disk plocice

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderator: Bobi

salihh
Posts: 735
Joined: 25/01/2007 12:36

disk plocice

Post by salihh » 22/03/2007 12:59

uskoro mi je na redu generalni servis kocnica... idu novi diskovi i plocice (ulje svakako)...
eh sada, da bi se izbjeglo deranje u ovlastenom servisu, nasao sam povoljno brembo diskove i bosch plocice... cijena povoljna (za skodu octaviu). za brembo znam ko je i sta je, ali me intreresira kakve su kvalitete ove bosch plocice, pa ako neko zna, bujrum

inace, dijelove sam nasao u djem transu (ili tako nekako) - ne djeluju mi kao neko ko prodaje fush robu, ali.... ko danas zna sta je original a sta dupljak


medoo
Posts: 15
Joined: 03/09/2006 13:29

Post by medoo » 22/03/2007 13:14

koliko si presao i zasto uzimas i diskove?ako nisu ravni istokari ih,a ako su potroseni onda ok.Kupi sebi plocice kod sandora javiti ce se on vec,lukasove su extra i cijenom ok.

User avatar
karanana
Posts: 38441
Joined: 26/02/2004 00:00
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Post by karanana » 22/03/2007 13:19

Ne razumijem se u kocioni sistem dobro. Kako cu da znam da je vrijeme da se promjene plocice ili eventualno diskovi? Jeli se nesto osjeti dok se vozi ili postoji kilometraza na kojoj se mijenjaju? Koji je dobar servis u Sarajevu koji mi to moze pregledati/promjeniti?

medoo
Posts: 15
Joined: 03/09/2006 13:29

Post by medoo » 22/03/2007 13:25

disokovi i plocice se mjenjaju u zavisnosti kakav ti je stil voznje ako si agresivan vozac i agresivno i cesto kocis onda to moze vrlo brzo otici a ako ne moze ti dugo trajati,opet preporucujem sandora za to,ne reklamiram ga jednom sam bio kod njega i mislim da je cijena usluga i dijelova sasvim ok kod njega.

User avatar
karanana
Posts: 38441
Joined: 26/02/2004 00:00
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Post by karanana » 22/03/2007 13:33

medoo wrote:disokovi i plocice se mjenjaju u zavisnosti kakav ti je stil voznje ako si agresivan vozac i agresivno i cesto kocis onda to moze vrlo brzo otici a ako ne moze ti dugo trajati,opet preporucujem sandora za to,ne reklamiram ga jednom sam bio kod njega i mislim da je cijena usluga i dijelova sasvim ok kod njega.


Hvala, cuo sam za Sandora, otici cu da mi pogledaju. Samo me je strah, posto se ne razumijem u te stvari, da me neko ne izradi i ne naplati mi za dijelove i uslugu koja mi jos nije potrebna.

medoo
Posts: 15
Joined: 03/09/2006 13:29

Post by medoo » 22/03/2007 13:36

karanana wrote:
medoo wrote:disokovi i plocice se mjenjaju u zavisnosti kakav ti je stil voznje ako si agresivan vozac i agresivno i cesto kocis onda to moze vrlo brzo otici a ako ne moze ti dugo trajati,opet preporucujem sandora za to,ne reklamiram ga jednom sam bio kod njega i mislim da je cijena usluga i dijelova sasvim ok kod njega.


Hvala, cuo sam za Sandora, otici cu da mi pogledaju. Samo me je strah, posto se ne razumijem u te stvari, da me neko ne izradi i ne naplati mi za dijelove i uslugu koja mi jos nije potrebna.


ako te je strah da te ne povale otidji prvo na bilo koji tehnicki pregled neka ti ispitaju silu kocenja i odmah ces znati da li trebas raditi nesto oko kocnica ili ne,zamoli ih ljudski da ti to pogledaju daj i nekog cenera da ti ne bi naplatili punu cijenu tehnickog pregleda.

ninja-san
Posts: 406
Joined: 11/01/2007 11:04
Location: Sarajevo

Post by ninja-san » 22/03/2007 13:51

Dakle, neispravnost disk plocica se ocituje jasnim cvilecim i skripajucim zvukom, kojim pakne pokazuju istrosenost. Medjutim, i ispravne kocnice mogu cviliti, pa treba malo imati "uho" da se osjeti. Uglavnom ,kad su plocice za zamjenu, pocinje se javljati i skripanje u voznji , bez kocenja, narocito kada je volan okrenut npr. u zavoju.
Sto se tice diskova, kod njih je glavni faktor debljina, jer se vremenom od trenja pakni istanjuju. Kad se skroz istanji , pri jacem kocenju moze i puci i to svakako treba izbjeci. Uglavnom , diskovi ako su dobri i ako se normalno vozi idu bez problema i preko 100 000 km. Vrlo je vazno da je debljina ravnomjerna jer ako se pojavi deformacija na disku, kada zamjenis plocice, auto ce neko vrijeme losije kociti dok se nove plocice ne "priviknu" i istesu u oblik kakav ima disk.
Svaki iole posten majstor, kada ti mijenja plocice ( one mogu trajati 20ak tisuca km) neka pogleda i diskove. Nije to neka velika finta i svaki posten majstor nece ti sugerirati izmjenu ,ako bas nisu otisli.

User avatar
Buster
Posts: 105
Joined: 09/01/2007 08:32
Location: Sarajevo

Post by Buster » 22/03/2007 18:45

Ma mojne ici kod Sandora. Istu robu imas i u Bosna auto doo (Anet) kod Strojorada, samo barem 30 - 50% jeftiniju (provjereno). Ja sam svojevremeno kupovao kod Sandora i sjebo se kad sam vidio razliku u cijeni u Anetu. Cak isto pakovanje - sve isto.

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

Post by nineac » 22/03/2007 18:56

Kvalitetne plocice mogu preci bez problema i 50.000km ako se auto previse ne sili, tj. vozi normalno.
BOSCH disk plocice su sasvim OK, ali bi ti ja preporucio LUCAS ili ATE (ATE je prva ugradnja na vecini vozila).
BREMBO je kralj kocnica, ali dobro PAZI da je originalan proizvod jer ljudi tu marku obozavaju kopirati. Ako naidjes na LUCAS, ATE ili Ferodo diskove manja je mogucnost kopije a jednako su kvalitetni u tom razredu, tj. i brembo tu pravi dikove za normalnu upotrebu normalne cijene.
TOKARENJE ZABORAVI! Diskovi su previse pristupacni, a tokarenjem disk cinis jos tanjim! Lakse je kupiti nov disk nego tokariti!
Kada budes kupovao plocice pazi da je dodirna povrsina vise crne boje nego sive. Siva boja znaci puno zeljeza (i dugotrajnost) ali disk trpi kao i otpornost na pregrijavanje i taljenje plocica.
Ja sam prije uzimao striktno LUCAS i plocice i diskove i samo mogu jedno reci :thumbup:

salihh
Posts: 735
Joined: 25/01/2007 12:36

Post by salihh » 23/03/2007 10:52

ma diskove brembo i bosch plocice sam nasao u djeem transu... kaze frajer da je sve original. fala bogu da nece reci da je dupljak, ali posto daju i garanciju (doduse ne znam koliku) kontam da je mozda i ok roba. plus je i to sto se dobiva popust u servisu ako se ugradjuje roba koja je kupljena u njihovom shopu...
kod sandora sam isao nekoliko puta ranije i moram se sloziti da je poprilicno skup u odnosu na konkurenciju

ako neko zna i ima iskustvo s djeem transom, neka napise, zahvaljujem

User avatar
karanana
Posts: 38441
Joined: 26/02/2004 00:00
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Post by karanana » 23/03/2007 10:57

Znam da je na jednoj temi o gumama neko rekao da je mijenjao tamo gume i da mu ih nisu dobro prisarafili ali je srecom to primjetio prije nego je tocak spao. Eto to nije bas neka informacija o tome kako rade kocnice ali ako ne mogu gumo zasarafiti kako treba mozda to govori o njihovoj sveukupnoj bahatosti.

salihh
Posts: 735
Joined: 25/01/2007 12:36

Post by salihh » 23/03/2007 11:01

to o nestegnutom dijelu ces naci o svakom mogucem servisu na svijetu... heboga ti na f1 ne postave tocak kako treba... nije mi bas to neko mjerilo... vise me interesira da li su dijelovi koje prodaju iz no name turske ili neke slicne firme ili prodaju prave stvari

Interceptor
Posts: 101
Joined: 09/08/2006 16:38

Post by Interceptor » 23/03/2007 11:11

Mani se ti tehnickih pregleda (bez ljutnje). Plocica moze biti tanka i dalje kociti, a nakon jaceg kocenja puci. Znaci, podigni vozilo na dizalicu, skini tocak i pogledaj sam debljinu plocica. Trebale bi biti preko 0.5 cm (samo kocioni dio bez oboda), ako su u rasponu od 0.5-1cm vozi jos 10-20.000. Ne znam kolik o ti je staro volzilo jer prve plocice (fabricke) se mijenjaju tek nakon nekih 50.000 jer su extra kvalitetne... Najbolje ti je da sam to vidis, jer nije nikakva nauka. Sto se tice Lucas plocica, pazi dobro - oko 90% falsifikata je na trzistu. Znaces po cijeni-original plocice kostaju oko 30€ po paru. Garancija ti nista ne vrijedi jer naravno da neces skinuti plocice sa vozila i reklamirati.
Diskovi se u principu ne mijenjaju prije 180-200.000 km, ipak je to tvrd materijal. Obicno jednom u toku zivotnog vijeka vozila kod nas (na zapadu nikada, jer ne stignu). Ako pocnu tresti volan pri kocenju pri velikim brzinama, onda otidji kod nekoga da ti brusi ako moze, jer originali kostaju oko 100€ po komadu. Ako su pretanki-novi.

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

Post by nineac » 23/03/2007 12:04

Interceptor wrote:Mani se ti tehnickih pregleda (bez ljutnje). Plocica moze biti tanka i dalje kociti, a nakon jaceg kocenja puci. Znaci, podigni vozilo na dizalicu, skini tocak i pogledaj sam debljinu plocica. Trebale bi biti preko 0.5 cm (samo kocioni dio bez oboda), ako su u rasponu od 0.5-1cm vozi jos 10-20.000. Ne znam kolik o ti je staro volzilo jer prve plocice (fabricke) se mijenjaju tek nakon nekih 50.000 jer su extra kvalitetne... Najbolje ti je da sam to vidis, jer nije nikakva nauka. Sto se tice Lucas plocica, pazi dobro - oko 90% falsifikata je na trzistu. Znaces po cijeni-original plocice kostaju oko 30€ po paru. Garancija ti nista ne vrijedi jer naravno da neces skinuti plocice sa vozila i reklamirati.
Diskovi se u principu ne mijenjaju prije 180-200.000 km, ipak je to tvrd materijal. Obicno jednom u toku zivotnog vijeka vozila kod nas (na zapadu nikada, jer ne stignu). Ako pocnu tresti volan pri kocenju pri velikim brzinama, onda otidji kod nekoga da ti brusi ako moze, jer originali kostaju oko 100€ po komadu. Ako su pretanki-novi.


Diskovi 180-200.000km???
Jaro de mi reci gdje ima takvih diskova i na kojim autima?

ado-šampion
Posts: 6006
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

Post by ado-šampion » 24/03/2007 16:50

Mani se tehničkog pregleda! Ja sam bio na tehničkom 5 dana prije nego su zadnje disk-pločice počele cviliti i prošao sam bez problema. Kad je majstor skinuo disk-pločice (10 dana nakon tehničkog) slomile su se pri padu sa metar visine! Ako su tanje od 5 mm obavezno zamijeni.
Ja ne bih uzimao taj Brembo, ne čini mi se to sigurno. I ja bih ti preporučiom Šandora, jest da je skup, ali je provjeren. MOŽDA mu ulja i slično nisu original, ali budimo realni, čovjek je šampion bivše Jugoslavije, danas i BiH, u automobilizmu, a naravno ima i savjest, tako da ne mislim da bi prodavao kopije kočionih elemenata (a kao takav nije ni levat da mu neko uvali kopiju).
Ja sam prošle godine kod njega uzeo zadnje disk-pločice Lucas, bile su 65 KM, i kočionu tekućinu isto Lucas (14 KM pola litra).
Kako ja mogu skontati da su diskovi za zamjenu, nisu iskrivljeni ni izbrazdani (provjerio sam), auto koči ekstra, a prešlo je 75000 KM (originalni diskovi)?

ninja-san
Posts: 406
Joined: 11/01/2007 11:04
Location: Sarajevo

Post by ninja-san » 24/03/2007 17:07

u ovisnosti kako se vozi , diskovi koji su prva ugradnja i kvalitetni mogu sigurno preko 100 000, hocu reci nisam cuo da je netko na autu do te kilometraze, pa i vise , mijenjao diskove.
Ja sam na mom golfu 2 prije par godina promijenio diskove na 205 000.

FX900
Posts: 197
Joined: 08/03/2007 15:02

Re: disk plocice

Post by FX900 » 28/03/2007 10:28

salihh wrote:uskoro mi je na redu generalni servis kocnica... idu novi diskovi i plocice (ulje svakako)...
eh sada, da bi se izbjeglo deranje u ovlastenom servisu, nasao sam povoljno brembo diskove i bosch plocice... cijena povoljna (za skodu octaviu). za brembo znam ko je i sta je, ali me intreresira kakve su kvalitete ove bosch plocice, pa ako neko zna, bujrum

inace, dijelove sam nasao u djem transu (ili tako nekako) - ne djeluju mi kao neko ko prodaje fush robu, ali.... ko danas zna sta je original a sta dupljak

E moj "inžinjeru" kakvo pitanje. Očito se ti ne razumiješ u struku, pa i aute kad postavljaš ovakva glupa pitanja. Fino ti meni svašta napisa na drugim temama i hvališ se da si stručnjak, pa sad ovo pitaš. Mijenjaj brate kad treba, a ne kad ne treba. A zavisi ti to od stila vožnje kad ćeš to mijenjati. To za brembo i ostala sranja nema veze. Fabrika to najbolje napravi, pa prema tome i dimenzioniše sve što treba. Savjet ti je da vidiš debljinu tromblova i onda odlučiš treba li ih mijenjati. Hajd u zdravlje, možda nekad i naučiš nešto. :lol: :lol:

FX900
Posts: 197
Joined: 08/03/2007 15:02

Post by FX900 » 28/03/2007 11:20

Jaguar84 wrote:Strucnjaci ja nisam nikada mijenjao tekucinu za kocnice a diskove i plocice naravno da jesam vise puta..auto je 98 godiste...da li bi trebao?Mogu li to sam da odradim?auto je astra...hvala


Tekučinu ne mijenjaš. Ako negdje curi to popraviš i dosipaš. Po visini nivoa ulja za kočnice se može naslutiti i vidjeti kakve su pakne. Mnogi su ranije pisali da treba mijenjati ulje za kočnice zbog vlage,ali vlage praktično nikada nema. Po potrebi se mijenjaju pakne i tromblovi. To koliko su istrošeni zavisi od stila vožnje i kvaliteta materijala pakni. Nije to nikakva nauka. Sretno 8-)

zlatan01
Posts: 1176
Joined: 23/08/2006 16:29
Location: Halmstad

Post by zlatan01 » 28/03/2007 11:42

Jaguar84 wrote:Strucnjaci ja nisam nikada mijenjao tekucinu za kocnice a diskove i plocice naravno da jesam vise puta..auto je 98 godiste...da li bi trebao?Mogu li to sam da odradim?auto je astra...hvala


U Svedskoj vazi pravilo da se kociona tekucina mijenja svake druge godine. Servisi to imaju u planu a one koji rade kod kuce se savjetuje da se toga pridrzavaju. Objasnjenje za ovo je slijedece, kociona tecnost je hidrofilna i voda koja se vremenom sakuplja u kocionom sistemu uzrokuje koroziju a i sila kocenja nije ista za razlicite tekucine.

FX900
Posts: 197
Joined: 08/03/2007 15:02

Post by FX900 » 28/03/2007 11:53

Sistem ti je pod pritiskom i nema šanse da uđe voda. Samo treba biti na gornjem čepu zatvoreno i sve je OK. Logično zar ne? Nema potrebe mijenjati svake druge godine. Provjereno i dokazano. Što se tiče sile kočenja, pa nečeš sipati neodgovarajuće ulje npr. jestivo ili vodu. Sa normalnim uljima sila kočenja je jednaka. Bitna je viskoznost. 8)
Ovo je odgovor za "šveđanina"

zlatan01
Posts: 1176
Joined: 23/08/2006 16:29
Location: Halmstad

Post by zlatan01 » 28/03/2007 13:09

FX900 wrote:Sistem ti je pod pritiskom i nema šanse da uđe voda. Samo treba biti na gornjem čepu zatvoreno i sve je OK. Logično zar ne? Nema potrebe mijenjati svake druge godine. Provjereno i dokazano. Što se tiče sile kočenja, pa nečeš sipati neodgovarajuće ulje npr. jestivo ili vodu. Sa normalnim uljima sila kočenja je jednaka. Bitna je viskoznost. 8)
Ovo je odgovor za "šveđanina"


Ja ne tvrdim nista, nego prenosim iskustva iz jedne zemlje gdje su tehnika i sigurnost na svjetskom nivou i ovo moze biti zanimljivo nekome na ovom forumu. Licno nisam nikad za svog zivota u BiH mijenjao kocionu tecnost vec sam bas kao i ogromna vecina drugih ljudi samo dosipao. Sada ostavim auto na servis a oni prema programu servisa (tj. prema instrukciji proizvodjaca) promjene kocionu tecnost svake druge godine. Nisam o tome nikad razmisljao ali ako budem imao vremena pogledacu zasto to tako rade...
P.S. ja sam bosanac sa svedskim pasosem

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

Post by nineac » 28/03/2007 14:37

Za FX900: Nemoj lupetat, ovdje se negovori o vodi u kocionom sistemu nego veoma malom procentu vlage! Posto se vlaga nalazi u zraku, a hemijski sastav kocionog ulja je takav (hidroskopno je) ono privlaci vlagu iz zraka. Nakon odredjenog vremena ulje u sebi ima odredjen procenat vlage koji vremenom snizi tacku kljucanja ulja. Da se razumijemo to nije kljucanje u bukvalnom smislu, nego se stvara zracni cep koji nedozvoljava da se ostvari dovoljan pritisak plocica ili pakni na diskove ili trombove.
Za DOT3 specifikaciju (do 220stepeni) interval izmjene kocionog ulja je 1 godina (to ulje originalno dolazi u starijim autima kao sto je GolfII, III i sl). DOT 4 specifikacija je malo komplikovanija. Ona ima vise specifikacija ali kinimalno izdrzava 240stepeni stepeni. 240 do 280 se moze naci u skoro svakoj prodavnici auto djelova te je naznacena temperatura.DOT4 koje izdrzava 300 i 312 stepeni su rezervisana za auta tipa BMW M3 i sl.
DOT5.1 ulje se koristi kao prva ugradnja kod novih auta sa ABS sistemom te izdrzava minimalno 260 stepeni.
Interval izmjene DOT 4 i DOT5.1. ulja je 2 GODINE!!! Slovima: DVIJE GODINE!!!
Mislim da to odgovara na tvoje pitanje, a ja da sam na tvom mjestu sad bi se pokupio i otisao zamjeniti to ulje. Kociono ulje staro 9 godina mozes popit koliko vlage u sebi ima :D

FX900
Posts: 197
Joined: 08/03/2007 15:02

Post by FX900 » 28/03/2007 14:41

Ma znam ja da ti misliš da je sve iz inostranstva bolje i da su ljudi pametniji. Utehnici Boga mi nisu. Nema potrebe to mijenjati. Mijenjaju li ti i zrak u gumama? Što se tiče tehničke tradicije imamo je i mi kao i svugdje u svijetu. By the way, mi smo tehničku tradiciju ovdje dobili tj. tehnika vodi porijeklo još od Austrougarske monarhije. 8-)
Ovo je za "šveđanina". Ti se nineac evo pojavi dok ovo kucam. I ja ne lupetam ne budi bezobrazan, već dobro pročitaj. Što praviš nauku ni oko čega. Nemoj da ja počnem da prosipam folove iz mašinstva pa ćeš ostati bez texta, jer nemaš pojma o mašinstvu kad tako pišeš.
Last edited by FX900 on 28/03/2007 14:45, edited 1 time in total.

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

Post by nineac » 28/03/2007 14:50

FX900 wrote:Ma znam ja da ti misliš da je sve iz inostranstva bolje i da su ljudi pametniji. Utehnici Boga mi nisu. Nema potrebe to mijenjati. Mijenjaju li ti i zrak u gumama? Što se tiče tehničke tradicije imamo je i mi kao i svugdje u svijetu. By the way, mi smo tehničku tradiciju ovdje dobili tj. tehnika vodi porijeklo još od Austrougarske monarhije. 8-)
Ovo je za "šveđanina". Ti se nineac evo pojavi dok ovo kucam. I ja ne lupetam ne budi bezobrazan, već dobro pročitaj. Što praviš nauku ni oko čega. Nemoj da ja počnem da prosipam folove iz mašinstva pa ćeš ostati bez texta, jer nemaš pojma o mašinstvu kad tako pišeš.


De ti pocni prosipat "folove" i radi sta hoces.
Ja covjeku govorim onako kako jest, a dovoljno prakticnog iskustva imam da znam sta znaci ulje staro 9 godina u autu!
Sta ces ti anpisati uopce me neiteresuje, i to sta je belo u Austrougarskoj, ja covjeku kaze onako kako jest!
Pa zar ti stvarno, pored svega opet mislis da smo mi pametniji od zapada?

FX900
Posts: 197
Joined: 08/03/2007 15:02

Post by FX900 » 28/03/2007 14:55

Jaguar84 wrote:i zaboravih da te pitam mogu li ja to sam da odradim???

Možeš to da uradiš i sam, ali kao što rekoh nemaš potrebe. U normalnim servisima se samo iskontrolišu tečnosti i ako nema potrebe raditi ništa se i ne dira. Postoje ti sada nove "norme". Sve ti računar javlja kod novih kola šta treba raditi. Ali to je već neka druga tema. Ponavljam ti da češ to ako uradiš uraditi bez potrebe. Ima ovdje dosta nadristručnjaka, pa ako ti se da da to bespotrebno radiš nema problema, ja te ne tjeram, ali ti kažem da sam kvalifikovan za ove stvari. Pusti ulične trkače i njihova pametovanja, često se naježim od njihovih komentara. Hajd sad zdravo i pamet u glavu. Sretno. :)

Post Reply