GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Lokalna dešavanja, politički život, medijska scena, sve o glavnom gradu BiH i okolini od jutra do mraka.

Moderator: O'zone

Post Reply
homar
Posts: 1435
Joined: 16/06/2008 17:07

GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by homar » 06/09/2011 17:14

Korisnik sam gradskog prijevoza u Sarajevu. Odmah da kažem da stanje gradskog prijevoza nije nikada u historiji bilo lošoje nego što je to trenutno. Može se slobodno reći da se Javno preduzeće GRAS raspada, usluge su sve nekvalitetnije, a broj autobusa u odnosu na prije godinu dana je smanjen za više od 50%. Ako neko treba ići od Doma Armije do Koševskog brda, treba mu više vremena nego od Sarajeva do Zanice. Svjedoci smo da više ne važe redovi vožnje, da se nezna po kojem redu vožnje vozi i to autobusa što vozi. Minibuski saobraćaj je u totalnom kolapsu. Svakodnevno je zastoj tramvajskog saobraćaja zbog kvarova. Da više ne nabrajam.
Meni je ovdje zanimljivo slijedeće:
- Vlada Kantona Sarajevo ne poduzima baš ništa da se sprijeći totalni kolaps u gradu. Ministar saobraćaja mirno spava i drži se predizbornih obećanja "država za čovjeka". kada je Ministar bio u neki evropski grad, jeli vidio kako je gradski saobraćaj organiziran.
- Više mi je za čuđenje da je narod oguglao pa mu više ništa ne smeta, gazi ga, ponižavaj ga, muzi ga, ono isto "tegli i trpi i u jarmu skapaj".

Zar smo zaslužili kao građani da nas ovako primitivci tlače i ponižavaju?

Šta je rješenje??????????????????????????????????


r_faruk
Posts: 4009
Joined: 20/01/2003 00:00

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by r_faruk » 06/09/2011 18:28

konkurencija

homar
Posts: 1435
Joined: 16/06/2008 17:07

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by homar » 06/09/2011 18:40

r_faruk wrote:konkurencija

I ja mislim da je to jedino rješenje, ali se ne dozvoljava konkurencija, štite se babini sinovi.

User avatar
GandalfSivi
Posts: 9129
Joined: 09/09/2006 00:38
Contact:

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by GandalfSivi » 06/09/2011 18:45

Ukinuti GRAS, otvoriti konkurs za novog gradskog prevoznika (ovaj put privatnog), prodati mu prugu zajedno sa tranvajima, a autobuske linije otvoriti svima, pa vidjeti kako to funkcionise sa konkurencijom...

User avatar
KatarinaKosaca
Posts: 19111
Joined: 30/08/2008 17:28
Location: Izmedju kurvinih sinova i pokvarenih kurvinih sinova

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by KatarinaKosaca » 06/09/2011 18:47

homar wrote:
r_faruk wrote:konkurencija

I ja mislim da je to jedino rješenje, ali se ne dozvoljava konkurencija, štite se babini sinovi.


Postoje neke linije koje nisu komercijalne, ali se moraju održavati radi stanovništva koje tamo živi. To je i svrha javnih preduzeća ili ustanova da obavljaju neku uslugu koja nije profitabilna, ali je korisna za opće dobro. Koliko sam jednom slušala nekoga iz Kantona, teško je uvesti konkurenciju za profitabilne linije, a ne i za ostale (koje nemaju toliko broj putnika). A, navodno, opet kako su objasnili, privatne kompanije nisu zainteresirane za cijeli paket. Tako, prije nego što se kaže samo i jednostavno konkurencija, sve ove aspekte uzeti u obzir.

User avatar
fidoremilienko
Posts: 9492
Joined: 17/08/2010 10:34
Location: You are here!

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by fidoremilienko » 06/09/2011 18:49

Privatizacija DA. Ali samo vozni park i uprava. Infrastruktura se NE SMIJE NIKAKO privatizovati, jer ako to ode u privatluk onda smo ga popusili! Mislim, svakako smo ga popusili, ali eto... :D

Dakle, pruge, stajalista autobuska i slicno, ostaje drzavi u vlasnistvu, a prevoznici privatnici neka se takmice! ;)

User avatar
fidoremilienko
Posts: 9492
Joined: 17/08/2010 10:34
Location: You are here!

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by fidoremilienko » 06/09/2011 18:50

KatarinaKosaca wrote:
homar wrote:
r_faruk wrote:konkurencija

I ja mislim da je to jedino rješenje, ali se ne dozvoljava konkurencija, štite se babini sinovi.


Postoje neke linije koje nisu komercijalne, ali se moraju održavati radi stanovništva koje tamo živi. To je i svrha javnih preduzeća ili ustanova da obavljaju neku uslugu koja nije profitabilna, ali je korisna za opće dobro. Koliko sam jednom slušala nekoga iz Kantona, teško je uvesti konkurenciju za profitabilne linije, a ne i za ostale (koje nemaju toliko broj putnika). A, navodno, opet kako su objasnili, privatne kompanije nisu zainteresirane za cijeli paket. Tako, prije nego što se kaže samo i jednostavno konkurencija, sve ove aspekte uzeti u obzir.

Eto te "neprofitabilne" linije neka ostanu u vlasnistvu drzave. Neka drzava subvencionira, ima nacina samo ako se hoce!

User avatar
žulijan asanž
Posts: 1907
Joined: 02/09/2011 15:23
Location: šveCki akciJoni

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by žulijan asanž » 06/09/2011 18:52

homar wrote:Korisnik sam gradskog prijevoza u Sarajevu. Odmah da kažem da stanje gradskog prijevoza nije nikada u historiji bilo lošoje nego što je to trenutno. Može se slobodno reći da se Javno preduzeće GRAS raspada, usluge su sve nekvalitetnije, a broj autobusa u odnosu na prije godinu dana je smanjen za više od 50%. Ako neko treba ići od Doma Armije do Koševskog brda, treba mu više vremena nego od Sarajeva do Zanice. Svjedoci smo da više ne važe redovi vožnje, da se nezna po kojem redu vožnje vozi i to autobusa što vozi. Minibuski saobraćaj je u totalnom kolapsu. Svakodnevno je zastoj tramvajskog saobraćaja zbog kvarova. Da više ne nabrajam.
Meni je ovdje zanimljivo slijedeće:
- Vlada Kantona Sarajevo ne poduzima baš ništa da se sprijeći totalni kolaps u gradu. Ministar saobraćaja mirno spava i drži se predizbornih obećanja "država za čovjeka". kada je Ministar bio u neki evropski grad, jeli vidio kako je gradski saobraćaj organiziran.
- Više mi je za čuđenje da je narod oguglao pa mu više ništa ne smeta, gazi ga, ponižavaj ga, muzi ga, ono isto "tegli i trpi i u jarmu skapaj".

Zar smo zaslužili kao građani da nas ovako primitivci tlače i ponižavaju?

Šta je rješenje??????????????????????????????????


ja bi' rek'o da si i ti iz GRAS-a, samo kriješ :D

The 51st State
Posts: 9567
Joined: 12/01/2008 12:06

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by The 51st State » 06/09/2011 19:07

pa koliko to ima neprofitabilnih linija? jedini problem je menadzment i visak radnika, te nedostatak muda bilo koje vlade da nogira 1000 leziljebova koliko ih je realno u grasu, sve ostalo je palamudjenje...

User avatar
KatarinaKosaca
Posts: 19111
Joined: 30/08/2008 17:28
Location: Izmedju kurvinih sinova i pokvarenih kurvinih sinova

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by KatarinaKosaca » 06/09/2011 19:10

The 51st State wrote:pa koliko to ima neprofitabilnih linija? jedini problem je menadzment i visak radnika, te nedostatak muda bilo koje vlade da nogira 1000 leziljebova koliko ih je realno u grasu, sve ostalo je palamudjenje...


Ne znam. Prenijela sam što je jednom na Tv rekao netko iz Kantona. Linije koje voze u prigradska naselja sa malim brojem stanovnika, ali moraju imati prijevoz. Učinilo mi se smisleno sa stanovišta javnog prijevoza.

The 51st State
Posts: 9567
Joined: 12/01/2008 12:06

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by The 51st State » 06/09/2011 19:15

KatarinaKosaca wrote:
The 51st State wrote:pa koliko to ima neprofitabilnih linija? jedini problem je menadzment i visak radnika, te nedostatak muda bilo koje vlade da nogira 1000 leziljebova koliko ih je realno u grasu, sve ostalo je palamudjenje...


Ne znam. Prenijela sam što je jednom na Tv rekao netko iz Kantona. Linije koje voze u prigradska naselja sa malim brojem stanovnika, ali moraju imati prijevoz. Učinilo mi se smisleno sa stanovišta javnog prijevoza.


meni je to nebulozno, kad god bacim pogled u bus, tramvaj ili trolu, cak i kombi za sirokacu :-D , uvijek puni, ubjedjen sam da domacinsko ponasanje koje bi donilo profit moze jos troduplo tih "nerentabilnih" linija gurati, po meni je to samo jedan u nizu izgovora, prvenstveno bande iz grasa. sve je to prizivanje kise u sumadiji, pravi problem je vec odavno indentifikovan. davno sam cito da se za saraf prodavo grasu za 10 km (orjentaciono govorim), a na trzistu se isti mogo nabaviti po troduplo manjoj cijeni, naravno da tad nijedna linija nije profitabilna.
ako ima ko pametan u kantonu neka poslusa moj prijedlog, neka se zaduze sa nekim velikim kreditom, prodaju zemljiste grasa, presele kompletan gras u rajlovac, sa tim resetovanjem vjerujem da ne bi ova tema vise postojala.
Last edited by The 51st State on 06/09/2011 19:19, edited 1 time in total.

User avatar
mrtva kokoš
Posts: 12175
Joined: 13/01/2009 19:46
Location: komuna

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by mrtva kokoš » 06/09/2011 19:17

a koliko samo tih sarafa sami radnici iznesu :oops:

sto grasovci ne iznesu spisak tih neprofitabilnih linija, jos jedna njihova ubleha...
Last edited by mrtva kokoš on 06/09/2011 19:19, edited 1 time in total.

User avatar
KatarinaKosaca
Posts: 19111
Joined: 30/08/2008 17:28
Location: Izmedju kurvinih sinova i pokvarenih kurvinih sinova

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by KatarinaKosaca » 06/09/2011 19:19

The 51st State wrote:meni je to nebulozno, kad god bacim pogled u bus, tramvaj ili trolu, cak i kombi za sirokacu :-D , uvijek puni, ubjedjen sam da domacinsko ponasanje koje bi donilo profit moze jos troduplo tih "nerentabilnih" linija gurati, po meni je to samo jedan u nizu izgovora, prvenstveno bande iz grasa. sve je to prizivanje kise u sumadiji, pravi problem je vec odavno indentifikovan. davno sam cito da se za saraf prodavo grasu za 10 km (orjentaciono govorim), a na trzistu se isti mogo nabaviti po troduplo manjoj cijeni, naravno da tad nijedna linija nije profitabilna.


Stvarno nemam namjeru niti sa tobom polemizirati u zaštiti Grasa, niti biti njihov odvjetnik. Netko iz Kantona jednom o tome govorio. I nije Širokača kraj svijeta niti kraj Sarajeva.

The 51st State
Posts: 9567
Joined: 12/01/2008 12:06

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by The 51st State » 06/09/2011 19:20

Splinter wrote:a koliko samo tih sarafa sami radnici iznesu :oops:


metal detektor ni par hiljada..., kad se budu ponasali ko kompanija, tad ni tih dubioza nece biti.

The 51st State
Posts: 9567
Joined: 12/01/2008 12:06

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by The 51st State » 06/09/2011 19:20

KatarinaKosaca wrote:
The 51st State wrote:meni je to nebulozno, kad god bacim pogled u bus, tramvaj ili trolu, cak i kombi za sirokacu :-D , uvijek puni, ubjedjen sam da domacinsko ponasanje koje bi donilo profit moze jos troduplo tih "nerentabilnih" linija gurati, po meni je to samo jedan u nizu izgovora, prvenstveno bande iz grasa. sve je to prizivanje kise u sumadiji, pravi problem je vec odavno indentifikovan. davno sam cito da se za saraf prodavo grasu za 10 km (orjentaciono govorim), a na trzistu se isti mogo nabaviti po troduplo manjoj cijeni, naravno da tad nijedna linija nije profitabilna.


Stvarno nemam namjeru niti sa tobom polemizirati u zaštiti Grasa, niti biti njihov odvjetnik. Netko iz Kantona jednom o tome govorio. I nije Širokača kraj svijeta niti kraj Sarajeva.


nije mi ni bila namjera, forum, opusteno...

User avatar
KatarinaKosaca
Posts: 19111
Joined: 30/08/2008 17:28
Location: Izmedju kurvinih sinova i pokvarenih kurvinih sinova

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by KatarinaKosaca » 06/09/2011 19:23

The 51st State wrote:nije mi ni bila namjera, forum, opusteno...


Odmah se zauzimaju pozicije pro i contra. O konkurenciji i tržištu mi ne moraš pričati, jer ne samo da mi je to profesija, nego sam tome i svakodnevno izložena. Ali, treba imati u vidu,da javna preduzeća i javne ustanove imaju za svrhu ne samo profitabilni dio djelatnosti, nego i onaj neprofitabilni ali koji služi građanima u neku svrhu.

The 51st State
Posts: 9567
Joined: 12/01/2008 12:06

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by The 51st State » 06/09/2011 19:28

KatarinaKosaca wrote:
The 51st State wrote:nije mi ni bila namjera, forum, opusteno...


Odmah se zauzimaju pozicije pro i contra. O konkurenciji i tržištu mi ne moraš pričati, jer ne samo da mi je to profesija, nego sam tome i svakodnevno izložena. Ali, treba imati u vidu,da javna preduzeća i javne ustanove imaju za svrhu ne samo profitabilni dio djelatnosti, nego i onaj neprofitabilni ali koji služi građanima u neku svrhu.


poenta je da su oni i taj profitabilni dio poslovanja, doveli do neprofitabilnog, godinama kupovani socijalni mir, izbori, nepotizam i odsustvo interesa vlasnika tj. kantona je dovelo do toga da je tvoj stav utopijski kada je u pitanju gras i ostvarivanje njihove funkcije javnog preduzeca, dakle samo radikalne mjere mogu donijeti neki rezultat u buducnosti, a sve u smislu da se ta javna funkcija preduzeca konacno kako treba sprovodi.

User avatar
KatarinaKosaca
Posts: 19111
Joined: 30/08/2008 17:28
Location: Izmedju kurvinih sinova i pokvarenih kurvinih sinova

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by KatarinaKosaca » 06/09/2011 19:31

The 51st State wrote:poenta je da su oni i taj profitabilni dio poslovanja, doveli do neprofitabilnog, godinama kupovani socijalni mir, izbori, nepotizam i odsustvo interesa vlasnika tj. kantona je dovelo do toga da je tvoj stav utopijski kada je u pitanju gras i ostvarivanje njihove funkcije javnog preduzeca, dakle samo radikalne mjere mogu donijeti neki rezultat u buducnosti, a sve u smislu da se ta javna funkcija preduzeca konacno kako treba sprovodi.


Vidiš da odmah azuzimaš stav... Aha, evo je brani Gras :D . Taj profitabilni dio niti sam tretirala niti komentirala. Samo sam napisala da prije nego što se u tastaturu ubaci riječ konkurencija da se uzme u obzir i ovaj dio koji sam napisala.

User avatar
KatarinaKosaca
Posts: 19111
Joined: 30/08/2008 17:28
Location: Izmedju kurvinih sinova i pokvarenih kurvinih sinova

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by KatarinaKosaca » 06/09/2011 19:56

Raspored wrote:Zašto se nigdje na web-u ne može pronaći budžet GRAS-a? To je javno poduzeće i mi kao javnost imamo pravo tražiti takav podatak. Uvidom u taj budžet mogli bi otkriti istinske razloge lošeg poslovanja i predložiti nešto objektivno i korisno. Nervira me ta pojava sakrivanja javnih podataka. Budžet svake javne institucije ili poduzeća treba biti na njihovoj web stranici.


Zavisi od vrste financiranja, dakle za javno preduzeće nisam sigurna. Javna ustanova, da, jer je ona sufinancirana iz proračuna na određenoj razini vlasti, javno preduzeće opet živi od svojih prihoda, a osnivač i vlasnik kapitala je neka općina, kanton, federacija, tako da nisam sigurna za ovo što pišeš.

homar
Posts: 1435
Joined: 16/06/2008 17:07

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by homar » 07/09/2011 07:33

žulijan asanž wrote:
homar wrote:Korisnik sam gradskog prijevoza u Sarajevu. Odmah da kažem da stanje gradskog prijevoza nije nikada u historiji bilo lošoje nego što je to trenutno. Može se slobodno reći da se Javno preduzeće GRAS raspada, usluge su sve nekvalitetnije, a broj autobusa u odnosu na prije godinu dana je smanjen za više od 50%. Ako neko treba ići od Doma Armije do Koševskog brda, treba mu više vremena nego od Sarajeva do Zanice. Svjedoci smo da više ne važe redovi vožnje, da se nezna po kojem redu vožnje vozi i to autobusa što vozi. Minibuski saobraćaj je u totalnom kolapsu. Svakodnevno je zastoj tramvajskog saobraćaja zbog kvarova. Da više ne nabrajam.
Meni je ovdje zanimljivo slijedeće:
- Vlada Kantona Sarajevo ne poduzima baš ništa da se sprijeći totalni kolaps u gradu. Ministar saobraćaja mirno spava i drži se predizbornih obećanja "država za čovjeka". kada je Ministar bio u neki evropski grad, jeli vidio kako je gradski saobraćaj organiziran.
- Više mi je za čuđenje da je narod oguglao pa mu više ništa ne smeta, gazi ga, ponižavaj ga, muzi ga, ono isto "tegli i trpi i u jarmu skapaj".

Zar smo zaslužili kao građani da nas ovako primitivci tlače i ponižavaju?

Šta je rješenje??????????????????????????????????


ja bi' rek'o da si i ti iz GRAS-a, samo kriješ :D

Nemoj me odavati izgubit ću fotelju.
Znam šta znam, ovako sa Grasom neće ići. Višak radnika je oko 50%, broj vozila je smanjen za 50% a vozači tih vozila i dalje primaju platu, pa koja bi to firma izdržala. Problem gradskog prijevoza u Sarajevu nije ozbiljnije razmatran od Olimpijade 1984.g., od tada stvari su se promijenile. Nažalost naši stručnjaci, doktoriraju na poništivaču karata u tramvaju i to im je najveći domet. Ko se je dohvatio sveobuhvatne teme "Organizacija i realizacija saobraćaja u Sarajevu", meni nije poznato, a doktora saoraćajne struke "sve moj do moga".

zonbirile
Posts: 11886
Joined: 09/10/2008 12:06

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by zonbirile » 07/09/2011 07:37

za početak konfiskovati kriminalomstečenu imovinu Bime i uplatiti Gras-u,otpustiti višak i dovesti pravi menađment,ma šta to značilo.

HomeArt
Posts: 2109
Joined: 02/09/2004 13:33
Location: Hrasno Hill :)

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by HomeArt » 07/09/2011 07:48

Privatizacija GRASA i konkurencija.

User avatar
nosara
Posts: 19448
Joined: 30/03/2005 12:10
Location: Socijalistička Federativna Republika Jugoslavija

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by nosara » 07/09/2011 07:51

Prodat za marku i uvest barem jos dva igraca u igru...

User avatar
poznanik
Posts: 6749
Joined: 12/05/2010 16:18
Location: Novo Sarajevo

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by poznanik » 07/09/2011 09:45

GandalfSivi wrote:Ukinuti GRAS, otvoriti konkurs za novog gradskog prevoznika (ovaj put privatnog), prodati mu prugu zajedno sa tranvajima, a autobuske linije otvoriti svima, pa vidjeti kako to funkcionise sa konkurencijom...



Prugu ne treba prodati, treba prodati opremu (vozila), rezervne dijelove i građevinsku infrastrukturu, dislocirati garaže iz centra grada, i novom kupcu-ima, izdati kao koncesiju prava i obaveze da upravlja javnim gradskim saobraćajem, ali sve pod strogim uslovima i još strožijim nadzorom.

Ne mora postojati konkurencija, možda čak i ne treba dozvoliti konkurenciju u ovakvom sistemu javnog prevoza, dovoljno je samo propisati pravila i odgovorno provoditi nadzor. Ko jednom, dva puta bude drastično kažnjen, neće to sebi dozvoliti i treći put.

Istovremeno, treba uskladiti i urediti zakone koji čine osnov za rad novih firmi koje bi upravljale gradskim saobraćajem. Danas u Sarajevu ne postoji adekvatan zakonski osnov za rad GRAS-a.

HomeArt
Posts: 2109
Joined: 02/09/2004 13:33
Location: Hrasno Hill :)

Re: GRAS se raspada a Vlada ni mukajet

Post by HomeArt » 07/09/2011 09:55

poznanik wrote:[

Ne mora postojati konkurencija, možda čak i ne treba dozvoliti konkurenciju u ovakvom sistemu javnog prevoza, dovoljno je samo propisati pravila i odgovorno provoditi nadzor. Ko jednom, dva puta bude drastično kažnjen, neće to sebi dozvoliti i treći put.


Monopol kako ga god ti zvao i pravdao nikad nikome nista dobro nije donio, nama korisnicima pogotovo. Konkurencija i to odmah!

Post Reply