golfiista wrote:NediM17 wrote:Od 2002.g. pa do sad kroz moje ruke proslo je 5 KIA vozila, 4 nova, i jedan polovan.
Moja iskustva su skroz pozitivna, nadam se da ce tako i ostati.
Trenutno vozim Cee'd 2018.g. sa LX Vision paketom opreme i 1.4 D-CVVT benzinskim motorom sa 100ks.

Mogao bi nam odgovoriti na pitanje, razlika izmedju Kia vozila 2002 i danas. Bilo bi interesanto povuci paralelu. Danasnja generacija Kia vozila su nesporno kvalitetna, ali prije 10 ili petnaest godina?
"Dobra je s obzirom koliko košta." - vjerovatno najčešća uzrečica onih koji su u tom periodu oko 2002.godine kupili novu Kiju. Smatrana je proizvođačem niskobudžetnih auta za prevoz od A do B, iako je i u tom periodu imala modele u višim klasama: npr. u srednjoj klasi je bio Magentis/Optima, u višoj srednjoj klasi model Opirus/Avanti sa 3.5 V6 motorom, zatim monovolumeni Carens i Carnival itd., samo su uglavnom imali niže cijene od većine konkurencije, pogotovo evropske. Najbolji primjer za ovu tezu vjerovatno je kompaktna Spectra koja je u SAD-u bila jako popularna među studentima, jer su uzimali auto po principu "daj nešto najjeftinije i najobičnije, samo neka odrađuje posao". U Spectrama su mnogi doživljavali svoje prve ljubavne avanture, pa kad bi se neko pojavio i rekao da je BMW *ebačko auto, ovi bi se samo nasmijali

Te 2002.godine je predstavljen Sorento, koji se smatra prvim modelom sa kojim je Kia počelo da ozbiljnije hvata korak za konkurencijom.
Po pitanju pouzdanosti, ona je dosta varirala: od jako dobrog (Spectra), preko "onako" (Magentis) pa sve do Carnivala (prva generacija 1999-2006.) koji je nosio nadimak "kralj svih kvarova".

tako da tadašnje Kije, generalno gledajući, i po pitanju pouzdanosti nisu bile na razinih današnjih, jer je bilo dosta oscilacija.
Što se tiče ugođaja u vožnji, sve tadašnje Kije imaju onaj neki "istočnjački štih", koji je mnogo primjereniji za američko nego za evropsko tržište. Ja sam npr. vozio Magentisa i vožnja u njemu je kao vožnja u čamcu ili starijem Mercedesu. Jako udoban, mekana sjedišta, ravna rupe...ali se stalno klackaš, njišeš, nina-buba. Ima ljudi koji vole takav način vožnje i njima je Magentis odličan. Ovdje kod nas jedan sarajevski profesor je uzeo novog Magentisa i čovjek je bio oduševljen sa njim. Ja nisam fan takve koncepcije, pa se meni baš i nije dopao. Na stranu vožnja, kad vidiš dizajn i neke druge detalje, jasno ti je da se radi o autu sa Istoka koji je prije svega dizajniran za neka druga tržišta.
Ali ko misli da Kije sa početka 2000-tih nisu čemu, treba da vidi Kije iz 90-tih

Koliko tu priča ima...jedna od najzanimljivih je vezana za model Pride (nastao od Ford Festive) i kako su Kijini prodavači maksimalno izbjegavali da rade testne vožnje sa njim, pogotovo na otvorenoj cesti, jer je auto uvijek imalo tendenciju da vuče u stranu

Novo auto dođe i ne može da drži pravac. Što je najsmiješnije, Kia i dan-danas izbacuje PR tekstove u kojima Pridea naziva "legendarnim autom" (možda jedino legendarno smeće) pa čak i "najvažnijim modelom u historiji Kije" (i to definitivno nije tačno). Ko to piše - ne znam. Vjerovatno neko ko nikad u životu nije sjeo u to auto, pa se samo razbacuje standardnim PR floskulama. Većina Kiji iz tog doba su zapravo zastarijele Mazde (Kia Potentia - Mazda Luce, Kia Credos/Clarus - Mazda Capella/626, dok je prvi Sportage tehnički bio baziran na Mazdi Bongo). Kia je u to vrijeme bila u partnerstvu sa Fordom i Mazdom.
Uglavnom vremeplov je takav da su putnička auta u 90-tim klonovi uglavnom zastarjelih Fordova i Mazdi (izuzetak Kia Sephia, predstavljena 1992.godine i to je prvi automobil koji je Kia samostalno razvila) onda krajem 90-tih i početkom 2000-tih idu neki više-manje samostalni projekti, pa spajanje sa Hyundaijem i poseban naglasak na period 2005-2007. kada dolazi do krupnih događaja u kojima se Kia počinje fokusirati na Evropu (dolazak Petera Schreyera iz Audija za glavnog dizajnera, otvaranje Kijinog dizajnerskog i razvojnog centra u Frankfurtu, otvaranje fabrike u Slovačkoj, predstavljanje Ceeda - prvog Kijinog evropskog auta), poslije čega zapravo nastaje Kia kakvu danas poznajemo.