Autoput Zenica-Sarajevo-Mostar do 2014.

Rasprave na razne teme... Ako ne znate gdje poslati poruku, pošaljite je ovdje.

Moderator: O'zone

silence_is_sexy
Posts: 509
Joined: 01/10/2002 00:00
Location: Sarajevo

Autoput Zenica-Sarajevo-Mostar do 2014.

Post by silence_is_sexy » 08/02/2007 14:34

Vlada Federacije BiH danas u Sarajevu je prihvatila Prijedlog modela izgradnje i finansiranja autoputa Zenica-Sarajevo-Mostar na trasi koridora V-C koji je prezentirala Federalna direkcija za izgradnju, upravljanje i održavanje autocesta.

Gradnja spomenute autoceste trebala bi početi 2009. godine nakon što u ovoj i narednoj godini budu riješeni svi tehnički detalji, dok se završetak radova očekuje 2014.

Kako je tokom prezentacije istaknuo direktor Federalne direkcije za izgradnju, upravljanje i održavanje autocesta Edin Trhulj autocesta Zenica-Sarajevo-Mostar bit će duga 143, 5 KM, što čini 50 posto koridora V-C kroz FBiH. Dužina mostova iznosit će 12 km, tunela 44, a dužina otvorene trase 42 km.

Ukupna cijena projekta je 2,339 milijardi, a danas prezentiranim prijedlogom modela izgradnje i finansiranja predviđeno je da iz budžeta FBiH u tu svrhu bude izdvojeno 460 miliona KM, dok bi ostatak trebao biti izdvojen iz novca od cestarina, od takse za naftu i naftne derivate i od kreditnog zaduženja.

On je naglasio da bi ovaj način gradnje, s obzirom na iskustva nekih susjednih zemalja koje su gradile autoceste koncesionarno, trebao biti povoljniji.

Federalna direkcija za izgradnju, upravljanje i održavanje autocesta, kako je rečeno, oformljena je prije tri mjeseca i djeluje pri Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija, a cilj joj je da uredi oblast gradnje i održavanja autocesta u Federaciji BiH, ne miješajući se u nadležnosti državnog Ministarstva komunikacija i transporta.

Ova direkcija, prema riječima federalnog ministra prometa i komunikacija Nedžada Brankovića, pored aktuelnih projekata radi i na pripremama za uspostavljanje sistema naplate na nekim autocestama te pripremama za izgradnju 9,1 KM autoceste na dionici Kakanj-Visoko.



ok.. osim datuma pocetka i zavrsetka radova ova prica mi se cini mnogo benignija od davanja koncesije nekoj stranoj korporaciji za narednih 30 - 40 godina.

al' zapela mi je za oko ova (polu)informacija o "pripremama za uspostavljanje sistema naplate na nekim autocestama"...

bas bih volio to da vidim. na bosanskim cestama u stanju u kakvom jesu, stvarno bi trebalo hrabrosti poceti naplacivati cestarinu... gorile bi naplatne kucice svaku noc :)

kako uopste uspostaviti sistem naplate ako istovremeno lokalnom stanovnistvu ne ponudis neki alternativni "spori" put/cestu...
koliko vidim, bar na primjeru ceste sarajevo-visoko, nova trasa je "opaljena" preko stare tako da je postala jedina...

to bi bilo malo tricky?

ili bi onda imali neki sistem godisnjih kartica/vinjeta za "lokalce"...?


User avatar
Zavatoni
Posts: 1630
Joined: 06/07/2005 07:44
Location: Sarajevo

Post by Zavatoni » 08/02/2007 15:02

Alternativna cesta na potezu Sarajevo - Visoko postoji, ali ako zele vrsiti naplatu na autocesti, onda tu alternativnu treba dovesti u neko normalno stanje.
U slucaju da uvedu naplatu, onda ce vlada morati taj iznos iskljucivo reinvestirati u izgradnju autoputa.
Isto tako, nova vlada federacije mora pokazati koliko se sredstava dobija od registracije automobila i koliko se godisnje ulaze u odrzavanje postojecih, tj. izgradnju novih cesti.
Inace mislim da je ovaj pristup puno bolji od davanja koncesije, ali cini mi se bi trebao biti kraci za najmanje tri godine.
Ponavljam da je najbitnija stvar u svemu transparentnost u realizaciji investicije, koju vlada mora ostvariti prema medijima i javnosti.

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

Post by nineac » 08/02/2007 16:49

SBiH+SDA= vi ocekujete transparentnost???
Ovdje mi se jedino cini moguca naplata cestarina, bez transparentnosti!

Galadriela
Posts: 107
Joined: 09/07/2006 02:06

Post by Galadriela » 08/02/2007 18:01

mašala...dobro je rekao frenki, autoput će taman biti gotov, kad sinu za 18-i kupi motor... :roll:

parafin
Posts: 187
Joined: 19/05/2006 20:43

Post by parafin » 08/02/2007 18:06

Galadriela wrote:mašala...dobro je rekao frenki, autoput će taman biti gotov, kad sinu za 18-i kupi motor... :roll:


treba bagru sa vlasti motikama otjerati

Svemirski_Jebach
Posts: 3939
Joined: 13/08/2003 00:00
Location: Tel Aviv

Post by Svemirski_Jebach » 08/02/2007 18:14

ja mislim da je ovo jedan korektan plan...sasvim realan i zadovoljavajuci, stici cemo ekonomske tokove sa postojecom infrastrukturom :roll:

Hendrix
Posts: 3349
Joined: 27/02/2004 00:00

Post by Hendrix » 08/02/2007 18:25

Biće naplata,kad ti čovjek iz naplatne kućice kaže " Daj ba markicu što si fukara" :-D

parafin
Posts: 187
Joined: 19/05/2006 20:43

Post by parafin » 08/02/2007 18:27

Svemirski_Jebach wrote:ja mislim da je ovo jedan korektan plan...sasvim realan i zadovoljavajuci, stici cemo ekonomske tokove sa postojecom infrastrukturom :roll:


ovaj plan je jedno klasicno bacanje pijeska u oci - sta su to oni napravili - 10 godina od rata gledamo kako u rangu sa albanijom i moldavijom ekonomiju razvijamo - da ne spominjemo licnu kulturu ljudi - da ne vjerujes, gledam neko vece na youtube program tv-sa iz sezdeset i neke i publiku. fin svijet kad vam kazem sjedi. ogorcen sam na ove i na njihov autoput. jeli neko putovao ze-sa dok se ono malo puta pravilo. kad tad nisam poginuo nikada necu. to je hrpa nekompetentnih idiota u najmanju ruku a uglavnom i kriminalaca.

User avatar
van Basten
Posts: 6416
Joined: 21/09/2006 02:59
Has thanked: 3 times

Post by van Basten » 08/02/2007 19:02

Ovaj plan mi izgleda realan jer je krajnji rok za izradu dionice bezobrazno dalek, što je sasvim realno kod nas.
Sistem naplate također očekujem vrlo skoro... po evropskim zakonima naplate ne bi smjelo biti ako nema alternativne ceste bar regionalnog karaktera (znači da se dva kamiona rahat mogu mimoić na asfaltnoj podlozi... iako kod nas nije tako, naplatu svakako očekujem jer znamo s kakvim pogancima na vlasti imamo posla... zaboli njih za alternativne pravce, samo daj marku od naroda

Vertigo
Posts: 1194
Joined: 04/12/2005 12:06
Location: Sarajevo

Post by Vertigo » 09/02/2007 00:09

Nisam siguran da je pravljenje auto-puta zivom lovom pametno, niti vjerujem da je to praksa i u puno bogatijim drzavama.
Mislim da je za BiH puno bolja i realnija varijanta koncesija.

User avatar
HAL9000
Posts: 237
Joined: 29/10/2006 01:33

Post by HAL9000 » 09/02/2007 03:18

Ako ce vec biti naplata, neka onda podhitno poprave onaj drveni most u Malesicima. Ono je kriza, samo cekam da se jednog dana srusi. Ma u stvari nema ondje popravka, onaj most treba praviti ponovo.

User avatar
ja_sarajevo
Posts: 392
Joined: 25/05/2003 00:00
Location: Sarajevo

Post by ja_sarajevo » 09/02/2007 03:28

Slusam u vijestima da ce do kraja godine ulaz i izlaz u Sarajevo kostati 1,5 KM ( za koristenje 20 km autoputa )

User avatar
DiplomataSaSela
Posts: 1044
Joined: 20/10/2004 23:51

Post by DiplomataSaSela » 09/02/2007 07:24

ja_sarajevo wrote:Slusam u vijestima da ce do kraja godine ulaz i izlaz u Sarajevo kostati 1,5 KM ( za koristenje 20 km autoputa )


Pa sta je New York bolji od nas :D ...doduse tamo je izlaz dzaba...

quantum
Posts: 227
Joined: 12/10/2005 19:17

Post by quantum » 09/02/2007 10:37

Kako ih nije stid reci da ce poceti 2009-te? Pa kompletna cesta je trebala biti zavrsena do sada, a oni sada prave plan da krenu za dvije godine?!? Sada prave plan, a do sada su uzimali pare za projekat??

Naplata??!!! Allo naplata??? Ako se autoput pravi od drzavnog novca (Federacije nebitno), a poznato je da je to novac poreznih obveznika, ako dio novca od registracije i goriva ide za zgradnju puteva, a poznato je da to opet placaju gradjani, kako nam mogu naplacivati nas put??
Znaci platimo da se napravi a onda placamo da se vozimo?
Druga stvar je da su dali koncesiju, pa neko ulozi svoje milione da napravi autoput pa onda naplacuje.

Evo uzecu dva primjera, neka me ispravi neko ako sam u krivu: U Njemackoj se cestarine na autoputevima ne naplacuju jer se finansiraju iz registracije, nafte, itd. U Italiji su autoputevi naplacuju jer su privatizirani, privatne firme naplacuju ali naravno i odrzavaju put. Gradjani nemaju posebnih nameta za autoput.

Shamrock
Posts: 380
Joined: 31/10/2006 12:13

Post by Shamrock » 09/02/2007 10:43

Autoput Zenica-Sarajevo-Mostar do 2014.
BiH u EU do 2020.

;)

dr.iver
Posts: 981
Joined: 02/05/2006 12:33

Post by dr.iver » 09/02/2007 10:48

Prva stvar je sto su sve ove price zamazivanje ociju naivne javnosti i dizanje para.
A druga stvar sto je ta naplata na predlozeni nacin jedno veliko s**nje.
Uostalom, da se ja pitam, autobusi i kamioni bi placali putarinu i to masnu, narocito sleperi.

User avatar
Maraschino
Posts: 15188
Joined: 10/11/2006 16:15
Location: ...
Has thanked: 19 times
Been thanked: 6 times

Post by Maraschino » 09/02/2007 15:10

ja_sarajevo wrote:Slusam u vijestima da ce do kraja godine ulaz i izlaz u Sarajevo kostati 1,5 KM ( za koristenje 20 km autoputa )



Janez ti za duplo manje naplati...duplo manje :-) 0,80 eura :D

nineac
Posts: 3613
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

Post by nineac » 09/02/2007 16:18

Jel ovdje ikom palo na pamet da malo detaljnije pogleda plan!
2010 su sljedeci izbori, a 2009 ce se kao poceti graditi auto put. Zog vremenskih neprilika, Dodika, Americke zavjere itd, pocet ce se graditi malo kasnije tj. pred izbore.
Onda zavrsetak pada 2014 pred opet izbore.
E sad jel ovaj plan donjela ona ista vlast koja je pred izbore 2002 rekla da ce se u BiH godisnje graditi izmedju 30-35km auto cesta ako oni osvoje vlast? Eto izgradise 8.5km, i to projekat koji je zapocela alijansa!!!
Znaci za 4 godine su izgradili godisnje 2.125m auto puta, a obecali su 30.000-35.000m auto puteva.
Posto isti ljudi i sad sjede u vlasti, nek ovim tempom nastave do 2014 ce se sagraditi oko 15km auto puta, posto ce ovce opet na sljedecim izborima glasati za ove cobane, jer neki cobani su previse egoisticni ili su cobanice!

User avatar
Maraschino
Posts: 15188
Joined: 10/11/2006 16:15
Location: ...
Has thanked: 19 times
Been thanked: 6 times

Post by Maraschino » 09/02/2007 16:35

Ovom politikom i ovim tempom,mi necemo nidokle doci :roll:

ovo se ne odnosi samo na ceste :oops:

sve treba mijenjati :x

Svemirski_Jebach
Posts: 3939
Joined: 13/08/2003 00:00
Location: Tel Aviv

Post by Svemirski_Jebach » 09/02/2007 18:27

DiplomataSaSela wrote:
ja_sarajevo wrote:Slusam u vijestima da ce do kraja godine ulaz i izlaz u Sarajevo kostati 1,5 KM ( za koristenje 20 km autoputa )


Pa sta je New York bolji od nas :D ...doduse tamo je izlaz dzaba...


al je ulaz 9 KM..al to je samo za raju iz New Jersey-a :D :D

Hendrix
Posts: 3349
Joined: 27/02/2004 00:00

Post by Hendrix » 09/02/2007 21:20

quantum wrote:Evo uzecu dva primjera, neka me ispravi neko ako sam u krivu: U Njemackoj se cestarine na autoputevima ne naplacuju jer se finansiraju iz registracije, nafte, itd. U Italiji su autoputevi naplacuju jer su privatizirani, privatne firme naplacuju ali naravno i odrzavaju put. Gradjani nemaju posebnih nameta za autoput.

U Njemačkoj su cijene goriva znatno više pogledaj malo , vidjećeš tu razliku u kojoj se amortizuje neplaćanje putarine.
Biće autoputa ljudi ne sikirajte se :)

User avatar
DiplomataSaSela
Posts: 1044
Joined: 20/10/2004 23:51

Post by DiplomataSaSela » 10/02/2007 07:58

Svemirski_Jebach wrote:
DiplomataSaSela wrote:
ja_sarajevo wrote:Slusam u vijestima da ce do kraja godine ulaz i izlaz u Sarajevo kostati 1,5 KM ( za koristenje 20 km autoputa )


Pa sta je New York bolji od nas :D ...doduse tamo je izlaz dzaba...


al je ulaz 9 KM..al to je samo za raju iz New Jersey-a :D :D


Ko ih y..e sto zive tamo :D

quantum
Posts: 227
Joined: 12/10/2005 19:17

Post by quantum » 12/02/2007 09:17

Hendrix wrote:U Njemačkoj su cijene goriva znatno više pogledaj malo , vidjećeš tu razliku u kojoj se amortizuje neplaćanje putarine.
Biće autoputa ljudi ne sikirajte se :)


Znatno vishe u odnosu na sta? Na cijenu goriva u BiH? Pa u citavoj Evropi su cijene goriva vishe nego u BiH, standard je u pitanju?

rashid
Posts: 932
Joined: 02/12/2005 01:21
Location: Sarajevo-Anarhija

Post by rashid » 12/02/2007 19:57

quantum wrote:
Hendrix wrote:U Njemačkoj su cijene goriva znatno više pogledaj malo , vidjećeš tu razliku u kojoj se amortizuje neplaćanje putarine.
Biće autoputa ljudi ne sikirajte se :)


Znatno vishe u odnosu na sta? Na cijenu goriva u BiH? Pa u citavoj Evropi su cijene goriva vishe nego u BiH, standard je u pitanju?


Ne prdi bogati. Malo citaj sta covjek pise! Mrzim ljude koji ne kuze poante i seru. Pravi si bosandzeros!

U svakom slucaju, neka samo krene. Za cestarnu ce tako doci u obzir variante da ce se na registraciji platiti nesto extra a mozda cak moze i u kombinaciji vinjete(tako bi i stranci jos vise para ovdje ostavili) :)

acva
Posts: 15
Joined: 16/01/2007 21:13
Location: Sarajevo
Contact:

Post by acva » 12/02/2007 20:15

ma joj do 2014. a onda će i kasnit malo s radovima kao i s bosmalom
pa će radovi biti tam negdi 2018. pa se odgodi još malo i sve bude završeno do 2020...

švabo za dvije godine napravi autocestu od 200 kilometara...
pfff... :x

Post Reply