Berza za pocetnike

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...
Post Reply
boky327

Berza za pocetnike

Post by boky327 » 18/08/2016 00:32

Ja slicnu temu nisam mogao da pronadjem.
Mene zanima kako obicni smrtnik(fizicko lice) moze pristupiti berzi online I kupovati i prodavati dionice.
Sto se tice berze tu sam laik upotpunosti. Zanima me mogu li ja sad da da udjem sa nekom sitnom parom recimo do 100KM I kupovati dionice neke firme i prodati ih. Da li to moze funkcionisati preko paypala ili kako vec?
Sta mi sve treba da bih se upustio u berzu i kupovao i prodavao online.
Da li ja mogu direktno da kupujem i prodajem ili mi tu treba neki posrednik ako sam ja dobro razumio broker koji mi daje savjete i uzima odredjen procenat?
Kako to funkcionise preko interneta? Znam da se moram rregistrovati i ostaviti svoje podatke ali gdje i koliko je to sigurno?
Zanima me kako mogu sa tim da pocnem. Ne planiram ja za sad nista ozbiljno ali bih probao kupovati nesto onako sitno ako je to uopste moguce.

Hvala :-D

adincebic

Re: Berza za pocetnike

Post by adincebic » 18/08/2016 01:16

Bump!
I mene ovo zanima.

Ci-Nick

Post by Ci-Nick » 18/08/2016 09:36

Nema trgovine na berzi bez posredovanja ovlaštenih, registrovanih brokerskih kuća i brokera.
Ne radi se samo o uzimanju provizije nego i o poštivanju propisa berze, o sigurnosti, o nadzoru berze,.. jer ipak se tu vrti lova,.. imovina.
Dakle online možeš trgovati tako što potpišeš ugovor sa brokerskom kućom i onda uplatiš lovu na namjenski račun i za taj iznos možeš da kupiš ukoliko neko prodaje.
Možeš naloge dostavljati mailom, ili u brokerskoj kući .
Provizija je uglavnom između 1 i 2 % zavisno od iznosa.
Istina većina brokerskih kuća uzima fiksne iznose na manje naloge pa troškovi kupovine ili prodaje mogu biti i preko 10% vrijednosti naloga.

Ci-Nick

Post by Ci-Nick » 18/08/2016 09:42

Evo Vam pa malo protabirite,
http://www.sase.ba/v1

Black swan

Post by Black swan » 18/08/2016 09:51