Avionske nesrece

Rasprave na razne teme... Ako ne znate gdje poslati poruku, pošaljite je ovdje.

Moderator: O'zone

User avatar
Edin H.
Posts: 40567
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#1 Avionske nesrece

Post by Edin H. » 08/03/2014 12:37

Iznad Vijetnama nestao je avion Air Malesia na putu za Peking.
U avionu je bilo 227 putnika i 12 clanova posade.

http://www.klix.ba/vijesti/svijet/iznad ... /140308003

Ovo je druga nesreca Boeing B777 u relativno kratkom vremenskom periodu, u julu se isti avion Asiana Airline zapalio, ali su svi, 305 putnika, prezivjeli.


User avatar
Trafalgar Law
Posts: 15020
Joined: 08/07/2012 18:11
Location: Stick to the VPN protocol.

#2 Re: Avionske nesrece

Post by Trafalgar Law » 08/03/2014 12:39

Sinoć sam na CNN saznao za ovo,strašno.

staradis
Posts: 1874
Joined: 03/04/2012 17:40

#3 Re: Avionske nesrece

Post by staradis » 08/03/2014 12:40

:/ fkt strasno. Kod putnickih aviona ako bilo sta krene po zlu nema ti spasa

Ambrozija
Posts: 2846
Joined: 20/01/2010 18:34
Location: Sarajevo

#4 Re: Avionske nesrece

Post by Ambrozija » 08/03/2014 12:44

Evo jos jedna danasnja vijest:
Avion indijske aviokompanije "Indigo" sa 170 putnika zahvatio je požar pri slijetanju na aerodrom u nepalskoj prijestonici Katmandu.

Američka novinska agencija Asošijejted pres navodi da je iz međunarodnog aerodroma "Tribuvan" saopšteno da su se zapalili točkovi na avionu "Airbus 320" pri slijetanju i da su putnici vrlo brzo evakuisani.

Požar je brzo ugašen. U toku je istraga o incidentu.

User avatar
Edin H.
Posts: 40567
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#5 Re: Avionske nesrece

Post by Edin H. » 08/03/2014 12:51

Ja sam saznao jutros, velika nesreca.

Znaju da je dosegao visinu od 10700 metara, ali onda je odjednom poceo gubiti visinu i pravac.

Ispravka za San Francisko, 3 putnika su nastradala, jednog je udarilo vozilo za intervenciju.

Isti tip aviona British Airwaysa je sletio 305 metara prije piste na Heathrowu u januaru 2008-e, ali su svi prezivjeli.

U 2005-oj Malesia Airlines je na istom tipu aviona imala problem kada je software prolupao i na 11580 metara odjednom digao avion za dodatnih 915 metara. Pilot je iskljucio autopilot i sigurno sletio.

Ovaj tip aviona kosta 261.5 miliona dolara.

sretjko
Posts: 411
Joined: 29/01/2014 00:32

#6 Re: Avionske nesrece

Post by sretjko » 08/03/2014 12:54

avioni uglavnom padaju prilikom polijetanja ili slijetanja, dok je u vazduhu rijetke su nesrece, zato su mi ovakvi padovi posebno interesantni. ovo je drugi takav pad u zadnjih nekoliko godina, prijasnji je bio onaj nestanak air france-a iznad atlantika, cini mi se na letu paris-rio.

User avatar
Entropio
Posts: 7126
Joined: 21/11/2010 21:49

#7 Re: Avionske nesrece

Post by Entropio » 08/03/2014 12:56

Nevjerovatno je da piloti nisu mogli (ili nisu imali vremena) da jave da su u problemu. Možemo samo pretpostavljati šta se desilo. Ostaje nam samo da čekamo black box...

User avatar
Entropio
Posts: 7126
Joined: 21/11/2010 21:49

#8 Re: Avionske nesrece

Post by Entropio » 08/03/2014 12:58

sretjko wrote:avioni uglavnom padaju prilikom polijetanja ili slijetanja, dok je u vazduhu rijetke su nesrece, zato su mi ovakvi padovi posebno interesantni. ovo je drugi takav pad u zadnjih nekoliko godina, prijasnji je bio onaj nestanak air france-a iznad atlantika, cini mi se na letu paris-rio.
Da, AF447... Rio - Paris. Splet okolnosti... ali da su piloti bili prisebniji, mogli su spriječiti katastrofu.

sretjko
Posts: 411
Joined: 29/01/2014 00:32

#9 Re: Avionske nesrece

Post by sretjko » 08/03/2014 13:02

avionske nesrece su stavrno fenomen koji nije dovoljno istrazen i nikad nece biti. mene prolazi jeza kad pomislim na te ljude unutra i njihove posljednje minute i sekunde zivota. posebno kao ovi slucajevi kad avion pada sa ogromne visine u more ili okean. da li su ti ljudi bili zivi prilikom dodira aviona sa vodom? da li se avion raspao u zraku? da li je smrt nastupila trenutno ili je bila bolna? mogu samo zamisliti tu paniku i vrisku unutra... ne daj boze nikome... :(

User avatar
Edin H.
Posts: 40567
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#10 Re: Avionske nesrece

Post by Edin H. » 08/03/2014 13:06

Entropio wrote:
sretjko wrote:avioni uglavnom padaju prilikom polijetanja ili slijetanja, dok je u vazduhu rijetke su nesrece, zato su mi ovakvi padovi posebno interesantni. ovo je drugi takav pad u zadnjih nekoliko godina, prijasnji je bio onaj nestanak air france-a iznad atlantika, cini mi se na letu paris-rio.
Da, AF447... Rio - Paris. Splet okolnosti... ali da su piloti bili prisebniji, mogli su spriječiti katastrofu.
http://www.dailymotion.com/video/xz57px ... shortfilms

drndalo
Posts: 17510
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#11 Re: Avionske nesrece

Post by drndalo » 08/03/2014 14:41

staradis wrote::/ fkt strasno. Kod putnickih aviona ako bilo sta krene po zlu nema ti spasa
Hajd' ne pretjeruj... Bilo sta...? :roll:
Entropio wrote:Nevjerovatno je da piloti nisu mogli (ili nisu imali vremena) da jave da su u problemu. Možemo samo pretpostavljati šta se desilo. Ostaje nam samo da čekamo black box...
Jedno od osnovnih pravila kojima se piloti uce od prvog dana je: "Aviate, Navigate, Communicate", iliti "Leti-tj. odrzavaj avion u zraku, zatim-znaj gdje ti je avion u odnosu na geografsku lokaciju, zadnje-komuniciraj"... Dakle, ako je situacija bila spoznata kao kriticna od strane letacke posade, prvo i jedino sto bi radili dok se ne bi izvukli bi bilo pokusavanje da ostanu zivi... Sve ostalo nakon toga, ako bi bilo vremena...

Za ostale odgovore moracemo cekati rezultate istrage... Zrtvama pokoj dusi, a njihovim porodicama strpljenje... :(

User avatar
Edin H.
Posts: 40567
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#12 Re: Avionske nesrece

Post by Edin H. » 08/03/2014 15:00

Vidjeli su dvije velike mrlje od kerozina jusno od Vijetnama.

Nestao je sa radara nakon 2 sata leta koji je trebao trajati manje od 6 sati.

U isto vrijeme je nestao kao i Air France oko 1, 2 ujutru.

drndalo
Posts: 17510
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#13 Re: Avionske nesrece

Post by drndalo » 08/03/2014 15:45

Neke se informacije pojavljuju da su se Italijan i Austrijanac koji su na spisku putnika navodno javili da su zivi, i da nisu bili ni blizu aviona, leta, Malezije... Navodno su im pasosi odavno ukradeni bili...

madesa
Posts: 1818
Joined: 26/07/2013 02:37

#14 Re: Avionske nesrece

Post by madesa » 08/03/2014 16:21

drndalo wrote:Neke se informacije pojavljuju da su se Italijan i Austrijanac koji su na spisku putnika navodno javili da su zivi, i da nisu bili ni blizu aviona, leta, Malezije... Navodno su im pasosi odavno ukradeni bili...
sad ce teorije zavjere :D

User avatar
Edin H.
Posts: 40567
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#15 Re: Avionske nesrece

Post by Edin H. » 08/03/2014 16:37

drndalo wrote:Neke se informacije pojavljuju da su se Italijan i Austrijanac koji su na spisku putnika navodno javili da su zivi, i da nisu bili ni blizu aviona, leta, Malezije... Navodno su im pasosi odavno ukradeni bili...


Austria's foreign ministry has confirmed that an Austrian citizen reported to be on the flight is safe at home. His passport was stolen two years ago while he was travelling in Thailand, a spokesman said.

Malaysia Airlines listed one of the passengers on the plane as a 37-year-old Italian called Luigi Maraldi.
However, according to reports in Italy, Mr Maraldi has contacted his parents to say he was not on the airliner.
He had his passport stolen in Thailand several months ago, leaving questions over who had used his passport to board the plane and whether that has anything to do with the airliner's disappearance.

User avatar
Edin H.
Posts: 40567
Joined: 08/10/2004 22:36
Location: Tirana

#16 Re: Avionske nesrece

Post by Edin H. » 08/03/2014 16:53

Image

To je avion sto je nestao.

Bodkin
Posts: 18860
Joined: 03/09/2008 00:48
Location: Overseas

#17 Re: Avionske nesrece

Post by Bodkin » 08/03/2014 16:55

Edin H. wrote:
drndalo wrote:Neke se informacije pojavljuju da su se Italijan i Austrijanac koji su na spisku putnika navodno javili da su zivi, i da nisu bili ni blizu aviona, leta, Malezije... Navodno su im pasosi odavno ukradeni bili...


Austria's foreign ministry has confirmed that an Austrian citizen reported to be on the flight is safe at home. His passport was stolen two years ago while he was travelling in Thailand, a spokesman said.

Malaysia Airlines listed one of the passengers on the plane as a 37-year-old Italian called Luigi Maraldi.
However, according to reports in Italy, Mr Maraldi has contacted his parents to say he was not on the airliner.
He had his passport stolen in Thailand several months ago, leaving questions over who had used his passport to board the plane and whether that has anything to do with the airliner's disappearance.
dobro sta je sa kradjom pasosa? i kako to da se moze jos koristiti ako ga ovaj proglasi nevazecim?

User avatar
lajkujMe
Posts: 3507
Joined: 06/04/2011 17:44
Location: Na svom mocnom racunaru

#18 Re: Avionske nesrece

Post by lajkujMe » 08/03/2014 17:05

Edin H. wrote:
Entropio wrote:
sretjko wrote:avioni uglavnom padaju prilikom polijetanja ili slijetanja, dok je u vazduhu rijetke su nesrece, zato su mi ovakvi padovi posebno interesantni. ovo je drugi takav pad u zadnjih nekoliko godina, prijasnji je bio onaj nestanak air france-a iznad atlantika, cini mi se na letu paris-rio.
Da, AF447... Rio - Paris. Splet okolnosti... ali da su piloti bili prisebniji, mogli su spriječiti katastrofu.
http://www.dailymotion.com/video/xz57px ... shortfilms
Rutinski problemi se pretvorili u katastrofu, nije mi jasno kako pilot koji je dizao avion nije konektovao da on prouzrocuje stall.

jefferson
Posts: 14985
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#19 Re: Avionske nesrece

Post by jefferson » 08/03/2014 17:06

Edin H. wrote:Iznad Vijetnama nestao je avion Air Malesia na putu za Peking.
U avionu je bilo 227 putnika i 12 clanova posade.

http://www.klix.ba/vijesti/svijet/iznad ... /140308003

Ovo je druga nesreca Boeing B777 u relativno kratkom vremenskom periodu, u julu se isti avion Asiana Airline zapalio, ali su svi, 305 putnika, prezivjeli.
B777 u KSFO je cista greska pilota. Tvoj post implicira da je problem sa avionom.
KSFO nesreca od pocetka istrage je bila usmjerena na pilote, jer ko god ista zna o letenju odmah mu je bilo jasno da je bila pilotska graska.
BA let koji se srusio nekoliko stotina metara ispred piste u Londonu je zbog kristalizacije molekula vode u sistemu napajanja goriva Rolls Royce motora. Kako je avion bio u prilazu nije imao dovoljno bypass energije da pokrene bar jedan motor ponovo. Deltin B777 je imao isti problem, ali na 11,000m kada su se oba motora ugasila. Ali kako se radi o okolini sa velikom energijom (brzina i princip rada motora na toj visini) piloti su uspjeli pokrenuti motore.
Ovaj avion ima tri tipa motora, a svakako je problem sa RR motorima rjesen.
Proci ce par godina prije nego se ista sazna o ovoj nesreci. Ali iz iskustva, nema boljeg aviona na nebu trenutno, osim mozda B787.

jefferson
Posts: 14985
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#20 Re: Avionske nesrece

Post by jefferson » 08/03/2014 17:11

Rutinski problemi se pretvorili u katastrofu, nije mi jasno kako pilot koji je dizao avion nije konektovao da on prouzrocuje stall.
Zato sto su imali pogresno ocitovanje brzine. Na avionu je bio problem sa Pitot cijevima u kojima su senzori brzine. Na toj visini nema teorije da se zna koja je tacna brzina aviona osim ako nema uredjaja za ocitovanje. Jedom kada avion od 350 tona udje u stall, nema povratka nazad.
Medjutim, to stoji, kada je avion ulazio u stall, piloti su trebali uvesti avion u poniranje a ne u dizanje.
Ona nesreca u NYC kada je kapetan spustio avion na Hudson, treba biti primjer kako se leti bez motora tj. pri maloj brzini, ali to je zato sto je taj pilot bio klasicno obrazovan, tj. imao je ogromno iskustvo na jedrilicama.

User avatar
Platformas
Posts: 1323
Joined: 07/08/2011 09:45
Location: /public_html
Contact:

#21 Re: Avionske nesrece

Post by Platformas » 08/03/2014 17:13

Na YT često gledam "airplane investigation", na ovim modernim avionima postoji takav sistem da praktično i kad bi pilot htio da sruši avion, sistem mu to ne bi dopustio. Mislim, pretjerujem ali tako je nekako. Ne dozvoljava nagli gubitak visine, ne dozvoljava prevelik napadni ugao koji može rezultirati slomom uzgona (stall) i još dosta tih nekih stvari. Jedino kad pilot nekako uspije sva ta upozorenja ne vidjeti ili ih ignoriše jer misli da ima neka lažna očitavanja tad sjebe stvar.
Uglavnom bude problem sa pogrešnim očitavanjem brzine, zbog 'greške' na Pitovim cijevima, zalede se i sta sve već ne.

Pričam za ono što sam gledao i upratio sa ovog serijala, nisam neki posebni poznavalac svega toga. Uglavnom se većina svede na pilotsku grešku

Na kraju će i sa ovim letom vjerovatno biti da je pilot kriv jer je zanemario ili nekako nije vidio masu tih upozorenja koja su mu 'izlijetala'.

User avatar
lajkujMe
Posts: 3507
Joined: 06/04/2011 17:44
Location: Na svom mocnom racunaru

#22 Re: Avionske nesrece

Post by lajkujMe » 08/03/2014 17:17

jefferson wrote:
Rutinski problemi se pretvorili u katastrofu, nije mi jasno kako pilot koji je dizao avion nije konektovao da on prouzrocuje stall.
Zato sto su imali pogresno ocitovanje brzine. Na avionu je bio problem sa Pitot cijevima u kojima su senzori brzine. Na toj visini nema teorije da se zna koja je tacna brzina aviona osim ako nema uredjaja za ocitovanje. Jedom kada avion od 350 tona udje u stall, nema povratka nazad.
Medjutim, to stoji, kada je avion ulazio u stall, piloti su trebali uvesti avion u poniranje a ne u dizanje.
Ona nesreca u NYC kada je kapetan spustio avion na Hudson, treba biti primjer kako se leti bez motora tj. pri maloj brzini, ali to je zato sto je taj pilot bio klasicno obrazovan, tj. imao je ogromno iskustvo na jedrilicama.

Jedna vrlo vazna stvar mi sada pada na um, posto volim da gledam one emisije o nesrecama u avio saobracaju, moram da konstatujem da se dosta nesreca desilo zbog greske na sistemu brzine i visine zbog kojih su piloti bivali zbunjeni.

Sjecam se jedne nesrece gdje su ove cijevi za mjerenje brzine bile blokirane zbog gnjezda nekih OSA to jest samo jedna od 2 cijevi. I tako su piloti konfliktne i pogresne informacije dobivali i pali. To nije jedina nesreca.

Nije mi jasno zasto kad se to vec desava, inzinjeri ne nadju bolja rjesenja za mjerenje brzine?

drndalo
Posts: 17510
Joined: 26/06/2006 16:34
Location: Sarajevo

#23 Re: Avionske nesrece

Post by drndalo » 08/03/2014 17:19

Pa svaki put kada se pokaze da se nesto moze bolje napraviti, jer se pokazalo da nesto nije najbolje, i naredi se takva promjena u dizajnu...

User avatar
rtmper44
Posts: 682
Joined: 01/03/2014 17:43
Contact:

#24 Re: Avionske nesrece

Post by rtmper44 » 08/03/2014 17:20

staradis wrote::/ fkt strasno. Kod putnickih aviona ako bilo sta krene po zlu nema ti spasa
Avion je samo dobro ušminkana raketa puna goriva, nešto iskrsne - prah i pepeo...

jefferson
Posts: 14985
Joined: 28/08/2007 05:31
Location: U.S.A

#25 Re: Avionske nesrece

Post by jefferson » 08/03/2014 17:21

Platformas wrote:Na YT često gledam "airplane investigation", na ovim modernim avionima postoji takav sistem da praktično i kad bi pilot htio da sruši avion, sistem mu to ne bi dopustio. Mislim, pretjerujem ali tako je nekako. Ne dozvoljava nagli gubitak visine, ne dozvoljava prevelik napadni ugao koji može rezultirati slomom uzgona (stall) i još dosta tih nekih stvari. Jedino kad pilot nekako uspije sva ta upozorenja ne vidjeti ili ih ignoriše jer misli da ima neka lažna očitavanja tad sjebe stvar.
Uglavnom bude problem sa pogrešnim očitavanjem brzine, zbog 'greške' na Pitovim cijevima, zalede se i sta sve već ne.

Pričam za ono što sam gledao i upratio sa ovog serijala, nisam neki posebni poznavalac svega toga. Uglavnom se većina svede na pilotsku grešku

Na kraju će i sa ovim letom vjerovatno biti da je pilot kriv jer je zanemario ili nekako nije vidio masu tih upozorenja koja su mu 'izlijetala'.
Piloti generalno vole Boingove avione vise od Airbusovih jer ima ostavlja vise mjesta da oni sami upravljaju avionom. Airbus je otisao previse u krajnost gdje mnogi smatraju da piloti gube osnovnu rutinu zbg toga. Boeing nije toliko drastican, ali to stoji, ako je SVE UREDU. Medjutim, sve je bilo uredu i sa Asiana letom u KSFO, medjutim, pilot i dalje treba da upravlja avionom. I tu se dolazi do dileme, koliko uticaja kompjuteri trebaju imati. Jedan od argumenata zasto se desio taj incident je kultura u J. Koreji (hijerarhija) kao i asistencija kompjutera, gdje su piloti izgubili onaj osjecaj za letenje, kao sto bi ti izgubio da kompjuter vozi auto za tebe a ti ga samo trebas parkirati. To znaci da ces kad tad udariti u ivicnjak kada budes skretao negdje jer si izgubio rutinu.

Post Reply