Post
by drndalo » 11/06/2020 08:56
Prvi je Rossiya airlines, drugi Transaero. Oba su imala ovo naslikano u kampanji za zastitu sibirskih tigrova...
@Karlinka
hajde da se dogovorimo da su “avio masine”, gdje god ih postavis na avionu, sa pravilnim nazivom MOTORI (engines)... Avio masina bi u nasem jeziku a i u drugim vise bila naziv za cijeli avion, ili letjelicu drugog tipa... Da pricamo standardnim jezikom, a ne da svaki put moram razmisljati sta je ko htio reci... Mislim da je ovo korektno od mene.
Sto se business jet-ova tice, posebno “supersonicnog” za koji je stavljen link, oni imaju svoju racunicu, iako je mi cesto ne kontamo. Posebno ovaj supersonicni...
Kako se ono kaze, ko ima para i dupe maslom maze...!? Gledaj to ovako iz njihove perspektive, ako imas neke milijarde, i upravljas njima, tvoj radni sat kosta firmu npr. 20.000$. Ako zbog posla od x mil.$ trebas iz npr. NY u London, i samo na put ces potrositi 10 sati i stici umoran iako si letio Prvom klasom, u odnosu na 3-4 sata puta sa nadzvucnim avionom, samo na ustedi sati po ovoj cijeni se stedi vise nego kosta avion i ostali troskovi. O wow efektu da ne pricam.
I ovo gore je racunica za direktne letove, a posebna je prica za presjedanja gdje se jos sati gubi, i sto su npr. London i NY veoma ograniceni kapacitetom glavnih aerodroma, a i sam put na njih dugo traje. Ovakvim avionom bi npr. mogli sletiti na manji aerodrom gdje cekanja nema i gdje se ne gubi vrijeme na guzve, pa jos 1-2 sata ustedis.
Ja sam (samo jednom na zalost) imao priliku probati tako nesto, sa obicnom Cessnom Citation i fino je, ali i jeftinije moze biti osim same brzine, ako putuje vise ljudi, poredeci sa linijama kompanija. Letjeli smo iz SJJ za manji grad na jugu Francuske, za koji smo u najboljem slucaju morali imati 2 presijedanja, VIE & CDG, i cijena je bila >500€/osoba, cijeli dan u putu, na 3 aerodroma. Nas 8... I to ekonomska klasa. Iznajmljena Cessna dosla po nas, i odletili direktno tamo, let od 1 sat i 10 min, block time. Cijenu ne znam, ali mislim da za povratni let nije bila veca od 5 k€, sto je jedva malo skuplje nego da smo kupovali karte za OS/AF... Prije ce biti da je bilo i jeftinije, jer covjek koji nam je to organizovao ima kupljenih (pre-paid) 50 sati godisnje takvih letova, pa mu je i cijena sata niza.
I ja sam se nekad pitao takodjer ko placa prvu klasu u avionima, 2-3x skuplje od biznis klase... Dok mi jedan covjek nije to razlozio na primjeru svoje banke, kada ide praviti poslove u npr. Hong kong, barem 10 ak sati leta, umoran, a treba praviti posao... Puno je jeftinije banci 10k$ platiti kartu da stigne naspavan, nego da pogrijesi pola mil. $...
Last edited by
drndalo on 11/06/2020 09:27, edited 6 times in total.