Americko trziste i evropski proizvodjaci

Automobili, pitanja, pomoć, savjeti...

Moderators: anex, _BataZiv_0809

Post Reply
Gnjuscic
Posts: 198
Joined: 27/02/2005 20:46
Location: Iza coska jednog djeta kuće

#1 Americko trziste i evropski proizvodjaci

Post by Gnjuscic »

Evo, " whow " spomenu jedan pojam na koji bi mozda mogli da se osvrnemo. Americko trziste i evropska kola.

Nikad nisam bio izvan Evrope, pa me bas zanima, kako Amerikanci dozivljavaju evropske proizvodjace. Zasto Amerikanci a ne Paragvajci ? Valjda ne treba objasnjavati. Kupovna moc, ooogromno trziste, prisustvo velikog broja svjetskih proizvodjaca, njihova motorizacijska tradicija, &td, &td. Usput, da li bogati Amerikanci voze americke ladje ili su skloniji evropskoj ekskluzivi ? Kako percipiraju pojedine proizvodjace ? Dobro, ne treba trositi rijeci o Mercedesu, Porseu ili Volvu, ali kola o kojima mi mnogo govorimo ( VW, Citroen, Fijat, Pezo, Reno, Lanca, Lada, Skoda ... ... Zastava :lol: &td. &td.

Haj'mo Amerikanci. Pucajte ! 8)
User avatar
Ja_Ja
Posts: 2638
Joined: 07/03/2006 06:59
Location: tamo daleko...

#2

Post by Ja_Ja »

Mercedes i VW su rasprostranjeni i veoma cijenjeni kao kvalitetni automobili. Fijata, Pezoa,Renoa nisam nigdje vidio tako da nevjerujem da ih uopste ima, ali nisam siguran. Uglavnom Merc i VW su "German cars" tako da su veoma cijenjena a ostali jos stoje u redu za uvoz.
shadow
Posts: 1631
Joined: 18/12/2005 14:54
Location: Charles River

#3 Re: Americko trziste i evropski proizvodjaci

Post by shadow »

Gnjuscic wrote: Dobro, ne treba trositi rijeci o Mercedesu, Porseu ili Volvu, ali kola o kojima mi mnogo govorimo ( VW, Citroen, Fijat, Pezo, Reno, Lanca, Lada, Skoda ... ... Zastava :lol: &td. &td.
od gore nabrojanih samo je vw jos uvijek zastupljen, ovi ostali su se na americkom trzistu zadrzali kratko a neki nisu nikad ni ulazili.
Od evropskih proizvodjaca najvise ima svapskih auta (mislim da su ovdje svi osim opela), svedjani (saab i volvo) super kotiraju dok se np. englezi vec pomalo gube u magli najvise zahvaljujuci skupim servisnim uslugama. Mozda ih mini malo izvadi.
Francuzi odavno nemaju svog predstavnika na americkim cestama osim ako ne uzmemo u obzir pokojeg starog pezoa 305 ili recimo renoa 9-ku mada su to vise grobovi nego auta. Ako zaviris na ebay mozda nadjes i pokoju "ajkulu" koju je neko cuvao i mazio godinama. Nesto vise francuskih modela vjerovatno mozes naci sjevernije (u Canadi), ovi "nazor" francuzi se jos uvijek trzaju :D .
Talijanska auta su isto tako izumrla s tim da u gradovima gdje ima dosta talijana jos uvijek mozes vidjeti super ocuvane alfe. Zastava? hehe...yugu vise ni na otpadu ne mozes vidjeti, kakva je to igracka bila :lol:
whow
Posts: 2217
Joined: 11/11/2004 07:17
Location: Edmonton
Contact:

#4

Post by whow »

Prvo da rascistima da pojam Europski Automobili ustvari znaci Njemacki Automobil . Dakle radi se o cetri velike marke BMW, Mercedes Benz, Audi VW. Kada je rijec o ostalim europskim markama onda treba prepoznati da se radi u Europskim firmama u vlasnistvu GM i Forda ; Saab , Volvo , Opel Jaguar .Noviji modeli ovih Euro- cloned- cars uglavnom djele komponente kao sto su platforme, masine i slicno sa Americkim rodacima. Ostali proizvodaci nisu zastupljeni. Poneki Francuz se moze naci u Qubeku , poneka zaostala Skoda , Lada , Yugo ali se ovi mogu na prste izbrojati. Alfa je svojevermeno imala izlet na Americko trziste ali ju je ukopala neorganizovana servisna mreza tako da su se morali povuci. Alfa planira ponovni prodor na americko trziste 2009 godine a koristice servisnu mrezu Maseratija i Ferarija. Europski Auto u Americi je na neki nacin statusni simbol samim time sto je skuplji nego Americki ili Japanski Automobili. Americka auto industrija je po mom musljenju napravila pozitivne pomake po pitanju kvaliteta , inzinjeringa , garancija mada je mozda ovo doslo prekasno jer je opce misljenje o "domestic car industry" izrazito negativno i Toyota je postala ono sto je 80-tih bio Ford -narodno auto. Korejanci su postali novi Japanci i tako dalje. Uglavnom ko sta voli.
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#5

Post by nineac »

Ovako ti stavri stoje u americi.
Porsche i BMW su auta za koja se nemozes cjenkati!
Mercedes je uvijek bio naravno premium, medjutim zbog svima nama znanih problema koje imaju kaskaju za BMW-om i lexusom. Dr. Zetsche je nedavno u jednom untervjuu rekao da ce mercedesu trebati 3-5 godina da dodje na nivo na kojem su sad BMW i Lexus. Medjutim, BMW i Lexus nesjede skrstenih ruku tako da u blizoj buducnosti mercedes nece biti u stanju da povrati od BMW-a imidz lidera u inovacijama.
Audi takodje povecava trziste, ali jos uvijek je u sjeni BMW-a,Mercedesa i lexusa. Netreba zaboraviti faktor Reneult/Nissana koji grabi krupnim koracima naprjed.
VW je izuzetno popularan, posebno jetta medju studentima.
Sto se tice ostalog, japanci rules, ove godine su zajedno prodali vise auta nego americki proizvodjaci, tj. oko 55% prodatih na 17.6 miliona novih auta.
Od prosle jeseni Opel je prisutan kroz marku saturn (saturn Aura) koja je modifikovala Vectru (vecinom u unutrasnjosti) ali od jeseni dolazi Astra koja ce se zvati kao i u evropi, i samo ce je znacka razlikovati od evropske.
Uglavnom, globalizacija cini svoje, i amerikanci tu zaostaju dok evropljani a pogotovo japanci koji su imali prodor tokom 90-tih u tehnologiji zbog ekoloskih mjera koje su im bile nametnute sada profitiraju jer americki proizvodjaci su postali inferiorni.
Gdje je americka tehnologija govori cinjenica da vecina americkih auta nemoze zadovoljiti KINESKE ekoloske standarde koji su 4 puta stroziji od americkih (evropski su 10 puta a japanski 12 puta stroziji od americkih, a tu se uzima kalifornija kao mjerilo je rima najstrozije standarde u USA).
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#6

Post by nineac »

Da zaboravi SAAb i naravno, auto domacica iz predgradja te profesora Volvo!
ALfa ulazi 2009 ali to ce biti rutavo, jer je to bazirano na propalom braku izmedju GM-a i FIAT-a, gdje bi GM uletio servisnom mrezom. To ce sad biti teze izvest, ali noseni krilima uspjeha u evropi ipak ulaze.
naravno, italijani su prisuti kroz ferrari, lamborgihini te Maserati a netreba puno pameti da se skonta kako oni kotiraju!
Gnjuscic
Posts: 198
Joined: 27/02/2005 20:46
Location: Iza coska jednog djeta kuće

#7

Post by Gnjuscic »

nineac wrote:Da zaboravi SAAb i naravno, auto domacica iz predgradja te profesora Volvo
E ovo je potpuno nerazumljivo. Sta si htio da kazes s ovim ? Da zaboravim SAAB ( zaboravi !, mani !, baci ! ... ), ili ?

Domacice iz predgradja i profesori ? Nikako da povezem te dvije grupe kao socioloski bliske. Pojasni molim te, bas me zanimaju Svedjani.
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#8

Post by nineac »

Nisam mislio da zaboravis SAAB, nego ga ja zaboravi pomenuti.
Volvo ima imidz u americi kao porodicno auto koje obicno vozaju mame srednje klase koje zive u predgradjima. Ja kad dodjem na parking univerziteta na dijelu koji je predvidjen za profesore svaki 4 auto je Volvo, a Jette masovno studenti vozaju, posebno studentice.
Imaju statistike oko toga sta ko najvise vozi, i Volvov model V70 i XC70 kojih najvise ima na cestama obicno vozaju zene izmedju 30 i 50 godina, iz srednje i vise srednje klase stanovnistva, znaci sa dobrim primanjima koji naravno imaju fakultet ili vise obrazovanje od fakultetske diplome.
npr. U kaliforniji je medju profesorima i na sjeveroistoku strasno popularna sada Toyota Prius zbog toga sto je to auto postalo zastitni znak zastite okoline.
Obicno takva auta, znaci auta koja su vrlo efikasna u potrosnji, vozaju profesori i studenti jer su oni najprogresivnija populacija.
Kada dodjes na bilo koji parking ispred nekog univerziteta vidjet ces mal broj Pick-up-ova i SUV vozila i velik broj manjih japanskih auta, Volvo-a, VW-a. Idi ispred Val Marta i sami pick-up do pick-up-a je parkiran :-)
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#9

Post by ado-šampion »

whow wrote:... cetri velike marke BMW, Mercedes Benz, Audi VW. ...
Whow uporno želi ugurati VW kao četvrtu "veliku" marku. :-)
nineac
Posts: 3605
Joined: 03/03/2004 00:00
Location: preko bare

#10

Post by nineac »

Pa dobro VW jeste velik, velik je iz mnogo razloga, vjerovatno sto je najveca cisto evropska marka (neracunajuci Daimler/Chrysler i renault/Nissan).
Medjutim, mnogi zaboravljaju u svemu ovome BMW.
BMW je vec niz godina najuspjesnija njemacka marka. 1997 BMW je bio na rubu da ga kupi Ford. danas proda vise auta od Mercedesa a procentualno su profitabilniji od firmi kao sto su Byer i Siemens.
To americko trziste prepoznaje, te oni nisu napravili greske kao mercedes. Prvi su od evropskih kupaca otvorili pogon u americi (Greenville/Spartnburg, SC) ali najbitnije komponente kao sto su motori i mjenjaci striktno dolaze iz njemacke.
Mercedes je odobri proizvodnju i nekih bitnih djelova motora u Americi, te zajednicki razvoj dosta djelova te buduceg 3.5ltr V6 motora zajedno sa Chryslerom te se dosta toga proizvodi u USA. Zato je prva generacija ML-a imala ogromnih problema sa kvalitetom. Sve to je narusilo ugled mercedesa u americi.
Ipak, sto ce shadow potvrditi, BMW 3 je u americi vodilja svim ostalim proizvodjacima kako napraviti sportsko luksuzno auto.
ado-šampion
Posts: 6025
Joined: 13/07/2004 20:02
Location: Sarajevo

#11

Post by ado-šampion »

Ma benga je benga, al kome ćeš ti reći :-)
whow
Posts: 2217
Joined: 11/11/2004 07:17
Location: Edmonton
Contact:

#12

Post by whow »

ado-šampion wrote:
whow wrote:... cetri velike marke BMW, Mercedes Benz, Audi VW. ...
Whow uporno želi ugurati VW kao četvrtu "veliku" marku. :-)

Pa ako cemo gledati statistike onda je VW #1 na Americkom trzistu :D .
User avatar
GandalfSivi
Posts: 18326
Joined: 09/09/2006 00:38
Contact:

#13

Post by GandalfSivi »

Buba ovdje ima k'o golfova dvojki u Sarajevu...
shadow
Posts: 1631
Joined: 18/12/2005 14:54
Location: Charles River

#14

Post by shadow »

nineac wrote:
Mercedes je odobri proizvodnju i nekih bitnih djelova motora u Americi, te zajednicki razvoj dosta djelova te buduceg 3.5ltr V6 motora zajedno sa Chryslerom te se dosta toga proizvodi u USA. Zato je prva generacija ML-a imala ogromnih problema sa kvalitetom. Sve to je narusilo ugled mercedesa u americi.
Ipak, sto ce shadow potvrditi, BMW 3 je u americi vodilja svim ostalim proizvodjacima kako napraviti sportsko luksuzno auto.
Da, Mercedesov ML je imao ogromnih problema u prve dvije godine tako da su tu izgubili dosta na renomeu. Modeli nakon toga su OK ali cak i velikom proizvodjacu kao sto je Mercedes treba dosta vremena da povrati izgubljeno povjerenje na ovakvom trzistu gdje je konkurencija ogromna.
BMW sa tim nije imao problema, X5 je od samog pocetka na vrhu liste bez ikakvih trzavica.
nineac wrote:

Volvo ima imidz u americi kao porodicno auto koje obicno vozaju mame srednje klase koje zive u predgradjima. Ja kad dodjem na parking univerziteta na dijelu koji je predvidjen za profesore svaki 4 auto je Volvo, a Jette masovno studenti vozaju, posebno studentice.
Imaju statistike oko toga sta ko najvise vozi, i Volvov model V70 i XC70 kojih najvise ima na cestama obicno vozaju zene izmedju 30 i 50 godina, iz srednje i vise srednje klase stanovnistva, znaci sa dobrim primanjima koji naravno imaju fakultet ili vise obrazovanje od fakultetske diplome.
npr. U kaliforniji je medju profesorima i na sjeveroistoku strasno popularna sada Toyota Prius zbog toga sto je to auto postalo zastitni znak zastite okoline.
Obicno takva auta, znaci auta koja su vrlo efikasna u potrosnji, vozaju profesori i studenti jer su oni najprogresivnija populacija.
Kada dodjes na bilo koji parking ispred nekog univerziteta vidjet ces mal broj Pick-up-ova i SUV vozila i velik broj manjih japanskih auta, Volvo-a, VW-a. Idi ispred Val Marta i sami pick-up do pick-up-a je parkiran
-Volvo se dobro drzi prije svega zbog faktora sigurnosti. Ameri se na to pravo loze (donekle s pravom) i nije im zao (ovim imucnijim) odrijesiti kesu za jedan takav siguran auto.Zahvaljujuci tome ali i odlicnoj izdrzljivosti te malom broju kvarova postao i moj broj 1 seller. Nisam neki ljubitelj volvo-a i nikad nijednog nisam zadrzao za sebe ali se odlicno prodaju i kupci uglavnom nisu cheaperi tako da nema problema s cijenom. Uglavnom radim sa gore spomenutim cross country (xc70)modelom koji kupuju imucnije familije sa djecom ali i sa sedanima koje te iste familije kupuju za svoju djecu kad krenu u koledz kao prvi automobil. Jedino sam imao problema sa s40 modelom koji bas i ne daje neki osjecaj sigurnosti, prilicno je malen (u poredjenju sa svim ostalim modelima) tako da sam ga prestao kupovati. Meni je bas taj model bio najsimpaticniji od svih ali jebi ga..
-Saab je auto koji se meni licno puno vise svidja ali na moju zalost ipak nije dorastao volvu. Sto se tice sigurnosti ne kaska puno iza, imao sam strasan sudar pri brzini od 190 km/h, izasao sam iz 9-5 modela bez ogrebotine. Nisu bas nepoderivi kao volvo, imaju svojih problema koji i nisu bas jeftini za popraviti tako da je saab jedan od onih auta koje ljudi ili mrze ili fakat obozavaju pa im nije mrsko odrzavati ih. U svakom slucaju jedan od auta cijih par modela uvijek imam na placu.
- VW je vec prica za sebe. U par ranijih topika sam spominjao tdi model koji je ovdje haman pa skuplji nego i u Sarajevu. Vjerujte da golf 2 dizel nije precijenjen samo kod nas, npr neka 91 jetta dizel (rjetkost je ali se jos uvijek pokoja nadje) ce se bez problema i ovdje prodati za 3000 dolara sto je skoro 5000 maraka, dakle blizu. Isti auto samo benzinac nece se prodati ni za petinu te cijene, dakle dzabalesku. Ovaj primjer sam naveo samo da ilustrujem respekt koji vw dizel uziva na ovim prostorima. Naravno ovih starih modela ovdje bas i nema puno ali noviji modeli sa kojim radim su odrzali isti trend. Golfa i jettu uglavnom voze studenti i mladje familije, passat vec malo stariji i boljestojeci bas kao i kod nas. Isto kao i saab, vw je auto koje ljudi ili mrze ili obozavaju, nema sredine. U svakom slucaju ima i vise nego dovoljno svojih kupaca tako je "a must have" na placu. :-D
-Japanci su ok, vec su na americkom trzistu stekli respekt tako da se ne treba puno pricati, ima ponesto za svakog ali ja imam neku svoju licnu barijeru (koja nema veze s topikom) prema tim autima tako da ih manje kupujem a na njima uglavnom i najmanje zaradim, kupci su previse cheap i uglavnom nemaju pojma o autima (culi da je to dobro i onda me dodju peglati). Od njih najvise kupujem hondu i toyotu dok mitsubishi i mazdu skroz izbjegavam zbog jako loseg iskustva mada mislim da mazdini noviji modeli obecavaju bolje dane..

napomena :D : ovo su licna iskustva vezana za prodaju auta na sjeveroistoku tako da mogu a ne moraju biti ista sa drugim dijelovima Amerike. Dakle, ne znaci da su oni koji nisu spomenuti losi, samo su izostavljeni...namjerno :D
AdnanSA
Posts: 1404
Joined: 31/01/2007 20:45
Location: City

#15

Post by AdnanSA »

Moj prijatelj koji radi u Geteborgu na pokretnoj traci za proizvodnju Volvo automobila kaze da najlosije sastavljena Volvo vozila salju u SAD i Kanadu.
Vozila koja su ok i prosjecna salju u zemlje EU i istocne Evrope a najbolja vozila tj. prvu klasu koja se proizvodi pod posebnim nadzorom salju samo za Japan.
Kaze ako se prozor nemoze zatvoritti ili otvoriti do kraja nije neki problem ide za SAD.
Vjerujem da dileri u SAD imaju mnogo posla oko popravke i prvog servisa...
shadow
Posts: 1631
Joined: 18/12/2005 14:54
Location: Charles River

#16

Post by shadow »

AdnanSA wrote:Moj prijatelj koji radi u Geteborgu na pokretnoj traci za proizvodnju Volvo automobila kaze da najlosije sastavljena Volvo vozila salju u SAD i Kanadu.
Vozila koja su ok i prosjecna salju u zemlje EU i istocne Evrope a najbolja vozila tj. prvu klasu koja se proizvodi pod posebnim nadzorom salju samo za Japan.
Kaze ako se prozor nemoze zatvoritti ili otvoriti do kraja nije neki problem ide za SAD.
Vjerujem da dileri u SAD imaju mnogo posla oko popravke i prvog servisa...
Bez ljutnje, mislim da ti haver ipak malo pretjeruje. Ko ce doci i dati 40+ milja dolara za auto kojem se cak ni prozor ne moze zatvoriti? A znajuci kako je ovo zemlja u kojoj je musterija uvijek 100% u pravu bez obzira na okolnosti onda mi je ta prica supljak strogi.
S druge strane, volvo je i previse ozbiljna firma da bi se igrala sa svojim renomeom, pogotovo na trzistu kakvo je americko. Iako volvo ovdje nije najprodavaniji auto treba imati u vidu da je ovo zemlja sa 300 miliona tako da postotak auta koje oni ovdje plasiraju ipak nije zanemariv.

Ostatak tvog posta moze imati smisla samo ako je razlika u cijeni po kojoj svoje modele prodaju u odredjene zemlje bas velika pa da najbolji idu kako kazes za Japan a najgori za USA. Inace, mislim da su mnoga auta ovdje jeftinija nego cak i u maticnim zemljama ali to je stvar bitke za trziste pa se balansira.
Kad smo vec kod toga, mozda ne bi bilo lose otvoriti jedan topik (ili iskoristiti ovaj u te svrhe) za poredjenje cijena identicnih modela u razlicitim drzavama, tek toliko da vidimo o kakvim se razlikama radi, mislim da nisam jedini kojeg ovo interesuje.
Gnjuscic
Posts: 198
Joined: 27/02/2005 20:46
Location: Iza coska jednog djeta kuće

#17

Post by Gnjuscic »

"Shadow" molim te, objasni nam zasto u U.S.A nema " Fijata ", " Renoa " i " Citroena ". Ima li " Audija " ?
shadow
Posts: 1631
Joined: 18/12/2005 14:54
Location: Charles River

#18

Post by shadow »

Gnjuscic wrote:"Shadow" molim te, objasni nam zasto u U.S.A nema " Fijata ", " Renoa " i " Citroena ". Ima li " Audija " ?

Napisao sam prije par dana da su Fiat, Reno i Citroen ovdje bili, zasto su potisnuti s ovog trzista ne znam (moze se naslutiti), inace pitanje ti nije upuceno na pravu adresu :-D.
Audi je itekako zastupljen, bez dizelasa, dakle iskljucivo benzinski motori raznih zapremina.
Post Reply