Dodje i ASA na red

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...
Post Reply
_BosanaC
Posts: 8452
Joined: 16/08/2005 14:02
Location: Sarajevo
Contact:

Dodje i ASA na red

Post by _BosanaC » 13/03/2007 10:43

Objavljeno prije 29 minuta 12 sekundi
Terzićev kabinet pod istragom

Vijeće ministara BiH u proteklih osam godina svojim je odlukama omogućilo "ASA Prevent holdingu" iz Sarajeva da bez ili uz minimalnu carinu uvozi automobile, te ih uz malu doradu prodaju kao domaći proizvod, piše u dokumentaciji koju je tokom istrage o poslovanju ovog holdinga prikupilo Tužilaštvo BiH, navode „Nezavisne novine“.

"Vijeće ministara BiH, odnosno Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, prvobitno su donijeli odluku o carinskim tarifama kojom su omogućili uvoz automobila prvog i drugog stepena rastavljenosti. Na osnovu ove odluke omogućen je uvoz ovih automobila sa carinom od pet do 15 odsto. Broj uvezenih automobila nije bio ograničen, a ove je povlastice koristio jedino „Volkswagen“ Sarajevo, odnosno ASA grupacija. Ova je odluka važila do kraja 2004. godine", kaže sagovornik "Nezavisnih", koji je uključen u ovu istragu.

Vijeće ministara BiH krajem 2004. godine odluku o carinskim tarifama zamijenilo je takozvanim tarifnim kvotama. Dosadašnja istraga je pokazala da su u više navrata usvajane odluke kojima je osiguran uvoz po 2.000 automobila u 13 tarifnih stopa.

"Odlukom o tarifnim kvotama omogućeno je da je u 13 različitih kategorija moguće uvesti po 2.000 automobila koji su prvog ili drugog stepena rastavljenosti. To znači da je moguće uvesti automobil bez točkova, montirati mu točkove i potom ga prodavati kao domaći proizvod. Ove pogodnosti isključivo je koristila „ASA Prevent grupa“, a uvozili su uglavnom samo do 2.000 automobila, što znači da na te automobile nisu platili carinu. Ova kvota premašena je jedino u slučaju škoda automobila", rekao je sagovornik „Nezavisnih novina“.

S Draganom Dokom, ministarom vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH u prošlom sazivu, odnosno u vrijeme kad je donesena Odluka o tarifnim kvotama, jučer „Nezavisne novine“ nisu uspjele razgovarati.

Adnan Terzić, bivši predsjedavajući Vijeća ministara BiH, kaže da je državni parlament potvrdio sve odluke o tarifnim kvotama. "Odluke smo donosili kako bismo pomogli domaću proizvodnju, a sve ih je potvrdio parlament. To rade sve zemlje svijeta. Nismo nikom ništa namještali", ističe Terzić.

Vijeće ministara i Ministarstvo vanjske trgovine BiH već nekoliko mjeseci Finansijskoj policiji FBiH, koja za potrebe tužilaštva istražuje navode o zloupotrebama carinskih povlastica, odbijaju ustupiti traženu dokumentaciju. Generalni sekretarijat Vijeća ministara BiH odbio je dati dokumentaciju, tvrdeći da to može raditi samo Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa. Čelnici ovog ministarstva tvrde da je jedino Generalni sekretarijat Vijeća ministara odgovoran za davanje ove dokumentacije.

Tužilaštvo BiH prije gotovo godinu dana otvorilo je istragu o poslovanju "ASA Prevent holdinga", odnosno o navodima da je ova grupacija utajila desetine miliona KM carina i poreza, navode „Nezavisne novine“.

Nihad Imamović, generalni direktor ovog holdinga, ranije je kazao da su oni radili u skladu s odlukama Vijeća ministara, te da nisu kršili zakon.

Azra Hadžiahmetović, ministrica vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH iz pretprošlog saziva Vijeća ministara BiH, objašnjava da je odluka Vijeća ministara BiH o carinskim tarifama povezana s ugovorom o privatizaciji tvornice UNIS iz Vogošće. Njemačkoj kompaniji "Volkswagen" omogućeno je da pokrene proizvodnju u Sarajevu, da uz minimalne carine uvozi nezavršene automobile, te ih u BiH sastavlja i prodaje kao domaći proizvod.

"Odluka nije donesena samo u korist jedne firme već je mogao bilo ko uvoziti proizvode, finalizirati ih u BiH i prodavati kao domaći proizvod. To je praksa u cijelom svijetu, što znači da odluka sama po sebi nije protuzakonita. Da li je bilo kakvih malverzacija na osnovu te odluke ne znam, ali to treba da istraže nadležni organi", tvrdi Hadžiahmetovićeva. Problem je, kaže ona, nastao kada su uvedene tarifne kvote "jer je to omogućilo razne malverzacije i prevare", pišu „Nezavisne novine“.

"Također, kvote su otvorile pravi rat lobija u BiH jer su kvote za automobile povezane s kvotama za meso", istakla je Hadžiahmetovićeva.


umorni
Posts: 248
Joined: 30/10/2006 14:54

12312

Post by umorni » 13/03/2007 14:11

Zna se ko je povezan autima i mesom u isto vrijeme... lijanovici..LIJANI...

revolutia
Posts: 246
Joined: 11/09/2006 20:07

Post by revolutia » 13/03/2007 14:42

pa red je bio...

prico mi jaran, kupio novog passata prije par godina, preko njih, i na internetu je mogo da prati proizvodnju svog passata, citac auto su mu sklopili u wolfsburgu, samo tockove nisu nadogradili, onda mu stavili auto na kamion, do sarajeva, tu su namontirali tockove, i auto se vodi kao proizvedeno u bih, sve sa ciljem da se utaji porez i carina...

a takvih je na hiljade bilo...

sabanss
Posts: 3412
Joined: 13/08/2006 11:20

Post by sabanss » 13/03/2007 14:59

Nista cudno...

Sjecam se jednog predavanja gdje covjek objasnjava strategiju velikih kompanija na globalnom trzistu. Rijec je bila, cini mi se, o Toyoti i tvornici u Slovackoj (brand i drzavu nisam zapamtio, ne zamjerite). Uglavnom gotovim automobilima je bukvalno u transportu skidana prednja maska i farovi i montirani su naknadno da bi automobili potpali pod "domacu proizvodnju".

User avatar
Neelix
Posts: 11865
Joined: 15/12/2006 14:08
Location: Ostani uz mene, i puni mi redenik
Contact:

Post by Neelix » 13/03/2007 15:19

bilo je prije par god reklamirano "prvo hrvatsko auto" :lol: made in china, a u hr mu samo akumulator stavljali :D :D

User avatar
Alfons Kauders
Posts: 36872
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

Post by Alfons Kauders » 14/03/2007 21:19

revolutia wrote:pa red je bio...

prico mi jaran, kupio novog passata prije par godina, preko njih, i na internetu je mogo da prati proizvodnju svog passata, citac auto su mu sklopili u wolfsburgu, samo tockove nisu nadogradili, onda mu stavili auto na kamion, do sarajeva, tu su namontirali tockove, i auto se vodi kao proizvedeno u bih, sve sa ciljem da se utaji porez i carina...

a takvih je na hiljade bilo...


hehe... sjecam se kad ih je prozvao prije nekoliko godina zastupnik renaulta... "pa ljudi ni zrak u gumama beha golfa nije bosanski" :D :D levati zadnji, razliku od tih olaksica stave u dzep, a skoda u bih skuplja nego u hrvatskoj... :D :D i jos ih raja hvali... glupani... :D :D

Hendrix
Posts: 3349
Joined: 27/02/2004 00:00

Post by Hendrix » 14/03/2007 21:27

Jaran mi je bio u toj "fabrici" , ljudi dobiju motor i komplet urađenu šasiju i fino zašarafe par šarafa i malo na Pc provjere lafo i eto ti domaće proizvodnje.
A onaj direktor ASA je izgleda pravi jetsetlija , na svakom partiju eto čovjeka da progovori koju o svojoj uspješnoj firmi.

User avatar
Alfons Kauders
Posts: 36872
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

Post by Alfons Kauders » 14/03/2007 21:37

Hendrix wrote:Jaran mi je bio u toj "fabrici" , ljudi dobiju motor i komplet urađenu šasiju i fino zašarafe par šarafa i malo na Pc provjere lafo i eto ti domaće proizvodnje.
A onaj direktor ASA je izgleda pravi jetsetlija , na svakom partiju eto čovjeka da progovori koju o svojoj uspješnoj firmi.


bio bi i ja uspjesan privrednik da ne placam 20 posto carine... :D:D na bilo sta... :D :D a vecina ovlastenih servisa je bolje opremljena od te "fabrike" :D :D

Panasonic
Posts: 1299
Joined: 22/07/2004 22:39
Location: Sarajevo

Post by Panasonic » 01/04/2007 22:32

Mi trebamo otvoriti domacu auto-industriju, i samo nju podrzavati.

zzzzz
Posts: 2055
Joined: 27/05/2004 22:30

Post by zzzzz » 05/04/2007 03:15

Bolje da se radi bilo kako nego nikako. Ko bi to imao koristi da se i ono malo jada od TAS-a zatvori.

Cinjenica je da ta ASA izvozi djelove za WV, npr. presvlake koje se siju u Preventu u Visokom , a traze vec duze vrijeme da im se omoguci da otvore fabriku u slobodnoj zoni u Jelahu. Auto-industrija ima veliki udio u ukupnom bh izvozu.

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

Post by nineac » 05/04/2007 05:40

sabanss wrote:Nista cudno...

Sjecam se jednog predavanja gdje covjek objasnjava strategiju velikih kompanija na globalnom trzistu. Rijec je bila, cini mi se, o Toyoti i tvornici u Slovackoj (brand i drzavu nisam zapamtio, ne zamjerite). Uglavnom gotovim automobilima je bukvalno u transportu skidana prednja maska i farovi i montirani su naknadno da bi automobili potpali pod "domacu proizvodnju".


U svakoj zemlji postoje interesne grupe koje se bore u parlamentim,kongresima za bolju poziciju industrije ili grupe koju zastupaju. U slucaju slovacke stvari bas nisu takve. Toyota je otvorila pravu tvornicu tamo ali taj slucaj je slucaj zastupnika za slovacku koji je iskoristio povlastice te mallo zaradio. To je sve palo u vodu ulaskom Slovacke u EU, a da se to sad radi slovacka bi do sad, kao i Toyota platila enormne kazne.
U slucaju ASA auta trebat cemo sacekat sta ce istraga reci. Ovaj slucaj vise govori o nasem bivsem vijecu ministara nego o ASA autu. Mi trebamo biti realni, ko ce otvoriti SKD ili CKD proizvodnju u BiH? Niko! sad za sad niko! Jer u BiH se godisnje proda oko 10.000 novih auta (zajedno sa dostavnim vozilima), politicka situacija je vrlo nestabilna, korupcija je postala nacin zivota, i na to treba gledati realno. BiH se treba okrenuti proizvodnji rezervnih djelova, presvlake (Visoko, Zenica), filteri i diskovi (Tesanj) itd. Mi patimo iz onog sistema za velikim neki projektima koji poticu iz vremena planske proizvodnje. Ja mislim da je ovdje najmanje kriva ASA auto a najvise Vijece ministara. Mislim da svako treba snostiti odgovornost, ali bojim se da ce ASA izvuci deblji kraj dok ce "zastitnici" bosnjackog, srpskog i hrvatskog naroda da i dalje vedere i oblace.

funaki
Posts: 704
Joined: 23/11/2006 08:11

Post by funaki » 05/04/2007 07:53

Panasonic wrote:Mi trebamo otvoriti domacu auto-industriju, i samo nju podrzavati.



:thumbup:

Post Reply