HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderator: Bobi

Post Reply
saniiado
Posts: 143
Joined: 27/09/2010 08:21

HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by saniiado » 19/05/2011 10:44

Dragi prijatelji...

spremam se da uvezem automobil iz SAD-a

Interesuje me da li je IKO sa foruma uvezao automobil (nakon Jan 1, 2011) i prosao kroz proces HOMOLOGACIJE i kako su stvari isle?

na sta trebam da obratim posebnu paznju?

SVAKI koristan savjet je DOBRODOSAO!


User avatar
frngla
Posts: 2572
Joined: 30/05/2009 14:29
Location: Manila

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by frngla » 19/05/2011 13:00

ja mislim da bi te mogla zezati eco norma, farovi, zuti zmigavci... nekako logicno :D

User avatar
olensoner
Posts: 1098
Joined: 24/01/2008 19:34

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by olensoner » 19/05/2011 14:35

Na tvom mjestu se ne bih upustao u taj poduhvat. Jer auta sa US trzista se dosta razlikuju u nekim sitnicama od auta sa Eu trzista, a te sitnice se i gledaju prilikom homologacije. Mozes ti taj auto prilagoditi EU standardima ako je npr. VW, Audi, Volvo etc. (europskog porijekla) ali to kosta dosta, jer treba od farova, tachometra, katalizatora, izduvnog sistema i cega sve ne izmijenjati da bi ga prilagodio standardima.

saniiado
Posts: 143
Joined: 27/09/2010 08:21

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by saniiado » 19/05/2011 18:10

olensoner wrote:Na tvom mjestu se ne bih upustao u taj poduhvat. Jer auta sa US trzista se dosta razlikuju u nekim sitnicama od auta sa Eu trzista, a te sitnice se i gledaju prilikom homologacije. Mozes ti taj auto prilagoditi EU standardima ako je npr. VW, Audi, Volvo etc. (europskog porijekla) ali to kosta dosta, jer treba od farova, tachometra, katalizatora, izduvnog sistema i cega sve ne izmijenjati da bi ga prilagodio standardima.



Hvala na brzom odgovoru. To me jako plasi. Auto je 2006, i napravljeno je u NJemackoj. Da li to pravi ikakve razlike?

Ima li ko na forumu da je prosao kroz ovu situaciju? Ovo mi JAAKO bitno.

Hvala unaprijed!

User avatar
pezzar
Posts: 436
Joined: 14/07/2009 13:16
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by pezzar » 19/05/2011 18:18

Homologacija američkih vozila još uvijek nije definisana, tako da ti je to pucanj u prazno. Osnovni problem ti predstavlja dobijanje Potvrde proizvođača kojom se garantuje da vozilo ispunjava minimalne kriterije za uvoz u BiH. Ovlašteni zastupnici u BiH ne raspolažu odg. podacima za izdavanje Potvrda za vozila napravljena za ne-evropska tržišta. Preporučujem da se strpiš par mjeseci, u tom periodu bi trebala biti iskristalisana procedura za uvoz ovakvih vozila.

Pozz.

User avatar
HAVANA
Posts: 32510
Joined: 19/08/2008 23:04
Been thanked: 1 time

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by HAVANA » 19/05/2011 18:27

Ne spremaj se,bolje ti je.

User avatar
hogar strasni
Posts: 165
Joined: 27/11/2009 16:24

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by hogar strasni » 19/05/2011 23:39

Evo ja neki dan htijedoh uzet golfa 3 za americko trziste,ful oprema, cijena pre.. predobra, i bas i temu sam ovdje pokrenuo bio i malo se raspitao, i kako mi jedan automehanicar rece, sve je isto a nista isto nije..i fakat. Ubrizgavanje drugacije, motor drugaciji,nosaci za bilo sta drugaciji, ne izmijerih ali mi kaze da je cak i šajba veca od europskog modela. Te ja tu povuko rucnu i odustah od investicije. Sta da mu sta vitalno vrisne :? . al eto opet cujem dosta raje te amerikance zinzivo i slusaju..bar tako zbore. Ajd ga znaj al pamet u glavu.

saniiado
Posts: 143
Joined: 27/09/2010 08:21

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by saniiado » 20/05/2011 01:12

hogar strasni wrote:Evo ja neki dan htijedoh uzet golfa 3 za americko trziste,ful oprema, cijena pre.. predobra, i bas i temu sam ovdje pokrenuo bio i malo se raspitao, i kako mi jedan automehanicar rece, sve je isto a nista isto nije..i fakat. Ubrizgavanje drugacije, motor drugaciji,nosaci za bilo sta drugaciji, ne izmijerih ali mi kaze da je cak i šajba veca od europskog modela. Te ja tu povuko rucnu i odustah od investicije. Sta da mu sta vitalno vrisne :? . al eto opet cujem dosta raje te amerikance zinzivo i slusaju..bar tako zbore. Ajd ga znaj al pamet u glavu.



Eh ali buraz, Golfovi (sem GTI-a i R32) se proizvode u MEXICU!

Vrlo lako je skontati koji je VW proizveden u Njemackoj a koji nije.... po broju sasije. Ako je prvo slovo W onda je Njemacko (Wolfsburg) a ako pocinje sa brojem eh onda je problem

To je to!

User avatar
sheikh
Posts: 752
Joined: 17/10/2010 18:21
Location: Tamni vilajet

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by sheikh » 20/05/2011 09:34

saniiado wrote:
hogar strasni wrote:Evo ja neki dan htijedoh uzet golfa 3 za americko trziste,ful oprema, cijena pre.. predobra, i bas i temu sam ovdje pokrenuo bio i malo se raspitao, i kako mi jedan automehanicar rece, sve je isto a nista isto nije..i fakat. Ubrizgavanje drugacije, motor drugaciji,nosaci za bilo sta drugaciji, ne izmijerih ali mi kaze da je cak i šajba veca od europskog modela. Te ja tu povuko rucnu i odustah od investicije. Sta da mu sta vitalno vrisne :? . al eto opet cujem dosta raje te amerikance zinzivo i slusaju..bar tako zbore. Ajd ga znaj al pamet u glavu.



Eh ali buraz, Golfovi (sem GTI-a i R32) se proizvode u MEXICU!

Vrlo lako je skontati koji je VW proizveden u Njemackoj a koji nije.... po broju sasije. Ako je prvo slovo W onda je Njemacko (Wolfsburg) a ako pocinje sa brojem eh onda je problem

To je to!



Inace bez broja sasije bilo bi nemoguce skontati gdje je napravljen :D
heheheheeh imas mali milion razlika i od njih svih zadnja koju bih pogledao je vin kod :D

saniiado
Posts: 143
Joined: 27/09/2010 08:21

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by saniiado » 20/05/2011 10:31

sheikh wrote:
saniiado wrote:
hogar strasni wrote:Evo ja neki dan htijedoh uzet golfa 3 za americko trziste,ful oprema, cijena pre.. predobra, i bas i temu sam ovdje pokrenuo bio i malo se raspitao, i kako mi jedan automehanicar rece, sve je isto a nista isto nije..i fakat. Ubrizgavanje drugacije, motor drugaciji,nosaci za bilo sta drugaciji, ne izmijerih ali mi kaze da je cak i šajba veca od europskog modela. Te ja tu povuko rucnu i odustah od investicije. Sta da mu sta vitalno vrisne :? . al eto opet cujem dosta raje te amerikance zinzivo i slusaju..bar tako zbore. Ajd ga znaj al pamet u glavu.



Eh ali buraz, Golfovi (sem GTI-a i R32) se proizvode u MEXICU!

Vrlo lako je skontati koji je VW proizveden u Njemackoj a koji nije.... po broju sasije. Ako je prvo slovo W onda je Njemacko (Wolfsburg) a ako pocinje sa brojem eh onda je problem

To je to!



Inace bez broja sasije bilo bi nemoguce skontati gdje je napravljen :D
heheheheeh imas mali milion razlika i od njih svih zadnja koju bih pogledao je vin kod :D




Hehehehe.... moze biti.. Ja ne znam koje su to razlike. Haj et' reci neke koje ti znas tek tako.

Kiberluskoni
Posts: 360
Joined: 05/10/2005 00:16

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by Kiberluskoni » 20/05/2011 10:38

Čitava priča oko homologacije je slika i prilika naše države. Carstvo neznanja, individualnih ocjena, danas može ovako, sutra onako... Otkako se pojavila priča o homologaciji, nisam mogao vjerovati kakvih sam se priča naslušao od ljudi koji se nešto pitaju o tome: svi dijelovi na autu moraju biti original sa znakom proizvođača (znači po ovom tumačenju ne možeš uvesti auto sa K&N filterom i Brembo kočnicama, sa Moog krajnicama, ukratko dijelovima jednake ili bolje kvalitete od fabričkih dijelova, koji su često i prva ugradnja :shock: ), homologiraće se već uvezena vozila (koja glupost, hoće li milion golfova dvojki koji ne zadovoljavaju euro3 ići na homologaciju ili idu samo amerikanci, nako :shock: )
Ovako će trajati dok se sistem ne uhoda. Iz aviona se vidi kako je nastao zakon: pisale su ga neznalice uz sufliranje lobija uvoznika, čiji je cilj bio da se oteža uvoz polovnih vozila kako bi se zaštitila njihova tržišna pozicija. Ima brdo nelogičnosti na koje je moguće dati jednostavne odgovore, kada bi se nadležni imalo potrudili da ljudima olakšaju. Npr, američki standard mjerenja izduva je detaljniji od evropskog (mjeri se više štetnih gasova, za razliku od 2 u Evropi, različita su mjerenja za nove i polovne aute preko 100 hiljada, zagrijan i hladan motor...). Ne vidim zašto je bio problem da se nabavi spisak fabričkih postavki vozila za USA tržište i da se vidi koji su iznad a koji ispod linije euro 3 norme (osim što bi za promjenu morali malo i raditi za svoje plate).
Dok se ovo ne stabilizuje, mislim da se ne isplati rizikovati, jer do tada si u milosti i nemilosti nekog slobodnog tumača zakona.
Ja mislim da je u časopisu Vrele Gume prije par godina bio članak o prepravkama potrebnim da bi se američki ML prepravio na euro3 normu (katalizator, svijetla i brzinomjer). U zap. Evropi postoje servisi koji žive od ovoga. Fazon je u tome, sve i da dobiješ potvrdu iz takvog servisa da je sve usklađeno, kod nas ti opet mogu praviti problem.
Volvo pravi jednake modele za cijeli svijet, ali ti opet ne bih garantovao da ti neki naš neće napraviti problem na homologaciji, samo zato jer je amerikanac.
Što se tiče priče VW, Mexico, ovo ono... Golf se pravio u Jugoslaviji, pa je bio isti kao Njemački. Priča sve je isto a ništa nije isto nema smisla, dok mi neko ne da konkretne primjere (znam da su sijalice različite, elementi koji kontrolišu emisiju gasova, imaju bočne žmigavce...). Priča da je šoferšajba uža ili šira ima smisla laiku, ali iz perspektive dizajna i inžinjeringa (silna testiranja, crash testovi, aerodinamika), nikako nema smisla sve to raditi onako, a ne razviti novi model (što VW i radi u Brazilu recimo). Koliko znam, sve Jette su proizvedene u Meksiku, uključujući one koje se voze kod nas. Čisto sumnjam da imaju 2 trake sa širom i užom šajbom u istoj fabrici :) .

User avatar
frngla
Posts: 2572
Joined: 30/05/2009 14:29
Location: Manila

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by frngla » 20/05/2011 11:07

ti kao veliki znalac bi trebao znati da K&N filteri nemaju certifikat za ugradnju u auta za svakodnevnu/cestovnu upotrebu u EU :)

Product Style: 57i Series International Kits
Type: Gen I
Street Legal In All US States: No
TUV Approved (Europe): No

User avatar
Magarece_godine
Posts: 2351
Joined: 07/05/2009 19:51

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by Magarece_godine » 20/05/2011 11:23

Jedno je sigurno: Za auto proizvedeno van granica EU umjesto 6 % placa se 15+1 % carine ... Proces homologacije ne moze proci auto sa recimo crvenim zmigavcima, volanom na desnoj strani .... Ali ako postoji nacin da se te stvari LEGALNO promjene, onda se rok za homologaciju produzava ...( Legalno znaci uz aminovanje proizvođača)

saniiado
Posts: 143
Joined: 27/09/2010 08:21

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by saniiado » 20/05/2011 11:56

Kiberluskoni wrote:Čitava priča oko homologacije je slika i prilika naše države. Carstvo neznanja, individualnih ocjena, danas može ovako, sutra onako... Otkako se pojavila priča o homologaciji, nisam mogao vjerovati kakvih sam se priča naslušao od ljudi koji se nešto pitaju o tome: svi dijelovi na autu moraju biti original sa znakom proizvođača (znači po ovom tumačenju ne možeš uvesti auto sa K&N filterom i Brembo kočnicama, sa Moog krajnicama, ukratko dijelovima jednake ili bolje kvalitete od fabričkih dijelova, koji su često i prva ugradnja :shock: ), homologiraće se već uvezena vozila (koja glupost, hoće li milion golfova dvojki koji ne zadovoljavaju euro3 ići na homologaciju ili idu samo amerikanci, nako :shock: )
Ovako će trajati dok se sistem ne uhoda. Iz aviona se vidi kako je nastao zakon: pisale su ga neznalice uz sufliranje lobija uvoznika, čiji je cilj bio da se oteža uvoz polovnih vozila kako bi se zaštitila njihova tržišna pozicija. Ima brdo nelogičnosti na koje je moguće dati jednostavne odgovore, kada bi se nadležni imalo potrudili da ljudima olakšaju. Npr, američki standard mjerenja izduva je detaljniji od evropskog (mjeri se više štetnih gasova, za razliku od 2 u Evropi, različita su mjerenja za nove i polovne aute preko 100 hiljada, zagrijan i hladan motor...). Ne vidim zašto je bio problem da se nabavi spisak fabričkih postavki vozila za USA tržište i da se vidi koji su iznad a koji ispod linije euro 3 norme (osim što bi za promjenu morali malo i raditi za svoje plate).
Dok se ovo ne stabilizuje, mislim da se ne isplati rizikovati, jer do tada si u milosti i nemilosti nekog slobodnog tumača zakona.
Ja mislim da je u časopisu Vrele Gume prije par godina bio članak o prepravkama potrebnim da bi se američki ML prepravio na euro3 normu (katalizator, svijetla i brzinomjer). U zap. Evropi postoje servisi koji žive od ovoga. Fazon je u tome, sve i da dobiješ potvrdu iz takvog servisa da je sve usklađeno, kod nas ti opet mogu praviti problem.
Volvo pravi jednake modele za cijeli svijet, ali ti opet ne bih garantovao da ti neki naš neće napraviti problem na homologaciji, samo zato jer je amerikanac.
Što se tiče priče VW, Mexico, ovo ono... Golf se pravio u Jugoslaviji, pa je bio isti kao Njemački. Priča sve je isto a ništa nije isto nema smisla, dok mi neko ne da konkretne primjere (znam da su sijalice različite, elementi koji kontrolišu emisiju gasova, imaju bočne žmigavce...). Priča da je šoferšajba uža ili šira ima smisla laiku, ali iz perspektive dizajna i inžinjeringa (silna testiranja, crash testovi, aerodinamika), nikako nema smisla sve to raditi onako, a ne razviti novi model (što VW i radi u Brazilu recimo). Koliko znam, sve Jette su proizvedene u Meksiku, uključujući one koje se voze kod nas. Čisto sumnjam da imaju 2 trake sa širom i užom šajbom u istoj fabrici :) .



Hvala ti na postu.

U 99% stvari si u pravu. Evo razgovarao sam sa nekim likom iz ASA Auto (kao servis koji izdaje potvrdu da je auto 'proslo' )... postavio sam mu par konkretnih pitanja, dao sve informacije o autu (ukljucujuci i VIN broj/Broj sasije) i on kaze na osnovu mog Vin-a ne moze da zakljuci sta i kako ... Ja bez problema na netu nasao da je moje auto prozivedeno u Fabrici u Mosen-Zwickau, na taj i taj dan, itd itd.

Razumijem ja da je moja instrument tabla u miljama... PA STA? Ne kontam ovaj zakon. Auto planiram uvesti u Sept 2011 i nadam se da ce do tada iskristalizirati proces jer sad za sad pojma nemam.

Taj lik iz ASA-e mi je rekao da kontaktiram neki drugi ofis (pozivni broj je 051... jel to Banja Luka?) mislim VAN pameti.

evo sad sam po emailu provalio da je to neki EIB - CMV centar...???!!!?!?!?!? sta je ovo?

Frajer koji salje kontejnere iz Amerike - kaze da je u ovoj godini procesovao preko 35 kontejnera (od 35 kontejnera 32 su imali auta)... Kaze ljudi nisu imali nekih velikih problema (ili mozda samo prica bezveze)

Kako onda ljudi koji su uvozili kojekakav americki trash poput Pontiac-a, Chevrolet-a itd itd. Koji nemaju veze s vezom sa Europom?

I isto tako ne mogu da vjerujem da jos niko sa foruma nije prosao kroz HOMOlogaciju :mrgreen: ?


Daj ba ljudi javljajte se!

saniiado
Posts: 143
Joined: 27/09/2010 08:21

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by saniiado » 20/05/2011 11:59

Magarece_godine wrote:Jedno je sigurno: Za auto proizvedeno van granica EU umjesto 6 % placa se 15+1 % carine ... Proces homologacije ne moze proci auto sa recimo crvenim zmigavcima, volanom na desnoj strani .... Ali ako postoji nacin da se te stvari LEGALNO promjene, onda se rok za homologaciju produzava ...( Legalno znaci uz aminovanje proizvođača)



Hvala ti na postu... reci mi odakle ti ova informacija (web, novine, print...>???)

User avatar
Bakir1
Posts: 13003
Joined: 18/06/2008 16:45
Location: mislim da o tome imam misljenje.
Been thanked: 8 times
Contact:

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by Bakir1 » 20/05/2011 16:34

eib je nosilac konzorcija u poslu homologacije i kao takav jedini adekvatan da ti odgovori na tvoje pitanje.
neko iskustvo europski amerikanac ti nece proci homologaciju.
postoje neki standardi koje je europa nametnula a koje amerikanci ne prihvataju i obratno.
za prilagodbu tvoga auta eu normama trebas zamjeniti kompletnu signalizaciju,izbaciti nesto od signalizacije skroz,prilagoditi kilometar sat kilometrima....
to ti je nesto osnovno a pošto je auto ne znam 07 ili mladje mislim da ce po pitanju kocnica zadovoljiti.
znam za slucaj da vozilo koje je izvorno bilo za trziste kanade,zatim prilagodjeno eu normama u njemackoj i poslije par godina tj nedavno uvuceno u BiH nije zadovoljilo homologacijske procese.
iako je rijec o RVI, iako je auto pomagalo tom istom RVI, nije bilo iznimke.

User avatar
libertyBiH
Posts: 617
Joined: 24/12/2004 06:14

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by libertyBiH » 20/05/2011 16:52

Znam da dosta auta ima duple oznake za milje i Km na instrument tabli pa se pitam staje snjima???
Dosta raje voza na americkim tablama duze vrijeme pa se pitam u cemu je problem???Imali neko vise iskustva?

Bordolini
Posts: 1164
Joined: 04/10/2009 23:42
Location: tribina sjever

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by Bordolini » 20/05/2011 19:26

Uvoz iz Amerike zaboravi za neko vrijeme. Treba ti "certificate od compliance" a to ti niko ziv ovdje izdati nece. Auta furaju za ostatak Evrope bez problema (Bjelorusija je trenutno najvece trziste) ali kod nas su postavili taj uslov koji je trenutno nemoguce ispuniti. Ti auto mozes kupiti, ukrcati na brod, proci ce carinsku kontrolu (ako je sve ok naravno), udarice ti pecat "export" na title ( vlasnicki list) i kad dole dodje onda ces se hvatati za glavu jer prvu stvar koju im moras dati je taj certifikat a ti ga nemas.
Mozda se nesto promjeni do Septembra kad ti mislis uvoziti ali cisto sumnjam.

saniiado
Posts: 143
Joined: 27/09/2010 08:21

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by saniiado » 20/05/2011 21:09

LJUDIIIII HVALA BOGU DRAGOM I MILOM !!!

rijesio sam problem

Posto ja uvozim automobil iz SAD-a kao povratnik, moj automobil po clanu 13. Sluzbenog lista 44/08 NIJE podlozan honolegaciji.

Zvao sam ASA-u pa su me prebacili u Banja Luku (neka firma ELB tako nesto.

Javio mi se vrlo prijatan covjek (Bosko) i sve objasnio.

Znaci za raju koja se vraca iz Amerike (i ostalih dijelova svijeta) u BiH, trebate Potvrdu o Boravku iz lokalnog BiH konzulata a onda sa tom potvrdom u Ministarstvo za Komunikacije i Transport gdje ce vam (isto tako po clanu 13. SL 44/08) izdati potvrdu u kojoj kaze da vas automobil NE podlaze homologaciji.


YEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! :dance: :mrgreen: :thumbup: :sax:

User avatar
pezzar
Posts: 436
Joined: 14/07/2009 13:16
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by pezzar » 20/05/2011 21:16

Pa što ne kažeš da si povratnik? Dobro su ti objasnili, nećeš raditi homologaciju, nego proces koji se zove identifikacija i ocjena tehničkog stanja. Košta 131,6 + 20 KM, i završava se za pola sata.

U funkciju je pušten i site http://www.homologacija.gov.ba na kojem se mogu naći informacije o homologaciji.

saniiado
Posts: 143
Joined: 27/09/2010 08:21

Re: HOMOLOGACIJA uvezenih Automobila

Post by saniiado » 21/05/2011 02:27

pezzar wrote:Pa što ne kažeš da si povratnik? Dobro su ti objasnili, nećeš raditi homologaciju, nego proces koji se zove identifikacija i ocjena tehničkog stanja. Košta 131,6 + 20 KM, i završava se za pola sata.

U funkciju je pušten i site http://www.homologacija.gov.ba na kojem se mogu naći informacije o homologaciji.



Pa sto ne shutis? hehehe... joj jesam se obradov'o...

YUPI!

Post Reply