BH Autoput - Koridor 5c

Post Reply
User avatar
Novi_Nick
Posts: 2888
Joined: 24/08/2003 00:00

#1 BH Autoput - Koridor 5c

Post by Novi_Nick »


http://www.nezavisne.com/vijesti.php?vijest=4029&meni=8

Koridor 5c

Davud Muminović 29.12.2006 22:32


Image

Prije nekoliko godina usta naših političara bila su puna euforičnih izjava kojima su građanima zamazivali oči pričama o ulasku stranih investitora u BiH s nekoliko milijardi eura, "koji će za nekoliko godina izgraditi koridor 5c i tako Bosancima i Hercegovcima u njihovoj državi napraviti žilu kucavicu".
Licitiralo se imenima raznih bosmala, enki i drugih bjelosvjetskih firmi čiji inženjeri samo čekaju mig od domaćih vlasti pa da stotinama hiljada radnika daju lopate u ruke i tako riješe nezaposlenost jednim potezom. Tada je "autoput euforija" zahvatila sve one u vlasti kojima je to bio posao, ali i one druge i kada se o autoputu više govorilo nego o najaktuelnijim sportskim rezultatima. U jeku ove euforije jedan mladi tuzlanski reper vizionarski je u svojoj buntovnoj pjesmi kazao "izgradiće nam autoput, tamam kad sinu kupim motor".
U četvrtak se ispostavilo da je reper ispao pametniji od svih ministara, premijera, biznismena i građevinskih stručnjaka skupa. Autoput će, ukoliko ne bude nepredviđenih problema, biti izgrađen 2017. godine, stoji u zvaničnom nalazu Studije izvodljivosti koridora 5c.

Godina u kojoj ćemo, prema najavama dobiti autoput, je toliko daleko da su čak i mnogi naučnofantastični filmovi, u kojima automobili lete a ljudi se teleportiraju, smješteni u budućnost ne mnogo dalju od godine kada ćemo mi dobiti autoput. Mnogi ne smiju ni pomisliti koliko će tata imati godina, a nerijetki se sa zebnjom pitaju da li će tada uopšte biti živi.

Laži o ubrzanoj izgradnji autoputa počele su sa Edhemom Bičakčićem, nekadašnjim prisilno penzionisanim premijerom Federacije BiH, koji je s lopatom u rukama 1998. godine zakopao "temelje autoputa" i najavio da ćemo do Zenice uskoro ići brzinom treptaja oka. Smjenom Bičakčića nestalo je i njegovog plana, ali je Vlade FBiH počela izgradnju puta do Zenice. Dvadesetak izgrađenih kilometara nije prošlo bez skandala, laži i obmana javnosti. Radovi su namještani podobnim firmama, rokovi su nekoliko puta probijani, a izgradnja autoputa je toliko usporena da i kornjačin trk više nije dovoljno dobro poređenje da se opiše ta "brzina" gradnje. Laži je bilo i kada su iz Malezije dovedena braća Šabanovići, koji su s "Bosmalom" obećali sami napraviti put, samo ako im se da šansa.

Revizija fizibiliti studije konačno je ogolila sve laži i obmane koje smo do sada slušali i euforične najave ubrzane izgradnje autoputa. Osim što će, prema najavama, autoput biti gotov u nekoj dalekoj budućnosti, između redova se može pročitati pesimizam najodgovornijih za cestogradnju. U Studiji izvodljivosti se vidi da se ne nazire ozbiljan investitor koji bi objeručke prihvatio izgradnju autoputa. Studija je ogolila i bajke o tome da je izgradnja superisplativ projekat, pa su naši vladajući već sada smislili rezervne planove o tome da tradicionalno kokuzna država učestvuje u izgradnji ovog dijela koridora.

No uprkos ovim poraznim činjenicama, predsjedavajući Vijeća ministara Adnan Terzić, kao i ostali nižerangirani "Terzići", ne pomišljaju da se ispričaju zbog obmanjivanja javnosti, već se šepure studijom i autoputem u dalekoj budućnosti, proglašavajući to svojim dobro urađenim poslom.
Last edited by Novi_Nick on 31/12/2006 01:37, edited 1 time in total.
Posten covjek
Posts: 35
Joined: 06/12/2005 23:05

#2

Post by Posten covjek »

Pa nije nista novo. Sve je opisano.

Grupa kriminalaca i ubleha sa njihovim zastitnicima se ne mijenja. Nasli besplatnu drogu da omajavaju i narod(e) i belosvetske bizmismene.
zzzzz
Posts: 2053
Joined: 27/05/2004 22:30

#3

Post by zzzzz »

Boga mi, bili su kiselih lica kad su saopstavali koliko ce kostati izgradnja ap 5c. Cijena se drasticno povecala u odnosu na prve procjene, zasto (na zalost :D ) ne mozemo kriviti politicare. Trasa puta je takva kakva je.

Sve mi je bilo jasno kad su poceli pricati o koncesiji u rasponu od 30 do 50 godina, izgradnji 80 kilometara vlastitim ssredstvima, oslobadjanju eventualnog koncesionara od PDV-a u iznosu od preko milijardu KM a sve da bi ulaganje ucinili sto atraktivnijim. Ono, kako su oni govorili o ovom projektu, podsjeti me na narodnu o trpanje mlade kojoj su svi vozovi prosli.

Mozda na kraju da se pokaze kao realnija opcija auto put Gradiska - Banja Luka - Mrkonjic - Livno....
User avatar
DrugaGimnazija
Posts: 1016
Joined: 13/10/2006 17:30

#4

Post by DrugaGimnazija »

Ne mogu da vjerujem da, ako se Hrvatskoj isplati izgradnja svih onih autoputeva, da se BiH ne isplati ni ovaj jedan, koji bi bio zila kucavica oko 75% drzavljana. Ovo je sve NESPOSOBNOST trenutnih politicara i njihovih stranaka koje su ih, tako nesposobne, dovele na vlast. Krivica je naravno na glasacima, koji su te takve stranke (pune podobnih, a nesposobnih) doveli, i jos uvijek dovode na vlast.
Cak je i hrvatski ministar, koji je u Hrvatskoj izgradio autoputeve rekao da se u BiH moze graditi po istom principu.
Porsche
Posts: 36
Joined: 01/10/2003 00:00

#5

Post by Porsche »

DrugaGimnazija wrote:Ne mogu da vjerujem da, ako se Hrvatskoj isplati izgradnja svih onih autoputeva, da se BiH ne isplati ni ovaj jedan, koji bi bio zila kucavica oko 75% drzavljana. Ovo je sve NESPOSOBNOST trenutnih politicara i njihovih stranaka koje su ih, tako nesposobne, dovele na vlast. Krivica je naravno na glasacima, koji su te takve stranke (pune podobnih, a nesposobnih) doveli, i jos uvijek dovode na vlast.
Cak je i hrvatski ministar, koji je u Hrvatskoj izgradio autoputeve rekao da se u BiH moze graditi po istom principu.
Ispravno :shock:
Ova dionica od nekih 330 km se mogla podijeliti na vise razlicitih inostranih koncesionara koji bi svojim novcem finansirali svaki svoju dionicu i zavrsili cijeli autoput u roku od nekih 3 godine. Mislim da su politicari iz RS i Srbije sa nekim tzv Bosanskim potkupljenim politicirama iz tzv Federacije BH u sprezi da se ovaj autoput nikada ne napravi ili eventualno da bude napravljen za nekih 20 - 30 godina te da se na taj nacin razvodni ovaj projekat autoputa kroz tzv Federaciju odnosno BiH.

Ja mislim da ce od svega ovoga biti to da ce Srbi kroz tzv RS napraviti svoj autoput i povezati taj dio sa Srbijom te na taj nacin odsjeci danasnji autoput kroz Hrvatsku Zagreb - Beograd a i pokusati izolovati tzv Federaciju BiH. :oops:
Hendrix
Posts: 4111
Joined: 27/02/2004 00:00

#6

Post by Hendrix »

Najsmješnije je što se projekti rade kao da ovih ubleha nema,projektantske firme su daleko dogurale sa idejnim projektom i izgleda da se ovde radi o dvije strane,jedna čisto stručna koja svoje radi i ne sluša hajvane a druga politička na čelu sa "ministrom" Dokićem koji je sabotažer i majmun u jednom.
Mislim da je vrijeme da se okrenemo željeznici,tu bar trasu imamo ,obnovit je kako treba i pustit moderne vozove u promet :)
User avatar
Murat Sabanovic
Posts: 5527
Joined: 18/01/2005 20:55

#7 Re: BH Autoput - Koridor 5c

Post by Murat Sabanovic »

Novi_Nick wrote:

http://www.nezavisne.com/vijesti.php?vijest=4029&meni=8

Koridor 5c

Davud Muminović 29.12.2006 22:32


Image

Autoput će, ukoliko ne bude nepredviđenih problema, biti izgrađen 2017
lom.
NECE ONI NJEGA ZA 30 GODINA NAPRAVITI A KAMOLI ZA 10
dosta mi je vise price price o autoputu,a i zaboli me racku kad i hoce li li ga u opste napraviti
zzzzz
Posts: 2053
Joined: 27/05/2004 22:30

#8

Post by zzzzz »

Kome je pripalo Dokicevo mjesto u novom sazivu Vijeca ministara???
zzzzz
Posts: 2053
Joined: 27/05/2004 22:30

#9

Post by zzzzz »

"Kako je "Nezavisnim" potvrđeno nakon sastanka, hrvatski predstavnici biće na čelnim pozicijama u Ministarstvu pravde BiH i Ministarstvu finansija BiH, što će pripasti HDZ-u BiH, dok će na čelu Ministarstva transporta i komunikacija iz reda hrvatskog naroda biti predstavnici HDZ-a 1990. "

Evo odgovora na moje pitanje iz prethodnog posta :D
Hendrix
Posts: 4111
Joined: 27/02/2004 00:00

#10

Post by Hendrix »

Valja sad koridor skrenut u Široki :)
User avatar
Novi_Nick
Posts: 2888
Joined: 24/08/2003 00:00

#11

Post by Novi_Nick »


http://www.nezavisne.com/vijesti.php?vijest=4672&meni=5

Utvrđene prioritetne dionice za gradnju autoputeva


R. Šegrt 18.01.2007 20:10

BANJALUKA - Predstavnici Vlade RS i austrijske kompanije "Strabag" završili su juče trodnevne razgovore o pripremama za izgradnju autoputeva i brzih cesta kroz RS, a utvrđene su prioritetne dionice za izgradnju, saopšteno je juče iz Vlade RS.

Nedeljko Čubrilović, ministar saobraćaja i veza, kazao je da je zadovoljan tokom razgovora, dodajući da se radi tek o prvoj fazi pregovora i da će se morati obaviti još nekoliko sastanaka kako bi se prvo došlo do predugovora, a kasnije i ugovora o izgradnji puteva.
On je rekao da je sljedeći nastavak pregovora planiran za februar napominjući da obje strane žele da uđu u izuzetno vrijedan posao sa jasno definisanim ugovorom.

"Na trodnevnom sastanku je bilo riječi i o procjenama vrijednosti investicije, ali je još rano govoriti o konkretnim ciframa", kazao je Čubrilović.
Međutim, on je otkrio da su utvrđene prioritetne dionice za gradnju, objašnjavajući da je to urađeno na osnovu već postojećih studija izvodljivosti i završenih projekata za pojedine putne pravce.

"Planirano je da se u prvoj fazi gradi autoput Gradiška - Banjaluka - Mrkonjić Grad - Kupres, te dionica autoputa od Prijedora do Bijeljine na relaciji Prijedor - Banjaluka - Doboj - Šamac", precizirao je Čubrilović.
Prema njegovim riječima, okvirno je utvrđeno da prva faza izgradnje mreže autoputeva u dužini od 331 kilometar treba da počne polovinom ove godine, dok bi radovi trebalo da budu završeni u toku 2014. godine.



"Druga faza izgradnje autoputeva i brzih cesta trebalo bi da počne 2011. godine, a završetak radova planiran je u 2016. godini", kaže Čubrilović ističući da vjeruje da, ukoliko ugovor sa "Strabagom" bude sklopljen do sredine godine, će svi ti okvirni rokovi biti i ispoštovani.

On je istakao veoma korektan odnos Austrijanaca tokom pregovora.
Planirano je da novi sastanak delegacije Vlade Republike Srpske i predstavnika austrijske kompanije "Strabag" bude održan u Banjaluci u februaru, kada će biti nastavljeni razgovori o uslovima za potpisivanje predugovora o prvoj fazi izgradnje mreže autoputeva u Republici Srpskoj.
Na trodnevnom sastanku u Banjaluci, sa delegacijom "Strabaga", koju je predvodio Rudolf Krapf, direktor za investiciona ulaganja, razgovarali su predsjednik Vlade RS Milorad Dodik i ministar saobraćaja i veza Nedeljko Čubrilović sa saradnicima.
forUMASH
Posts: 2180
Joined: 24/01/2006 04:12
Location: Razjedinjene Drzave BIH

#12

Post by forUMASH »

....koji ce nam qurac autoput....
Image
....za dvije marke do Visokog..... 8-) .....plus, ko bi pocistio sva govna da imamo cetiri vozne trake.... :roll: .....kosta to... :roll:
User avatar
Novi_Nick
Posts: 2888
Joined: 24/08/2003 00:00

#13

Post by Novi_Nick »

Marco-x wrote:
zzzzz wrote:"Kako je "Nezavisnim" potvrđeno nakon sastanka, hrvatski predstavnici biće na čelnim pozicijama u Ministarstvu pravde BiH i Ministarstvu finansija BiH, što će pripasti HDZ-u BiH, dok će na čelu Ministarstva transporta i komunikacija iz reda hrvatskog naroda biti predstavnici HDZ-a 1990. [/b]"

Evo odgovora na moje pitanje iz prethodnog posta :D
Ode autocesta kroz Zapadnu Hercegovinu :D
Upravo tako :shock:
Srbi i Hrvati prave svoj zajednicki autoput preko BiH sjever - jug:
Gradiška - Banjaluka - Mrkonjić Grad - Kupres - zapadna hercegovina - jadran. Na taj nacin planirani autoput (koridor 5C) nece imati nikakve vaznosti niti ce biti isplativ i nece imati razloga da se pravi i prolazi kroz tzv Federaciju BiH gdje se vec u rezervatu od nekih 23% Bh teritorijae nalaze vecinski Bosanci i Bosnjaci. Srpskohrvatski plan u sprezi sa nekim tzv Bosnjackim politicarima o podijeli BiH i izoliranju u rezervat Bosanaca i Bosnjaka se na taj nacin privodi kraju.
User avatar
kekec
Posts: 4854
Joined: 18/05/2004 15:40
Location: EU

#14

Post by kekec »

Novi_Nick wrote: Srbi i Hrvati prave svoj zajednicki autoput preko BiH sjever - jug:
Gradiška - Banjaluka - Mrkonjić Grad - Kupres - zapadna hercegovina - jadran. Na taj nacin planirani autoput (koridor 5C) nece imati nikakve vaznosti niti ce biti isplativ i nece imati razloga da se pravi i prolazi kroz tzv Federaciju BiH ....
Ovo samo E.Bicakcic moze sprijeciti. :)
A tako nam je lijepo obecavao... :D
zzzzz
Posts: 2053
Joined: 27/05/2004 22:30

#15

Post by zzzzz »

kekec wrote:
Ovo samo E.Bicakcic moze sprijeciti. :)
A tako nam je lijepo obecavao... :D
Eh Kekec, da je jedini koji je obecavao.

Stvarno ste vise dosadni s tim "samozadovoljavanjem" za svaki neuspjeh ili neispunjeno obecanje. Ne znam je li ti ovo jedini komentar na to sto 5c polako postaje besmislen a centralna BiH getho (znamo s kojim vecinskim stanovnistvom). Koliko se sjecam bila je i alijansa na vlasti, pa ne napravise auto put...
Black Cell
Posts: 18
Joined: 30/12/2006 02:52

#16

Post by Black Cell »

kekec wrote:
Novi_Nick wrote: Srbi i Hrvati prave svoj zajednicki autoput preko BiH sjever - jug:
Gradiška - Banjaluka - Mrkonjić Grad - Kupres - zapadna hercegovina - jadran. Na taj nacin planirani autoput (koridor 5C) nece imati nikakve vaznosti niti ce biti isplativ i nece imati razloga da se pravi i prolazi kroz tzv Federaciju BiH ....
Ovo samo E.Bicakcic moze sprijeciti. :)
A tako nam je lijepo obecavao... :D
Ovakav način razmišljanja najviše govori kako smo mi Bošnjaci glupi i nemočni u svojoj državi BiH i ako neko drugi nešto predloži pridržavamo se kao da se radi o svetom slovu (harfu) u Kur`an-u pa se nesmije i nemože promjeniti a ne o obićnom prijedlogu. Ni Srbi ni Hrvati niti oni što sjede u EU nisu nikakvi Bogovi nego obični ljudi a pošto se radi o našoj državi tu se mi moramo i trebamo prvi da pitamo. Kao prvo autoput Banjaluka-Split preko Mrkonjiča i Kupresa je neisplativ zbog prometa ,a i pošto se radi o gudurama kuda bi morao jedino iči cjena njegove izgradnje bi koštala 10 puta više po kilometru nego onoga što ide od Bosanske Gradiške do Banjaluke koji se sada gradi. Ako neko misli da ima para po svakom selu da napravi auto put neka samo izvoli. Kao drugo kridor WC ili 5C kako hočeš je isto smo prijedlog tamo nekog Džabalebaroša iz EU kojeg se mi držimo kao pijani plota i koji je nama jedino važan zbog imena da se zove 5C. Da bi se izgradio taj koridor mora se napraviti trasa autoputa od Bosanskog Broda do Doboja to jest paralelan sa onim kojeg več imamo od Bos Gradiške do Banjaluke . Umjesto da ovaj postoječi koji če biti uskoro gotov spojimo sa onim od Saraeva do Zenice koji če takođe biti završen mi svi u BiH hočemo da napravimo neka dva paralelna koridora. Moj lični prijedlog je autoput Bos.Gradiška-Banjaluka-KotorVaroš-Teslić-Jelah (kod Doboja)-Zenica-Sarajevo-Mostar- Stolac-Neum. Ovim prijedlogom bi jednim udarcem ubili dvije muhe (kako se kaže). BiH bi dobila za najmnje ulaganje koridor i to onaj koji bi spajao sve največe gradove. Takođe i najkrača relacija od Zagreba do Sarajeva ,a mislim da 90% Bosanaca kada putuje u zapadnu Europu koristi pravac preko Zagreba na Maribor, a ne preko Budimpešte. Onda kada se završi ova trasa ako se bude imalo para može se pristupiti i izgradnji ostalih pravaca kroz cjelu BiH. Sellam.
User avatar
Bumerang
Posts: 1612
Joined: 27/06/2003 00:00

#17

Post by Bumerang »


http://www.sarajevo-x.com/clanak/070123066

Gradnja cesta u BiH na čekanju 40 godina

Image

Bosna i Hercegovina ima manje modernih autoputeva nego bilo koja druga evropska zemlja – samo 20 kilometara. Vjerovatno je jedina zemlja u Evropi u kojoj putovanje dugo 120 kilometara, kolika je razdaljina između Sarajeva i većih gradova kao što su Tuzla ili Mostar, može trajati puna tri sata i to po dobrom vremenu.


Vijeće ministara Bosne i Hercegovine (BiH) imenovalo je 2003. godine ekspertni tim od šest članova za izgradnju autocesta i brzih cesta. Tim u kojem je bio i Osman Lindov, profesor sa Saobraćajnog fakulteta u Sarajevu, sa entuzijazmom se prihvatio posla.

Nakon što su izradili i prikupili blizu četiri kilograma materijala, članovi tima su smatrali da imaju osnovu odakle se može krenuti sa izgradnjom 330 kilometara moderne saobraćajnice koja bi povezala BiH sa ostatkom Europe.

Ali na njegovo razočaranje, Vijeće ministara i državno Ministarstvo saobraćaja i komunikacija ignorisali su preporuke stručnjaka koji su tražili od političara da izglasaju državni zakon o cestama, da urade strategiju razvoja saobraćajne infrastrukture i formiraju agenciju za ceste na državnom nivou.

"Najveći dio tih smjernica nije ispoštovan", kaže profesor Lindov, vidno razočaran. "Sve me to itekako boli jer imamo kadrove, znamo kakav prosperitet za državu donose autoceste. Ali na kraju, kad se podvuče suma sumarum, nismo imali pameti."

Nakon godinu i pol rada ekspertni tim je raspušten. Od autoputa koji bi trebao povezati Sarajevo sa Budimpeštom izgrađeno je svega 20 kilometara.

Političari koriste otrcane izgovore kako bi objasnili zašto Sarajevo nije postalo moderna turistička destinacija i zbog čega BiH još uvijek nema sistem savremenih magistralnih cesta. Rat je završen prije gotovo 12 godina, a oni još uvijek govore o ratnim štetama na infrastrukturi. Žale se kako nedostatak sredstava i bespravna izgradnja zadržavaju otkup zemljišta, planiranog za izgradnju autocesta, a pozivaju se na nacionalne interese kada se raspravlja o tome kuda bi trebala ići autocesta.

Ovakvi izgovori se mogu čuti još od šezdesetih godina prošlog stoljeća, odnosno od kada je grad Sarajevo dobio svoj prvi prostorni plan. Osim postojećih, njime je planirana izgradnja, još devet saobraćajnica. Ali, do danas one su ostale samo plan.

U izvještaju Projekta Evropske unije za regionalni razvoj BiH navodi se da Sarajevo, kao i cijela zemlja, imaju najgoru putnu mreža na kontinentu. Međutim, ceste ne samo da su u lošem stanju, nego su i opasne. Ilustracije radi, u prvih jedanaest mjeseci 2006. godine u BiH dogodilo se 32.219 saobraćajnih nesreća u kojima je 375 osoba izgubilo živote, a 9.129 ih je povrijeđeno.

Strani i domaći stručnjaci upozoravaju da će, ukoliko se ne počne sa gradnjom novih saobraćajnica, BiH ostati provincija u Evropi. Ceste su, prema njihovom mišljenju pokretači ekonomskog razvoja i prvi uvjet da bi investitori i turisti došli na ove prostore.

BiH pod hitno treba vođu sa vizijom koji će insistirati da se ceste grade tamo gdje su potrebne i sa hrabrošću da prevaziđe lokalne otpore. Građani koji su u posljednjih 12 godina izgradili kuće ili poslovne prostore bez urbanističkih dozvola nisu razmišljali da će nekada tuda prolaziti cesta i sada ne žele da se sele.

"Naš odnos prema cestama i saobraćajnicama je bolestan", kaže Said Jamaković, direktor Zavoda za planiranje Kantona Sarajevo (KS). "Postoji otpor prema njihovoj gradnji. Ljudi govore: nemoj graditi ovdje, nemoj ondje."

Posljedice ovakve situacije, kao što su saobraćajne gužve, zastoji i frustracije dobro su poznate glavnom državnom tužiocu Marinku Jurčeviću. On radi u Sarajevu, a sa obitelji živi u Travniku, tako da svakodnevno provodi dosta vremena u automobilu.

"Često se dešava da iz Travnika do Rajlovca, predgrađa Sarajeva, stignem relativno brzo, a nakon toga gotovo sat vremena izgubim na samo nekoliko kilometara pri ulasku u grad", kaže Jurčević.

Potrebne su strategija i volja za djelovanje

U razgovoru sa novinarima Centra za istraživačko novinarstvo (CIN) iz Sarajeva većina stručnjaka ističe da od gradnje nema ništa sve dok političari ne donesu strategiju razvoja saobraćajne infrastrukture na državnom nivou.

Branko Dokić, ministar prometa i komunikacija BiH ne misli tako.

On kaže kako BiH ima Master plan transporta koji je cjelokupniji i sveobuhvatniji nego planovi svih zemalja u okruženju jer, "drugi imaju planove za ceste a mi imamo i za avio i za pomorski saobraćaj, ali i željeznički."

Međutim, ovaj plan na kome su radili japanski stručnjaci, nikada nije zaživio. "Ima li državne strategije ili nema to zavisi od tumačenja, perspektive i dobronamjernosti. Ne samo novinari, već i javnost, su stalno fokusirani na ono crno ili negativno, a nije sve crno bijelo. Ima tu dosta nijansi", kaže Dokić.

Pavo Boban, pomoćnik federalnog ministra prometa i komunikacija, već 30 godina radi poslove vezano za ceste, od kojih je trećinu radio kao direktor firme za izvođenje radova. Tvrdi da je strategija postala žrtva regionalnih i nacionalnih interesa.

"Mi smo pokušali raditi na strategiji. Međutim, šta se tu dogodilo? Mi danas moramo posložiti regionalne interese. Moramo posložiti nacionalne interese, a toliko smo podijeljeni. Hrvati vuku na svoju stranu, Srbi na svoju, Bošnjaci na svoju", kaže Boban.

Autoput do Mađarske ili imenom, Koridor Vc, već je mogao biti izgrađen da nije bilo podjela.

"Ali, kod nas je bitno je li neko iz Stranke demokratske akcije, Stranke za BiH ili iz ove ili one Hrvatske demokratske zajednice. To je bitno. Nije bitno imamo li prostorni plan i strategiju. Hoće li se neki projekt implementirati ili neće", kaže Boban.

"Boli me," rekao je Boban "kada znam da možemo mnoga rješenja napraviti bolje i kvalitetnije."

Politika utječe na izgradnju cesta

"Kad smo zahuktali projekt oko izgradnje autoputa," kaže Lindov "onda su se javile pametne glave bosanske, i raspravljale hoće li on završiti u Neumu ili u Pločama."

"Ama, ljudi, to je apsurd. To je nebitno. Da je bogdo doći do Mostara, a onda je more blizu. Na kraju nemaš ništa", kaže ogorčeno Lindov. "Mi se igramo. Na tom projektu su se stvarno svi igrali."

Besim Mehmedić, direktor Zavoda za planiranje KS, tvrdi da je nedostatak političke volje, a ne novca, razlog što se ne gradi autoput.

On je bio jedan od najžešćih zagovornika početka radova na Prvoj sarajevskoj transverzali koja bi trebala povezati Zagrebačku ulicu u sarajevskom naselju Grbavica sa Vogošćom.

Javna rasprava, u kojoj su učestvovali najviši predstavnici iz Ministarstva prostornog uređenja, Direkcije za ceste, Zavoda za zaštitu kulturne baštine, Ministarstva prometa i komunikacija i Zavoda za planiranje i izgradnju KS, te Šumarskog fakulteta iz Sarajeva na kraju se pretvorila u sukob predstavnika Stranke demokratske akcije i Stranke za BiH s jedne i članova Socijaldemokratske stranke s druge strane.

Predstavnici sarajevske općine Novo Sarajevo, na čelu sa tadašnjim načelnikom Željkom Komšićem, koji je u međuvremenu postao hrvatski član Predsjedništva BiH, odlučili su da se Prva transverzala ne gradi jer bi se tako oštetile stotinu godina stare lipe na Vilsonovom šetalištu.

"Nije bilo u pitanju šest lipa nego se s druge strane nalazi red bespravno sagrađenih poslovnih objekata za čiji je rad neko izdao privremene dozvole", tvrdi Mehmedić. "Neko u općini se sjetio da se može zaustaviti transverzala, kako ne bi platili izmještanje tih objekata."

Prema Jamakoviću projekti poput izgradnje transverzala trebaju se proglasiti javnim interesom kako bi njihova izgradnja postala prioritet u odnosu na male privatne interese. Za postojeće stanje on krivi lijene zakonodavce jer gradnju saobraćajnica ne proglašavaju javnim interesom. Policija i inspekcija ne doprinose rješavanju problema, tvrdi Jamaković, a bosanska familijarnost koči oduzimanje zemljišta.

"Ona je velika brana našem razvoju", kaže Jamaković. "To se kaže: nemoj Husi, nemoj Peri i nemoj ništa. Taj utjecaj vlasnika dovodi do toga da se razvodne projekti. Svako ima nekoga, svako ima dobre veze. Takve ljude zanimaju pojedinačni, i ne razumiju šta su javni interesi."

Bez žrtve, pod kojom on podrazumijeva rušenje svih objekata koji se nalaze na prostoru planiranom za ceste, nema ni njihove izgradnje.

Lični kontra javnih interesa

Da bi se vlasniku srušila kuća ili neki drugi objekt, investitori moraju općinskim službama za imovinsko pravne odnose dostaviti dokaz o utvrđivanju opšteg interesa, odluku o izgradnji investicionog objekta, te bankovnu potvrdu o obezbjeđenju sredstava i elaborat eksproprijacije sa tačnom površinom parcele.

Kada je tridesettrogodišnji Nijaz Aljović došao prije tri godine za šefa Službe za imovinsko pravne, stambene i geodetske poslove u sarajevskoj općini Ilidža, otkrio je da su investitori uglavnom nespremni kada je riječ o obezbjeđenju potrebne dokumentacije.

"Očekivao sam da niko neće zahtijevati oduzimanje nečije privatne zemlje bez potrebne dokumentacije, da ne moram moliti nekoga da mi dostavi sve, zakonom propisane, papire, da se projekti ne crtaju u kancelariji nego na terenu", kaže Aljović.

Odluka da se sa riječi pređe na djelo

Iako je u Sarajevu posljednjih godina rekonstruisan veći dio postojećih saobraćajnica na potezu od Baščaršije do Ilidže, proširen zapadni prilaz gradu kod Blažuja, te izgrađeno 20 kilometara autoputa prema Visokom, Nermin Pećanac, poslanik u Skupštini KS, nije zadovoljan.

Ovi radovi daju "lažnu sliku, lažni sjaj", kaže on. "Ove padinske, poprečne ulice, kako se Sarajevo širi, tu su ceste sve gore i gore", tvrdi Pećanac.

Muhamed Bublin, profesor na sarajevskom građevinskom fakultetu i jedan od članova ignoriranog ekspertnog tima za autoceste u BiH, također je pesimističan.

"Mi imamo vrlo teško stanje u cestovnoj infrastrukturi u, i van gradova. Ukoliko budemo gradili ovim tempom nemamo šanse da stignemo riješiti već prisutne probleme na cestama, a da ne govorim o izgradnji novih", kaže on.

Stanko Kovač, bivši predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta, jedan je od najzaslužnijih što je Hrvatska za pet godina izgradila 450 kilometara autoputa.

"2000. godine smo imali 200 kilometara autoputa i odlučili smo da moramo praviti nove kilometre", kaže on. "Izračunali smo da smo do tada gradili 15 kilometara autoputa godišnje. Po toj računici trebalo bi nam 100 godina da realiziramo naše ciljeve."

Ceste su za njih postale prioritet i sve je krenulo brže.

"Da bi se izgradila autocesta, pod broj jedan potrebna je politička volja. Pod broj dva, potrebna je politička volja. I pod broj tri: potrebna je politička volja", tvrdi Kovač.
(CIN)
User avatar
Haris033
Posts: 3865
Joined: 02/02/2005 07:07
Location: Sarajevo
Contact:

#18

Post by Haris033 »

Black Cell wrote:
kekec wrote:
Novi_Nick wrote: Srbi i Hrvati prave svoj zajednicki autoput preko BiH sjever - jug:
Gradiška - Banjaluka - Mrkonjić Grad - Kupres - zapadna hercegovina - jadran. Na taj nacin planirani autoput (koridor 5C) nece imati nikakve vaznosti niti ce biti isplativ i nece imati razloga da se pravi i prolazi kroz tzv Federaciju BiH ....
Ovo samo E.Bicakcic moze sprijeciti. :)
A tako nam je lijepo obecavao... :D
Ovakav način razmišljanja najviše govori kako smo mi Bošnjaci glupi i nemočni u svojoj državi BiH i ako neko drugi nešto predloži pridržavamo se kao da se radi o svetom slovu (harfu) u Kur`an-u pa se nesmije i nemože promjeniti a ne o obićnom prijedlogu. Ni Srbi ni Hrvati niti oni što sjede u EU nisu nikakvi Bogovi nego obični ljudi a pošto se radi o našoj državi tu se mi moramo i trebamo prvi da pitamo. Kao prvo autoput Banjaluka-Split preko Mrkonjiča i Kupresa je neisplativ zbog prometa ,a i pošto se radi o gudurama kuda bi morao jedino iči cjena njegove izgradnje bi koštala 10 puta više po kilometru nego onoga što ide od Bosanske Gradiške do Banjaluke koji se sada gradi. Ako neko misli da ima para po svakom selu da napravi auto put neka samo izvoli. Kao drugo kridor WC ili 5C kako hočeš je isto smo prijedlog tamo nekog Džabalebaroša iz EU kojeg se mi držimo kao pijani plota i koji je nama jedino važan zbog imena da se zove 5C. Da bi se izgradio taj koridor mora se napraviti trasa autoputa od Bosanskog Broda do Doboja to jest paralelan sa onim kojeg več imamo od Bos Gradiške do Banjaluke . Umjesto da ovaj postoječi koji če biti uskoro gotov spojimo sa onim od Saraeva do Zenice koji če takođe biti završen mi svi u BiH hočemo da napravimo neka dva paralelna koridora. Moj lični prijedlog je autoput Bos.Gradiška-Banjaluka-KotorVaroš-Teslić-Jelah (kod Doboja)-Zenica-Sarajevo-Mostar- Stolac-Neum. Ovim prijedlogom bi jednim udarcem ubili dvije muhe (kako se kaže). BiH bi dobila za najmnje ulaganje koridor i to onaj koji bi spajao sve največe gradove. Takođe i najkrača relacija od Zagreba do Sarajeva ,a mislim da 90% Bosanaca kada putuje u zapadnu Europu koristi pravac preko Zagreba na Maribor, a ne preko Budimpešte. Onda kada se završi ova trasa ako se bude imalo para može se pristupiti i izgradnji ostalih pravaca kroz cjelu BiH. Sellam.
Potpisujem!!!
costacurta
Posts: 3515
Joined: 05/05/2005 08:25

#19

Post by costacurta »

biti izgrađen 2017
Ja al u EURIMA
saim_adka
Posts: 847
Joined: 21/06/2005 08:25

#20

Post by saim_adka »

.
Last edited by saim_adka on 25/01/2017 10:10, edited 1 time in total.
DUREX
Posts: 516
Joined: 10/05/2006 07:34
Location: Sarajevo - Centar

#21

Post by DUREX »

Neka, neka...

Samo neka stoka glasa za SDA i za Harisa i, ako Bog da, mozda nam nekada poprave uskotracnu i Ciru.... Za 10 godina napravil su 10 kilometara utoputa... od Sarajeva do kuce Hasana Cengica... Svaka cast.

Autoput - ZDRAVO!!!!... Mozda za nekih 30 kuka...

Gorih ljudi od balija nema, a evo svakim danom sam sve sigurniji u to... Prodase nas za sicu, kosti im jebem... A narod glasa, li glasa :)

E neka vam sad... Ko vas jebe.
User avatar
angevin
Posts: 230
Joined: 24/01/2007 10:29

#22

Post by angevin »

Durex, svaka cast 8)
User avatar
BSn
Posts: 4938
Joined: 12/09/2006 15:49
Location: Kad se hoce, pa lijevo...

#23

Post by BSn »

DUREX wrote:Neka, neka...

Samo neka stoka glasa za SDA i za Harisa i, ako Bog da, mozda nam nekada poprave uskotracnu i Ciru.... Za 10 godina napravil su 10 kilometara utoputa... od Sarajeva do kuce Hasana Cengica... Svaka cast.

Autoput - ZDRAVO!!!!... Mozda za nekih 30 kuka...

Gorih ljudi od balija nema, a evo svakim danom sam sve sigurniji u to... Prodase nas za sicu, kosti im jebem... A narod glasa, li glasa :)

E neka vam sad... Ko vas jebe.


Cuj, mojne njima psovat, narod ih je birao, dakle, narod zeli da mu se to radi!

Oni samo ispunjavaju ono zbog cega ih je narod birao!

A imat cemo mi autoput: Banja Luka - Sava!
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#24

Post by Alfons Kauders »

costacurta wrote:
biti izgrađen 2017
Ja al u EURIMA
jok ba, hidrzetske...
Post Reply