Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
detroit-mercy
Posts: 16059
Joined: 07/04/2009 16:54
Location: povis jajca

#126 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by detroit-mercy »

Hajlac wrote:
Drinski wrote:Kako ste krenuli, ispada da je najbolje da su ovdje ostali oni osmanski, volovski, putevi, a da kvarove na autima koji nastanu uslijed vožnje po istim, trebaju da plate uposlenici javnog sektora u BiH.
Stvarno se ponekada pitam kako samo nasjedate na gluposti. :mrgreen:
Omiljeni "argument" dežurnih gurua - karikiranje :lol:

Lijepo su ljudi na temi više puta govorili o modernizaciji i povećanju sigurnosti magistrala kao 100 puta isplativijoj alternativi autoputu ;-)
+Prebacivanju dijela tereta koji voze za vozače opasni šleperi i cisterne na modernizovane Željeznice(za šta je potreban djelić od tuđih para koje se istopiše za autoput).

Al' džaba, konstruktivnije je karikirati i ismijavati. Jer šta bi inače dežurni forumski "stručnjaci" radili po čitav dan.
Sta velis, firma iz Olova, natovari na kamion pa prebaci do prve pruge pa na voz, pa kad dodje tamo negdje opet na kamion :mrgreen: .
De jos jednom, velicina prosjecne BH firme, koliki promet ostavaruje kao i dostupnost zeljeznicama.
Zapeo si za zleljeznicu ko sivonja, zeljeznice bez subvencija ne opstaju ni u mnogo jacim i vecim ekonomijama od BiH.
VjecitiStudent
Posts: 18920
Joined: 14/08/2008 13:42
Location: Životinjska farma

#127 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by VjecitiStudent »

detroit-mercy wrote:
Hajlac wrote:
Drinski wrote:Kako ste krenuli, ispada da je najbolje da su ovdje ostali oni osmanski, volovski, putevi, a da kvarove na autima koji nastanu uslijed vožnje po istim, trebaju da plate uposlenici javnog sektora u BiH.
Stvarno se ponekada pitam kako samo nasjedate na gluposti. :mrgreen:
Omiljeni "argument" dežurnih gurua - karikiranje :lol:

Lijepo su ljudi na temi više puta govorili o modernizaciji i povećanju sigurnosti magistrala kao 100 puta isplativijoj alternativi autoputu ;-)
+Prebacivanju dijela tereta koji voze za vozače opasni šleperi i cisterne na modernizovane Željeznice(za šta je potreban djelić od tuđih para koje se istopiše za autoput).

Al' džaba, konstruktivnije je karikirati i ismijavati. Jer šta bi inače dežurni forumski "stručnjaci" radili po čitav dan.
Sta velis, firma iz Olova, natovari na kamion pa prebaci do prve pruge pa na voz, pa kad dodje tamo negdje opet na kamion :mrgreen: .
De jos jednom, velicina prosjecne BH firme, koliki promet ostavaruje kao i dostupnost zeljeznicama.
Zapeo si za zleljeznicu ko sivonja, zeljeznice bez subvencija ne opstaju ni u mnogo jacim i vecim ekonomijama od BiH.
Upravo tako, natovari se roba prvo u kontejner pa onda na kamion, pa onda sa kamiona na voz, brod, avion ... i nazad na kamion, po potrebi.
Nikakav nije problem robu brzo premjestiti sa jednog vida prevoza na drugi i nazad, izumljen je davno kontejner za takve stvari i zamislite, cijeli svijet to tako radi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Intermodal ... _transport

No davno su naši stručnjaci objelodanili našu "strategiju" transporta, još kada su bagatelno rasprodali prostor teretne željezničke stanice u Sarajevu za tržne centre.
detroit-mercy
Posts: 16059
Joined: 07/04/2009 16:54
Location: povis jajca

#128 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by detroit-mercy »

VjecitiStudent wrote:
detroit-mercy wrote:
Hajlac wrote:
Omiljeni "argument" dežurnih gurua - karikiranje :lol:

Lijepo su ljudi na temi više puta govorili o modernizaciji i povećanju sigurnosti magistrala kao 100 puta isplativijoj alternativi autoputu ;-)
+Prebacivanju dijela tereta koji voze za vozače opasni šleperi i cisterne na modernizovane Željeznice(za šta je potreban djelić od tuđih para koje se istopiše za autoput).

Al' džaba, konstruktivnije je karikirati i ismijavati. Jer šta bi inače dežurni forumski "stručnjaci" radili po čitav dan.
Sta velis, firma iz Olova, natovari na kamion pa prebaci do prve pruge pa na voz, pa kad dodje tamo negdje opet na kamion :mrgreen: .
De jos jednom, velicina prosjecne BH firme, koliki promet ostavaruje kao i dostupnost zeljeznicama.
Zapeo si za zleljeznicu ko sivonja, zeljeznice bez subvencija ne opstaju ni u mnogo jacim i vecim ekonomijama od BiH.
Upravo tako, natovari se roba prvo u kontejner pa onda na kamion, pa onda sa kamiona na voz, brod, avion ... i nazad na kamion, po potrebi.
Nikakav nije problem robu brzo premjestiti sa jednog vida prevoza na drugi i nazad, izumljen je davno kontejner za takve stvari i zamislite, cijeli svijet to tako radi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Intermodal ... _transport

No davno su naši stručnjaci objelodanili našu "strategiju" transporta, još kada su bagatelno rasprodali prostor teretne željezničke stanice u Sarajevu za tržne centre.
Ti opet malo prokontaj kartu BiH, pa gdje sve dopiru zeljeznice, pa ti opet kazem velicinu prosjecne BiH firme i dr stvari .Pa skontaj malo je li to stvarno za nas. Nije dosta samo otici na Wikipediju. Ja radio za hejbe firmi i u 90 posto slucajeva nije se koristio zeljeznicki sabracaj za transport proizvoda i dijelova. Ali hajde i dalje tamburaj kako kamion maline iz Tojsica treba natovariti u Tojsice pa povozit u Tuzlu, pa cekati na utovar u Tuzli, pa ond transport u Njemacku, pa dodje do Achena a treba u Kunstdorf, pa pretvori u Achenu za Kunstdorf :mrgreen: Jebaji ga, malina mogla davno bit u Kunstdorfu :mrgreen: .
User avatar
vivaldi
Posts: 7308
Joined: 16/08/2008 15:56

#129 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by vivaldi »

madner wrote:
vivaldi wrote:mi vec 20 godina pustamo trzistu da samo nadje realno rando mjesto, ali se nista ne desava i ako se nista ne poduzme, nece se nista desiti ni narednih 20 godina.

mislim da su pare dobra motivacija, puno bolja od autoputa koji ni da da nam neko pokloni pare ne bi gotov ni za 10 godina. sto se tice srbije, ne znam ni za jedan slucaj da ih je neko zajebo za pare, a kamoli da je to praksa kako ti rece. druga stvar, to se uvijek moze zakonski rijesit/uslovitii.

sto se tice gradnje autoputeva, naravno da oni uticu pozitivno na nekoliko makroekonomskih indikatora, ali to nije odrzivi razvoj vec privremeni.

posljednjih 4-5 godina na autoput se trose stotine miliona godisnje, ali sta kada krediti prestanu?

rast ce preko noci preci u pad, uz vrlo vaznu napomenu da ce nam decenijama ostati dugovi jer i ovo sto imamo puta jos nismo haman ni poceli vracati
Stvari koji bi se trebale uraditi da bi se stanje poboljsalo su u drugim domenima, gledamo iskljucivo ove dvije mjere i koja je bolja.

Mozes to misliti, no kazem imas empirijske dokaze da to nije tako. Nekad to nije intuitivno no pogledas rezultate tih mjera i vidis sam. Ima li Srbija manje nezaposlenih sada nego tada? Ima li manji deficit od BiH, veci rast BDP? Dobri smo za poredjenje jer smo tu negdje sa platama, stopom nezaposlenosti itd... a Srbija ima bolje pravne okvire od nas. Znaci ako su mjere bolje, moraju imati puno bolje rezultate.

To je odrziv razvoj jer drzava po toj teoriji uvijek treba da gradi nesto (i povecanje duga kompenzira rastom privrede), autoput, tenkove itd...
Naravno ovo pod uslovom da imamo svjesnu ekonomsku politiku, a ne ko hrvati da u trenutku kada drzava treba pomoci privredi predju na najgoru mogucu politiku u tom momentu: javnu stednju.
netacno, i to mogu emprijski (to ti je omiljena rijec :D ) dokazati

"Najveća javna preduzeća su na kraju 2011. godine raspolagala tri puta vrednijim kapitalom, nego ona u privatnom sektoru, ali su uprkos tome napravila skoro pet puta veće gubitke, piše Politika. "

"Tu, međutim, nije kraj disproporcijama. Javna preduzeća ostarila su dobit od 78,5 i gubitak od 7,6 milijardi dinara, dok su privatne kompanije imale znatno bolje rezultate. Dobitak je na kraju prošle godine izneo 112,2, a gubitak 21 milijardu dinara. Pri tom, u državnim firmama radi oko 100.000 radnika, a u privatnim čak 40 odsto manje.

"U proseku u javnim preduzećima prihod po zaposlenom iznosio je 8,4, a u drugoj grupi 14,3 miliona dinara", izračunao je naš sagovornik. "


strane investicije itekako daju rezultat, ali je fol sto njih nema dovoljno da kompenzuju katastrofalne rezultate drzavnih preduzeca.

ako neki amer sutra u bosni ulozi 10 miliona, otvori fabriku kuglagera i zaposli 100 ljudi, to je super vijest, ali ako drzava mjesec-dva kasnije likvidira hidrogradnju, ditu..i na biro posalje 500 ljudi, zbirni rezultat ce biti -400, ali to ne znaci da strane investicije ne daju rezultat jer taj hipoteticki amer nema nikakve jebene veze sa ditom i hidrogradnjom
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#130 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by madner »

Hoces reci da kod nas drzavne firme posluju bitno bolje, te shodno tome ne mozemo reci da su trzista Srbije i BiH priblizno ista? :D
Drinski
Posts: 6281
Joined: 25/03/2014 10:24

#131 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Drinski »

@hajlac
da skratimo: neka razviju i zeljeznicu, ja ne sporim, evo za početak neka zabrane (ili bar ogranice) prevoz opasnih materijala cestama.
Međutim, dobar dio putničkog i teretnog prevoza, idu auto-putem.
User avatar
BarbaDue
Posts: 63353
Joined: 03/02/2008 22:28
Location: pogledaj iza sebe

#132 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by BarbaDue »

vidim ovdje se zagovara gradnja željeznica.
može, ali samo kao nadopuna modernom cestovnom saobraćaju!

prioritet FBiH i BiH je kvalitetno povezati mjesta i gradove npr. kao što je Goražde, Neum i sl.
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#133 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by madner »

Drinski wrote:@hajlac
da skratimo: neka razviju i zeljeznicu, ja ne sporim, evo za početak neka zabrane (ili bar ogranice) prevoz opasnih materijala cestama.
Međutim, dobar dio putničkog i teretnog prevoza, idu auto-putem.
Sta kao firma proizvodi opasni material i treba taj opasni materijal isporuciti firmi gdje se smije prevoziti kamionima? Da naprave svoju prugu i prevuku do najblize tacke? :roll:
Drinski
Posts: 6281
Joined: 25/03/2014 10:24

#134 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Drinski »

madner wrote:
Drinski wrote:@hajlac
da skratimo: neka razviju i zeljeznicu, ja ne sporim, evo za početak neka zabrane (ili bar ogranice) prevoz opasnih materijala cestama.
Međutim, dobar dio putničkog i teretnog prevoza, idu auto-putem.
Sta kao firma proizvodi opasni material i treba taj opasni materijal isporuciti firmi gdje se smije prevoziti kamionima? Da naprave svoju prugu i prevuku do najblize tacke? :roll:
ma jok, kazu napr. nafta i naft.dervati se mogu do veleprodavca prevoziti samo zeljeznicom, onda ovaj do maloprodajne pumpe ide cisternom, zatim zabrana prevoza nekih tereta danju ili vikendom i sl. Sve to usmjerava na željeznicu. Poznavajući tebe mislim da ti dobro znas na sta se mislilo.
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#135 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by madner »

Moja poenta je da ako je isplativo i smisleno prevoziti zeljeznicom, ljudi to vec rade. Nema potrebe firme tjerati jer BiH nije ostvro, firme koje mogu ce se samo preseliti u drzave koje se ne bave ideologijom nego ekonomijom dok ce firme koje ostanu biti manje konkurentne.

Zabrana voznje nedeljom je nesto drugo.
Drinski
Posts: 6281
Joined: 25/03/2014 10:24

#136 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Drinski »

madner wrote:Moja poenta je da ako je isplativo i smisleno prevoziti zeljeznicom, ljudi to vec rade. Nema potrebe firme tjerati jer BiH nije ostvro, firme koje mogu ce se samo preseliti u drzave koje se ne bave ideologijom nego ekonomijom dok ce firme koje ostanu biti manje konkurentne.

Zabrana voznje nedeljom je nesto drugo.
ma nije bas tako, pa kada bi se radilo samo ono sto je direktno kratkoročno profitabilno, nikada ne bi se uradilo mnostvo projekata, nikada policajcu ne bio kupljen pistolj ili sudiji olovka i sl. Na stranu ovo sto teske masine recimo idu putevima koji su predviđeni za manje terete ili recimo kroz gradove (jer nema zaobilaznica), ugrozava se sigurnost saobraćaja, usporava transport, habaju se putevi i sl.

A i ti znas za mjere fiskalne politike, vise i nize stope, razna certificiranja i kontrole kvaliteta, subvencije, podsticaje i sl., sve to ogranicava konkurenciju i usmjerava drustveni i ekonomski razvoj u zeljenom pravcu.
User avatar
madner
Posts: 56761
Joined: 09/08/2004 16:35

#137 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by madner »

To su odvojene teme, vozila koja ne ispunjavaju tehnicke uslove (tezina i sirina je jedan od istih) nemaju sta raditi na cesti. Paralele ne stoje, to su tehnicka sredstva neophodno za ispunjavanje uloge datih i tako se isplate. Sudija sa olovkom vise uradit nego sudija bez. :D

Naravno, samo je ogromna razlika izmedju: BiH subvencira prevoz zeljeznicama i BiH zabranjuje da se teret X prevozi cestom. Subvencijom mozes doci do toga da se firmi nesto isplati sto nije isplativo (cijeli javni prevoz je zasnovan na tom principu) i da tako promjeni ponasanje. No to onda treba platiti.
Otvoreno trziste znaci da moras paziti na konkurenciju kod fiskalne politike.
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#138 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders »

Drinski wrote:
madner wrote:Moja poenta je da ako je isplativo i smisleno prevoziti zeljeznicom, ljudi to vec rade. Nema potrebe firme tjerati jer BiH nije ostvro, firme koje mogu ce se samo preseliti u drzave koje se ne bave ideologijom nego ekonomijom dok ce firme koje ostanu biti manje konkurentne.

Zabrana voznje nedeljom je nesto drugo.
ma nije bas tako, pa kada bi se radilo samo ono sto je direktno kratkoročno profitabilno, nikada ne bi se uradilo mnostvo projekata, nikada policajcu ne bio kupljen pistolj ili sudiji olovka i sl. Na stranu ovo sto teske masine recimo idu putevima koji su predviđeni za manje terete ili recimo kroz gradove (jer nema zaobilaznica), ugrozava se sigurnost saobraćaja, usporava transport, habaju se putevi i sl.

A i ti znas za mjere fiskalne politike, vise i nize stope, razna certificiranja i kontrole kvaliteta, subvencije, podsticaje i sl., sve to ogranicava konkurenciju i usmjerava drustveni i ekonomski razvoj u zeljenom pravcu.
ljudi moji ovdje se ignorisu neke osnovne cinjenice... privredne grane koje se oslanjaju na zeljeznicu se najcesce razvijaju kraj iste... one kojima treba luka se koncentriraju oko luka, rijeka... a one kojima treba saobracajnica se grade tik do puta/autoputa...

dakle pitanje kokos-jaje... necemo graditi terminale za naftu negdje izmedju neuma i stoca, jer jebi ga, nema pruge niti ce je biti... isto kao sto necemo praviti hotele, molove i plaze u kiseljaku (dobro osim ako ne izaberu jasmina imamovica)...

jednostavno nidje veze... dolina bosne - pruga... dolina sprece takodjer, s krakom prema banovicima, tuzli i dalje ka zvorniku, brckom i luci... dolina neretve - pruga... gdje zapravo trebamo onda graditi pruge kada vec uvezuju najvece industrijske centre? da li neko stvarno misli da pruga treba doci do svakog grada bez obzira na velicinu? koliko bi recimo kostalo da se prugom dodje do Olova? Gorazda?

bice da je to isplativo, jer eto, nikom nije palo na pamet vec 150 godina... ni austrougarima, ni komunistima, ni ovim sad budalama
Drinski
Posts: 6281
Joined: 25/03/2014 10:24

#139 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Drinski »

madner wrote:To su odvojene teme, vozila koja ne ispunjavaju tehnicke uslove (tezina i sirina je jedan od istih) nemaju sta raditi na cesti.
Ispunjava on sve uslove, nije uopće u tome problem, nego je napr. problem kada 10 cisterni krene u koloni kroz pola Tuzle ili Kalesiju, jer je to put Doboj-Zvornik. (To otvara i problem prostornog planiranja i saobr. propisa, ali sve treba rjesavati u paketu a ne parcijalno, pri čemu to međusobno ne moze biti opravadnje).
Naravno, samo je ogromna razlika izmedju: BiH subvencira prevoz zeljeznicama i BiH zabranjuje da se teret X prevozi cestom. Subvencijom mozes doci do toga da se firmi nesto isplati sto nije isplativo (cijeli javni prevoz je zasnovan na tom principu) i da tako promjeni ponasanje. No to onda treba platiti.
Otvoreno trziste znaci da moras paziti na konkurenciju kod fiskalne politike.
Ma kakvi, žalice se naravno ovi prevoznici i ovi sto imaju veliki vozni park, jer su im toliki kamioni postali trošak, ali vlast zabranu uvijek to moze pravdati ekoloskim i razlozima sigurnosti, a na drugoj strani reci evo mi smo osposobili zeljeznicu da se time voze, nema neproprcionalnosti u primjeni ogranicenja između cilja i sredstva, sve je izbalansirano, samo se to dobro upakuje.
jednostavno nidje veze... dolina bosne - pruga... dolina sprece takodjer, s krakom prema banovicima, tuzli i dalje ka zvorniku, brckom i luci... dolina neretve - pruga... gdje zapravo trebamo onda graditi pruge kada vec uvezuju najvece industrijske centre? da li neko stvarno misli da pruga treba doci do svakog grada bez obzira na velicinu? koliko bi recimo kostalo da se prugom dodje do Olova? Gorazda?

bice da je to isplativo, jer eto, nikom nije palo na pamet vec 150 godina... ni austrougarima, ni komunistima, ni ovim sad budalama
Nije isplativo da svakog mjesta praviti prugu, ali jeste isplativo postojeće modernizirati, povecati brzinu i sigurnost i sl.
Do Gorazda bi pruga isla uz auto - put, tako se valjda radi.

Velim, treba zasukati rukave pa raditi, međutim, nasi politicari to ne znaju a i nece da znaju, jer bi onda mozda skuzili i da je ona priča "kupujemo domaće" (sa Jerkom), suprotna principima otvorenog trzista.
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#140 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Alfons Kauders »

Drinski wrote: jednostavno nidje veze... dolina bosne - pruga... dolina sprece takodjer, s krakom prema banovicima, tuzli i dalje ka zvorniku, brckom i luci... dolina neretve - pruga... gdje zapravo trebamo onda graditi pruge kada vec uvezuju najvece industrijske centre? da li neko stvarno misli da pruga treba doci do svakog grada bez obzira na velicinu? koliko bi recimo kostalo da se prugom dodje do Olova? Gorazda?

bice da je to isplativo, jer eto, nikom nije palo na pamet vec 150 godina... ni austrougarima, ni komunistima, ni ovim sad budalama
Nije isplativo da svakog mjesta praviti prugu, ali jeste isplativo postojeće modernizirati, povecati brzinu i sigurnost i sl.
Do Gorazda bi pruga isla uz auto - put, tako se valjda radi.

Velim, treba zasukati rukave pa raditi, međutim, nasi politicari to ne znaju a i nece da znaju, jer bi onda mozda skuzili i da je ona priča "kupujemo domaće" (sa Jerkom), suprotna principima otvorenog trzista.[/quote]

zasto mislis da ce se praviti AC do Gorazda, i da pruga moze ici istom trasom?! o kojim se usponima radi?
Drinski
Posts: 6281
Joined: 25/03/2014 10:24

#141 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Drinski »

Alfons Kauders wrote: zasto mislis da ce se praviti AC do Gorazda, i da pruga moze ici istom trasom?! o kojim se usponima radi?
Da li ce praviti AC? Ne znam.
Da li treba? Treba. Ja mislim da nama treba bar 7 autocesta (4 dolinama rijeka Une, Drine, Vrbasa, Bosne, u pravcu sjever - jug, i 3 ili 4 pravcem sjevrozapad - jugoistok: dolinom Save, KLadusa - Bihać-BL-Doboj-Tz-ZV, potom jedna isto iz Krajine do Sarajeva i Gorazda i jedna koja povezuje zapad Hercegovine sa Mostarom i Trebinjem). To je onako ugrubo, e sada detalje mogu raditi projektanti zavisno od uslova na terenu, a ako ne mogu praviti AC neka rade brze ceste ili bar prosire postojeće puteve i sl. ali ne moze se danas putovati kao prije 50 godina, tempo razvoja to ne trpi.

A pruga, obicno prati AC, pa je to receno u tom kontekstu.
User avatar
notsure
Posts: 1129
Joined: 31/07/2008 19:57

#142 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by notsure »

Drinski wrote:
madner wrote:
Drinski wrote:@hajlac
da skratimo: neka razviju i zeljeznicu, ja ne sporim, evo za početak neka zabrane (ili bar ogranice) prevoz opasnih materijala cestama.
Međutim, dobar dio putničkog i teretnog prevoza, idu auto-putem.
Sta kao firma proizvodi opasni material i treba taj opasni materijal isporuciti firmi gdje se smije prevoziti kamionima? Da naprave svoju prugu i prevuku do najblize tacke? :roll:
ma jok, kazu napr. nafta i naft.dervati se mogu do veleprodavca prevoziti samo zeljeznicom, onda ovaj do maloprodajne pumpe ide cisternom, zatim zabrana prevoza nekih tereta danju ili vikendom i sl. Sve to usmjerava na željeznicu. Poznavajući tebe mislim da ti dobro znas na sta se mislilo.
Hadžipašić je probao progurati takav zakon (nafta samo željeznicom) pa mu kamionski lobi došao glave.
Ko još umire od vijagre?
http://www.idoc.ba/digitalarchive/publi ... tId=276064
https://www.bhdani.ba/portal/clanak/324 ... ih-naftasa
Drinski
Posts: 6281
Joined: 25/03/2014 10:24

#143 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Drinski »

notsure wrote: Hadžipašić je probao progurati takav zakon (nafta samo željeznicom)
Znam. I zao mi je sto nije uspio, al jbg nije on kriv, kriva je bila stranka.

I mislim da je jedan od razloga sto nema krupanog stranog kapitala kod nas upravo ta razjedinjenost, nemas sa kim kredibilno pregovarati, mislim da zbog toga ameri i guraju Fahru.
User avatar
Hugo Chavez
Posts: 156
Joined: 17/06/2009 09:38

#144 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Hugo Chavez »

VjecitiStudent wrote:Jedinu studiju koju imamo u ovoj oblasti je radila 2001., Japanska agencija za međunarodnu saradnju.
http://lnweb90.worldbank.org/ECA/Transp ... endocument

Naravno, sve je to ostalo samo slovo na papiru.
Netačno! Potencijalni investitori su dobro istražili prije nego što su autocestu u koridoru Vc kroz BiH proglasili strateškim projektom za investiranje!!! Ako te zanima ova oblast proguglaj Transport Infrastructure Regional Study, Regional Balkans Infrastructure Study,Roads and Railway Sector Investment Needs and Institutional Assessment in Bosnia and Herzegovina i sl., a zatim pogledaj stranicu http://www.seetoint.org. Konačno, imaš studije koje su analizirale isplativost izgradnje autoceste Bijača-Svilaj (Pre-Feasibility i Feasibility Study), bez kojih nebi dobili ni 1€ od evropskih bankara, koji najvećim dijelom finansiraju izgradnju.
User avatar
Hajlac
Posts: 3843
Joined: 15/02/2012 15:08
Location: Chris Hedges!

#145 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Hajlac »

detroit-mercy wrote: Ti opet malo prokontaj kartu BiH, pa gdje sve dopiru zeljeznice, pa ti opet kazem velicinu prosjecne BiH firme i dr stvari .Pa skontaj malo je li to stvarno za nas. Nije dosta samo otici na Wikipediju. Ja radio za hejbe firmi i u 90 posto slucajeva nije se koristio zeljeznicki sabracaj za transport proizvoda i dijelova. Ali hajde i dalje tamburaj kako kamion maline iz Tojsica treba natovariti u Tojsice pa povozit u Tuzlu, pa cekati na utovar u Tuzli, pa ond transport u Njemacku, pa dodje do Achena a treba u Kunstdorf, pa pretvori u Achenu za Kunstdorf :mrgreen: Jebaji ga, malina mogla davno bit u Kunstdorfu :mrgreen: .
Aj ti malo prokontaj kartu BiH + mrežu željezničkih trasa + plan trase Vc ;-)

pa primijeni tu logiku opskrbe mjesne zajednice Čekrčići na to koliko će Vc pokrivati bh zabiti ;-)

Puno manje nego Željeznice!

Image

Image

Samo da se magistrale oslobode većine cisterni(naftaški lobi/kartel), bilo bi puno manje i nesreća i rupčaga na cestama.

U Federaciji BiH postoje naftni terminali u sljedećim željezničkim stanicama čiji su vlasnici:

- F BiH u stanicama Čapljina,
Mostar Teretna,
Čelebić,
Blažuj,
Živinice,
Bihać,

- INA u stanici Podlugovi,

- PETROL u stanici Zenici željezara.
Last edited by Hajlac on 04/09/2014 13:46, edited 1 time in total.
User avatar
Hajlac
Posts: 3843
Joined: 15/02/2012 15:08
Location: Chris Hedges!

#146 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Hajlac »

Drinski wrote:@hajlac
da skratimo: neka razviju i zeljeznicu, ja ne sporim, evo za početak neka zabrane (ili bar ogranice) prevoz opasnih materijala cestama.
Međutim, dobar dio putničkog i teretnog prevoza, idu auto-putem.
Već sam to rekao - nakon dubioze(omiljena riječ državne mafije) od 10-20 milijardi eura za Vc i garant naknadne dugoročne privatizacije ("koncesija" na x desetljeća), neće više biti ni para a ni volje(logika: eto nam autoput - šta će voz) ni za kakve 'kapitalne investicije' poput ulaganja u modernizaciju Željeznica, mark my word!

A dobar dio putničkog i preostali dio teretnog prevoza može ići modernizovanim magistralama, uz rješavanje problema najgorih 'crnih tački'.

Nemamo mi para ni za magistrale a k**čimo se autoputem. Naravno tuđim parama.
detroit-mercy
Posts: 16059
Joined: 07/04/2009 16:54
Location: povis jajca

#147 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by detroit-mercy »

Hajlac wrote:
detroit-mercy wrote: Ti opet malo prokontaj kartu BiH, pa gdje sve dopiru zeljeznice, pa ti opet kazem velicinu prosjecne BiH firme i dr stvari .Pa skontaj malo je li to stvarno za nas. Nije dosta samo otici na Wikipediju. Ja radio za hejbe firmi i u 90 posto slucajeva nije se koristio zeljeznicki sabracaj za transport proizvoda i dijelova. Ali hajde i dalje tamburaj kako kamion maline iz Tojsica treba natovariti u Tojsice pa povozit u Tuzlu, pa cekati na utovar u Tuzli, pa ond transport u Njemacku, pa dodje do Achena a treba u Kunstdorf, pa pretvori u Achenu za Kunstdorf :mrgreen: Jebaji ga, malina mogla davno bit u Kunstdorfu :mrgreen: .
Aj ti malo prokontaj kartu BiH + mrežu željezničkih trasa + plan trase Vc ;-)

pa primijeni tu logiku opskrbe mjesne zajednice Čekrčići na to koliko će Vc pokrivati bh zabiti ;-)

Puno manje nego Željeznice!

Image

Image

Samo da se magistrale oslobode većine cisterni(naftaški lobi/kartel), bilo bi puno manje i nesreća i rupčaga na cestama.

U Federaciji BiH postoje naftni terminali u sljedećim željezničkim stanicama čiji su vlasnici:

- F BiH u stanicama Čapljina,
Mostar Teretna,
Čelebić,
Blažuj,
Živinice,
Bihać,

- INA u stanici Podlugovi,

- PETROL u stanici Zenici željezara.
Po tebi ispada da je 90% BiH eknomije bazirano na nafti i transportu naftnih derivata :mrgreen: . Ne pricam kineski, protabiri velicinu BH firmi i sta proizvode i koju vrstu transporta im je logicnije koristiti. Ono sto je za zeljeznice se vec vozi zeljeznicama osim te famozne nafte. Sta je sa ostalim privrednim granama :skoljka: .
neki
Posts: 6687
Joined: 17/02/2005 07:57

#148 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by neki »

Hajlac wrote: Već sam to rekao - nakon dubioze(omiljena riječ državne mafije) od 10-20 milijardi eura za Vc
e 'bemmu misha, ti i poslije ovakve izvale pokusavas biti ozbiljan sagovornik :-)
User avatar
svjezi_ustipak
Posts: 1836
Joined: 13/12/2010 16:28

#149 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by svjezi_ustipak »

Alfons Kauders wrote:
? koliko bi recimo kostalo da se prugom dodje do Olova? Gorazda?

bice da je to isplativo, jer eto, nikom nije palo na pamet vec 150 godina... ni austrougarima, ni komunistima, ni ovim sad budalama

Bila je pruga do Gorazda, ukinuli je mudri samoupravljaci. Sagradio je Svabo krajem 19 vijeka.

Kostala je puno, navodno je zaradila svoje troskove gradnje...
neki
Posts: 6687
Joined: 17/02/2005 07:57

#150 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by neki »

svjezi_ustipak wrote:
Alfons Kauders wrote:
? koliko bi recimo kostalo da se prugom dodje do Olova? Gorazda?

bice da je to isplativo, jer eto, nikom nije palo na pamet vec 150 godina... ni austrougarima, ni komunistima, ni ovim sad budalama

Bila je pruga do Gorazda, ukinuli je mudri samoupravljaci. Sagradio je Svabo krajem 19 vijeka.

Kostala je puno, navodno je zaradila svoje troskove gradnje...
Bila je i do Gorazda i do Olova, pruga uskog kolosjeka...inace tehnologija u modernom svijetu napustena jos 20tih godina proslog vijeka (osim nostalgicnih turistickih), kod nas 70tih...
Nije valjda da forumski eksperti u cilju povecanja konkurentnosti privrede preporucuju povratak uskotracne pruge? :lol:
Post Reply