Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderators: ExNihilo, anex

User avatar
Inteligencija
Posts: 384
Joined: 10/03/2018 11:28

#1201 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Inteligencija » 20/07/2018 23:54

Vidimo da je Federacija vec otisla na 64 % i da je trend rasta jasno vidljiv sto znaci da je vjerovatno 2017 Federacija ucestovala sa 66 % a ove 2018 ce biti sigurno blizu 70 %..


User avatar
vivaldi
Posts: 7322
Joined: 16/08/2008 15:56

#1202 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by vivaldi » 21/07/2018 00:49

Inteligencija wrote:Vidimo da je Federacija vec otisla na 64 % i da je trend rasta jasno vidljiv sto znaci da je vjerovatno 2017 Federacija ucestovala sa 66 % a ove 2018 ce biti sigurno blizu 70 %..
jebiga bach, ne mozemo tako. prica je krenula od sigurnih 70%, a vec u narednom postu pricas o "vjerovatnih 66%". nismo djeca. kakva je bila 2017 saznat cemo tek krajem godine, ali ne mozes ti sada od ovog ionako malog uzorka od tri godine izvlacit jednu koja ti najvise odgovora. ove tri godine kada saberes i podjelis dodjes na postojeci omjer. to znaci da prema ovim podacima, jedinim zvanicnim koje imamo, se aposlutno ne moze govoriti o nekim pljackama, a da ne spominjem sulude skandalozne naslove po portalima kako federacija gradi puteve po rs i sl.

druga stvar, maloprije sam namjerno preskocio da ne ispadne da tjeram mak na konac, ali u onoj izjavi me zacudila jedna stvar
Inteligencija wrote: iako Bošnjaci finansiraju kompletan sistem indirektnog oporezivanja sa blizu 70 posto",
ne znam da li je ovo fadil rekao jer on nije takav bio bar do sad, ili su to ovi neki "izvori" ali ko god da je rekao je kako bosnjaci (a ne federacija) finansira kompletan sistem indirektnog oporezivanja to je suludo.

kreator svih tih nevidljiv ekonomskih uspjeha je "expert" kemo kozadra, koji stoji iza one price o tome kako sarajevo uplati uio milijardu vise od cijele rs, osam puta vise od tuzle itd.

to je naravno presmjesno iako se ne radi o lazi iskazanoj u brojevima vec o obmani. da je konakovic tada samo naveo prvih 5 firmi, ili bar prve 3 koje su najvise uplatili uio po svim osnovama sve bi bilo jasno iste sekunde, ali je to presutio.

kao sto sam pisao x puta uio zivi od akcizne robe, prije svega cigare i nafte, a prakticno kompletno trziste duhana u cijeloj drzavi drze firme sa sjedistem u sarajevu pa tu i placaju akcize, koje onda nalijepe na kutiju, uracunaju u cijenu, a onda prodaju po cijeloj drzavi. te pare avansno jesu uplacene u sarajevu, ali su onda naplacene po cijeloj drzavi i tu je obmana jer je on to predstavio kao uplate gradjana sarajeva i kao dokaz o ekonomskoj supermoci i razvijenosti sarajeva. na ruku mu je isla i neuka javnost koja se onda prihvatila price o sjedistima telkoma i elektroprivrede koji su haman zanemarivi u toj obmani.
Uprava je u toku 2013. godine privredi vratila 997 miliona KM povrata PDV-a, tako da su neto prihodi raspoređeni korisnicima, a to su država, entiteti i Distrikt Brčko, iznosili u 2013. godini četiri milijarde i 885 miliona KM - saopćila je Uprava za indirektno oporezivanje BiH - Odjeljenje za komunikacije Banja Luka.
Sa dvije milijarde prodanih cigareta u 2013. godini i stabilnim tržišnim udjelom većim od 30 posto Tvornica duhana Rovinj (TDR) lider je na duhanskom tržištu BiH. TDR je prošle godine po osnovu akciza i PDV u proračun BiH uplatio više od 230 miliona KM.
Od 4,8 milijardi maraka neto prihoda UIO u 2013. tdr koji je registrovan kao poreski obveznik u sarajevu je sam uplatio 230 miliona sto je 5% ukupnih prihoda te godine! znaci klasicni uvoznik, sa par desetina zaposlenih i par iznajmljenih kancelarija je uplatio 5 posto uio prihoda cijele drzave. toliko je otprilke uplatila i fds, a onda i phillip morris...i ostali. osim cigara i vecina naftnih uvoznika ima sjediste u sarajevu (prakticno svi osim hife) pa i oni akcize uplacuju u sarajevu, a gorivo prodaju po cijeloj drzavi.

nema novijih pdataka jer uio ne smije objavljivati tu vrstu podataka jer je to poslovna tajna pa to mozes sznati samo ovako kada neko iz tih firmi to spomene.

to sto pricaju je nemoguce jer osim uio imamo i porezne uprave u federaciji i rs-u. koji prikupljaju sve ostale poreze. obje uprave svakog mjeseca objavljuju mjesecne izvjestaje i tamo se vidi da je omjer uvijek 1:2 . federalna cak i daje tabelu po kantonima gdje se vidi da rs mjesecno prikupi ko zajedno sarajevski, usk i zapadnohercegovacki kanton. kako je to moguce, ako sarajevo plati milijardu vise indirektnih poreza? pa nije moguce. naravno da nije moguce, ali te obmane ocigledno prolaze. sinoc sam @dozeru cinjenicno dokazao da nije tacna prica oko penzija, malorpije tebi da nije tacna 70% putarina, evo opet dokazujem da je i prica o uio bajka za malu djecu, ali ljudi vjeruju u ono u sta zele da vjeruju. tu cesto cinjenice ne pomazu.

User avatar
Inteligencija
Posts: 384
Joined: 10/03/2018 11:28

#1203 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Inteligencija » 21/07/2018 09:59

Vidi ovo jasno je meni da kanton Sarajevo bukvalno krade ali bukvalno otima iz usta Zenici ZDK, Tuzli TK, Bihac USK Mostaru itd(doduse manje uzeo je dio kolaca HDZ) to je neosporno i tu nema dileme ali ono sto u sto sam siguran po cijenu zivota je isto tako da RS nezasluzeno ima 39 %

Hajde kada dobijemo za 2017 onda cemo vidjeti kakvo je stanje da ne lupamo

User avatar
Haris.ba
Posts: 10548
Joined: 08/09/2005 20:08

#1204 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Haris.ba » 14/08/2018 11:24

Uprava za indirektno oporezivanje izvršila je danas, u skladu sa ranije postignutim dogovorom, raspodjelu prihoda prikupljenih od posebne putarine za izgradnju autoputeva i za izgradnju i rekonstrukciju ostalih puteva u BiH.
Raspodjela prihoda izvršena u skladu sa privremenom Odlukom koju je na posljednjoj sjednici usvojio Upravni odbor UIO.

Federacija BiH dobila je 59 posto sredstava ili 81.724.707 BAM, Republika Srpska 39 posto ili 54.021.417 BAM, dok je Brčko Distriktu BiH pripalo dva posto prikupljenih sedstava ili 2.770.329 BAM.

Od ukupno raspoloževih sredstava u iznosu od 153.907.171 BAM, deset posto sredstava (15.390.717,11 BAM) ostavljeno je kao rezerva za poravnanje kada UO usvoji konačan akt za raspodjelu pomenutih sredstava.
http://www.bhrt.ba/vijesti/bih/podijelj ... -procenta/

A ovo treba da uđe u anale, da jedan ministar iz RS ovo izjavi:

https://www.nezavisne.com/ekonomija/ana ... iza/478478
Ministar finansija Republike Srpske Zoran Tegeltija ranije je izjavio da novac može dijeljen samo prema već utvrđenim pravilima.

"Ne postoji nikakva osnova za mijenjanje. Mi ni tada nismo imali saglasnost o tome. Smatramo da treba da im pripadne manje. Izgradnja auto-puta je jedinstven sistem u BiH, a nikako entitetski, jer onda bi gradili samo entitetske auto-puteve. Ali, naravno, o tome je postignut nivo konsenzusa koji je postignut i treba ga se pridržavati dok se ne postigne neki novi", rekao je Tegeltija.
A što se tiče potrošnje goriva:
Prema podacima Agencije za statistiku BiH, u 2016. je ukupna finalna potrošnja iznosila 1.498.822 tona derivata nafte. Od toga se na entitet RS odnosi 403.806, a na FBiH oko jedan milion tona derivata nafte. Izraženo u procentima, u RS-u se potroši 26,94 posto a ostatak na FBiH i Brčko Distrikt. U ove podatke nije uključena potrošnja derivata nafte u termoelektranama i toplanama s obzirom na to da se na njih ne plaća putarina.
https://faktor.ba/vijest/kako-graani-fb ... s-u-303799

User avatar
vivaldi
Posts: 7322
Joined: 16/08/2008 15:56

#1205 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by vivaldi » 14/08/2018 22:17

tekst je cista obmana jer potrosnja u federaciji nije milion kako pise vec 707.804.

drzavni zavod je dao samo podatak za drzavni nivo 1.498.822 tona, ali bez potrosnje po entietima. onda je novinar otisao na stranicu federalnog zavoda pronasao podatak da je potrosnja 707.804, ali mu se taj broj nije svidio pa je otisao na stranicu zavoda u rs, tamo procitao 403.806 i uzviknuo bingo. vjesto je iskoristio neslaganje podataka drzavnog i entitetskih podataka jer po drzavnom ispada da je potrosnja veca 30% nego po podacima entiteta.

entitesku potrosnju zadnje tri godine mozes vidjeti na prethodnoj stranici ove teme, mada vjerujem da si vec vidio.

ovdje se jedino postavlja pitanje otkud tolika razlika u podacima drzavnog i entiteskih nivoa jer 30 posto ne otpada na brcko jer je to nemoguce

User avatar
Haris.ba
Posts: 10548
Joined: 08/09/2005 20:08

#1206 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Haris.ba » 15/08/2018 08:30

Iako treba vremena za konačnu cifru jer je falilo pravilnika, FBiH ima taksu od 1 fening na prodani litar. Na osnovu te takse se može vidjeti koliko je litara prodato na teritoriji FBiH.

User avatar
vivaldi
Posts: 7322
Joined: 16/08/2008 15:56

#1207 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by vivaldi » 15/08/2018 22:41

Super! Ako federacija ima taksu od 1 fening, onda zna i koliko je tacno potrosila. Izadje pred javnost sa prezenetovnaim podacima i kaze evo koliko nam pripada! To su nase pare! Ili ce se dijeliti ovako ili nece nikako!

Umjesto toga oni potpisu postojecu podjelu, zgrabe pare, a onda izadju kolektivno na tv i placu kako ih je mile pokro ko zadnje levate. Cijela bolumenta likova sa bezobrazno visokim platama izadje pred tv i kuka kako su sami potpisalii i pristali na vlastitu kradju. Pa to je gore od grcke tragedije!!! Prosle godine su isto tako plakali kako ih mile krade od indirktnih poreza.

Sta hoce? Da ih narod brani od dodika? Tuzno i tragicno!

Naravno postoji i druga opcija, da stvari nisu onakve kako pricaju, jer kad bi oni prebrojali taj jedan po jedan fening ne bi cuveni strcnjak muhamed kozadra izasao sa ovakvom racuniom

Prema njegovim riječima, Muhamed Kozadra, jedan od članova UIO BiH, danas je na sjednici izveo računicu po kojoj Vlada FBiH gubi između 24 i 32 miliona KM, zavisno od metodologije.
- Pomnožite to sa 20 godina! Prošle godine smo u odnosu na RS porasli dva procenta u potrošnji. Kako FBiH ekonomski mnogo brže grabi, jasno je da će za deset godina, da ne kažem za 20, potrošnja u FBiH biti najmanje 80 posto, a ostat će prihod 59 posto. To je bio razlog za uznemirenje - naglašava Novalić.
https://vijesti.ba/clanak/414464/novali ... -od-akciza

pa covjece kakva je ovo racunica? jel 24 ili 32? Plus/minus 50%???? Pa strcunjaci, ali oni pravi, su preciznije izracunali kad je bio Veliki prasak!!!

Vidi ostatak izjave.

Mnozi unaprijed 20 godina da pojaca dramski efekat. Federacija „ekonomski mnogo brze grabi“? na osnovu cega? To pricaju vec 15 godina, a svaki mjesec, imas podatke o izvozu entiteta, prihodima entietskih poreznih uprava, gdp...i nakon svih tih godina i decenija „grabljenja naprijed“ odnos je i dalje 1:2. Woooow..Jebu narod u zdrav mozak jer tako kriju vlastitu ensposbnost.

A ironija je u tome da cak i da je to istina, pa sa vecim razvojem je logicno da se trosi manje nafte jer vise od 90% nafte trosi saobracaj (pise tamo u bilansima). Pa sto si razvijeniji kupujes sve vise novih auta i autobusa, a nova auta trose daleko manje od starih, kupuju se hibridi...

Na osnovu ovih njihovih budalastina stranacki bilteni su u zadnjih par mjeseci napisali desetine clanaka sa drmataicnim naslovima – federacija gradi puteve u rs- u i sl.

Niko nece da pojasni da rs sada ne dobija 39% od ukupno prikupljenih putarina, jer se 10% ostavlja sa strane dok se ne dogovore, pa se od od npr 100 prikupljenih miliona dijeli 90, pa rs od tih 100 miliona nije dobila 39 vec 35 miliona, a ona potencijalna 4 miliona stoje na posebnom racunu dok se konacno ne dogovore. Ali nikome to nije vazno. Svi broje i ta 4 miliona, mnoze sa 20.30 ili 50 godina ili kolko im vec treba samo da nabiju neke spektakularne cifre.

Ma samo valjaju gluposti na dulume...jedino me cudi sto ti padas na te folove jer ti nisi amater kad su pare u pitanju.

User avatar
Haris.ba
Posts: 10548
Joined: 08/09/2005 20:08

#1208 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by Haris.ba » 16/08/2018 09:52

Ko što je bilo sa podjelom od pdv, slično će biti i sa podjelom akciza za putarine. Ono što se ostavi za "poravnanje" se podjeli slično podjeli prije poravnanja.

Relativno velik procenat za poravnanje je ustupak FBiH. A bilo je u biti, daj pare jer nam trebaju sada - a kasnije ćemo se raskusurati.

Stvar je što u FBiH ne postoji jedinstven stav treba li zatezati oko raspodjele i što ne postoji metodologija izračuna oko koje se svi slažu. A predizborna je godina, i sve se politizira.

Čak ni raspodjela prema mjestu prodaje nije nešta što u samoj FBiH općeprihvaćeno.

Iako ni ta računica nije jednoznačna, u 2017. je prikupljeno 9 miliona KM od takse za Terminale. U 2018 su projekcije 10 miliona KM. Mislim da to pomaže u tome koliko je gdje prodato. A koliko je gdje potrošeno je opet nešta drugačije.

User avatar
vivaldi
Posts: 7322
Joined: 16/08/2008 15:56

#1209 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by vivaldi » 16/08/2018 22:29

pa dobro, koeficijenti za prihode od pdv se koriguju otprilike dvaput godisnje, mada je tacno da od prvog dana raspodjela varira unutar 1 posto, sto nije nesto neobicno jer fakitcki nemas ama bas nikakvih ekonomskih zbivanja koji bi donjeli neku vecu prevagu na stranu jednog ili drugog entiteta.

ovo niskokaloricne industrije sto se otvara je proporcionalno po entitetima pa se ni omjer ne mijenja.

elem, poenta moje price da se oko ove putarine federacija gadja brojevima. trazila je 64%, onda fadil kaze da je 70% potrosnja, sa tendencijom da ce biti 80%...vjerujem da cemo se sloziti oko toga da je sve to previse neozbiljno. nigdje nijednog konkretnog podatka, a svi nesto tvrde i ubjedjuju.

ali vjerujem da ce toga biti sve vise do oktobra jer pred ove izbore sda izlazi sa nikad slabijim kartama. niti jednog kapitalnog projekta. nemaju se prakticno gdje uslikat niti prerezat makazama kakve vrpce. kad vec nema djela, onda im ostaju samo zajebane rijeci pa sta bude

User avatar
shake69
Posts: 7601
Joined: 18/06/2011 01:21
Location: Soukbunar

#1210 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by shake69 » 17/08/2018 06:41

Cetiri godisnja doba, ima se Sda gdje uslikati do oktobra! Otvorit ce na silu rekonstruiranu pristanisnu zgradu Aerodroma Tuzla! Tamo je njihov direktor iako je vlast valjda sada neke druge stranke na kantonalnom nivou.Mrssvo, ali ima.

walk_M-A-N
Posts: 2013
Joined: 09/05/2007 16:35

#1211 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by walk_M-A-N » 10/05/2019 19:09

Stoko jedna pljačkaška stranačka i bankarska.
Akcize, krediti, akcize, krediti.. za autoput bez vozila i zemlju bez mladih.
Između Bosne i HErcegovine i Evropske banke za obnovu i razvoj uskoro bi trebali početi pregovori za izdavanje zajma za nastavak gradnje autoputa A1.
Vijeće ministara BiH danas je na vanrednoj sjednici usvojilo Inicijativu Ministarstva finansija i trezora za vođenje pregovora radi zaključivanja Ugovora o zajmu (Projekt Koridor Vc – obilaznica Doboj) između Bosne i Hercegovine i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), vrijedan 210 miliona eura.

Inicijativa je usvojena po hitnoj proceduri u skladu sa Zakonom o zaduživanju, dugu i garancijama Bosne i Hercegovine, saopćila je Služba za informisanje Vijeća ministara BiH.
Više se ne mogu upratiti cijene po dionicama a kamoli koliko to stvarno košta sa kamatama.

Logično da je EBRD zadovoljan, NJIMA je sigurna investicija davanje kredita.
EBRD zadovoljan Sarajevom: 3.000 gostiju, 40 događaja i mamac investitorima
Samo jedna ispravna reakcija u vezi ovih laži.
Zastupnik SDP-a u Zastupničkom domu Parlamentarne skupštine BiH Saša Magazinović pitao je Vijeće ministara BiH zbog čega dezinformiše bh. građane pričama kako su krediti međunarodnih finansijskih institucija zapravo investicije u BiH.
"Članovi Vijeća ministara BiH u posljednje vrijeme kredite međunarodnih finansijskih institucija nazivaju 'investicijama'. Na taj način dezinformišu se građani BiH kojima se svjesno izbjegava reći da su 'investicije' zapravo 'krediti' koji imaju svoj otplatni plan", naveo je Magazinović u zastupničkom pitanju.

The BEN10
Posts: 6872
Joined: 19/09/2011 09:03

#1212 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by The BEN10 » 31/05/2019 17:47

https://www.cpi.ba/kamo-vodi-autoput/

Evo i dokumenta studije:
https://www.cpi.ba/wp-content/uploads/2 ... t_3005.pdf

Naročito je interesantan dio koji se odnosi na Feasibility studiju rađenu nekada 2004 godine, po kojoj je projekcija broja stanovnika u BiH rastuća. :-)

Image

mnjonja
Posts: 218
Joined: 19/09/2017 09:33

#1213 Re: Autoputevi u BiH - analiza isplativosti

Post by mnjonja » 10/06/2020 09:09

Ciji je PPG?
Moze i u pp.
Hvala.

Post Reply