Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Ekonomija, biznis, dionice, posao, (ne)zaposlenost...

Moderator: anex

Post Reply
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#451 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by Alfons Kauders »

So What! wrote:
Alfons Kauders wrote:Karaula je najmoderniji tunel na nasim magistralama, bez konkurencije - u biti haman isti standardi kao za objekte radjene na Vc (digitalni nadzor, evakuacija itd). Sve super, samo sto nije zavrseno, a i kad se zavrsi ta famozna zadnja faza, opet cemo imati nelogicnost jer ce se na nju nastavljati stari put u duzini od kilometar, pa onda opet nova trasa prema Olovskim Lukama (kad su tek poceli pricati o Karauli, ja sam ocekivao suprotno, tj da ce nakon sto je uradjen taj dio i pravca Olova, samo "nastaviti" dalje na sjever).

Problem je kilava realizacija. Cemerno je X puta teze za uraditi os Karaule, jer je fakat vukojebina... A na Karauli gradiliste tik uz staru trasu, tj. danas se i prolazi tim "privremenim" prikljuckom... Dok ne budemo imali cjelinu, da se od Olovskih Luka do kanjona iznad Kladnja vozi novom trasom, dzaba sve, jer se nece koristiti puni potencijal (evo zime, sad cemo opet imati pizdarije gore na prikljucku, jer ce dosta vozila morati usporiti na 20-30kmh da ga savladaju)
Ono što jeste pohvalno je taj standrad koji je FBiH uvela u izgradnji.

Često gledam klipove kojih je sve više na YouTube na kojem ljudi postavljaju snimke sa Karaule. Uglavnom na svakom je primjetan taj zastoj koje vozilo napravi prije spuštanja na novu trasu.

Osjetno je i koliko nedostaje taj zadnji dio.

Realno je da bi svi mi voljeli da imamo ispeglane dionice, pogotovo tu od Semizovca do Šićkog Broda, ali nažalost iznimno je teško postići takve rezultate, jer država ima jako malo novca za takve stvari.

Ipak javnost treba stalno ponavljati da je poddionica Podpaklenik - Kladanj nedovršena i da to treba što prije sanirati, čak prije sljedeće zime ili je možda ostavljeno za one parlamentarne izbore.



Na ovom snimku se baš osjeti nagib niz taj posljednji dio Karaule.

Kao privremeno rjesenje, ok, imalo bi smisla - ako ce se ostatak zavrsiti za godinu, dvije... Ali svi znamo da nece.

Ovakvo kakvo je, ne valja, tj opasno je. Nije opasnost za putnicka vozila ili ljude koji znaju put, ali jebiga nisu svi domaci na tom terenu. Mislim da su morali uraditi vise signalizacije, zlu ne trebalo (realno, zimi kada mrak pada u 17 i kada je dosta magle, leda itd - morali bi staviti svjetlosno upozorenje, cisto preventivno)

Ne razumijem se plaho u zimsko odrzavanje, ali bojim se da i tu moze biti belaja, sto radi nagle promjene gradijenta, sto radi nedostatka kvalitetne drenaze i sl... A ako bude zestokog minusa i utabanog snijega, ne bih se volio naci iza nekog slepera ili pretovarenog kamiona na tom potezu, jer bi moglo bit belaja.

Necemo znati dok ne trehne pola metra snijega i dok ne uhvati minus.
User avatar
So What!
Posts: 11167
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#452 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

Ja navijam za opciju da će se to riješiti što prije.

Na kraju krajeva Bosanci su navikli ići svakakvim putevima, ali je problem šta kad stranci dođu.

Kakvu sliku mi šaljemo, kad neko kaže, glavna cesta između dva najveća grada im je pogibija.

Evo ne mora to bit Tuzla, ako uzmemo put između Banja Luke i Sarajeva.

Imamo tri opcije, Lašva - Jajce - Banja Luka, pa zatim Lašva - Vlašić - Banja Luka i ovu najsigurniju, ali i najdužu Sarajevo - Doboj - Prnjavor - Banja Luka.

Generalno gledajući, u BiH su najsigurnije i najbrže povezani Sarajevo i Zenica, ostalo je sve manje više.

Možda je stvarno kasno da se rade neki radikalni potezi na Karauli, ako za nekih 15 godina planiramo imati započet autoput između Tuzle i Žepča.
User avatar
So What!
Posts: 11167
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#453 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

JP Ceste FBiH Update

Sanacija mosta preko rijeke Dubnice (M04-012)

Image

Image

Sanacija nadvožnjaka preko željezničke pruge - dionica Šički Brod 3 - Živinice 1 (M18-006-123)

Image

Sanacija slijeganja trupa ceste, dionica Prozor - Jablanica (M-16.2)

Image

Image

Rekonstrukcija raskrsnice na magistralnoj cesti M4 u Gračanici

Image

Sanacija slijeganja trupa ceste, dionica Bugojno - Nević polje (M16.4)

Image

Sanacija klizišta - dionica Crna Rijeka - Jajce (M16 - 006)

Image

Image
User avatar
So What!
Posts: 11167
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#454 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

KvaziExpert wrote:započet ili završen?
Započet, izgrađen negdje do Zavidovića ili Banovića.

Nerealno je očekivati i za 15 godina da ćemo imati kompletnu izgrađenu trasu do Tuzle.
User avatar
So What!
Posts: 11167
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#455 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

Za modernizaciju cesta u Federaciji zadužujemo se 123 miliona eura
Vlada FBiH donijela je dvije odluke o prihvatanju zaduženja Federacije BiH.

U prvom slučaju je riječ o zaduženju po Ugovoru o zajmu između Bosne i Hercegovine i Međunarodne banke za obnovu i razvoj za realizaciju Projekta modernizacije cesta u Federaciji u iznosu od 58.000.000 eura. Sredstva su namijenjena unaprjeđenju nivoa usluga i sigurnosti prometa na magistralnoj infrastrukturi u FBiH. To, između ostalog, obuhvata sanacije i rekonstrukcije mostova i tunela, izgradnju ili završetak najznačajnijih dionica magistralnih cesta, izgradnju obilaznica oko gradova, potrebne korekcije osovine i nivelete, izgradnju traka za spora vozila, kao i sanaciju crnih tački i opasnih mjesta na cestama.

Drugom odlukom je prihvaćeno zaduženje Federacije BiH po Ugovoru o zajmu između Bosne i Hercegovine i Evropske banke za obnovu i razvoj za realizaciju Projekta popravke nakon poplava i modernizacija u iznosu do 65.000.000 eura. Zajam će biti korišten za otklanjanje šteta uzrokovanih poplavama u proljeće 2014. godine i poboljšanje magistralnih cesta u cilju unapređenja nivoa usluge i sigurnosti prometa na magistralnoj infrastrukturi u FBiH.
Akta
User avatar
So What!
Posts: 11167
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#456 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

Spoj A1 (Zenica Sjever - Drivuša) - M17 - R445 (Vangradska magistrala Zenica) @ Mamkić (SSC)

Raskrsnica koju gledate na slici je planirani budući kružni tok.
Image
Image
User avatar
Distortion
Posts: 2859
Joined: 08/09/2007 19:56

#457 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by Distortion »

drugi profil wrote:
Distortion wrote:Image

U toku su radovi na fontani koja ce biti manja u odnosu na onu kad se ulazi u Zenicu poslije Blatuske petlje. Poznata raskrsnica u centru grada gdje je izgradjen kruzni tok iako su mnogi govorili kako nema potrebe za tim.
Aaaaa vidi ovo kako ste sredili ispred multipleksa! Svaka cast za ovo.
Ovo je zadnji kruzni tok koji je napravljen i bice kao sto sam rekao ukrasen fontanom. Mislim da po planu ta fontana uopste nije planirana ali necemo ulaziti u to.
Evidentno je da ce lijepo izgledati kad se zavrsi. Kruzni tokovi su sigurno ubrzali protok saobracaja u odnosu na semafore i pun su pogodak definitivno!
User avatar
supercali
Posts: 23942
Joined: 06/07/2014 12:30

#458 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by supercali »

Jel se meni cini ili je ovaj preko pjesackog i trotoara usao na parking desno
User avatar
Logovan
Posts: 94447
Joined: 15/05/2010 00:44
Location: http://i57.klix.com/6ocy11.png

#459 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by Logovan »

supercali wrote:Jel se meni cini ili je ovaj preko pjesackog i trotoara usao na parking desno
Ne čini ti se. :D
medeni99
Posts: 153
Joined: 08/11/2016 17:13

#460 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by medeni99 »

zanimljivo je da i sami u JP nisu počeli lagano ubacivat nove oznake po novoj kategorizaciji koje treba da uskoro stupi na snagu, a da ne govorim što su i na onim pločicama postavljenim uz ceste isto stare oznake, pa će bit novi troškovi za zamjenu
izgleda da je i tamo puno leglo neokomunista jugonostalgičara koji ne mogu da se rastanu sa starim oznakama koje ih podsjećaju na socijalizam, bratstvo jedinstvo, šta li već u njihovim sjebanim tikvama, uglavnom stare exyu oznake su odjebale susjedne države
User avatar
drug_profi
Posts: 50676
Joined: 16/07/2012 16:00

#461 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by drug_profi »

medeni99 wrote:zanimljivo je da i sami u JP nisu počeli lagano ubacivat nove oznake po novoj kategorizaciji koje treba da uskoro stupi na snagu, a da ne govorim što su i na onim pločicama postavljenim uz ceste isto stare oznake, pa će bit novi troškovi za zamjenu
izgleda da je i tamo puno leglo neokomunista jugonostalgičara koji ne mogu da se rastanu sa starim oznakama koje ih podsjećaju na socijalizam, bratstvo jedinstvo, šta li već u njihovim sjebanim tikvama, uglavnom stare exyu oznake su odjebale susjedne države
Eh... toliko blata na Državu koju ni upoznao nisi... a na temi koja se bavi izgradnjom cesta...
I pišaš po Državi koja je napravila toliko toga da ovi danas ni okrečiti ne umiju... nekad je bolje malo šutjeti.
medeni99
Posts: 153
Joined: 08/11/2016 17:13

#462 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by medeni99 »

kakva je takva, naša je, kako su je domaći trodupli separatisti i dupli vanjski agresori htjeli uništit i kakao i dan danas opstruriaju na sve načine odlična je država. Naravno uz svu sjebanost vlasti SDA islamista ili SDP komunjara, svejedno, isti su degenerici.
da je ona država bila dobra opstala bi, kakav su ekonomski background imali i vidu kredita, ratnih reparacija, bespovratnih pomoći, trgovinakih olakšanja i šta sve ne, a opet ekonomija bila kurčevina, bazirana na socijalnim ustanovama koje su oni zvali preduzećima sa najmanje duplo viška zaposlenih nego je trebalo, to što su izgradili puteva je ništa, da ne govorim o nijednom km auto puta, ali važno je da je za Beograd i Zagreb bilo auto puta
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#463 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by Alfons Kauders »

medeni99 wrote: kakva je takva, naša je, kako su je domaći trodupli separatisti i dupli vanjski agresori htjeli uništit i kakao i dan danas opstruriaju na sve načine odlična je država. Naravno uz svu sjebanost vlasti SDA islamista ili SDP komunjara, svejedno, isti su degenerici.
da je ona država bila dobra opstala bi, kakav su ekonomski background imali i vidu kredita, ratnih reparacija, bespovratnih pomoći, trgovinakih olakšanja i šta sve ne, a opet ekonomija bila kurčevina, bazirana na socijalnim ustanovama koje su oni zvali preduzećima sa najmanje duplo viška zaposlenih nego je trebalo, to što su izgradili puteva je ništa, da ne govorim o nijednom km auto puta, ali važno je da je za Beograd i Zagreb bilo auto puta
Nisu ni ZG-BG bili spojeni autoputem punog profila, jer se u Slavoniji vozilo brzom cestom sa 2 trake, koja se nazivala autoputem a zapravo je bila nesto poput M17 kod nas. :D

Kako bilo, cinjenica je da je M18 otvoren 1965. Od rata do danas, uradjena su 2 mala tunela i 2 vijadukta, zatim neprimjetna korekcija kod Djurdjevika, i sad tunel Karaula i jedan vijadukt (ostatak kad bude, bude).
User avatar
So What!
Posts: 11167
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#464 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

Alfons Kauders wrote:
medeni99 wrote: kakva je takva, naša je, kako su je domaći trodupli separatisti i dupli vanjski agresori htjeli uništit i kakao i dan danas opstruriaju na sve načine odlična je država. Naravno uz svu sjebanost vlasti SDA islamista ili SDP komunjara, svejedno, isti su degenerici.
da je ona država bila dobra opstala bi, kakav su ekonomski background imali i vidu kredita, ratnih reparacija, bespovratnih pomoći, trgovinakih olakšanja i šta sve ne, a opet ekonomija bila kurčevina, bazirana na socijalnim ustanovama koje su oni zvali preduzećima sa najmanje duplo viška zaposlenih nego je trebalo, to što su izgradili puteva je ništa, da ne govorim o nijednom km auto puta, ali važno je da je za Beograd i Zagreb bilo auto puta
Nisu ni ZG-BG bili spojeni autoputem punog profila, jer se u Slavoniji vozilo brzom cestom sa 2 trake, koja se nazivala autoputem a zapravo je bila nesto poput M17 kod nas. :D

Kako bilo, cinjenica je da je M18 otvoren 1965. Od rata do danas, uradjena su 2 mala tunela i 2 vijadukta, zatim neprimjetna korekcija kod Djurdjevika, i sad tunel Karaula i jedan vijadukt (ostatak kad bude, bude).
Al realno ima tu grešaka bivše države. Mada ni njih ne krivim, jednostavno nisu mogli pretpostaviti da će to biti tako.

Jer SFRJ je masovno gradila željeznice i država nam ima jako lijepu mrežu željeznica od koju trenutno koristimo minimalno.

Zašto? Pa pretpostavljala je da SR BiH radnička, industrijska država u kojoj ta većinska radnička klasa neće posjedovati puno automobila, a čak i kada se to desi nakon ekspanzije domaće autoindustrije, ista radnička klasa će za dalje relacije koristiti vozove, jer im se neće isplatiti daleko.

Što znači, da će na dalje relacije voziti uglavnom autobusi i jako mali broj ljudi, što znači da neće biti nekih značajnijih gužvi te stoga neće biti ni potrebe za cestama šireg profila. Automobili koji su se većinom vozili u bivšoj Jugoslaviji, Fićo, Jugo, 101, Lada itd... i nisu bila vozila koja su razvijala neke velike brzine pa samim time su i manje šanse da će vozači ginuti zbog brze vožnje.

Izgradnja Autoputa Bratstva i Jedinstva je bila potreba, s obzirom da je to bio dio državi koji je tranzit u međunarodnom saobraćaju, što je ostao i danas na kraju krajeva.

U BiH nakon rata, ostaje široka željeznička mreža, a sa dolaskom kapitalizma i nekih novih trendova, automobili postaju pristupačni i skoro svako domaćinstvo ga sebi odlučuje priuštiti. Golf 2, automobil koji se do rata smatrao luksuznim vozilom i statusnim simobolom, nakon rata postaje pristupačan, pa to i objašnjava masovnu kupovinu tog vozila. Pored toga počeli su dolaziti ljudi iz dijaspore sa još luksuznijim vozilima.

Nakon što je promet postao masovan na našim cestama, magistralni pravci postaju preplavljeni vozilima i malo po malo M 17 postaje cesta smrti.

Bivša država je smatrala da je autoput na potezu današnjeg A1 potreban samo između Zenice i Sarajeva, između Banja Luke i Gradiške je započeta jedna dionica 2x2 profila koja nije bila ni brza cesta ni autoput.

Prvi autoput u BiH koja je bivša država počela graditi jeste sarajevski gradski autoput, izgrađena su dva tunela i dva vijadukta, napravljeni stubovi za još dva vijadukta. Sa projektom se stalo iz nepoznatih razloga, a stubovi u Velešićima, tuneli na Ciglanama još uvijek stoje kao podsjetnik da je tu zamišljen autoput. SFRJ je bial ambiciozna oko tog projekta pa je planiran čitav tranzit, koji je uključivao tunel ispod Bjelava, ali je domaće stanovništvo bilo protiv toga kako se ne bi uništila autentičnost.

Uglavnom prijelom između dva sistema je bio bitan faktor. Nova BiH sa kapitalističkim sistemom i slobodnim tržištem nije znala da nije spremna za masovan uvoz automobila i svojom neodgovornošću u tom segmentu je napravila sebi problem. Jer da je oporezovala uvoz automobila i novac odmah ulagala u nadogradnju infrastrukture kako bi ti automobili imali kuda iči, danas bi imali manje problema.
User avatar
drug_profi
Posts: 50676
Joined: 16/07/2012 16:00

#465 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by drug_profi »

medeni99 wrote: kakva je takva, naša je, kako su je domaći trodupli separatisti i dupli vanjski agresori htjeli uništit i kakao i dan danas opstruriaju na sve načine odlična je država. Naravno uz svu sjebanost vlasti SDA islamista ili SDP komunjara, svejedno, isti su degenerici.
da je ona država bila dobra opstala bi, kakav su ekonomski background imali i vidu kredita, ratnih reparacija, bespovratnih pomoći, trgovinakih olakšanja i šta sve ne, a opet ekonomija bila kurčevina, bazirana na socijalnim ustanovama koje su oni zvali preduzećima sa najmanje duplo viška zaposlenih nego je trebalo, to što su izgradili puteva je ništa, da ne govorim o nijednom km auto puta, ali važno je da je za Beograd i Zagreb bilo auto puta
Uglavnom, dovoljno je da se pročita ovo da se vidi gdje je kuršlus.
User avatar
drug_profi
Posts: 50676
Joined: 16/07/2012 16:00

#466 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by drug_profi »

So What! wrote: Prvi autoput u BiH koja je bivša država počela graditi jeste sarajevski gradski autoput, izgrađena su dva tunela i dva vijadukta, napravljeni stubovi za još dva vijadukta. Sa projektom se stalo iz nepoznatih razloga, a stubovi u Velešićima, tuneli na Ciglanama još uvijek stoje kao podsjetnik da je tu zamišljen autoput.
Koliko se sjećam, razlozi su bili izgradnja olimpijskih borilišta. Novca je nedostajalo da se na vrijeme završi sve i zaustavljena je gradnja vijadukta preko željezničkog kolosjeka u Velešićima, prolongirana neodređeno. Mislim da je čak na temi http://forum.klix.ba/sarajevo-construction-t35697.html negdje već to dobro elaborirano.
User avatar
Haris.ba
Posts: 24948
Joined: 08/09/2005 20:08

#467 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by Haris.ba »

Mi smo zemlja slična po geografiji, miksu Slovenije i Švicarske.
Ni te zemlje nisu do danas riješile sve ceste, a kamoli mi da riješimo.

Švica je raspisala referndum za onaj tunel od 10 km. Zamišljam nas. Ne bi se nigdje napravio ni metar ceste. Ali, opet ja bih napravio sistem da i općina i kanton dobiju direktne prihode za cestogradnju. Ako ništa, za eksproprijaciju. Jer, to je rak rana naše cestogradnje. Sad ovako niko nije zadovoljan.

Napisano je zašto imamo nerazvijenu mrežu cesta. I tako će ostati još dugi niz godina.@So What! je to fino napisao.

P.S.
Mislim da se stalo sa izgradnjom gradskog autoputa zbog finansijskih problema u državi. Jednostavno nije bilo para (nije se moglo više), a ne da su otišle negdje drugo.
User avatar
drug_profi
Posts: 50676
Joined: 16/07/2012 16:00

#468 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by drug_profi »

TO jeste, nego su tuneli ciglane sa vijaduktima trebali biti završeni odjednom, pa se odustalo jer je zafalilo za bob stazu cini mi se... ne hvatajte me za rijec, ne sjecam se dobro, ali preusmjerene su 100% to znam.
Tunel Bjelave je i tada bio loooong time plan, a dislokacija mljekare je bila problem na drugoj strani.
User avatar
Alfons Kauders
Posts: 37199
Joined: 24/09/2004 13:39
Location: Glavni Stan NVZ
Contact:

#469 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by Alfons Kauders »

So What! wrote:
Alfons Kauders wrote:[quote="medeni99"
kakva je takva, naša je, kako su je domaći trodupli separatisti i dupli vanjski agresori htjeli uništit i kakao i dan danas opstruriaju na sve načine odlična je država. Naravno uz svu sjebanost vlasti SDA islamista ili SDP komunjara, svejedno, isti su degenerici.
da je ona država bila dobra opstala bi, kakav su ekonomski background imali i vidu kredita, ratnih reparacija, bespovratnih pomoći, trgovinakih olakšanja i šta sve ne, a opet ekonomija bila kurčevina, bazirana na socijalnim ustanovama koje su oni zvali preduzećima sa najmanje duplo viška zaposlenih nego je trebalo, to što su izgradili puteva je ništa, da ne govorim o nijednom km auto puta, ali važno je da je za Beograd i Zagreb bilo auto puta
Nisu ni ZG-BG bili spojeni autoputem punog profila, jer se u Slavoniji vozilo brzom cestom sa 2 trake, koja se nazivala autoputem a zapravo je bila nesto poput M17 kod nas. :D

Kako bilo, cinjenica je da je M18 otvoren 1965. Od rata do danas, uradjena su 2 mala tunela i 2 vijadukta, zatim neprimjetna korekcija kod Djurdjevika, i sad tunel Karaula i jedan vijadukt (ostatak kad bude, bude).
Al realno ima tu grešaka bivše države. Mada ni njih ne krivim, jednostavno nisu mogli pretpostaviti da će to biti tako.

Jer SFRJ je masovno gradila željeznice i država nam ima jako lijepu mrežu željeznica od koju trenutno koristimo minimalno.

Zašto? Pa pretpostavljala je da SR BiH radnička, industrijska država u kojoj ta većinska radnička klasa neće posjedovati puno automobila, a čak i kada se to desi nakon ekspanzije domaće autoindustrije, ista radnička klasa će za dalje relacije koristiti vozove, jer im se neće isplatiti daleko.

Što znači, da će na dalje relacije voziti uglavnom autobusi i jako mali broj ljudi, što znači da neće biti nekih značajnijih gužvi te stoga neće biti ni potrebe za cestama šireg profila. Automobili koji su se većinom vozili u bivšoj Jugoslaviji, Fićo, Jugo, 101, Lada itd... i nisu bila vozila koja su razvijala neke velike brzine pa samim time su i manje šanse da će vozači ginuti zbog brze vožnje.

Izgradnja Autoputa Bratstva i Jedinstva je bila potreba, s obzirom da je to bio dio državi koji je tranzit u međunarodnom saobraćaju, što je ostao i danas na kraju krajeva.

U BiH nakon rata, ostaje široka željeznička mreža, a sa dolaskom kapitalizma i nekih novih trendova, automobili postaju pristupačni i skoro svako domaćinstvo ga sebi odlučuje priuštiti. Golf 2, automobil koji se do rata smatrao luksuznim vozilom i statusnim simobolom, nakon rata postaje pristupačan, pa to i objašnjava masovnu kupovinu tog vozila. Pored toga počeli su dolaziti ljudi iz dijaspore sa još luksuznijim vozilima.

Nakon što je promet postao masovan na našim cestama, magistralni pravci postaju preplavljeni vozilima i malo po malo M 17 postaje cesta smrti.

Bivša država je smatrala da je autoput na potezu današnjeg A1 potreban samo između Zenice i Sarajeva, između Banja Luke i Gradiške je započeta jedna dionica 2x2 profila koja nije bila ni brza cesta ni autoput.

Prvi autoput u BiH koja je bivša država počela graditi jeste sarajevski gradski autoput, izgrađena su dva tunela i dva vijadukta, napravljeni stubovi za još dva vijadukta. Sa projektom se stalo iz nepoznatih razloga, a stubovi u Velešićima, tuneli na Ciglanama još uvijek stoje kao podsjetnik da je tu zamišljen autoput. SFRJ je bial ambiciozna oko tog projekta pa je planiran čitav tranzit, koji je uključivao tunel ispod Bjelava, ali je domaće stanovništvo bilo protiv toga kako se ne bi uništila autentičnost.

Uglavnom prijelom između dva sistema je bio bitan faktor. Nova BiH sa kapitalističkim sistemom i slobodnim tržištem nije znala da nije spremna za masovan uvoz automobila i svojom neodgovornošću u tom segmentu je napravila sebi problem. Jer da je oporezovala uvoz automobila i novac odmah ulagala u nadogradnju infrastrukture kako bi ti automobili imali kuda iči, danas bi imali manje problema.[/quote]

SFRJ je imala dosta drugacije prioritete, a bila su i druga vremena. Ko sto sam kazes, zeljeznica je bila prioritet, i to opravdano - prije 50 godina oslanjali smo se na tesku industriju, a malo ljudi je imalo auta. Danas Sarajevo ima vise vozila no sto je imala cijela BiH kada je gradjena vecina magistrala prije 40 ili 50 godina.

Ovo s automobilima je zanimljivo, jer jebiga kad pogledas, kod nas su auta fakat jeftina i ima dosta prostora za dodatno oporezivanje. Ne mislim samo na oporezivanje prilikom kupovine, vec i prilikom registracije.

Danas imamo apsurdnu situaciju da se "do registracije" procentualno placa skoro isti iznos na Fabiu 1.0 i Audi A8 4.2. Cisti kretenluk. Trebalo bi ici na progresivni pristup poput onog u Hrvatskoj. Ko hoce da kupi "normalan", prosjecni auto, te promjene ne bi ni osjetio. Medjutim, ako bas hoces autic sa 2 ili 3 litra zapremine, sa 150kW, sa sestocifrenom cijenom - jebiga - plati pa se klati.

Dakle, ja bih uveo trosarine vezane za zapreminu, nabavnu cijenu, snagu...

- Npr. za auta zapremine do 1.0l i snage do recimo 70kW bi se mogle uvesti jos neke pogodnosti (narocito imaju CO2 emisije ispod 100g po km i sl).
- Za "prosjek" auta se ne mijenja nista - recimo do 1.2l zapremine za benzince, 1.6 za dizele, do 80kW snage.
- Nije ti dovoljno? Ok uzmi 1.4 100kW ili 2.0 dizel sa 110kW - ali onda placas trosarinu od npr 5 ili 10% pri kupovini, i povecava se razlika prilikom registracije i osiguranja.
- Ko hoce zvijer sa 150kW i 2 litra zapremine - jebiga, red je da plati taj luksuz, 15 do 25% trosarine i skupa registracija, naknada za puteve i sl.

Bolje za okolinu, bolje za ekonomiju, usmjeravamo ljude da kupuju novija, sigurnija i ekonomicnija nova vozila umjesto nabrijanih polovnjaka iz uvoza. Auta se ne kupuju svake godine, i eksploatacija je duga - tako da i male razlike u potrosnji i ostalim troskovima postaju prilicno velike. Ako ce neko godisnje ustedjeti 300-500KM zato jer je uzeo novu Skodu sa 1.0 motorom umjesto nekog groba s atmosferskim motorom iz uvoza, to nije mala razlika kada se pomnozi npr sa 5 ili 8 godina. Takodjer, u startu bi ga izaslo jeftinije jer bi izbjegao trosarine i eko namete.

Naravno od ovog nema nista, al et.
tec
Posts: 1084
Joined: 15/12/2011 15:25

#470 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by tec »

drugi profil wrote: Koliko se sjećam, razlozi su bili izgradnja olimpijskih borilišta. Novca je nedostajalo da se na vrijeme završi sve i zaustavljena je gradnja vijadukta preko željezničkog kolosjeka u Velešićima, prolongirana neodređeno. Mislim da je čak na temi http://forum.klix.ba/sarajevo-construction-t35697.html negdje već to dobro elaborirano.
Izgradnja gradskog autoputa je zaustavljena 81/82 zbog toga što druge republike osim Hrvatske (i naravno BiH) nisu htjele da daju financiranje za Olimpijadu u Sarajevu a sredstva su bila potrebna za projekte povezane sa borilištima (to je isti razlog zašto Unisovi neboderi nisu bili dovršeni prije olimpijade). 82 je na brzinu napravljen alternativni projekat i sagrađen južni 'tranzit' koji je bio drastično jeftiniji i lakši uraditi jer je koristio trasu uskotračne željeznice.
Dogovor na saveznom nivou i sa ostalim republika nije postignu do 83 i tada je bilo kasno za zaustavljene projekte. Na kraju 75% svog financiranja za održavanje Olimpskih igara dolazi od BiH (55%) i Hrvatske (20%) a savezna vlada i ostale republike ukupno 25%.
User avatar
So What!
Posts: 11167
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#471 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

Alfons Kauders wrote:SFRJ je imala dosta drugacije prioritete, a bila su i druga vremena. Ko sto sam kazes, zeljeznica je bila prioritet, i to opravdano - prije 50 godina oslanjali smo se na tesku industriju, a malo ljudi je imalo auta. Danas Sarajevo ima vise vozila no sto je imala cijela BiH kada je gradjena vecina magistrala prije 40 ili 50 godina.

Ovo s automobilima je zanimljivo, jer jebiga kad pogledas, kod nas su auta fakat jeftina i ima dosta prostora za dodatno oporezivanje. Ne mislim samo na oporezivanje prilikom kupovine, vec i prilikom registracije.

Danas imamo apsurdnu situaciju da se "do registracije" procentualno placa skoro isti iznos na Fabiu 1.0 i Audi A8 4.2. Cisti kretenluk. Trebalo bi ici na progresivni pristup poput onog u Hrvatskoj. Ko hoce da kupi "normalan", prosjecni auto, te promjene ne bi ni osjetio. Medjutim, ako bas hoces autic sa 2 ili 3 litra zapremine, sa 150kW, sa sestocifrenom cijenom - jebiga - plati pa se klati.

Dakle, ja bih uveo trosarine vezane za zapreminu, nabavnu cijenu, snagu...

- Npr. za auta zapremine do 1.0l i snage do recimo 70kW bi se mogle uvesti jos neke pogodnosti (narocito imaju CO2 emisije ispod 100g po km i sl).
- Za "prosjek" auta se ne mijenja nista - recimo do 1.2l zapremine za benzince, 1.6 za dizele, do 80kW snage.
- Nije ti dovoljno? Ok uzmi 1.4 100kW ili 2.0 dizel sa 110kW - ali onda placas trosarinu od npr 5 ili 10% pri kupovini, i povecava se razlika prilikom registracije i osiguranja.
- Ko hoce zvijer sa 150kW i 2 litra zapremine - jebiga, red je da plati taj luksuz, 15 do 25% trosarine i skupa registracija, naknada za puteve i sl.

Bolje za okolinu, bolje za ekonomiju, usmjeravamo ljude da kupuju novija, sigurnija i ekonomicnija nova vozila umjesto nabrijanih polovnjaka iz uvoza. Auta se ne kupuju svake godine, i eksploatacija je duga - tako da i male razlike u potrosnji i ostalim troskovima postaju prilicno velike. Ako ce neko godisnje ustedjeti 300-500KM zato jer je uzeo novu Skodu sa 1.0 motorom umjesto nekog groba s atmosferskim motorom iz uvoza, to nije mala razlika kada se pomnozi npr sa 5 ili 8 godina. Takodjer, u startu bi ga izaslo jeftinije jer bi izbjegao trosarine i eko namete.

Naravno od ovog nema nista, al et.
Iako kao ličnost nerelvantan i ne bih da njime odemo u OT ja bih samo naveo riječi bivšeg muftije sandžačkog Zukorlića, kada ga je jedna srbijanska novinarka pitala, zašto vozi tako dobre automobile. On joj je odgovorio zato što smo mi oduvijek naučili imati dobre jahalice, konje, pa smo tu tradiciju preusmjerili na automobile.

To bi isto vrijedilo i za naše prostore, automobili su statusni simobli. Obično su zemlje Zapadne Evrope i njeni autohtoni stanovnici već prerasli automobil, pa masovno koriste vozove, bicikla, hibride, a evo i električni automobili su sve veći trend.

Tamo se imgiranti najčešće i prepoznaju jer uzimaju dobre automobile, a Jugosi nisu izuzetak. Nakon rata kada su svi uvidili da se auto može dovesti i kod nas, pa to nas je preporodilo. Vratilo tradicije dobrih jahalica na naše puteve.

Bili smo svjedoci snimaka, Ferrarija i Lamborghinija kako voze na makadamima po Bosni. Kada stranci dođu ovdje, zapitaju se odakle nam toliki automobili i sl.

Ja lično poslom sam vezan za uvoz automobila i pravilom da se samo 17% PDV plaća na katalošku glavnicu automobila EU porijekla je nešto što nas je i učinilo evropskim auto otpadom. Znalo se dešavati x puta u mom bivšem poslu da ljudi uvezu automobil VW Golf recimo iz Njemačke koji je proizveden u Južnoafričkoj republici. U Njemačkoj ne postoji nekih barijera kada je kupovina takvog automobila u pitanju, dok kod nas postoji jer pored PDV-a od 17% na glavnicu moraš platit dodatnih 15% poreza za vozila koja nisu proizvedena u EU. Kako se ljudi uhvate za glavu kada čuju takvu informaciju.

Isto tako dešavalo se da pokušaju zeznuti državu sa invalidskim olakšicama, zatim dobiju dobro auto za jeftine pare i donesu račun u BiH, a ne provjere proceduru. Zatim im se kaže da se PDV na automobil ne procjenjuje po vrijednosti računa već vrijednosti kataloga, onda se opet uhvate za glavu.

Kao što rekoh slabo u tim procedurama se spominju porezi za poboljšanje cesta, koje nam trebaju sve više i više, kao i autmobila kojih je svi više i više na našim cestama.

Pojačavanje nekih nameta za teške kamione, uvezen automobile dobićemo sigurno više sredstava, a samim time i bolje saobraćajnice.
User avatar
So What!
Posts: 11167
Joined: 19/04/2011 01:35
Location: Charming, CA

#472 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by So What! »

Plan izgradnje Stupskog tranzita ili XII transverzale koju koristi magistralni pravac M18.

Za sada je izgrađen dio od mosta preko Miljacke do završetka Stupske petlje u profilu 2x2.

Dalje je planirana izgradnja magistralne ceste u profilu 2x2 od Stupske petlje pored Aerodroma sve do entitetske granice.

Image
User avatar
mali_milojica
Posts: 14185
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

#473 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by mali_milojica »

Danas isao do TZ.
Sjetim mu se sve zenske familije ko je napravio onaj nakaradni prijelaz na novi dio iz pravca Olova,onu strminu i spoj na vijadukt. UZAS
pelcer224
Posts: 167
Joined: 20/07/2014 12:56

#474 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by pelcer224 »

mali_milojica wrote:Danas isao do TZ.
Sjetim mu se sve zenske familije ko je napravio onaj nakaradni prijelaz na novi dio iz pravca Olova,onu strminu i spoj na vijadukt. UZAS
Da li se nesto osjeti na vremenskom skracenju putovanja SA-TZ sa tim tunelom?
Za koliko se stize normalnom voznjom?
User avatar
mali_milojica
Posts: 14185
Joined: 02/09/2012 17:42
Location: Hadis: Govorite istinu,pa makar bila i na vasu stetu.

#475 Re: Bosanski putevi (magistralni, lokalni, regionalni) - all about

Post by mali_milojica »

pelcer224 wrote:
mali_milojica wrote:Danas isao do TZ.
Sjetim mu se sve zenske familije ko je napravio onaj nakaradni prijelaz na novi dio iz pravca Olova,onu strminu i spoj na vijadukt. UZAS
Da li se nesto osjeti na vremenskom skracenju putovanja SA-TZ sa tim tunelom?
Za koliko se stize normalnom voznjom?
Osjeti se.
Jucer sam isao sa suprugom i dvoje male djece,dakle vozio sam stvarno lagano,nigdje nisam 80 presao,jer su djeca spavala. Stigao sam za nekih 2h. Moram reci da nije neka ni velika guzva bila na putu,kamiona skoro da nije ni bilo. Rekao bih da se ustedi sigurno nekih 10-15 min
Post Reply