Autoputevi u BiH - Koridor 5C
Moderator: anex
-
- Posts: 9274
- Joined: 17/02/2021 20:34
#21151 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
da nema korupcije to bi bila skroz druga prica ne samo oko autoputeva nego generalno za sve u drzavi sto direktno utice i na samu izgradnju planiranje i sve sto uz to ide oko autoputeva
-
- Posts: 3393
- Joined: 23/05/2010 15:16
#21152 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ne znam na kakvu priču nasjedam Nisam napisao da ne treba graditi, nego samo da je pogrešna konstatacija da je autoput državni i da se na taj način mora planirati. Autoput je entitetski i tako ga se planira Pozicija Tuzle omogućava da se putevi na tri strane svijeta od iste grade samo u FBiH (prema Orašju, Klokotnici i Sarajevu).izvrsni direktor wrote: ↑30/03/2021 09:49Pa hajde eto ti sto kao hoce da grade, neka izgrade autoput do klokotnice pa neka onda rs bude kriva sto kao nece da gradi dalje.
Nasjedate na te price kao da imate 5 godina...
- geralt
- Posts: 5200
- Joined: 14/09/2017 12:45
#21153 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Ne znam koliko je Crna Gora reprezentativan primjer. Ekonomija im ovisi od turizma, a proslo ljeto su najgore prosli od svih mediteranskih zemalja - Evropljani im nisu dosli jer su van EU, a Srbi radi crkvenog zakona. Vjerujem da im je sad u budzetu propuh i panika, ali isto tako vjerujem da im je originalna procjena bila da im kredit nece biti problem vratiti.
-
- Posts: 1084
- Joined: 15/12/2011 15:25
#21154 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Doduše sve financijske institucije su im rekle da je početna procjena projekta bila preniska (cijena je porasla za oko 45% i naravno još nije gotova) i da su uslovi kredita neizvodivi za Crnu Goru pogotovo jer sva odgovornost za povećanje cijene je na Crnoj Gori a imaju jako malo kontrole koliko raste. I to Naravno i pored najviših akciza u ex-yu, novoj vladi ide na živac jer kod njih akcize idu prvo u budžet pa se onda izdvaja za otplatu, to je jedan od razloga zašto prije nisu prihvatali EU i mmf ponude i preporuke.geralt wrote: ↑30/03/2021 14:16Ne znam koliko je Crna Gora reprezentativan primjer. Ekonomija im ovisi od turizma, a proslo ljeto su najgore prosli od svih mediteranskih zemalja - Evropljani im nisu dosli jer su van EU, a Srbi radi crkvenog zakona. Vjerujem da im je sad u budzetu propuh i panika, ali isto tako vjerujem da im je originalna procjena bila da im kredit nece biti problem vratiti.
Ista situacija kao Albanija sa Behtelom, ustvari još gora
- So What!
- Posts: 11160
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#21155 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Bosna i Hercegovina je kao medjunarodni protektorat (htjeli mi to priznati ili ne) je poprilicno zasticena u smislu da ne srlja u zaduzivanje i monetarnom politikom uglavnom upravljaju stranci, koji su izmedju ostalog nas natjerali i na povecanje akciza.
Jos da su stranci preuzeli obnovu i izgradnju infrastrukture na sebe, do sada bi imali koridor Vc izgradjen, ali nazalost to je ostavljeno ovim nasim parmacima, pa imamo to sto imamo.
Jos da su stranci preuzeli obnovu i izgradnju infrastrukture na sebe, do sada bi imali koridor Vc izgradjen, ali nazalost to je ostavljeno ovim nasim parmacima, pa imamo to sto imamo.
- So What!
- Posts: 11160
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#21156 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Brza cesta Sarajevo – Beograd: “Mirovni projekat” koji stagnira na bh. strani
N1
Članovi Predsjedništva BiH, te ministar saobraćaja i komunikacija, Vojin Mitrović, sastaju se naredne sedmice u Ankari s turskim predsjednikom Recepom Tayyipom Erdoganom. Jedna od ključnih tema je finaliziranje dogovora za izgradnju autoceste Sarajevo - Beograd. Ovaj projekat je godinama u fokusu lidera tri zemlje. Srbija je na tom planu napredovala u odnosu na BiH, da li će nakon sastanka u Turskoj krenuti i realizacija s bh. strane?
Priča je krenula još 2017. godine. Ideja o brzoj cesti, koja bi značajno skratila vrijeme putovanja između dva glavna grada, Sarajeva i Beograda, svima je zvučala odlično. Mirovni projekat, kako su ga mnogi nazvali, do danas nije zaživio. No, od njega se nije odustalo. U kojoj je fazi, nedavno je pojašnjavao ministar prometa i komunikacija BiH.
“Jedan dio tog sporazuma je počeo već da se realizuje, a to je dio autoputa od Kuzmina do Rače i Mosta na Rači. Sljedeći dio autoputa od Rače do Bijeljine sigurno je jedan od prvih projekata, odnosno jedna od prvih dionica koja će početi da se radi jer su u ovom trenutku praktično stvoreni svi preduslovi da se može početi s gradnjom. Ostaje pitanje izbora izvođača i pomoći koju je gospodin Vučić obećao za izgradnju ovog autoputa, ali ti detalji će biti na sastanku u Turskoj i riješeni”,
kazao je Vojin Mitrović, ministar prometa i komunikacija BiH.
Tokom 2018. autoput Sarajevo – Beograd bila je neizostavna tema svih susreta srbijanskih i bh. delegacija. Ali i posjeta najviših turskih zvaničnika, poput tadašnjeg premijera Binalia Yildirima, u martu. A krajem 2018. Srbija potpisuje ugovor za izgradnju oko 20 kilometara sa turskom kompanijom Tašjapi (Tasypi), vrijednosti 250 miliona eura. Prisutan i tadašnji resorni bh. ministar, Ismir Jusko.
“Više sam puta istakao da ovo nije samo projekat, da je ovo projekat života za obje zemlje”, poručio je Jusko tada.
“Puteve gradimo da bi ljudi ovdje ostali, da bi ovdje dolazili, a ne da bi ljudi odavde odlazili”, bila je poruka tadašnje ministrice za saobraćaj Srbije, Zorane Mihajlović.
No, bh. strana je zakazala. Politika je, rekao je tada ministar Jusko, imala utjecaj. Gotovo nemoguće je bilo dogovoriti trasu putu kroz Bosnu i Hercegovinu. U jednom trenutku na stolu je bilo više od 20 različitih zahtjeva. Na koncu – dogovoreno je da se grade dva puta. Jedan od Sarajeva, prema Rogatici, Goraždu, Višegradu. Drugi pak, od Sarajeva prema Tuzli, Brčkom, do Bijeljine. Dogovoreno je na sastanku federalnih i republičkih predstavnika.
“Još ćemo vidjeti, još ne znači da će biti zaduženje, najbolje bi bilo da dobijemo grant, ali može jedan dio, ali onaj ostali dio kakav god on bude mora biti prihvatljiv za finansijsku situaciju u BiH”, kazao je Milorad Dodik 26.2.2019.
Zbog sporenja oko trasa, teško je bilo odrediti jasnu cijenu bh. strane. Turska je ranije ponudila i da finansira, no, svi su se pitali na koji način? Kredit, grant, ili nešto treće? I danas je mnogo nepoznanica. No, Turska je uz sve prepreke i dalje podržavala projekat. Jasno je to poručio u februaru 2019. predsjednik Erdogan, tokom posjete BiH.
“Imamo za cilj da ovaj projekt mira kako smo ga mi nazvali povežemo ova dva centra jugoistočne Evrope, u vezi projekta autoputa, potpisali smo potrebne memorandume, i sa bosanskom i srbijanskom stranom i planiramo da u najskorije vrijeme započnemo s izgradnjom ovog autoputa.”
Mijenjali su se ministri, prolazilo vrijeme, no od 2017. do danas, Bosna i Hercegovina osim deklarativno, nije krenula u konkretnu realizaciju onoga što je dogovoreno na brojnim sastancima. Srbija pak priču, mnogo ozbiljnije shvatila. U oktobru 2019. članovi Predsjedništva, turski predsjednik Erdogan i predsjednik Vučić, na Sremskoj Rači, ozvaničili početak gradnje autoputa.
Nakon skoro pet godina praznih obećanja političara o skorom početku gradnje na bh. strani, građani gotovo da su, na ovaj projekat, zaboravili. Nadu budi predstojeći sastanak najviših delegacija u Turskoj. Ranije procjene su bile kako bi cjelokupna autocesta u obje država mogla koštati oko osam milijardi maraka.
- So What!
- Posts: 11160
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#21157 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Velika očekivanja od dionice autoputa kroz Brčko, nova vlast shvatila projekat ozbiljno
Akta
U Brčkom donedavno ništa nije urađeno na realizaciji projekta dionice autoputa koji će iz Banjaluke prolaziti ka Beogradu i Sarajevu. Nova Vlada distrikta formirala je radnu grupu koja će svake sedmice dogovarati i pratiti kako poslovi odmiču, jer je svima u interesu da, ovaj najveći kapitalni projekat u 10 godina, bude urađen na vrijeme, kažu u Vladi, javlja RTRS.
Brčko će se naći na raskrisnici dva autoputa, koji će prema zacrtanoj trasi prolaziti iz Banjaluke prema Beogradu, i od Tuzle ka Orašju. To je šansa koju nema nijedan grad u BiH.
"To je i te kako dobro za razvoj Brčkog i za samu privredu. Sigurno bi imali daleko brži pristup destinacijama na koje sada odlazimo i na koje ćemo odlaziti sve više, što bi nam omogućilo jeftiniju bržu uslugu transporta, koja je sada otežana", smatra privrednik Јelenko Ilić.
I neka javna preduzeća, među kojima je i jedina međunarodna luka u BiH, očekuju koristi od budućeg auto-puta. Јeftiniji prevoz i više poslovnih aranžmana.
"Smanjiće i cijene transporta i promet u Luci, odnosno pojaviće se novi komitenti koji će imati interes da robu dovoze preko Luke Brčko", naveo je Alija Osmanbašić, v.d. direktora ЈP Luka.
U Vladi distrikta - zatečeni. Prethodni šef Vladinog odjeljenja nije ništa radio na ovim poslovima. Nova Vlada je ovih dana formirala Radnu grupu, čija je obaveza da što brže sačini dinamiku odvijanja poslova. Počeće, kažu, od planske dokumentacije i utvrđivanja trase koja će biti uklopljena sa pristupnim tačkama koje su dobili od Republike Srpske i koje očekuju od Federacije BiH.
"Izradićemo plan eksproprijacije, praktično da dođemo do trase autoputa koja je u vlasništvu Brčko distrikta i za koju se onda mogu raditi neophodna projektovanja, odabir i uvođenje izvođača u rad", pojasnio je Ratko Stjepanović, šef resornog odjeljenja.
Trasa autoputa kroz Brčko je, kažu, najznačajniji kapitalni projekat u posljednjih deset godina i to mora biti na vrijeme urađeno. Ova saobraćajnica sa čišćenjem korita rijeke Save, stvoriće od Brčkog jedno od najpovoljnijih putnih čvorišta u regionu.
Da je nova vlast shvatila ovo ozbiljno, potvrđuje, kažu, to što će Radna grupa sa gradonačelnikom na čelu, planirati i provjeravati realizaciju poslova svake sedmice.
- So What!
- Posts: 11160
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#21158 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Mandatna pisma za financiranje izgradnje dvije dionice autoceste
JP Autoceste FBiH
Vlada FBiH je na jučerašnjoj sjednici dala suglasnost na finanlne tekstove mandatnih pisama za financiranje izgradnje autoceste na Koridoru Vc za dionice Ovčari – tunel Prenj – Mostar sjever i Mostar sjever – Mostar jug. Davanjem suglasnosti na finalne tekstove utvrđene su osnove na kojima će Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) surađivati s partnerima s ciljem podrške i mobilizacije kreditnih i grant sredstava za pripremu i provođenje projekta izgradnje za navedene dionice.
JP Autoceste FBiH je kroz suradnju sa financijskim institucijama za financiranje izgradnje dionice Ovčari – Tunel Prenj – Mostar sjever osiguralo ponudu za zajedničko financiranje Europske investicijske banke (EIB) i Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu od 600 milijuna eura. Također, za dionicu Mostar sjever – Mostar jug osigurana je ponuda za zajedničko
financiranje od strane konzorcija domaćih banaka i Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u ukupnom iznosu od 240 milijuna eura,
Izgradnjom dionica Ovčari – tunel Prenj – Mostar sjever i Mostar sjever – Mostar jug bit će okončana izgradnja Koridora Vc kroz FBiH, a bit će omogućeno i prometno povezivanje sjevera i juga zemlje. Na cijeloj dionici od Ovčara do petlje Mostar jug će se graditi 10 mostova, 12 tunela i dvije petlje.
Najsloženiji građevinski poduhvat na ovoj dionici je tunel Prenj. Dužina tunela po Idejnom projektu iznosi 10,165 kilometar, što ga čini najdužim tunelom u regiji. Zbog velike dužine prilikom projektovanja i izgradnje, te kasnije eksploatacije tunela bit će nužno primjeniti posebne mjere sigurnosti u tunelima u skladu sa Direktivom 2004/54/EC.
- So What!
- Posts: 11160
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#21159 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Izgradnja dionice Ponirak - Vranduk [Tunel Vranduk] - 10. 03. 2021. @ Namibija (Skyscrapercity forum)
- So What!
- Posts: 11160
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#21160 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Most Raštelica II - urađeni su svi šipovi, ukupna dužina šipova je cca. 4,3 km
Plan je da se poddionica Tarčin - Ivan pusti u promet na početku ljeta 2022. godine
JP Autoceste FBiH
Plan je da se poddionica Tarčin - Ivan pusti u promet na početku ljeta 2022. godine
JP Autoceste FBiH
- So What!
- Posts: 11160
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#21161 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Iz Mostara do granice s Hrvatskom za oko pola sata
Akta
Ministar prostornog uređenja, graditeljstva i zaštite okoliša Zapadnohercegovačke županije Miroslav Ramljak izjavio je u ponedjeljak za Fenu kako će do kraja godine biti gotova projektna dokumentacija za izgradnju brze ceste Mostar - Široki Brijeg - Grude - granica RH.
Podsjetio je kako je ta cesta uvrštena na popis prioriteta FBiH. - Znamo što znači svaka cesta kroz Hercegovinu koja će nas prometno povezati s Mostarom, kao sveučilišnim, kulturnim i gospodarskim središtem Hercegovine te Republikom Hrvatskom i autocestom prema Splitu.
Izgradnja bi krenula od Pologa prema Grudama, a detaljnije će se znati ovisno o financijskim mogućnostima - kazao je ministar Ramljak.
Spomenuta cesta bit će duga 64 kilometra, a omogućit će da se iz Mostara do granice s Republikom Hrvatskom stigne za oko pola sata. - Naše magistralne ceste su dijelom preopterećene, a dijelom ugrožene prevelikom izgradnjom objekata u samom koridoru tih cesta, zbog čega je izgradnja ove brze ceste od velike važnosti za Županiju Zapadnohercegovačku, kao i za cijelu Hercegovinu. Do kraja godine će biti gotova projektna dokumentacija za izgradnju ove brze ceste - naglasio je županijski ministar prostornog uređenja, graditeljstva i zaštite okoliša.
- So What!
- Posts: 11160
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
- So What!
- Posts: 11160
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#21163 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Autoput Beograd - Sarajevo koji podržava Turska povezat će srce Balkana
Akta
Srpski član i predsjedavajući Predsjedništva BiH Milorad Dodik rekao je da je izgradnja autoputa Sarajevo-Beograd, koju podržava Turska, veoma značajna jer će povezati srce Balkana i omogućiti brzu putnu komunikaciju.
On je naglasio da bi taj autoput, koji je Srbija već počela graditi, trebalo da omogući alternative mnogima, kao i brzinu putovanja.
Dodik, koji je jučer boravio u radnoj posjeti Turskoj, rekao je za RTRS da će ta putna komunikacija, koja će povezati i Banjaluku sa Beogradom, biti na korist brojnim lokalnim zajednicama i u ekonomskom smislu.
"Vrlo je značajno da imamo stabilnog partnera, poput Turske, u pogledu obezbjeđivanja finansija za taj put. U ovom trenutku se neće raditi elaboracija u vezi sa konkretnim finansijama, ali sada idemo u operacionalizaciju ranijih dogovora da se firme na ovom planu mogu angažovati, da projektuju i krenu", rekao je Dodik.
On je naveo da je Republika Srpska na dionici puta od Rače do Bijeljine riješila imovinsko-pravne odnose, te da su Srbija i njen predsjednik Aleksandar Vučić na tom planu obećali pomoć od 100 miliona evra.
"Mislim da ćemo veoma brzo moći da krenemo sa radovima od mosta na Rači ka Bijeljini i dalje prema Brčkom. Već razgovaramo sa drugim kompanijama da pokrijemo i trasu od Brčkog do Modriče", dodao je Dodik.
Prema njegovim riječima, preostaje još Koridor "Vc" i do polovine ove godine, najkasnije na jesen, trebalo bi da budu završeni razgovori sa svim evropskim institucijama kada je riječ o finansiranju te saobraćajnice.
"Tako bismo imali ne samo spajanje Sarajeva i Beograda, već i Banjaluke i Beograda", rekao je Dodik.
Predsjedavajući Predsjedništva BiH Milorad Dodik i članovi Predsjedništva BiH Željko Komšić i Šefik Džaferović boravili su jučer u zvaničnoj posjeti Turskoj, na poziv turskog predsjednika Redžepa Tajipa Erdogana.
"Autoput Sarajevo - Beograd je vrlo važan za Bosnu i Hercegovinu, jer će spojiti glavni grad s sjeveroistočnim i jugoistočnim dijelom BiH", poručio je Džaferović.
Također, ovaj projekat je, naglasio je Džaferović, od izuzetnog značaja za ukupan region zapadnog Balkana, ne samo radi kvalitetnijeg saobraćajnog povezivanja Sarajeva i Beograda već i radi stabilnosti ovog dijela Evrope.
"Turska ima stabilizirajuću ulogu na zapadnom Balkanu, koju ostvaruje kroz svoje dobre odnose sa svim državama ove regije, i jako je važno da je Republika Turska prisutna s ovakvim projektima", stava je Džaferović.
Član Predsjedništva BiH Željko Komšić ocijenio je da danas potpisani sporazum između Turske i BiH o izgradnji autoputa Sarajevo-Beograd-Sarajevo predstavlja konačnu potvrdu da ovaj projekat neće ostati samo ideja, već će postati realnost i njegova realizacija počinje.
Komšić je u objavi na "Facebooku" naveo da je sastanak članova Predsjedništva BiH sa predsjednikom Turske Redžepom Tajipom Erdoganom jučer u Ankari bio uspješan.
"Uspješan sastanak u Ankari sa predsjednikom Erdoganom, na kojem je potpisan sporazum o izgradnji autoputa Sarajevo-Beograd-Sarajevo", naveo je Komšić.
- So What!
- Posts: 11160
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#21164 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Priprema se definisanje statusa graničnog prijelaza Svilaj
Faktor
Vijeće ministara BiH utvrdilo je Prijedlog osnova za pokretanje postupka za vođenje pregovora radi zaključivanja Ugovora o dopunama Ugovora između Bosne i Hercegovine i Republike Hrvatske o graničnim prijelazima.
Cilj zaključivanja ovih dopuna Ugovora je jačanje međusobnih odnosa i saradnje dviju država te lakši prelazak zajedničke državne granice, odnosno uspostavljanje jednostavnog i efikasnog sistema kontrole prelaska zajedničke državne granice.
Status budućeg međunarodnog graničnog prijelaza u Svilaju, na Koridoru Vc, određen je za promet putnika, a za promet robe bit će otvoren kada se osiguraju tehnički uvjeti.
Prijedlog osnova bit će dostavljen Predsjedništvu BiH u daljnju proceduru, uz prijedlog da se za potpisnika Ugovora odredi ministar sigurnosti BiH, kaže se u saopćenju Vijeća ministara BiH.
- Haris.ba
- Posts: 24866
- Joined: 08/09/2005 20:08
#21165 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Šta ćemo sa temom zkoja već postoji autoput Sarajevo - Beograd?
autoput-sarajevo-beograd-t159403.html
Da tamo nastavimo sve vijesti vezane za te koridore dok ne krene gradnja?
autoput-sarajevo-beograd-t159403.html
Da tamo nastavimo sve vijesti vezane za te koridore dok ne krene gradnja?
- So What!
- Posts: 11160
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#21166 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Naši mostovi – Koridor 5c
JP Autoceste FBiH
Autocesta na Koridoru 5c je dio transevropske mreže kopnenih koridora. Kroz Bosnu i Hercegovinu do sada je izgrađeno 113 kilometara trase Koridora 5c, koja se proteže kroz predijele s izrazitim prirodnim i prostornim ograničenjima.
Glavna trasa je projektovana s računskom brzinom 120 km/h. Na trasi je do sada ukupno izgrađenih i u izgradnji 76 mostova i vijadukta. Gledajući u kilometrima to je 13,2 kilometara mostova i vijadukta na Koridoru 5c, što za sada čini 12% cjelokupne trase, a bit će ih još.
Predstavljamo dva najimpozantnija mosta i vijadukt na cjelokupnom Koridoru 5c.
Na prvom mjestu je najveći most koji se gradi i koji će biti izgrađen na Koridoru 5c Most Počitelj visine 100 metara, koji je ujedno i najduži most na Koridoru 5c, čija dužina iznosi 945 metara. Most se nalazi blizu historijskog naselja Počitelja, po kojem je dobio i ime. Most Počitelj nalazi se na poddionici Počitelj – Zvirovići premoštava magistralnu cestu M-17, rijeku Neretvu i željezničku prugu Sarajevo – Ploče. Most je projektovan kao kontinuirani prednapregnuti most s glavnim rasponom od 147 metara. Promjenjivog je poprečnog presjeka i jedinstvenom konstrukcijom za oba kolovoza. Stubovi su monolitno povezani s rasponskom konstrukcijom koja se izvodi slobodnom konzolnom gradnjom.
Na drugom mjestu trenutno najduži izgrađeni most na Koridoru 5c je: Most Studenčica na jugu Bosne i Hercegovine. Dužina mosta je 555 metara, a najveća visina oko 90 metara, što ga svrstava među najveće objekte ove vrste u našoj državi. Glavni rasponi su 120 metara. Stubovi su sandučasti temeljeni dijelom na plitkim temeljima, a najviši stubovi na pilotima dužine od 15 do 20 metara. Zbog velike visine stubova i velikog raspona izabrana je monolitna, prednapregnuta rasponska konstrukcija sandučastog presjeka promjenljivog presjeka (od 7 metara visine iznad stubova do 3,5 metra u sredini raspona) koja je izvođena sistemom slobodne konzolne gradnje.
Na trećem mjestu je najviši vijadukt Babina rijeka, koji se sastoji se od dva paralelna objekta pojedinačne dužine. Desni vijadukt dužine 308,74 metra projektovan je kao jedna cjelina s rasponima od 108,163 te još 108 metara i lijevi vijadukt dužine 389,28 metara. Njegova kompleksnost ogleda se u izuzetno složenim geološko-geomehaničkim karakteristikama terena, zbog čega je lijevi vijadukt izveden kao zasebna konstrukcija i produžen je za još 208 metara, sa rasponskom konstrukcijom od prednapregnutog betona, oslonjenom na zajednički krajnji oslonac lijevog objekta vijadukta Babina rijeka, te pet srednjih i krajnji stub. Vijadukt premošćuje Babinu rijeku i lokalnu saobraćajnicu na visini od cca. 120 metara. Objekti imaju po tri raspona oslonjena na dva krajnja i dva srednja stuba. Oba objekta su građena tehnologijom slobodne konzolne gradnje, gdje krajnji rasponi su dužine 110 metara, a glavni raspon iznosi 165 metara. Rasponska konstrukcija je sandučastog poprečnog presjeka promjenjive visine, srednji stubovi su visine cca 60 i 80 m.
Mostovi su najvrjednije građevine koju je čovjek ikada napravio. Spajaju kontinente, obale, ljude, kulture, civilizacije, ali i ljudska srca. Ljudi često podcjenjuju njihovu vrijednost te gledaju na njih samo kao na jednu običnu građevinu koja nema neke značajnije uloge osim da spaja obale i skraćuje put. Trebamo shvatiti da su oni, ipak, nešto više od toga. Podsjećaju nas na našu prošlost tako da je ne smijemo zaboraviti i da je trebamo prenositi budućim naraštajima.
Stubovi mosta Počitelj
Most Studenčica
Vijadukt Babina rijeka
- So What!
- Posts: 11160
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#21167 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Parcelacija za auto-put Banjaluka – Prijedor pred zajedničkom komisijom
BHRT
Vijeće naroda Republike Srpske nije postiglo saglasnost o odluci o usvajanju Plana parcelacije za auto-put Banjaluka – Prijedor u vezi sa pokretanjem postupka vitalnog nacionalnog interesa bošnjačkog naroda.
Iz Vijeća naroda saopšteno je da je, u skladu sa procedurom, predmet upućen na usaglašavanje Zajedničkoj komisiji Narodne skupštine i Vijeća naroda Republike Srpske.
Narodna skupština Republike Srpske usvojila je na sjednici 17. februara odluku o usvajanju plana parcelacije za auto-put Banjaluka – Prijedor.
Zbog njegove izgradnje, na području Prijedora predviđeno je rušenje 80 objekata, a Banjaluke 157 objekata.
- So What!
- Posts: 11160
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#21168 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Početak radova na auto-putu Sarajevo - Beograd već na proljeće
CAPITALMinistar komunikacija i transporta u Savjetu ministara Vojin Mitrović istakao je da se procjenjuje da će izgradnja auto-puta Sarajevo-Beograd-Sarajevo početi na proljeće i koštati od dvije do 2,5 milijardi evra.
Mitrović je rekao za RTRS da će ova izgradnja biti finansirana turskim kreditom i omogućiti ekonomski razvoj, kao i da je Republika Srpska spremna za početak gradnje ovog puta na svojoj teritoriji. On je rekao da bi u pomenutom poslu mogle da učestvuju i firme iz Srpske.
“Početak radova na ovom putu, odnosno na prvoj dionici od Rače do Bijeljine, moguće je očekivati već na proljeće“, rekao je Mitrović.
Srpski član i predsjedavajući Predsjedništva BiH Milorad Dodik i članovi Predsjedništva Šefik DŽaferović i Željko Komšić sastali su se u Ankari sa predsjednikom Turske Redžepom Tajipom Erdoganom, te predsjednikom turskog Parlamenta Mustafom Šentopom.
Tokom posjete potpisani su sporazumi o saradnji u infrastrukturnim i građevinskim projektima, kao i o uzajamnom priznavanju i zamjeni vozačkih dozvola, te Memorandum o razumijevanju između Agencije za unapređenje stranih investicija BiH i Kancelarije za investiranje Predsjedništva Turske o saradnji na promociji investicija.
- So What!
- Posts: 11160
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#21169 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Izgradnja tunela Zenica [3,3 km] - 19. 03. 2021. @ Džemal Hodžić (Euro Asfalt)
- So What!
- Posts: 11160
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
- So What!
- Posts: 11160
- Joined: 19/04/2011 01:35
- Location: Charming, CA
#21171 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Zenička obilaznica [Most Babina Rijeka] - 20. 03. 2021. @ Lamela (Skyscrapercity forum)
- spree
- Posts: 7885
- Joined: 04/04/2009 02:10
- Location: oʌǝɾɐɹɐs
#21172 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
fin je. mozda nekada i bude u uoptrebi
- Tesla Edison
- Posts: 8364
- Joined: 08/05/2017 19:17
#21173 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
Zašto se kod nas tuneli ne kopaju mašinom tipa BORING?
A drugo, u koji koridor spada autoput Sarajevo-Beograd preko Višegrada?
A drugo, u koji koridor spada autoput Sarajevo-Beograd preko Višegrada?
- Haris.ba
- Posts: 24866
- Joined: 08/09/2005 20:08
#21174 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
https://en.wikipedia.org/wiki/European_route_E761TESLA_EDISON wrote: ↑31/03/2021 11:36 A drugo, u koji koridor spada autoput Sarajevo-Beograd preko Višegrada?
E761
Bosnia and Herzegovina
E71 Bihać
E661 Jajce
E661 Donji Vakuf
E73, E661 Zenica
E762 Sarajevo
E762 Višegrad
Serbia
Užice
E763 Čačak
Kraljevo
Kruševac
Pojate
Paraćin
Zaječar
-
- Posts: 3402
- Joined: 10/04/2017 15:12
#21175 Re: Autoputevi u BiH - pregled izgradnje
u street of dreamsTESLA_EDISON wrote: ↑31/03/2021 11:36 A drugo, u koji koridor spada autoput Sarajevo-Beograd preko Višegrada?