istih. Naravno da u VW 2.0tdi nemozes nasuti ulje 15W40 API specifikacije CF. Ono mora biti 5W40, API CG-4 VW norme 505.01, te samo tako mozes mjenjati ulje na servisnom intervalu, ili ranije ako hoces.
Poenta je u tome sto nasi samouki majstori uopce neprate razvoj nicega sto ej vezano za automobile a posebno od cega se ulja sastoje, te kakva se ulja danas proizvode.
Mjenjati ulje na 3000km je OK, ali je nepotrebno bacanje para, te npr. u Golfa II sipati ulje 5W40 zato sto ej sintetika, to je cista glupost koja kosta.
Ja u svoje auto sipam ljeti 10W30 jer pise tako, a zimi 5W30 jer opet pise tako, i mjenjam svakih 5.000milja, a prema servisnom intervalu bi trebalo svakih 7.500 milja. Ja mjenjam za trecinu ranije, a ulje koje izbacim jos uvjek ima zuckastu boju!

ado-šampion
Posts: 6006
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#17

Post by ado-šampion » 23/01/2007 12:48

sabanss wrote:@ado-šampion

Haj mi reci servisne intervale za G1D, G2D ili Jettu? svaki 75-ti bosanac kupi nova kola i otprilike je isti broj onih koji su vidjeli servisnu knjizicu. Uostalom za izmjenu ulja bi se mogao iznenaditi. Novija auta imaju intervale u servisnim knjizicama od 15.000, 20.000 pa cak i 30.000 km. Hajde probaj nekom bosnji objasniti da moze preci 20.000 kad je kod Golfa "keca" servisni interval 5.000 km :-?
Kod mene osim u servisnoj to piše i u priručniku za korištenje. Dok sam imao Escort dizel iz '85., mijenjao sam na 5-7 hiljada (Valvoline mineralno 15W-40, API CC ili bolje), a u knjižici je pisalo 10 hiljada. Auto je kod nas došlo sa 12 godina starosti i 160000 pređenih km, a mi smo s njim za 3-4 godine prešli još 40000 i nikad problema s motorom. I zamisli imao sam servisnu knjižicu u kojoj su bili svi uredni pečati servisa do 60000 km/5 godina.

I to da ulje vremenom gubi svojstva je tačno, jer privlači vlagu, zato neki proizvođači uz interval zamjene u km, predviđaju i vremenski interval. Kod mene je npr. interval zamjene 10000 km ili 6 mjeseci, ovisno šta prije dođe. Ja sipam Castrol GTX Magnatec (10W-40), svakih 6 mjeseci, i zamjena me s fileterom i rukama dođe oko 60 maraka (14x3 KM ulje, 14 KM filter, 5 KM ruke). Doduše sad kupujem kanister 4 litre po cijeni 3, tako da me dođe i jeftinije :-)

Vertigo
Posts: 1194
Joined: 04/12/2005 12:06
Location: Sarajevo

#18

Post by Vertigo » 24/01/2007 11:51

Da li se stanje ulja moze utvrditi i njegovom bojom. Svi znamo kako izgleda staro ulje-crno, a kako novo. Koliko je to puzdano?
Isto tako svjedok sam da i novo ulje moze brzo pocrniti usljed cestog pregrijavanja motora. Pretpostavljam da takvo ulje vise nije dobro :roll:

bianconero
Posts: 126
Joined: 04/02/2007 01:59

#19 INTERVAL IZMJENE ULJA

Post by bianconero » 05/02/2007 21:15

trebao bi meni jedan savjet. koliko često je potrebno mijenjati filter nafte i zraka. majstor mi kaže svakih 30 000 km, a stari mi kaže sa svakom izmjenom ulja.
inače, ja ulje mijenjam svakih 15 000 km jer mi tako piše u servisnoj.
u pitanju je audi a3, 1,9 tdi, 98 god

dr.iver
Posts: 981
Joined: 02/05/2006 12:33

#20

Post by dr.iver » 05/02/2007 23:07

poslusaj oca

ado-šampion
Posts: 6006
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#21 Re: INTERVAL IZMJENE ULJA

Post by ado-šampion » 05/02/2007 23:12

bianconero wrote:trebao bi meni jedan savjet. koliko često je potrebno mijenjati filter nafte i zraka. majstor mi kaže svakih 30 000 km, a stari mi kaže sa svakom izmjenom ulja.
inače, ja ulje mijenjam svakih 15 000 km jer mi tako piše u servisnoj.
u pitanju je audi a3, 1,9 tdi, 98 god
Filter zraka mijenjaš onako kako ti piše u knjižici ili smanjiš interval za 20%. Ako Audi kaže da se filter zraka mijenja na 30000, ako ti mijenjaš na 15000 samo bacaš pare. Filter nafte treba bar 30% prije tvorničkog intervala, zbog kvaliteta našeg goriva. Ja prvi put čujem da filter zraka mijenjaš kad ulje. Kakve veze ima jedno s drugim?!

dr.iver
Posts: 981
Joined: 02/05/2006 12:33

#22

Post by dr.iver » 05/02/2007 23:20

hmm, a ipak filter za zrak nije toliko skup da ga promijenis i duplo ranije.
dosta znaci, a po nasim dobrim cestama vise se i zaprlja.

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#23

Post by nineac » 05/02/2007 23:27

Otac i Iver su upravu!
Zbog puno prasine po nasim cestama, a i vrlo osjetljivog mjeraca protoka zraka na VW TDI motorima, ja bi isto mjenjao kad i ulje, jer nije skup uopce!

bianconero
Posts: 126
Joined: 04/02/2007 01:59

#24

Post by bianconero » 07/02/2007 15:08

kad smo već kod tog mjerača, samo da kažem da imam ozbiljnih problema s njim. mislio sam ga promjenit ali mislim da će me izać skuplja pita neg tepsija.
kaže mi rođak koji je imo isti problem na passatu da je mijenjo taj uređaj pa je morao mijenjat neku vakum pumpu, pa na kraju i bosh pumpu. izašlo ga sve oko 3000 KM. da imam te pare prodo bih ovog audija i kupio mlađeg.
kad pročistim taj uređaj sve rado normalno 2-3 mijeseca

Post Reply