Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderators: ExNihilo, anex

User avatar
vivaldi
Posts: 7322
Joined: 16/08/2008 15:56

#51 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by vivaldi » 29/08/2014 19:48

ma sarajevo od dejtona parazitira na racun tuzle i zenice jer mi imamo povlasteni koeficijent kod raspodjele prihoda od pdv-a.

ne ocekujem ja nista ni od koga, ali to je tako kako je.

mada i tuzla grca u dugovima, nema ni tu razvoja

"Rebalansom bužeta planirani prihodi su za 26 miliona maraka manji od rashoda. Zbog toga je Vlada Tuzlanskog kantona danas donijela odluku o kreditnom zaduženju od 20 miliona KM, kako bi izmirila dugovanja prema budžeskim korisnicima iz 2013. godine.

Kanton je već zadužen za oko 40 miliona maraka. Ukupan deficit u budžetu je veći od 100 miliona maraka. Da bi isplatila platu budžetskim korisnicima za mjesec maj, Vlada se ponovo zadužila za 11 miliona maraka. Namjenska sredstva trošila je na plate. Zanimljivo je da je Vlada, poslije katastrofalnih poplava, akumulirana namjenska sredstva Civilne zaštite trošila na plate budžetskim korisnicima."

http://www.federalna.ba/bhs/vijest/1032 ... -nece-biti

nigdje ni razvoja ni plana


detroit-mercy
Posts: 11848
Joined: 07/04/2009 16:54
Location: povis jajca

#52 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by detroit-mercy » 29/08/2014 19:53

vivaldi wrote:
madner wrote:Kako li si dosao do ovog zakljucka da je tih 35 puno vise nego dobit od AC?

Ta racunica se tako lako moze oboriti da je to smjesno, ako se otvorit jedna firma godisnje sa 100 zaposlenih sa prosjecnom platom od 1200 KM zato sto su ispunjeni infrastrukturni uslovi (dakle otvori se ovdje a ne recimo u Rumuniji) fondovi drzava dobija oko 1.5 milion vise svake godine za svaku firmu. Za 30 godina, to je 45 miliona.
jedini razlog zasto odgovaram na tvoju nebulozu je sto nisi trol i sto si stari forumas

Ovih 35 je cijenica, a ovo tvoje AKO je apstraktan pojam.

Ali nije to bitno. Bitno je sto ovih 35 miliona nije ceh, vec samo baksis . I to je baksis samo za ovu i proslu godinu, a toga cemo bakisas u narednih 15-20 godina morati platiti stotine miliona.

ali nije ni to poenta.

Poenta je racun!!!

Ovo Koriora Vc sto imamo do danas je kostalo najmanje 1,5 milijardi maraka!!! MILIJARDI!!!

Znaci poenta je madneru u 1,5 milijardi, a ne u 35 miliona!

Gdje su te fabrike sto su "dosle kod nas umjesto u rumuniju, bugarsku.."???

Zasto ih nema??

autoput je dobar adut, ali nikakva, nikakva, nikakva garancija niti je presudan. Ono sto je vrlo vazno jeste to sto je to ubjedljivo najskuplji adut!!

Hrvatska ima 1,200 kilometara autoputa, duplo vise od srbije i gdje su hrvatima fabrike???? Imaju vise investicija od srbija, ali totalno drugaciju strukturu.

nedavno je o tome dw pisao


Hrvatska je imala svoju šansu kao „Eldorado“ za inozemna ulaganja. Predrecesijski investicijski bum završio je s mršavim uspjehom. Mahom su pokupovani tržišni udjeli u kompanijama, preuzet je finacijski i turistički potencijal zemlje. U proizvodne djelatnosti, s druge strane, ulagao se, pjesnički rečeno - kikiriki. Danas, kao članica Europske unije, s visokom cijenom rada i demotivirajućim poreznim sustavom i administracijom, između ostalog, i zbog zakonodavnog usklađivanja sa Bruxellesom, Hrvatska uživa višegodišnju stagnaciju koja ju smješta na ekonomsko dno EU članica.

Srbija pak prolazi isti karmički ciklus koji je Hrvatska odradila prije desetak godina i čini se da je odlučila zaigrati na nešto inteligentnije karte. Vučićeva vlada potiče nova zapošljavanja sa 10 000, ponegdje i 20 000 eura po radnom mjestu. Fiat je otvorio svoje postrojenje u Kragujevcu, Ujedinjeni arapski emirati ulažu tri milijarde eura u projekt Beograd na vodi, tu je i njemački Bosch koji će u svoje postrojenje nedaleko Beograda uložiti 70 milijuna eura. Čak je i Microsoft odlučio preseliti regionalnu središnjicu iz Zagreba u Beograd. Sve zvuči ipak malo drugačije od kupovanja banaka, medijskih kuća i turističkih resorta.

http://www.dw.de/za%C5%A1to-je-stranim- ... a-17661153

e sada vidi ono oko stimulacija zaposljavanja.

Za ovu milijardu i po maraka, mi smo mogli NEUPOREDIVO vise privuci fabrika i investitora da smo po jednom otvorenom radnom mjestu dali najludju stimuliacju od 100 hiljada maraka sto niko ziv nigdje ne daje.

Za milijardu i po maraka mogli smo finansirati 15,000 ( petnaest hiljada) novih realnih radnih mjesta, a ovako smo za milijardu i po dobili 80-90 kilometara autoputa i privredni kurac umjesto zamaha.

Sto hiljada maraka iliti miliona dzabnih maraka od drzave za onoga ko zaposli samo 10 ljudi je miliona puta veci mamac od ovih 80-90 kilometara puta.

ovo je naravno samo primjer kako se moglo, mada ga nikiad ne bi predlozio s ovolikim ciframa. Velike stimulacije svakako bih davao, ali ne bih sigurno 100 milja.

Investitore, bar i ovo sto ih ima malo, autoput ne privlaci. Jedna od ponajvecih investicija je stanicev juicy koji nece fabriku od 50miliona eura praviti kraj puta vec u kresevu gdje mu i jeste sjediste.

prije dva mjeseca Henkel kao najpoznatiji brend koji je u zadnjih 5-10 godina dosao u bih je poceo fabriku znas gdje? U bileci!! pa jel moze dalje od autoputa od ilece!! Nema ga ni u susjednoj crnoj gore.

pa oni taljani sto ulazu 60 miliona u mrkonjicu su isti oni talijani sto imaju fabriku u jajcu. Nikakve jebene veze nijedan grad nema sa autoputevima.

Pa cak i ova mala privredna cuda tipa gorazde, tesanj, kotor varos..su daleko od autoputa.

autoput jednostavno nije nikakva garancija, a uzasno skup pokusaj. uzasno skup.

ali i pored svega ja nista ne tvrdim, vec samo mislim da daljna gradnja autoputeva zahtjeva, ako nista drugo, ozbiljnu inventuru i raspravu.

naravno, mislim na strucnu raspravu a ne nermu niksica koji neki dan rece "ovaj tunel je POKLON svim bosancima i hercegovcima".

Poklon al u kurcu!
Pa zar nisi kroz gradnju infrastrukture zaposlio nekoliko hiljada ljudi direktno na izgradnji autoputa i indirektno ko zna koliko jos kroz povecan obim potraznje za gradjevinskim materijalom :mrgreen: . Hebiga, dodje mu na isto po toj nekoj racunici :mrgreen: .

User avatar
vivaldi
Posts: 7322
Joined: 16/08/2008 15:56

#53 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by vivaldi » 29/08/2014 19:58

detroit-mercy wrote:Pa zar nisi kroz gradnju infrastrukture zaposlio nekoliko hiljada ljudi direktno na izgradnji autoputa i indirektno ko zna koliko jos kroz povecan obim potraznje za gradjevinskim materijalom . Hebiga, dodje mu na isto po toj nekoj racunici .
ne dodje mu na isto jer su to medjunarodne pare, sto znaci medjunarodni tenderi, sto znaci da ga puse domace firme.

kajmak kupe strane, mi smo podizvodjaci, ali to je privemeni posao koji traje dok ima para (kredita).

to se desilo i u rs-u kada su dosli do save, masine se pogasile, a gradjevina strovalila.

ostane naravno nesto para, to nije sporno

ali fabrika je druga prica - to je dugorocnija i trajnija dobit

SSemir
Posts: 4565
Joined: 26/02/2009 08:42

#54 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by SSemir » 29/08/2014 20:03

vivaldi wrote:
detroit-mercy wrote:Pa zar nisi kroz gradnju infrastrukture zaposlio nekoliko hiljada ljudi direktno na izgradnji autoputa i indirektno ko zna koliko jos kroz povecan obim potraznje za gradjevinskim materijalom . Hebiga, dodje mu na isto po toj nekoj racunici .
ne dodje mu na isto jer su to medjunarodne pare, sto znaci medjunarodni tenderi, sto znaci da ga puse domace firme.

kajmak kupe strane, mi smo podizvodjaci, ali to je privemeni posao koji traje dok ima para (kredita).

to se desilo i u rs-u kada su dosli do save, masine se pogasile, a gradjevina strovalila.

ostane naravno nesto para, to nije sporno

ali fabrika je druga prica - to je dugorocnija i trajnija dobit
jel to do drzave ili nesposobnog menadzmenta firmi?

sto puta je ponavljano da je citava izgradnja predstavljena i provodi se kao razvojni projekat. drzava ti ucini uslugu, prilagodi domacim firmama projekte kako bi dobili reference za tendere, kako bi dobili smosobne radnike, kako bi firme nabavile sebi opremu itd. drzava ti pomogne da se osposobis, poslije je na firmama da same sebi nadju posao dalje, posto citav svijet gdje se izvode gradjevinski projekti, drzava ti je pomogla da budes diio tog svijeta, izvoli sada iskoristi to i nadji sebi posao. al jok, i to je malo, opet drzava ne valja. cuj, masine se pogasile a gradjevina strovarila. :-)

User avatar
vivaldi
Posts: 7322
Joined: 16/08/2008 15:56

#55 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by vivaldi » 29/08/2014 20:07

ima sigurno i do menadzmenta, ali i do objektivnih okolnosti

ne mozemo se mi takmiciti sa velikim gigantima, a ta oprema je preskupa.

pa ona sranja za busenje tunela su ubi boze skupa. to se jednostavno ne isplati nabavljati sem velikim kompanijama koje imaju globalne poslove

mada sigurno ima doba dio do menadzea

User avatar
vivaldi
Posts: 7322
Joined: 16/08/2008 15:56

#56 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by vivaldi » 29/08/2014 20:08

ps i sada su medju najvecim gradjevinskim firmama drzavne firme, sto znaci da drzava i postavlja menadzment

User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37022
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#57 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders » 29/08/2014 20:19

vivaldi wrote:ma sarajevo od dejtona parazitira na racun tuzle i zenice jer mi imamo povlasteni koeficijent kod raspodjele prihoda od pdv-a.

ne ocekujem ja nista ni od koga, ali to je tako kako je.

mada i tuzla grca u dugovima, nema ni tu razvoja

"Rebalansom bužeta planirani prihodi su za 26 miliona maraka manji od rashoda. Zbog toga je Vlada Tuzlanskog kantona danas donijela odluku o kreditnom zaduženju od 20 miliona KM, kako bi izmirila dugovanja prema budžeskim korisnicima iz 2013. godine.

Kanton je već zadužen za oko 40 miliona maraka. Ukupan deficit u budžetu je veći od 100 miliona maraka. Da bi isplatila platu budžetskim korisnicima za mjesec maj, Vlada se ponovo zadužila za 11 miliona maraka. Namjenska sredstva trošila je na plate. Zanimljivo je da je Vlada, poslije katastrofalnih poplava, akumulirana namjenska sredstva Civilne zaštite trošila na plate budžetskim korisnicima."

http://www.federalna.ba/bhs/vijest/1032 ... -nece-biti

nigdje ni razvoja ni plana
pa ne kontam zasto to pominjes? zaduzili smo se za infrastrukturu, ti pominjes komunalne probleme u sarajevu... u cemu je fol? nije valjda da se drzava treba zaduziti da sarajlijama popravi krov na skenderiji?

a plate neka smanjuju, tu ne vidim nikakav problem - dosta je vise bilo, neka zavrnu pipu - plate u javnom sektoru fino vezati za budzetske prihode i zaduzenje, problem rijesen... mozda ce im tada biti u interesu da guraju privredu, jer bez jacanja iste i vecih poreskih prihoda nece biti ni njima vecih plata

User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37022
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#58 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders » 29/08/2014 20:24

SSemir wrote:
vivaldi wrote:
ne dodje mu na isto jer su to medjunarodne pare, sto znaci medjunarodni tenderi, sto znaci da ga puse domace firme.

kajmak kupe strane, mi smo podizvodjaci, ali to je privemeni posao koji traje dok ima para (kredita).

to se desilo i u rs-u kada su dosli do save, masine se pogasile, a gradjevina strovalila.

ostane naravno nesto para, to nije sporno

ali fabrika je druga prica - to je dugorocnija i trajnija dobit
jel to do drzave ili nesposobnog menadzmenta firmi?

sto puta je ponavljano da je citava izgradnja predstavljena i provodi se kao razvojni projekat. drzava ti ucini uslugu, prilagodi domacim firmama projekte kako bi dobili reference za tendere, kako bi dobili smosobne radnike, kako bi firme nabavile sebi opremu itd. drzava ti pomogne da se osposobis, poslije je na firmama da same sebi nadju posao dalje, posto citav svijet gdje se izvode gradjevinski projekti, drzava ti je pomogla da budes diio tog svijeta, izvoli sada iskoristi to i nadji sebi posao. al jok, i to je malo, opet drzava ne valja. cuj, masine se pogasile a gradjevina strovarila. :-)
meni su tu oni jadnici iz hidrogradnje najzalosniji... nasteli se sve moguce da dobiju posao na lotu 2, a onda pukne tikva izmedju sda i sdp... i sda ih nahuska da krenu u strajk... posao propadne, propadne firma, projekat ostane nedovrsen (sto mi je donekle i drago - cisto zato sto ce se oni koji biraju te idiote i dalje guziti preko rajlovca i stupa)

i onda opet drzava kriva?

ne dragi moji, privatne firme se odrase od posla, radnici uredno placeni, solidne plate ali puno posla... a ove socijalisticke kontaju da su nekako pretplaceni na brigu drzave... koga vise zaboli kurac? zasto bi 500 radnika hidrogradnje bilo vaznije od 500 radnika u xyz firmama u privatnom sektoru?

detroit-mercy
Posts: 11848
Joined: 07/04/2009 16:54
Location: povis jajca

#59 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by detroit-mercy » 29/08/2014 20:38

vivaldi wrote:
detroit-mercy wrote:Pa zar nisi kroz gradnju infrastrukture zaposlio nekoliko hiljada ljudi direktno na izgradnji autoputa i indirektno ko zna koliko jos kroz povecan obim potraznje za gradjevinskim materijalom . Hebiga, dodje mu na isto po toj nekoj racunici .
ne dodje mu na isto jer su to medjunarodne pare, sto znaci medjunarodni tenderi, sto znaci da ga puse domace firme.

kajmak kupe strane, mi smo podizvodjaci, ali to je privemeni posao koji traje dok ima para (kredita).

to se desilo i u rs-u kada su dosli do save, masine se pogasile, a gradjevina strovalila.

ostane naravno nesto para, to nije sporno

ali fabrika je druga prica - to je dugorocnija i trajnija dobit
A fabrike koje stranci otvore su inace cije pare i kome ide kajmak :mrgreen: . Osim sto zaposlis nesto DLa i par menadzera ostalo je tanko. Mozes gledati i na taj nacin. Isto tako, ovaj VC ce se ravuci jedno 20tak godina sto za nasu gradjevinsku operativu i nije tako lose :mrgreen:. Jebiga, ako za 20tak godina nije u stanje da se iskristalise neka domaca gradjevniska firma koja moze raditi i izvan zemlje, onda ga nabij :mrgreen: . Plus, poslovi projektovanja, nadzora, odrzavanja i dr. Pored toga, koji je to rok trajanja autoputa, po njemu ce se voziti i tvoji praunuci akoboga :mrgreen: .

User avatar
vivaldi
Posts: 7322
Joined: 16/08/2008 15:56

#60 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by vivaldi » 29/08/2014 21:14

Alfons Kauders wrote:pa ne kontam zasto to pominjes? zaduzili smo se za infrastrukturu, ti pominjes komunalne probleme u sarajevu... u cemu je fol? nije valjda da se drzava treba zaduziti da sarajlijama popravi krov na skenderiji?
spominjem zato sto to sve ulazi u javni dug, nisu to privatna preduzeca, za svaki njihov kredit je zirant drzava/entiet/kanton

to ce biti i problem za par godina sa autocestama.

vec godinama je jedna od najugodnijih pozicija, karicevo mjesto.

putevi su vrlo atrktivni, nema toga ko ne voli izgled i miris friskog crnog asfalta. To je ljudima najbolja ilustracija napretka.

osim toga, autoput je podjeljen u bezbroj dionica pa cesto imas priliku da se slikas, presjecas vrpce i palis vatromete.

i na kraju najvaznija stvar - svake godine poslujes u plusu! firma za uzor!

pa jel moze bolje???

ali to nazalost ima rok trajanja. Prije par godina kao sto sam sinoc napisao, nista se maltene nije vracalo, a uzimalo se lopatom. istovremeno, milioncici od akciza uredno stizu, nisu na teretu vladi..

grace periodi isticu rate se povecavaju pa se haman od nule prije 3-4 godine doguralo do preko 50 miliona rata.

profit se topi lagano, a rate ce se svake godine povecavati dok ne prestignu prihode, a onda padaju na grbacu federalnoj vladi i tu ce poceti problemi jer je kasa naravno hronicno prazna.

mislim da je najveci pojedinacni kredit od 380 miliona eura odobren 2012, sto znaci da grace istice 2017.

tako ce od primjera "preko noci" postati problem bas ko zeljeznice.

btw federalna vlada vec nekoliko godina zabranjuje nova zaduzenja nekim firmama, ne znam kojima, ali preptostvaljam zeljeznicama, jer ne mogu vracati rate pa vlada mora da ulijece.

User avatar
vivaldi
Posts: 7322
Joined: 16/08/2008 15:56

#61 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by vivaldi » 29/08/2014 21:21

detroit-mercy wrote:A fabrike koje stranci otvore su inace cije pare i kome ide kajmak . Osim sto zaposlis nesto DLa i par menadzera ostalo je tanko. Mozes gledati i na taj nacin. Isto tako, ovaj VC ce se ravuci jedno 20tak godina sto za nasu gradjevinsku operativu i nije tako lose . Jebiga, ako za 20tak godina nije u stanje da se iskristalise neka domaca gradjevniska firma koja moze raditi i izvan zemlje, onda ga nabij . Plus, poslovi projektovanja, nadzora, odrzavanja i dr. Pored toga, koji je to rok trajanja autoputa, po njemu ce se voziti i tvoji praunuci akoboga .
hrpa proizvoda siroke potrosnje i u nasim trznim centrima, i u hrvatskoj, i u srbiji, i u cg, makedoniji, kosovu...su poznati zapadni brendovi ali ispod kojih pise made in poland, romania, hungary...

tacno je da kajmak kupe veliki, ali prije nego sto profit odnesu negdje na zapad, oni ce od svih ovih prihoda ukljucujuci i ova nasa trzista dati platu od 500-600 eura svom radniku madjaru, rumunu, poljaku...uplatiti mu doprinosi, pa i ako sav resto iznese, opet nije lose jer se tu naravno ne radi o 1 vec o hiljadama radnih mjesta ciji se troskovi pokrivaju dobrim dijelom izvozom.

tako bi bilo kod nas. kada gazda uplati doprinose, da plate, plati poreze, neka izvozni profit nosi gdje hoce jer cijeli region je pojedinacno malo trziste i svaka strana investicija je u pravilu dominantno izvozno orjentisana

User avatar
no_sekirli
Posts: 1033
Joined: 02/10/2013 18:36

#62 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by no_sekirli » 29/08/2014 22:31

Kad se uzjaše na autoput s kvalitetnim autom, u svima nama probudi erupciju oduševljenja i razmišljanja kako je lijepo živjeti u ovoj BiH, koja konačno ima i koji kilometar autoputa. Kontaš napredak je to, vidi finih nadvožnjaka, vidi dobrih mostova.

Ali kad se razlomci svedu na zajednički nazivnik, i više nego očigledno je da je to zalogaj, koji će ovaj dio države dovesti u sigurne probleme, a stanovnicima izbiti dosta novaca i džepa i iste natjerati na stezanje kaiša, ako ne i na siromaštvo.

Kad pogledamo situaciju u HR, samo za jedan vikend 22.-24-08. broj vozila i prometa samo u djelokrugu HAC-a, koji je bio oko 7 miliona KM bez poreza (doduše u špici sezone), razmišljanje da će naša tzv. ekonomska moć, i nikad dočekani razvoj moći to sve platiti je totalno zavaravanje.
Na kraju balade kod svake sljedeće rate kredita koju će Autoceste morati platiti, čeka nas povećanje trošarina, nameta kod registracije vozila, cijena putarine i na kraju PDV-a.
Ako Hrvatska, koja je sve (osim u početku kad je Bechtel nešto počeo) uradila sa svojom operativom, od projekta do asfalta i znakova, ne može to platiti i klekla je dobrim dijelom i radi tih autocesta, šta tek nas čeka???
Vidim ovdje ljudi spominju da su se zaposlili naši ljudi, iako se i tome može diskutirati koliko i na kojim poslovima, uz svu krađu koja je preočigledna, i sve te naše firme su se morali zadužiti. Što za bitumen, što za druge derivate, a gdje su tek strojevi? Stoga svi plaćaju kamate, i država i izvođači, i dobavljači.

Ko će to sve ljudi platiti, ako nam je stanje industrijske proizvodnje u ovakvom katastrofalnom stanju, kad penzije kasne i po 10 dana?

User avatar
Hajlac
Posts: 3718
Joined: 15/02/2012 15:08
Location: Chris Hedges!

#63 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Hajlac » 29/08/2014 23:17

The BEN10 wrote:
vivaldi wrote:mi cemo toliko kamata se naplacati, a samo ovih 35 miliona kamate ove i prosle godine je puno skuplje od svih tih tvojih kamiona sa ribim i vinom kojima se negdje zuri autoputem, a tek cemo da placamo
Nešto slično smo @Vječiti i ja vazili jedno vrijeme na ovoj temi, pa su nam kontrirali pričom kako su AC neophodne za razvoj bla bla. OK, ne kažem da nisu, ali to je preskupa igračka koja će nam tek da se obije o glavu!
vivaldi wrote:e sad imaj na umu da postoje 2 preduzeca - autoceste i ceste, a pare od akciza dobijaju samo autoceste.
da nema autoceste pare od akcize bi isle za ceste fbih koje bi svake godine imale 75 miliona maraka vise samo za puteve.
u roku od samo dvije godine ceste bi imale 150 miliona (ili skoro pola milijarde maraka u 5 godina) da uloze u postojece puteve.
mislim da se za te pare mogu sasvim pristojni ispgleati crne rupe, prosiriti uske dionice, presvalciti novim asfaltom...
a sve to bez ijedne marke kredita!!
Tačno tako. No, Hašima je vidjela na TV-u kako hanume u serijama voze dobra auta, imaju kuće s bazenom, pa i ona svog Muzafera natjerala da uzduriše kredit nebil i ona bila hanuma. To što će je unuci mrtvu spominjati nije tako ni važno...

Asfalt-volan ideologija!

Znaš, s autoputem imaš "slobodu" gdje god ti prahne sad pa sad da skokneš :oops:
O cijenama što indirektnim(akcize-namet na vilajet) što direktnim(tiketi/vinjete) tišu-mišu.

A ginuće se kao i do sad - što od jadnih divljih životinja koje će nalijetati na metalnu kantu od 1000+kg pri 120km/h (jer zelenih nadvožnjaka ima samo na papiru tj. AutoCAD-u), što od lančanih sudara jer vrlo dobro znamo kakva je kultura naših balkanaca za volanom.

User avatar
Hajlac
Posts: 3718
Joined: 15/02/2012 15:08
Location: Chris Hedges!

#64 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Hajlac » 29/08/2014 23:19

vivaldi wrote:
drugi profil wrote:Jeste li pokusali sracunati koliko bi bilo poslati vozom 3 tone vina u Banja Luku ili npr u Brcko i to isto ali kamionom? Dajte malo razgranicite sta se cime radi. Nema tog poboljsanja koje ce privuci prevoz ovakvih roba zeljeznicom, ali ovakva roba vapi za dobrom i brzom cestom.
nase sadasnje ceste nisu bas prepreka jer nije kod nas preoblem brzine protoka, vec sto slabo sta protice. osim toga, ako odustanemo od autoputeva mogli bi trenutno ceste znantno unaprijediti za samo 5 godina i to bez kredita

autoput je sjajna stvar, bas kao i novi mercedes, ali je to jednostvano preskupo za nas.
vivaldi wrote:
drugi profil wrote:
Pa onda da ne diramo nista. Dobro je i ovako, a mogli bi sta i zajebat.
Bolje da se ostavi prostor da se dizu krediti za servisiranje budzeta.
ne nego je potrebna analiza koje moze biti bar ovdje na forumu.

autoputevi su ekstremno skupi, ali jos uvijek nismo svjesni koliko jer ce nas tek udarati po dzepu.

prva dionica koridora je otvorena jos cini mi se 2003, ali je ona pravljena domacim sredstvima

medjutim, znas li koliko je su federalne autoceste otplatile kredita 2011?

nista!!!

znas koliko su platile prosle godine?

30 miliona maraka!

znas koliko ce se platiti ove godine?

55 miliona!!

a znas sta je tuga? to sto je od ovih 85 miliona za dvije godine, 35 miliona su samo kamate!!

35 miliona bacenih para koje smo mogli utrositi na bilo sta drugo, a tek cemo bacati pare u narednim godinama jer su krediti za autoputeve poceli se potpisivati tek 2008, pa je za prve povucene pare grace period (5 godine) istekao tek prosle godine pa je zato 2011 bilo nula, a ove 55 miliona. A posto su dugorocni krediti, sada ce se sa svakom godinom samo umnozavati kako budu isticali grace periodi.

i nije to jedini razlog zasto mislim da je bolje ulagati u prosirenje i modernizaciju postojecih cesta.

osim stranih kredita, autoceste trose jako puno domacih para - prosle godine prihodi autocesta su bili malo manje od 100 miliona od cega 75 miliona od akciza za gorivo.

to je nasih 75 miliona, a ne 75 miliona kredita. To su pare koje su uzete i od ljudi (ustvari njih je ubjedljiva vecina) koji se nikada nisu nijednom provozali ovim nasim autoputem.

e sad imaj na umu da postoje 2 preduzeca - autoceste i ceste, a pare od akciza dobijaju samo autoceste.

da nema autoceste pare od akcize bi isle za ceste fbih koje bi svake godine imale 75 miliona maraka vise samo za puteve.

u roku od samo dvije godine ceste bi imale 150 miliona (ili skoro pola milijarde maraka u 5 godina) da uloze u postojece puteve.

mislim da se za te pare mogu sasvim pristojni ispgleati crne rupe, prosiriti uske dionice, presvalciti novim asfaltom...

a sve to bez ijedne marke kredita!! osim toga, pored akciza autoceste iz budezta dobijaju i dodatne milione koji bi se mogli uplatiti cestama fbih, ili mozda zeljeznici.

mi cemo toliko kamata se naplacati, a samo ovih 35 miliona kamate ove i prosle godine je puno skuplje od svih tih tvojih kamiona sa ribim i vinom kojima se negdje zuri autoputem, a tek cemo da placamo
:thumbup:

User avatar
madner
Posts: 52054
Joined: 09/08/2004 16:35

#65 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by madner » 30/08/2014 00:31

vivaldi wrote:
madner wrote:Kako li si dosao do ovog zakljucka da je tih 35 puno vise nego dobit od AC?

Ta racunica se tako lako moze oboriti da je to smjesno, ako se otvorit jedna firma godisnje sa 100 zaposlenih sa prosjecnom platom od 1200 KM zato sto su ispunjeni infrastrukturni uslovi (dakle otvori se ovdje a ne recimo u Rumuniji) fondovi drzava dobija oko 1.5 milion vise svake godine za svaku firmu. Za 30 godina, to je 45 miliona.
jedini razlog zasto odgovaram na tvoju nebulozu je sto nisi trol i sto si stari forumas

Ovih 35 je cijenica, a ovo tvoje AKO je apstraktan pojam.

Ali nije to bitno. Bitno je sto ovih 35 miliona nije ceh, vec samo baksis . I to je baksis samo za ovu i proslu godinu, a toga cemo bakisas u narednih 15-20 godina morati platiti stotine miliona.

ali nije ni to poenta.

Poenta je racun!!!

Ovo Koriora Vc sto imamo do danas je kostalo najmanje 1,5 milijardi maraka!!! MILIJARDI!!!

Znaci poenta je madneru u 1,5 milijardi, a ne u 35 miliona!

Gdje su te fabrike sto su "dosle kod nas umjesto u rumuniju, bugarsku.."???

Zasto ih nema??

autoput je dobar adut, ali nikakva, nikakva, nikakva garancija niti je presudan. Ono sto je vrlo vazno jeste to sto je to ubjedljivo najskuplji adut!!

Hrvatska ima 1,200 kilometara autoputa, duplo vise od srbije i gdje su hrvatima fabrike???? Imaju vise investicija od srbija, ali totalno drugaciju strukturu.

nedavno je o tome dw pisao


Hrvatska je imala svoju šansu kao „Eldorado“ za inozemna ulaganja. Predrecesijski investicijski bum završio je s mršavim uspjehom. Mahom su pokupovani tržišni udjeli u kompanijama, preuzet je finacijski i turistički potencijal zemlje. U proizvodne djelatnosti, s druge strane, ulagao se, pjesnički rečeno - kikiriki. Danas, kao članica Europske unije, s visokom cijenom rada i demotivirajućim poreznim sustavom i administracijom, između ostalog, i zbog zakonodavnog usklađivanja sa Bruxellesom, Hrvatska uživa višegodišnju stagnaciju koja ju smješta na ekonomsko dno EU članica.

Srbija pak prolazi isti karmički ciklus koji je Hrvatska odradila prije desetak godina i čini se da je odlučila zaigrati na nešto inteligentnije karte. Vučićeva vlada potiče nova zapošljavanja sa 10 000, ponegdje i 20 000 eura po radnom mjestu. Fiat je otvorio svoje postrojenje u Kragujevcu, Ujedinjeni arapski emirati ulažu tri milijarde eura u projekt Beograd na vodi, tu je i njemački Bosch koji će u svoje postrojenje nedaleko Beograda uložiti 70 milijuna eura. Čak je i Microsoft odlučio preseliti regionalnu središnjicu iz Zagreba u Beograd. Sve zvuči ipak malo drugačije od kupovanja banaka, medijskih kuća i turističkih resorta.

http://www.dw.de/za%C5%A1to-je-stranim- ... a-17661153

e sada vidi ono oko stimulacija zaposljavanja.

Za ovu milijardu i po maraka, mi smo mogli NEUPOREDIVO vise privuci fabrika i investitora da smo po jednom otvorenom radnom mjestu dali najludju stimuliacju od 100 hiljada maraka sto niko ziv nigdje ne daje.

Za milijardu i po maraka mogli smo finansirati 15,000 ( petnaest hiljada) novih realnih radnih mjesta, a ovako smo za milijardu i po dobili 80-90 kilometara autoputa i privredni kurac umjesto zamaha.

Sto hiljada maraka iliti miliona dzabnih maraka od drzave za onoga ko zaposli samo 10 ljudi je miliona puta veci mamac od ovih 80-90 kilometara puta.

ovo je naravno samo primjer kako se moglo, mada ga nikiad ne bi predlozio s ovolikim ciframa. Velike stimulacije svakako bih davao, ali ne bih sigurno 100 milja.

Investitore, bar i ovo sto ih ima malo, autoput ne privlaci. Jedna od ponajvecih investicija je stanicev juicy koji nece fabriku od 50miliona eura praviti kraj puta vec u kresevu gdje mu i jeste sjediste.

prije dva mjeseca Henkel kao najpoznatiji brend koji je u zadnjih 5-10 godina dosao u bih je poceo fabriku znas gdje? U bileci!! pa jel moze dalje od autoputa od ilece!! Nema ga ni u susjednoj crnoj gore.

pa oni taljani sto ulazu 60 miliona u mrkonjicu su isti oni talijani sto imaju fabriku u jajcu. Nikakve jebene veze nijedan grad nema sa autoputevima.

Pa cak i ova mala privredna cuda tipa gorazde, tesanj, kotor varos..su daleko od autoputa.

autoput jednostavno nije nikakva garancija, a uzasno skup pokusaj. uzasno skup.

ali i pored svega ja nista ne tvrdim, vec samo mislim da daljna gradnja autoputeva zahtjeva, ako nista drugo, ozbiljnu inventuru i raspravu.

naravno, mislim na strucnu raspravu a ne nermu niksica koji neki dan rece "ovaj tunel je POKLON svim bosancima i hercegovcima".

Poklon al u kurcu!

Teoretski dobro zvuci, malcice je drugcije u praksi. BiH je, pored nefunkcionalnog sistema, ostvarila veci rast i dostigla veci nivo plata nego Srbija. Nezaposlenost mjerena po istom kriteriju je tu negdje (27 vs 28%) s tim da za razliku od Srbije BiH nema problem sa deficitom.
Tako da nema potrebe da dizemo Srbijanske mjere u nebo, kada empirijski znamo da nisu nista postigli sa istima. Drzava je placala firmama otvaranje radnih mjesta, no puno firmi je nakon sto je uzelo te pare otislo dalje. S tim da je Srpski marketing puno bolji, pa od sastavljanja kitova prave proizvodnju za Mercedes i slicno.

Razlog zasto nisu imali vise uspjeha je sto je ova nasa metoda oprobana u svijetu. Keynes je smatrao da je kljuc napretka da se drzava zaduzuje kako bi poticala potraznju. Cak i ekonomski beskorisne stvari kao sto je naoruzanje je bilo sasvim validan nacin.

Sto se tice konkretnih primjera, Prevent je radio sa gubitkom kako bi isporucio robu na vrijeme, tj. preko charter letova. To sto postoje mjesta koja ima druge prednosti ne znaci da infrastruktura nije bitan faktor za ocjenu konkurentnosti.

StupskaBitanga
Posts: 15590
Joined: 20/12/2006 16:59

#66 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by StupskaBitanga » 30/08/2014 00:38

Polako biće nama gore nego u Hrvatskoj
Opustite se i uživajte do bolnog buđenja

User avatar
vivaldi
Posts: 7322
Joined: 16/08/2008 15:56

#67 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by vivaldi » 30/08/2014 01:01

madner wrote:Teoretski dobro zvuci
upravo suprotno, ti se teoreticar i nema to veze ni sa kakvim dizanjem u nebo vec sa cinjeicom da se vucic juce vratio iz berlina sa svabskom investicijom od 1,500 radnih mjesta, a s cime se bevanda vratio?

Ali smo po Keynesu mi sigurno bolje prosli :run:

slazem se za zaduzivanje i potrosnju, ali ne primjeru autoputeva jer je ovo deranje koze

karic je prije 2-3 mjeseca podnio zahtjev koji je vlada uvazila za povecanja akcize, sto ce naravno i u rs-u jedva docekat pa ce gorivo vrlo brzo otici za dodatnih bar 5 feninga sto ce dovesti do talasa novih poskupljenja.

to nece povecati potrosnju sasvim sigurno vec je moze samo smanjiti

VjecitiStudent
Posts: 18950
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#68 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VjecitiStudent » 30/08/2014 01:09

madner wrote: Sto se tice konkretnih primjera, Prevent je radio sa gubitkom kako bi isporucio robu na vrijeme, tj. preko charter letova. To sto postoje mjesta koja ima druge prednosti ne znaci da infrastruktura nije bitan faktor za ocjenu konkurentnosti.
:-)
Koliko ono sada šleperu treba od Visokog do Broda, pet dana?

The BEN10
Posts: 6872
Joined: 19/09/2011 09:03

#69 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by The BEN10 » 30/08/2014 09:06

vivaldi wrote:karic je prije 2-3 mjeseca podnio zahtjev koji je vlada uvazila za povecanja akcize, sto ce naravno i u rs-u jedva docekat pa ce gorivo vrlo brzo otici za dodatnih bar 5 feninga sto ce dovesti do talasa novih poskupljenja.

to nece povecati potrosnju sasvim sigurno vec je moze samo smanjiti
Tačno tako.
U Hr BDP pada 11 kvartal za redom, a kao jedan od glavnih razloga se navodi - slaba potrošnja, koja je opet uzrokovana dodatnim nametima. Samo u ovom mandatu SDP-a 4 puta su povećavali akcize za gorivo, povećali su i PDV...

http://www.index.hr/vijesti/clanak/bdp- ... 68186.aspx
Glavni razlog pada BDP-a je slaba osobna potrošnja, a glavni razlozi slabe potrošnje građana su pesimizam i visoka stopa nezaposlenosti. U drugom kvartalu splasnula je i industrijska aktivnost, a očekuje se i daljnji pad investicija.

"Prema rashodnoj metodi najveći doprinos rastu bruto domaćeg proizvoda u drugom tromjesečju 2014. ostvaren je većim izvozom roba, dok je najveći doprinos smanjenju obujma prouzročen padom bruto investicija u fiksni kapital.

User avatar
supercali
Posts: 24009
Joined: 06/07/2014 12:30

#70 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by supercali » 30/08/2014 09:24

ma kod nas je glavni problem mito i korupcija
kad bi se to rijesilo ili barem suzbilo sve bi bilo duplo bolje

User avatar
madner
Posts: 52054
Joined: 09/08/2004 16:35

#71 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by madner » 30/08/2014 12:06

vivaldi wrote:
madner wrote:Teoretski dobro zvuci
upravo suprotno, ti se teoreticar i nema to veze ni sa kakvim dizanjem u nebo vec sa cinjeicom da se vucic juce vratio iz berlina sa svabskom investicijom od 1,500 radnih mjesta, a s cime se bevanda vratio?

Ali smo po Keynesu mi sigurno bolje prosli :run:

slazem se za zaduzivanje i potrosnju, ali ne primjeru autoputeva jer je ovo deranje koze

karic je prije 2-3 mjeseca podnio zahtjev koji je vlada uvazila za povecanja akcize, sto ce naravno i u rs-u jedva docekat pa ce gorivo vrlo brzo otici za dodatnih bar 5 feninga sto ce dovesti do talasa novih poskupljenja.

to nece povecati potrosnju sasvim sigurno vec je moze samo smanjiti
Minimium 1500 :D

Jasta, tvoja je teorija da je Srpski model bolji od BiH.
No empirijski nije, mada imaju povoljnije druge uslove.

Zasto bi na osnovu srpskih iskustava trebali preuzeti njihovu metodu kada imaju losije rezultate? :roll:

Osim sto imam empiriju, imam i teoretsko objasnjene zasto je njihova metoda ekonomski inferiorna, mada politicki skuplja vise poena.

User avatar
Danguba
Posts: 11931
Joined: 01/12/2003 00:00
Location: Tu negdje

#72 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Danguba » 30/08/2014 15:22

daleko smo mi od potrebe za savremenim autoputevima a o isplativosti je suvisno i pricati.

User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37022
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#73 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders » 30/08/2014 16:05

treba nama i autoputeva, pa magistralnih puteva, pa lokalnih, pa zeljeznica, pa nasipa, kanala, vodovoda... svega... ali nema para... pitanje je da li Vc treba biti prioritet ili ne... potreba je tu, pitanje je moze li se priustiti i ima li precih stvari... ja smatram da se moze priustiti, ali isto tako mislim da ima precih stvari i da ne treba biti nulti prioritet za FBiH

hajmo malo pogledati najtezu i najskuplju dionicu (samim tim i najneisplativiju gledajuci putarine)... sarajevo mostar... ako se uradi prenj, spoji konjic... to ce skratiti put to mostara za sat vremena, ako ne i vise...

sad kazu da ce konjic - mostar uraditi za 400m eura... od cega vise od pola otpada na tunel... strasna cifra... ali kraca 18km od prvobitno planirane trase.... koja je opet desetak kilometara kraca od postojece trase M-17... do konjica ce se takodjer skratiti put iz sarajeva, radi skupih objekata... sto je dodatnih desetak kilometara ustede... ukupno se radi o skoro 40km kracoj trasi

to nije slucaj na potezu sarajevo - zenica, gdje osim cca 2km ustede tunelom 1. mart bas i nema nekih odstupanja od postojece trase, pa je i kilometraza samo malcice manja - 2-3% ustede...

da dodjemo do mostara bice nam potrebno milijardu i kusur maraka, plus ovo sto je vec ulupano u zaobilaznicu i vlakovo-tarcin... ali zato ce ta dionica biti kraca za trecinu od postojece (ugrubo)... tu se vec moze govoriti o DRASTICNOJ ustedi goriva... neuporedivo manje uspona, manje krivina, guzvi, preticanja, moguca optimalna prosjecna brzina, bez puno usporavanja i ubrzavanja - to donosi dodatne ustede

o kojoj se ustedi zapravo radi? koliko goriva treba putnickom ili teretnom vozilu da starim putem dodje od mostara do sarajeva i da se vrati natrag? prosjecni putnicki auto ce spaliti oko 15-20 litara goriva u oba pravca, teretno vozilo i nekoliko puta vise... sta znaci usteda od TRECINU? ako ce tom dionicom piciti 5,000 putnickih vozila dnevno, to je usteda od 25,000 do 35,000 litara goriva dnevno... s teretnim hladno idemo 50,000 litara... po 2.5 markice litar (a bice i skuplje), to je 125,000 maraka svaki dan, odnosno 45 miliona maraka godisnje...

http://www.sa-c.net/images/PGDS_promet- ... a_FBiH.png

uz pretpostavku da cemo imati 5,500-6,000 vozila dnevno, sto je konzervativna procjena, gradjani i privreda ce za 30 godina cemo spaliti 1.4 milijardi km goriva manje (najveci dio cijene litre goriva otpada na poreze i akcize - sto znaci da ce prihodi iz istih opadati ukoliko se ne dignu, ali zato cemo umanjiti uvoz goriva i malcice umanjiti deficit

samim tim je svaka usporedba "isplativosti" autoputa prema sjeveru i jugu koja je bazirana iskljucivo na frekvenciji totalni jebeni nonsens, jer ne uzima u obzir skracenje dionice i navedene ustede... s postojecim putarinama cijena voznje autocestom bila otprilike ista kao da se ide starom cestom, osim ako neko nema olovnu nogu pa konta piciti 130-150km/h... stedljivi vozaci koji bi isli 100-110 bi mogli proci i jeftinije nego da idu postojecom cestom

Paul F.
Posts: 3424
Joined: 05/02/2011 03:40
Location: Gdje vlast odluči
Contact:

#74 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Paul F. » 30/08/2014 16:28

Sad ispade da su u pravu ovi što 20 godina grade 10km autoputa.

User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37022
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#75 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders » 30/08/2014 16:45

Paul F. wrote:Sad ispade da su u pravu ovi što 20 godina grade 10km autoputa.
da - cak stavise, sad ispade da su svi idioti sem njih

slovenci, hrvati, crnogorci, albanci, srbi, madjari - sve budale a nasi pametni vizionari... jer je bolje uzimati zaduzenje za javnu potrosnju nego za infrastrukturu... bolje imati javne kuhinje od javnih preduzeca, sadakistan

Post Reply