GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderator: O'zone

ins
Posts: 2585
Joined: 12/05/2005 10:50

#26 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by ins » 07/09/2011 10:14

Problem navodnih nerentabilnih linija se lako rjesava:

Linije se grupisu po nekoliko u jedan LOT, i uz profitabilne se uvijek stavi po neka neprofitabilna.

I onda te LOT-ove (njih npr 8 ) dati na koncesiju tenderom pod komercijalnim uslovima. Pa ko hoce da se bavi s tim, treba se baviti i tom ponekom neprofitabilnom linijom. 8)


ins
Posts: 2585
Joined: 12/05/2005 10:50

#27 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by ins » 07/09/2011 10:30

Sto se buducnosti tice, studiju je 2009 uradila super-relevantna francuska firma za javni saobracaj.

Naravno, rezultat studije je bio poguban za GRAS i njegov "koncept" :skoljka:

Evo kako je covjek ljubaznim rijecima u interview rekao da nam je saobracaj potpuno promasen:

Uvidjevši inertnost naših vlasti, francuska firma "Systra" uz novčanu pomoć Vlade Francuske godinu je uložila radeći Studiju za optimizaciju gradske prijevozne mreže i izradu dugoročnog plana prijevoza za KS.

Među morem sakupljenih podataka, stručnjaci te firme utvrdili su da bi trolejbuski saobraćaj, koji postoji od 1984. godine, vrlo brzo mogao izumrijeti jer se u taj vid prijevoza gotovo ništa ne ulaže.

Ovu činjenicu u razgovoru za "Dnevni avaz" iznio je šef projekta Žan-Manuel Žili (Jean-Manuel Giely). On će ovu studiju sutra prezentirati predstavnicima Ministarstva saobraćaja, Direkcije za ceste, bankama...

Ljudi kao sardine

- Snimili smo postojeće stanje, sagledali mogućnost razvoja javnog gradskog saobraćaja koji se mora razvijati uporedo sa izgradnjom saobraćajnica te načine finansiranja provođenja ove studije. Analizirali smo GRAS, a na zahtijev Ministarstva obradili smo i stanje u taksi prijevozu te javne parkinge. Tramvaj je najviše korišteni vid prijevoza. Međutim, smatramo da nije potrebno proširenje mreže. Umjesto toga, treba modernizirati prugu i vozila te povećati kapacitet tramvaja. Tako bi bilo manje gužvi, ljudi se ne bi vozili kao sardine, a vozila bi išla brže - pojašnjava Žili.

S druge strane, Žili kroz studiju predlaže uvođenje novih, direktnih i brzih autobuskih linija. Neke bi bile na relaciji Ilidža - Hadžići, zatim linije ka Lukavici, Vogošća - Stup - Dobrinja...

- Dosta ljudi živi u Istočnom Sarajevu, a radi u Sarajevu. Zbog administrativne granice oni nemaju prijevoz iz Lukavice, recimo, ka gradu, nego pješače do polazne trolejbuske stanice. Zato treba više autobuskih linija u svim dijelovima. Svakako treba uspostaviti i prijeratnu trolejbusku liniju ka Vogošći. To bi smanjilo gužve u saobraćaju. Testirali smo za vrijeme špica broj vozila koja ulaze u grad. To je nevjerovatno! Javni prijevoz treba biti takav da se svima koji dolaze u Sarajevo iz drugih gradova isplati parkirati auto na ulaz u grad i sjesti u tramvaj, autobus... - poručio je Žili.

Najviše se pješači

Zbog nesređene situacije u javnom prijevozu, nakon provedene ankete, u kojoj su stručnjacima "Systre" pomagali studenti te agencija "Prizma", utvrđeno je da je pješačenje najzastupljeniji vid "prijevoza". Da bi se to promijenilo, vlasti bi postepeno trebale uložiti 200-300 miliona eura za 10 godina. Prema podacima koje je Žili dobio od banaka, Evropska komisija spremna je finansirati 60 posto te sume.

Četiri scenarija za rješavanje problema

• Katastrofalni scenarij: Da se ostavi situacija ovakva kakva jeste.
• Spontani scenarij: Da se ulaže vrlo malo, koliko se trenutno ima.
• Optimistični scenarij: Ponuda javnog prijevoza treba biti uvećana za 25 posto. Utvrditi prioritete koje vidove prijevoza treba razvijati.
• Razvojni scenarij: Uvođenje što više novih linija.

*Razlika između optimističnog i razvojnog scenarija je davanje primata autobuskim linijama.

Potrebna izmjena tarifnog sistema

Ne želeći nikoga kuditi niti braniti, Žili kaže da se Vlada mora aktivnije uključiti u rješavanje problema u GRAS-u.

- Ovo preduzeće ne može napraviti ništa bez pomoći vlasti. Prije svega, treba riješiti pitanje subvencioniranja karata za povlaštene kategorije. Između Vlade i GRAS-a ne postoji nikakav pisani ugovor šta su čija prava i obaveze. Isto tako, što prije treba promijeniti tarifni sistem kako bi korisnici plaćali kartu na osnovu broja prijeđenih zona. Cijena bi zavisila od udaljensoti. Tako, naprimjer, putnik koji ide od Ilijaša do Sarajeva platio bi tri zone - pojašnjava Žili.

User avatar
poznanik
Posts: 6749
Joined: 12/05/2010 16:18
Location: Novo Sarajevo

#28 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by poznanik » 07/09/2011 10:59

ins wrote:Sto se buducnosti tice, studiju je 2009 uradila super-relevantna francuska firma za javni saobracaj.

Naravno, rezultat studije je bio poguban za GRAS i njegov "koncept" :skoljka:
Ko je tražio izradu ove Studije, ko je platio, koliko? Nelogično mi izgleda da je francuska Vlada samoinicijativno pokrenula i finansirala ovu Studiju...

ins
Posts: 2585
Joined: 12/05/2005 10:50

#29 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by ins » 07/09/2011 11:30

Trazila Vlada KS a Francuska ambasada platila (800.000 KM ako se ne varam?).

BTW, GRAS je ODBIO da primi studiju! :run:

User avatar
poznanik
Posts: 6749
Joined: 12/05/2010 16:18
Location: Novo Sarajevo

#30 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by poznanik » 07/09/2011 11:50

ins wrote:Trazila Vlada KS a Francuska ambasada platila (800.000 KM ako se ne varam?).

BTW, GRAS je ODBIO da primi studiju! :run:
Pravno tretirajući takvu odluku - i nisu je morali prihvatiti. Kanton Sarajevo je samo osnivač "GRAS"-a, sa svim pravima i obavezama osnivača, i nema pravo da se miješa u poslovanje uprave.

zonbirile
Posts: 11870
Joined: 09/10/2008 12:06

#31 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by zonbirile » 07/09/2011 11:54

smiješne su te neobavezujuće studije.Tako je rađeno za RTV servis i napadoše sviju i svega, ali ostadoše da tavore njih cca 2000 u sivom domu. :D

User avatar
PapakizSarajeva
Posts: 737
Joined: 17/06/2010 13:03
Location: Rajvosa

#32 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by PapakizSarajeva » 07/09/2011 12:18

homar wrote:
r_faruk wrote:konkurencija
I ja mislim da je to jedino rješenje, ali se ne dozvoljava konkurencija, štite se babini sinovi.
Nisi u pravu. Nisu to BABINI sinovi, to su BABOVI sinovi ...

User avatar
PapakizSarajeva
Posts: 737
Joined: 17/06/2010 13:03
Location: Rajvosa

#33 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by PapakizSarajeva » 07/09/2011 12:19

poznanik wrote:
ins wrote:Trazila Vlada KS a Francuska ambasada platila (800.000 KM ako se ne varam?).

BTW, GRAS je ODBIO da primi studiju! :run:
Pravno tretirajući takvu odluku - i nisu je morali prihvatiti. Kanton Sarajevo je samo osnivač "GRAS"-a, sa svim pravima i obavezama osnivača, i nema pravo da se miješa u poslovanje uprave.
A ko onda odredjuje poslovnu politiku preduzeca ako ne osnivaci ??? Uprava samo provodi poslovnu politiku koju odredjuje vlasnik firme - kompanije ....

dresdener78
Posts: 900
Joined: 04/08/2011 09:23
Location: CZ/D/BiH

#34 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by dresdener78 » 07/09/2011 17:46

Puno zanimljivih informacija. Nisam dosad cuo za ovaj audit firme Systra. Ali, malo mi je smjesno, oni trose pare za nesto o cemu bi njima mogao ja (dugogodisnji posmatrac gradskog prijevoza sirom svijeta) napisati puno stranica dzaba s istim zakljuccima.
Sustinski problem predstavlja apsolutno nejasnan pravni odnos izmedju GRAS-a i drzavnih (kantonalnih, gradskih) vlasti te ocevidno nesposobna rukovodstva firme. Niko nezna kakve su mu obaveze i prava, sve ide nekako prepusteno sudbini. Cuo i citao sam puno o sarajevskom gradskom saobracaju, osnovni problem predstavljaju ODGOVORNI LJUDI, PARE i NESTANAK PARA negdje u necim dzepovima. Bilo je puno donacija od kraja rata, samo minimalno od toga se ulagalo na nekako logican nacin do osnovnih sredstva (infrastruktura, vozila, odrzavanje). Mislim da ima puno sansa dobiti pare od EU ili drugih institucija, neke razvojne kredite i donacije. Niko nije zainteresiran, nikoga ne briga.
Svi koji koristimo usluge GRAS-a imamo vise nego puno razloga za nezadovoljstvo. Ne treba mi biti francuski ekspert da vidim da je neophodno:
- implantirati politicarima mozgove
- angazirati sposobne strucne manazere GRAS-a koji nece toliko krasti
- totalno renovirati tramvajsku prugu, rekonstruisati vozila (i kupiti nova), reanimirati servisne kapacitete, popraviti ulice kojima idu trolejbusi
- uvesti u funkciju neku normalnu tarifnu sistemu ne ovu koja je nejasna cak za rodjene Sarajlije, da se na kraju paradoksno proda vise jeftinjih karata = veci profit (naravno uz strogu kontrolu putnika ali civiliziranim putem ne kao danas dok covjek gleda ponasanje nekih uposlenika GRAS-a)
- elektricni prijevoz mora ostati kao jedna firma (to je jezgro saobracajnog sistema) dok autobuske i minibuske linije se mogu ponuditi u koncesijama, kao sto je kolega naveo gore.
- ovi pobjednici konkurza moraju biti primorani zajedno sa GRAS-om primati medjusobno svoje karte (INTEGRISANI TARIFNI SISTEM), da putniku nije neugodno i ne mora platiti svaki put novu kartu kad ide u vozilo linije koncesionara
- zbog bezbjednosnih razloga odmah instalirati kamere u vozila i vazna stajalista
- povecati ponudu za putnike, vise vozila na linijama, tramvajima omoguciti "zeleni talas" da ne stoje na svakom semaforu duge minute i budu bas brzi jer pruga je u 60tim gradjena za 20-25 minuta putovanja sa Ilidze na Bascarsiju, danas ide covjek skoro sat vremena
- kao sto je normalno u svakom civiliziranom gradu uvesti NOCNI SAOBRACAJ hajmo uz pratnju policije ili strazara u vozilu za dvorstruku tarifu, no bice puno jeftinje nego taxi
Nije bas tesko ovako navesti najvaznije tacke, bas mi ne treba da budem francuski strucnjak :thumbup: :bih:

User avatar
poznanik
Posts: 6749
Joined: 12/05/2010 16:18
Location: Novo Sarajevo

#35 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by poznanik » 07/09/2011 20:37

dresdener78 wrote:...Sustinski problem predstavlja apsolutno nejasnan pravni odnos izmedju GRAS-a i drzavnih (kantonalnih, gradskih) vlasti te ocevidno nesposobna rukovodstva firme. Niko nezna kakve su mu obaveze i prava, sve ide nekako prepusteno sudbini...
Možda je tebi nejasan pravni odnos između GRAS-a i države, ali on je transparentan i jasno definiran. Ja sam tebi još prije nekog vremena, takođe na temi o GRAS-u replicirao na sličan način kao sada, jer si i tada pokazao nedostatak informacija i interes za poslovanje GRAS-a, pa mi sad nije jasno - ili si pogubio podatke, mada ih imaš na forumu, ili se pokušavaš prikazati kao iznenadni i jedini spasilac GRAS-a :-) Da ti ponovim...


Osnivač Javnog komunalnog preduzeća "Gradski saobraćaj Sarajevo" (GRAS), koji ima status društva ograničene odgovornosti je Kanton Sarajevo.
Osnovni kapital Preduzeća čini novac, iskazan u novčanom iznosu od 10.000,00 KM, odnosno 100% udjela.
Osnivač može povećati vrijednost osnovnog kapitala Preduzeća novim ulaganjem.
Organi Preduzeća su:
1. Skupština,
2. Nadzorni odbor,
3. Uprava, kao organi upravljanja,
4. Odbor za reviziju.

Skupština odlučuje o:
- donošenju Statuta Preduzeća i njegovim izmjenama i dopunama,
- raspodjeli godišnje dobiti i pokriću gubitka,
- povećanju i smanjenju osnovnog kapitala,
- osnivanju novih preduze}a,
- planu poslovanja, investiranju i trajnoj poslovnoj saradnji, odnosno povezivanju sa drugim preduzećima,
- etičkom kodeksu i Poslovniku Skupštine,
- imenovanju i razrješenju Nadzornog odbora i Odbora za reviziju,
- usvajanju godišnjeg izvještaja Preduzeća koji uključuje finansijski izvještaj i izvještaj revizora, Nadzornog odbora i Odbora za reviziju,
- promjeni oblika i podjeli Preduzeća,
- naknadama članovima Nadzornog odbora i Odbora za reviziju,
- ostalim pitanjima u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i Zakonom o javnim preduzećima i Statutom Preduzeća.

Nadzorni odbor je nadležan da:
- nadzire rad Uprave,
- priprema i predlaže poslovnike i druge akte koje usvaja Skupština Preduzeća,
- imenuje i razrješava članove Uprave i predlaže kandidate za Odbor za reviziju u skladu sa Zakonom,
- razmatra i nadzire postupak javnih nabavki,
- predlaže raspodjelu profita, daje upute direktoru za provođenje mjera i aktivnosti prilikom uočenih propusta,
- odlučuje o ostalim pitanjima u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i Zakonom o javnim preduzećima i Statutom Preduzeća.

Uprava zastupa Preduzeće i vodi njegovo poslovanje, a nadležna je za izvještavanje Nadzornog odbora, izradu i realizaciju planova poslovanja i postupka nabavke, te predlaganje raspodjele profita, prijem zaposlenika i regulisanje njihovog radno pravnog statusa.
Funkciju Uprave vrši direktor Preduzeća i izvršni direktori Preduzeća.
Upravu bira Nadzorni odbor većinom glasova na osnovu javnog konkursa iz reda kandidata, koji najbolje odgovaraju za obavljanje poslova, a ne mogu imati funkciju u političkim strankama.
Direktor može vršenje neposrednog nadzora iz nadležnosti Uprave povjeriti izvršnom direktoru, ali dalje ostaje solidarno odgovoran sa izvršnim direktorom za izvršavanje propisanog posla.

Direktor Preduzeća organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje Preduzeća, samostalno donosi odluke, zastupa Preduzeće u odnosima sa trećim licima i odgovoran je za zakonitost rada Preduzeća Osnivaču.
Izvršni direktori organizuju rad, zastupaju i predstavljaju Preduzeće i odgovaraju za zakonitost poslovanja u obimu koje im odredi direktor, a što se utvrđuje posebnim rješenjem koje donosi direktor Preduzeća.

Preduzeće planira svoje poslovanje i razvoj i odlučuje o vršenju, vrsti i sadržini planova poslovanja i razvoja Preduzeća.
Preduzeće donosi trogodišnje planove poslovanja, a usaglašava trogodišnji plan poslovanja sa kretanjima uslova poslovanja, odnosno vrši reviziju trogodišnjeg plana na godišnjem novou.

Dobit koja ostaje Preduzeću predstavlja neto (čistu) dobit. Neto dobit je finansijski rezultat poslovanja Preduzeća u toku poslovne godine, koja se dobije poslije odbitka svih troškova poslovanja i svih davanja po osnovu doprinosa, poreza i drugih finansijskih tereta.
Osnivač na kraju poslovne godine odlučuje o raspodjeli dobiti.
Ako Preduzeće u poslovanju po završnom računu iskaže gubitak, taj gubitak će se prvenstveno pokriti iz sredstava Preduzeća, koja se u skladu sa propisima mogu koristiti za pokrivanje gubitka. Ukoliko se gubitak ne može pokriti iz sredstava Preduzeća pokreće se postupak u skladu sa zakonom.

Preduzeće je osnovano na neodređeno vrijeme i traje dok postoje ekonomski i zakonski uslovi za njegovo postojanje.


Ima još, ali napisano je najbitnije...

homar
Posts: 1435
Joined: 16/06/2008 17:07

#36 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by homar » 07/09/2011 22:33

poznanik wrote:
dresdener78 wrote:...Sustinski problem predstavlja apsolutno nejasnan pravni odnos izmedju GRAS-a i drzavnih (kantonalnih, gradskih) vlasti te ocevidno nesposobna rukovodstva firme. Niko nezna kakve su mu obaveze i prava, sve ide nekako prepusteno sudbini...
Možda je tebi nejasan pravni odnos između GRAS-a i države, ali on je transparentan i jasno definiran. Ja sam tebi još prije nekog vremena, takođe na temi o GRAS-u replicirao na sličan način kao sada, jer si i tada pokazao nedostatak informacija i interes za poslovanje GRAS-a, pa mi sad nije jasno - ili si pogubio podatke, mada ih imaš na forumu, ili se pokušavaš prikazati kao iznenadni i jedini spasilac GRAS-a :-) Da ti ponovim...


Osnivač Javnog komunalnog preduzeća "Gradski saobraćaj Sarajevo" (GRAS), koji ima status društva ograničene odgovornosti je Kanton Sarajevo.
Osnovni kapital Preduzeća čini novac, iskazan u novčanom iznosu od 10.000,00 KM, odnosno 100% udjela.
Osnivač može povećati vrijednost osnovnog kapitala Preduzeća novim ulaganjem.
Organi Preduzeća su:
1. Skupština,
2. Nadzorni odbor,
3. Uprava, kao organi upravljanja,
4. Odbor za reviziju.

Skupština odlučuje o:
- donošenju Statuta Preduzeća i njegovim izmjenama i dopunama,
- raspodjeli godišnje dobiti i pokriću gubitka,
- povećanju i smanjenju osnovnog kapitala,
- osnivanju novih preduze}a,
- planu poslovanja, investiranju i trajnoj poslovnoj saradnji, odnosno povezivanju sa drugim preduzećima,
- etičkom kodeksu i Poslovniku Skupštine,
- imenovanju i razrješenju Nadzornog odbora i Odbora za reviziju,
- usvajanju godišnjeg izvještaja Preduzeća koji uključuje finansijski izvještaj i izvještaj revizora, Nadzornog odbora i Odbora za reviziju,
- promjeni oblika i podjeli Preduzeća,
- naknadama članovima Nadzornog odbora i Odbora za reviziju,
- ostalim pitanjima u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i Zakonom o javnim preduzećima i Statutom Preduzeća.

Nadzorni odbor je nadležan da:
- nadzire rad Uprave,
- priprema i predlaže poslovnike i druge akte koje usvaja Skupština Preduzeća,
- imenuje i razrješava članove Uprave i predlaže kandidate za Odbor za reviziju u skladu sa Zakonom,
- razmatra i nadzire postupak javnih nabavki,
- predlaže raspodjelu profita, daje upute direktoru za provođenje mjera i aktivnosti prilikom uočenih propusta,
- odlučuje o ostalim pitanjima u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i Zakonom o javnim preduzećima i Statutom Preduzeća.

Uprava zastupa Preduzeće i vodi njegovo poslovanje, a nadležna je za izvještavanje Nadzornog odbora, izradu i realizaciju planova poslovanja i postupka nabavke, te predlaganje raspodjele profita, prijem zaposlenika i regulisanje njihovog radno pravnog statusa.
Funkciju Uprave vrši direktor Preduzeća i izvršni direktori Preduzeća.
Upravu bira Nadzorni odbor većinom glasova na osnovu javnog konkursa iz reda kandidata, koji najbolje odgovaraju za obavljanje poslova, a ne mogu imati funkciju u političkim strankama.
Direktor može vršenje neposrednog nadzora iz nadležnosti Uprave povjeriti izvršnom direktoru, ali dalje ostaje solidarno odgovoran sa izvršnim direktorom za izvršavanje propisanog posla.

Direktor Preduzeća organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje Preduzeća, samostalno donosi odluke, zastupa Preduzeće u odnosima sa trećim licima i odgovoran je za zakonitost rada Preduzeća Osnivaču.
Izvršni direktori organizuju rad, zastupaju i predstavljaju Preduzeće i odgovaraju za zakonitost poslovanja u obimu koje im odredi direktor, a što se utvrđuje posebnim rješenjem koje donosi direktor Preduzeća.

Preduzeće planira svoje poslovanje i razvoj i odlučuje o vršenju, vrsti i sadržini planova poslovanja i razvoja Preduzeća.
Preduzeće donosi trogodišnje planove poslovanja, a usaglašava trogodišnji plan poslovanja sa kretanjima uslova poslovanja, odnosno vrši reviziju trogodišnjeg plana na godišnjem novou.

Dobit koja ostaje Preduzeću predstavlja neto (čistu) dobit. Neto dobit je finansijski rezultat poslovanja Preduzeća u toku poslovne godine, koja se dobije poslije odbitka svih troškova poslovanja i svih davanja po osnovu doprinosa, poreza i drugih finansijskih tereta.
Osnivač na kraju poslovne godine odlučuje o raspodjeli dobiti.
Ako Preduzeće u poslovanju po završnom računu iskaže gubitak, taj gubitak će se prvenstveno pokriti iz sredstava Preduzeća, koja se u skladu sa propisima mogu koristiti za pokrivanje gubitka. Ukoliko se gubitak ne može pokriti iz sredstava Preduzeća pokreće se postupak u skladu sa zakonom.

Preduzeće je osnovano na neodređeno vrijeme i traje dok postoje ekonomski i zakonski uslovi za njegovo postojanje.


Ima još, ali napisano je najbitnije...
Sve ovo što si napisao OKAČI MAČKU O REP, Gras se raspada, KAKO DALJE??????

User avatar
poznanik
Posts: 6749
Joined: 12/05/2010 16:18
Location: Novo Sarajevo

#37 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by poznanik » 07/09/2011 22:36

homar wrote:Sve ovo što si napisao OKAČI MAČKU O REP, Gras se raspada, KAKO DALJE??????
Kako znaš da se raspada? Izvor informacija ti je "Al Đazira" ili ova naša, "sarajevska Đazira" :D

homar
Posts: 1435
Joined: 16/06/2008 17:07

#38 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by homar » 07/09/2011 22:57

poznanik wrote:
homar wrote:Sve ovo što si napisao OKAČI MAČKU O REP, Gras se raspada, KAKO DALJE??????
Kako znaš da se raspada? Izvor informacija ti je "Al Đazira" ili ova naša, "sarajevska Đazira" :D
Neznam da li si ti korisnik Grasovih usluga, pretpostavljam da nisi, jer bi znao kakvo je stanje. A ono je takvo da je firma na izdisaju:
- Minibuski saobraćaj je u potpunom kolapsu
- Autobuski saobraćaj već šest mjeseci radi sa 50% kapaciteta, bez reda vožnje
- Svakodnevno tramvajskom prugom guraju se pokvareni tramvaji
- Vozači negoduju i gunđaju, građani na stajalištima negoduju. Ministru saobraćaja se pišu peticije od strane građana, ali badava. Niko se ne oglašava, ni iz Vlade KS niti iz Uprave Grasa.

User avatar
poznanik
Posts: 6749
Joined: 12/05/2010 16:18
Location: Novo Sarajevo

#39 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by poznanik » 07/09/2011 23:13

homar wrote:
poznanik wrote:
homar wrote:Sve ovo što si napisao OKAČI MAČKU O REP, Gras se raspada, KAKO DALJE??????
Kako znaš da se raspada? Izvor informacija ti je "Al Đazira" ili ova naša, "sarajevska Đazira" :D
Neznam da li si ti korisnik Grasovih usluga, pretpostavljam da nisi, jer bi znao kakvo je stanje. A ono je takvo da je firma na izdisaju:
- Minibuski saobraćaj je u potpunom kolapsu
- Autobuski saobraćaj već šest mjeseci radi sa 50% kapaciteta, bez reda vožnje
- Svakodnevno tramvajskom prugom guraju se pokvareni tramvaji
- Vozači negoduju i gunđaju, građani na stajalištima negoduju. Ministru saobraćaja se pišu peticije od strane građana, ali badava. Niko se ne oglašava, ni iz Vlade KS niti iz Uprave Grasa.
Četiri decenije koristim usluge GRAS-a, kao i svi drugi sugrađani. Ja sam danas jedan od rijetkih koji kupi tramvajsku kartu za relaciju od Čaršije do Katedrale :oops: ... a svaki ovaj razlog za raspad GRAS-a, koji si naveo, već postoji najmanje četiri decenije :D Razlika je samo u visini gubitka na kraju poslovne godine, kao i u vremenu potrebnom gradskim vlastima da prikupi novac i sanira gubitke :-) Da, još je danas i razlika u direktoru :lol:

r_faruk
Posts: 4364
Joined: 20/01/2003 00:00

#40 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by r_faruk » 08/09/2011 18:42

i opet konkurencija................................... bez konkurencije gras moze da radi sta zeli. moze da izveze traJvan bez stakala i opet da ti naplati kartu jer se nemas u cemu drugom voziti do u tom traJvanu................ naravno vazaci ce da puse cigare bez obzira na znak................. putnici ce biti nekulturni, sarace, bost se nozevima i ostalo dok god se ne uvede video nadzor................


drugacije je kad udjes u cist, uredan, klimatiziran tramvaj sa videonadzorom................... dobro ces razmisliti hoces li sta posarat, pisat u njemu, kenjati, kupati se i ostalo.................. onako kad vidis da njih boli qrac, boli i tebe................



tek kad ja kazem grasu, necu da se vozim u vasem vozilu idem u ono drugo zato sto je kod vas karta preskupa, jer ste nekulturni, jer mi naplatite svako presjedanje, jer nerijetko idem pjeske zato sto nema prevoza, jer se traJvan svako malo pokvari pa opet idem pjeske..............

homar
Posts: 1435
Joined: 16/06/2008 17:07

#41 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by homar » 20/09/2011 18:54

Danas u gradu kolaps gradskog saobraćaja. Groblje tramvaja nepomični na šinama, autobusa nema, kolone pješaka sa kišobranima gamižu cestom, hitaju na odredišta.

Pomislih, Bože dragi pa bolji je gradski saobraćaj u Sarajevu bio prije 100 godina nego danas.

I sve mi to nije neobično, nego mi je neobično da nadod šuti, pognute glave trapara, trpi i veli "SAMO NEKA SE NE PUCA".

..bo ti nas, takvi smo, pa šta!

User avatar
necu
Posts: 309
Joined: 29/06/2011 23:31
Location: Sarajevo

#42 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by necu » 20/09/2011 19:03

Sad' će kiša ''udarnih postova'' i pametovanja.Nikad' mi nećemo sami pokrenuti nešto i trznuti se,uvijek ćemo čvrsto stajati iza svojih riječi,pardon čvrsto ćemo stajati iza svog' računara i pametovati a u praksi ne raditi ništa,generalno mislim na sve probleme.Ovaj problem sa gradskim saobraćajem nas dugo,dugo muči,ne znam samo kako smo zadovoljni sa ovako jadnim odnosom,valjda to i zaslužujemo.Očekujemo nešto od Vlade a sami znamo da će slabo šta uraditi po tom' i po svakom' pitanju.Što li to Bože ? Zaletili se svi na ono 50 KM što je Jerko obećao,a sad' ga pušimo.Za 1. Maj Grci ruše sve pred sobom a Bošnjo zaljeva višnjom i janje okreće na Rimskom'. :-)

nuki_cika
Posts: 834
Joined: 06/07/2010 16:19

#43 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by nuki_cika » 20/09/2011 20:28

Suvišno je raspravljati,Prošle godine je u pogonu bilo 221 autobus,a ove godine pogađate 121 u pogonu i nema dalje.Konkurencija je neophodna kako bi uspostavila kakva takva normala.Ja ne kupujem kartu,nit mi pada napamet sve dok se usluge javnog gradskog preduzeca ne poboljšaju,a do tad ću se svađati sa revizorima i zaboli me. :zzzz:
Jebiga,ovdje se nece ništa ni promijeniti dok se ne izađe na ulice i nedignu protesti ne samo protiv grasa,nego i protiv vlasti,a do tad cemo kao što neko gore rece sjediti ovako za rcunarom i raspravljati u nesvjest.Dosta mi je više i babinmih sinova i otpadaka iz socjalizma,jer nas ti ljudi i upropastiše

r_faruk
Posts: 4364
Joined: 20/01/2003 00:00

#44 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by r_faruk » 20/09/2011 21:13

i sta sada, jel ja trebam da idem i da se tucem sa ovim majmunima iz grasa. da mlatim nekim daskama na kojima nesto pise............. pun mi je qrac vise svadja, naguravanja, istjerivanja pravde, strajkova. ne kupujem kartu, i necu je kupiti sve dok postoji sansa da budem ubijen, opjackan i ko zna sta sve ne. kada niko ne bi kupovao kartu, mozda bi im doslo iz gu*ice u glavu...................

oni nece da rjese ovaj problem. vrlo lako se moze rijesiti, ali nece.......

zonbirile
Posts: 11870
Joined: 09/10/2008 12:06

#45 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by zonbirile » 21/09/2011 07:48

r_faruk wrote:i sta sada, jel ja trebam da idem i da se tucem sa ovim majmunima iz grasa. da mlatim nekim daskama na kojima nesto pise............. pun mi je qrac vise svadja, naguravanja, istjerivanja pravde, strajkova. ne kupujem kartu, i necu je kupiti sve dok postoji sansa da budem ubijen, opjackan i ko zna sta sve ne. kada niko ne bi kupovao kartu, mozda bi im doslo iz gu*ice u glavu...................

oni nece da rjese ovaj problem. vrlo lako se moze rijesiti, ali nece.......
---------------------
koliko bi ti doprinijeo samo svojom 1,5KM

Dialer
Posts: 928
Joined: 06/05/2010 09:42

#46 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Dialer » 21/09/2011 08:13

GandalfSivi wrote:Ukinuti GRAS, otvoriti konkurs za novog gradskog prevoznika (ovaj put privatnog), prodati mu prugu zajedno sa tranvajima, a autobuske linije otvoriti svima, pa vidjeti kako to funkcionise sa konkurencijom...
To moze samo gadafi kupit, il man city seik. Vala sam glup sto repliciram ovako neinteligentnom postu. Pozdrav.

User avatar
atko
Posts: 6054
Joined: 06/07/2006 14:51

#47 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by atko » 21/09/2011 08:46

kakvi putnici takav i prevoznik i obrrnuto ;)

Sutra da GRSA crkne i da ulete npr austrijanci ... koji imaju vanzemaljski organizovan prevoz npr u becu ... i da srede prevoz u SA svi bi rekli ... korumpirani ministri potopili GRAS i dali ga kapitalistima da gule napaceni narod ... ne pada mi na pamet da kupuijem kartu ... ko sto nam i sad ne pada na pamet da kupujemo kartu ... ovdje prvo treba uraditi stuiju "kako da bosancima padne na pamet da kupe kartu" ;) kako da se nauce koja vrata su za izlaz koja za ulaz, da se ne sara, ne pljuje, ne jede i ne smrdi po vozilima... ne smrde vozila sama od sebe itd itd .... e kad odgojimo jedno 250 000 takvih korisnika prevoza ona se stvar moze rjesiti ;)

User avatar
Adriatic
Posts: 3277
Joined: 03/07/2008 12:32
Location: Šeher

#48 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by Adriatic » 21/09/2011 08:58

Ovima što iz protesta ne kupuju kartu: A da malo idete i pješke? Takođe iz protesta.

homar
Posts: 1435
Joined: 16/06/2008 17:07

#49 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by homar » 21/09/2011 15:27

atko wrote:kakvi putnici takav i prevoznik i obrrnuto ;)

Sutra da GRSA crkne i da ulete npr austrijanci ... koji imaju vanzemaljski organizovan prevoz npr u becu ... i da srede prevoz u SA svi bi rekli ... korumpirani ministri potopili GRAS i dali ga kapitalistima da gule napaceni narod ... ne pada mi na pamet da kupuijem kartu ... ko sto nam i sad ne pada na pamet da kupujemo kartu ... ovdje prvo treba uraditi stuiju "kako da bosancima padne na pamet da kupe kartu" ;) kako da se nauce koja vrata su za izlaz koja za ulaz, da se ne sara, ne pljuje, ne jede i ne smrdi po vozilima... ne smrde vozila sama od sebe itd itd .... e kad odgojimo jedno 250 000 takvih korisnika prevoza ona se stvar moze rjesiti ;)
A šta ćemo do tada TRPI I ŠUTI I U JARMU SKAPAJ!

zonbirile
Posts: 11870
Joined: 09/10/2008 12:06

#50 Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by zonbirile » 21/09/2011 15:30

atko wrote:kakvi putnici takav i prevoznik i obrrnuto ;)

Sutra da GRSA crkne i da ulete npr austrijanci ... koji imaju vanzemaljski organizovan prevoz npr u becu ... i da srede prevoz u SA svi bi rekli ... korumpirani ministri potopili GRAS i dali ga kapitalistima da gule napaceni narod ... ne pada mi na pamet da kupuijem kartu ... ko sto nam i sad ne pada na pamet da kupujemo kartu ... ovdje prvo treba uraditi stuiju "kako da bosancima padne na pamet da kupe kartu" ;) kako da se nauce koja vrata su za izlaz koja za ulaz, da se ne sara, ne pljuje, ne jede i ne smrdi po vozilima... ne smrde vozila sama od sebe itd itd .... e kad odgojimo jedno 250 000 takvih korisnika prevoza ona se stvar moze rjesiti ;)
-----------------------------
bar si pošten,ne plačaš,ali svugdje pa i u Austriji,prvo se uvelo pod permus plačanje,a ostalo je došlo vremenom

Post Reply