Ateista wrote: ↑02/03/2024 09:41 Vjeronauka ne ide u skolu iz raznih razloga. Prvi i osnovni je sto vjera nema veze sa naukom, to je licno pravo pojedinca da vjeruje u sta hoce, ali nema nikakve veze sa naucnim cinjenicama i dokazima. Mozemo mi sad govoriti da nije dokazano sve sto se uci u skoli, mozda je istorija tu dobar primjer nauke koja je sklona raznim interpretacijama, svako je predstavlja na svoj nacin, ali opet je vezana za dogadjaje iz proslosti koji su dokumentovani. Dalje, skola treba da radi na jednakosti djece, samo postojanje predmeta vjeronauka dovodi do do toga da se djeca prepoznaju po tome, ko ide a ko ne ide, ko je nas a ko njihov, zasto ovaj ide a onaj ne ide i slicno, previse pitanja koja nisu za djecu tog uzrasta. Pogotovo je problem u sredinama gdje je manje izmjesano stanovnistvo i gdje vecina ide na jednu vjeronauku, i onda ako ima jedno ili dvoje djece koje ne idu tu onda tek dolaze problemi i segregacija, ta djeca se osjecaju iskljuceno i drugacije, moze se reci da im se na taj nacin namece da idu da se ne bi osjecali iskljuceni. Dalje, skola je javna ustanova koja se placa iz poreza koje svi mi uplacujemo, nema razloga da svi mi finansiramo nastavnike vjeronauke, vjerske institucije i slicne (to nije pitanje samo vjeronauke, vec generalno finansiranja vjerskih institucija) i oni trebaju da se finansiraju od strane svojih vjernika. Zato postoje vjerske institucije sa svojim skolama gdje ljudi mogu slobodno da upisu svoju djecu, placaju im koliko treba i slicno, ne vidim zasto bismo mi svi to finansirali.
Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
-
- Posts: 58989
- Joined: 03/08/2010 19:04
#176 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
-
- Posts: 58989
- Joined: 03/08/2010 19:04
#177 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
moj sin ne ide na vjeronauku nego ima predmet etika i moralnekome wrote: ↑02/03/2024 09:48 ko nece na vjeronauku, mora ici na kulturu religija, ne mozes ofulat religiju nikako
nije do lijenosti roditelja, nego nije ih mnogo spremno dobrovoljno ici na ispiranje mozga, stoga su izlobirali da to uguraju u skole, te je to predmet iz kojeg je lagano imati 5 sto popravlja prosjek pa je to glavni razlog sto se neko odluci na to -- koristoljublje -- kakva ironija
-
- Posts: 58989
- Joined: 03/08/2010 19:04
#178 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
broj dva wrote: ↑02/03/2024 10:00 Sama složenica "vjeronauka" je nakaradna, vjera i nauka su dva različita svjeta. Jedno te uči da MORAŠ prihvatiti dogmu inače pakao, drugo te uči da sumnjaś u ono śto je već etablirano, da postavøjaš pitamja, da budeš kritičan.
Pristupi vjeri kao da je nauka i ideš u pakao jer ne vjeruješ i tražiš dokaze, pristupi nauci kao da je vjera i budi karina od naućnika.
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50543
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
#179 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
jer nevjernicima treba poseban predmet jer bez vjere su neeticni i nemoralnikakavdanakneiskustvu wrote: ↑02/03/2024 16:09moj sin ne ide na vjeronauku nego ima predmet etika i moralnekome wrote: ↑02/03/2024 09:48 ko nece na vjeronauku, mora ici na kulturu religija, ne mozes ofulat religiju nikako
nije do lijenosti roditelja, nego nije ih mnogo spremno dobrovoljno ici na ispiranje mozga, stoga su izlobirali da to uguraju u skole, te je to predmet iz kojeg je lagano imati 5 sto popravlja prosjek pa je to glavni razlog sto se neko odluci na to -- koristoljublje -- kakva ironija
Ja sam imala historiju religija, nisam isla na vjeronauk, a svi smo imali Etiku kao predmet
-
- Posts: 5767
- Joined: 22/09/2018 13:21
#180 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
Je li ovo tvoja teorija, ili si je negdje zvaničnu pročitao, pa nam je donio ovdjeHakiz wrote: ↑02/03/2024 12:31Nije vjeronauka, ljudi koriste pogrešan termin.broj dva wrote: ↑02/03/2024 10:00 Sama složenica "vjeronauka" je nakaradna, vjera i nauka su dva različita svjeta. Jedno te uči da MORAŠ prihvatiti dogmu inače pakao, drugo te uči da sumnjaś u ono śto je već etablirano, da postavøjaš pitamja, da budeš kritičan.
Pristupi vjeri kao da je nauka i ideš u pakao jer ne vjeruješ i tražiš dokaze, pristupi nauci kao da je vjera i budi karina od naućnika.
Ispravan termin je vjeronauk, nauk vjere, ne vjeronauka, vjerska nauka
Ali, nauka o religijama je legitimna naučna disciplina.
Tako da je recimo, islamski ili hrišćanski univerzitet pogrešan pojam. Univerzitet (koji istražuje) o islamu ili hrišćanstvu bi bio ispravan.
Ali, (vjerski) univerzitet zvuči ozbiljnije, kao da je u pitanju prava nauka, pa ga zato koriste.
Marketing je čudo
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50543
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
#181 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
Opet, Etika je teroija o moralu. I opet osnove etike koje se podučavaju su čije?
-
- Posts: 58989
- Joined: 03/08/2010 19:04
#182 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
Hm,ili može ići na predmet vjeronauka,ili etika i moral, trećeg izbora nema. Pošto od prvog nema ništa,jer ne želim da mi sin sluša bajke,to može i čitajući LOTR, onda ide na predmet etika i moral. Da je odlučeno da neće ići ni na taj predmet, onda bi vjerovatno morali mu mijenjati školu
- TojoOptics
- Posts: 652
- Joined: 28/11/2021 13:37
- Grijem se na: Sunce
- Vozim: bicikl
#183 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
Religija nema ama baš nikakve veze sa naukom. Mozemo reći da ima veze sa bajkom. Bajka je posebna književna vrsta, koja može biti narodna, usmena tvorevina ili autorska, umjetnička. U većini bajki između prirodnog i natprirodnog, stvarnog i izmišljenog nema pravih suprotnosti, odnosno prelaz iz različitih svijetova za junaka je bezbolan i lako ostvarljiv. Likovi su ustaljeni, tipski. Stoga je riječ vjeronauka sama po sebi pogrešna, djeci ne bi trebalo prezentirati nešto sto je, u najblažu ruku, nedokazivo kao nesto istinito i bazirano na činjenicama. Čak i ako milijarde ljudi vjeruju, to ne znaci apsolutno ništa bez čvrstih argumentovanih dokaza.
-
- Posts: 5767
- Joined: 22/09/2018 13:21
#184 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
Nemam nikog da pitam... šta se uči u osnovnim školama na predmetima iz vjeronauka i etike i morala? Šta dijete nauči nakon nastave?kakavdanakneiskustvu wrote: ↑02/03/2024 16:17 Hm,ili može ići na predmet vjeronauka,ili etika i moral, trećeg izbora nema. Pošto od prvog nema ništa,jer ne želim da mi sin sluša bajke,to može i čitajući LOTR, onda ide na predmet etika i moral. Da je odlučeno da neće ići ni na taj predmet, onda bi vjerovatno morali mu mijenjati školu
-
- Posts: 58989
- Joined: 03/08/2010 19:04
#185 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
ja to ne znam a i mene zanimaHelaS wrote: ↑02/03/2024 16:23Nemam nikog da pitam... šta se uči u osnovnim školama na predmetima iz vjeronauka i etike i morala? Šta dijete nauči nakon nastave?kakavdanakneiskustvu wrote: ↑02/03/2024 16:17 Hm,ili može ići na predmet vjeronauka,ili etika i moral, trećeg izbora nema. Pošto od prvog nema ništa,jer ne želim da mi sin sluša bajke,to može i čitajući LOTR, onda ide na predmet etika i moral. Da je odlučeno da neće ići ni na taj predmet, onda bi vjerovatno morali mu mijenjati školu
- Bloo
- Globalna šefica
- Posts: 50543
- Joined: 16/01/2008 23:03
- Location: Korriban
#186 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
https://kurikulumpzzdk.ba/sites/default/files/2023-05/Kurikulum%20Islamska%20vjeronauka.pdfkakavdanakneiskustvu wrote: ↑02/03/2024 16:25ja to ne znam a i mene zanimaHelaS wrote: ↑02/03/2024 16:23Nemam nikog da pitam... šta se uči u osnovnim školama na predmetima iz vjeronauka i etike i morala? Šta dijete nauči nakon nastave?kakavdanakneiskustvu wrote: ↑02/03/2024 16:17 Hm,ili može ići na predmet vjeronauka,ili etika i moral, trećeg izbora nema. Pošto od prvog nema ništa,jer ne želim da mi sin sluša bajke,to može i čitajući LOTR, onda ide na predmet etika i moral. Da je odlučeno da neće ići ni na taj predmet, onda bi vjerovatno morali mu mijenjati školu
-
- Posts: 5767
- Joined: 22/09/2018 13:21
#187 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
Evo za Islam u ZE-DO, npr:kakavdanakneiskustvu wrote: ↑02/03/2024 16:25ja to ne znam a i mene zanimaHelaS wrote: ↑02/03/2024 16:23Nemam nikog da pitam... šta se uči u osnovnim školama na predmetima iz vjeronauka i etike i morala? Šta dijete nauči nakon nastave?kakavdanakneiskustvu wrote: ↑02/03/2024 16:17 Hm,ili može ići na predmet vjeronauka,ili etika i moral, trećeg izbora nema. Pošto od prvog nema ništa,jer ne želim da mi sin sluša bajke,to može i čitajući LOTR, onda ide na predmet etika i moral. Da je odlučeno da neće ići ni na taj predmet, onda bi vjerovatno morali mu mijenjati školu
https://kurikulumpzzdk.ba/sites/default/files/2023-05/Kurikulum%20Islamska%20vjeronauka.pdfRiječ je o izučavanju islama kao dominantnog svjetonazora Bošnjaka i ostalih muslimana koji žive u Bosni i Hercegovini, na kojem je izgrađena svijest o svijetu i životu kao Božijem daru, u koje su utisnute Njegova neizmjerna ljubav i dobrota. Islamska vjeronuka je integrirana u opće odgojno-obrazovne ciljeve demokratske škole, svojim sadržajima predstavlja dio odgojno-obrazovnog sistema Bosne i Hercegovine i svrha joj je da komplementarnim djelovanjem s drugim školskim predmetima promovira cjelovit i sistematičan odgoj čovjeka na načelima islama i korelacijsko-integrativnog učenja...Islamska vjeronauka u školi slijedi teološke i antropološko-pedagoške temelje odgoja i obrazovanja radi upoznavanja islama kroz sve bitne tjelesne, duševne i duhovne sposobnosti učenika: spoznajne, doživljajne, voljne i djelatne. Time ostvaruje i potvrđuje odgojno-obrazovnu cjelovitost, ali i podupire univerzalne procese školskog poučavanja i učenja...U okviru predmeta, učenici razmišljaju, istražuju i postavljaju mnoga pitanja o svijetu, životu, prirodi i Bogu, međuljudskim odnosima, porodici, domovini, mjestu i ulozi u Evropskoj uniji, suživotu i toleranciji itd., te uče da je život vrijednost i dar Božiji. Uče da ih povezivanje s Bogom, poštivanje Njegovih pravila vodi sretnom i sigurnom životu. Islamska vjeronauka doprinosi izgrađivanju moralno-etičkih vrijednosti i ključnih kompetencija mladih koje omogućavaju stvaralačko i integrirano učenje, upoznavanje s fazama odrastanja i izgradnje identiteta, odgovorno suočavanje s problemima, razumijevanje stvarnosti i svjesnog življenja...itd.
Napomena: Nastavni predmet Vjeronauka/vjeronauk reguliran je kantonalnim obrazovnim zakonodavstvom
-
- Posts: 40864
- Joined: 30/07/2015 20:01
#188 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
Dakle, mekteb.HelaS wrote: ↑02/03/2024 16:43Evo za Islam u ZE-DO, npr:
https://kurikulumpzzdk.ba/sites/default/files/2023-05/Kurikulum%20Islamska%20vjeronauka.pdfRiječ je o izučavanju islama kao dominantnog svjetonazora Bošnjaka i ostalih muslimana koji žive u Bosni i Hercegovini, na kojem je izgrađena svijest o svijetu i životu kao Božijem daru, u koje su utisnute Njegova neizmjerna ljubav i dobrota. Islamska vjeronuka je integrirana u opće odgojno-obrazovne ciljeve demokratske škole, svojim sadržajima predstavlja dio odgojno-obrazovnog sistema Bosne i Hercegovine i svrha joj je da komplementarnim djelovanjem s drugim školskim predmetima promovira cjelovit i sistematičan odgoj čovjeka na načelima islama i korelacijsko-integrativnog učenja...Islamska vjeronauka u školi slijedi teološke i antropološko-pedagoške temelje odgoja i obrazovanja radi upoznavanja islama kroz sve bitne tjelesne, duševne i duhovne sposobnosti učenika: spoznajne, doživljajne, voljne i djelatne. Time ostvaruje i potvrđuje odgojno-obrazovnu cjelovitost, ali i podupire univerzalne procese školskog poučavanja i učenja...U okviru predmeta, učenici razmišljaju, istražuju i postavljaju mnoga pitanja o svijetu, životu, prirodi i Bogu, međuljudskim odnosima, porodici, domovini, mjestu i ulozi u Evropskoj uniji, suživotu i toleranciji itd., te uče da je život vrijednost i dar Božiji. Uče da ih povezivanje s Bogom, poštivanje Njegovih pravila vodi sretnom i sigurnom životu. Islamska vjeronauka doprinosi izgrađivanju moralno-etičkih vrijednosti i ključnih kompetencija mladih koje omogućavaju stvaralačko i integrirano učenje, upoznavanje s fazama odrastanja i izgradnje identiteta, odgovorno suočavanje s problemima, razumijevanje stvarnosti i svjesnog življenja...itd.
Napomena: Nastavni predmet Vjeronauka/vjeronauk reguliran je kantonalnim obrazovnim zakonodavstvom
- Athlon64
- Posts: 2978
- Joined: 24/11/2022 17:51
#189 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
Zašto se tema ne ukloni ili barem promjeni naziv ?
Jer malo je reći da vrijeđa 90% ljudi u BiH.
Jer malo je reći da vrijeđa 90% ljudi u BiH.
-
- Posts: 58989
- Joined: 03/08/2010 19:04
#190 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
smiješno,čuj vrijeđa nekog jer je naziv teme zlostavljanje djece, učeći dijete od 8 godina da je neko stvoren od nečijeg rebra, ili da je neko rođen a mama mu ostala djevica, ili da je neko nekad kao mogao hodati po vodi,mislim to se uči na vjeronauci u crkvi,pa valjda i u školi
za te stvari danas služe holivudski blockbusteri,tad ih nije bilo pa i nije čudo da je neko nekad u te bajke vjerovao, ali danas???
za te stvari danas služe holivudski blockbusteri,tad ih nije bilo pa i nije čudo da je neko nekad u te bajke vjerovao, ali danas???
- mayab
- Posts: 27323
- Joined: 06/03/2008 13:00
- Location: SARAJEVO
#191 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
kakavdanakneiskustvu wrote: ↑02/03/2024 18:34 smiješno,čuj vrijeđa nekog jer je naziv teme zlostavljanje djece, učeći dijete od 8 godina da je neko stvoren od nečijeg rebra, ili da je neko rođen a mama mu ostala djevica, ili da je neko nekad kao mogao hodati po vodi,mislim to se uči na vjeronauci u crkvi,pa valjda i u školi
za te stvari danas služe holivudski blockbusteri,tad ih nije bilo pa i nije čudo da je neko nekad u te bajke vjerovao, ali danas???
-
- Posts: 2981
- Joined: 17/05/2011 10:41
#192 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
zato sto kad bi neko moje djete ucio da je postojao neki gospodar koji je ganjao prsten i jedan carobnjak koji je poveo druzinu da ga sprijeci tako sto je poginuo pa se ponovo rodio, i imao je magicni stap kojim je rastjerao orke, te su bila tamo neka stabla koja su ozivila i pocela hodati pa onda unistili cijeli grad tako sto su srusili branu, i bio neki lik koji kad stavi prsten je zivio 500 godina i govorio da je sve to cinjenica i istina, ja bih smatrao da ga zlostavlja
- Athlon64
- Posts: 2978
- Joined: 24/11/2022 17:51
#193 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
Tako je, samo mi nije jasno zašto vi mislite da je jedino vaše mišljenje ispravno.
Niko nikoga ne tjera da šalje dijete na vjeronauku, ali ako želi svom djetetu dobro, naravno da će ga slati i to je predmet koji se izučava u svim modernim evropskim državama. Ali vi ste jbg zaostali u nekom drugom dobu, tako da razumijem.
Niko nikoga ne tjera da šalje dijete na vjeronauku, ali ako želi svom djetetu dobro, naravno da će ga slati i to je predmet koji se izučava u svim modernim evropskim državama. Ali vi ste jbg zaostali u nekom drugom dobu, tako da razumijem.
-
- Posts: 40864
- Joined: 30/07/2015 20:01
#194 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
Šta se izučava? To da je bog stvorio svijet se izučava u svim javnim školama u svijetu? Sva djeca u zemljama sa većinski katoličkim stanovništvom uče da je svijet star oko 6.000 godina?Athlon64 wrote: ↑02/03/2024 18:46 Tako je, samo mi nije jasno zašto vi mislite da je jedino vaše mišljenje ispravno.
Niko nikoga ne tjera da šalje dijete na vjeronauku, ali ako želi svom djetetu dobro, naravno da će ga slati i to je predmet koji se izučava u svim modernim evropskim državama. Ali vi ste jbg zaostali u nekom drugom dobu, tako da razumijem.
Kada se pojmom vjeronauka počnu miješati vjera i nauka, onda dođemo do ovakvih tema.
A to je cilj, da se vjera smatra "nadređena" nauci.
Darvin je lažljivac, je li to nauk koji treba da se naukuje u javnim školama?
- Athlon64
- Posts: 2978
- Joined: 24/11/2022 17:51
#195 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
Ja samo znam da sve zemlje imaju vjeronauku u Evropi, pa eto oni su glupi, a mi pametni?
Ko ne želi da mu dijete ide na to, ima opt-out i niko nikoga ne tjera.
Ko ne želi da mu dijete ide na to, ima opt-out i niko nikoga ne tjera.
-
- Posts: 40864
- Joined: 30/07/2015 20:01
#196 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
To je ono da je većina u pravu?
Pa, Rusa je više nego Ukrajinaca. Izaelaca više nego Palestinaca. Većina je u pravu.
-
- Posts: 7783
- Joined: 14/06/2012 22:59
- Athlon64
- Posts: 2978
- Joined: 24/11/2022 17:51
#198 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
Bezveze potežeš takve analogije.
Isto da ja povučem analogiju da su ljudi odgajani u školskom sistemu bez vjeronauke počinili najveće zločine i genocid u Evropi poslije WW2.
-
- Posts: 40864
- Joined: 30/07/2015 20:01
#199 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
Ali je istorijski najveći genocid počinjen od ljudi koji su odgajani sa krstom iznad table.Athlon64 wrote: ↑02/03/2024 18:59Bezveze potežeš takve analogije.
Isto da ja povučem analogiju da su ljudi odgajani u školskom sistemu bez vjeronauke počinili najveće zločine i genocid u Evropi poslije WW2.
Ali, lijepo je vidjeti da je danas u BiH sa vjeronaukom bolje nego što je bilo u komunizmu bez vjeronauka. Ludi su pošteniji, ljubazniji, djeca vaspitanija, spremniji pomoći, manje nepotizma, korupcije, krađe, zločina itd.
- Athlon64
- Posts: 2978
- Joined: 24/11/2022 17:51
#200 Re: Da li je vjeronauka u školama zapravo zlostavljanje djece?
Koji, staljinistički ili maoov ?Hakiz wrote: ↑02/03/2024 19:03Ali je istorijski najveći genocid počinjen od ljudi koji su odgajani sa krstom iznad table.
Ali, lijepo je vidjeti da je danas u BiH sa vjeronaukom bolje nego što je bilo u komunizmu bez vjeronauka. Ludi su pošteniji, ljubazniji, djeca vaspitanija, spremniji pomoći, manje nepotizma, korupcije, krađe, zločina itd.
Tako je, lijepo je vidjeti napredak.